Projektas
2024-08-02
Nr. TSP-
RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. SPALIO 5 D. SPRENDIMO nR. T-152 „DĖL PAVEDIMO VYKDYTI SEKTORINĖS CENTRINĖS PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS FUNKCIJAS“ pakeitimo
2024 m. rugsėjo 12 d. Nr. T-
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 821 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 12 straipsnio 3 dalies 4 punktu, 21 straipsnio 2 dalies 2 punktu, atsižvildama į VšĮ Radviliškio ligoninės 2024 m. birželio 10 d. raštą Nr. G-3874 (8.43) ir VšĮ Radviliškio pirminės sveikatos priežiūros centro 2024 m. birželio 21 d. raštą Nr. G-4150 (8.43), Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. spalio 5 d. sprendimą Nr. T-152 „Dėl pavedimo vykdyti sektorinės centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas“:
1.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1. Pavesti VšĮ Radviliškio ligoninei atlikti sektorinės centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – Radviliškio rajono sektorinė CPO) funkcijas ir pavesti nuo 2024 m. .......... 1 d. teikti viešųjų pirkimų veiklos paslaugas VšĮ Radviliškio ligoninei bei šioms Įstaigoms:
1.2. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2. Pavesti VšĮ Radviliškio ligoninės direktoriui ir Įstaigų vadovams iki 2024 m. .......... 31 d. atlikti visus reikiamus veiksmus, kad Radviliškio rajono sektorinė CPO galėtų teikti Įstaigoms reikalingų prekių, paslaugų ir darbų pirkimų organizavimo paslaugas, o Įstaigos įsigyti joms reikalingų prekių, paslaugų ar darbų“.
RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO
„DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. SPALIO 5 D. SPRENDIMO nR. T-152 „DĖL PAVEDIMO VYKDYTI SEKTORINĖS CENTRINĖS PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS FUNKCIJAS“ pakeitimo“
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
2024 m. rugpjūčio 2 d.
Radviliškis
1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai, sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai.
Sprendimo projekto tikslas – sprendimo projektu siekiama Savivaldybės tarybos pritarimo suteikti teisę VšĮ Radviliškio ligoninei atlikti centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas. Šio tikslo siekiama įgyvendinant Lietuvos Respublikos Viešųjų pirkimo įstatymu numatomą pareigą nuo 2023 m. sausio 1 d. visoms savivaldybės kontroliuojamoms (valdomoms) perkančiosioms organizacijoms pirkimus, kurių sutarties vertė viršija 15 000 Eur (penkiolika tūkstančių eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio), vykdyti per įsteigtą CPO.
Šiuo metu pagal galiojantį Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. spalio 5 d. sprendimą Nr. T-152 „Dėl pavedimo vykdyti sektorinės centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas“ centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas atlieka VšĮ Radviliškio rajono pirminės sveikatos priežiūros centras. Radviliškio rajono savivaldybės meras gavo raštus (VšĮ Radviliškio ligoninės 2024 m. birželio 10 d. raštą Nr. S-528(1.13), VšĮ Radviliškio pirminės sveikatos priežiūros centro 2024 m. birželio 21 d. raštą Nr. S-672(4.8), inicijuoti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl pavedimo VšĮ Radviliškio ligoninei atlikti sektorinės centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, atsižvelgiant į tai, kad turi didžiausią kompetenciją rajone (turi techninių žinių ir patirties medicinos srityje, pakankamas bendrąsias pirkimų vykdymo kompetencijas ir žmogiškuosius išteklius), vykdant viešuosius pirkimus sveikatos apsaugos srityje, nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. planuoja įdarbinti viešųjų pirkimų specialistą su specialisto pažymėjimu.
Pavedus VšĮ Radviliškio ligoninei atlikti sektorinės perkančiosios organizacijos funkcijas (toliau – Radviliškio rajono sektorinė CPO), viešuosius pirkimus, kurių sutarties vertė viršija 15 000 Eur (penkiolika tūkstančių eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio) už VšĮ Radviliškio pirminės sveikatos priežiūros centrą, VšĮ Šeduvos pirminės sveikatos priežiūros centrą, VšĮ Baisogalos pirminės sveikatos priežiūros centrą, atliktų VšĮ Radviliškio ligoninė. Pažymėtina tai, kad didžiausią dalį sveikatos priežiūros pirkimų ir iki šiol vykdė VšĮ Radviliškio ligoninė.
2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.
Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyrius.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami sprendimo projekte aptarti teisiniai santykiai.
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau VPĮ) 821 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta, kad Sprendimą dėl centrinių perkančiųjų organizacijų steigimo, jų teisinės formos ar teisės atlikti centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas perkančiajai organizacijai suteikimo, taip pat dėl konkrečių pirkimų atlikimo kitų perkančiųjų organizacijų vardu pagal kompetenciją priima savivaldybių tarybos. Kiekvienoje savivaldybėje turi būti užtikrinta, kad savivaldybės kontroliuojamos (valdomos) perkančiosios organizacijos, išskyrus savivaldybių įmones, akcines bendroves ir uždarąsias akcines bendroves, pirkimai, kurių sutarties vertė viršija 15 000 Eur (penkiolika tūkstančių eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio), būtų atliekami šio įstatymo 82 straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu. Siekiant įgyvendinti šią pareigą, turi būti sukurta (sukurtos) savivaldybės centrinė perkančioji organizacija (centrinės perkančiosios organizacijos) arba (ir) kelios savivaldybės gali sukurti bendrą centrinę perkančiąją organizaciją, arba (ir) savivaldybė gali pasirašyti centralizuotų pirkimų veiklos paslaugų sutartį su esama centrine perkančiąja organizacija dėl pirkimų paslaugų savivaldybei ir savivaldybės kontroliuojamoms (valdomoms) perkančiosioms organizacijoms.
Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo (toliau VšĮ) 12 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad viešosiose įstaigose, kurių savininkė ar dalininkė, turinti daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra valstybė ar savivaldybė, visuotinis dalininkų susirinkimas, be šio straipsnio 1 dalyje išvardytų funkcijų priima sprendimą dėl šio įstatymo 21 straipsnyje nurodytų viešosios įstaigos funkcijų centralizuoto atlikimo, jeigu priimti šį sprendimą nėra pavesta Vyriausybei ar savivaldybės tarybai, arba paveda šią funkciją atlikti viešosios įstaigos valdybai. VŠĮ 21 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatyta, kad sprendimą dėl viešosios (-ųjų) įstaigos (-ų), kurios (-ių) vidaus administravimo funkcijos atliekamos centralizuotai, priima savivaldybės taryba – dėl viešosios įstaigos, kurios savininkė ar dalininkė, turinti daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra savivaldybė.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Radviliškio rajono sektorinės CPO funkcijas iš VšĮ Radviliškio pirminės sveikatos priežiūros centro perimtų VšĮ Radviliškio ligoninė, turinti ilgametę patirtį sveikatos priežiūrai reikalingų prekių ir paslaugų pirkimuose. Minėtų prekių ir paslaugų pirkimai būtų vykdomi koncentruotai konkrečiai sveikatos pirkimų srityje.
5. Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
Neigiamų pasekmių nenumatoma
6. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.
Nėra.
7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.
Lėšų sprendimo projektui įgyvendinti nereikės.
8. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Sprendimo projektas suderintas su savivaldybės juristu, kalbininku, administracijos direktore.
10. Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.
Teisės akto projektas antikorupciniam vertinimui neteikiamas.