r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO

 

2011 m. balandžio 27 d.   Nr. T-

Naujoji Akmenė

 

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr.113-4290) 15 straipsnio 1, 5 dalimis, 16  straipsnio 2 dalies 6 punktu, atsižvelgdama į Savivaldybės mero teikimą, Akmenės rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a  sudaryti Savivaldybės tarybos Etikos  komisiją šios sudėties:

................................, Savivaldybės tarybos narys, komisijos pirmininkas,

.........................., Savivaldybės tarybos narys,                 

..........................., Savivaldybės tarybos narys,

..........................., Savivaldybės tarybos narys,

..........................., Savivaldybės tarybos narys,

..........................., Savivaldybės tarybos narys,

Rima Urmonienė, Kruopių seniūnijos Kruopių seniūnaitė,

Roma Kristinaitienė, Naujosios Akmenės kaimiškosios seniūnijos Kivylių kaimo seniūnaitė,

Irena Jazbutienė, Naujosios Akmenės miesto seniūnijos Senamiesčio seniūnaitė.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vitalijus Mitrofanovas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forma patvirtinta

Akmenės rajono savivaldybės administracijos         direktoriaus 2010 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. A-63

 

AIŠKINAMASIS  RAŠTAS

DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS  SPRENDIMO  PROJEKTO

DĖL SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO “

 

2011-04-     Nr. ________

(data)                             

 

Projekto rengėjas –bendrojo skyriaus vedėja Audronė Prišmontienė  

Pranešėjas komitetų posėdžiuose –   Savivaldybės meras Vitalijus Mitrofanovas   .

 

1.

Projekto tikslas

Sudaryti Tarybos įgaliojimų laikui Etikos komisiją teisės aktuose jos kompetencijai priskirtiems klausimams nagrinėti

 

2.

Kaip šiuo metu teisiškai reglamentuojami projekte aptarti klausimai

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (Žin., 1994, Nr. 55-1049, 2008,  Nr.113-4290)

3.

Sprendimui įgyvendinti reikalingi teisės aktai

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (Žin., 1994, Nr. 55-1049, 2008,  Nr.113-4290)

4.

Kokių pozityvių rezultatų laukiama

Sudarius komisiją bus vykdomos funkcijos, teisės aktais priskirtos Etikos komisijai

5.

Galimos neigiamos pasekmės priėmus spren-dimą ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Nėra

6.

Lėšų poreikis sprendimui įgyvendinti;

finansavimo šaltiniai

Nėra

7.

Įgyvendinimo laikotarpis

Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui

8.

Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

 

8.1

Darbuotojo pareigos

Vardas, pavardė,

parašas

Data

Pastabos

8.2

Juridinio sk. vedėjas

 

 

 

8.3

Bendrojo sk. vedėjas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Į posėdį pakviesti:                                                         

 

Priimtą sprendimą išsiųsti: komisijos nariams

 

SUDERINTA
Administracijos direktorius

 

..................................................

20.....  m. .......................... d.

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos

2007 m. gegužės 23 d.              

sprendimu Nr.T-97

 

 

ETIKOS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

 

I.BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Etikos komisija atlieka Akmenės rajono savivaldybės tarybos narių (toliau- valstybės politikų) elgesio, kuriuo pažeidžiami Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse (Žin., 2006, Nr. 102-3938) nustatyti valstybės politikų elgesio principai ir nuostatos, tyrimą.

2.             Šiame reglamente vartojamos sąvokos sutampa su Valstybės politikų elgesio kodekso sąvokomis.

3.   Etikos komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Valstybės politikų elgesio kodeksu, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, kitais teisės aktais ir remiasi visuotinai priimtomis moralės, etikos ir prigimtinės teisės nuostatomis.

4.   Etikos komisija sudaroma Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimu iš Tarybos  narių ir gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovų.

