PROJEKTAS

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL UAB „UTENOS KOMUNALININKAS” ĮSTATŲ PAKEITIMO

 

2012 m. balandžio 26 d. Nr. TS -

Utena

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr.113-4290, 2011, Nr. 52-2504) 16 straipsnio 3 dalies 9 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1914; 2003, Nr. 123-5574; 2011, Nr. 160-7565) 20 straipsnio 1 dalies 1  punktu, Utenos rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Utenos rajono savivaldybės tarybos 2010 m. balandžio 29 d sprendimu Nr. TS-102 (2011m. balandžio 28 d. Nr. TS-132 redakcija) patvirtintus UAB „Utenos komunalininkas“ įstatus ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

2. Įgalioti UAB „Utenos komunalininkas“ direktorių Tautgirdą Narbutą įstatymų nustatyta tvarka pasirašyti ir įregistruoti įstatų naują redakciją Juridinių asmenų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                     Alvydas Katinas

 

 

 

 

 

Administracijos direktorius                                                  Administracijos direktoriaus pavaduotoja                   

Jonas Slapšinskas                                                                 Zita Ringelevičienė

 

Savivaldybės mero patarėjas

Henrikas Zabiela

 

Juridinio  skyriaus vedėjas                                                   Tarybos sekretorė

Egidijus Šinkūnas                                                                 Indra Malašičevienė

 

Bendrųjų reikalų skyriaus vyr.specialistė

Girda Narbutienė

 

 

 

 

 

Projektą parengė

Turto valdymo skyriaus vedėja

Audronė Tichomirovienė

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1.  

Sprendimo projekto pavadinimas

DĖL UAB „UTENOS KOMUNALININKAS” ĮSTATŲ PAKEITIMO

2.  

Sprendimo projekto rengėjas

Turto valdymo skyriaus vedėja Audronė Tichomirovienė

3.  

Problemos iškėlimas-situacijos analizė

2012 m. kovo 1 d. įsigaliojo Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nauja redakcija. Siekiant užtikrinti, kad bendrovės įstatai atitiktų galiojančius teisės aktus, reikalinga juos pakeisti.

4.      

Dėl kokios priežasties teikiamas sprendimo projektas, ko juo siekiama ? Tikslai ir uždaviniai

Utenos rajono savivaldybei nuosavybės teise priklauso 100 procentų UAB „Utenos komunalininkas“ akcijų. Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 1 punktas nurodo, kad visuotinis akcininkų susirinkimas turi išimtinę teisę keisti bendrovės įstatus, todėl kreipiamės į  savivaldybės tarybą dėl naujos UAB „Utenos komunalininkas“ įstatų  naujos redakcijos patvirtinimo.

5.  

Ryšys su Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, savivaldybės priimtais sprendimais ir kitais teisės aktais, patvirtintais prioritetais, ilgalaikiais ir vidutinės trukmės planavimo dokumentais, Europos Sąjungos teise

Sprendimas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2008, Nr.113-4290, 2011, Nr.52-2504) 16 straipsnio 3 dalies 9 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1914; 2003, Nr. 123-5574; 2011, Nr. 160-7565) 20 straipsnio 1 dalies 1  punktu.

6.    

Galimos neigiamos sprendimo pasekmės savivaldybės finansams, ekonomikai, socialinei aplinkai.

Nenustatyta

7.  

Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Nėra

 

 

 

 

 

 

 

 

Turto valdymo skyriaus vedėja                                                   Audronė Tichomirovienė

 

 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės tarybos

2012 m. balandžio 26 d. sprendimu

Nr. TS-        priedas

 

Uždarosios akcinės bendrovės

„Utenos komunalininkas”

 

ĮSTATAI

 

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Uždaroji akcinė bendrovė „Utenos komunalininkas”, toliau šiuose įstatuose vadinama bendrove, yra įmonė, kurios įstatinis kapitalas padalintas į dalis, vadinamas akcijomis. Bendrovės teisinė forma – uždaroji akcinė bendrovė.

 

2. Bendrovė yra ribotos civilinės atsakomybės privatus juridinis asmuo. Akcininkai neturi turtinių įsipareigojimų bendrovei, išskyrus įsipareigojimą nustatyta tvarka apmokėti visas pasirašytas akcijas emisijos kaina.

3. Bendrovė savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, civiliniu kodeksu, akcinių bendrovių ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais bei šiais įstatais.

 

4. Bendrovė gali turėti ir įgyti bet kokias civilines teises ir pareigas, išskyrus tas, kurioms atsirasti reikalingos tokios fizinio asmens savybės kaip lytis, amžius bei giminystė. Bendrovės teisnumas negali būti apribotas kitaip, kaip tik įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka. Apriboti bendrovės teisnumą galima tik teismo sprendimu.

 

5. Bendrovės finansiniai metai yra kalendoriniai metai.

 

6. Bendrovės veiklos laikotarpis yra neribotas.

 

7. Bendrovės buveinė: Rašės g. 4, LT - 28197 Utena, Lietuvos Respublika.

 

 

 

II. BENDROVĖS VEIKLOS TIKSLAI IR VEIKLOS OBJEKTAS

 

 

8. Pagrindiniai Bendrovės veiklos tikslai yra užtikrinti Utenos miesto ir rajono įmonių, organizacijų, gyventojų ir kitų vartotojų poreikių tenkinimą komunalinių paslaugų srityje. Pagrindinė Bendrovės ūkinės veiklos kryptis yra atliekų surinkimas, tvarkymas ir šalinimas, medžiagų atgavimas.

 

9. Bendrovės ūkinės veiklos pobūdis (pagal Statistikos departamento Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių).

 

 

Veiklos kodas

 

Veiklos pavadinimas

 

 

38

 

Atliekų surinkimas, tvarkymas ir šalinimas; medžiagų atgavimas;

 

 

02

Miškininkystė ir medienos ruoša;

 

 

08

Kita kasyba ir karjerų eksploatavimas;

 

 

09

Kasybai būdingų paslaugų veikla;

 

 

16

Medienos bei medienos ir kamštienos gaminių, išskyrus baldus, gamyba, gaminių iš šiaudų ir pynimo medžiagų gamyba

 

 

24

Pagrindinių metalų gamyba;

 

 

25

Metalo gaminių, išskyrus mašinas ir įrenginius, gamyba;

 

 

33

Mašinų ir įrangos remontas ir įrengimas;

 

 

35

37

Elektros, dujų, garo tiekimas ir oro kondicionavimas;

Nuotekų valymas;

 

 

39

Regeneravimas ir kita atliekų tvarkyba;

 

 

41

Pastatų statyba;

 

 

42

Inžinerinių statinių statyba;

 

 

43

Specializuota statybos veikla;

 

 

45

Variklinių transporto priemonių ir motociklų didmeninė ir mažmeninė prekyba bei remontas;

 

 

47

Mažmeninė prekyba, išskyrus variklinių transporto priemonių ir motociklų prekybą;

 

 

49

50

Sausumos transportas ir transportavimas vamzdynais;

Vandens transportas;

 

 

52

Sandėliavimas ir transportui būdingų paslaugų veikla;

 

 

68

77

Nekilnojamojo turto operacijos;

Nuoma ir išperkamoji nuoma;

 

 

81

Pastatų aptarnavimas ir kraštovaizdžio tvarkymas;

 

 

96

Kita asmenų aptarnavimo veikla.

 

 

10. Bendrovė gali vykdyti ir kitą, šiuose įstatuose nenurodytą įstatymų nedraudžiamą veiklą. Licencijuojamą veiklą Bendrovė gali vykdyti, tik gavusi atitinkamas licencijas.

 

 

III. BENDROVĖS FILIALAI IR ATSTOVYBĖS

 

 

11. Bendrovė gali steigti filialus ir atstovybes Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Įmonės filialų ir atstovybių skaičius neribojamas. Sprendimus dėl bendrovės filialų ir atstovybių steigimo bei jų veiklos nutraukimo priima bendrovės vadovas. Filialai ir atstovybės veikia pagal bendrovės vadovo patvirtintus nuostatus.

 

12. Filialui ar atstovybėms vadovauja filialo ar atstovybės vadovas – direktorius. Filialų ir atstovybių vadovus skiria ir atšaukia bendrovės vadovas.

 

 

IV. ĮSTATINIS KAPITALAS. AKCIJŲ SKAIČIUS PAGAL KLASES

 

 

13. Bendrovės įstatinis kapitalas yra 4 934 900 Lt (keturi milijonai devyni šimtai trisdešimt keturi tūkstančiai devyni šimtai litų). Jis padalintas į 49 349 (keturiasdešimt devynis tūkstančius tris šimtus keturiasdešimt devynias) paprastąsias vardines 100 Lt (vieno šimto litų) nominalios vertės akcijas.

 

14. Visos bendrovės akcijos yra vienos klasės - paprastosios vardinės akcijos.

 

15. Bendrovės akcijos yra nematerialios. Jos fiksuojamos įrašais asmeninėse vertybinių popierių sąskaitose. Bendrovės akcininkų asmeninės vertybinių popierių sąskaitos tvarkomos vertybinių popierių apskaitą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

V. AKCIJŲ SUTEIKIAMOS TEISĖS

 

 

 

16. Visos bendrovės išleistos paprastosios vardinės akcijos suteikia savininkams (akcininkams) vienodas teises.

 

17. Paprastoji vardinė akcija jos savininkui (akcininkui) suteikia šias turtines teises:

18. gauti bendrovės pelno dalį (dividendą);

19. gauti likviduojamos bendrovės turto dalį;

20. nemokamai gauti akcijų, kai įstatinis kapitalas didinamas iš bendrovės lėšų, išskyrus Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme nustatytas išimtis;

21. gauti bendrovės lėšų, kai bendrovės įstatinis kapitalas mažinamas siekiant akcininkams išmokėti bendrovės lėšų;

22. pirmumo teise įsigyti bendrovės išleidžiamų akcijų ar konvertuojamųjų obligacijų, išskyrus atvejį, kai visuotinis akcininkų susirinkimas Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatyta tvarka nusprendžia pirmumo teisę visiems akcininkams atšaukti;

23. įstatymų nustatytais būdais skolinti bendrovei, tačiau bendrovė, skolindamasi iš savo akcininkų, neturi teisės įkeisti akcininkams savo turto. Bendrovei skolinantis iš akcininko, palūkanos negali viršyti paskolos davėjo gyvenamojoje ar verslo vietoje esančių komercinių bankų vidutinės palūkanų normos, galiojusios paskolos sutarties sudarymo momentu. Tokiu atveju bendrovei ir akcininkams draudžiama susitarti dėl didesnių palūkanų dydžio;

24. kitas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytas turtines teises.

 

25. Paprastoji vardinė akcija jos savininkui (akcininkui) suteikia šias neturtines teises:

26. dalyvauti visuotiniuose akcininkų susirinkimuose;

27. pagal akcijų suteikiamas teises balsuoti visuotiniuose akcininkų susirinkimuose;

28. gauti šių įstatų 6 skirsnyje nurodytą informaciją apie bendrovę;

29. kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydami atlyginti bendrovei žalą, kuri susidarė dėl bendrovės vadovo pareigų, nustatytų šiuose įstatuose, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių ir kituose įstatymuose, nevykdymo ar netinkamo vykdymo, taip pat kitais įstatymų nustatytais atvejais;

30. iš anksto pateikti bendrovei klausimų, susijusių su visuotinių akcininkų susirinkimų darbotvarkės klausimais.

31. Viena bendrovės paprastoji vardinė akcija visuotiniame akcininkų susirinkime suteikia vieną balsą. Balsavimo teisę visuotiniuose akcininkų susirinkimuose suteikia tik visiškai apmokėtos akcijos. Teisė balsuoti visuotiniuose akcininkų susirinkimuose gali būti uždrausta ar apribota Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių ir kitų įstatymų nustatytais atvejais, taip pat kai ginčijama nuosavybės teisė į akciją.

 

 

VI. BENDROVĖS DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS PATEIKIMO AKCININKAMS TVARKA

 

 

32. Akcininkui raštu pareikalavus, bendrovė ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo sudaryti akcininkui galimybę susipažinti ir (ar) pateikti kopijas šių dokumentų: bendrovės įstatų, metinių ir tarpinių finansinių ataskaitų rinkinių, bendrovės metinių ir tarpinių pranešimų, auditoriaus išvadų ir audito ataskaitų, visuotinių akcininkų susirinkimų protokolų ar kitų dokumentų, kuriais įforminti visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimai, stebėtojų tarybos pasiūlymų ar atsiliepimų visuotiniams akcininkų susirinkimams, akcininkų sąrašų, stebėtojų tarybos ir valdybos narių sąrašų, kitų bendrovės dokumentų, kurie turi būti vieši pagal įstatymus , taip pat stebėtojų tarybos ir valdybos posėdžių protokolų ar kitų dokumentų, kuriais įforminti šių bendrovės organų sprendimai, jeigu šie dokumentai nėra susiję su bendrovės komercine (gamybine) paslaptimi, konfidencialia informacija. Akcininkas arba akcininkų grupė, turintys ar valdantys daugiau kaip 1/2 akcijų ir pateikę bendrovei jos nustatytos formos rašytinį įsipareigojimą neatskleisti komercinės (gamybinės) paslapties, konfidencialios informacijos, turi teisę susipažinti su visais bendrovės dokumentais. Bendrovė gali atsisakyti sudaryti akcininkui galimybę susipažinti ir (ar) pateikti dokumentų kopijas, jeigu negalima nustatyti dokumentų pareikalavusio akcininko tapatybės. Atsisakymą sudaryti akcininkui galimybę susipažinti ir (ar) pateikti dokumentų kopijas bendrovė turi įforminti raštu, jeigu akcininkas to pareikalauja. Ginčus dėl akcininko teisės gauti informaciją sprendžia teismas.

33. Reikalavimą pateikusiam akcininkui sudaroma galimybė bendrovės buveinėje bendrovės darbo valandomis susipažinti su 20 punkte nurodytais dokumentais ir (ar) įteikti šių dokumentų kopijas. Bendrovės dokumentai, jų kopijos ar kita informacija akcininkams turi būti pateikiama neatlygintinai.

34. Akcininkams pateikiamame bendrovės akcininkų sąraše turi būti nurodyti pagal paskutinius bendrovės turimus duomenis akcininkų vardai, pavardės, juridinių asmenų pavadinimai, akcininkams nuosavybės teise priklausančių bendrovės vardinių akcijų skaičius, akcininkų adresai korespondencijai.

 

VII. BENDROVĖS ORGANAI

 

35. Bendrovės organai yra šie:

35.1. visuotinis akcininkų susirinkimas;

35. 2. bendrovės vadovas.

35. 3.  stebėtojų taryba;

36. Valdyba nesudaroma. Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo valdybos kompetencijai priskirtas funkcijas atlieka bendrovės vadovas, išskyrus Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatytas išimtis.

 

VIII. VISUOTINIS AKCININKŲ SUSIRINKIMAS

 

 

37. Visuotinis akcininkų susirinkimas yra aukščiausias bendrovės organas. Bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime ar pakartotiniame visuotiniame akcininkų susirinkime turi teisę dalyvauti ir balsuoti asmenys, visuotinio akcininkų susirinkimo dieną esantys bendrovės akcininkai, asmeniškai, išskyrus įstatymų nustatytas išimtis, arba jų įgalioti asmenys, arba asmenys, su kuriais sudaryta balsavimo teisės perleidimo sutartis. Akcininko teisė dalyvauti visuotiniame akcininkų susirinkime taip pat apima teisę kalbėti ir klausti.

 

38. Visuotiniame akcininkų susirinkime dalyvauti ir kalbėti turi teisę taip pat ir stebėtojų tarybos nariai, bendrovės vadovas, asmuo vykdantis visuotinio akcininkų susirinkimo inspektoriaus funkcijas, išvadą ir ataskaitą parengęs auditorius.

39. Visuotinis akcininkų susirinkimas turi išimtinę teisę:

39.1. keisti bendrovės įstatus, išskyrus Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme nustatytas išimtis, keisti bendrovės buveinę;

39.2. rinkti stebėtojų tarybos narius;

39.3. atšaukti stebėtojų tarybą ar jos narius;

39.4. rinkti ir atšaukti audito įmonę, nustatyti audito paslaugų apmokėjimo sąlygas;

39.5. nustatyti bendrovės išleidžiamų akcijų klasę, skaičių, nominalią vertę ir minimalią emisijos kainą;

39. 6. priimti sprendimą konvertuoti bendrovės vienos klasės akcijas į kitos, tvirtinti akcijų konvertavimo tvarkos aprašą;

39.7. priimti sprendimą keisti uždarosios akcinės bendrovės akcijų sertifikatus į akcijas;

39.8. tvirtinti metinių finansinių ataskaitų rinkinį;

39.9. priimti sprendimą dėl pelno (nuostolių) paskirstymo;

39.10. priimti sprendimą dėl rezervų sudarymo, naudojimo, sumažinimo ir naikinimo;

39.11. tvirtinti tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį, sudarytą siekiant priimti sprendimą dėl dividendų už trumpesnį negu finansiniai metai laikotarpį skyrimo;

39.12.  priimti sprendimą dėl dividendų už trumpesnį negu finansiniai metai laikotarpį skyrimo;

39.13.  priimti sprendimą išleisti konvertuojamąsias obligacijas;

39.14.  priimti sprendimą atšaukti visiems akcininkams pirmumo teisę įsigyti konkrečios emisijos bendrovės akcijų ar konvertuojamųjų obligacijų;

39.15.  priimti sprendimą padidinti įstatinį kapitalą;

39.16. priimti sprendimą sumažinti įstatinį kapitalą, išskyrus Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme nustatytas išimtis;

39.17.  priimti sprendimą bendrovei įsigyti savų akcijų;

39.18. priimti sprendimą dėl bendrovės reorganizavimo ar atskyrimo ir patvirtinti reorganizavimo ar atskyrimo sąlygas, išskyrus Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme nustatytas išimtis;

39.19. priimti sprendimą pertvarkyti bendrovę;

39.20. priimti sprendimą restruktūrizuoti bendrovę;

39.21. priimti sprendimą likviduoti bendrovę, atšaukti bendrovės likvidavimą, išskyrus Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme nustatytas išimtis;

39.22. rinkti ir atšaukti bendrovės likvidatorių, išskyrus Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme nustatytas išimtis.

 

40. Visuotinis akcininkų susirinkimas gali spręsti ir kitus klausimus, jei pagal Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymą tai nepriskirta kitų bendrovės organų kompetencijai ir jei pagal esmę tai nėra valdymo organų funkcijos.

 

41. Visuotinis akcininkų susirinkimas neturi teisės pavesti kitiems bendrovės organams spręsti jo kompetencijai priskirtų klausimų.

 

42. Bendrovės visuotinio akcininkų susirinkimo sušaukimo, organizavimo bei sprendimų priėmimo tvarka nesiskiria nuo nustatytosios Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme.

 

IX. STEBĖTOJŲ TARYBA. STEBĖTOJŲ TARYBOS KOMPETENCIJA.

JOS NARIŲ RINKIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA

 

 

43. Stebėtojų taryba yra kolegialus bendrovės veiklos priežiūrą atliekantis organas. Stebėtojų tarybą 4 metų kadencijos laikotarpiui iš 5 narių renka visuotinis akcininkų susirinkimas. Kiekvienas kandidatas į stebėtojų tarybos narius privalo pranešti jį renkančiam visuotiniam akcininkų susirinkimui, kur ir kokias pareigas jis eina, kaip jo kita veikla yra susijusi su bendrove ir su bendrove susijusiais kitais juridiniais asmenimis. Stebėtojų tarybos nariu negali būti bendrovės, vadovas ar valdybos narys bei asmuo, kuris pagal teisės aktus neturi teisės eiti šių pareigų. Renkant stebėtojų tarybos narius, kiekvienas akcininkas turi tokį balsų skaičių, kuris lygus balsų skaičiaus, kurį suteikia jam priklausančios akcijos, ir renkamų stebėtojų tarybos narių skaičiaus sandaugai. Šiuos balsus akcininkas skirsto savo nuožiūra – už vieną ar kelis kandidatus. Išrinkti bus daugiau balsų surinkę kandidatai. Jei kandidatų, surinkusių po lygiai balsų, yra daugiau nei laisvų vietų stebėtojų taryboje, rengiamas pakartotinis balsavimas, kuriame kiekvienas akcininkas gali balsuoti tik už vieną iš lygų balsų skaičių surinkusių kandidatų. Stebėtojų tarybai vadovauja jos pirmininkas. Stebėtojų tarybos pirmininką renka stebėtojų taryba iš savo narių.

 

44. Stebėtojų taryba savo funkcijas atlieka įstatuose nustatytą laiką arba iki bus išrinkta nauja stebėtojų taryba, bet ne ilgiau kaip iki stebėtojų tarybos kadencijos pabaigos metais vyksiančio eilinio visuotinio akcininkų susirinkimo. Stebėtojų tarybos nario kadencijų skaičius neribojamas. Stebėtojų taryba ar jos nariai savo veiklą pradeda pasibaigus stebėtojų tarybą ar jos narius išrinkusiam visuotiniam akcininkų susirinkimui.

 

45. Kai bendrovės įstatai keičiami dėl stebėtojų tarybos sudarymo ar jos narių skaičiaus padidinimo, naujai išrinkti stebėtojų tarybos nariai savo veiklą gali pradėti tik nuo pakeistų įstatų įregistravimo dienos. Šiuo atveju sprendimo dėl įstatų pakeitimo priėmimas ir naujų stebėtojų tarybos narių rinkimas gali vykti tame pačiame visuotiniame akcininkų susirinkime, jei tai numatyta susirinkimo darbotvarkėje.

 

46. Visuotinis akcininkų susirinkimas gali atšaukti visą stebėtojų tarybą arba pavienius jos narius nesibaigus stebėtojų tarybos kadencijai.

 

47. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti iš pareigų kadencijai nesibaigus, apie tai ne vėliau kaip prieš 14 dienų raštu įspėjęs bendrovę.

 

48. Jeigu stebėtojų tarybos narys atšaukiamas, atsistatydina ar dėl kitų priežasčių nustoja eiti pareigas ir akcininkai, kuriems priklausančios akcijos suteikia ne mažiau kaip 1/10 visų balsų, pavienių stebėtojų tarybos narių rinkimui prieštarauja, stebėtojų taryba netenka įgaliojimų ir turi būti renkama visa stebėtojų taryba. Jeigu renkami pavieniai stebėtojų tarybos nariai, jie renkami tik iki veikiančios stebėtojų tarybos kadencijos pabaigos.

 

49. Už veiklą stebėtojų taryboje jos nariams gali būti mokamos tantjemos Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatyta tvarka.

 

50. Stebėtojų taryba:

 

50.1. renka bendrovės vadovą ir atšaukia jį iš pareigų. Jei bendrovė dirba nuostolingai, stebėtojų taryba privalo svarstyti, ar bendrovės vadovas tinka eiti pareigas;

50.2. prižiūri bendrovės vadovo veiklą;

50.3. pateikia visuotiniam akcininkų susirinkimui atsiliepimus ir pasiūlymus dėl bendrovės veiklos strategijos, metinių finansinių ataskaitų rinkinio, pelno (nuostolių) paskirstymo projekto ir bendrovės metinio pranešimo, taip pat bendrovės vadovo veiklos;

50.4. pateikia visuotiniam akcininkų susirinkimui atsiliepimus ir pasiūlymus sprendimo dėl dividendų už trumpesnį negu finansiniai metai laikotarpį skyrimo projektui ir jam priimti sudarytam tarpinių finansinių ataskaitų rinkiniui ir parengtam tarpiniam pranešimui;

50.5. teikia siūlymus bendrovės vadovui atšaukti jo sprendimus, kurie prieštarauja įstatymams ir kitiems teisės aktams, bendrovės įstatams ar visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimams;

50.6. teikia pasiūlymus bendrovės vadovui dėl kainų bei tarifų nustatymo teisėtumo;

50.7. sprendžia kitus visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimuose stebėtojų tarybos kompetencijai priskirtus bendrovės ir jos valdymo organų veiklos priežiūros klausimus.

 

51. Stebėtojų taryba neturi teisės Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo ir šių įstatų jos kompetencijai priskirtų funkcijų pavesti ar perduoti vykdyti kitiems bendrovės organams.

 

52. Stebėtojų taryba turi teisę prašyti bendrovės vadovą pateikti su bendrovės veikla susijusius dokumentus.

 

53. Stebėtojų tarybos nariai privalo saugoti komercines (gamybines) paslaptis, konfidencialią informaciją, kurias jie sužinojo būdami stebėtojų tarybos nariais.

 

54. Stebėtojų tarybos nariai turi lygias teises. Balsavimo metu kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams „už“ ir „prieš“ pasiskirsčius po lygiai, lemia stebėtojų tarybos pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos narys savo valią - už ar prieš balsuojamą sprendimą, su kurio projektu jis susipažinęs - gali pranešti balsuodamas raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu užtikrinamas perduodamos informacijos saugumas ir galima nustatyti balsavusio asmens tapatybę. Stebėtojų tarybos narys turi teisę duoti paprastos rašytinės formos įgaliojimą kitam tos bendrovės stebėtojų tarybos nariui, kuris atstovautų jam balsuojant bendrovės stebėtojų tarybos posėdyje. Stebėtojų taryba gali priimti sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė stebėtojų tarybos narių. Iš anksto balsavę stebėtojų tarybos nariai laikomi dalyvavusiais posėdyje. Stebėtojų tarybos sprendimas yra priimtas, kai už jį gauta daugiau balsų negu prieš. Stebėtojų tarybos darbo tvarką nustato stebėtojų tarybos priimtas jos darbo reglamentas.

 

 

X. BENDROVĖS VADOVAS

 

 

55. Bendrovės vadovas – direktorius yra vienasmenis bendrovės valdymo organas. Bendrovės vadovą renka ir atšaukia bei atleidžia iš pareigų, nustato jo atlyginimą, tvirtina pareiginius nuostatus, skatina jį ir skiria nuobaudas bendrovės stebėtojų taryba. Bendrovės vadovas pradeda eiti pareigas nuo jo išrinkimo, jeigu su juo sudarytoje sutartyje nenustatyta kitaip.  Bendrovės vadovas turi teisę atsistatydinti pateikdamas rašytinį atsistatydinimo pranešimą stebėtojų tarybai. Stebėtojų taryba sprendimą atšaukti bendrovės vadovą turi priimti per 15 dienų nuo atsistatydinimo pranešimo gavimo dienos. Jeigu  stebėtojų taryba nepriima sprendimo atšaukti bendrovės vadovą, su juo sudaryta darbo sutartis pasibaigia šešioliktą dieną nuo atsistatydinimo pranešimo gavimo dienos. Apie bendrovės vadovo išrinkimą ar atšaukimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais stebėtojų tarybos įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 5 dienas privalo pranešti juridinių asmenų registro tvarkytojui. Jeigu stebėtojų taryba nepriima sprendimo atšaukti atsistatydinimo pranešimą pateikusį vadovą, apie darbo sutarties su juo pasibaigimą juridinių asmenų registro tvarkytojui praneša atsistatydinęs bendrovės vadovas, pateikdamas dokumentus, patvirtinančius atsistatydinimo pranešimo pateikimą stebėtojų tarybai.

 

56. Bendrovės vadovu turi būti veiksnus fizinis asmuo, su kuriuo sudaroma darbo sutartis. Bendrovės vadovu negali būti asmuo, kuris pagal teisės aktus neturi teisės eiti tokių pareigų. Darbo sutartį su bendrovės vadovu bendrovės vardu pasirašo stebėtojų tarybos pirmininkas ar kitas įgaliotas stebėtojų tarybos narys. Su bendrovės vadovu gali būti sudaryta jo visiškos materialinės atsakomybės sutartis. Stebėtojų tarybai priėmus sprendimą atšaukti bendrovės vadovą, su juo sudaryta darbo sutartis nutraukiama. Darbo ginčai tarp bendrovės vadovo ir bendrovės nagrinėjami teisme.

 

57. Bendrovės vadovas savo veikloje vadovaujasi įstatymais, kitais teisės aktais, bendrovės įstatais, visuotinio akcininkų susirinkimo bei stebėtojų tarybos sprendimais ir pareiginiais nuostatais.

 

58. Bendrovės vadovas atstovauja bendrovę santykiuose su kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis, turi teisę bendrovės vardu vienvaldiškai sudaryti sandorius arba įgalioti tai atlikti kitą asmenį.

 

59. Bendrovės vadovas organizuoja kasdieninę bendrovės veiklą, priima į darbą ir atleidžia darbuotojus, sudaro ir nutraukia su jais darbo sutartis, skatina juos ir skiria nuobaudas.

 

60 Bendrovės vadovas:

 

60.1. tvirtina bendrovės veiklos strategiją, metinį ir tarpinį pranešimą;

60.2. tvirtina bendrovės valdymo struktūrą ir darbuotojų pareigybes;

60.3. tvirtina pareigybes, į kurias darbuotojai priimami konkurso tvarka;

60.4. tvirtina bendrovės filialų ir atstovybių nuostatus;

60.5. tvirtina bendrovei nuosavybės teise priklausančių kitų bendrovių akcijų atstovavimo tvarką;

60.6. nustato informaciją, kuri laikoma bendrovės komercine (gamybine) paslaptimi ir konfidencialia informacija. Komercine (gamybine) paslaptimi ir konfidencialia informacija negali būti laikoma informacija, kuri pagal šį ir kitus įstatymus turi būti vieša.

 

61. Bendrovės vadovas priima:

61.1. sprendimus bendrovei tapti kitų juridinių asmenų steigėja, dalyve;

61.2. sprendimus steigti bendrovės filialus ir atstovybes;

61.3. sprendimus dėl ilgalaikio turto, kurio balansinė vertė didesnė kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo, investavimo, perleidimo (skaičiuojama atskirai kiekvieno sandorio rūšiai);

61.4. sprendimus dėl ilgalaikio turto, kurio balansinė vertė didesnė kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo, nuomos (skaičiuojama atskirai kiekvieno sandorio rūšiai);

61.5.sprendimus dėl ilgalaikio turto, kurio balansinė vertė didesnė kaip 1/20  bendrovės įstatinio kapitalo, įkeitimo ir hipotekos (skaičiuojama bendra sandorių suma);

61.6. sprendimus dėl kitų asmenų prievolių, kurių suma didesnė kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo, įvykdymo laidavimo ar garantavimo;

61.7. sprendimus įsigyti ilgalaikio turto už kainą, didesnę kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo;

61.8. Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatytais atvejais - sprendimą restruktūrizuoti bendrovę;

61.9. sprendimus dėl bendrovės teikiamų paslaugų kainų ir tarifų nustatymo, išskyrus tas kainas ir tarifus, kuriuos nustato Utenos rajono savivaldybės taryba;

61.10. kitus Lietuvos Respublikos įstatymuose bei visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimuose bendrovės vadovo kompetencijai priskirtus sprendimus.

 

62. Bendrovės vadovas, prieš priimdamas sprendimą investuoti lėšas ar kitą turtą į kitą juridinį asmenį, turi apie tai pranešti kreditoriams, su kuriais bendrovė yra neatsiskaičiusi per nustatytą terminą, jeigu bendra įsiskolinimo suma šiems kreditoriams yra didesnė kaip 1/20 bendrovės įstatinio kapitalo.

 

63. Bendrovės vadovas parengia:

63.1. bendrovės metinių finansinių ataskaitų rinkinį, pelno (nuostolių) paskirstymo projektą ir kartu su bendrovės metiniu pranešimu teikia juos stebėtojų tarybai bei visuotiniam akcininkų susirinkimui;

63.2. sprendimo dėl dividendų už trumpesnį negu finansiniai metai laikotarpį skyrimo projektą ir jam priimti sudarytą tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį, kuriuos kartu su bendrovės tarpiniu pranešimu teikia stebėtojų tarybai ir visuotiniam akcininkų susirinkimui.

 

64. Bendrovės vadovas atsako už:

64.1. bendrovės veiklos organizavimą bei jos tikslų įgyvendinimą;

64.2. visuotinių akcininkų susirinkimų sušaukimą ir rengimą laiku;

64.3. metinių finansinių ataskaitų rinkinio sudarymą ir bendrovės metinio pranešimo parengimą;

64.4. sprendimo dėl dividendų už trumpesnį negu finansiniai metai laikotarpį skyrimo projekto parengimą, tarpinių finansinių ataskaitų rinkinio sudarymą ir tarpinio pranešimo parengimą, sprendimui dėl dividendų už trumpesnį negu finansiniai metai laikotarpį skyrimo priimti. Tarpiniam pranešimui mutatis mutandis taikomos Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo nuostatos, reglamentuojančios metinio pranešimo rengimą ir skelbimą;

64.5. sutarties su audito įmone sudarymą;

64.6. informacijos ir dokumentų pateikimą visuotiniam akcininkų susirinkimui ir stebėtojų tarybai įstatymų nustatytais atvejais ar jų prašymu;

64.7. bendrovės dokumentų ir duomenų pateikimą juridinių asmenų registro tvarkytojui;

64.8. Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme nustatytos informacijos viešą paskelbimą įstatuose nurodytame šaltinyje;

64.9. informacijos pateikimą akcininkams;

64.10. uždarosios akcinės bendrovės akcininkų sąrašo sudarymą;

64.11. kitų įstatymuose bei teisės aktuose, šiuose įstatuose ir bendrovės vadovo pareiginiuose nuostatuose nustatytų pareigų vykdymą.

 

65. Bendrovės vadovas privalo saugoti bendrovės komercines (gamybines) paslaptis, konfidencialią informaciją, kurias sužinojo eidamas šias pareigas.

 

 

 

XI. BENDROVĖS PRANEŠIMŲ SKELBIMO TVARKA

 

66. Kai bendrovės pranešimai turi būti paskelbti viešai, jie skelbiami VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.

67. Kiti Bendrovės pranešimai akcininkams ir kitiems asmenims siunčiami registruotu laišku arba įteikiami pasirašytinai. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, originalai nedelsiant išsiunčiami adresatui registruotu laišku ar įteikiami pasirašytinai.

68. Akcininkams pranešimai yra siunčiami Bendrovės vertybinių popierių apskaitos dokumentuose nurodytu adresu.

Už pranešimų išsiuntimą ar jų įteikimą laiku atsako Bendrovės vadovas.

 

 

XII. ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA

 

 

69. Bendrovės įstatus keičia visuotinis akcininkų susirinkimas kvalifikuota balsų dauguma, kuri negali būti mažesnė kaip 2/3 visų susirinkime dalyvaujančių akcininkų akcijų suteikiamų balsų. Visuotiniam akcininkų susirinkimui priėmus sprendimą pakeisti bendrovės įstatus, surašomas visas pakeistų įstatų tekstas ir po juo pasirašo visuotinio akcininkų susirinkimo įgaliotas asmuo.

 

70. Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatytais atvejais bendrovės įstatus keičia bendrovės vadovas. Šiuo atveju pakeistus bendrovės įstatus pasirašo bendrovės vadovas.

 

Ši įstatų redakcija patvirtinta uždarosios akcinės bendrovės „Utenos komunalininkas” visų akcijų savininko Utenos rajono savivaldybės Utenos rajono savivaldybės tarybos 2012 m. balandžio 26 d. sprendimu Nr. TS -

 

Įstatai pasirašyti du tūkstančiai ...................... m. ................... mėnesio ........... dieną.

 

UAB „Utenos komunalininkas”

visų akcijų savininko

Utenos rajono savivaldybės

įgaliotas asmuo,

UAB „Utenos komunalininkas”

direktorius                                                     Tautgirdas Narbutas                                                                                                                                                                                                                                                                              V.A.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utenos rajono savivaldybės institucijų

teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio

vertinimo metodikos

1 priedas

 

TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ KOKYBĖS VERTINIMO KLAUSIMYNAS

DĖL UAB „UTENOS KOMUNALININKAS” ĮSTATŲ PAKEITIMO

(teisės akto (projekto) pavadinimas)

 

Eil.

Nr.

Teisės akto (projekto) kokybės rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

 

PAPRASTUMAS

 

 

1.

 

Ar teisės aktas (projektas) praplečia kitais teisės aktais Savivaldybėje reglamentuotos srities apimtį ?

 

Ne (0)

 

 

NUOSEKLUMAS

 

 

2.

Ar šis tam tikrą sritį reglamentuojantis Savivaldybės teisės aktas (projektas) prieštarauja įstatymams ar kitiems teisės aktams?

 

Ne (0)

 

 

STRUKTŪRA

 

 

3.

Ar teisės aktas (projektas) yra suskirstytas į atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas, preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo taisyklės, atsakomybė, kontrolė ir kt.?

Taip (0)

 

4.

Ar teisės akto (projekto) struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus?

Taip (0)

 

5.

Ar teisės akto (jo projekto) struktūra atitinka šios srities teisės aktų struktūrą?

Taip (0)

 

6.

Ar kiekvienos teisės akto (projekto) nuostatos tikslas yra aiškus?

Taip (0)

 

7.

Ar teisės akte (projekte) pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai?

 

Ne (0)

8.

Ar teisės akte (projekte) vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą?

 

Ne (0)

9.

Ar teisės akto (projekto) tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai?

 

Ne (0)

 

 

 

ĮGYVENDINAMUMAS

 

 

10.

Ar teisės akte(projekte) numatytas mechanizmas ir struktūra, kad būtų užtikrintas tinkamas įgyvendinimas?

Taip (0)

 

11.

Ar teisės aktas (projektas) suteikia veiksmų laisvę Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas?

 

Ne (0)

Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą)

0

 

IŠVADA:___korupcinės rizikos nėra__________________________________________________

 

Turto valdymo skyriaus vedėja                                                    Audronė Tichomirovienė

 

 

 

Utenos rajono savivaldybės institucijų

teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio  vertinimo metodikos

2 priedas

 

 

TEISĖS AKTŲ IR JŲ PROJEKTŲ TURINIO VERTINIMO KLAUSIMYNAS

DĖL UAB „UTENOS KOMUNALININKAS” ĮSTATŲ PAKEITIMO

(teisės akto (projekto) pavadinimas)

 

Eil.Nr.

Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai

Vertinimas balais

Vertinimas balais

 

NAUDINGUMAS

 

 

1.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti?

 

Ne (0)

2.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei)?

 

Ne (0)

3.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams arba tam tikras išimtis ar lengvatas kai kuriems subjektams?

 

Ne (0)

4.

Ar teisės akte (projekte) numatomos įgyvendinimo procedūros mažina veiklos ar santykių tarp subjektų skaidrumą?

 

Ne (0)

5.

Ar teisės aktas (projektas) sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą?

 

Ne (0)

6.

Ar teisės akte (projekte) pailginamas sandorio vykdymo terminas?

 

Ne (0)

7.

Ar teisės akto (projekto) įgyvendinimas gali trukdyti vykdyti teisės aktuose nustatytas korupcijos prevencijos ir kitas antikorupcines priemones?

 

Ne (0)

8.

Ar teisės aktas (projektas) sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus?

 

Ne (0)

9.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas mažina tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė?

 

Ne (0)

10.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas sukuria arba padidina tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų kilimo riziką?

 

Ne (0)

11.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas nustato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minimo asmens kontrolės formas?

Taip (0)

 

12.

Ar teisės akte (projekte) numatyta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui?

Taip (0)

 

 

PRIEINAMUMAS

 

 

13.

Ar teisės akte (projekte) numatomas reguliavimas panaikina ar sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (0)

14.

Ar teisės akte (projekte) numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje?

 

Ne (1)

15.

Ar teisės aktas (projektas) susijęs su asmeniniais tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, interesais?

 

Ne (0)

16.

Ar teisės akte (projekte) nustatomas reguliavimas panaikina įgaliojimus turinčių asmenų rotaciją, atestavimą, kitokį dalykinių arba profesinių žinių periodinį patikrinimą?

 

Ne (0)

17.

Ar įgyvendinant teisės aktą (projektą) atsiras galimybių pasipelnyti tarnybos sąskaita?

 

Ne (0)

Vidutinis balas (pagal Metodikos 8 punktą)

0,059

 

IŠVADA:______korupcinė rizika labai maža___________________________________________

 

 

Turto valdymo skyriaus vedėja                                                   Audronė Tichomirovienė