Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
STATUTAS
DËL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO 24, 213, 237, 238, 239
STRAIPSNIØ PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI STATUTO PAPILDYMO 41 SKIRSNIU
1998 m. d. Nr.
Vilnius
(Þin., 1994, Nr.15-294; 1995, Nr.58-1436; 1996, Nr.6-138)
1 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 24 straipsnio 1 dalá, iðbraukti 4 dalá ir straipsná iðdëstyti taip:
“ 24 straipsnis. Iðklausius generalinio prokuroro praneðimà dël Seimo nario padaryto nusikaltimo, Seimo posëdyje daroma ne trumpesnë negu vienos valandos, bet ne ilgesnë negu dviejø valandø pertrauka. Po pertraukos Seimas priima vienà ið dviejø sprendimø:
2) pradëti apkaltos proceso parengiamuosius veiksmus - toks sprendimas svarstomas ir priimamas tik tuo atveju jeigu yra ðio statuto 238 straipsnio pirmojoje dalyje nurodytø subjektø siûlymas.
Jeigu Seimas nusprendþia sudaryti tyrimo komisijà dël sutikimo Seimo nará patraukti baudþiamojon atsakomybën, tuomet komisija sudaroma ðio statuto 77 straipsnyje nustatyta tvarka. Komisija, nagrinëdama klausimà dël Seimo nario nelieèiamybës atëmimo, privalo á komisijos posëdá pakviesti ir iðklausyti Seimo nará, kurio klausimas sprendþiamas, arba kità jo ágaliotà Seimo nará, taip pat prokuratûros atstovà. Jeigu kvieèiamas Seimo narys arba kitas jo ágaliotas Seimo narys neatvyksta á komisijos posëdá be svarbios prieþasties arba atsisako pateikti komisijai paaiðkinimus, komisija turi teisæ priimti sprendimà nedalyvaujant Seimo nariui ar kitam jo ágaliotam Seimo nariui. Svarbiomis prieþastimis, dël kuriø Seimo narys ar kitas jo ágaliotas Seimo narys neatvyksta á komisijos posëdá, yra laikomos prieþastys, nurodytos Baudþiamojo proceso kodekso normose, reglamentuojanèiose asmenø, kurie turi dalyvauti procese, atvykimo privalomumà.
Jeigu Seimas nusprendþia pradëti apkaltos proceso parengiamuosius veiksmus, jie vykdomi ðio statuto VIII dalyje nustatyta tvarka.
Jeigu Seimas yra priëmæs rezoliucijà dël sutikimo Seimo nará patraukti baudþiamojon atsakomybën, apkaltos proceso parengiamieji veiksmai ir apkaltos procedûra Seimo nariui gali bûti pradëti tik iðsprendus baudþiamosios atsakomybës klausimà, t.y. jeigu yra priimtas teismo iðteisinamasis nuosprendis arba ásiteisëjæs teismo apkaltinamasis nuosprendis, arba baudþiamoji byla yra nutraukta.
Kai tyrimo komisija parengia ir paskelbia savo paþymà bei rezoliucijos projektà, Seimo nario asmens nelieèiamybës atëmimo klausimas áraðomas á Seimo artimiausio posëdþio darbotvarkæ.
Svarstant ðá klausimà, taip pat pateiktame rezoliucijos projekte apsiribojama tik teikime nurodytø faktø interpretavimu, vertinimu arba patikslinimu. Diskusijoje dël rezoliucijos projekto dalyvauja komisijos praneðëjas, Seimo narys, kurio klausimas sprendþiamas, ar kitas jo ágaliotas Seimo narys ir ne daugiau kaip po 2 Seimo narius, pasisakanèius “uþ” ir “prieð”. Jeigu rezoliucijos projekte numatoma patenkinti generalinio prokuroro teikimà, ji gali bûti priimta, kai uþ projektà balsuoja daugiau kaip pusë visø Seimo nariø”.
2 straipsnis. 213 straipsnio 2 dalies pakeitimas ir papildymas
Pakeisti ir papildyti 213 straipsnio 2 dalá ir jà iðdëstyti taip:
“Jeigu yra Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro teikimas dël Ministro Pirmininko, ministro ar teisëjo patraukimo baudþiamojon atsakomybën, Seimas atlieka ðiuos veiksmus:
1) jeigu Ministras Pirmininkas ar ministras yra Seimo nariai, o teisëjas yra Konstitucinio Teismo pirmininkas ar teisëjas, Aukðèiausiojo Teismo pirmininkas ar teisëjas, Apeliacinio teismo pirmininkas ar teisëjas - Seimas priima sprendimus pagal Seimo statuto 24 straipsná;
2) jeigu Ministras Pirmininkas ar ministras nëra Seimo nariai, o teisëjas nëra Konstitucinio Teismo pirmininkas ar teisëjas, Aukðèiausiojo Teismo pirmininkas ar teisëjas, Apeliacinio teismo pirmininkas ar teisëjas - Seimas sprendþia ar sudaryti tyrimo komisijà dël sutikimo Ministrà Pirmininkà ar ministrà, ar teisëjà patraukti baudþiamojon atsakomybën. Tokiu atveju veiksmai atliekami pagal ðio statuto 24 straipsnio 2, 4,5 ir 6 dalis.
3 straipsnis. 237 straipsnio 2 dalies pakeitimas ir straipsnio papildymas 3 dalimi
Pakeisti 237 straipsnio 2 dalá, straipsná papildyti nauja 3 dalimi ir jas iðdëstyti taip:
“Pradëti apkaltos procesà uþtenka vieno ðio straipsnio pirmojoje dalyje numatyto pagrindo. Pradëjus apkaltos procesà pagal vienà ið ðio straipsnio pirmojoje dalyje nurodytø pagrindø, apkaltos proceso metu dël tø paèiø konkretaus asmens veiksmø negalima keisti apkaltos proceso pagrindo.
Tuo atveju, kai paaiðkëja, kad Konstitucijos 74 straipsnyje nurodyti asmenys padarë nusikaltimà ir dël to yra ásiteisëjæs teismo apkaltinamasis nuosprendis, sprendþiant klausimà dël ðiø asmenø paðalinimo ið pareigø arba Seimo nario mandato panaikinimo, apkaltos procesas vyksta netaikant ðio statuto 241- 251 straipsniø ir 40 skirsnio straipsniø”.
4 straipsnis. 238 straipsnio 2 dalies pakeitimas
5 straipsnis. 239 straipsnio 3 dalies pakeitimas ir papildymas
Pakeisti ir papildyti 239 straipsnio 3 dalá ir iðdëstyti taip:
“Iðklausæs generalinio prokuroro praneðimà dël kitø asmenø padaryto nusikaltimo, Seimas sprendþia, ar duoti sutikimà konkretø asmená patraukti baudþiamojon atsakomybën (ðio statuto nustatyta tvarka), ar pradëti apkaltos proceso parengiamuosius veiksmus (jeigu yra ðio statuto 238 straipsnio pirmojoje dalyje nurodytø subjektø siûlymas). Jeigu Seimas nusprendþia duoti sutikimà patraukti minëtus asmenis baudþiamojon atsakomybën, apkaltos proceso parengiamieji veiksmai ir apkaltos proceso procedûra Seime dël to paties kaltinimo negali bûti pradëti tol, kol nebus iðspræstas baudþiamosios atsakomybës klausimas, t.y. priimtas teismo iðteisinamasis nuosprendis arba ásiteisëjæs teismo apkaltinamasis nuosprendis, arba baudþiamoji byla nutraukta.”
6 straipsnis. Statuto papildymas 41 skirsniu
Papildyti Statutà 41 skirsniu:
2661 straipsnis. Gavus teismo ásiteisëjusio apkaltinamojo nuosprendþio nuoraðà, Seimo Pirmininkas arba jo pavaduotojas nedelsdami su juo supaþindina Seimo narius.
Seimas artimiausiame posëdyje paskiria Seimo posëdþio dël asmens paðalinimo ið pareigø ar Seimo nario mandato panaikinimo svarstymo datà.
Seimas dël asmens paðalinimo ið pareigø ar Seimo nario mandato panaikinimo priima nutarimà. Nutarimo projektà Seimo posëdyje pateikia Seimo Pirmininkas arba jo pavaduotojas.
Dël asmens paðalinimo ið pareigø (ar dël Seimo nario mandato panaikinimo)
( data, Nr.)
Vilnius
Lietuvos Respublikos Seimas, atsiþvelgdamas á tai, kad dël___________________
(asmens pareigos, vardas, pavardë)
yra ásiteisëjæs____________________________________________________________
(teismo pavadinimas, apkaltinamojo nuosprendþio priëmimo data)
apkaltinamasis nuosprendis, kuriuo __________________________ nuteistas pagal Lietuvos (vardas, pavardë)
Respublikos Baudþiamojo kodekso _________________ straipsná________________,
(bausmë)
Seimo nutarimo projekto pateikimo, svarstymo ir priëmimo metu teismo nuosprendis nesvarstomas ir nediskutuojama dël nuosprendþio teisëtumo ar pagrástumo.
Asmuo, dël kurio teikiamas Seimo nutarimo projektas, iki balsavimo pradþios turi teisæ atsistatydinti ið pareigø ar atsisakyti Seimo nario mandato, pateikdamas dël to pareiðkimà raðtu. Asmuo, atliekantis laisvës atëmimo bausmæ, pareiðkimà pateikia paðtu ar per jo ágaliotà asmená, o pats Seimo posëdyje nedalyvauja. Toks pareiðkimas turi bûti patenkintas, o svarstymas Seime nutrauktas ir tai áforminama Seimo nutarimu.
2662 straipsnis. Seimo nutarimas priimamas slaptu balsavimu, ne maþesne kaip 3/5 visø Seimo nariø balsø dauguma. Jei uþ Seimo nutarimà balsavo ne maþiau kaip 3/5 visø Seimo nariø, laikoma, kad asmuo yra paðalintas ið pareigø (ar yra panaikintas jo Seimo nario mandatas) apkaltos proceso tvarka.”