 

II. VALSTYBĖS POLITIKŲ ELGESIO TYRIMAS

 

5.  Valstybės politiko elgesio tyrimas Etikos komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

5.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie valstybės politiko galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

5.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbta pagrįsta informacija apie valstybės politiko galimai padarytą pažeidimą.

6. Valstybės politiko elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šio reglamento 5 dalyje nurodyto pagrindo atsiradimo. Etikos komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip 1 metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Etikos komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Etikos komisija gali, bet ne ilgiau kaip dviem mėnesiams pratęsti šioje  dalyje nustatytą tyrimo terminą.

7. Atlikdama tyrimą, Etikos komisija turi teisę:

7.1. apklausti valstybės politiką, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su valstybės politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;

7.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie valstybės politiko galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;

7.3.  teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

7.4.  prireikus išvykti į įvykio vietą;

7.5. pasitelkti specialistų.

8. Atlikdami tyrimą, Etikos komisijos nariai privalo:

8.1.  vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

8.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

8.3. nenaudoti  8.2 punkte nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

8.4. kol Etikos komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

9. Šio reglamento 8 dalies nuostatos taikomos ir Etikos komisiją aptarnaujantiems  darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

10. Atlikdami tyrimą, Etikos komisijos nariai, Etikos komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Etikos komisijos išvados.

11. Etikos komisijos nariai už Etikos komisijos darbo reglamente nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

12. Valstybės politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

12.1. teikti Etikos komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

12.2. baigus tyrimą susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

12.3. dalyvauti Etikos komisijos posėdžiuose.

13.Valstybės politikas, teikiantis Etikos komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.

14. Etikos komisija per 3 dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja valstybės politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo valstybės politiko iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Etikos komisija šį pranešimą valstybės politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.

15. Etikos komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šio reglamento 19 dalyje nurodytus sprendimus. Apie Etikos komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta valstybės politikui. Jo neatvykimas į Etikos komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Etikos komisijai priimti sprendimą.

16. Etikos komisijos priimti sprendimai yra galutiniai ir neskundžiami. Pakartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Etikos komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Etikos komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Etikos komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiame reglamente nustatytas procedūras.

17. Po kiekvieno Etikos komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Etikos komisijos pirmininkas ar Etikos komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Etikos komisija.

18. Informaciją apie Etikos komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Etikos komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.

 

III. ETIKOS KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

19. Valstybės politiko elgesio tyrimą atlikusi Etikos komisija gali priimti šiuos sprendimus:

19.1.  konstatuoti, kad valstybės politikas nepažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar

institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

19.2. apsiriboti svarstymu Etikos komisijoje;

19.3. konstatuoti, kad valstybės politikas pažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

19.4. rekomenduoti valstybės politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje valstybės politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

19.5. rekomenduoti viešai atsiprašyti;

19.6. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai.

20. Etikos komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos valstybės politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

21. Apie Etikos komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Etikos komisijai, ir valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas.

22. Etikos komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir institucijos, kurioje politikas eina pareigas, interneto tinklalapyje ir informaciniame leidinyje, jeigu toks leidinys yra leidžiamas.

 

 

IV. ETIKOS KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

23. Pagrindinė Etikos komisijos darbo forma yra posėdis. Etikos komisijos posėdis šaukiamas

esant šio reglamento 5 dalyje nurodytiems pagrindams.

24. Etikos  komisijos posėdžiams pirmininkauja jos pirmininkas arba, jam nesant ar negalint eiti pareigų, kitas komisijos narys komisijos pirmininko pavedimu.

25. Etikos komisijos posėdis yra teisėtas, jei posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra pirmininko balsas.

26. Posėdžiai yra protokoluojami. Posėdžių protokolus ir sprendimus pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

27. Etikos komisijos sekretoriaus pareigas eina Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, protokoluojantis Savivaldybės tarybos komitetų posėdžius.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Etikos komisiją techniškai aptarnauja Savivaldybės administracija.

 

_______________________