Projektas

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. SAUSIO 22 D. NUTARIMO NR. 84 „DĖL PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO GELEŽINKELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOJE“ PAKEITIMO

 

2011 m. _________ __ d. Nr. ____

Vilnius

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 22 d. nutarimą Nr. 84 „Dėl pavojingų krovinių vežimo geležinkeliais Lietuvos Respublikos teritorijoje“ (Žin., 2002,
Nr.
8-283; 2005, Nr. 11-339, Nr. 123-4387; 2007, Nr. 100-4060; 2009, Nr. 103-4291; 2011,
Nr.
71-3392) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ VEŽIMO GELEŽINKELIŲ KELIAIS

LIETUVOS RESPUBLIKOJE

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo (Žin., 2001, Nr. 111-4022; 2011, Nr. 71-3368) 1 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir 7 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir įgyvendindama 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/68/EB dėl pavojingų krovinių vežimo vidaus keliais (OL 2008 L 260, p. 13), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. rugsėjo 2 d. Komisijos direktyva 2010/61/ES, kuria Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/68/EB dėl pavojingų krovinių vežimo vidaus keliais priedai pirmąjį kartą priderinami prie mokslo ir technikos pažangos (OL 2010 L 233, p. 27), Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Nustatyti, kad:

1. Pavojingųjų krovinių vežimas geležinkelių keliais išimtinai Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tarptautinis vežimas Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės teritorijoje ir su tuo susijusi veikla vykdomi laikantis Tarptautinio vežimo geležinkeliais sutarties (COTIF) C priedėlio „Pavojingų krovinių tarptautinio vežimo geležinkeliais taisyklės (RID)“ priedo (2011 m. sausio 1 d. redakcija) nustatytų sąlygų, atsižvelgiant į šio nutarimo 3 punkte nurodytą papildomą pereinamojo laikotarpio nuostatą, ir kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų.

2. Pavojingųjų krovinių tarptautinis vežimas geležinkelių keliais Lietuvos Respublikos ir kitos Geležinkelių bendradarbiavimo organizacijos (OSŽD) susitariančiosios šalies narės, išskyrus Europos Sąjungos valstybes nares ir Europos ekonominės erdvės valstybes, teritorijoje ir su tuo susijusi veikla vykdomi vadovaujantis Tarptautinio krovinių vežimo geležinkeliais susitarimo (SMGS) 2 priedu „Pavojingų krovinių vežimo taisyklės“ (toliau – SMGS 2 priedas) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

3. Vežant pavojinguosius krovinius geležinkelių keliais išimtinai Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tarptautiniais maršrutais Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės teritorijoje ir vykdant su tuo susijusią veiklą, taikoma ši papildoma pereinamojo laikotarpio nuostata – pavojinguosius krovinius vežančius 1520 milimetrų pločio vėžės geležinkelių keliais vagonus ir cisternas, pagamintus iki 2005 m. sausio 1 d. ir sukonstruotus pagal SMGS 2 priedą, leidžiama toliau naudoti, jei bus užtikrinama jų techninė priežiūra, geležinkelių transporto eismo sauga, laikomasi aplinkos apsaugos ir saugaus pavojingųjų krovinių vežimo reikalavimų.

4. Šio nutarimo 1 ir 3 punktai netaikomi:

4.1. Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais;

4.2. vežant pavojinguosius krovinius geležinkelių keliais transporto priemonėmis, kurios nepatenka į Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo 2 straipsnio 11 dalyje nurodytos sąvokos „pavojinguosius krovinius vežanti transporto priemonė“ apibrėžtį.

5. Nustatyti, kad Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo 1 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodyta uždara zona, vežant pavojinguosius krovinius geležinkelių keliais ir vykdant su tuo susijusią veiklą, laikoma teritorija, kuri atitinka tokius kriterijus:

5.1. teritorijoje nevyksta traukinių eismas;

5.2. teritorijoje yra tik privažiuojamieji geležinkelio keliai;

5.3. nustatytos teritorijos ribos, ji yra aptverta arba kitokiomis priemonėmis užtikrinamas patekimas į ją tik nustatytose vietose;

5.4. nustatyta asmenų, transporto priemonių patekimo į teritoriją, buvimo joje ir išvykimo iš jos, taip pat asmenų kitokių teisių įgyvendinimo šioje teritorijoje vidaus tvarka, užtikrinanti pavojingųjų krovinių vežimo ir su tuo susijusios veiklos saugą.“

2. Šis nutarimas įsigalioja 2012 m. sausio 1 d.

 

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

 

           

 

Susisiekimo ministras