Projektas

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

STATUTAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO 24, 235, 237, 238,  239

STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI VIII DALIES                                                                PAPILDYMO 41 SKIRSNIU

 

1998 m. spalio     d. Nr.

Vilnius

(Žin., 1994, Nr.15-294; 1995, Nr.58-1436; 1996, Nr.6-138)

 

1 straipsnis. 24 straipsnio 1 dalies pakeitimas

Pakeisti 24 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

“Išklausęs generalinio prokuroro pranešimą dėl Seimo nario padaryto nusikaltimo, Seimas sprendžia, ar sudaryti tyrimo komisiją dėl sutikimo Seimo narį patraukti baudžiamojon atsakomybėn. Jeigu Seimas nusprendžia sudaryti tyrimo komisiją dėl sutikimo Seimo narį patraukti baudžiamojon atsakomybėn, tuomet komisija sudaroma šio statuto 77 straipsnyje nustatyta tvarka. Komisija, nagrinėdama klausimą dėl Seimo nario neliečiamybės atėmimo, privalo išklausyti Seimo narį, kurio klausimas sprendžiamas, arba kitą jo įgaliotą Seimo narį ir prokuratūros atstovą. Jei išklausius generalinio prokuroro pranešimą  dėl Seimo nario padaryto nusikaltimo  į Seimą kreipiasi šio statuto 238 straipsnio 1 dalyje nurodyti subjektai, siūlydami Seimui pradėti apkaltos procesą konkrečiam asmeniui, Seimas sprendžia,  ar sudaryti tyrimo komisiją dėl sutikimo Seimo narį patraukti baudžiamojon atsakomybėn, ar pradėti apkaltos proceso parengiamuosius veiksmus šio statuto  VIII dalyje  nustatyta tvarka. Šiuo atveju siūlyti Seimui pradėti apkaltos procesą galima tik tol, kol nėra priimta Seimo rezoliucija dėl sutikimo Seimo narį patraukti baudžiamojon atsakomybėn. Jeigu tokia rezoliucija Seime jau priimta, apkaltos procesas Seimo nariui gali būti pradėtas tik išsprendus baudžiamosios atsakomybės klausimą, t.y.,  jei priimtas teismo išteisinamasis nuosprendis arba įsiteisėjęs  teismo apkaltinamasis nuosprendis, arba baudžiamoji byla  nutraukta.

 

2 straipsnis. 235 straipsnio papildymas 2 dalimi

Papildyti 235 straipsnį 2 dalimi ir išdėstyti ją taip:

“Tuo atveju, kai paaiškėja, kad Konstitucijos 74 straipsnyje nurodyti asmenys padarė nusikaltimą ir dėl to yra įsiteisėjęs teismo apkaltinamasis nuosprendis,  sprendžiant klausimą dėl šių asmenų pašalinimo iš pareigų arba Seimo nario mandato panaikinimo, apkaltos procesas vyksta netaikant šio statuto 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251 ir 40 skirsnio straipsnių, išskyrus 260 straipsnį.”

 

3 straipsnis. 237 straipsnio papildymas 3 dalimi

Papildyti 237 straipsnį 3 dalimi:

“Pradėjus apkaltos procesą pagal vieną iš 237 straipsnio 1 dalyje nurodytų pagrindų, apkaltos proceso eigoje negalima dėl tų pačių konkretaus asmens veiksmų pakeisti apkaltos proceso  pagrindo.”

 

4 straipsnis. 238 straipsnio 2 dalies  pripažinimas netekusia galios

Pripažinti 238 straipsnio 2 dalį netekusia galios.

 

5 straipsnis. 239 straipsnio  3 dalies papildymas

Papildyti 239 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

“Išklausęs generalinio prokuroro pranešimą dėl kitų asmenų padaryto nusikaltimo, Seimas sprendžia, ar duoti sutikimą konkretų asmenį patraukti baudžiamojon atsakomybėn (šio statuto nurodyta tvarka), ar pradėti apkaltos proceso  parengiamuosius veiksmus (jeigu yra statuto 238 straipsnyje nurodytų subjektų siūlymas). Jeigu Seimas nusprendžia duoti sutikimą patraukti minėtus asmenis baudžiamojon atsakomybėn, apkaltos procesas dėl to paties kaltinimo negali būti pradėtas tol, kol nebus  išspręstas baudžiamosios atsakomybės klausimas, t.y. - priimtas teismo išteisinamasis nuosprendis arba įsiteisėjęs teismo apkaltinamasis  nuosprendis,  arba baudžiamoji byla nutraukta.”

 

6 straipsnis. Statuto VIII  dalies papildymas 41 skirsniu

Papildyti statuto VIII dalį 41 skirsniu:

“41 skirsnis. Apkaltos procedūra Seime gavus teismo apkaltinamąjį nuosprendį

266-1 straipsnis. Gavęs įsiteisėjusį teismo apkaltinamojo nuosprendžio nuorašą, Seimo Pirmininkas arba jo pavaduotojas  su juo nedelsiant  supažindina  Seimo narius.

Seimas artimiausiame posėdyje paskiria Seimo posėdžio dėl pašalinimo iš pareigų ar Seimo nario mandato panaikinimo svarstymo datą.

Dėl asmens pašalinimo iš pareigų ar Seimo nario mandato panaikinimo Seimas priima  nutarimą. Nutarimo projektą Seimo posėdyje pateikia  Seimo Pirmininkas ar jo pavaduotojas.

Asmuo, kurio atžvilgiu teikiamas Seimo nutarimo projektas, Seimo posėdyje iki balsavimo pradžios turi teisę atsistatydinti iš pareigų ar atsisakyti Seimo nario mandato, pateikdamas dėl to pareiškimą raštu. Toks pareiškimas turi būti patenkintas, o svarstymas Seime nutrauktas ir tai įforminama  Seimo nutarimu.

Jeigu asmuo, kurio atžvilgiu teikiamas Seimo nutarimo projektas, nepareiškia  apie savo atsistatydinimą    iš pareigų ar atsisakymą Seimo nario mandato, skelbiamas Seimo nutarimo projekto svarstymas ir balsavimas”.

 

266-2 straipsnis. Seimo nutarimas priimamas slaptu balsavimu, ne mažesne kaip 3/5 visų Seimo narių balsų dauguma.  Jei už teismo  apkaltinamajame nuosprendyje nurodytą kaltinimo formuluotę balsavo 3/5 visų Seimo narių, laikoma, kad asmuo Seimo yra pripažintas kaltu įvykdžius jam inkriminuojamą nusižengimą.

Remdamasis balsų skaičiavimo grupės protokolu, posėdžio pirmininkas padiktuoja tokį įrašą posėdžio protokole:

“Atlikus______________apkaltos procedūrą Seime, _______ balsų “už”_______”prieš”,

( data)

t.y. daugiau kaip 3/5 ____________ visų Seimo narių balsų dauguma, pripažinta, kad pilietis _______________________________________________________________________________

(vardas, pavardė, pareigos)

______________________________________________________________________________,

(įrašas pagal teismo apkaltinamajame  nuosprendžio formuluotės tekstą)

todėl nuo šios dienos , t.y. ________________, jis Seimo sprendimu  yra pašalintas iš _______

(data)

____________________________________________________________________ pareigų.”

( panaikintas jo Seimo nario mandatas)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO PIRMININKAS

 

 

Projektą teikia Seimo kancleris J.Razma