Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS ĮSTATYMO 8 STRAIPSNIO PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. xip-2971
2012 m. d. Nr.
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2012 m. birželio 6 d. sprendimo Nr. SV-S-1617 4 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:
Pritarti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 8 straipsnio papildymo įstatymo projekto Nr. XIP-2971 (toliau – projektas) tikslui – sudaryti sąlygas, kad Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo taryba (toliau – Taryba) galėtų realiai įgyvendinti jai patikėtas teises, tačiau iš esmės nepritarti siūlomai teisinio reguliavimo priemonei dėl toliau išvardytų priežasčių:
1. Projekte siūloma nustatyti Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos (toliau – Taryba) finansavimo tvarką. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad „Tarybai finansavimas reikalingas tiek teisės aktų ekspertizei atlikti, verslo aplinkos studijoms ir pasiūlymams dėl smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros strateginių krypčių parengti, tiek ir pačios Tarybos veiklos rezultatams viešinti, interneto tinklalapiui atnaujinti ir Tarybos narių veiklos išlaidoms padengti“.
Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354) 8 straipsnyje nustatyta, kad Taryba yra visuomeninė patariamoji institucija, sudaroma iš asociacijų, kurių nariai yra verslo subjektai, atstovų, siekiant užtikrinti smulkiojo ir vidutinio verslo atstovų bei valstybės institucijų bendradarbiavimą. Pastebėtina, kad Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47), kuris nustato valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų (toliau – biudžetas) turinį, šių biudžetų pajamų sudarymo ir asignavimų naudojimo teisinius pagrindus, nenumato galimybės valstybės biudžeto lėšomis finansuoti visuomeninių patariamųjų institucijų, tarp jų ir Tarybos, veiklos išlaidų, nors tai siūloma projekte.
2. Projektui įgyvendinti reikėtų papildomų finansinių išteklių, kurie nenumatyti valstybės biudžete, todėl galimybių skirti valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti nėra.
3. Atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 16 d. nutarimu Nr. 740 (Žin., 2008, Nr. 85-3392) (toliau – Nuostatai), 29 punkte nustatyta, kad „Tarybą techniškai ir ūkiškai aptarnauja Ūkio ministerija. Tarybos posėdžiai paprastai vyksta Ūkio ministerijos patalpose.“ Nuostatų 30 punkte numatyta, kad „Tarybos veiklos techninis ir ūkinis aptarnavimas finansuojamas iš Ūkio ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų“. Vykdydama minėtas nuostatas, Ūkio ministerija kasmet tam skiria lėšų, be to, suteikia patalpas ir įrangą Tarybos bei Tarybos valdybos posėdžiams ir Tarybos organizuojamoms konferencijoms, Ūkio ministerijos interneto svetainėje sukurta ir nuolat atnaujinama skiltis „Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo taryba“.