Projektas
2011-02-22 Nr. TR-91
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GUDELIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS 2010 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS VERTINIMO
2011 m. d. Nr.
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290, Nr. 137-5379; 2009, Nr. 77-3165; 2010, Nr. 25-1177, Nr. 51-2480, Nr. 86-4525) 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Marijampolės savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Marijampolės savivaldybės tarybos 2009 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. 1-624, 23.19 ir 282 punktais ir atsižvelgdama į Švietimo, kultūros ir sporto įstaigų ataskaitų pateikimo tarybai už 2010 metus 2011 m. vasario 3 d. grafiką Nr. ŠL-54, patvirtintą Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus ir suderintą Marijampolės savivaldybės mero, Marijampolės savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a
vertinti Marijampolės savivaldybės Gudelių pagrindinės mokyklos direktoriaus 2010 metų veiklos ataskaitą ____________________ (pridedama).
Savivaldybės meras Vidmantas Brazys
Valdimantas Kvietkauskas, (8 343) 90 068
SUDERINTA
Administracijos direktorius Valdas Tumelis
Teisės departamento direktorė Violeta Švetkauskienė
Švietimo, kultūros ir sporto departamento direktorė Anelė Melnykienė
Švietimo skyriaus vedėjas Vygantas Dilys
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GUDELIŲ PAGRINDINĖ MOKYKLA
Savivaldybės biudžetinė įstaiga, Draugystės g. 8, Gudelių mstl., Gudelių sen., LT- 69131, Marijampolės sav.
Tel. (8 343) 37 341, [email protected].
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 190379273 |
Marijampolės savivaldybės tarybai
2010 - ŲJŲ METŲ VEIKLOS ATASKAITA
2011-01-31 Nr. DI -88
Gudeliai
2010 metų Gudelių pagrindinės mokyklos veikla buvo nukreipta įgyvendinti šiuos tikslus:
3. Plėtoti pilietinį, tautinį ir patriotinį ugdymą.
Šiems tikslams įgyvendinti buvo numatyti uždaviniai: tobulinti pamokos organizavimą pagal atnaujintas programas, taikyti ir naudoti ugdymo(si) procese aktyvius, neformalius, netradicinius pedagoginės veiklos metodus ir formas, stiprinti mokytojo ir mokinio bendradarbiavimą ugdymo(si) procese, tirti mokinių ugdymosi poreikius, šalinti mokymosi kliūtis, orientuojantis į mokymo diferencijavimą ir individualizavimą, pateikti tėvams informaciją apie jų vaiko(ų) elgesio ir mokymosi rezultatus, stiprinti tėvų ir mokyklos bendruomenės bendradarbiavimą popamokinėje veikloje. Tyrinėti gyvenamosios aplinkos savitumus, papročius, tradicijas, Stiprinti etninės kultūros sklaidą ugdomajame procese.
Metų eigoje šie uždaviniai buvo įgyvendinami. Siekiant išsiaiškinti, kaip mokytojai pasirengę šiuolaikiškai vesti pamokas (planuoti ir organizuoti, tinkamai formuluoti pamokos uždavinius, taikyti formuojamojo vertinimo strategijas, reflektuoti) buvo stebimos mokytojų vedamos pamokos, atkreipiant dėmesį į tai, ar mokytojai geba numatyti konkrečius ugdymo tikslus ir uždavinius, planuoti ugdymo turinį, kurti tinkamą ugdymo ir ugdymosi aplinką, taikyti aktyvius šiuolaikiškus metodus. Mokytojai mokė vaikus reflektuoti savo veiklą, įsivertinti, pastebėti savo klaidas ir progresą. Mokytojų bendradarbiavimas leido geriau pažinti specialiuosius mokinių poreikius, ugdymo(si) ypatumus, mokinio aplinką ir šią informaciją tiesiogiai panaudoti ugdant vaikus. Siekiant mažinti mokinių mokymosi krūvį buvo vykdoma tarpdalykinė integracija, vedamos atviros integruotos pamokos, mokytojai efektyviai bendradarbiavo tarpusavyje, naudodami IKT. Mokyklos mokytojai kėlė savo profesinę kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, dalyvavo konferencijose. Siekiant stiprinti mokinio ir mokytojo bendradarbiavimą ugdymo procese bei popamokinėje veikloje mokykloje buvo atlikti tyrimai „Aš – penktokas“, „Mokymosi motyvacija“, „Ko aš norėčiau...“. Siekiant užtikrinti mokinių saugumą atliktas tyrimas „Patyčių paplitimo įvertinimas mokykloje“. Mokykla kiekvienais metais ieško naujų būdų, kaip būtų galima įtraukti tėvus į bendruomenės gyvenimą. Šiais metais buvo suorganizuota diskusija tarp trijų mokyklų tėvų ir pedagogų „Ar tėvai rodo iniciatyvą ir padeda organizuoti turiningą vaikų laisvalaikį“. Mokykloje vykdoma projektinė veikla, skatinanti mokinius domėtis krašto savitumais, padedanti atnaujinti kraštotyros muziejų.
Gudelių pagrindinėje mokykloje bendras mokinių skaičius 2010-09-01 duomenimis buvo 96 mokiniai. 2010-2011 m.m. suformuota 10 klasių ir viena priešmokyklinio ugdymo grupė. Mokinių skaičius palyginus su 2009-09-01 duomenimis sumažėjo 3 mokiniais.
Įstaigoje dirbo 34 darbuotojai, iš jų 2 administracijos darbuotojai, 18 pedagoginių darbuotojų ir 14 nepedagoginių darbuotojų. Darbuotojų skaičiaus kaita per 2010 metus nevyko. Visų pedagoginių darbuotojų kvalifikacija išliko ta pati. 2010 m. mokykloje dirbo 3 mokytojai metodininkai, 11 vyresniųjų mokytojų, 6 pedagogai, turintys mokytojo kvalifikaciją.
Įstaigos finansavimas 2010 m.:
|
Patvirtinti asignavimai |
Realiai gautos lėšos |
Iš viso: |
884500 |
884500 |
t. sk.: |
|
|
aplinka |
262300 |
262300 |
pavėžėjimas |
13700 |
13700 |
mok. krepšelis |
596400 |
596400 |
spec. progr. |
1800 |
1800 |
lėšos 2009-12-31 kreditoriniams įsiskolinimams dengti |
10300 |
10300 |
Paramos lėšos (2 proc.) |
|
1823,32 |
Kreditorinis įsiskolinimas: 2010-01-01 – 10537,87 Lt., 2010-12-31 – 0 Lt.
2010 m. įstaigoje įgyvendinamos programos nesikeitė.
2010 metais 7 mokyklos mokiniai įgijo pagrindinį išsilavinimą ir 1 mokinys gavo pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą. Pagrindiniame ugdymo pasiekimų patikrinime dalyvavo 6 mokiniai.
2010 m. pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatai:
Lietuvių gimtosios kalbos |
Matematikos |
||
Mokinių sk. |
Balai |
Mokinių sk. |
Balai |
1 |
9 |
1 |
7 |
3 |
7 |
1 |
6 |
2 |
6 |
3 |
5 |
|
|
1 |
neišlaikė |
Visi dešimtokai įgijo pagrindinį išsilavinimą ir tęsia mokslą kitose mokymo įstaigose:
3 mokiniai mokosi Anzelmo Matučio vidurinėje mokykloje, 1 mokinys – Sūduvos gimnazijoje, 3 mokiniai – Marijampolės profesinio rengimo centre.
2010 m. mokiniai dalyvavo istorijos bei technologijų olimpiadose, vaikų choro festivalyje „Vaikystės spalvos 2010“, Marijampolės regiono mokinių ir mokytojų darbų parodoje „Jurgeli meistreli“, gamtos tyrimų ir ekologinio švietimo stoties projekte „Marijampolės apskrities šachtinių šulinių savanoriškais monitoringas“, pilietinėje akcijoje „Atmintis gyva, nes liudija“, moksleivių piešinių ir plakatų priešgaisrine tematika konkurse, akcijoje „Padėkime vienišam žmogui“.
Mokykloje yra 13 mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Nuo 2009-09-01 įsteigtas mokytojo padėjėjo etatas, mokiniams sudaryti individualūs ugdymo planai. Įsteigta konsultantų grupė mokymosi sunkumų turintiems mokiniams. Buvo atliktas mokinių, kuriems reikalinga logopedo pagalba, tyrimas.
2010 m. mokykla pradėjo dalyvauti prevencinėje programoje „Antras žingsnis“.
Steigėjo lėšomis buvo suremontuotas mokyklos kaminas ir vienas šildymo katilas. Kitas šildymo katilas pastatytas naujas.
Visi mokiniai aprūpinti vadovėliais. Naujų vadovėlių nupirkta už 3200 Lt. Mokymo priemonėms buvo panaudota 3198 Lt. Iš dalies atnaujintas IT kabinetas. Už 6100 litų nupirkti 6 nauji kompiuteriai ir naujos, atitinkančios higieninius reikalavimus, kėdės.
Mokykloje sukurta tėvų informavimo sistema. Kiekvieno mėnesio pabaigoje tėvai informuojami apie vaikų pasiekimus, o mokinių, kurie turi rimtų elgesio ir mokymosi problemų, tėvai informuojami nedelsiant. Socialinė pedagogė ir klasių vadovai lanko šeimas tų mokinių, kurie praleidinėja pamokas. Organizuojami tėvų susirinkimai, tėvai kviečiami į mokyklos renginius. Tačiau tėvai renginiuose daugiausia lieka tik stebėtojais. Dalis tėvų nesidomi savo vaikų elgesiu ir pasiekimais. Vengia atvykti į mokyklą. Mokykla turi savo internetinę svetainę, kurioje pateikiama informacija apie mokyklą.
Mokykloje buvo organizuojami šie mokyklos tradiciniai renginiai: Mokslo metų pradžios šventė, Mokytojo diena, Kalėdinės eglutės įžiebimas, Kalėdinis karnavalas, Užgavėnių karnavalas, Velykinė popietė, Sporto šventė, dešimtos klasės mokinių šimtadienis, Laisvės gynėjų dienos paminėjimas, Vasario 16-osios, Kovo 11-osios paminėjimai, Socialinės veiklos diena „Gyvenkime gražiau“. Mokykloje veikia mokyklos kraštotyros muziejus, renkama kraštotyrinė medžiaga, rašoma mokyklos istorija. Tėvai ir visi mokyklos bendruomenės nariai yra kviečiami į visus tradicinius mokyklos renginius. Čia jie ne tik žiūrovai, bet ir dalyviai.
Mokykla palaikė ryšius su Marijampolės jaunimo darbo centru, Balbieriškio ŽŪM, Marijampolės PRC, Kauno Girionių kolegija, Marijampolės policijos komisariato viešosios policijos miesto policijos nuovada. 2010 m. mokykla įsijungė į naują projektą „Besimokančių mokyklų tinklai – 1“. Tai paskatino glaudžiau bendradarbiauti su Želsvos ir Mokolų pagrindinėmis mokyklomis.
Mokykla kolkas neturi leidimo – higienos paso. Pagrindinė šio dokumento neišdavimo priežastis – prie sporto salės neįrengti atskirai mergaitėms ir berniukams dušai ir tualetai. Mokyklai reikalingas remontas. Mokykla neturi savo transporto priemonės, todėl mokiniai negali dalyvauti įvairiuose savivaldybės mastu organizuojamuose renginiuose, paminėjimuose. Mokytojams sunku suorganizuoti išvykas, kadangi mokykloje dauguma mokinių yra socialiai remtini, tai išvažiavimai naudojantis savomis lėšomis yra negalimi.