Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

 

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MEDŽIOKLĖS ĮSTATYMO 7, 8, 11, 12, 13 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMI IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-3116

 

 

 

2011 m.                                         d. Nr.

 

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2011 m. vasario 9 d. sprendimą Nr. SV-S-1028, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 7, 8, 11, 12, 13 ir 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-3116 (toliau vadinama – įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

1. Atsižvelgti į tai, kad vykdant Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2005 m. gegužės 13 d. nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 7 straipsnio 2 dalies, 8 straipsnio 1, 9, 10 dalių, 13 straipsnio 2 dalies, 18 straipsnio 7 dalies ir 22 straipsnio 3, 6, 7 dalių atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ (Žin., 2005, Nr. 63-2235) įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo (Žin., 2002, Nr. 65-2634) 22 straipsnio 3 dalies 1 punkte išbraukiama nuoroda į Lietuvos Respublikos laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo terminą, todėl įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje taip pat tikslinga išbraukti žodžius „iki Laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo (2001 m. gruodžio 29 d.)“.

2. Įstatymo projekto 2 straipsniu:

2.1. keičiamoje Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 8 straipsnio 9 dalyje turėtų būti nustatyta pareiga žemės sklypo savininkui apie savo priimtą sprendimą uždrausti medžioti jam nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype tiesiogiai informuoti šiuose sklypuose medžiojamųjų gyvūnų išteklius naudojančius subjektus, kad pastarieji laiku būtų informuojami apie savininkų priimtus sprendimus;

2.2. keičiamoje Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 8 straipsnio 10 dalyje vietoj žodžių „apskrities viršininkas“ turėtų būti įrašyti žodžiai „savivaldybės administracijos direktorius“, nes Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 5, 8 14, 15, 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad parengtas medžioklės plotų vieneto projektas teikiamas tvirtinti atitinkamos savivaldybės administracijos direktoriui;

2.3. papildomoje Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 8 straipsnio 12 dalyje:

2.3.1. tikslinga nustatyti, per kiek laiko turi būti informuoti medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudotojai apie žemės sklypo savininko priimtą sprendimą uždrausti medžioti jam nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype, nes medžiojamųjų gyvūnų išteklius naudojantys subjektai apie nurodytąjį savininko sprendimą gali būti informuoti pavėluotai;

2.3.2. išbraukti antrąjį sakinį, nes žemės sklypo savininkas, pateikdamas sprendimą, numatytą Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 13 straipsnio 2 dalyje, pateiks ir reikiamus dokumentus.

3. Įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnio 6 dalyje:

3.1. numatant nuostolių kompensavimą žemės savininkams, netekusiems galimybės toliau nuomoti medžioklei žemės plotus pagal medžioklės plotų nuomos sutartis, reikėtų atsižvelgti į tai, kad dėl medžioklės teisinio reguliavimo pasikeitimo galėjo patirti nuostolių ir tie žemės savininkai, kurie minėtas sutartis sudarė iki Lietuvos Respublikos laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo (2001 m. gruodžio 29 d.), todėl tikslinga įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnio 6 dalyje išbraukti žodžius „nuo Laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo (2001 m. gruodžio 29 d.)“;

3.2. numatoma kompensuoti nuostolius tam tikriems medžioklės plotų naudotojams ir žemės savininkams, tačiau įstatymo projekte tiksliai nenurodomos institucijos, kurios turėtų apskaičiuoti šiems asmenims išmokamų kompensacijų dydį ir atlikti kitas su tuo susijusias administravimo funkcijas. Valstybės funkcijos savivaldybėms gali būti perduodamos tik įstatymu, todėl Aplinkos ministerijos ir Žemės ūkio ministerijos tvirtinamais Komisijos medžioklės plotų vienetams sudaryti bei jų riboms pakeisti nuostatais tokios funkcijos minėtai komisijai negalės būti perduotos. Tikslinga atitinkamai papildyti įstatymo projektą.

3.3. ketvirtajame sakinyje po žodžio „ir“ įrašyti žodį „privačių“, o po žodžio „žemės“ – žodį „sklypų“;

3.4. penktajame sakinyje vietoj žodžio „Žemės“ įrašyti žodžius „Privačių žemės sklypų“, o po žodžių „priklausančius medžioklės plotus“ – žodžius „per sutartyje numatytą terminą, bet ne ilgiau kaip“;

3.5. paskutiniame sakinyje vietoj žodžių „ir žemės“ įrašyti žodžius „ir privačių žemės sklypų“, o po žodžio „apskaičiavimo“ – žodžius „ir išmokėjimo“.

4. Įstatymo 7 straipsnyje nustatyta įstatymo įsigaliojimo data tikslintina.

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

 

Aplinkos ministras