Projektas

 

 

L I E T U V O S   R E S P U B L I K O S

1999 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ

FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Į S T A T Y M A S

 

 

 

1998 m. gruodžio          d.             Nr.

Vilnius

 

 

 

1 straipsnis. 1999 metų valstybės biudžeto pajamų ir išlaidų patvirtinimas

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos 1999 metų valstybės biudžetą -7210071 tūkst.litų pajamų, 7210071 tūkst.litų išlaidų ir 100000 tūkst.litų kasos apyvartos lėšų (1,2 priedėliai).

2. Nustatyti, kad valstybės biudžeto asignavimų sumos darbo užmokesčiui, nurodytos 1 priedėlyje, yra maksimalios ir jų ekonomija gali būti asignavimų valdytojų nuožiūra naudojama kitoms paprastosioms išlaidoms finansuoti.

2 straipsnis. Savivaldybių biudžetų finansinių  rodiklių patvirtinimas

1. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo 9 straipsnį apskaičiuojama valstybės biudžeto bendroji dotacija  savivaldybių mokestinėms pajamoms išlyginti ir savivaldybių išlaidų struktūros skirtumams išlyginti nesusidaro:

1) nustatyti, kad 18,5 procento fizinių asmenų pajamų mokesčio skiriama mažesnes biudžeto pajamas turinčioms savivaldybėms;

2) patvirtinti savivaldybių biudžetams skiriamo fizinių asmenų pajamų mokesčio dalis procentais, fizinių asmenų pajamų mokesčio sumas pajamoms išlyginti - 320898 tūkst.litų (3 priedėlis).

2. Patvirtinti specialias tikslines dotacijas savivaldybių biudžetams - 101768 tūkst.litų,  iš jų:

1) savivaldybių biudžetų mokestinių pajamų išlyginimo rezervui sudaryti - 11258 tūkst.litų;

2) likusią specialios dotacijos sumą - 90510 tūkst.litų (4 priedėlis), iš jų:

globojamiems vaikams išlaikyti pagal Valstybinių pašalpų šeimoms, auginančioms vaikus, įstatymą - 53053 tūkst.litų;

Vilniaus miesto senamiesčiui tvarkyti - 15000 tūkst.litų;

savivaldybių biudžetų pajamoms išlyginti - 22463 tūkst.litų.

3 straipsnis. Savivaldybių biudžetų pajamos išlaidų struktūros skirtumams išlyginti

Atsižvelgiant į šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatą, paskirstyti prognozuojamas savivaldybių biudžetų pajamas išlaidų struktūros skirtumams išlyginti - 614856 tūkst.litų (3 priedėlis). Šios lėšos savivaldybių biudžetams pervedamos kas mėnesį, atsižvelgiant į faktines fizinių asmenų pajamų mokesčio įplaukas į valstybės iždo sąskaitą.

4 straipsnis. Savivaldybių biudžetų tvirtinimas

Nustatyti, kad miestų, rajonų tarybos patvirtina savivaldybių biudžetus per vieną mėnesį nuo valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo ir vieną egzempliorių pateikia Finansų ministerijai.

5 straipsnis. Atskaitymų iš fizinių asmenų pajamų mokesčio į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą dydis

Nustatyti, kad 1999 metais fizinių asmenų pajamų mokesčio įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą sudaro 30 procentų apskaičiuotos jų pajamų mokesčio sumos.

6 straipsnis. Įmokų dydis už valstybės lėšomis draudžiamus asmenis

Nustatyti, kad 1999 metais valstybės biudžeto įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą yra po 242,5 lito už kiekvieną valstybės lėšomis draudžiamą asmenį.

7 straipsnis. Nebiudžetinių lėšų įmokos

1. Valstybės institucijų ir kontroliuojančiųjų organizacijų iš ūkinės veiklos gautas lėšas 86403 tūkst.litų  įtraukti į apskaitą kaip valstybės biudžeto pajamas ( 5 priedėlis).

2. Finansų ministerija, pervesdama asignavimų valdytojams valstybės biudžete patvirtintas sumas, mažina finansavimą faktiškai negautomis ( palyginti su planu) nebiudžetinių lėšų įmokomis į valstybės biudžetą.

8 straipsnis. Privatizavimo fondo lėšų naudojimas investiciniams projektams, numatytiems Valstybės investicijų programoje, finansuoti

Nustatyti, kad 1999 metais iš Privatizavimo fondo lėšų būtų skiriama iki 391000 tūkst.litų pagrindiniam kapitalui įsigyti (investiciniams projektams, numatytiems Valstybės investicijų programoje), iš jų: 279000 tūkst.litų - valstybės pagrindiniam kapitalui ir 112000 tūkst.litų - savivaldybių pagrindiniam kapitalui.

9 straipsnis. Valdininkų kvalifikacijos kėlimas

Nustatyti, kad valstybės ir savivaldybių valdymo institucijos  valdininkų kvalifikacijai kelti skiria lėšų tiek, kad jos sudarytų ne mažiau kaip 3 procentus jiems patvirtintų asignavimų darbo užmokesčiui.

10 straipsnis. Vidaus ir užsienio paskolos

Nustatyti 1999 metais valstybės grynojo skolinimosi  (paskolos atėmus grąžinimus) limitą - 2400000 tūkst.litų.

11 straipsnis. Vyriausybės teisės vykdant nacionalinį biudžetą

Suteikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai teisę:

1) leisti vertybinius popierius ir imti paskolas kapitalo investicijoms finansuoti, valstybės skolai, susidariusiai iki 1999 m. sausio 1 d., dengti, likviduojamų bankų kreditoriams suteiktoms valstybės garantijoms vykdyti, bankams restruktūrizuoti išleistiems vertybiniams popieriams išpirkti, taip pat kompensacijų įsiskolinimui už valstybės išperkamą žemę bei atlyginimui už išperkamus ūkinės-komercinės paskirties pastatus, gyvenamuosius namus, jų dalis, butus iš dalies dengti;

2) indeksuoti  mokamas iš biudžeto pensijas, pašalpas ir stipendijas, neviršijant valstybės biudžete tam numatytų asignavimų.

12 straipsnis. Savivaldybių biudžetų mokestinių pajamų išlyginimo rezervo naudojimas

Nustatyti šią savivaldybių biudžetų mokestinių pajamų išlyginimo rezervo naudojimo tvarką:

1) per metus Finansų ministerija iš mokestinių pajamų išlyginimo rezervo lėšų teikia kreditus savivaldybėms, kuriose nevykdomi biudžetų mokestinių pajamų planai;

2) Lietuvos Respublikos Vyriausybė 1999 metų antrajame pusmetyje pagal numatomo įvykdymo duomenis iš rezervo lėšų padengia savivaldybių biudžetų 1999 metais negautas planuotas mokestines pajamas;

3) nepanaudotą pagal šio straipsnio 2 punktą mokestinių pajamų išlyginimo rezervą Lietuvos Respublikos Vyriausybė skiria savivaldybių butų fondui kaupti.

13 straipsnis. Kelių fondo lėšų naudojimas Nacionalinei žemės ūkio plėtojimo programai

Nustatyti, kad 1999 metais iš Kelių  fondo lėšų  būtų skiriama iki 28000 tūkst.litų Nacionalinės žemės ūkio plėtojimo programos ūkininkų įsikūrimo priemonei įgyvendinti (keliams tiesti ir remontuoti ).

14 straipsnis. Pajamų, faktiškai gautų iš akcizų už cukrų, naudojimas Nacionalinei žemės ūkio plėtojimo programai

Nustatyti, kad pajamos, faktiškai gautos iš akcizų už cukrų, įskaitant cukrų, esantį produktuose, atskaičius eksportuotojams grąžintiną sumą, pervedamos Žemės ūkio ministerijai Nacionalinės žemės ūkio plėtojimo programos priemonėms finansuoti (subsidijoms už cukrinius runkelius mokėti).

15 straipsnis. Valstybės skolinimosi ir paskolų grąžinimo mastai

Nustatyti skolintų lėšų pajamas - iki 3554551 tūkst.litų, skolintų lėšų išlaidas - 2882551 tūkst.litų valstybės vardu gautoms skolintoms lėšoms grąžinti ir Lietuvos Respublikos įstatymų pripažintai valstybės vidaus skolai dengti.

16 straipsnis. Kitų įstatymų taikymas

Taikyti savivaldybių biudžetų pajamų dydį ir išlyginimą lemiančius rodiklius, patvirtintus Lietuvos Respublikos 1997 m. lapkričio 25 d. įstatymu Nr. VIII-539, ir 2001 metais.

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS