Projektas

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO 4, 9, 11, 13, 15, 16, 161, 17, 21, 22, 23, 24, 25, 29, 30, 311, 41, 43, 44, 46, 51 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 31, 301, 302 STRAIPSNIAIS

ĮSTATYMAS

 

2010 m.                      d. Nr.

Vilnius

 

 

(Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708, Nr. 73-3103Nr. 116-5192; 2003, Nr. 38-1671, Nr. 73-3358, Nr. 101-4534, Nr. 116-5258; 2004, Nr. 4-32, Nr. 36-1180, Nr. 116-4323; 2006, Nr. 4-97,

Nr. 72-2689, Nr. 87-3400; 2007, Nr. 69-2723, Nr. 135-5453; 2008, Nr. 63-2376,

Nr. 143-5688, Nr. 149-6010; 2009, Nr. 75-3065, Nr. 91-3918)

 

 

1 straipsnis. Įstatymo papildymas 31 straipsniu

Papildyti įstatymą 31 straipsniu:

 

31 straipsnis. Valstybės tarnautojo nepriekaištinga reputacija

Valstybės tarnautojas nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jis:

1) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo, nusikalstamos veikos valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba baudžiamojo nusižengimo atveju nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo treji metai, arba

2) atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už šio Įstatymo 29 straipsnio 6 dalies 1–4 ir 8 punktuose nurodytus šiurkščius pažeidimus ir nuo atleidimo iš pareigų dienos nepraėjo treji metai, arba

3) atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis atitinkama veikla už įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitikimą ar etikos normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla praradimo dienos nepraėjo treji metai, arba

4) yra įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos narys.“

 

 

 

2 straipsnis. 4 straipsnio 2 dalies pakeitimas

Pakeisti 4 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Statutiniams valstybės tarnautojams šio Įstatymo 15 straipsnis, 16 straipsnio 4 ir 6 dalys, 161 straipsnis, 17 straipsnis, 181 straipsnis, 19 straipsnis, 28 straipsnis, 29 straipsnio 5 ir 6 dalys, 31 straipsnis, 311 straipsnis, 32 straipsnis, 33 straipsnis, 39 straipsnio 1 dalis, 43 straipsnio 5 dalies 9 punktas ir šio Įstatymo VI skyrius taikomi be išlygų. Kitos šio Įstatymo nuostatos statutiniams valstybės tarnautojams taikomos tiek, kiek jų statuso nereglamentuoja statutai ar Diplomatinės tarnybos įstatymas, išskyrus šio Įstatymo 31 straipsnį, kuris statutiniams valstybės tarnautojams netaikomas.“

 

3 straipsnis.  9   straipsnio  3   dalies   pakeitimas   ir    papildymas   ir   4   dalies 

pripažinimas netekusia galios

1. Pakeisti 9 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo, nusikalstamos veikos valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos padarymo ir turintis neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba baudžiamojo nusižengimo atveju nuo apkaltinamojo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo treji metai;“.

2.   Papildyti 9 straipsnio 3 dalį nauju 6 punktu:

6) atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų už šio Įstatymo 29 straipsnio 6 dalies 1–4 ir 8 punktuose nurodytus šiurkščius pažeidimus, jeigu nuo atleidimo iš pareigų dienos nepraėjo treji metai;“.

3.   Papildyti 9 straipsnio 3 dalį nauju 7 punktu:

7) atleistas iš darbo, pareigų ar praradęs teisę verstis atitinkama veikla už įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitikimą ar etikos normų pažeidimą, jeigu nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla praradimo dienos nepraėjo treji metai;“.

4. Buvusį 9 straipsnio 3 dalies 6 punktą laikyti 8 punktu.

5. 9 straipsnio 4 dalį pripažinti netekusia galios.

 

4 straipsnis. 11 straipsnio 3 dalies pakeitimas

Pakeisti 11 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Be konkurso į karjeros valstybės tarnautojo pareigas gali būti priimama šio Įstatymo 16 straipsnio 2, 3 ir 5 dalyse bei 43 straipsnio 16 dalyje nurodytais atvejais. Jeigu asmenų, kurie tokiu būdu gali būti priimti į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, yra du ir daugiau, jie egzaminuojami žodžiu (pokalbis).“

 

5 straipsnis. 13 straipsnio 3 dalies pakeitimas

Pakeisti 13 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Be konkurso į įstaigos vadovo (išskyrus įstaigos vadovą, priimamą į pareigas politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu ar įstatymo nustatytai kadencijai) pareigas gali būti priimama šio Įstatymo 16 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytais atvejais.“

 

6 straipsnis. 15 straipsnio 1 dalies 11 punkto pakeitimas

Pakeisti 15 straipsnio 1 dalies 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11) nedalyvauti šio Įstatymo 17 straipsnyje nurodytoje su valstybės tarnautojo pareigomis nesuderinamoje veikloje ir nenaudoti tarnybos (darbo) laiko kitiems tikslams, išskyrus savivaldybės tarybos nario pareigų atlikimą.“

 

7 straipsnis. 16 straipsnio 1 dalies 2 punkto pakeitimas

Pakeisti 16 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) gauti šio Įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį, darbo užmokestį pagal darbo sutartį, taip pat gauti atlyginimą:

a) už darbą visų lygių rinkimų, referendumo komisijose ir kitose komisijose (tarybose);

b) už darbą pagal sutartis, sudarytas su rinkimų, referendumo ir kitomis komisijomis (tarybomis);

c) už teisės aktų projektų rengimą (jei ši funkcija nenurodyta valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme), kai jis yra paskiriamas rengti teisės aktų projektus;

d) už darbą atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas ne tarnybos (darbo) metu arba tarnybos (darbo) laiku, jeigu už tą darbo laiką neturi būti mokamas valstybės tarnautojo darbo užmokestis;

e) šio Įstatymo 17 straipsnio 1 punkte nurodytu atveju;

f) pagal autorines ir paslaugų sutartis, taip pat kitą teisės aktų nustatyta tvarka mokamą atlyginimą;“.

 

8 straipsnis. 161 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 161 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

161 straipsnis. Valstybės tarnautojų teisė sudaryti darbo, autorines bei paslaugų sutartis ir gauti darbo užmokestį ar atlyginimą pagal šias sutartis

1. Valstybės tarnautojui leidžiama sudaryti darbo, autorines ir paslaugų sutartis ir gauti darbo užmokestį ar atlyginimą pagal šias sutartis, jeigu tai nesukelia viešųjų ir privačių interesų konflikto valstybės tarnyboje, nesudaro prielaidų valstybės tarnybą panaudoti asmeniniais interesais, nediskredituoja valstybės tarnybos autoriteto, nekliudo asmeniui, einančiam pareigas valstybės tarnyboje, tinkamai atlikti jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, taip pat kai tai nėra sutartys su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis, kurių atžvilgiu valstybės tarnautojas turi valdingus įgaliojimus arba kontroliuoja, prižiūri jų veiklą arba priima kokius nors kitus sprendimus dėl tos įmonės, įstaigos ar organizacijos, ir kai nėra kitų aplinkybių, dėl kurių valstybės tarnautojai negali sudaryti darbo, autorinių ir paslaugų sutarčių ir gauti darbo užmokesčio ar atlyginimo.

2. Prieš sudarydamas darbo, autorinę ar paslaugų sutartį ar pakeisdamas šių sutarčių sąlygas valstybės tarnautojas privalo Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka informuoti valstybės tarnautoją į pareigas priėmusį asmenį. Valstybės tarnautojas kartu privalo informuoti apie poreikį dirbti pagal atskirą (individualų) darbo grafiką.

3. Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka nustačius, kad šio straipsnio 2 dalyje nurodytų sutarčių sudarymas sukelia viešųjų ir privačių interesų konfliktą valstybės tarnyboje, sudaro prielaidas valstybės tarnybą panaudoti asmeniniais interesais, diskredituoja valstybės tarnybos autoritetą, kliudo asmeniui, einančiam pareigas valstybės tarnyboje, tinkamai atlikti jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, taip pat kai tai yra sutartys su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis, kurių atžvilgiu valstybės tarnautojas turi valdingus įgaliojimus arba kontroliuoja, prižiūri jų veiklą arba priima kokius nors kitus sprendimus dėl tos įmonės, įstaigos ar organizacijos, ir kai yra kitų aplinkybių, dėl kurių valstybės tarnautojai negali sudaryti šio straipsnio 2 dalyje nurodytų sutarčių, valstybės tarnautoją į pareigas priėmęs asmuo Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų pateikimo dienos priima sprendimą neleisti valstybės tarnautojui sudaryti darbo, autorinės ar paslaugų sutarties.

4. Šio straipsnio 3 dalyje nurodyto sprendimo priėmimas neužkerta kelio valstybės tarnautojui siekti sudaryti darbo, autorinę ar paslaugų sutartį ir iš naujo informuoti valstybės tarnautoją į pareigas priėmusį asmenį prieš sudarant šias sutartis, jeigu išnyksta šio straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės.

5. Šio straipsnio 3 dalyje nurodytas sprendimas gali būti skundžiamas teismui įstatymų nustatyta tvarka.“

 

9 straipsnis. 17 straipsnio 4 punkto pakeitimas

Pakeisti 17 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) sudaryti darbo, autorinių ir paslaugų sutarčių, taip pat gauti darbo užmokestį ar atlyginimą pagal šias sutartis, jeigu tai sukelia viešųjų ir privačių interesų konfliktą valstybės tarnyboje, sudaro prielaidas valstybės tarnybą panaudoti asmeniniais interesais, diskredituoja valstybės tarnybos autoritetą, kliudo asmeniui, einančiam pareigas valstybės tarnyboje, tinkamai atlikti jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, taip pat kai tai yra sutartys su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis, kurių atžvilgiu valstybės tarnautojas turi valdingus įgaliojimus arba kontroliuoja, prižiūri jų veiklą arba priima kokius nors kitus sprendimus dėl tos įmonės, įstaigos ar organizacijos, ir kai yra kitų aplinkybių, dėl kurių valstybės tarnautojai negali sudaryti darbo, autorinių ir paslaugų sutarčių ir gauti darbo užmokesčio ar atlyginimo;“.

 

10 straipsnis. 21 straipsnio papildymas

Papildyti 21 straipsnį 3 dalimi:

3. Suteiktas kvalifikacines klases valstybės tarnautojai turi iki kito valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens sprendimo dėl vertinimo komisijos siūlymo įgyvendinimo priėmimo.“

 

11 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 22 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

22 straipsnis. Valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimas

1. Vertinama įstaigų vadovų (išskyrus įstaigų vadovus, priimamus į pareigas politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu), karjeros valstybės tarnautojų ir pakaitinių valstybės tarnautojų, priimtų į karjeros valstybės tarnautojų pareigas, tarnybinė veikla.

2. Įstaigos vadovo tarnybinės veiklos vertinimo tikslas – kasmet įvertinti jo kvalifikaciją ir gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas ir įgyvendinti įstaigos strateginius tikslus.

3. Karjeros valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos ir pakaitinio valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo tikslas – kasmet įvertinti jų gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas ir jų kvalifikaciją.

4. Valstybės tarnautojo tarnybinė veikla vertinama kasmet, jei valstybės tarnautojas ne trumpiau kaip 6 mėnesius per kalendorinius metus eina pareigas toje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, kurioje yra vertinama jo tarnybinė veikla.

5. Įstaigos vadovo tarnybinę veiklą vertina šį valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo, o kai įstaigos vadovą į pareigas priima kolegiali institucija, – šios institucijos vadovas. Karjeros valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą ir pakaitinio valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą vertina jų tiesioginis vadovas.

6. Įstaigos vadovą į pareigas priimantis asmuo, o kai įstaigos vadovą į pareigas priima kolegiali institucija, – šios institucijos vadovas, tiesioginis karjeros valstybės tarnautojo ar pakaitinio valstybės tarnautojo vadovas (toliau – tiesioginis vadovas) valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą įvertina:

1) labai gerai;

2) gerai;

3) patenkinamai;

4) nepatenkinamai.

7. Tiesioginiam vadovui įvertinus valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą, jo tarnybinę veiklą vertina vertinimo komisija, išskyrus šio straipsnio 26 ir 27 dalyse nurodytus atvejus.

8. Tiesioginis vadovas, įvertinęs įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą labai gerai, vertinimo komisijai teikia valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą su vienu iš šio straipsnio 14 dalyje nurodytų siūlymų. Tiesioginis vadovas, įvertinęs pakaitinio valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą labai gerai, vertinimo komisijai teikia valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą su šio straipsnio 15 dalyje nurodytu siūlymu.

9. Tiesioginis vadovas, įvertinęs įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą gerai, vertinimo komisijai teikia valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą su vienu iš šio straipsnio 16 dalyje nurodytų siūlymų. Tiesioginis vadovas, įvertinęs pakaitinio valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą gerai, vertinimo komisijai teikia valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą su šio straipsnio 16 dalies 2 punkte nurodytu siūlymu.

10. Tiesioginis vadovas, įvertinęs valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą patenkinamai, vertinimo komisijai teikia valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą su šio straipsnio 17 dalyje nurodytu siūlymu.

11. Tiesioginis vadovas, įvertinęs įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą nepatenkinamai, vertinimo komisijai teikia valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą su vienu iš šio straipsnio 18 dalyje nurodytų siūlymų. Tiesioginis vadovas, įvertinęs pakaitinio valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą nepatenkinamai, vertinimo komisijai teikia valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo išvadą su siūlymu atleisti pakaitinį valstybės tarnautoją iš pareigų.

12. Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo ar įstaigos vadovą į pareigas priimančios kolegialios institucijos vadovas apie būsimą valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimą vertinimo komisijoje ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki vertinimo pradžios praneša valstybės tarnautojui ir valstybės tarnybos tvarkymo funkcijas atliekančiai įstaigai.

13. Vertinimo komisija valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą gali įvertinti:

1) labai gerai;

2) gerai;

3) patenkinamai;

4) nepatenkinamai.

14. Vertinimo komisija, įvertinusi įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą labai gerai, valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui siūlo:

1) suteikti įstaigos vadovui ar karjeros valstybės tarnautojui pirmą arba antrą kvalifikacinę klasę;

2) perkelti karjeros valstybės tarnautoją į toje pačioje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas;

3) perkelti karjeros valstybės tarnautoją į toje pačioje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas ir suteikti jam kvalifikacinę klasę.

15. Vertinimo komisija, įvertinusi pakaitinio valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą labai gerai, valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui siūlo suteikti pakaitiniam valstybės tarnautojui trečią kvalifikacinę klasę.

16. Vertinimo komisija, įvertinusi valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą gerai, valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui siūlo:

1) suteikti valstybės tarnautojui trečią kvalifikacinę klasę;

2) raštu pareikšti valstybės tarnautojui padėką už tarnybinės veiklos rezultatus .

17. Vertinimo komisija, įvertinusi valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą patenkinamai, valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui siūlo tobulinti valstybės tarnautojo kvalifikaciją.

18. Vertinimo komisija, įvertinusi įstaigos vadovo ar karjeros valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą nepatenkinamai, valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui siūlo:

1) perkelti įstaigos vadovą į toje pačioje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje žemesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas;

2) perkelti karjeros valstybės tarnautoją į toje pačioje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje žemesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas;

3) perkelti karjeros valstybės tarnautoją į toje pačioje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje žemesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas ir tobulinti jo kvalifikaciją.

19. Vertinimo komisija valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui siūlo atleisti valstybės tarnautoją iš pareigų, kai ji:

1) du kartus iš eilės valstybės tarnautojo (išskyrus pakaitinį) tarnybinę veiklą įvertina nepatenkinamai;

2) pakaitinio valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą įvertina nepatenkinamai.

20. Valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens ar įstaigos vadovą į pareigas priimančios kolegialios institucijos vadovo sprendimu atliekamas neeilinis įstaigos vadovo tarnybinės veiklos vertinimas, kai:

1) iškyla abejonių dėl pakankamos įstaigos vadovo kvalifikacijos ar gebėjimų atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas ir įgyvendinti įstaigos strateginius tikslus arba

2) yra įstaigos vadovą į pareigas priimančio asmens, o kai įstaigos vadovą į pareigas priima kolegiali institucija, – šios institucijos vadovo rašytinis motyvuotas siūlymas suteikti įstaigos vadovui kvalifikacinę klasę.

21. Karjeros valstybės tarnautojo tiesioginio vadovo rašytiniu motyvuotu siūlymu ir valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens sprendimu atliekamas neeilinis karjeros valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimas, kai:

1) iškyla abejonių dėl pakankamos karjeros valstybės tarnautojo kvalifikacijos ar gebėjimų atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas arba

2) yra karjeros valstybės tarnautojo tiesioginio vadovo rašytinis motyvuotas siūlymas suteikti šiam valstybės tarnautojui kvalifikacinę klasę, arba

3) yra karjeros valstybės tarnautojo rašytinis prašymas perkelti jį į aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas, arba

4) yra karjeros valstybės tarnautojo rašytinis prašymas perkelti jį į aukštesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas ir tiesioginio vadovo rašytinis motyvuotas siūlymas suteikti šiam valstybės tarnautojui kvalifikacinę klasę.

22. Valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens sprendimu atliekamas neeilinis pakaitinio valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimas, kai:

1) yra pakaitinio valstybės tarnautojo tiesioginio vadovo rašytinis motyvuotas siūlymas suteikti šiam valstybės tarnautojui trečią kvalifikacinę klasę arba

2) yra pakaitinio valstybės tarnautojo tiesioginio vadovo rašytinis motyvuotas siūlymas atleisti pakaitinį valstybės tarnautoją iš pareigų.

23. Vertinimo komisija, įvertinusi valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą neeilinio valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimo metu, valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui teikia siūlymą pritarti arba nepritarti tiesioginio vadovo motyvuotam siūlymui.

24. Neeilinis valstybės tarnautojo tarnybinės veiklos vertinimas atliekamas ne dažniau kaip vieną kartą per kalendorinius metus, jei nuo valstybės tarnautojo kasmečio tarnybinės veiklos vertinimo praėjo ne mažiau kaip 6 mėnesiai arba jei valstybės tarnautojas ne trumpiau kaip 6 mėnesius per kalendorinius metus ėjo pareigas toje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, kurioje yra vertinama jo tarnybinė veikla.

25. Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo priima sprendimą dėl vertinimo komisijos siūlymo įgyvendinimo. Jeigu valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo priima motyvuotą sprendimą neįgyvendinti vertinimo komisijos siūlymo, valstybės tarnautojo iki vertinimo buvusi teisinė padėtis nesikeičia.

26. Nėščių ar krūtimi maitinančių moterų valstybės tarnautojų tarnybinę veiklą vertinimo komisija vertina tik jų prašymu.

27. Valstybės tarnautojo, išėjusio vaiko priežiūros atostogų, iki vaikui sueis treji metai, tarnybinė veikla gali būti vertinama vertinimo komisijoje jo prašymu, jei šis valstybės tarnautojas ne trumpiau kaip 6 mėnesius per kalendorinius metus ėjo pareigas toje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, kurioje būtų vertinama jo tarnybinė veikla.

28. Valstybės tarnautojų kvalifikacinių klasių suteikimo tvarką, taip pat valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo tvarką ir valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimo kriterijus nustato Vyriausybė.“

 

12 straipsnis. 23 straipsnio 2 dalies pakeitimas

Pakeisti 23 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Priedų ir priemokų suma negali viršyti 70 procentų pareiginės algos. Į šią sumą neįskaitomas šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytas apmokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties bei viršvalandinį darbą ir budėjimą bei šio įstatymo 25 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytas priedas.“

 

13 straipsnis. 24 straipsnio 5 dalies pripažinimas netekusia galios

24 straipsnio 5 dalį pripažinti netekusia galios.

 

14 straipsnis. 25 straipsnio 1 dalies 5 punkto pripažinimas netekusiu galios

25 straipsnio 1 dalies 5 punktą pripažinti netekusiu galios.

 

15 straipsnis. 29 straipsnio 2 dalies pakeitimas

Pakeisti 29 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Tarnybinė nuobauda skiriama atsižvelgiant į kaltę, tarnybinio nusižengimo padarymo priežastis, aplinkybes ir padarinius, į valstybės tarnautojo veiklą iki tarnybinio nusižengimo padarymo, tarnybinę atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes bei į Korupcijos prevencijos įstatymo numatytais atvejais ir tvarka pateiktą informaciją. Esant atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, nuobauda skiriama atsižvelgiant į jų skaičių ir reikšmingumą.“

 

16 straipsnis. 30 straipsnio papildymas

Papildyti 30 straipsnį 8 dalimi:

8. Jeigu valstybės tarnautojas padaro kelis tarnybinius nusižengimus, jam skiriamos tarnybinės nuobaudos už kiekvieną iš padarytų tarnybinių nusižengimų, o paskirtos tarnybinės nuobaudos subendrinamos skiriant valstybės tarnautojui griežčiausią iš paskirtų tarnybinių nuobaudų.“

 

17 straipsnis. Įstatymo papildymas 301 straipsniu

Papildyti įstatymą 301 straipsniu:

 

301 straipsnis. Tarnybinę atsakomybę lengvinančios aplinkybės

Tarnybinę atsakomybę lengvinančios aplinkybės yra šios:

1) valstybės tarnautojas pats praneša padaręs tarnybinį nusižengimą;

2) valstybės tarnautojas padėjo atskleisti tarnybinį nusižengimą;

3) tarnybinį nusižengimą padaręs valstybės tarnautojas užkirto kelią neigiamoms tarnybinio nusižengimo pasekmėms;

4) tarnybinį nusižengimą padaręs valstybės tarnautojas savo noru atlygino nuostolį ar pašalino padarytą žalą;

5) tarnybinis nusižengimas padarytas dėl psichinės ar fizinės prievartos;

6) tarnybinį nusižengimą padarė nėščia moteris;

7) tarnybinis nusižengimas padarytas dėl didelio susijaudinimo, kurį sukėlė neteisėti kito asmens veiksmai.“

 

18 straipsnis. Įstatymo papildymas 302 straipsniu

Papildyti įstatymą 302 straipsniu:

 

302 straipsnis. Tarnybinę atsakomybę sunkinančios aplinkybės

Tarnybinę atsakomybę sunkinančios aplinkybės yra šios:

1) tarnybinis nusižengimas padarytas grupės valstybės tarnautojų. Atsižvelgiant į atskirų valstybės tarnautojų dalyvavimo padarant tarnybinį nusižengimą pobūdį ir laipsnį ar paramą nustatant tarnybinio nusižengimo padarymo aplinkybes ir jį padarant dalyvavusius valstybės tarnautojus, ši aplinkybė gali būti nepripažįstama atsakomybę sunkinančia aplinkybe;

2) tarnybinis nusižengimas padarytas pasinaudojant stichine nelaime ar nelaimingu atsitikimu;

3) per 12 mėnesių nuo tarnybinės nuobaudos paskyrimo padarytas kitas tarnybinis nusižengimas;

4) tarnybinis nusižengimas padarytas neblaivaus valstybės tarnautojo arba valstybės tarnautojų, apsvaigusių nuo narkotinių, psichotropinių ar toksinių medžiagų;

5) tarnybinis nusižengimas padarytas dėl savanaudiškų paskatų.“

 

19 straipsnis. 311 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 311 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

311 straipsnis. Atsakomybė už neteisėtą sprendimą neleisti valstybės tarnautojui sudaryti darbo, autorinės ar paslaugų sutarties

1. Valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga turi atlyginti valstybės tarnautojui neteisėtu sprendimu neleisti valstybės tarnautojui sudaryti darbo, autorinės ar paslaugų sutarties padarytą žalą. Žala, atsiradusi dėl šio sprendimo, atlyginama Civilinio kodekso nustatyta tvarka.

2. Sprendimą priėmusio asmens padarytą žalą atlyginusi valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga turi regreso teisę reikalauti iš žalą padariusio sprendimą priėmusio asmens tokio dydžio žalos atlyginimo, kiek ji sumokėjo, bet ne daugiau kaip 9 vidutinių jo darbo užmokesčių. Žalos atlyginimas išieškomas iš sprendimą priėmusio asmens darbo užmokesčio ir negali viršyti 20 procentų jam priklausančio per mėnesį mokėti darbo užmokesčio. Ginčus dėl žalos atlyginimo sprendžia teismas.

3. Įstaigos vadovą į pareigas priėmęs asmuo turi teisę reikalauti panaikinti neteisėtą sprendimą neleisti valstybės tarnautojui sudaryti darbo, autorinės ar paslaugų sutarties ir spręsti įstaigos vadovo atsakomybės klausimą.“

 

20 straipsnis. 41 straipsnio papildymas ir pakeitimas

1. Papildyti 41 straipsnį nauja 6 dalimi:

6. Šio įstatymo 44 straipsnio 1 dalies 20 punkte nurodytu pagrindu atleidžiamam valstybės tarnautojui gali būti išmokama kompensacija, neviršijanti 3 mėnesių jo vidutinio darbo užmokesčio dydžio sumos.“

2. Buvusias 41 straipsnio 6–8 dalis laikyti atitinkamai 7–9 dalimis.

 

21 straipsnis. 43 straipsnio pakeitimas ir papildymas

1. 43 straipsnio 2 dalį pripažinti netekusia galios.

2. 43 straipsnio 3 dalį pripažinti netekusia galios.

3. Papildyti 43 straipsnį 14 dalimi:

14. Jeigu valstybės tarnautojas buvo atleistas iš pareigų be teisėto pagrindo ar pažeidžiant įstatymų nustatytą tvarką, teismas grąžina jį į eitas pareigas ir priteisia vidutinį darbo užmokestį už visą priverstinės pravaikštos laiką nuo atleidimo iš pareigų dienos iki teismo sprendimo įvykdymo dienos.“

4. Papildyti 43 straipsnį nauja 15 dalimi:

15. Jeigu teismas nustato, kad valstybės tarnautojas į eitas pareigas negali būti grąžinamas dėl ekonominių, technologinių, organizacinių (šio Įstatymo nustatyta tvarka į pareigas priimtas kitas valstybės tarnautojas, valstybės tarnautojo pareigybė panaikinta ir panašios priežastys) ar panašių priežasčių arba dėl to, kad jam gali būti sudarytos nepalankios sąlygos dirbti, jis priima sprendimą pripažinti atleidimą iš pareigų neteisėtu ir priteisia jam šio Įstatymo 41 straipsnio 2 dalyje nustatyto dydžio išeitinę išmoką ir vidutinį darbo užmokestį už visą priverstinės pravaikštos laiką nuo atleidimo iš pareigų dienos iki teismo sprendimo įsigaliojimo dienos. Šiuo atveju laikoma, kad valstybės tarnautojas atleistas iš pareigų teismo sprendimu nuo jo įsigaliojimo dienos.

5. Buvusią 43 straipsnio 15 dalį laikyti 16 dalimi.

 

22 straipsnis.  44 straipsnio pakeitimas ir papildymas

1. Pakeisti 44 straipsnio 1 dalies 12 punktą ir jį išdėstyti taip:

12) paaiškėja, kad priimant valstybės tarnautoją į pareigas buvo pažeisti šio Įstatymo reikalavimai ir šių pažeidimų neįmanoma pašalinti;“.

2. Papildyti 44 straipsnio 1 dalį 19 punktu:

19) tampa įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos nariu;“.

3. Papildyti 44 straipsnio 1 dalį 20 punktu:

20) sudaromas šalių susitarimas dėl valstybės tarnautojo atleidimo iš pareigų.“

4.   Papildyti 44 straipsnį nauja 3 dalimi:

3. Valstybės tarnautojas gali raštu pateikti pasiūlymą jį į pareigas priėmusiam asmeniui, o į pareigas priėmęs asmuo gali raštu pateikti pasiūlymą valstybės tarnautojui dėl atleidimo iš pareigų šalių susitarimu. Jei šalis, gavusi tokį pasiūlymą, sutinka su pasiūlymu, per 7 dienas turi apie tai pranešti šaliai, pateikusiai tokį pasiūlymą. Jei šalis, gavusi pasiūlymą, per 7 dienas nepraneša, kad sutinka su pateiktu pasiūlymu, laikoma, kad pasiūlymas atmestas. Šalims susitarus dėl valstybės tarnautojo atleidimo iš pareigų šalių susitarimu, sudaromas raštiškas susitarimas ir jame nurodoma, nuo kurio laiko valstybės tarnautojas atleidžiamas iš pareigų, susitariama dėl kitų sąlygų (kompensacijų, nepanaudotų atostogų suteikimo ir kitų sąlygų).“

5. Buvusias 44 straipsnio 3–7 dalis laikyti atitinkamai 4–8 dalimis.

6. Pakeisti 44 straipsnio 6 dalį ir ją dalį išdėstyti taip:

6. Valstybės tarnautojas negali būti iš pareigų atleistas laikinojo nedarbingumo laikotarpiu ir atostogų metu, išskyrus šio straipsnio 1 dalies 1, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 14, 16, 19 ir 20 punktuose ir 2 dalyje nurodytus atvejus.“

7. Pakeisti 44 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

7. Nėščia valstybės tarnautoja, taip pat valstybės tarnautojas, auginantis vaiką (vaikus) iki trejų metų, negali būti atleisti iš pareigų šio straipsnio 1 dalies 4, 9 (išskyrus atvejus, kai valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga likviduojama), 10, 12, 15 ir 20 (išskyrus atvejus, kai valstybės tarnautojas pateikia pasiūlymą jį į pareigas priėmusiam asmeniui dėl atleidimo iš pareigų šalių susitarimu) punktuose, 2 dalyje nurodytais pagrindais.“

 

 

23 straipsnis. 46 straipsnio 2 dalies pakeitimas

46 straipsnio 2 dalyje vietoj skaičiaus „3“ įrašyti skaičių „2“ ir šią dalį išdėstyti taip:

2. Jei mokymas trunka ilgiau kaip 2 mėnesius ir finansuojamas iš valstybės ar savivaldybės biudžeto, su valstybės tarnautoju turi būti sudaroma sutartis dėl mokymui skirtų lėšų grąžinimo. Šioje sutartyje turi būti numatyta, kad lėšas valstybės tarnautojas grąžina, jeigu jis:

1) savo noru atsistatydina iš valstybės tarnautojo pareigų anksčiau negu po vienerių metų nuo mokymo pabaigos;

2) dėl tarnybinės nuobaudos atleidžiamas iš pareigų.“

 

24 straipsnis. 51 straipsnio papildymas

Papildyti 51 straipsnį 4 dalimi:

4. Valstybės tarnautojas, praradęs valstybės tarnautojo pažymėjimą, privalo atlyginti naujo valstybės tarnautojo pažymėjimo gamybos išlaidas, išskyrus tuos atvejus, kai valstybės tarnautojo pažymėjimas prarastas ne dėl valstybės tarnautojo kaltės. Naujo valstybės tarnautojo pažymėjimo gamybos išlaidas į valstybės biudžetą sumoka pats valstybės tarnautojas arba jos išskaitomos iš valstybės tarnautojo darbo užmokesčio.“

 

25 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2010 m. liepos 1 d.

2. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos priima šiam įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės aktus.

3. Valstybės tarnautojams, kurie sudarė autorines ir paslaugų sutartis iki šio įstatymo įsigaliojimo, šio įstatymo nuostatos netaikomos.

4. Buvusiam karjeros valstybės tarnautojui (išskyrus karjeros valstybės tarnautojus, kuriems suėjo 65 metai), iki 2010 m. liepos 1 d. atleistam iš pareigų dėl pareigybės panaikinimo, 6 mėnesius nuo atleidimo iš pareigų dienos Vyriausybės nustatyta tvarka siūlomos tos pačios ar žemesnės kategorijos karjeros valstybės tarnautojo pareigos. Šis asmuo privalo būti priimtas į šias pareigas be konkurso, jeigu jis atitinka bendruosius reikalavimus, keliamus į valstybės tarnautojo pareigas priimamam asmeniui, ir šios pareigybės aprašyme nustatytus specialiuosius reikalavimus. Jeigu asmenų, kurie tokiu būdu gali būti priimti į karjeros valstybės tarnautojo pareigas, yra du ir daugiau, jie egzaminuojami žodžiu (pokalbis).

5. Buvusiam įstaigos vadovui (išskyrus įstaigos vadovą, priimtą į pareigas politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu ar įstatymo nustatytai kadencijai, taip pat įstaigos vadovą, kuriam suėjo 65 metai), iki 2010 m. liepos 1 d. atleistam iš pareigų dėl pareigybės panaikinimo, 6 mėnesius nuo atleidimo iš pareigų dienos Vyriausybės nustatyta tvarka siūlomos tos pačios ar žemesnės kategorijos įstaigos vadovo (išskyrus įstaigos vadovą, priimamą į pareigas politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu ar įstatymo nustatytai kadencijai) pareigos, jeigu asmuo atitinka bendruosius reikalavimus, keliamus į valstybės tarnautojo pareigas priimamam asmeniui, ir jam siūlomos pareigybės aprašyme nustatytus specialiuosius reikalavimus. Asmenys, siekiantys būti priimti į įstaigos vadovo pareigas, gali būti priimti į šias pareigas be konkurso valstybės tarnautoją į pareigas priimančio asmens sprendimu. Jeigu nėra galimybės šioje dalyje nurodytu atveju buvusiam įstaigos vadovui pasiūlyti įstaigos vadovo pareigų, 6 mėnesius nuo atleidimo iš pareigų dienos Vyriausybės nustatyta tvarka jam siūlomos tos pačios ar žemesnės kategorijos karjeros valstybės tarnautojo pareigos. Šis asmuo privalo būti priimtas į karjeros valstybės tarnautojo pareigas be konkurso, jeigu atitinka bendruosius reikalavimus, keliamus į valstybės tarnautojo pareigas priimamam asmeniui, ir jam siūlomos pareigybės aprašyme nustatytus specialiuosius reikalavimus.

6. Šio įstatymo 10 ir 11 straipsniai pradedami taikyti vertinant valstybės tarnautojų 2010 metų tarnybinę veiklą. Vertinant valstybės tarnautojų 2010 metų tarnybinę veiklą, jeigu valstybės tarnautojų tarnybinė veikla buvo įvertinta labai gerai arba gerai, jiems suteikiama kvalifikacinė klasė negali būti daugiau kaip viena kvalifikacine klase žemesnė už turėtą kvalifikacinę klasę, jeigu valstybės tarnautojų tarnybinė veikla buvo įvertinta patenkinamai, jiems suteikiama kvalifikacinė klasė nuosekliai žemesnė už turėtą kvalifikacinę klasę (jei turėta trečia kvalifikacinė klasė – ji nesuteikiama), jeigu valstybės tarnautojų tarnybinė veikla buvo įvertinta nepatenkinamai, jiems kvalifikacinė klasė nesuteikiama. Vertinimo komisija, įvertinusi valstybės tarnautojų 2010 metų tarnybinę veiklą patenkinamai, teikia valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 17 dalyje nurodytą pasiūlymą, o įvertinusi nepatenkinamai – Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 18 ir 19 dalyse nurodytus pasiūlymus.

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS