Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO 3 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO
PROJEKTO NR. XIP-2450
2011 m. d. Nr.
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2010 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. SV-S-981, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:
Nepritarti Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 9 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-2450 (toliau vadinamam – įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:
1. Pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalį biudžetinės įstaigos turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo patikėjimo teise, t. y. savo turto neturi.
2. Pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 10 straipsnio 2 dalį biudžetinės įstaigos lėšų šaltiniu gali būti valstybės biudžeto ir (ar) savivaldybės biudžeto asignavimai, atitinkamų fondų lėšos bei kitos teisėtai gautos lėšos.
3. Pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnį biudžeto asignavimų valdytojai skirtus asignavimus privalo naudoti savo vadovaujamos įstaigos programoms vykdyti, paskirstyti juos pavaldžioms biudžetinėms įstaigoms ir kitiems subjektams, taip pat užtikrinti programų vykdymo ir priskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą.
Įstatymo projekte nėra pagrįsta, ar dalyvavimas asociacijų veikloje atitiktų biudžetinės įstaigos vykdomų programų tikslams bei teisėtumo principui; nėra reglamentuota biudžetinės įstaigos narystės tvarka, t. y., iš kokių lėšų turėtų būti mokamas nario mokestis asociacijai; kas turėtų priimti sprendimą dėl biudžetinės įstaigos narystės tikslingumo, todėl atsižvelgiant į tai, darytina išvada Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymą papildyti naujomis nuostatomis netikslinga.