Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

ATLIEKŲ TVARKYMO ĮSTATYMO 2, 30, 302, 33, 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 351, 352, 353, 354  STRAIPSNIAIS

ĮSTATYMAS

 

 

2013 m.                    d.     Nr.

Vilnius

 

(Žin., 1998, Nr. 61–1726; 2002, Nr. 72-3016; 2003, Nr. 61-2768; 2004, Nr. 73-2544; 2005, Nr. 84-311; 2008, Nr. 76-2999; 81-3180; 2009, Nr. 154-6961; 2011, Nr. 52-2501; Nr. 2012 Nr. 6-188; 6-190; 50-2445; 2013, Nr. 55-2729)

 

 

1 straipsnis. 2 straipsnio 44 dalies pakeitimas

Pakeisti 2 straipsnio 44 dalį ir ją išdėstyti taip:

44. Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius – visų į komunalinių atliekų tvarkymo regioną įeinančių savivaldybių įsteigtas juridinis asmuo regioninis atliekų tvarkymo centras, savivaldybių pavedimu atliekantis komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimo funkcijas ir (ar) teikiantis atliekų tvarkymo paslaugas.

 

2 straipsnis. 2 straipsnio 59 dalies pakeitimas

Pakeisti 2 straipsnio 59 dalį ir ją išdėstyti taip:

59. Sąvartynas – atliekų šalinimo įrenginys ant žemės ar žemėje (po žeme). Sąvartynams taip pat priklauso atliekų šalinimo įrenginiai, kuriuose atliekų darytojas šalina savo atliekas jų susidarymo vietoje, ir nuolatiniai (veikiantys ilgiau negu vienerius metus) įrenginiai, naudojami laikinai talpinti atliekas, išskyrus:

1) įrenginius, kuriuose atliekos iškraunamos, kad būtų paruoštos toliau pervežti naudojimui, pradiniam apdorojimui ar šalinimui,

2) įrenginius, kuriuose atliekos laikomos iki naudojimo ar pradinio apdorojimo trumpiau negu trejus metus, ir

3) įrenginius, kuriuose atliekos laikomos iki šalinimo trumpiau negu vienerius metus.“

 

3 straipsnis. 30 straipsnio 1 ir 3 dalių pakeitimas ir papildymas 21, 22, 23 ir 24 dalimis ir 19 ir 20 dalimis

1.   30 straipsnio 1 dalyje išbraukti žodžius „Kelios ar“, žodį „visos“ rašyti iš didžiosios raidės

ir šią dalį išdėstyti taip:

„1. Visos į komunalinių atliekų tvarkymo regioną įeinančios savivaldybės, didindamos atliekų tvarkymo sistemos efektyvumą, gali bendradarbiauti ir kartu įsteigti juridinį asmenį – komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių. Komunalinių atliekų tvarkymo regione gali veikti tik vienas komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius.

2.  Papildyti 30 straipsnį naujomis 21, 22, 23 ir 24dalimis:

21. Savivaldybės kaip komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių steigėjos ir (ar) dalyvės, turinčios sprendžiamojo balso teisę visuotiniame dalyvių susirinkime, turi užtikrinti, kad visi komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriai turėtų kolegialius valdymo organus. Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių įstatuose turi būti numatyta kolegialaus valdymo organo kompetencija, skyrimo, atšaukimo tvarka ir galimybė visapusiškai dalyvauti regioninio atliekų tvarkymo centro valdyme ir sprendimų priėmime tiek, kiek tai numato įstatymai, reglamentuojantys atitinkamą teisinę formą turinčių juridinių asmenų veiklą.

22. Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių įstatuose numatoma, kad kolegialus valdymo organas renkamas ketverių metų kadencijai ir susideda iš savivaldybių ir Aplinkos ministerijos deleguotų narių.

23. Kiekviena savivaldybė, įeinanti į komunalinių atliekų tvarkymo regioną ir būdama komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus steigėja ir (ar) dalyvė, deleguoja po vieną savo atstovą, kuris visuotiniame dalyvių susirinkime turi būti paskirtas į komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus kolegialaus valdymo organo narius. Savivaldybės iš Aplinkos ministerijos deleguo atstovų atrenka keturis, kurie visuotiniame dalyvių susirinkime turi būti paskirti į komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių kolegialaus valdymo organo narius. Aplinkos ministerijos deleguojamų atstovų į komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorių kolegialaus valdymo organo narius atrankos tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

24. Apie kolegialaus valdymo organo arba pavienių jo narių atšaukimo nesibaigus jų kadencijai priežastis komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus vienasmenis valdymo organas praneša institucijai, kuri delegavo juos į komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus kolegialaus valdymo organo narius.

3.   Pakeisti 30 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius atlieka visas arba dalį šių komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimo funkcijų:

1) organizuoja konkursą komunalinių atliekų tvarkymo paslaugą teikiančiam atliekų tvarkytojui parinkti;

2) vykdo sutartinių įsipareigojimų tarp komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus ir šio straipsnio 12 dalyje nurodyto atliekų tvarkytojo priežiūrą ir kontrolę;

3) pateikia savivaldybės institucijai įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir komunalinių atliekų tvarkymą dydžio apskaičiavimą ir, jeigu savivaldybės taryba šią įmoką patvirtina, ją rinkti;

4) registruoja komunalinių atliekų turėtojus;

5) renka, analizuoja informaciją apie komunalinių atliekų tvarkymą savivaldybės ir (ar) atliekų tvarkymo regiono teritorijoje, regiono plėtros tarybos patvirtinto regioninio ir savivaldybės tarybos patvirtinto savivaldybės atliekų tvarkymo planų priemonių, užtikrinančių valstybiniame strateginiame atliekų tvarkymo plane nustatytų užduočių įgyvendinimą, vykdymą;

6) teikia pasiūlymus regiono plėtros tarybai ir savivaldybės tarybai dėl komunalinių atliekų tvarkymo sistemos tobulinimo ir plėtojimo;

7) įgyvendina visuomenės informavimo, švietimo ir mokymo priemones komunalinių atliekų tvarkymo srityje;

8) sudaro sutartis su komunalinių atliekų turėtojais;

9) kitas su komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimu susijusias savivaldybių pavestas funkcijas.“

4.   Papildyti 30 straipsnį 19 dalimi:

19. Komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūra (komunalinėms atliekoms sutvarkyti reikalinga statinių, įrenginių ir kitų techninių priemonių visuma), kurios kūrimui buvo arba bus panaudotos Europos Sąjungos ir (ar) valstybės lėšos, proporcingai ta dalimi, kuria buvo sukurta ši infrastruktūra, nuosavybės teise gali priklausyti tik savivaldybėms, jų kontroliuojamai įmonei arba jų įsteigtam komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriui.

5.   Papildyti 30 straipsnį 20 dalimi:

20. Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius nuosavybės teise turi priklausyti tik savivaldybėms arba savivaldybėms - tiesiogiai ar per jos kontroliuojamas įmones - turi priklausyti daugiau kaip 3/4 balsų visuotiniame komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus dalyvių susirinkime. Savivaldybės kontroliuojamos įmonės suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.“

 

 

4 straipsnis. 302 straipsnio 1, 2, 4 dalių pakeitimas

1. Pakeisti 302 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų kainodara nustatoma vadovaujantis solidarumo, proporcingumo, nediskriminavimo, sąnaudų susigrąžinimo principais ir atliekų tvarkymo srityje taikomu bendruoju principu „teršėjas moka“. Solidarumo, proporcingumo, nediskriminavimo, sąnaudų susigrąžinimo principai komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų kainodaroje suprantami taip:

1) solidarumo. Šis principas nustatant rinkliavą ar kitą įmoką už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą reiškia, kad palankesnes sąlygas turintys komunalinių atliekų turėtojai prisideda prie komunalinių atliekų tvarkymo finansavimo, kad būtų sudarytos prieinamos sąlygos naudotis komunalinių atliekų tvarkymo paslaugomis komunalinių atliekų turėtojams, kuriems dėl ekonominių, gyvenamosios vietos, atstumo iki atliekų tvarkymo įrenginių ar kitų priežasčių, rinkliava ar kitą įmoką už komunalinių atliekų tvarkymą tampa didesne našta.

2) proporcingumo. Šio principo įgyvendinimas turi užtikrinti, kad rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydis neviršytų to, kas yra būtina komunalinių atliekų tvarkymo sistemos eksploatavimo ir komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos finansavimo tikslui pasiekti. Šis principas reikalauja, kad komunalinių atliekų turėtojams nustatyta rinkliava ar kita įmoka už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą būtų proporcinga dėl jų nekilnojamojo turto ir jo naudojimo paskirties ir (ar) veiklos, galinčiam susidaryti ar susidarančiam komunalinių atliekų kiekiui.

