Projektas
UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
2011 m. birželio 30 d. Nr.
Utena
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2011, Nr. 52-2504) 16 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655; 2010, Nr. 104-5385) 4 punktu, Utenos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Utenos rajono savivaldybės švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, kultūros ir sporto biudžetinių įstaigų vadovų personalinių priedų, vienkartinių išmokų nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2012 m. sausio 1 d.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymų nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Alvydas Katinas
Administracijos direktorius Mero patarėjas
Jonas Slapšinskas Henrikas Zabiela
Tarybos sekretorė Juridinio skyriaus
Indra Malašičevienė vedėjas
Egidijus Šinkūnas
Švietimo, sporto ir turizmo skyriaus vedėjas Kultūros skyriaus vedėja
Romualdas Kraulišas Jūratė Misiūnienė
Socialinės rūpybos skyriaus vedėja Bendrojo ir personalo skyriaus vyr.
Janina Bruklienė specialistė
Girda Narbutienė
PATVIRTINTA
Utenos rajono savivaldybės tarybos
2011 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. TS-
UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, KULTŪROS ir sporto biudžetinių ĮSTAIGŲ VADOVŲ PERSONALINIŲ PRIEDŲ, VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Utenos rajono savivaldybės švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, kultūros ir sporto biudžetinių įstaigų vadovų personalinių priedų, vienkartinių išmokų nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Savivaldybės švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, kultūros ir sporto biudžetinių įstaigų vadovų (toliau – įstaigos vadovas) personalinių priedų, vienkartinių išmokų nustatymo ir vadovų skatinimo tvarką.
2. Įstaigos vadovui gali būti skiriamas personalinis priedas prie tarnybinio atlyginimo nustatytam terminui.
II. PERSONALINIŲ PRIEDŲ, VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ NUSTATYMO DYDŽIAI IR SKYRIMO SĄLYGOS
4. Personalinis priedas skiriami iš įstaigos lėšų, neviršijant įstaigai nustatyto darbo užmokesčio fondo.
5. Įstaigos vadovui gali būti skiriama vienkartinė išmoka, esant įstaigos darbo užmokesčio mokos fondo ekonomijai.
6. Personalinis priedas negali būti didesnis nei 0,7 nustatyto mėnesinio tarnybinio atlyginimo dydžio.
7. Vienkartinė išmoka gali būti skiriama ne daugiau kaip kartą per metus ir negali viršyti vieno nustatyto tarnybinio atlyginimo dydžio.
8. Personalinis priedas prie tarnybinio atlyginimo įstaigos vadovui gali būti skiriamas vadovaujantis šiais kriterijais:
8.1. Įstaigos funkcionavimas:
8.1.1. įstaiga kokybiškai parengia ir įgyvendina metinės veiklos programas (planus) bei pateikia ataskaitas apie veiklos programų (planų) įvykdymą skyriui, kuruojančiam įstaigos veiklą;
8.1.2. informacija apie įstaigos veiklą ir su jos veikla susijusiais klausimais pateikiama laiku ir kokybiškai;
8.1.3. negauta nusiskundimų (per paskutinius 12 mėnesių) dėl įstaigos ar jos vadovo veiklos arba nusiskundimai yra nepagrįsti;
8.2. Įstaigos ekonominė finansinė būklė:
8.2.1. tvirtinant Savivaldybės biudžetą, įstaigai nėra skirta lėšų daugiau, negu priklauso pagal Mokinio krepšelio metodiką (taikoma švietimo įstaigoms);
8.2.2. nėra turto apskaitos, atskaitomybės ir kitų finansinės drausmės pažeidimų, užfiksuotų teisę kontroliuoti turinčių institucijų aktuose ir pažymose (per paskutinius 12 mėnesių);
8.3. Savivaldybės, šalies ir tarptautinių renginių organizavimas:
8.3.1.organizuotas bent vienas tarptautinis, šalies ar savivaldybės renginys (konferencija, seminaras, konkursas, olimpiada, festivalis ar kt.);
8.4. Projektų, programų rengimas, įgyvendinimas ir papildomų lėšų pritraukimas:
8.4.1. įstaigos vadovas koordinuoja programų ar projektų šalies ir užsienio konkursams parengimą ir jų įgyvendinimą;
9. Personalinis priedas prie tarnybinio atlyginimo įstaigos vadovui gali būti skiriamas, kai jo veikla įvertinama teigiamai ne mažiau kaip pagal 4 šiame apraše nustatytus kriterijus. Privalomi kriterijai yra:
9.1. įstaiga kokybiškai parengia ir įgyvendina metinės veiklos programas (planus) bei pateikia ataskaitas apie veiklos programų (planų) įvykdymą Utenos rajono savivaldybės administracijos (toliau – savivaldybės administracija) skyriui, kuruojančiam įstaigos veiklą;
9.2. negauta nusiskundimų (per paskutinius 12 mėnesių) dėl įstaigos ar jos vadovo veiklos arba nusiskundimai yra nepagrįsti;
9.3. nėra turto apskaitos, atskaitomybės ir kitų finansinės drausmės pažeidimų, užfiksuotų teisę kontroliuoti turinčių institucijų aktuose ir pažymose (per paskutinius 12 mėnesių);
10. Personaliniai priedai prie tarnybinio atlyginimo skiriami tokio dydžio:
11. Personalinis priedas mažinamas arba panaikinamas, jeigu pablogėja įstaigos vadovo darbo rezultatai.
12. Įstaigos vadovas iki gruodžio 1 dienos pateikia savivaldybės administracijos skyriaus, kuruojančio įstaigą, vedėjui ataskaitą apie veiklos programų (planų) įvykdymą ir motyvuotą prašymą dėl personalinio priedo skyrimo pagal skyriaus, kuruojančio įstaigą, parengtą ir savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą tvarką.
13. Motyvuotą siūlymą nustatyti personalinį priedą prie tarnybinio atlyginimo rengia įstaigą kuruojantis savivaldybės administracijos skyrius, ir, suderinęs su Finansų skyriumi, teikia savivaldybės administracijos direktoriui.
14. Utenos rajono savivaldybės (toliau - savivaldybė) tarybos sprendimo projektą dėl personalinių priedų prie tarnybinių atlyginimų įstaigų vadovams skyrimo biudžetiniams metams per 1 mėnesį nuo savivaldybės biudžeto patvirtinimo, parengia savivaldybės administracijos skyrius, vykdantis personalo tvarkymo funkciją.
15. Nustatant personalinį priedą ir jų dydį, nurodomas konkretus mokėjimo terminas, bet ne ilgesnis kaip iki kalendorinių metų pabaigos.
16. Įstaigų vadovai (įstaigą kuruojančio savivaldybės administracijos skyriaus teikimu) gali būti skatinami, neviršijant įstaigai nustatyto darbo užmokesčio fondo, vienkartinėmis išmokomis:
17. Vienkartinė išmoka negali būti skiriama, jei įstaigos vadovas per paskutinius 12 mėnesių turėjo drausminių nuobaudų.
18. Įstaigų vadovams taikomos ir kitos Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Vyriausybės norminiuose teisės aktuose nustatytos darbo apmokėjimo sąlygos.
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. |
Sprendimo projekto pavadinimas
|
Dėl Utenos rajono savivaldybės švietimo, socialinių, sveikatos priežiūros, kultūros ir sporto biudžetinių įstaigų vadovų personalinių priedų, vienkartinių išmokų nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo |
2. |
Sprendimo projekto rengėjas
|
Finansų skyrius, vedėja Alma Vedrickienė |
3. |
Problemos iškėlimas- situacijos analizė
|
Pagal LR Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ 4 punktą, įstaigų ir organizacijų vadovų tarnybinius atlyginimus (koeficientais), personalinius priedus prie tarnybinių atlyginimų ir skatinimo sąlygas turi nustatyti steigėjas. Iki šiol steigėjo patvirtintos tvarkos nebuvo. |
4. |
Dėl kokios priežasties teikiamas sprendimo projektas, ko juo siekiama? Tikslai ir uždaviniai |
Ši tvarka bus taikytina priedams ir vienkartinėms išmokoms, nustatomiems nuo 2012 metų. Siekiama įvesti vieningą biudžetinių įstaigų vadovų atsiskaitymo už veiklos programų (planų) vykdymą tvarką, įvertinti pagal vieningus kriterijus ir nustatyti vienodas skatinimo sąlygas. |
5. |
Ryšys su Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, savivaldybės priimtais sprendimais ir kitais teisės aktais, patvirtintais prioritetais, ilgalaikiais ir vidutinės trukmės planavimo dokumentais, Europos Sąjungos teise
|
1. Vietos savivaldos įstatymas; 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimas Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ |
6. |
Galimos neigiamos sprendimo pasekmės savivaldybės finansams, ekonomikai, socialinei aplinkai.
|
Nėra |
7. |
Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
|
Su šia tvarka supažindinti švietimo įstaigų vadovai. Protokolas pridedamas. |
8. |
Kita svarbi informacija
|
Nėra |
Finansų skyriaus vedėja Alma Vedrickienė
DĖL ŠVIETIMO, SOCIALINIŲ, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS, KULTŪROS IR SPORTO BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ PERSONALINIŲ PRIEDŲ, VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
(teisės akto (projekto) pavadinimas)
Eil. Nr. |
Teisės akto (projekto) kokybės rodikliai |
Vertinimas balais |
Vertinimas balais |
|
PAPRASTUMAS |
|
|
1.
|
Ar teisės aktas (projektas) praplečia kitais teisės aktais Savivaldybėje reglamentuotos srities apimtį ? |
|
Ne (0)
|
|
NUOSEKLUMAS |
|
|
2. |
Ar šis tam tikrą sritį reglamentuojantis Savivaldybės teisės aktas (projektas) prieštarauja įstatymams ar kitiems teisės aktams? |
|
Ne (0)
|
|
STRUKTŪRA |
|
|
3. |
Ar teisės aktas (projektas) yra suskirstytas į atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas, preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo taisyklės, atsakomybė, kontrolė ir kt.? |
Taip (0) |
|
4. |
Ar teisės akto (projekto) struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus? |
Taip (0) |
|
5. |
Ar teisės akto (jo projekto) struktūra atitinka šios srities teisės aktų struktūrą? |
Taip (0) |
|
6. |
Ar kiekvienos teisės akto (projekto) nuostatos tikslas yra aiškus? |
Taip (0) |
|
7. |
Ar teisės akte (projekte) pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai? |
|
Ne (0) |
8. |
Ar teisės akte (projekte) vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą? |
|
Ne (0) |
9. |
Ar teisės akto (projekto) tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai? |
|
Ne (0)
|
|
ĮGYVENDINAMUMAS |
|
|
10. |
Ar teisės akte(projekte) numatytas mechanizmas ir struktūra, kad būtų užtikrintas tinkamas įgyvendinimas? |
Taip (0) |
|
11. |
Ar teisės aktas (projektas) suteikia veiksmų laisvę Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas? |
|
Ne (0) |
Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą) |
|
IŠVADA: Korupcinės rizikos nėra
Finansų skyriaus vedėja Alma Vedrickienė
_________________ ___________________ _____________________
(Vertintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
DĖL ŠVIETIMO, SOCIALINIŲ, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS, KULTŪROS IR SPORTO BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ VADOVŲ PERSONALINIŲ PRIEDŲ, VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Eil.Nr. |
Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai |
Vertinimas balais |
Vertinimas balais |
|
NAUDINGUMAS |
|
|
1. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti? |
|
Ne (0) |
2. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei)? |
|
Ne (0) |
3. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams arba tam tikras išimtis ar lengvatas kai kuriems subjektams? |
|
Ne (0) |
4. |
Ar teisės akte (projekte) numatomos įgyvendinimo procedūros mažina veiklos ar santykių tarp subjektų skaidrumą? |
|
Ne (0) |
5. |
Ar teisės aktas (projektas) sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą? |
|
Ne (0) |
6. |
Ar teisės akte (projekte) pailginamas sandorio vykdymo terminas? |
|
Ne (0) |
7. |
Ar teisės akto (projekto) įgyvendinimas gali trukdyti vykdyti teisės aktuose nustatytas korupcijos prevencijos ir kitas antikorupcines priemones? |
|
Ne (0) |
8. |
Ar teisės aktas (projektas) sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus? |
|
Ne (0) |
9. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas mažina tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė? |
|
Ne (0) |
10. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sukuria arba padidina tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų kilimo riziką? |
|
Ne (0) |
11. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas nustato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minimo asmens kontrolės formas? |
Taip (0) |
|
12. |
Ar teisės akte (projekte) numatyta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui? |
Taip (0) |
|
|
PRIEINAMUMAS |
|
|
13. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas panaikina ar sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje? |
|
Ne (0) |
14. |
Ar teisės akte (projekte) numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje? |
|
Ne (1) |
15. |
Ar teisės aktas (projektas) susijęs su asmeniniais tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, interesais? |
|
Ne (0) |
16. |
Ar teisės akte (projekte) nustatomas reguliavimas panaikina įgaliojimus turinčių asmenų rotaciją, atestavimą, kitokį dalykinių arba profesinių žinių periodinį patikrinimą? |
|
Ne (0) |
17. |
Ar įgyvendinant teisės aktą (projektą) atsiras galimybių pasipelnyti tarnybos sąskaita? |
|
Ne (0) |
Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą) |
0,059 |
IŠVADA: Korupcinės rizikos nėra
Finansų skyriaus vedėja Alma Vedrickienė
__________________ ___________________ __________
(Vertintojo pareigos) (parašas (vardas, pavardė)