Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 14, 28, 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2023 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 14 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Mokinio ugdymosi poreikių pirminį vertinimą atlieka mokyklos Vaiko gerovės komisija ir esant poreikiui mokyklos vadovas skiria švietimo pagalbą. Mokinio specialiuosius ugdymosi poreikius pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais vertina pedagoginė psichologinė tarnyba. Pedagoginės psichologinės tarnybos vadovas skiria švietimo pagalbą ir ugdymo pritaikymą. Pedagoginė psichologinė tarnyba asmenims dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, atsižvelgusi į sutrikimų pobūdį, atskirais atvejais rekomenduoja ugdytis grupėje ar klasėje, skirtoje mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas, ugdymo pritaikymas ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimas vykdomas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.“
2 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 28 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Savivaldybė privalo turėti optimalų pradinio, pagrindinio, vidurinio ir neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programų teikėjų tinklą, užtikrinantį asmenų ugdymąsi ir jų teisę mokytis valstybine kalba, ir pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų tinklą. Savivaldybė užtikrina pakankamą mokyklų, kuriose, pripažįstant ugdymosi poreikių įvairovę, atsižvelgiant į kiekvieno individualius gebėjimus ir specialiuosius ugdymosi poreikius, sukuriamos lygios galimybės kiekvienam mokytis drauge su bendraamžiais, tinklą. Vietovėse, kuriose savivaldybė neužtikrina asmenų teisės mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas valstybine kalba, gali būti steigiamos valstybinės mokyklos, kuriose ugdymo programos vykdomos valstybine kalba.“
3 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas
Papildyti 29 straipsnį nauja 31 dalimi:
„3¹. Jei vaikui pedagoginės psichologinės tarnybos yra nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai ir mokykla negali užtikrinti tinkamo pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijų dėl ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimo įgyvendinimo, mokyklos vadovas privalo apie tai informuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją (dalyvių susirinkimą). Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ir mokyklos vadovas turi imtis reikiamų priemonių, užtikrinti tinkamą vaiko, kuriam nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, ugdymą mokykloje, jei vaiko deklaruota gyvenamoji vieta yra priskirtoje mokyklos aptarnavimo teritorijai. Jei dėl objektyvių priežasčių to padaryti negalima, mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) ar jos įgaliotas asmuo gali tėvams (globėjams, rūpintojams) argumentuotai pasiūlyti parinkti vaikui kitą mokyklą, galinčią užtikrinti vaikui reikalingą ugdymo pritaikymą ir (ar) švietimo pagalbos teikimą pagal pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas, kartu pateikiant ir vaiko pavėžėjimo sąlygas. Tėvams (globėjams, rūpintojams) nesutikus su mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) ar jos įgalioto asmens pateiktu pasiūlymu, sprendimą dėl to, kuri mokykla gali geriausiai užtikrinti vaikui ugdymo pritaikymą ir (ar) švietimo pagalbos teikiamą priima savivaldybės vaiko gerovės komisija pritarus Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai.“
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Seimo nariai
Edmundas Pupinis
Ieva Kačinskaitė-Urbonienė
Eugenijus Jovaiša
Artūras Žukauskas
Edita Rudelienė
Vilija Targamadzė
Dalia Asanavičiūtė
Jurgita Šiugždinienė
Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė
Beata Pietkiewicz
Aušrinė Norkienė
Laima Nagienė