3) nediskriminavimo. Šis principas komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje reiškia, kad nustatant rinkliavą ar kitą įmoką už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą tos pačios kategorijos komunalinių atliekų turėtojams, turi būti taikomi vienodi rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nustatymo ir apskaičiavimo metodai, tvarka ir dydžiai.

4) sąnaudų susigrąžinimo. Šis principas reikalauja, kad už suteiktą paslaugą gautos pajamos padengtų būtinąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas, reikalingas tos paslaugos teikimui. Todėl įgyvendinant šį principą, reikia nustatyti tokį rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydį, kuris užtikrintų, jog komunalinių atliekų turėtojai padengtų būtinąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas, kurios patiriamos siekiant užtikrinti, kad komunalinių atliekų tvarkymo sistema atitiktų teisės aktuose nustatytus reikalavimus.“

2. Pakeisti 302 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų kaina turi užtikrinti ilgalaikį komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtos infrastruktūros eksploatavimą, jos atnaujinimą ir sudaryti komunalinių atliekų turėtojams priimtinas sąlygas dalyvauti komunalinių atliekų tvarkyme, taip pat mažinti aplinkos taršą.“

3. Pakeisti 302 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydį nustato savivaldybė, vadovaudamasi šio straipsnio 1 dalyje nurodytais principais ir 2, 3 dalių nuostatomis.“

 

5 straipsnis. 33 straipsnio 1 punkto pakeitimas

33 straipsnio 1 punkte išbraukti žodžius „Gaminių ar pakuočių“, žodį „atliekų“ rašyti didžiąja raide ir šį punktą išdėstyti taip:

1) Atliekų tvarkymo programos lėšos.“

 

6 straipsnis. 34 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 34 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

34 straipsnis. Atliekų tvarkymo programa

1. Atliekų tvarkymo programa (toliau – Programa) sudaroma atliekų tvarkymo finansavimo galimybėms padidinti.

2. Programos lėšas sudaro Mokesčio už aplinkos teršimą įstatyme nustatyti mokestis už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis ir mokestis už aplinkos teršimą sąvartyne šalinamomis atliekomis, taip pat lėšos, gautos pagal šio Įstatymo 341 straipsnio 4 dalyje, 342 straipsnio 3 dalyje, 345 straipsnio 2 dalyje ir 3412 straipsnio 2 dalyje nurodytus dokumentus, užtikrinančius atliekų tvarkymo finansavimą ir lėšos, gautos pagal šio Įstatymo 353 straipsnio 1 ir 4 dalis.

3. Programos lėšos naudojamos finansuoti:

1) atliekų tvarkymo sistemų kūrimą, funkcionavimą ir vystymą, įskaitant ir investicinių projektų įgyvendinimą;

2) visuomenės ir savivaldybių darbuotojų mokymą, švietimą ir informavimą atliekų tvarkymo klausimais – ne daugiau kaip 5 procentai Programos metinių;

3) atliekų tvarkymo sistemų kūrimą, funkcionavimą ir vystymą, teikiant dotacijas savivaldybėms ir subsidijas ūkio subjektams;

4) Programos lėšų, mokesčio už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis ir mokesčio už aplinkos teršimą sąvartyne šalinamomis atliekomis administravimo priemones.

4. Programos lėšos naudojamos einamaisiais biudžetiniais metais šio straipsnio 3 dalyje numatytoms priemonėms finansuoti, o jei nėra galimybės, – perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

5. Savivaldybės ir ūkio subjektai, įgyvendindami atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo projektus, Programos lėšas naudoja vadovaudamiesi Viešųjų pirkimų įstatymu.

6. Programos lėšų naudojimo tvarką, finansuojamų priemonių tikslus, uždavinius, siekiamus rezultatus, paraiškų pateikimo ir vertinimo kriterijus, subsidijų ir dotacijų teikimo tvarką nustato Aplinkos ministerija.

7. Programos lėšas administruoja Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas.“

 

7 straipsnis. Įstatymo papildymas 351 straipsniu

Papildyti Įstatymą 351 straipsniu:

351 straipsnis. Savivaldybių atsakomybė atliekų tvarkymo srityje

Savivaldybėms, neįvykdžiusioms šiame Įstatyme ir Valstybiniame atliekų tvarkymo plane joms nustatytų užduočių šiame plane nustatytais terminais ir neužtikrinusioms plane numatytų reikalavimų, skiriamos ekonominės sankcijos:

1) už visuotinės komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo neužtikrinimą skiriama penkiasdešimties tūkstančių litų bauda;

2) už kiekvieną sąvartyne leistiną pašalinti komunalinių biologiškai skaidžių atliekų kiekį viršijančią nustatytą kiekį toną skiriama dešimties tūkstančių litų bauda;

3) už reikalavimo įrengti didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles neįvykdymą skiriama penkiasdešimties tūkstančių litų bauda;

4) už reikalavimo užtikrinti antrinių žaliavų rūšiavimo galimybę ir priemones visiems komunalinių atliekų turėtojams neįvykdymą skiriama penkiasdešimties tūkstančių litų bauda;

5) už reikalavimo užtikrinti buityje susidarančių pavojingųjų atliekų atskirą surinkimą neįvykdymą skiriama vieno šimto tūkstančių litų bauda;

6) už šio Įstatymo 30 straipsnio 16 dalyje nurodyto reikalavimo sudaryti sutartis su gamintojais ir importuotojais nevykdymą, skiriama dvidešimties tūkstančių litų bauda.“

 

8 straipsnis. Įstatymo papildymas 352 straipsniu

Papildyti Įstatymą 352 straipsniu:

352 straipsnis. Pažeidimų nustatymas ir baudų skyrimas

1.  Šio įstatymo 351 straipsnyje nurodyti pažeidimai nustatomi atitinkamiems Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentams gavus šio Įstatymo 28 straipsnyje 8 dalyje nurodytą informaciją.

2.  Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentas, gavęs šio straipsnio 1 dalyje nurodytą informaciją, paskiria Aplinkos ministro įsakymu įgaliotą pareigūną ją išnagrinėti. Atsakingas pareigūnas, per tris mėnesius nuo informacijos gavimo dienos ją išnagrinėją ir nustatęs, kad yra pagrindas skirti baudą, nedelsdamas registruotu laišku apie tai informuoja savivaldybę. Savivaldybė, gavusi tokį pranešimą, per vieną mėnesį nuo pranešimo gavimo dienos pateikia paaiškinimus, nurodydama aplinkybes, dėl kokių priežasčių laiku neįvykdė šio Įstatymo 351 straipsnyje nurodytų užduočių ir (ar) reikalavimų. Savivaldybei per nurodytą terminą nepateikus paaiškinimų, ekonominės sankcijos skyrimo procedūra tęsiama.

3.  Pasibaigus paaiškinimų pateikimo terminui ar gavęs savivaldybės paaiškinimus ir per 20 darbo dienų juos išnagrinėjęs, atsakingas pareigūnas priima vieną iš šių sprendimų:

1)  skirti savivaldybei vieną iš 351 straipsnyje nurodytų ekonominių sankcijų;

2) dėl pažeidimo mažareikšmiškumo ar kitų šio įstatymo 354 straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių ekonominės sankcijos paskyrimo procesą nutraukti.

4.  Atsakingas pareigūnas, priėmęs vieną iš šio straipsnio 3 dalyje nurodytų sprendimų, per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos registruotu paštu siunčia savivaldybei pranešimą apie sprendimo priėmimą pridėdamas sprendimo kopiją. Atsakingo pareigūno priimtas sprendimas skirti ekonominę sankciją yra vykdomasis dokumentas.

5. Viso baudos nagrinėjimo ir skyrimo proceso metu savivaldybės įgaliotiems asmenims turi būti sudarytos sąlygos susipažinti su visais įrodymais, kurie buvo surinkti šio proceso metu ir kuriais grindžiamas sprendimas skirti baudą.“

 

9 straipsnis. Įstatymo papildymas 353 straipsniu

Papildyti Įstatymą 353 straipsniu:

353 straipsnis. Skirtų baudų išieškojimo tvarka

1.  Kartu su sprendimu savivaldybei siunčiamas teikimas, kuriame pasiūloma per tris mėnesius sumokėti sprendime nurodytą baudą pervedant ją į Valstybės iždo sąskaitą, kurioje kaupiamos Atliekų tvarkymo programos lėšos. Šis terminas gali būti pratęstas iki šešių mėnesių, jeigu savivaldybė motyvuotu prašymu kreipiasi į teikimą atsiuntusią instituciją dėl termino pratęsimo ir dėl objektyvių priežasčių negali sumokėti baudos, atsakingam pareigūnui priėmus sprendimą dėl šio termino pratęsimo.

2Sprendimas baudos išieškojimui yra pateikiamas vykdyti antstoliui Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, bet ne vėliau kaip per vienerius metus nuo jo priėmimo dienos.

3.  Savivaldybės per 30 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo, gali apskųsti jį administraciniam teismui teisės aktų nustatyta tvarka. 

4.  Iš savivaldybių išieškotos lėšos pervedamos į Valstybės iždo sąskaitą, kurioje kaupiamos Atliekų tvarkymo programos lėšos, ir naudojamos Atliekų tvarkymo įstatyme numatytiems tikslams.“

 

10 straipsnis. Įstatymo papildymas 354 straipsniu

Papildyti Įstatymą 354 straipsniu:

354 straipsnis. Atvejai, kai baudos neskiriamos

1.  Tyrimas dėl baudos skyrimo negali būti pradėtas, o pradėtas turi būti nutrauktas esant šiems atvejams:

1)  kai panaikinama savivaldybių atsakomybę nustatanti teisės aktų nuostata;

2   mažareikšmio pažeidimo atveju;

3) kai pažeidimas padarytas dėl nenugalimos jėgos aplinkybių ar dėl trečiųjų asmenų veiksmų;

4) savivaldybė per vieną mėnesį nuo pranešimo apie galimai padarytą pažeidimą gavimo dienos įvykdo šio Įstatymo 351 straipsnyje nurodytas užduotis ir reikalavimus.

2Pažeidimas laikomas mažareikšmiu, jei šio Įstatymo, kitų įstatymų ir Europos Sąjungos  teisės aktų, reglamentuojančių atliekų tvarkymą saugomi interesai nepažeisti ar pažeisti nežymiai ir kuriuo nepadaryta esminės žalos valstybei, aplinkai, žmonių sveikatai, ir pažeidėjas pašalino pažeidimo padarinius ir atlygino žalą, o šio Įstatymo reikalavimų laikymasis gali būti užtikrintas kitais būdais.“

 

11 straipsnis. Pereinamosios nuostatos

Iki šio Įstatymo įsigaliojimo komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūra, kurios kūrimui buvo panaudotos privačių ūkio subjektų lėšos, proporcingai ta dalimi, kuria buvo sukurta ši infrastruktūra, įsigaliojus šiam Įstatymui nuosavybės teise priklauso šiems subjektams.  

 

12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis Įstatymas, išskyrus 1 straipsnį, 3 straipsnio 1, 2 ir 3 dalis ir 7, 8, 9, 10 straipsnius įsigalioja nuo jo paskelbimo dienos.

2. Šio Įstatymo 1 straipsnis, 3 straipsnio 1, 2 ir 3 dalys įsigalioja 2014 m. lapkričio 1 d.

3. Šio Įstatymo 7, 8, 9, 10 straipsniai įsigalioja 2016 m. sausio 1 d.

4. Visos savivaldybės nuo šio Įstatymo paskelbimo dienos inicijuoja sutarčių, sudarytų su įmonėmis, kurioms yra pavestos visos ar dalis komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimo funkcijų, nurodytų Atliekų tvarkymo įstatymo 30 straipsnio 3 dalyje, pakeitimus/nutraukimą ir nuo 2014 m. lapkričio 1 d. šios sutartys nebevykdomos. Įstatymų nustatyta tvarka šias funkcijas savivaldybės turi atlikti pačios arba perduoti jas atlikti komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriui.

5. Atsižvelgiant į šio Įstatymo 4 straipsnio 3 dalį, savivaldybės, vadovaudamosios Vyriausybės patvirtintos rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos nuostatomis, iki 2016 m. sausio 1 d. privalo priimti teisės aktus, reikalingus metodikos įgyvendinimui, ir nustatyti naujus rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžius.

6. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, atsižvelgdama į šio Įstatymo 3 straipsnio 2 dalies nuostatas, priima šio Įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus per 3 mėnesius nuo šio Įstatymo paskelbimo dienos.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS