Projektas

HERB_SP

 

KLAIPĖDOS RAJONO  SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

 

SPRENDIMAS

DĖL KLAIPĖDOS R. SLENGIŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO STEIGIMO

 

2012 m. gegužės 31 d. Nr. T11-

Gargždai

 

 

Klaipėdos rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (1994-07-07  Nr. I-533, 2008-09-15 Nr. X-1722 redakcija) 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (1995-12-05  Nr. I-1113, 2010-01-21  Nr. XI-666 redakcija) 5 straipsnio 3 ir 4 dalimis, 6 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (1991-06-25  Nr. I-1489, 2011-03-17  Nr. XI-1281 redakcija) 42 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. T11-80 patvirtintu Klaipėdos rajono savivaldybės Bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendruoju planu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1193 patvirtinto Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašo 5 punktu,  n u s p r e n d ž i a:

1. Nuo 2012 m. rugsėjo 1 d.  įsteigti Savivaldybės biudžetinę įstaigą  Klaipėdos r. Slengių mokyklą-daugiafunkcį centrą. Įstaigos buveinė: Saulės g. 1, Slengių k., Sendvario sen., LT- 92338 Klaipėdos r. sav.

2. Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro steigimo tikslas: užtikrinti sąlygas įgyti kokybišką išsilavinimą pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas besimokantiems  mokiniams, plėtoti edukacines, kultūrines, sportines paslaugas vietos bendruomenei.

3. Savivaldybės biudžetinės įstaigos Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Klaipėdos rajono savivaldybės taryba.

4. Patvirtinti Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus (pridedama).

5. Įgalioti Klaipėdos r. Plikių Ievos Labutytės pagrindinės mokyklos direktorę Audronę Vaičiulienę registruoti Klaipėdos r. Slengių mokyklą-daugiafunkcį centrą, jo nuostatus valstybės įmonėje Registrų centre.

6. Įgalioti Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktorių teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti konkursą Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pareigoms eiti.

7. Pavesti Klaipėdos r. Plikių Ievos Labutytės pagrindinės mokyklos direktorei Audronei Vaičiulienei nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. laikinai eiti Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro direktorės pareigas, kol teisės aktų nustatyta tvarka bus paskirtas Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.

2

 

8. Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                               Vaclovas Dačkauskas

 

 

 

TEIKIA                                                                                                                                        

 

Č. BANEVIČIUS                                                       

 

 

PARENGĖ                                                                  

 

A. PETRAVIČIUS                                                      

 

 

SUDERINTA                                                              

 

R. BAGAČIOVAS

 

D. BELIOKAITĖ                                                                                                                        

 

V. DAČKAUSKAS         

 

R. CIRTAUTAITĖ

 

L. LIUTIKIENĖ

 

I. GAILIUVIENĖ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Klaipėdos rajono savivaldybės

tarybos 2012 m. gegužės 31 d.

sprendimu Nr. T11-

 

 

KLAIPĖDOS R. SLENGIŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROsios nuostatos

 

1. Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Klaipėdos r. Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau – Mokyklos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko  teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Klaipėdos r. Slengių mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Slengių mokykla-daugiafunkcis centras, įregistruotas juridinių asmenų registre.

3. Mokyklos įsteigimo data – 2012 m. rugsėjo 1 d.

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Mokyklos savininkas – Klaipėdos rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė).

7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Klaipėdos rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Ji vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus įgaliojimus.

8. Mokyklos buveinė: Saulės g. 1, Slengių k., Sendvario sen.,  LT – 92338 Klaipėdos r. sav.

9. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla, kodas – 3120.

10. Mokyklos tipas – pradinė mokykla.

11. Mokyklos pagrindinė paskirtis –  pradinės mokyklos tipo mokykla-daugiafunkcis centras.

12. Mokymo kalba – lietuvių kalba.

13. Mokymo forma – dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose.

14. Mokykloje vykdomos švietimo programos:

14.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

14.2. priešmokyklinio ugdymo programa;

14.3. pradinio ugdymo programa;

15. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

 

 

2

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS,                 MOKYMOSI  PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

16. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

17. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:

17.1. pagrindinė švietimo veiklos rūšis – pradinis ugdymas, kodas –  85.20;

17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

17.2.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas – 85.10.10.

17.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas  – 85.10.20;

17.2.3. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas – 85.51;

17.2.4. kultūrinis švietimas, kodas – 85.52;

17.2.5. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas –  85.60;

17.2.6. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas – 85.59.

18. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

18.1. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas – 88.91;

18.2. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas – 68.20;

18.3.  kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo veikla, kodas – 90.0;

18.4.  bibliotekų ir archyvų veikla, kodas – 91.01.

18.5. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas – 56.29;

18.6. buhalterinė apskaita ir  audito atlikimas, kodas – 69.20.10;

18.7.  kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas – 86.90;

18.8.   kita pramogų ir poilsio organizavimo veikla, kodas – 93.29;

19. Mokyklos veiklos tikslas – sudaryti sąlygas įgyti kokybišką išsilavinimą kiekvienam mokiniui, besimokančiam pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, lavinti komunikacinius bei informacinio raštingumo gebėjimus, ugdyti kūrybingą atsakingą pilietį, įgijusį bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolimesniam mokymuisi; plėtoti edukacinių, kultūrinių, sportinių ir kitokių paslaugų infrastruktūrą bendruomenėje, atsižvelgiant į jos poreikius.

20. Mokyklos uždaviniai:

20.1. formuoti ir įgyvendinti mokinių ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintus bendruosius arba jos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir Bendrąsias programas, paisyti mokinių bei jų tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikių įvairovės, derinti ugdymo turinį, siūlyti ir taikyti skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;

20.2. nuolat stebėti mokinių kūrybinius gebėjimus, sudaryti sąlygas jų tobulinimui, pagal šiandienos ir ateities aktualijas formuoti nuostatą mokytis visą gyvenimą, teikti mokiniams reikiamą pagalbą;

20.3. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką;

20.4. stiprinti Mokyklos bendruomenę, aktyvinti žmogiškųjų išteklių plėtrą, nuolat siekti pedagoginės kompetencijos, skleisti gerąją patirtį, informuoti ir šviesti mokinių tėvus;

20.5. kurti Mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros bei vertybinių nuostatų formavimo židinį;

20.6. rūpintis etninės kultūros paveldo vystymu ir išsaugojimu, bendruomenės ir  šeimos tradicijų puoselėjimu;  

21. Vykdydama jai pavestus uždavinius, Mokykla atlieka šias funkcijas:

21.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

 

3

 

21.2. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

21.3. išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

21.4. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei minimalios priežiūros priemones;

21.5. organizuoja Vaiko gerovės komisijos veiklą, vertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;  

21.6. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

21.7. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti dalykines, metodines bei bendrąsias kompetencijas;

21.8. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

21.9. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Mokyklų aprūpinimo standartais;

21.10. organizuoja mokinių maitinimą Mokykloje;

21.11. organizuoja mokinių vežiojimą į Mokyklą ir iš jos į namus teisės aktų nustatyta tvarka;

21.12. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą teisės aktų  nustatyta tvarka;

21.13. organizuoja neformalųjį suaugusiųjų švietimą atsižvelgdama į vietos bendruomenės poreikius;

21.14. organizuoja valstybinių švenčių, atmintinų datų, kalendorinių švenčių paminėjimą;

21.15. rūpinasi vaikų ir jaunimo užimtumu;

21.16. organizuoja etninę kultūrą bei tenkina kitus vietos bendruomenės švietimo ir kultūros bei kitus poreikius;

21.17. dalyvauja projektų rengime, ieško rėmėjų jiems  įgyvendinti;

21.18. bendradarbiauja su Savivaldybės administracijos skyriais bei tarnybomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, seniūnijos darbuotojais, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis;

21.19. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.


III. MOKYKLOS  TEISĖS  IR PAREIGOS

 

22. Mokykla, įgyvendindama tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

22.1. parinkti mokymosi metodus ir mokymosi veiklos būdus;

22.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

22.3. bendradarbiauti su Mokyklos veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

22.4. vykdyti rajono, šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

22.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

22.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

22.7. sudaryti sutartis su juridiniais ir fiziniais asmenimis dėl paslaugų teikimo, patalpų nuomos.

22.9. skatinti vietos bendruomenės socialinį aktyvumą, tarpusavio supratimą, toleranciją, ugdyti atsakomybę už konkrečių problemų sprendimą;

22.10. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

23. Mokykla privalo užtikrinti:

23.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;

23.2. ugdymo programų vykdymą;

4

 

23.3. atvirumą vietos bendruomenei;

23.4. mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

23.5. geros kokybės švietimo ir ugdymo procesą;

23.6. vykdyti kitas įstatymais, kitais teisės aktais nustatytas pareigas.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

24. Mokyklos veikla organizuojama pagal:

24.1. direktoriaus patvirtintą Mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

24.2. direktoriaus patvirtintą Mokyklos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;

24.3. direktoriaus patvirtintą Mokyklos ugdymo planą, kuris yra suderintas su Mokyklos taryba.

24.4. direktoriaus patvirtintą Mokyklos ikimokyklinio ugdymo programą, kuriai yra pritarusios Mokyklos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

24.5. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Bendrąją priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi bei Bendrąją pradinio ugdymo programas.

25. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas  atviro konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Kvalifikacinius  reikalavimus Mokyklos  direktoriui ir konkurso šioms pareigoms eiti tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras. Direktorius yra pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai.

26. Mokyklos direktorius:

26.1. suderinęs su Savivaldybe, tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą ir pareigybių sąrašą  neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

26.2. rengia ir tvirtina mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

26.3. priima mokinius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

26.4. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

26.5. suderinęs su Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles; 

26.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas;

26.7. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklos kokybę, materialinius bei intelektinius išteklius;

26.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą; 

26.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes;

26.10. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

26.11. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

26.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis;

26.13. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

5

 

26.14. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teises ginančiomis institucijomis;

26.15. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

26.16. rengia Mokyklos direktoriaus veiklos metinę ataskaitą ir teikia Savivaldybės tarybai reglamento nustatyta tvarka;

26.17. bendradarbiauja su vietos bendruomene, seniūnija  ir, atsižvelgiant į jų poreikius, pageidavimus, organizuoja edukacinę, kultūrinę ir kitą neformaliąją veiklą;

26.18. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

27. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

28. Mokykloje sudaroma metodinė grupė. Metodinė grupė skirta mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Mokyklos pažangos, nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

29. Metodinės grupės nariai yra vieno arba kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinės grupės veiklą koordinuoja direktorius.

30. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo, kitais Mokyklos veiklos klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų, kitų Mokyklos darbuotojų,  kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

31. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija. Mokyklos Tarybos kadencijos trukmė 2 metai. Taryba telkia Mokyklos mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus), kitus mokyklos darbuotojus,  vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, atstovauti direktoriui teisėtiems Mokyklos interesams.

32.  Taryba sudaroma iš 7 narių: 3 mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai), 2 mokytojai, 2 aptarnaujančio personalo darbuotojai. Į Tarybą tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja Mokyklos mokinių tėvų visuotinis susirinkimas, mokytojus – mokytojų  taryba, aptarnaujantį personalą – aptarnaujančio personalo darbuotojų susirinkimas.

33. Tarybos nariai atviru balsavimu Tarybos posėdyje išrenka Tarybos pirmininką ir sekretorių. Tarybos pirmininkas organizuoja Tarybos veiklą. Tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius.

34. Tarybos posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Tarybos posėdis. Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų jos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

35. Tarybos funkcijos:

35.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

 

6

 

35.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, Mokyklos metiniam veiklos planui, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;

35.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

35.4. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

35.5. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

35.6. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

35.7. svarsto Mokytojų  tarybos, Mokyklos tėvų (globėjų, rūpintojų), bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;

35.8. pasirenka Mokyklos veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima nutarimus dėl veiklos tobulinimo;

35.9. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

35.10. deleguoja atstovus į Mokytojų atestacijos ir viešo konkurso laisvai Mokyklos direktoriaus vietai užimti komisijas, teikia siūlymus atestuojant Mokyklos direktorių;

35.11.  priima nutarimus kitais teisės aktų nustatytais ar Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.

36. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys:

36.1. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius.

36.2. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą (pusmetį), baigiantis ugdymo procesui ir mokslo metams. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Mokytojų tarybos nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

37. Tarybos funkcijos:

37.1. aptaria praktinius švietimo organizavimo klausimus;

37.2. svarsto optimalių mokymosi sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą;

37.3. analizuoja ugdymo planų, Mokyklos veiklos planų ir ugdymo programų realizavimą;

37.4. nustato bendrąją mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei panaudojimo tvarką;

37.5. kartu su sveikatos priežiūros specialistu sprendžia mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

37.6. sprendžia kitus su mokinių ugdymu ir veikla susijusius klausimus;

37.7. deleguoja  atstovus į Mokyklos tarybą, Mokytojų atestacijos ir viešo konkurso laisvai mokyklos direktoriaus vietai užimti komisijas.

38. Mokykloje gali veikti klasių, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) renka balsų dauguma klasės, grupių susirinkimuose. Tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai kartu su mokytojais planuoja veiklą ir padeda spręsti iškilusias organizacines ir kitas klasės, grupių bei Mokyklos problemas.

 

7

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

39.  Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

40.  Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

41.  Mokyklos direktorius, mokytojai, kiti pedagoginiai darbuotojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIIMOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA , FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

42. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja paskirta žeme, pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei ugdymo priemonėmis.

43. Mokyklos lėšų šaltiniai:

43.1. valstybės biudžeto lėšos;

43.2. Savivaldybės biudžeto lėšos;

43.3. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

44. Lėšos naudojamos pagal Savivaldybės tarybos patvirtintas naudojimo taisykles ir Mokyklos direktoriaus patvirtintas sąmatas.

45. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko Savivaldybės tarybos ir Lietuvos Respublikos  finansų ministerijos nustatyta tvarka.

46. Mokykla gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, pajamos iš paties fondo veiklos, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, taip pat tarptautinių organizacijų aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.

47. Mokyklos veiklą prižiūri Švietimo ir mokslo ministerija, jos įgaliotos institucijos, Savivaldybė arba Savivaldybės įgaliotos institucijos teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos veiklą prižiūrinčios institucijos Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka informuoja visuomenę, savivaldos ir valstybinės valdžios institucijas apie Mokyklos teikiamą  ugdymo kokybę.

48. Mokyklos  finansinės veiklos kontrolę vykdo valstybės kontrolės institucijos ir Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba bei kitos  Savivaldybės įgaliotos institucijos.

49. Mokyklos  higieninę ir maisto kokybės priežiūrą vykdo Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba bei  Klaipėdos visuomenės sveikatos centro Klaipėdos rajono skyrius.

50. Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą inicijuoja direktorius.

 

VIIIBAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktais nustatytus reikalavimus. Joje skelbiami pranešimai, kuriuos, remiantis Nuostatais ar Lietuvos Respublikos  teisės aktais, reikia paskelbti viešai.

52. Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės ar Mokyklos tarybos iniciatyva arba pasikeitus bendriesiems reikalavimams valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų nuostatams. Nuostatų redakciją  arba pataisas tvirtina Savivaldybės taryba.

53. Savivaldybės taryba Mokyklą reorganizuoja, likviduoja ar pertvarko Civilinio kodekso  ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos reorganizavimo procedūros pradedamos ne vėliau kaip 4 mėnesiai iki jų  pabaigos ir turi būti baigtos iki einamųjų metų rugpjūčio 31 dienos (o jeigu mokslo metai prasideda ne  rugsėjo 1 d. – iki mokslo metų pradžios).

8

 

54. Mokyklos direktorius apie Savivaldybės tarybos sprendimą dėl Mokyklos  reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo, tipo keitimo, struktūros pertvarkos privalo informuoti Mokyklos bendruomenę teisės aktų nustatyta tvarka. Mokykla privalo vykdyti mokymo sutartyse numatytus Mokyklos įsipareigojimus mokiniams bei Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir darbuotojų sutartyse numatytus įsipareigojimus darbuotojams. 

 

________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

Gargždai

2012 m. gegužės 17 d.

 

DĖL KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „DĖL KLAIPĖDOS R. SLENGIŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO STEIGIMO“ PROJEKTO

 

Klaipėdos rajono plėtros strateginiame plane 2009–2020 metams (patvirtintas Savivaldybės tarybos 2011m. liepos 28 d. sprendimu Nr. T11-372), Klaipėdos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012–2015 metų bendrajame plane (patvirtintas Savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. T11-80) numatyta įsteigti daugiafunkcį centrą Slengiuose. Minėtuose dokumentuose šį centrą buvo numatyta steigti 2013 metais.

Klaipėdos rajono savivaldybės administracija yra paskelbusi Plikių pagrindinės mokyklos Slengių skyriaus patalpų paprastojo remonto darbų, darbo projekto parengimo ir viešinimo konkursą (vokai atplėšiami 2012 m. gegužės 25 d.). Pastatų remontui, įrangos, priemonių įsigijimui, techninei priežiūrai, administravimui  planuojama 1892,0 tūkst. litų. Iš jų ES lėšos – 1608,0 tūkst. litų, Savivaldybės skolintos lėšos – 284,0 tūkst. litų.

Plikių Ievos Labutytės pagrindinės mokyklos Slengių skyriuje (kurio pastatuose ir bus steigiama mokykla-daugiafunkcis centras) vyksta ugdymo procesas pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, o remonto darbus šiame skyriuje planuojama pradėti jau šių metų rugpjūčio mėn. Tikslinga jau nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. steigti savivaldybės biudžetinę įstaigą Slengių mokyklą-daugiafunkcį centrą.

Savivaldybė, vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministro patvirtintu Konkurso  valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašu, turėtų galimybę skelbti konkursą šios mokyklos direktoriaus pareigoms eiti. Jau šią vasarą įvykus konkursui ir Savivaldybės tarybai paskyrus direktorių,  nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. šios įstaigos vadovas galėtų būti pagrindinis vyksiančių remontų darbų, įrangos ir turto (planuojama suma 283,7 tūkst. litų) įsigijimo, mokinių ugdymo proceso  organizavimo koordinatorius.

Manytume, kad Slengių mokyklos-daugiafunkcio centro, kaip atskiros savivaldybės biudžetinės įstaigos  įsteigimas jau nuo 2012 m. rugsėjo 1d. leistų efektyviau  atlikti remonto darbus, įgyvendinti tokios paskirties įstaigoms numatytas veiklas, skatintų vietos bendruomenę dar aktyviau dalyvauti edukacinėse, kultūrinėse programose.

 

Švietimo skyriaus vedėjas                                                                                           Algirdas Petravičius