Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO 6, 7 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-540

 

2013 m.                                  d. Nr.

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2013 m. birželio 5 d. sprendimo Nr. SV-S-261 9 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Pritarti 2013 m. gegužės 7 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6, 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-540 (toliau – įstatymo projektas) siekiui perduoti piniginės socialinės paramos teikimą savivaldybėms kaip savarankiškąją savivaldybių funkciją, skatinant pilietinę visuomenę, socialinį teisingumą, racionalų valstybės biudžeto lėšų naudojimą, tačiau siūlyti įstatymo projekto nesvarstyti dėl toliau nurodytos priežasties.

Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad nuo 2014 metų sausio 1 d. piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams (t. y. socialinė pašalpa ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos) visose savivaldybėse būtų teikiama vienodu teisiniu reguliavimu – kaip savarankiškoji savivaldybių funkcija. Siekiant šio tikslo, siūloma pripažinti netekusia galios nuostatą, kuria nustatyta valstybinė (valstybės perduota savivaldybėms) socialinių išmokų ir kompensacijų skaičiavimo ir mokėjimo funkcija.

Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2011, Nr. 155-7353) 2 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2013 m. spalio 1 d. įvertina piniginės socialinės paramos teikimo, vykdant savarankiškąją savivaldybių funkciją, visose savivaldybėse įgyvendinimo perspektyvas ir prireikus iki 2014 m. kovo 1 d. parengia atitinkamų teisės aktų, susijusių su piniginės socialinės paramos teikimo vienodu teisiniu reguliavimu visose savivaldybėse, pakeitimus. Tuo tikslu vykdomas viešųjų pirkimų konkursas tyrimui „Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo, vykdant savarankiškąją savivaldybių funkciją, perspektyvos“ atlikti. Tyrimo tikslas – nustatyti piniginės socialinės paramos (socialinės pašalpos ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijų) sistemos pertvarkos, pradėtos nuo 2012 m. sausio 1 d., tinkamumą, efektyvumą, rezultatyvumą ir naudingumą bei įvertinti piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo, vykdant savarankiškąją savivaldybių funkciją, įgyvendinimo perspektyvas visose savivaldybėse. Įvertinus tyrimo rezultatus, bus apsispręsta dėl vienodo piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams (t. y. tiek socialinės pašalpos, tiek būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų) teikimo teisinio reguliavimo visose savivaldybėse nuo 2015 metų ir prireikus parengti atitinkamų teisės aktų pakeitimai.

Atsižvelgiant į piniginės socialinės paramos pertvarkos procesus ir bandomųjų savivaldybių gerąją patirtį bei siekiant padidinti piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams sistemos veiksmingumą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2013 metų sausio 23 d. pasitarimo protokolo Nr. 5 4 punktu „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teisinio reguliavimo tobulinimo“ pavedė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai kartu su Finansų ministerija, Vidaus reikalų ministerija ir Lietuvos savivaldybių asociacija išnagrinėti galimybę parengti ir pateikti Vyriausybei reikiamų įstatymų ir jų įgyvendinamųjų teisės aktų pakeitimo projektus, kuriais nuo 2014 m. sausio 1 d. socialinės pašalpos teikimas būtų priskirtas savarankiškajai savivaldybių funkcijai.

Įvertinus tai, kad Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2011, Nr. 155-7353) dėl socialinės pašalpos teikimo priskyrimo savarankiškajai savivaldybių funkcijai pakeitimai yra susiję su Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo pakeitimo įstatymo projektą bus siūloma svarstyti kartu su 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu. Siekiant tiesės aktų suderinamumo ir nuoseklumo,  bus parengtas ir nustatyta tvarka pateiktas kartu svarstyti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6, 7, 32 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo (Žin., 2011, Nr. 155-7354) pakeitimo projektas.

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras