Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO
ĮSTATYMO PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2011 m. d. Nr.
Vilnius
(Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2004, Nr. 171-6302; 2006, Nr. 73-2761, Nr. 77-2969, Nr. 127-4820; 2007, Nr. 69-2724, Nr. 81-3319, Nr. 140-5761; 2008, Nr. 75-2919, Nr. 149-6031,
Nr. 149-6032; 2011, Nr. 40-1916)
1 straipsnis. Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo nauja redakcija
Pakeisti Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą ir jį išdėstyti taip:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO
ĮSTATYMAS
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis
2. Įstatymo nuostatos suderintos su Europos Sąjungos teisės aktais, nurodytais šio įstatymo 5 priedėlyje.
2 straipsnis. Pagrindinės Įstatymo sąvokos
1. Kelių priežiūros ir plėtros programa (toliau – Programa) – Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka tvirtinama programa, skirta lėšoms kaupti ir jas naudoti automobilių kelių tinklui. Programos finansavimo ir administravimo vykdytojas yra Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
3. Kelių naudotojo mokestis – nustatyto dydžio transporto priemonių valdytojų mokestis už naudojimąsi keliais ir jų statiniais.
4. Programos finansavimo sąskaita – valstybės biudžeto (iždo) sąskaita, kurioje kaupiamos lėšos Programai finansuoti.
5. Stacionarioji Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga – tam tikrose vietose nejudamai įtvirtinta įranga (greičio matuokliai, vaizdo kameros su duomenų perdavimo įranga ir kt.), skirta Kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti.
6. Žemės ūkio veiklos subjektas – asmuo, įregistruotas įstatymų ar kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir užsiimantis žemės ūkio veikla.
3 straipsnis. Programos finansavimo šaltiniai
Programos finansavimo šaltiniai:
1) dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai;
5) mokestis už naudojimąsi keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (jų junginiais);
4 straipsnis. Dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai, ir dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams
1. Į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 55 procentai akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai.
2. Į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 55 procentai akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams.
5 straipsnis. Mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones
1. Lietuvos Respublikoje įregistruotų krovininių transporto priemonių valdytojai moka kasmetį mokestį už šio įstatymo 1 priedėlyje nurodytas transporto priemones.
2. Mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką bei dydžius, neviršydama šio įstatymo 1 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, nustato Vyriausybė.
3. Mokestis į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sąskaitą Programai finansuoti sumokamas iki transporto priemonės privalomosios techninės apžiūros.
6 straipsnis. Transporto priemonių valdytojų kelių naudotojo mokestis
1. Transporto priemonių (jų junginių), nurodytų šio įstatymo 2 priedėlyje, valdytojai moka kelių naudotojo mokestį už naudojimąsi magistraliniais keliais. Už naudojimąsi valstybinės reikšmės krašto, rajoniniais ar vietinės reikšmės keliais (gatvėmis) kelių naudotojo mokestis nemokamas.
2. Kelių naudotojo mokesčio dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato Vyriausybė.
3. Kelių naudotojo mokestis nemokamas už naudojimąsi keliais:
1) Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančiomis transporto priemonėmis (jų junginiais), priskirtomis kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;
3) specialiai neįgaliesiems vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis (jų junginiais);
5) Lietuvos Respublikoje įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežiti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), kurių registracijos dokumentuose nurodyta, kad transporto priemonė skirta mokiniams vežti, ir priklausančiomis švietimo įstaigoms ir (ar) savivaldybių kontroliuojamoms įmonėms, taip pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežiti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), priklausančiomis švietimo įstaigoms;
6) transporto priemonėmis (jų junginiais), priklausančiomis valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčioms valstybės įmonėms;
7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai jomis vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;
8) užsienio valstybių karinei apsaugos sistemai priklausančiomis transporto priemonėmis (jų junginiais);
7 straipsnis. Mokestis už naudojimąsi keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (jų junginiais)
1. Transporto priemonių (jų junginių), nurodytų šio įstatymo 3 priedėlyje, kurių matmenys ir (ar) ašies (ašių) apkrova ir (ar) masė su kroviniu ar be jo yra didesni už didžiausiuosius leidžiamuosius naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) matmenis ir (ar) ašies (ašių) apkrovą, ir (ar) masę, valdytojai moka mokestį už naudojimąsi valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės viešaisiais keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (jų junginiais). Mokesčio dydį už naudojimąsi tokiomis transporto priemonėmis valstybinės reikšmės keliais, neviršydama šio įstatymo 3 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, nustato Vyriausybė, o mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato Susisiekimo ministerija. Mokesčio už naudojimąsi tokiomis transporto priemonėmis vietinės reikšmės viešaisiais keliais dydį, neviršydamos šio įstatymo 3 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, ir mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato savivaldybės.
2. Mokestis nemokamas:
1) už Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias didžiagabarites ir (ar) sunkiasvores transporto priemones (jų junginius), priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;
3. Naudojimąsi valstybinės ir vietinės reikšmės keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (jų junginiais), didžiausiųjų leidžiamųjų naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) techninius parametrus (matmenis, ašies (ašių) apkrovos, masės ir kt.) reglamentuoja Kelių įstatymas.
8 straipsnis. Kiti Programos finansavimo šaltiniai
1. Mokesčio už eismo ribojimą magistraliniuose, krašto, rajoninės reikšmės keliuose dirbant įvairius darbus keliuose, kelių juostose ar jų apsaugos zonose, rengiant įvairius masinius (pvz., sporto ir kitus) renginius, kai ribojamas ar uždaromas eismas, dydžiai nurodyti šio įstatymo 4 priedėlyje. Šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato Susisiekimo ministerija. Mokestis už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose nemokamas, kai darbai atliekami iš Programos finansavimo lėšų ir kai įrengiamos, rekonstruojamos ar taisomos (remontuojamos) melioracijos sistemos kelių apsaugos zonoje, jeigu nepažeidžiama kelio sankasa ir (ar) kiti kelio statiniai.
2. Į Programos finansavimo sąskaitą gali būti pervedamos fizinių, juridinių asmenų ir užsienio valstybių perduodamos tikslinės lėšos.
3. Į Programos finansavimo sąskaitą yra pervedamos lėšos iš sumokėtų ar išieškotų baudų už nustatyto greičio viršijimą, užfiksuotą stacionariąja Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga, įrengta valstybinės reikšmės keliuose. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustato šių lėšų mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką.
9 straipsnis. Programos finansavimo lėšų naudojimas
1. Programos finansavimo lėšos naudojamos automobilių keliams, tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, gamybiniams-buitiniams kelių pastatams projektuoti, statyti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), inventorizuoti, prižiūrėti, kelių technikos, technologijos, transporto ir kitoms gamybos priemonėms įsigyti, kelių ir tiltų tyrimų, specialiųjų statybos reikalavimų laikymosi valstybinei priežiūrai atlikti, išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar griaunamus pastatus ir kitus statinius, želdinius bei kitas naudmenas apmokėti, kelių informacinėms sistemoms kurti, kelių infrastruktūros plėtrai, bendradarbiavimui su užsienio valstybėmis, teisės aktams ir norminiams dokumentams rengti, institucijų, atsakingų už valstybinės reikšmės kelius, išlaikymo išlaidoms apmokėti ir kontrolės įrangai įsigyti, paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, mokesčių administravimui ir jų surinkimo kontrolei, istorinėms kelių vertybėms išsaugoti ir eksponuoti, saugaus eismo programoms keliuose ir jų priemonėms įgyvendinti (tarp jų valstybinės reikšmės keliuose įrengtai stacionariajai Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įrangai prižiūrėti ir gaunamai informacijai apdoroti, naudojant lėšas iš sumokėtų ar išieškotų baudų už nustatyto greičio viršijimą) ir kitoms kelių srities reikmėms finansuoti.
2. Vyriausybė nustato Programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką ir paskiria institucijas šiam įstatymui įgyvendinti. Šio įstatymo įgyvendinimą kontroliuoja nuolatinė Kelių priežiūros ir plėtros programos komisija. Jos sudėtį ir nuostatus tvirtina Vyriausybė.
3. Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal Vyriausybės patvirtintą metinę lėšų naudojimo sąmatą. Metinėje lėšų naudojimo sąmatoje numatomas iki 5 procentų Programos finansavimo lėšų rezervas valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti.
4. Metinėse sąmatose turi būti numatoma 20 procentų Programos finansavimo lėšų valstybei, savivaldybėms panaudoti vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.
5. Vyriausybės nustatyta tvarka Programos finansavimo lėšos taip pat naudojamos neįgaliesiems ir jų vairuojamiems specialiems lengviesiems automobiliams, tarnybos reikalais vykstantiems greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, policijos, valstybės sienos apsaugos, civilinės saugos, kelių priežiūros, uosto saugos tarnybų, prokuratūros, muitinės, inspekcijų pareigūnams, Klaipėdos miesto savivaldybės valstybės tarnautojams ir darbuotojams, atliekantiems tarnybines funkcijas Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje, taip pat kitiems valstybės pareigūnams, nurodytiems Vyriausybės patvirtintame tvarkos apraše, ir šių tarnybų transporto priemonėms, tolimojo, vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusams, dviračiams, autocisternoms, vežančioms kurą į Kuršių neriją, juridinių asmenų, turinčių Kuršių nerijoje registruotą buveinę, transporto priemonėms ir darbuotojams, Klaipėdos miesto savivaldybės įmonių transporto priemonėms ir darbuotojams, dirbantiems darbus Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje, Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims ir jų lengvosioms transporto priemonėms (motociklams, mopedams, lengviesiems automobiliams ir jų junginiams) neatlygintinai perkelti keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os), kompensuojant perkėlimo kainą, bei Šilutės rajono savivaldybės gyventojų ir jų lengvųjų transporto priemonių (dviračių, motociklų, mopedų, lengvųjų automobilių) neatlygintino perkėlimo užlietu krašto kelio Šilutė–Rusnė ruožu sąnaudoms kompensuoti.
10 straipsnis. Programos finansavimo garantijos
1. Programos finansavimo pajamos ir išlaidos, vadovaujantis Biudžeto sandaros įstatymo nustatytais programų finansavimo principais, planuojamos valstybės biudžete.
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
1 priedėlis
MOKESČIO UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTAS KROVININES TRANSPORTO PRIEMONES RIBINIAI TARIFAI
Transporto priemonių valdytojų kasmečio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ribiniai tarifai:
Transporto priemonės kategorija ir klasė, didžiausioji leidžiamoji masė*** |
Ribiniai tarifai, litais |
|
N2/N3 klasės krovininiai automobiliai, O4 klasės krovininių automobilių priekabos ir puspriekabės |
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
300–620 |
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
440–880 |
|
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
440–1040 |
|
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
990–1980 |
|
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
820–1640 |
|
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
1300–2600 |
|
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
1300–2600 |
|
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
1930–3870 |
|
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
1850–3700 |
|
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
2540–5080 |
|
Krovininių transporto priemonių junginys – N3O4 vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 20, 30, 40, 45 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) |
nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
2260–4520 |
nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
3340–6690 |
* kai ašis (ašys) su pneumatine pakaba
** kai yra kita ašies (ašių) pakabų sistema
*** tai didžiausioji leidžiamoji naudotis keliais transporto priemonės (jų junginio) masė pagal Kelių įstatymą arba didžiausioji leidžiamoji masė pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (taikoma ta, kuri yra mažesnė)
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
2 priedėlis
TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALDYTOJŲ KELIŲ NAUDOTOJO MOKESČIO RIBINIAI TARIFAI
Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė*, didžiausioji leidžiamoji masė** |
Ribiniai tarifai litais |
||||||||||
metų tarifo ribos |
mėnesio tarifo ribos |
savaitės tarifo ribos |
dienos tarifo ribos |
||||||||
Autobusai |
M2
|
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t |
500–1800 |
100–200 |
50–80 |
20–37 |
|||||
|
M3
A
B
|
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t, bet ne daugiau kaip 22 vietos keleiviams, neskaitant vairuotojo |
600–1800 |
150–300 |
60–140
|
20–37 |
|||||
|
M3
I–III |
transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neskaitant vairuotojo |
700–2600 |
160–320 |
80–160 |
20–37 |
|||||
Krovininės transporto priemonės ir jų junginiai |
N1 krovininis automobilis ar krovininių transporto priemonių junginys |
iki 3,5 t (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės |
600–1800 |
100–200 |
50–80 |
20–37 |
|||||
N2 krovininis automobilis ar krovininių transporto priemonių junginys
EURO 0, I, II, III, IV ir mažiau taršios transporto priemonės |
nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės |
700–2400 |
160–400 |
80–170 |
20–37 |
||||||
N3 krovininis automobilis ar krovininių transporto priemonių junginys
EURO 0, I, II, III, IV ir mažiau taršios transporto priemonės |
nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės |
800–3600 |
170–400 |
90–170 |
20–37 |
||||||
N1–N3 krovininis automobilis ar krovininių transporto priemonių junginys
EURO 0, I, II, III, IV ir mažiau taršios transporto priemonės |
iki 16 t (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės, kai transporto priemonės valdytojas – žemės ūkio veiklos subjektas |
300–1200 |
80–200 |
40–80 |
20–37 |
||||||
Specialiosios paskirties transporto priemonės |
M2–M3 autobusas
N1–N3 krovininis automobilis |
transporto priemonė, skirta specialioms funkcijoms atlikti (naudojant specialią įrangą) |
300–1200 |
80–200 |
40–80 |
20–37 |
|||||
* transporto priemonių emisijos klasės pagal motorinių transporto priemonių variklių išmetamųjų dujinių ir kietųjų dalelių teršalų normas
** didžiausioji leidžiamoji masė pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
3 priedėlis
I. MOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS DIDŽIAGABARITĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KURIŲ MATMENYS SU KROVINIU AR BE JO YRA DIDESNI UŽ DIDŽIAUSIUOSIUS LEIDŽIAMUOSIUS MATMENIS, RIBINIAI TARIFAI
1. Mokesčio už naudojimąsi keliais didžiagabaritėmis motorinėmis transporto priemonėmis (junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo yra didesni už didžiausiuosius leidžiamuosius naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) matmenis (toliau – didžiausieji leidžiamieji matmenys), ribiniai tarifai:
Didžiausieji leidžiamieji matmenys viršyti, cm |
Ribiniai tarifai, litais |
||||||
aukščio |
pločio |
ilgio |
vienkar-tiniai, 10 km |
mėnesio |
metų |
||
savival-dybės teritori-joje |
šalies terito-rijoje |
savivaldy-bės teritorijoje |
šalies teritorijoje |
||||
– |
10–20 |
– |
5,0–6,0 |
233–280 |
583–642 |
1165–1400 |
2915–3210 |
11–20 |
21–40 |
101–200 |
6,1–7,0 |
285–327 |
712–817 |
1425–1635 |
3560–4085 |
21–30 |
41–60 |
201–300 |
7,1–7,5 |
331–350 |
828–875 |
1659–1750 |
4140–4375 |
31–40 |
61–80 |
301–400 |
7,6–8,0 |
355–373 |
887–933 |
1775–1865 |
4435–4665 |
41–50 |
81–100 |
401–500 |
8,1–8,5 |
378–397 |
945–992 |
1890–1985 |
4725–4960 |
2. Mokesčio už naudojimąsi keliais didžiagabaričiais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo yra didesni už didžiausiuosius leidžiamuosius matmenis, ribiniai tarifai:
Didžiausieji leidžiamieji matmenys viršyti, cm |
Ribiniai tarifai, litais |
||||||
aukščio |
pločio |
ilgio |
vienkar-tiniai, 10 km |
mėnesio |
metų |
||
savival-dybės teritori-joje |
šalies terito-rijoje |
savivaldy-bės teritorijoje |
šalies teritorijoje |
||||
– |
10–20 |
– |
1,7–2,0 |
78–93 |
194–214 |
388–467 |
972–1070 |
11–20 |
21–40 |
101–200 |
2,1–2,3 |
95–109 |
237–272 |
475–545 |
1187–1362 |
21–30 |
41–60 |
201–300 |
2,4–2,5 |
110–117 |
276–292 |
553–583 |
1380–1458 |
31–40 |
61–80 |
301–400 |
2,6–2,7 |
118–124 |
296–311 |
592–622 |
1478–1555 |
41–50 |
81–100 |
401–500 |
2,8–2,9 |
126–132 |
315–331 |
630–662 |
1575–1653 |
3. Jei transporto priemonės (jų junginio) matmenys su kroviniu ar be jo yra didesni už didžiausiuosius leidžiamuosius matmenis daugiau, nei nurodyta lentelėse (aukštis – daugiau nei 50 cm, plotis – daugiau nei 100 cm, ilgis – daugiau nei 500 cm), transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui. Tokioms didžiagabaritėms transporto priemonėms (jų junginiams) taikomas vienkartinis mokestis, kuris apskaičiuojamas taip: prie maksimalaus ribinio tarifo pridedamas papildomas vieno lito mokestis už kiekvieno didžiausiojo leidžiamojo matmens viršijimą, t. y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m, ir dauginama iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant mokesčius už atskirų didžiausiųjų leidžiamųjų matmenų viršijimą.
II. Mokesčio už NAUDOJIMĄSI KELIAIS SUNKIASVORĖMIS transporto priemonėmis (jų junginiais), KURIŲ AŠIES (AŠIŲ) APKROVA SU KROVINIU AR BE JO YRA dIDESNĖ UŽ DIDŽIAUSIĄJĄ LEIDŽIAMĄJĄ ašies (ašių) APKROVĄ, ribiniai tarifai
1. Mokesčio už naudojimąsi keliais sunkiasvorėmis motorinėmis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių ašies (ašių) apkrova su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) ašies (ašių) apkrovą (toliau – didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova, ribiniai tarifai:
Didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova viršyta, t |
Ribiniai tarifai, litais |
||
vienkartiniai, 10 km |
mėnesio |
||
savivaldybės teritorijoje |
šalies teritorijoje |
||
0,6–1,0 |
2,40–3,36 |
168–235 |
420–588 |
1,1–1,5 |
4,80–5,28 |
336–370 |
840–924 |
1,6–2,0 |
6,72–7,68 |
470–538 |
1176–1344 |
2,1–3,0 |
12,00–13,32 |
840–932 |
2100–2331 |
3,1–4,0 |
19,20–21,60 |
1344–1512 |
3360–3780 |
4,1–5,0 |
26,40–31,20 |
– |
– |
5,1–6,0 |
33,60–38,40 |
– |
– |
6,1–7,0 |
40,80–45,60 |
– |
– |
7,1–8,0 įskaitytinai |
48,00–55,20 |
– |
– |
2. Mokesčio už naudojimąsi keliais sunkiasvoriais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis (jų junginiais), kurių ašies (ašių) apkrova su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją ašies (ašių) apkrovą, ribiniai tarifai:
Didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova viršyta, t |
Ribiniai tarifai, litais |
||
vienkartiniai, 10 km |
mėnesio |
||
savivaldybės teritorijoje |
šalies teritorijoje |
||
0,6–1,0 |
0,80–1,12 |
56–78 |
140–196 |
1,1–1,5 |
1,60–1,76 |
112–123 |
280–308 |
1,6–2,0 |
2,24–2,56 |
157–179 |
392–448 |
2,1–3,0 |
4,00–4,44 |
280–311 |
700–777 |
3,1–4,0 |
6,40–7,20 |
448–504 |
1120–1260 |
4,1–5,0 |
8,80–10,40 |
– |
– |
5,1–6,0 |
11,20–12,80 |
– |
– |
6,1–7,0 |
13,60–15,20 |
– |
– |
7,1–8,0 įskaitytinai |
16,00–18,40 |
– |
– |
3. Mokestis nustatomas sumuojant mokesčius už kiekvienos ašies didžiausiosios leidžiamosios apkrovos viršijimą.
III. MOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS SUNKIASVORĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KURIŲ MASĖ SU KROVINIU AR BE JO YRA DIDESNĖ UŽ DIDŽIAUSIĄJĄ LEIDŽIAMĄJĄ MASĘ, RIBINIAI TARIFAI
1. Mokesčio už naudojimąsi keliais sunkiasvorėmis motorinėmis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių masė su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją naudotis keliais transporto priemonių (jų junginių) masę (toliau – didžiausioji leidžiamoji masė), ribiniai tarifai:
Didžiausioji leidžiamoji masė viršyta, t |
Vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną, |
1,0–10,0 |
3,00–3,50 |
11,0–20,0 |
3,50–4,00 |
21,0–40,0 |
4,00–4,50 |
>40 |
4,50–6,00 |
2. Mokesčio už naudojimąsi keliais sunkiasvoriais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis (jų junginiais), kurių masė su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją masę, ribiniai tarifai:
Didžiausioji leidžiamoji masė viršyta, t |
Vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną, |
1,0–10,0 |
1,00–1,17 |
11,0–20,0 |
1,17–1,33 |
21,0–40,0 |
1,33–1,50 |
>40 |
1,50–2,00 |
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
4 priedėlis
Mokesčio už eismo ribojimą tarifai
1. Mokesčio už eismo ribojimą tarifai:
Eil. Nr. |
Darbų atvejai
|
Tarifai, litais |
||
Valstybinės reikšmės keliai |
||||
Magistraliniai |
Krašto |
Rajoniniai |
||
1. |
Įvairiems darbams kelio juostoje su važiuojamosios dalies asfalto (cemento) danga dirbti iki trijų parų imtinai, nepažeidžiant kelio važiuojamosios dalies |
279 |
203 |
128 |
2. |
Įvairiems darbams kelio juostoje su važiuojamosios dalies žvyro danga dirbti iki trijų parų imtinai, nepažeidžiant kelio važiuojamosios dalies |
– |
20 |
10 |
3. |
Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje, pažeidžiant asfalto (cemento) dangą, dirbti iki trijų parų imtinai ir kai kelias visai uždaromas, o transporto priemonių eismas nukreipiamas kitais keliais arba įrengiama uždarytos vietos apylanka |
3500 |
2550 |
1600 |
4. |
Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje dirbti iki trijų parų imtinai, pažeidžiant žvyro dangą, ir kai kelias visai uždaromas, o transporto priemonių eismas nukreipiamas kitais keliais arba įrengiama uždarytos vietos apylanka |
– |
260 |
260 |
5. |
Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje dirbti iki trijų parų imtinai, pažeidžiant asfalto (cemento) dangą, ir kai kelias iš dalies uždaromas (ribojamas greitis) |
875 |
638 |
400 |
6. |
Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje dirbti iki trijų parų imtinai, pažeidžiant žvyro dangą, ir kai kelias iš dalies uždaromas (ribojamas greitis) |
– |
82 |
82 |
7. |
Kai inžinerinės komunikacijos klojamos, medžiagos ar įrengimai sandėliuojami kelio juostoje, išskyrus kelio važiuojamąją dalį (1 parai 1 km ar 1 parai 1 vietai) |
100 |
50 |
25 |
8. |
Kai visiškai uždaromas kelias, eismas nukreipiamas apylanka kitais keliais (1 parai 1 apylankos km) |
– |
10 |
20 |
9.
|
Įvairių masinių, sporto renginių ir kitais atvejais, kai kelias uždaromas: 1 parai 1 km kelio; 1 valandai 1 km kelio |
1000 60 |
600 30 |
120 7 |
10.
|
Įvairių masinių, sporto renginių ir kitais atvejais, kai apribojamas transporto priemonių eismas: 1 parai 1 km kelio; 1 valandai 1 km kelio |
500 30 |
300 20 |
60 5 |
2. Pratęsiant lentelės 1–6 eilutėse numatytų atlikti darbų trukmę už kiekvienas kitas tris paras, mokestis už eismo ribojimą didinamas 5 procentais.
3. Jei lentelėje nurodyti darbai nebaigiami nurodytu laiku, už kiekvieną pradelstą dieną yra mokamas mokestis, kuris apskaičiuojamas taip: lentelėje už atitinkamus darbus numatytas mokesčio tarifas yra didinamas 3 kartus.
4. Mokestis dirbti įvairius darbus, nurodytus lentelėje, didinamas 2 kartus, kai darbai atliekami kelių su keturiomis ir daugiau eismo juostų važiuojamojoje dalyje.
5. Mokestis dirbti įvairius darbus, nurodytus lentelėje, didinamas 4 kartus, kai darbai atliekami:
5.1. gyvenamosiose vietovėse valstybinės reikšmės kelio važiuojamojoje dalyje ir kai tie darbai susiję su kelio dangos ardymu nuo lapkričio 1 d. iki gegužės 1d.;
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
5 priedėlis
ĮGYVENDINAMI Europos Sąjungos TEISĖS AKTAI
1. 1996 m. liepos 25 d. Tarybos direktyva 96/53/EB, nustatanti tam tikrų Bendrijoje nacionaliniam ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausius leistinus matmenis ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausią leistiną masę (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 2 tomas, p. 478), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. vasario 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/7/EB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 6 tomas, p. 85).
2. 1999 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 1999/62/EB dėl sunkiasvorių krovininių transporto priemonių apmokestinimo už naudojimąsi tam tikra infrastruktūra (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 4 tomas, p. 372), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gegužės 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2006/38/EB (OL 2006 L 157, p. 8).“
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas