Projektas
UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL UAB „UTENOS ŠILUMOS TINKLAI” EILINIO VISUOTINIO
AKCININKŲ SUSIRINKIMO
2012 m. balandžio 26 d. Nr. TS -
Utena
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr.113-4290; 2011, Nr. 52-2504) 16 straipsnio 3 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1914; 2003, Nr. 123-5574; 2011, Nr. 160-7565) 14 straipsnio 7 dalimi, 20 straipsnio 1 dalies 1, 9, 10 ir 16 punktais, 49 ir 51 straipsniais, 58 straipsnio 2 dalimi ir 59 straipsnio 1 ir 2 dalimis ir atsižvelgdama į 2012 m. kovo 28 d. UAB „Utenos šilumos tinklai” raštą Nr. (1.15) SD - 242 „ Dėl eilinio visuotinio akcininkų susirinkimo“, 2012 m. kovo 20 d. UAB „Utenos šilumos tinklai” raštą Nr. SD (2.2)-234 „Dėl bendrovės įstatų pakeitimo“ ir 2012-03-19 UAB „Utenos šilumos tinklai” stebėtojų tarybos atsiliepimus ir pasiūlymus, Utenos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Įgalioti ....................., atstovauti Utenos rajono savivaldybei UAB „Utenos šilumos tinklai“ eiliniame visuotiniame akcininkų susirinkime, vyksiančiame 2012 m. balandžio 27 d. ir balsuoti darbotvarkės klausimais taip:
1. Dėl bendrovės audituoto metinių finansinių ataskaitų rinkinio už 2011 metus (pridedama) tvirtinimo, - balsuoti „už”.
3. Dėl bendrovės įstatinio kapitalo didinimo iš bendrovės lėšų, - balsuoti „už“:
3.1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 51 straipsniu ir bendrovės 2011 metų audituotu metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu, padidinti UAB „Utenos šilumos tinklai” įstatinį kapitalą 4 000 000 (keturi milijonai)litų iki 35 351 980 (trisdešimt penki milijonai trys šimtai penkiasdešimt vienas tūkstantis devyni šimtai aštuoniasdešimt) litų iš bendrovės lėšų (nepaskirstyto pelno), išleidžiant 400 000 paprastųjų vardinių 10 litų nominalios vertės akcijų;
4. Dėl bendrovės įstatų keitimo, - balsuoti „už“:
4.2. Įgalioti bendrovės direktorių Gintarą Diržauską pasirašyti pakeistus bendrovės įstatus.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Alvydas Katinas
Savivaldybės mero patarėjas Henrikas Zabiela
Administracijos direktorius Jonas Slapšinskas
Administracijos direktoriaus pavaduotoja Zita Ringelevičienė
Tarybos sekretorė Indra Malašičevienė
Juridinio skyriaus vedėjas Egidijus Šinkūnas
Bendrųjų reikalų skyriaus vyr.specialistė Girda Narbutienė
Projektą parengė:
Turto valdymo skyriaus vedėja Audronė Tichomirovienė
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. |
Sprendimo projekto pavadinimas |
Dėl UAB „Utenos šilumos tinklai” eilinio visuotinio akcininkų susirinkimo |
2. |
Sprendimo projekto rengėjas |
Turto valdymo skyriaus vedėja Audronė Tichomirovienė |
3. |
Problemos iškėlimas-situacijos analizė |
Į Utenos rajono savivaldybę kreipėsi UAB „Utenos šilumos tinklai“ direktorius informuodamas, kad bendrovė planuoja organizuoti eilinį visuotinį akcininkų susirinkimą, kuriame bus tvirtinamas audituotas metinių finansinių ataskaitų rinkinys, priimamas sprendimas dėl pelno (nuostolių) paskirstymas, didinamas bendrovės įstatinis kapitalas ir keičiami bendrovės įstatai. Utenos rajono savivaldybei nuosavybės teise priklauso 99,6 proc. UAB „Utenos šilumos tinklai“ įstatinio kapitalo (3 121 567 dešimties litų vertės akcijų). 0,4 proc. įstatinio kapitalo (13 631 akcijų) priklauso privatiems asmenims. Akcinių bendrovių įstatymas numato, kad kiekvienas akcininkas turi teisę įgalioti fizinį ar juridinį asmenį atstovauti jam palaikant santykius su bendrove ir kitais asmenimis. Pagrindinė bendrovės veikla – licencijuota garo ir karšto vandens gamyba bei tiekimas. Tikslas – užtikrinti Utenos miesto ir rajono šilumos vartotojų aprūpinimą centralizuotai tiekiama šiluma, karštu vandeniu, užtikrinti tiekiamos energijos kokybę bei jos tiekimo nepertraukiamumą, energijos objektų statybą, plėtimą ir modernizavimą, saugų jų eksploatavimą. Bendrovė, siekdama mažinti šilumos gamybos sąnaudas, didelį dėmesį skiria investicinei politikai. Įvertinus ženklų gamtinių dujų pabrangimą ir siekiant sumažinti šilumos kainų augimą, priimtas sprendimas įrengti dar vieną biokuru kūrenamą 8 MW našumo vandens šildymo katilą. Pradėjus eksploatuoti naują vandens šildymo katilą, biokuro dalis kuro balanse didėja nuo 45 proc. iki 63 proc. Siekiant didinti biokuro naudojimą šilumos gamybai, pradėti projekto „Termofikacinės elektrinės statyba Utenoje“ įgyvendinimo darbai (darbų atlikta už 19 190 185 Lt). 2011 m. bendrovė gavo pajamų už 26 mln. 198 tūks. Lt, iš kurių didžiausią dalį sudaro pajamos už parduotą šilumos energiją ir karštą vandenį (24 mln. 062 tūkst. Lt; 411 tūkst. Lt daugiau negu 2010 m.) Bendrovės sąnaudos 2011 m. sudarė 24 mln. 152 tūkst. Lt. Didžiausia sąnaudų dalis (58,9 proc.) tenka kurui. Darbuotojų darbo užmokesčio ir soc. draudimo sąnaudos sudarė 18,9 proc. Bendrovės pelnas prieš apmokestinimą – 2 045,9 tūkst. Lt. Pelno mokestis – 163,4 tūkst. Lt. Grynasis ataskaitinių metų pelnas – 1 882,5 tūkst. Lt. Dividendams išmokėti skirta 803 493 Lt pelno. 4 000 000 Lt pelno planuojama skirti bendrovės įstatiniam kapitalui didinti. Pagrindinis UAB „Utenos šilumos tinklai“ akcininkas Utenos rajono savivaldybės taryba, turi nuspręsti, kaip reikės balsuoti visuotiniame akcininkų susirinkime pateiktais klausimais.
|
4. |
Dėl kokios priežasties teikiamas sprendimo projektas, ko juo siekiama ? Tikslai ir uždaviniai |
Pasibaigus ataskaitiniams metams bendrovė kreipėsi į akcininkus, pateikdama svarstyti finansinės atskaitomybės dokumentus. Išrinkta audito įmonė atliko UAB „Utenos šilumos tinklai” metinių finansinių ataskaitų auditą ir pateikė savo išvadą. Bendrovės įstatinis kapitalas laikomas padidintu tik įregistravus pakeistus įstatus Juridinių asmenų registre, todėl reikia pakeisti bendrovės įstatus. Šį klausimą svarstė bendrovės stebėtojų taryba. Prie sprendimo projekto pridėta stebėtojų tarybos atsiliepimai ir pasiūlymai dėl bendrovės veiklos strategijos, metinių finansinių ataskaitų rinkinio, pelno (nuostolio) paskirstymo projekto ir bendrovės metinio pranešimo, taip pat bendrovės vadovo veiklos, tą numato Akcinių bendrovių įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 3 punktas, nauja bendrovės įstatų redakcija.
|
5. |
Ryšys su Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, savivaldybės priimtais sprendimais ir kitais teisės aktais, patvirtintais prioritetais, ilgalaikiais ir vidutinės trukmės planavimo dokumentais, Europos Sąjungos teise |
Sprendimas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr.113-4290; 2011, Nr. 52-2504) 16 straipsnio 3 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1914; 2003, Nr. 123-5574; 2011, Nr. 160-7565) 14 straipsnio 7 dalimi, 20 straipsnio 1 dalies 1, 9, 10 ir 16 punktais, 49 ir 51 straipsniais, 58 straipsnio 2 dalimi ir 59 straipsnio 1 ir 2 dalimis. |
6. |
Galimos neigiamos sprendimo pasekmės savivaldybės finansams, ekonomikai, socialinei aplinkai. |
Nenustatyta |
7. |
Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados |
Nėra |
Utenos rajono savivaldybės institucijų
teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio
vertinimo metodikos
1 priedas
TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ KOKYBĖS VERTINIMO KLAUSIMYNAS
DĖL UAB „UTENOS ŠILUMOS TINKLAI” EILINIO VISUOTINIO AKCININKŲ SUSIRINKIMO
(teisės akto (projekto) pavadinimas)
Eil. Nr. |
Teisės akto (projekto) kokybės rodikliai |
Vertinimas balais |
Vertinimas balais |
|
PAPRASTUMAS |
|
|
1.
|
Ar teisės aktas (projektas) praplečia kitais teisės aktais Savivaldybėje reglamentuotos srities apimtį ? |
|
Ne (0)
|
|
NUOSEKLUMAS |
|
|
2. |
Ar šis tam tikrą sritį reglamentuojantis Savivaldybės teisės aktas (projektas) prieštarauja įstatymams ar kitiems teisės aktams? |
|
Ne (0)
|
|
STRUKTŪRA |
|
|
3. |
Ar teisės aktas (projektas) yra suskirstytas į atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas, preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo taisyklės, atsakomybė, kontrolė ir kt.? |
Taip (0) |
|
4. |
Ar teisės akto (projekto) struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus? |
Taip (0) |
|
5. |
Ar teisės akto (jo projekto) struktūra atitinka šios srities teisės aktų struktūrą? |
Taip (0) |
|
6. |
Ar kiekvienos teisės akto (projekto) nuostatos tikslas yra aiškus? |
Taip (0) |
|
7. |
Ar teisės akte (projekte) pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai? |
|
Ne (0) |
8. |
Ar teisės akte (projekte) vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą? |
|
Ne (0) |
9. |
Ar teisės akto (projekto) tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai? |
|
Ne (0)
|
|
ĮGYVENDINAMUMAS |
|
|
10. |
Ar teisės akte(projekte) numatytas mechanizmas ir struktūra, kad būtų užtikrintas tinkamas įgyvendinimas? |
Taip (0) |
|
11. |
Ar teisės aktas (projektas) suteikia veiksmų laisvę Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas? |
|
Ne (0) |
Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą) |
0 |
IŠVADA:___korupcinės rizikos nėra__________________________________________________
Turto valdymo skyriaus vedėja Audronė Tichomiovienė
Utenos rajono savivaldybės institucijų
teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo metodikos
2 priedas
TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ TURINIO VERTINIMO KLAUSIMYNAS
DĖL UAB „UTENOS ŠILUMOS TINKLAI” EILINIO VISUOTINIO AKCININKŲ SUSIRINKIMO
(teisės akto (projekto) pavadinimas)
Eil.Nr. |
Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai |
Vertinimas balais |
Vertinimas balais |
|
NAUDINGUMAS |
|
|
1. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti? |
|
Ne (0) |
2. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei)? |
|
Ne (0) |
3. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams arba tam tikras išimtis ar lengvatas kai kuriems subjektams? |
|
Ne (0) |
4. |
Ar teisės akte (projekte) numatomos įgyvendinimo procedūros mažina veiklos ar santykių tarp subjektų skaidrumą? |
|
Ne (0) |
5. |
Ar teisės aktas (projektas) sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą? |
|
Ne (0) |
6. |
Ar teisės akte (projekte) pailginamas sandorio vykdymo terminas? |
|
Ne (0) |
7. |
Ar teisės akto (projekto) įgyvendinimas gali trukdyti vykdyti teisės aktuose nustatytas korupcijos prevencijos ir kitas antikorupcines priemones? |
|
Ne (0) |
8. |
Ar teisės aktas (projektas) sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus? |
|
Ne (0) |
9. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas mažina tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė? |
|
Ne (0) |
10. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sukuria arba padidina tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų kilimo riziką? |
|
Ne (0) |
11. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas nustato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minimo asmens kontrolės formas? |
Taip (0) |
|
12. |
Ar teisės akte (projekte) numatyta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui? |
Taip (0) |
|
|
PRIEINAMUMAS |
|
|
13. |
Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas panaikina ar sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje? |
|
Ne (0) |
14. |
Ar teisės akte (projekte) numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje? |
|
Ne (1) |
15. |
Ar teisės aktas (projektas) susijęs su asmeniniais tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, interesais? |
|
Ne (0) |
16. |
Ar teisės akte (projekte) nustatomas reguliavimas panaikina įgaliojimus turinčių asmenų rotaciją, atestavimą, kitokį dalykinių arba profesinių žinių periodinį patikrinimą? |
|
Ne (0) |
17. |
Ar įgyvendinant teisės aktą (projektą) atsiras galimybių pasipelnyti tarnybos sąskaita? |
|
Ne (0) |
Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą) |
0,059 |
IŠVADA:______korupcinė rizika labai maža___________________________________________
Turto valdymo skyriaus vedėja Audronė Tichomirovienė