Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO

ĮSTATYMO PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2011 m.                         d. Nr.

Vilnius

(Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2004, Nr. 171-6302; 2006, Nr. 73-2761, Nr. 77-2969, Nr. 127-4820; 2007, Nr. 69-2724, Nr. 81-3319, Nr. 140-5761; 2008, Nr. 75-2919, Nr. 149-6031,

Nr. 149-6032; 2011, Nr. 40-1916)

 

1 straipsnis. Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo nauja redakcija

Pakeisti Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą ir jį išdėstyti taip:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO

ĮSTATYMAS

 

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis

1. Šis įstatymas nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo šaltinius ir tvarką.

2. Įstatymo nuostatos suderintos su Europos Sąjungos teisės aktais, nurodytais šio įstatymo 5 priedėlyje.

3. Įstatymo tikslas – kaupti ir naudoti lėšas automobilių kelių tinklui plėsti, modernizuoti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų.

 

2 straipsnis. Pagrindinės Įstatymo sąvokos

1. Kelių priežiūros ir plėtros programa (toliau – Programa) – Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka tvirtinama programa, skirta lėšoms kaupti ir jas naudoti automobilių kelių tinklui. Programos finansavimo ir administravimo vykdytojas yra Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

2. Kelių naudotojas – asmuo, kuris tiesiogiai ar netiesiogiai naudojasi keliais ir jų statiniais.

3. Kelių naudotojo mokestis – nustatyto dydžio transporto priemonių valdytojų mokestis už naudojimąsi keliais ir jų statiniais.

4. Programos finansavimo sąskaita – valstybės biudžeto (iždo) sąskaita, kurioje kaupiamos lėšos Programai finansuoti.

5. Stacionarioji Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga – tam tikrose vietose nejudamai įtvirtinta įranga (greičio matuokliai, vaizdo kameros su duomenų perdavimo įranga ir kt.), skirta Kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti.

6. Žemės ūkio veiklos subjektas – asmuo, įregistruotas įstatymų ar kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir užsiimantis žemės ūkio veikla.

7. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Kelių transporto kodekse, Kelių įstatyme ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme.


3 straipsnis. Programos finansavimo šaltiniai

Programos finansavimo šaltiniai:

1) dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai;

2) dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams;

3) mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones;

4) transporto priemonių valdytojų kelių naudotojo mokestis;

5) mokestis už naudojimąsi keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (jų junginiais);

6) mokestis už eismo ribojimą;

7) juridinių, fizinių asmenų ir užsienio valstybių tikslinės lėšos.;

8) lėšos iš sumokėtų ar išieškotų baudų už nustatyto greičio viršijimą, užfiksuotą stacionariąja Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga, įrengta valstybinės reikšmės keliuose.

 

4 straipsnis. Dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai, ir dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams

1. Į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 55 procentai akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai.

2. Į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 55 procentai akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams.

3. Akcizo pajamų atskaitymus kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 25 dienos į Programos finansavimo sąskaitą perveda Finansų ministerija.

 

5 straipsnis. Mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones

1. Lietuvos Respublikoje įregistruotų krovininių transporto priemonių valdytojai moka kasmetį mokestį už šio įstatymo 1 priedėlyje nurodytas transporto priemones.

2. Mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką bei dydžius, neviršydama šio įstatymo 1 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, nustato Vyriausybė.

3. Mokestis į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą Programai finansuoti sumokamas iki transporto priemonės privalomosios techninės apžiūros.

4. Mokestis nemokamas:

1) už Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;

2) už specialiai neįgaliesiems vairuoti pritaikytas transporto priemones.

 

6 straipsnis. Transporto priemonių valdytojų kelių naudotojo mokestis

1. Transporto priemonių (jų junginių), nurodytų šio įstatymo 2 priedėlyje, valdytojai moka kelių naudotojo mokestį už naudojimąsi magistraliniais keliais. Už naudojimąsi valstybinės reikšmės krašto, rajoniniais ar vietinės reikšmės keliais (gatvėmis) kelių naudotojo mokestis nemokamas.

2. Kelių naudotojo mokesčio dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato Vyriausybė.

3. Kelių naudotojo mokestis nemokamas už naudojimąsi keliais:

1) Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančiomis transporto priemonėmis (jų junginiais), priskirtomis kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;

2) savivaldybių priešgaisrinės tarnybos transporto priemonėmis (jų junginiais);

3) specialiai neįgaliesiems vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis (jų junginiais);

4) sveikatos priežiūros įstaigų greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos automobiliais;

5) Lietuvos Respublikoje įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežiti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), kurių registracijos dokumentuose nurodyta, kad transporto priemonė skirta mokiniams vežti, ir priklausančiomis švietimo įstaigoms ir (ar) savivaldybių kontroliuojamoms įmonėms, taip pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežiti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), priklausančiomis švietimo įstaigoms;

6) transporto priemonėmis (jų junginiais), priklausančiomis valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčioms valstybės įmonėms;

7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai jomis vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;

8) užsienio valstybių karinei apsaugos sistemai priklausančiomis transporto priemonėmis (jų junginiais);

9) vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais (nurodytais leidimuose) važiuojančiomis keleivinėmis transporto priemonėmis (jų junginiais), įskaitant atvykimą į maršruto pradžią ir išvykimą iš jo iš/iki transporto priemonės (jų junginio) nuolatinės stovėjimo vietos.

 

7 straipsnis. Mokestis už naudojimąsi keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (jų junginiais)

1. Transporto priemonių (jų junginių), nurodytų šio įstatymo 3 priedėlyje, kurių matmenys ir (ar) ašies (ašių) apkrova ir (ar) masė su kroviniu ar be jo yra didesni už  didžiausiuosius leidžiamuosius naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) matmenis ir (ar) ašies (ašių) apkrovą, ir (ar) masę, valdytojai moka mokestį už naudojimąsi valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės viešaisiais keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (jų junginiais). Mokesčio dydį už naudojimąsi tokiomis transporto priemonėmis valstybinės reikšmės keliais, neviršydama šio įstatymo 3 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, nustato Vyriausybė, o mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato Susisiekimo ministerija. Mokesčio už naudojimąsi tokiomis transporto priemonėmis vietinės reikšmės viešaisiais keliais dydį, neviršydamos šio įstatymo 3 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, ir mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato savivaldybės.

2. Mokestis nemokamas:

1) už Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias didžiagabarites ir (ar) sunkiasvores transporto priemones (jų junginius), priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;

2) už užsienio valstybių karinei apsaugos sistemai priklausančias didžiagabarites ir (ar) sunkiasvores transporto priemones (jų junginius).

3. Naudojimąsi valstybinės ir vietinės reikšmės keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (jų junginiais), didžiausiųjų leidžiamųjų naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) techninius parametrus (matmenis, ašies (ašių) apkrovos, masės ir kt.) reglamentuoja Kelių įstatymas.

 

 

8 straipsnis. Kiti Programos finansavimo šaltiniai

1. Mokesčio už eismo ribojimą magistraliniuose, krašto, rajoninės reikšmės keliuose dirbant įvairius darbus keliuose, kelių juostose ar jų apsaugos zonose, rengiant įvairius masinius (pvz., sporto ir kitus) renginius, kai ribojamas ar uždaromas eismas, dydžiai nurodyti šio įstatymo 4 priedėlyje. Šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato Susisiekimo ministerija. Mokestis už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose nemokamas, kai darbai atliekami iš Programos finansavimo lėšų ir kai įrengiamos, rekonstruojamos ar taisomos (remontuojamos) melioracijos sistemos kelių apsaugos zonoje, jeigu nepažeidžiama kelio sankasa ir (ar) kiti kelio statiniai.

2. Į Programos finansavimo sąskaitą gali būti pervedamos fizinių, juridinių asmenų ir užsienio valstybių perduodamos tikslinės lėšos.

3. Į Programos finansavimo sąskaitą yra pervedamos lėšos iš sumokėtų ar išieškotų baudų už nustatyto greičio viršijimą, užfiksuotą stacionariąja Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga, įrengta valstybinės reikšmės keliuose. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustato šių lėšų mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką.

 

9 straipsnis. Programos finansavimo lėšų naudojimas

1. Programos finansavimo lėšos naudojamos automobilių keliams, tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, gamybiniams-buitiniams kelių pastatams projektuoti, statyti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), inventorizuoti, prižiūrėti, kelių technikos, technologijos, transporto ir kitoms gamybos priemonėms įsigyti, kelių ir tiltų tyrimų, specialiųjų statybos reikalavimų laikymosi valstybinei priežiūrai atlikti, išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar griaunamus pastatus ir kitus statinius, želdinius bei kitas naudmenas apmokėti, kelių informacinėms sistemoms kurti, kelių infrastruktūros plėtrai, bendradarbiavimui su užsienio valstybėmis, teisės aktams ir norminiams dokumentams rengti, institucijų, atsakingų už valstybinės reikšmės kelius, išlaikymo išlaidoms apmokėti ir kontrolės įrangai įsigyti, paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, mokesčių administravimui ir jų surinkimo kontrolei, istorinėms kelių vertybėms išsaugoti ir eksponuoti, saugaus eismo programoms keliuose ir jų priemonėms įgyvendinti (tarp jų valstybinės reikšmės keliuose įrengtai stacionariajai Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įrangai prižiūrėti ir gaunamai informacijai apdoroti, naudojant lėšas iš sumokėtų ar išieškotų baudų už nustatyto greičio viršijimą) ir kitoms kelių srities reikmėms finansuoti.

2. Vyriausybė nustato Programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką ir paskiria institucijas šiam įstatymui įgyvendinti. Šio įstatymo įgyvendinimą kontroliuoja nuolatinė Kelių priežiūros ir plėtros programos komisija. Jos sudėtį ir nuostatus tvirtina Vyriausybė.

3. Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal Vyriausybės patvirtintą metinę lėšų naudojimo sąmatą. Metinėje lėšų naudojimo sąmatoje numatomas iki 5 procentų Programos finansavimo lėšų rezervas valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti.

4. Metinėse sąmatose turi būti numatoma 20 procentų Programos finansavimo lėšų valstybei, savivaldybėms panaudoti vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.

5. Vyriausybės nustatyta tvarka Programos finansavimo lėšos taip pat naudojamos neįgaliesiems ir jų vairuojamiems specialiems lengviesiems automobiliams, tarnybos reikalais vykstantiems greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, policijos, valstybės sienos apsaugos, civilinės saugos, kelių priežiūros, uosto saugos tarnybų, prokuratūros, muitinės, inspekcijų pareigūnams, Klaipėdos miesto savivaldybės valstybės tarnautojams ir darbuotojams, atliekantiems tarnybines funkcijas Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje, taip pat kitiems valstybės pareigūnams, nurodytiems Vyriausybės patvirtintame tvarkos apraše, ir šių tarnybų transporto priemonėms, tolimojo, vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusams, dviračiams, autocisternoms, vežančioms kurą į Kuršių neriją, juridinių asmenų, turinčių Kuršių nerijoje registruotą buveinę, transporto priemonėms ir darbuotojams, Klaipėdos miesto savivaldybės įmonių transporto priemonėms ir darbuotojams, dirbantiems darbus Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje, Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims ir jų lengvosioms transporto priemonėms (motociklams, mopedams, lengviesiems automobiliams ir jų junginiams) neatlygintinai perkelti keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os), kompensuojant perkėlimo kainą, bei Šilutės rajono savivaldybės gyventojų ir jų lengvųjų transporto priemonių (dviračių, motociklų, mopedų, lengvųjų automobilių) neatlygintino perkėlimo užlietu krašto kelio Šilutė–Rusnė ruožu sąnaudoms kompensuoti.

 

10 straipsnis. Programos finansavimo garantijos

1. Programos finansavimo pajamos ir išlaidos, vadovaujantis Biudžeto sandaros įstatymo nustatytais programų finansavimo principais, planuojamos valstybės biudžete.

2. Programos finansavimo lėšos negali būti naudojamos kitoms valstybės reikmėms, nenumatytoms šio įstatymo 9 straipsnyje, finansuoti.

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros

programos finansavimo

įstatymo

1 priedėlis

 

MOKESČIO UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTAS KROVININES TRANSPORTO PRIEMONES RIBINIAI TARIFAI

 

Transporto priemonių valdytojų kasmečio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ribiniai tarifai: 

Transporto priemonės kategorija ir klasė, didžiausioji leidžiamoji masė***

Ribiniai tarifai, litais

N2/N3 klasės krovininiai automobiliai,

O4 klasės krovininių automobilių priekabos ir puspriekabės

nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t didžiausiosios leidžiamosios masės*

300–620

nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t didžiausiosios leidžiamosios masės**

440–880

nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t didžiausiosios leidžiamosios masės*

440–1040

nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t didžiausiosios leidžiamosios masės**

990–1980

nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t didžiausiosios leidžiamosios masės*

820–1640

nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t didžiausiosios leidžiamosios masės**

1300–2600

nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t didžiausiosios leidžiamosios masės*

1300–2600

nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t didžiausiosios leidžiamosios masės**

1930–3870

nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t didžiausiosios leidžiamosios masės*

1850–3700

nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t didžiausiosios leidžiamosios masės**

2540–5080

Krovininių transporto priemonių junginys – N3O4 vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 20, 30, 40, 45 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus)

nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t didžiausiosios leidžiamosios masės*

2260–4520

nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t didžiausiosios leidžiamosios masės**

3340–6690

*   kai ašis (ašys) su pneumatine pakaba

** kai yra kita ašies (ašių) pakabų sistema

*** tai didžiausioji leidžiamoji naudotis keliais transporto priemonės (jų junginio) masė pagal Kelių įstatymą arba didžiausioji leidžiamoji masė pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (taikoma ta, kuri yra mažesnė)  

 

 


 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros

programos finansavimo

įstatymo

2 priedėlis

 

TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALDYTOJŲ KELIŲ NAUDOTOJO MOKESČIO RIBINIAI TARIFAI

 

 

Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė*, didžiausioji leidžiamoji masė**

Ribiniai tarifai litais

metų tarifo ribos

mėnesio tarifo ribos

savaitės tarifo ribos

dienos tarifo ribos

 

Autobusai 

 

M2

 

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t

500–1800

100–200

50–80

20–37

 

M3

 

A

 

B

 

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t, bet ne daugiau kaip 22 vietos keleiviams, neskaitant vairuotojo

600–1800

150–300

60–140

 

20–37

 

M3

 

I–III

transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neskaitant vairuotojo

700–2600

160–320

80–160

20–37

Krovininės transporto priemonės ir jų junginiai

N1 krovininis automobilis

ar

krovininių transporto priemonių junginys

iki 3,5 t (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios

masės

600–1800

100–200

50–80

20–37

N2 krovininis

automobilis

ar

krovininių transporto priemonių junginys

 

EURO 0, I, II, III, IV ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės

700–2400

160–400

80–170

20–37

N3 krovininis

automobilis

ar

krovininių transporto priemonių junginys

 

EURO 0, I, II, III, IV ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės

800–3600

170–400

90–170

20–37

N1–N3

krovininis

automobilis

ar

krovininių transporto priemonių junginys

 

EURO 0, I, II, III, IV ir mažiau taršios

transporto priemonės

iki 16 t (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės, kai transporto priemonės valdytojas – žemės ūkio veiklos subjektas

300–1200

80–200

40–80

20–37

Specialiosios paskirties transporto priemonės

M2–M3

autobusas

 

N1–N3

krovininis automobilis

transporto priemonė, skirta specialioms funkcijoms atlikti (naudojant specialią įrangą)

300–1200

80–200

40–80

20–37

* transporto priemonių emisijos klasės pagal motorinių transporto priemonių variklių išmetamųjų dujinių ir kietųjų dalelių teršalų normas

** didžiausioji leidžiamoji masė pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą

 

 


 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros

programos finansavimo

įstatymo

3 priedėlis

 

I. MOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS DIDŽIAGABARITĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KURIŲ MATMENYS SU KROVINIU AR BE JO YRA DIDESNI UŽ DIDŽIAUSIUOSIUS LEIDŽIAMUOSIUS MATMENIS, RIBINIAI TARIFAI

 

 

1. Mokesčio už naudojimąsi keliais didžiagabaritėmis motorinėmis transporto priemonėmis (junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo yra didesni už didžiausiuosius leidžiamuosius naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) matmenis (toliau – didžiausieji leidžiamieji matmenys), ribiniai tarifai:

 

Didžiausieji leidžiamieji matmenys viršyti, cm

Ribiniai tarifai, litais

aukščio

pločio

ilgio

vienkar-tiniai,

10 km

mėnesio

metų

savival-dybės teritori-joje

šalies terito-rijoje

savivaldy-bės teritorijoje

šalies teritorijoje

10–20

5,0–6,0

233–280

583–642

1165–1400

2915–3210

11–20

21–40

101–200

6,1–7,0

285–327

712–817

1425–1635

3560–4085

21–30

41–60

201–300

7,1–7,5

331–350

828–875

1659–1750

4140–4375

31–40

61–80

301–400

7,6–8,0

355–373

887–933

1775–1865

4435–4665

41–50

81–100

401–500

8,1–8,5

378–397

945–992

1890–1985

4725–4960

 

2. Mokesčio už naudojimąsi keliais didžiagabaričiais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo yra didesni už didžiausiuosius leidžiamuosius matmenis, ribiniai tarifai:

 

Didžiausieji leidžiamieji matmenys viršyti, cm

 

Ribiniai tarifai, litais

aukščio

pločio

ilgio

vienkar-tiniai,

10 km

mėnesio

metų

savival-dybės teritori-joje

šalies terito-rijoje

savivaldy-bės teritorijoje

šalies teritorijoje

10–20

1,7–2,0

78–93

194–214

388–467

972–1070

11–20

21–40

101–200

2,1–2,3

95–109

237–272

475–545

1187–1362

21–30

41–60

201–300

2,4–2,5

110–117

276–292

553–583

1380–1458

31–40

61–80

301–400

2,6–2,7

118–124

296–311

592–622

1478–1555

41–50

81–100

401–500

2,8–2,9

126–132

315–331

630–662

1575–1653

 

3. Jei transporto priemonės (jų junginio) matmenys su kroviniu ar be jo yra didesni už didžiausiuosius leidžiamuosius matmenis daugiau, nei nurodyta lentelėse (aukštis – daugiau nei 50 cm, plotis – daugiau nei 100 cm, ilgis – daugiau nei 500 cm), transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui. Tokioms didžiagabaritėms transporto priemonėms (jų junginiams) taikomas vienkartinis mokestis, kuris apskaičiuojamas taip: prie maksimalaus ribinio tarifo pridedamas papildomas vieno lito mokestis už kiekvieno didžiausiojo leidžiamojo matmens viršijimą, t. y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m, ir dauginama iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant mokesčius už atskirų didžiausiųjų leidžiamųjų matmenų viršijimą.

 

 

 

II. Mokesčio už NAUDOJIMĄSI KELIAIS SUNKIASVORĖMIS transporto priemonėmis (jų junginiais), KURIŲ AŠIES (AŠIŲ) APKROVA SU KROVINIU AR BE JO YRA dIDESNĖ UŽ DIDŽIAUSIĄJĄ LEIDŽIAMĄJĄ ašies (ašių) APKROVĄ, ribiniai tarifai

 

1. Mokesčio už naudojimąsi keliais sunkiasvorėmis motorinėmis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių ašies (ašių) apkrova  su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) ašies (ašių) apkrovą (toliau didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova, ribiniai tarifai:

 

Didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova viršyta, t

Ribiniai tarifai, litais

vienkartiniai,

10 km

mėnesio

savivaldybės teritorijoje

šalies teritorijoje

0,6–1,0

2,40–3,36

168–235

420–588

1,1–1,5

4,80–5,28

336–370

840–924

1,6–2,0

6,72–7,68

470–538

1176–1344

2,1–3,0

12,00–13,32

840–932

2100–2331

3,1–4,0

19,20–21,60

1344–1512

3360–3780

4,1–5,0

26,40–31,20

5,1–6,0

33,60–38,40

6,1–7,0

40,80–45,60

7,1–8,0 įskaitytinai

48,00–55,20

 

2. Mokesčio už naudojimąsi keliais sunkiasvoriais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis (jų junginiais), kurių ašies (ašių) apkrova  su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją ašies (ašių) apkrovą, ribiniai tarifai:

 

Didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova viršyta, t

Ribiniai tarifai, litais

vienkartiniai,

10 km

mėnesio

savivaldybės teritorijoje

šalies teritorijoje

0,6–1,0

0,80–1,12

56–78

140–196

1,1–1,5

1,60–1,76

112–123

280–308

1,6–2,0

2,24–2,56

157–179

392–448

2,1–3,0

4,00–4,44

280–311

700–777

3,1–4,0

6,40–7,20

448–504

1120–1260

4,1–5,0

8,80–10,40

5,1–6,0

11,20–12,80

6,1–7,0

13,60–15,20

7,1–8,0 įskaitytinai

16,00–18,40

 

3. Mokestis nustatomas sumuojant mokesčius už kiekvienos ašies didžiausiosios leidžiamosios apkrovos viršijimą.

4. Kai viršijama didžiausioji leidžiamojo ašies (ašių) apkrova ir masė, nustatomas tas mokesčio dydis, kuris yra didesnis.

 

 

 

III. MOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS SUNKIASVORĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KURIŲ MASĖ SU KROVINIU AR BE JO YRA DIDESNĖ UŽ DIDŽIAUSIĄJĄ LEIDŽIAMĄJĄ MASĘ, RIBINIAI TARIFAI

 

1. Mokesčio už naudojimąsi keliais sunkiasvorėmis motorinėmis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių masė su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) masę (toliau – didžiausioji leidžiamoji masė), ribiniai tarifai:

 

Didžiausioji leidžiamoji masė viršyta, t

Vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną,
Lt/10 km

1,0–10,0

3,00–3,50

11,0–20,0

3,50–4,00

21,0–40,0

4,00–4,50

>40

4,50–6,00

 

2. Mokesčio už naudojimąsi keliais sunkiasvoriais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis (jų junginiais), kurių masė su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją masę, ribiniai tarifai:

 

Didžiausioji leidžiamoji masė viršyta, t

Vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną,
Lt/10 km

1,0–10,0

1,00–1,17

11,0–20,0

1,17–1,33

21,0–40,0

1,33–1,50

>40

1,50–2,00

 

3. Kai viršijama didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova ir masė, nustatomas tas mokesčio dydis, kuris yra didesnis.


 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros

programos finansavimo

įstatymo

4 priedėlis

 

Mokesčio už eismo ribojimą tarifai

 

1. Mokesčio už eismo ribojimą tarifai:

 

 

Eil.

Nr.

 

Darbų atvejai

 

Tarifai, litais

Valstybinės reikšmės keliai

Magistraliniai

Krašto

Rajoniniai

1.

Įvairiems darbams kelio juostoje su važiuojamosios dalies asfalto (cemento) danga dirbti iki trijų parų imtinai, nepažeidžiant kelio važiuojamosios dalies

 

 

279

 

 

203

 

 

128

2.

Įvairiems darbams kelio juostoje su važiuojamosios dalies žvyro danga dirbti iki trijų parų imtinai, nepažeidžiant kelio važiuojamosios dalies

 

 

 

 

20

 

 

10

3.

Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje, pažeidžiant asfalto (cemento) dangą, dirbti iki trijų parų imtinai ir kai kelias visai uždaromas, o transporto priemonių eismas nukreipiamas kitais keliais arba įrengiama uždarytos vietos apylanka

 

 

3500

 

 

2550

 

 

1600

4.

Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje dirbti iki trijų parų imtinai, pažeidžiant žvyro dangą, ir kai kelias visai uždaromas, o transporto priemonių eismas nukreipiamas kitais keliais arba įrengiama uždarytos vietos apylanka

 

 

 

 

260

 

 

260

5.

Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje dirbti iki trijų parų imtinai, pažeidžiant asfalto (cemento) dangą, ir kai kelias iš dalies uždaromas (ribojamas greitis)

 

 

875

 

 

638

 

 

400

6.

Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje dirbti iki trijų parų imtinai, pažeidžiant žvyro dangą, ir kai kelias iš dalies uždaromas (ribojamas greitis)

 

 

 

 

82

 

 

82

7.

Kai inžinerinės komunikacijos klojamos, medžiagos ar įrengimai sandėliuojami kelio juostoje, išskyrus kelio važiuojamąją dalį (1 parai 1 km ar 1 parai 1 vietai)

 

100

 

50

 

25

8.

Kai visiškai uždaromas kelias, eismas nukreipiamas apylanka kitais keliais (1 parai 1 apylankos km)

 

 

10

 

20

9.

 

Įvairių masinių, sporto renginių ir kitais atvejais, kai kelias uždaromas:

1 parai 1 km kelio;

1 valandai 1 km kelio

 

 

1000

60

 

 

600

30

 

 

120

7

10.

 

Įvairių masinių, sporto renginių ir kitais atvejais, kai apribojamas transporto priemonių eismas:

1 parai 1 km kelio;

1 valandai 1 km kelio

 

 

 

500

30

 

 

 

300

20

 

 

 

60

5

 

2. Pratęsiant lentelės 1–6 eilutėse numatytų atlikti darbų trukmę už kiekvienas kitas tris paras, mokestis už eismo ribojimą didinamas 5 procentais.  

3.  Jei lentelėje nurodyti darbai nebaigiami nurodytu laiku, už kiekvieną pradelstą dieną yra mokamas mokestis, kuris apskaičiuojamas taip: lentelėje už atitinkamus darbus numatytas mokesčio tarifas yra didinamas 3 kartus.

4. Mokestis dirbti įvairius darbus, nurodytus lentelėje, didinamas 2 kartus, kai darbai atliekami kelių su keturiomis ir daugiau eismo juostų važiuojamojoje dalyje.

5. Mokestis dirbti įvairius darbus, nurodytus lentelėje, didinamas 4 kartus, kai darbai atliekami:

5.1. gyvenamosiose vietovėse valstybinės reikšmės kelio važiuojamojoje dalyje ir kai tie darbai susiję su kelio dangos ardymu nuo lapkričio 1 d. iki gegužės 1d.;

5.2. važiuojamojoje kelio dalyje, kai asfalto danga paklota mažiau kaip prieš 5 metus.


 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros

programos finansavimo

įstatymo

5 priedėlis

 

ĮGYVENDINAMI Europos Sąjungos TEISĖS AKTAI

 

1. 1996 m. liepos 25 d. Tarybos direktyva 96/53/EB, nustatanti tam tikrų Bendrijoje nacionaliniam ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausius leistinus matmenis ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausią leistiną masę (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 2 tomas, p. 478), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. vasario 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/7/EB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 6 tomas, p. 85).

2. 1999 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 1999/62/EB dėl sunkiasvorių krovininių transporto priemonių apmokestinimo už naudojimąsi tam tikra infrastruktūra (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 4 tomas, p. 372), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gegužės 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/38/EB (OL 2006 L 157, p. 8).“

 

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2012 m. sausio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, kitos valstybės institucijos ir įstaigos, savivaldybės iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos peržiūri galiojančius teisės aktus ir priima naujus teisės aktus ar teisės aktų pakeitimus, susijusius su šio įstatymo įgyvendinimu.

 

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

 

RESPUBLIKOS  PREZIDENTAS