Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TABAKO KONTROLĖS  ĮSTATYMO 22  STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP-3676

 

2012 m.           d. Nr.

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004,  Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2012 m. balandžio 18 d. sprendimo Nr. SV-S-1558 1 dalies 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos tabako kontrolės  įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-3676 dėl šių priežasčių:

1. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas nagrinėdamas panašias aplinkybes, kai įstatymais nustatomas fiksuotas atitinkamos srities finansavimas, 2002 m.  liepos 11 d. nutarime (Žin., 2002, Nr. 72-3080) konstatavo, kad tokiu teisiniu reguliavimu yra ribojami Vyriausybės konstituciniai įgaliojimai rengti valstybės biudžeto projektą biudžetiniams metams atsižvelgiant į esamą socialinę ir ekonominę situaciją, į visuomenės ir valstybės poreikius  bei galimybes, į turimus bei numatomus gauti finansinius išteklius ir valstybės įsipareigojimus, kitus svarbius veiksnius. Taip pat Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad tai, kiek lėšų kiekvienais biudžetiniais metais turi būti skiriama atitinkamai sričiai finansuoti, turi būti nustatoma ne iš anksto apibrėžiant fiksuotą lėšų dalį, bet rengiant ir tvirtinant atitinkamų metų valstybės biudžetą.

2. Atsižvelgiant į tai, kad 5 procentai akcizo pajamų, gautų už apdorotą tabaką, skiriami socialinei reklamai ir nerūkymo propagavimui per visuomenės informavimo priemones, 2012 metais, preliminariais skaičiavimais, sudarytų apie 35 mln. litų pajamų, ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 12 straipsniu, kad įstatymai ir kiti teisės aktai bei jų pakeitimai, darantys įtaką atitinkamų biudžetinių metų biudžeto pajamoms, asignavimams ir valstybės skolai, priimami ne vėliau kaip tų biudžetinių metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas, turėtų būti tikslinamas 2012 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas ir atitinkama suma sumažinti asignavimai kitoms iš valstybės biudžeto finansuojamoms sritims, tačiau teikiamo įstatymo projekto autoriaus pasiūlymai dėl prarastų biudžeto pajamų finansavimo šaltinių, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin. 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97) 174 straipsnio 1 dalyje, nepateikti.

 

 

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

Finansų  ministras