Projektas

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS
DĖL ŠVIETIMO, SOCIALINIŲ, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS, KULTŪROS IR SPORTO BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ PERSONALINIŲ PRIEDŲ, VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO



                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

2011  m. birželio 30 d. Nr.

Utena

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2011, Nr. 52-2504) 16 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655; 2010, Nr. 104-5385) 4 punktu, Utenos rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Utenos rajono savivaldybės švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, kultūros   ir sporto biudžetinių įstaigų vadovų personalinių priedų,  vienkartinių išmokų nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2012 m. sausio 1 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės  meras                                                                                                Alvydas Katinas

 

Administracijos direktorius                                                           Mero patarėjas

Jonas Slapšinskas                                                                          Henrikas Zabiela

 

Tarybos sekretorė                                                                         Juridinio skyriaus

Indra Malašičevienė                                                                     vedėjas

Egidijus Šinkūnas

 

Švietimo, sporto ir turizmo skyriaus vedėjas                                Kultūros skyriaus vedėja                                

Romualdas Kraulišas                                                                     Jūratė Misiūnienė

 

Socialinės rūpybos skyriaus vedėja                                               Bendrojo ir personalo skyriaus vyr.

Janina Bruklienė                                                                           specialistė

Girda Narbutienė                                                                                                                                                                  

Parengė:                                                                                            

Finansų skyriaus vedėja                                                              

 

Alma Vedrickienė                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės tarybos

2011 m.  birželio 30 d. sprendimu Nr. TS-

 

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, KULTŪROS ir sporto biudžetinių ĮSTAIGŲ VADOVŲ PERSONALINIŲ PRIEDŲ,  VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Utenos rajono savivaldybės švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, kultūros ir sporto biudžetinių įstaigų vadovų personalinių priedų,  vienkartinių išmokų nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Savivaldybės švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, kultūros ir sporto biudžetinių įstaigų vadovų (toliau – įstaigos vadovas) personalinių priedų,  vienkartinių išmokų nustatymo ir vadovų skatinimo tvarką.

2. Įstaigos vadovui gali būti skiriamas personalinis priedas prie tarnybinio atlyginimo nustatytam terminui.

3. Personalinis priedas,  vienkartinė išmoka nustatomi neviršijant įstaigos darbo užmokesčio fondo lėšų.

 

II. PERSONALINIŲ PRIEDŲ,  VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ NUSTATYMO  DYDŽIAI IR SKYRIMO SĄLYGOS

 

 

 

4. Personalinis priedas skiriami iš įstaigos lėšų, neviršijant įstaigai nustatyto darbo užmokesčio fondo.

5. Įstaigos vadovui gali būti skiriama vienkartinė išmoka, esant įstaigos darbo užmokesčio mokos fondo ekonomijai.

6. Personalinis priedas negali būti didesnis nei 0,7 nustatyto mėnesinio tarnybinio atlyginimo dydžio.

7. Vienkartinė išmoka gali būti skiriama ne daugiau kaip kartą per metus ir negali viršyti vieno  nustatyto tarnybinio atlyginimo dydžio.

8. Personalinis priedas prie tarnybinio atlyginimo įstaigos vadovui gali būti skiriamas vadovaujantis šiais kriterijais:

8.1. Įstaigos funkcionavimas:

8.1.1. įstaiga kokybiškai parengia ir įgyvendina metinės veiklos programas (planus) bei pateikia ataskaitas apie veiklos programų (planų) įvykdymą skyriui, kuruojančiam įstaigos veiklą;

8.1.2. informacija apie įstaigos veiklą ir su jos veikla susijusiais klausimais pateikiama laiku ir kokybiškai;

8.1.3. negauta nusiskundimų (per paskutinius 12 mėnesių) dėl įstaigos ar jos vadovo veiklos arba nusiskundimai yra nepagrįsti;

8.1.4. institucijų, turinčių teisę kontroliuoti įstaigos veiklą, pažymose nėra užfiksuota pažeidimų, atsiradusių dėl vadovo kaltės (per paskutinius 12 mėnesių).

8.2. Įstaigos ekonominė finansinė būklė:

8.2.1. tvirtinant Savivaldybės biudžetą, įstaigai nėra skirta lėšų daugiau, negu priklauso pagal Mokinio krepšelio metodiką (taikoma švietimo įstaigoms);

8.2.2. nėra turto apskaitos, atskaitomybės ir kitų finansinės drausmės pažeidimų, užfiksuotų teisę kontroliuoti turinčių institucijų aktuose ir pažymose (per paskutinius 12 mėnesių);

8.2.3. įstaiga neturi finansinių įsiskolinimų, išskyrus tuos, kurie susidarė ne dėl vadovo veiklos ar kaltės.

8.3. Savivaldybės, šalies  ir tarptautinių renginių organizavimas:

8.3.1.organizuotas bent vienas tarptautinis, šalies ar savivaldybės  renginys (konferencija, seminaras, konkursas, olimpiada, festivalis ar kt.);

8.3.2. įstaigos vadovas aktyviai talkina ir dalyvauja organizuojant savivaldybės, šalies ar tarptautinius renginius arba įgyvendinant reikšmingas ilgalaikes savivaldybės  programas.

 

8.4. Projektų, programų rengimas, įgyvendinimas ir papildomų lėšų pritraukimas:

8.4.1. įstaigos vadovas koordinuoja programų ar projektų šalies ir užsienio konkursams parengimą ir jų įgyvendinimą;

8.4.2. gaunama parama (ne Savivaldybės biudžeto lėšos) įstaigos veiklai gerinti ir patalpoms atnaujinti.

8.5. Įstaigos vadovo vadybinės kvalifikacijos tobulinimas: per paskutinius 12 mėnesių ne mažiau kaip 5 dienas yra papildomai tobulinęs vadybinę kvalifikaciją kursuose ar seminaruose, gavęs tai patvirtinantį pažymėjimą ir įgijęs vadybinę patirtį ją skleidžia.

9. Personalinis priedas prie tarnybinio atlyginimo įstaigos vadovui gali būti skiriamas, kai jo veikla įvertinama teigiamai ne mažiau kaip pagal 4 šiame apraše nustatytus kriterijus. Privalomi kriterijai yra:

9.1. įstaiga kokybiškai parengia ir įgyvendina metinės veiklos programas (planus) bei pateikia ataskaitas apie veiklos programų (planų) įvykdymą Utenos rajono savivaldybės administracijos (toliau – savivaldybės administracija) skyriui, kuruojančiam įstaigos veiklą;

9.2. negauta nusiskundimų (per paskutinius 12 mėnesių) dėl įstaigos ar jos vadovo veiklos arba nusiskundimai yra nepagrįsti;

9.3.  nėra turto apskaitos, atskaitomybės ir kitų finansinės drausmės pažeidimų, užfiksuotų teisę kontroliuoti turinčių institucijų aktuose ir pažymose (per paskutinius 12 mėnesių);

9.4. įstaiga neturi finansinių įsiskolinimų, išskyrus tuos, kurie susidarė ne dėl vadovo veiklos ar kaltės.

10. Personaliniai priedai prie tarnybinio atlyginimo skiriami tokio dydžio:

10.1. už privalomų kriterijų įvykdymą - iki 0,25 tarnybinio atlyginimo;

10.2.  už 2 papildomų kriterijų įvykdymą - iki 0,5 tarnybinio atlyginimo;

10.3. už visų kriterijų įvykdymą - iki 0,7 tarnybinio atlyginimo.

11. Personalinis priedas mažinamas arba panaikinamas, jeigu pablogėja įstaigos vadovo darbo rezultatai.

12. Įstaigos vadovas iki gruodžio 1 dienos pateikia savivaldybės administracijos skyriaus, kuruojančio įstaigą, vedėjui ataskaitą apie veiklos programų (planų) įvykdymą ir motyvuotą prašymą dėl personalinio priedo skyrimo pagal skyriaus, kuruojančio įstaigą, parengtą ir savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą tvarką.

13. Motyvuotą siūlymą nustatyti personalinį priedą prie tarnybinio atlyginimo rengia įstaigą kuruojantis savivaldybės administracijos skyrius, ir, suderinęs su Finansų skyriumi, teikia savivaldybės administracijos direktoriui.

14. Utenos rajono savivaldybės (toliau - savivaldybė) tarybos sprendimo projektą dėl personalinių priedų prie tarnybinių atlyginimų įstaigų vadovams skyrimo biudžetiniams metams per 1 mėnesį nuo savivaldybės biudžeto patvirtinimo, parengia savivaldybės administracijos skyrius, vykdantis personalo tvarkymo funkciją.

15. Nustatant personalinį priedą ir jų dydį, nurodomas konkretus mokėjimo terminas, bet ne ilgesnis kaip iki kalendorinių metų pabaigos.

16. Įstaigų vadovai (įstaigą kuruojančio savivaldybės administracijos skyriaus teikimu) gali būti skatinami, neviršijant įstaigai nustatyto darbo užmokesčio fondo, vienkartinėmis išmokomis:

16.1. už labai gerą įstaigos vadovo darbą kalendoriniais metais (įstaigos vadovo prašymu);

16.2. atlikus vienkartines ypač svarbias užduotis;

16.3. įstatymo nustatytų švenčių progomis;

16.4. gyvenimo ir darbo metų jubiliejinių sukakčių progomis;

16.5. išėjimo į pensiją proga.

17. Vienkartinė išmoka negali būti skiriama, jei įstaigos vadovas per paskutinius                12 mėnesių turėjo drausminių nuobaudų.

18. Įstaigų vadovams taikomos ir kitos Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Vyriausybės norminiuose teisės aktuose nustatytos darbo apmokėjimo sąlygos.

______________________________

 

 

 

 

 

 

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1.

Sprendimo projekto pavadinimas

 

 

Dėl Utenos rajono savivaldybės švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, kultūros ir sporto biudžetinių įstaigų vadovų personalinių priedų, vienkartinių išmokų nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo

2.

Sprendimo projekto rengėjas

 

Finansų skyrius, vedėja  Alma Vedrickienė

3.

Problemos iškėlimas- situacijos analizė

 

 

Pagal LR Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ 4 punktą, įstaigų ir organizacijų vadovų tarnybinius atlyginimus (koeficientais), personalinius priedus prie tarnybinių atlyginimų  ir skatinimo sąlygas turi nustatyti steigėjas. Iki šiol steigėjo patvirtintos tvarkos nebuvo.

4.

Dėl kokios priežasties teikiamas sprendimo projektas, ko juo siekiama? Tikslai ir uždaviniai

Ši tvarka bus taikytina priedams ir vienkartinėms išmokoms, nustatomiems nuo 2012 metų. Siekiama įvesti vieningą biudžetinių įstaigų vadovų atsiskaitymo už veiklos programų (planų) vykdymą tvarką, įvertinti pagal vieningus kriterijus ir nustatyti vienodas skatinimo sąlygas.

5.

Ryšys su Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, savivaldybės priimtais sprendimais ir kitais teisės aktais, patvirtintais prioritetais, ilgalaikiais ir vidutinės trukmės planavimo dokumentais, Europos Sąjungos teise

 

1.   Vietos savivaldos įstatymas;

2.   Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimas Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“

6.

Galimos neigiamos sprendimo pasekmės savivaldybės finansams, ekonomikai, socialinei aplinkai.

 

Nėra

7.

Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

 

Su šia tvarka supažindinti švietimo  įstaigų vadovai. Protokolas pridedamas.

8.

Kita svarbi informacija

 

 

 

 

 

Nėra

 

Finansų skyriaus vedėja                                                                           Alma Vedrickienė

 

 

 

 

 

TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ KOKYBĖS VERTINIMO KLAUSIMYNAS

 

 

DĖL ŠVIETIMO, SOCIALINIŲ, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS, KULTŪROS IR SPORTO BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ PERSONALINIŲ PRIEDŲ, VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

(teisės akto (projekto) pavadinimas)

 

Eil.

Nr.

Teisės akto (projekto) kokybės rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

 

PAPRASTUMAS

 

 

1.

 

Ar teisės aktas (projektas) praplečia kitais teisės aktais Savivaldybėje reglamentuotos srities apimtį ?

 

Ne (0)

 

 

NUOSEKLUMAS

 

 

2.

Ar šis tam tikrą sritį reglamentuojantis Savivaldybės teisės aktas (projektas) prieštarauja įstatymams ar kitiems teisės aktams?

 

Ne (0)

 

 

STRUKTŪRA

 

 

3.

Ar teisės aktas (projektas) yra suskirstytas į atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas, preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo taisyklės, atsakomybė, kontrolė ir kt.?

Taip (0)

 

4.

Ar teisės akto (projekto) struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus?

Taip (0)

 

5.

Ar teisės akto (jo projekto) struktūra atitinka šios srities teisės aktų struktūrą?

Taip (0)

 

6.

Ar kiekvienos teisės akto (projekto) nuostatos tikslas yra aiškus?

Taip (0)

 

7.

Ar teisės akte (projekte) pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai?

 

Ne (0)

8.

Ar teisės akte (projekte) vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą?

 

Ne (0)

9.

Ar teisės akto (projekto) tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai?

 

Ne (0)

 

 

 

ĮGYVENDINAMUMAS

 

 

10.

Ar teisės akte(projekte) numatytas mechanizmas ir struktūra, kad būtų užtikrintas tinkamas įgyvendinimas?

Taip (0)

 

11.

Ar teisės aktas (projektas) suteikia veiksmų laisvę Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas?

 

Ne (0)

Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą)

 

 

IŠVADA:     Korupcinės rizikos nėra

 

Finansų skyriaus vedėja                                                                    Alma Vedrickienė

_________________                                                               ___________________                                                             _____________________

(Vertintojo pareigos)                                                                              (parašas)                                (vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ TURINIO VERTINIMO KLAUSIMYNAS

 

DĖL ŠVIETIMO, SOCIALINIŲ, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS, KULTŪROS IR SPORTO BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ PERSONALINIŲ PRIEDŲ, VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Eil.Nr.

Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

 

NAUDINGUMAS

 

 

1.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti?

 

Ne (0)

2.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei)?

 

Ne (0)

3.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams arba tam tikras išimtis ar lengvatas kai kuriems subjektams?

 

Ne (0)

4.

Ar teisės akte (projekte) numatomos įgyvendinimo procedūros mažina veiklos ar santykių tarp subjektų skaidrumą?

 

Ne (0)

5.

Ar teisės aktas (projektas) sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą?

 

Ne (0)

6.

Ar teisės akte (projekte) pailginamas sandorio vykdymo terminas?

 

Ne (0)

7.

Ar teisės akto (projekto) įgyvendinimas gali trukdyti vykdyti teisės aktuose nustatytas korupcijos prevencijos ir kitas antikorupcines priemones?

 

Ne (0)

8.

Ar teisės aktas (projektas) sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus?

 

Ne (0)

9.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas mažina tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė?

 

Ne (0)

10.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sukuria arba padidina tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų kilimo riziką?

 

Ne (0)

11.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas nustato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minimo asmens kontrolės formas?

Taip (0)

 

12.

Ar teisės akte (projekte) numatyta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui?

Taip (0)

 

 

 

PRIEINAMUMAS

 

 

13.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas panaikina ar sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (0)

14.

Ar teisės akte (projekte) numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (1)

15.

Ar teisės aktas (projektas) susijęs su asmeniniais tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, interesais?

 

Ne (0)

16.

Ar teisės akte (projekte) nustatomas reguliavimas panaikina įgaliojimus turinčių asmenų rotaciją, atestavimą, kitokį dalykinių arba profesinių žinių periodinį patikrinimą?

 

Ne (0)

17.

Ar įgyvendinant teisės aktą (projektą) atsiras galimybių pasipelnyti tarnybos sąskaita?

 

Ne (0)

Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą)

0,059

 

IŠVADA: Korupcinės rizikos nėra

 

 

Finansų skyriaus vedėja                                                                  Alma Vedrickienė

__________________                 ___________________                                      __________

(Vertintojo pareigos)                                                                              (parašas                                           (vardas, pavardė)