Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 2, 7, 9, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24 ir 25 straipsnių PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 161, 162 IR 163 STRAIPSNIAIS

įstatymas

 

2013 m.                          d. Nr.

Vilnius

 

(Žin., 2001, Nr. 31-1012; 2003, Nr.116-5194, Nr.17-706, Nr. 38-1707; 2004, Nr.61-2186; 2006, Nr. 50-1800; 2010, Nr. 86-4529; 2011, Nr. 74-3543; 2011, Nr. 146-6842; 2012, Nr. 132-6655)

 

1 straipsnis. 2 straipsnio 6 ir 10 dalių pakeitimas

1. Pakeisti 2 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašas (toliau – Sąrašas) – Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos sudaromas sąrašas, į kurį įrašomi asmenys, turintys teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje.“

2. Pakeisti 2 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:

10. Valstybė narė – Lietuvos Respublika ar kita Europos Sąjungos valstybė narė arba Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybė.“

 

2 straipsnis. 7 straipsnio 2, 6, 8 ir 13 dalių pakeitimas

1.   Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Dėl pareiškimo iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo teismas priima nutartį. Teismo nutartis dėl pareiškimo iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo yra neskundžiama. Teismas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo nutarties dėl pareiškimo iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo dienos šios nutarties kopiją išsiunčia įmonei, šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai, antstoliams, nurodytiems šio įstatymo 6 straipsnio 4 dalies 5 punkte ir Juridinių asmenų registro tvarkytojui. Informaciją apie tai, kad priimta nutartis dėl pareiškimo iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo, taip pat informaciją apie atsisakymą iškelti restruktūrizavimo bylą teismas privalo paskelbti specialioje interneto svetainėje ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai priimama nutartis dėl pareiškimo iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo, taip pat po teismo nutarties dėl atsisakymo iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo. Jeigu dėl įmonės buvo priimti teismų ir kitų institucijų sprendimai ir pagal juos išduoti vykdomieji dokumentai arba kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigai Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka duoti antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymai areštuoti, nurašyti lėšas arba nutraukti lėšų išmokėjimą iš įmonės sąskaitos, teismui priėmus nutartį dėl pareiškimo iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo, įmonės turtas (lėšos) pagal šiuos vykdomuosius dokumentus ir nurodymus gali būti areštuojamas, tačiau nuo teismo nutarties dėl pareiškimo iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo dienos šio turto realizavimas ir (ar) išieškojimas sustabdomas. Tuo atveju, jeigu įmonės sąskaitos yra areštuotos ar joms taikomi kiti disponavimo apribojimai, teismas nutartyje dėl pareiškimo iškelti įmonei restruktūrizavimo bylą priėmimo privalo nurodyti, kad iš vienos ar kelių konkrečių sąskaitų gali būti mokami visi įmonės ūkinei komercinei veiklai reikalingi mokėjimai ir įmokos, įskaitant ir privalomąsias įmokas, neatsižvelgiant į tai, kad sąskaitos yra areštuotos ar joms taikomi kiti disponavimo apribojimai. Jeigu nurodoma vykdyti mokėjimus iš areštuotos sąskaitos, teismo nutartis nedelsiant siunčiama turto arešto aktų registrui.“

2.   Pakeisti 7 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Nutartis iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą arba atsisakyti ją iškelti įsiteisėja per 7 kalendorines dienas nuo jos priėmimo dienos, jeigu ji nebuvo apskųsta. Įsiteisėjus teismo nutarčiai atsisakyti iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą, išieškojimas ir turto realizavimas atnaujinami, taikytos laikinosios apsaugos priemonės ir kiti nutartimi dėl pareiškimo iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo priimti nurodymai panaikinami.“

3.   Pakeisti 7 straipsnio 8 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2) paskirto restruktūrizavimo administratoriaus: kai restruktūrizavimo administratorius fizinis asmuo, – vardas, pavardė, eilės numeris Sąraše, įrašymo į Sąrašą data, darbo vietos adresas ir ryšių duomenys; kai administratorius juridinis asmuo, – juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas ir eilės numeris Sąraše, įrašymo į Sąrašą data, buveinės adresas ir ryšių duomenys;“

4. Pakeisti 7 straipsnio 8 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) administravimo išlaidų sąmata, į kurią įtraukta atlyginimo restruktūrizavimo administratoriui suma, laikotarpiui nuo teismo nutarties iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos iki nutarties patvirtinti restruktūrizavimo planą  įsiteisėjimo dienos;“.

5.   Pripažinti 7 straipsnio 8 dalies 5 punktą netekusiu galios.

6.    7 straipsnio 13 dalyje išbraukti žodžius „tačiau gali grąžinti bylą pirmosios instancijos teismui nagrinėti iš naujo“ ir šią dalį išdėstyti taip:

13. Teismo nutartis iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą arba atsisakyti kelti įmonės restruktūrizavimo bylą gali būti skundžiama atskiruoju skundu. Atskirasis skundas dėl nutarties iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą arba atsisakyti kelti įmonės restruktūrizavimo bylą Lietuvos apeliaciniame teisme turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 14 darbo dienų nuo jo gavimo dienos. Atsiliepimai į atskiruosius skundus gali būti paduoti per 10 darbo dienų nuo atskirojo skundo kopijos išsiuntimo byloje dalyvaujantiems asmenims dienos. Lietuvos apeliacinis teismas, panaikinęs nutartį, kuria atsisakyta kelti įmonės restruktūrizavimo bylą, negali priimti nutarties ją iškelti. Lietuvos apeliacinio teismo nutartis yra galutinė ir neskundžiama.“

 

3 straipsnis. 9 straipsnio 3 dalies pakeitimas

Papildyti 9 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktus žodžiais „nekilnojamąjį turtą“ ir šią dalį išdėstyti taip:

3. Restruktūrizavimo plano rengimo laikotarpiu be teismo leidimo:

1) draudžiama parduoti įmonę arba jos dalį, ilgalaikį turtą, trumpalaikiam priskiriamą nekilnojamąjį turtą ar turtines teises;

2) draudžiama perduoti įmonę arba jos dalį, ilgalaikį turtą, trumpalaikiam priskiriamą nekilnojamąjį turtą ar turtines teises kitų asmenų nuosavybėn ar leisti jiems naudotis įmonės turtu neatlygintinai;

3) restruktūrizuojama įmonė negali suteikti garantijų, laiduoti, įkeisti ar kitais būdais užtikrinti kitų asmenų prievolių įvykdymo.“

 

4 straipsnis. 14 straipsnio 1 ir 5 dalių pakeitimas

1. Pakeisti 14 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Įmonės valdymo organas restruktūrizavimo plano projektą pateikia įmonės dalyvių susirinkimui, savininkui arba valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai. Įmonės dalyvių susirinkimui, savininkui arba valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai pritarus restruktūrizavimo plano projektui, įmonės valdymo organas restruktūrizavimo plano projektą per vieną darbo dieną pateikia restruktūrizavimo administratoriui. Restruktūrizavimo plano projektas restruktūrizavimo administratoriui pateikiamas likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki restruktūrizavimo plano projekto pateikimo teismui termino pabaigos. Įmonės dalyvių susirinkimas, savininkas arba valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija šioje dalyje nurodytą sprendimą priima atitinkamo juridinio asmens teisinę formą reglamentuojančio įstatymo nustatyta sprendimų priėmimo tvarka, o jeigu toks įstatymas šios tvarkos nenustato, – paprasta susirinkime dalyvaujančių įmonės dalyvių balsų dauguma.“

2. Pakeisti 14 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Restruktūrizavimo plano projektas turi būti pateiktas tvirtinti teismui ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo nutarties iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos. Teismas restruktūrizavimo administratoriaus arba įmonės valdymo organo prašymu turi teisę vieną kartą ne ilgiau kaip vienam mėnesiui pratęsti šioje dalyje nustatytą terminą.“

 

5 straipsnis. 15 straipsnio 1 ir 5 dalių pakeitimas

1. Pakeisti 15 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Restruktūrizavimo administratorius – teismo paskirtas atlikti įmonės restruktūrizavimo procedūras:

1) valstybės narės pilietis, kitas fizinis asmuo, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, turintis teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas ir šią teisę įgijęs šio įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nustatyta tvarka (toliau – fizinis asmuo, įgijęs teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas šio įstatymo nustatyta tvarka);

2) valstybės narės pilietis, kitas fizinis asmuo, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, ar Šveicarijos Konfederacijos pilietis, turintis teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytą pagal įsisteigimo valstybės teisės aktus, kai šią teisę pripažinus šio įstatymo 161 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka teisė teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje suteikta laikinai arba vienkartinai (toliau – fizinis asmuo, turintis teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai);

3) valstybės narės pilietis, kitas fizinis asmuo, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, ar Šveicarijos Konfederacijos pilietis, įsisteigęs Lietuvos Respublikoje, turintis teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytą pagal kitos valstybės narės teisės aktus, kai ši teisė pripažinta šio įstatymo 162 straipsnyje nustatyta tvarka (toliau – fizinis asmuo, turintis teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas įsisteigęs);

4)  Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo, turintis teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas ir šią teisę įgijęs šio įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nustatyta tvarka (toliau – juridinis asmuo, įgijęs teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas šio įstatymo nustatyta tvarka);

5) valstybėje narėje įsteigtas juridinis asmuo ar kita organizacija, kuri gali savo vardu įgyti ir turėti teises bei pareigas, būti ieškovu ar atsakovu teisme, taip pat jų padalinys, neįsisteigęs Lietuvos Respublikoje, turintis teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytą pagal įsisteigimo valstybės narės teisės aktus, kai šią teisę pripažinus šio įstatymo 161 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka teisė teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje suteikta laikinai arba vienkartinai (toliau – juridinis asmuo, turintis teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai).“

2. Pakeisti 15 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Restruktūrizavimo administratorius negali atlikti įmonių restruktūrizavimo procedūrų nuo jo išbraukimo iš Sąrašo dienos.“

 

6 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas.

Pakeisti 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

16 straipsnis. Reikalavimai asmenims, siekiantiems įgyti teisę teikti įmonių
restruktūrizavimo administravimo paslaugas

1. Fizinis asmuo, siekdamas šio įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, privalo:

1) būti nepriekaištingos reputacijos;

2) turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą;

3) turėti ne trumpesnį kaip 3 metų įmonės vadovo darbo stažą per paskutinius 5 metus arba turėti 2 metų bankroto administratoriaus darbo stažą;

4) išlaikyti kvalifikacijos egzaminą;

5) mokėti valstybinę lietuvių kalbą.

2. Fizinis asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jis:

1) buvo nuteistas už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, nepaisant to, ar išnyko teistumas, arba buvo nuteistas už kitą tyčinę nusikalstamą veiką, kol teistumas neišnykęs;

2) yra atleistas iš darbo, pareigų už profesinės ar tarnybinės veiklos pažeidimus ir (ar) netekęs teisės verstis atitinkama veikla už įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos reikalavimo neatitikimą ar etikos normų pažeidimą ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla arba nuo teisės teikti įmonių restruktūrizavimo ar įmonių bankroto administravimo paslaugas netekimo nepraėjo treji metai;

3) ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po dienos, kai sužinojo, kad jis nebeatitinka šio įstatymo 16 straipsnio 2 arba 4 dalyje nurodytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, apie tai nepranešė ir (arba) nepateikė šio įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodyto prašymo šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytai Vyriausybės įgaliotai institucijai ir nuo dienos, kai šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytai Vyriausybės įgaliotai institucijai tapo žinomos šios aplinkybės, nepraėjo šešeri metai;

4) piktnaudžiauja psichotropinėmis, narkotinėmis, toksinėmis medžiagomis ar alkoholiu.

Juridinis asmuo, siekiantis šio įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, privalo būti nepriekaištingos reputacijos ir turėti bent vieną darbuotoją, įgijusį teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas šio įstatymo nustatyta tvarka ir (arba) darbuotoją, kuriam, pripažinus jo profesinę kvalifikaciją 161 straipsnio 1 dalyje ir (arba) 162 straipsnyje nustatyta tvarka, teisė teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas suteikta laikinai arba įsisteigus. Teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas privalo turėti ir juridinio asmens, siekiančio teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, vadovo pareigas einantis asmuo.

4. Juridinis asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu jis:

1) buvo nuteistas už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, nepaisant to, ar išnyko teistumas, arba buvo nuteistas už kitą tyčinę nusikalstamą veiką, kol teistumas neišnykęs;

2) pažeidė šio įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 11 punkto reikalavimus ir nuo šios aplinkybės paaiškėjimo dienos nepraėjo šešeri metai.

5. Fizinių ir juridinių asmenų atitiktis šiame įstatyme nustatytiems reikalavimams vertinama šio įstatymo 18 straipsnio 1 dalyje ir 19 straipsnio 1 dalyje nurodyta Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.“

 

7 straipsnis. Įstatymo papildymas 161 straipsniu 

Papildyti Įstatymą  161 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

161 straipsnis. Reikalavimai asmenims, siekiantiems teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai

1. Valstybės narės piliečio, kito fizinio asmens, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis,  ir Šveicarijos Konfederacijos piliečio, turinčio teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytą pagal įsisteigimo valstybės teisės aktus, siekiančio teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai, profesinė kvalifikacija pripažįstama vadovaujantis Lietuvos Respublikos reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo įstatymo nuostatomis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

2. Valstybės narės juridiniam asmeniui, turinčiam teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytą pagal įsisteigimo valstybės narės teisės aktus ir siekiančio, teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai, teisė teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai suteikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymo ir šio įstatymo nuostatomis.

3. Fizinis asmuo, siekiantis teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai, privalo šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai pateikti kitos valstybės narės ar Šveicarijos Konfederacijos kompetentingos institucijos išduotą pažymėjimą, leidimą arba kitą dokumentą, įrodantį, kad jis turi teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas pagal įsisteigimo valstybės teisės aktus.

4.  Juridinis asmuo, siekiantis teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai, privalo:

1)  turėti kitos valstybės narės kompetentingos institucijos išduotą pažymėjimą, leidimą arba kitą dokumentą, įrodantį, kad juridinis asmuo, siekiantis teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai, turi teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas pagal tos valstybės narės teisės aktus;

2) turėti bent vieną darbuotoją, turintį teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytą šio įstatymo nustatyta tvarka ir (arba) darbuotoją, kuriam, jo profesinę kvalifikaciją pripažinus šio straipsnio 1 dalyje ir (arba) 162 straipsnyje nustatyta tvarka, teisė teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas suteikta laikinai arba įsisteigus.

5. Šiame straipsnyje nustatytų reikalavimų atitiktį patvirtinančius ir kitus įstatyme nurodytus dokumentus šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytai Vyriausybės įgaliotai institucijai asmuo gali pateikti per atstumą, elektroninėmis priemonėmis per kontaktinį centrą, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme, arba kreipdamasis tiesiogiai į šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotą instituciją.

6. Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugų teikimo laikinumą (vienkartiškumą) pagal laikinumo (vienkartiškumo) vertinimo kriterijus vertina šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Vyriausybės įgaliota institucija. Vertinimo kriterijus tvirtina Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

8 straipsnis. Įstatymo papildymas 162 straipsniu 

Papildyti Įstatymą  162 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

162 straipsnis. Reikalavimai fiziniams asmenims, siekiantiems teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas įsisteigus Lietuvos Respublikoje

Valstybės narės piliečio, kito fizinio asmens, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis,  ir Šveicarijos Konfederacijos piliečio, turinčio teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytą pagal įsisteigimo valstybės teisės aktus, siekiančio teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas įsisteigus Lietuvos Respublikoje, profesinė kvalifikacija pripažįstama vadovaujantis Lietuvos Respublikos reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo įstatymo nuostatomis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka. Šiems asmenims taikomi šio įstatymo 161 straipsnio 3 dalyje nustatyti reikalavimai. Asmenys, kurie dokumentais, patvirtinančiais jo kvalifikaciją ar išsilavinimą, negali įrodyti, kad jie išmano Lietuvos Respublikos teisę, privalo išlaikyti profesinio tinkamumo testą.“

 

9 straipsnis. Įstatymo papildymas 163 straipsniu

Papildyti Įstatymą  163 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

163 straipsnis. Fizinių asmenų ir juridinių asmenų, kurių profesinė kvalifikacija arba teisė teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas pripažinta vadovaujantis šiuo įstatymu, teikiančių įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje, teisės ir pareigos

Fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių profesinė kvalifikacija arba teisė teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas pripažinta vadovaujantis šiuo įstatymu, teikiantiems įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje, taikomos šiame įstatyme ir kituose įstatymuose restruktūrizavimo administratoriams nustatytos teisės ir pareigos.“

 

10 straipsnis. 17 straipsnio 1 dalies pakeitimas ir straipsnio papildymas 3 dalimi

1.   Pakeisti 17 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Kvalifikacijos egzaminą rengia Komisija pagal jos patvirtintas restruktūrizavimo administratorių atestavimo programas. Kvalifikacijos egzaminas laikomas valstybine – lietuvių kalba. Fizinis asmuo, neišlaikęs kvalifikacijos egzamino arba neatvykęs jo laikyti, gali dar kartą jį laikyti ne anksčiau kaip po 3 mėnesių. Fizinis asmuo, dėl pateisinamų priežasčių (ligos ar kitų dokumentais įrodomų faktų ir aplinkybių, kurių fizinis asmuo negalėjo numatyti) neatvykęs laikyti kvalifikacijos egzamino, gali prašyti Komisijos leisti jį laikyti pakartotinai nepraėjus 3 mėnesių laikotarpiui ir pateikti paaiškinimą apie neatvykimo laikyti kvalifikacijos egzamino priežastis. Komisija, pripažinusi fizinio asmens neatvykimo laikyti kvalifikacijos egzamino priežastis svarbiomis, tokį fizinio asmens prašymą tenkina ir leidžia jam laikyti kvalifikacijos egzaminą nepraėjus 3 mėnesių laikotarpiui. Kvalifikacijos egzamino perlaikymų skaičius neribojamas.“

2.   Papildyti 17 straipsnį 3 dalimi:

3. Šio straipsnio 1 dalies nuostatos mutatis mutandis taikomos fizinio asmens, turinčio teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytą pagal kitos valstybės narės ar Šveicarijos Konfederacijos teisės aktus, siekiančio teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas įsisteigus, Lietuvos Respublikos teisės išmanymo patikrinimui laikant profesinio tinkamumo testą.“

 

11 straipsnis. 18 straipsnio 1, 3, 4 dalių pakeitimas ir 5 dalies pripažinimas netekusia galios

1. Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą, kuriuo patvirtinama fizinio asmens, kaip restruktūrizavimo administratoriaus, kvalifikacija, išduoda ir jo galiojimą panaikina šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Vyriausybės įgaliota institucija Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimas išduodamas asmeniui, atitinkančiam šio įstatymo 16 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimas išduodamas arba rašytinis motyvuotas atsisakymas išduoti pažymėjimą pateikiamas pareiškėjui ne vėliau kaip per 30 dienų nuo kvalifikacijos egzamino dienos.“

2. Pakeisti 18 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimas panaikinamas, kai:

1) to prašo pats asmuo, kuriam išduotas restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimas, ir jis nėra paskirtas restruktūrizavimo administratoriumi;

2) paaiškėja, kad restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimui gauti buvo pateikti neteisingi duomenys, dėl kurių negalėjo būti išduotas pažymėjimas;

3) asmuo, kuriam išduotas restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimas, turi dvi galiojančias nuobaudas ir Komisija pritaria šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytos Vyriausybės įgaliotos institucijos siūlymui panaikinti pažymėjimo galiojimą;

4) restruktūrizavimo administratorius nebeatitinka šio įstatymo 16 straipsnio 2 dalyje nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų;

5) restruktūrizavimo administratorius miršta.“

3. Pakeisti 18 straipsnio  4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimas šio straipsnio 3 dalies 2 punkte nustatytu pagrindu panaikinamas, jeigu šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, raštu įspėjusi asmenį, kuriam išduotas restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimas, dėl galimo pažymėjimo galiojimo panaikinimo, per 15 darbo dienų nuo šio įspėjimo išsiuntimo dienos negauna naujos informacijos ir dokumentų, dėl kurių pažymėjimo galiojimas neturėtų būti naikinamas.“

4.  Pripažinti netekusia galios 18 straipsnio 5 dalį.

 

12 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 19 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

19 straipsnis. Sąrašo sudarymas

1. Sąrašą sudaro šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka. Sąrašas skelbiamas šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos interneto svetainėje. Teisė teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas įgyjama nuo įrašymo į Sąrašą dienos. Į Sąrašą įrašytiems šios dalies 2 ir 5 punktuose nurodytiems asmenims teisė teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje suteikiama laikinai. Fiziniai ir juridiniai asmenys netenka teisės teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos. Į Sąrašą įrašomi:

1)    fiziniai asmenys, kuriems šio įstatymo 18 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka išduotas restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimas;

2)    fiziniai asmenys, atitinkantys šio įstatymo 161 straipsnio 3 dalies reikalavimus, kurių profesinė kvalifikacija pripažinta šio įstatymo 16straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka;

3)    fiziniai asmenys, kurių profesinė kvalifikacija pripažinta šio įstatymo 162 straipsnyje nustatyta tvarka;

4) juridiniai asmenys, atitinkantys šio įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus;

5) juridiniai asmenys, atitinkantys šio įstatymo 161 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus.

2. Sprendimą įrašyti į Sąrašą šio straipsnio 1 dalyje nurodytus asmenis priima šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija.

Sprendimas dėl šio straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose nurodytų fizinių asmenų įrašymo į Sąrašą turi būti priimtas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas atitinkamai nuo restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo arba nuo profesinės kvalifikacijos pripažinimo šio įstatymo 16straipsnio 1 dalyje arba nuo profesinės kvalifikacijos pripažinimo šio įstatymo 16straipsnyje nustatyta tvarka.

Sprendimas dėl šio straipsnio 1 dalies 4 ir 5 punktuose  nurodytų  juridinių asmenų įrašymo į Sąrašą turi būti priimtas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo juridinio asmens visų dokumentų, patvirtinančių atitiktį atitinkamai šio įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje arba šio įstatymo 161 straipsnio 4 dalyje nustatytiems reikalavimams, pateikimo dienos.

3. Šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija per šio straipsnio 2 dalyje nustatytus terminus priima sprendimą atsisakyti įrašyti į Sąrašą šio straipsnio 1 dalyje nurodytus asmenis, jei jie neatitinka šio straipsnio 1 dalyje nurodytų reikalavimų, ir ne vėliau kaip per  5 darbo dienas nuo dienos, kai paaiškėja, kad asmuo neatitinka įstatyme nustatytų reikalavimų, apie tai praneša jam raštu nurodydama priežastis, dėl kurių atsisakoma įrašyti į Sąrašą. Pranešimo apie atsisakymą įrašyti asmenį į Sąrašą nepateikimas nelaikomas teisės teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas suteikimu.

4. Šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytų fizinių asmenų (toliau šioje dalyje – asmuo) prašymu įrašymo į Sąrašą  terminas atidedamas ne ilgiau kaip vieneriems metams nuo restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo dienos. Prašymas neprivalo būti motyvuotas, atidėjimo terminas jame nenurodomas. Šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Vyriausybės įgaliota institucija įrašo asmenį į Sąrašą, jei atidėjimo termino metu gauna asmens rašytinį prašymą dėl atidėjimo termino pabaigos.  Asmuo į Sąrašą įrašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo rašytinio prašymo dėl atidėjimo termino pabaigos, gavimo.   Prašyme dėl atidėjimo termino pabaigos asmuo patvirtina, kad jis atitinka šiame įstatyme nustatytus reikalavimus ir nėra kitų kliūčių, dėl kurių jis negali teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugų. Jei šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Vyriausybės įgaliota institucija per vienerius metus nuo restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo dienos negauna asmens prašymo dėl atidėjimo termino pabaigos,  vėliau prašymą dėl atidėjimo termino pabaigos pateikęs asmuo įrašomas į Sąrašą tik tuo atveju, jei prie prašymo dėl atidėjimo termino pabaigos prideda dokumentus, įrodančius, kad jis tobulino kvalifikaciją, arba dar kartą išlaiko kvalifikacijos egzaminą šio įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka. Šios dalies nuostatos mutatis mutandis taikomos ir šio straipsnio  5 dalies 1 punkte nurodytu pagrindu išbrauktiems iš Sąrašo fiziniams asmenims.

5. Šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija išbraukia šio straipsnio 1 dalyje nurodytus asmenis iš Sąrašo, kai:

1) to prašo pats juridinis ar fizinis asmuo ir šis asmuo nėra paskirtas restruktūrizavimo administratoriumi;

2) panaikinamas fizinio asmens restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimas;

3) fizinis asmuo, teikiantis įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai arba įsisteigęs, netenka teisės teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytos pagal kitos  valstybės narės ar Šveicarijos Konfederacijos teisės aktus arba juridinis asmuo, teikiantis įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai, netenka teisės teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, įgytos pagal kitos valstybės narės teisės aktus;

4) fizinis ar juridinis asmuo, teikęs įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais atvejais baigė teikti paslaugas;

5) juridiniam asmeniui iškeliama bankroto byla ar bankroto procedūros vykdomos ne teismo tvarka, iškeliama restruktūrizavimo byla ar pradedamas kitas nemokumo procesas pagal kitos valstybės teisės aktus ar jis yra likviduojamas;

6) paaiškėja, kad siekdamas būti įrašytas į Sąrašą juridinis asmuo pateikė neteisingus duomenis ir (arba) nuslėpė faktus, dėl kurių jis negalėjo būti įrašytas į Sąrašą;

7) paaiškėja, kad po sprendimo įrašyti į Sąrašą priėmimo juridinis asmuo, įgijęs teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas šio įstatymo nustatyta tvarka, nebeatitinka šio įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje nustatytų reikalavimų arba juridinis asmuo, teikiantis įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai, neatitinka šio įstatymo 161 straipsnio 4 dalies 2 punkte nustatytų reikalavimų.

6. Juridinis asmuo išbraukiamas iš Sąrašo šio straipsnio 5 dalies 6 ir 7 punktuose nustatytais pagrindais, jeigu juridinis asmuo per 10 darbo dienų nuo šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytos Vyriausybės įgaliotos institucijos įspėjimo raštu dėl galimo išbraukimo iš Sąrašo gavimo dienos nepateikia naujos informacijos ir (arba) dokumentų, įrodančių, kad nebuvo arba išnyko šio straipsnio 5 dalies 6 ir (arba) 7 punkte nurodytos aplinkybės, dėl kurių juridinis asmuo turėtų būti išbraukiamas iš Sąrašo. Laikoma, kad įspėjimą juridinis asmuo gavo praėjus 5 darbo dienoms nuo jo išsiuntimo.“

 

13 straipsnis. 20 straipsnio 2 dalies pakeitimas

Pakeisti 20 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, nustačiusi, kad asmuo turi dvi galiojančias nuobaudas, turi kreiptis į Komisiją teikdama siūlymą panaikinti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimą. Komisijai pritarus nurodytam siūlymui, šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodyta Vyriausybės įgaliota institucija priima sprendimą panaikinti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimą. Komisija, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, gali nepritarti šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytos Vyriausybės įgaliotos institucijos siūlymui panaikinti asmens, turinčio dvi galiojančias nuobaudas, pažymėjimo galiojimą, jei nustato, kad pažymėjimo galiojimo panaikinimas yra neproporcingas nustatytiems teisės pažeidimams, atsižvelgiant į teisės pažeidimo pobūdį, jo mastą ir kitas reikšmingas aplinkybes.“

 

14 straipsnis. 21 straipsnio 2 ir 3 dalių pakeitimas

1. Pakeisti 21 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Restruktūrizavimo administratoriumi negali būti įmonės, kuriai iškelta restruktūrizavimo byla, kreditorius (su kreditoriumi darbo santykiais susijęs asmuo ar, kai kreditorius juridinis asmuo, jo organų narys), asmuo, kuris pagal įstatymus ar kitus teisės aktus neturi teisės būti įmonės vadovu, įmonės ar šios įmonės patronuojančios ar dukterinės įmonės savininkas, jos organų narys, vadovas, jo pavaduotojai (direktoriai), vyriausiasis buhalteris (buhalteris), įmonės apskaitos struktūrinio padalinio vadovas (įmonės, teikiančios apskaitos paslaugas, vadovas), dalyvis, nuosavybės teise turintis arba turėjęs per paskutinius 36 mėnesius iki restruktūrizavimo bylos iškėlimo daugiau kaip 10 procentų restruktūrizuojamos įmonės arba šios įmonės patronuojančios arba dukterinės įmonės akcijų, dalių ar pajų. Šie apribojimai taikomi ir šioje dalyje nurodytiems asmenims, kurie dirbo restruktūrizuojamoje įmonėje ir su jais buvo nutrauktos darbo sutartys per paskutinius 36 mėnesius iki įmonės restruktūrizavimo bylos iškėlimo. Juridinio asmens, turinčio teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, vadovui, jo pavaduotojams (direktoriams), vyriausiajam buhalteriui (buhalteriui), įmonės apskaitos struktūrinio padalinio vadovui, juridinio asmens organo nariams, juridinio asmens darbuotojams, turintiems teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, juridinio asmens dalyviams taikomi šioje dalyje restruktūrizavimo administratoriui nustatyti apribojimai.“

2. Pakeisti 21 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Teismas atstatydina restruktūrizavimo administratorių iš pareigų, kai gauna informaciją, kad restruktūrizavimo administratorius neteko teisės teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas arba asmuo negalėjo būti paskirtas restruktūrizavimo administratoriumi dėl šio straipsnio 2 dalyje nurodytų aplinkybių arba šios aplinkybės atsirado jau paskyrus asmenį restruktūrizavimo administratoriumi. Šioje dalyje nustatytais atvejais teismas ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo informacijos gavimo dienos priima nutartį dėl restruktūrizavimo administratoriaus atstatydinimo iš jo administruojamų įmonių. Kitą restruktūrizavimo administratorių teismas paskiria, kai jo kandidatūrą teismui pasiūlo įmonės valdymo organas dalyvių susirinkimo, savininko arba valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos pritarimu. Teismas gali pripažinti nutartį dėl restruktūrizavimo administratoriaus atstatydinimo ir naujo restruktūrizavimo administratoriaus paskyrimo skubiai vykdytina.“

 

15 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 22 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

22 straipsnis. Restruktūrizavimo administratoriaus pareigos ir teisės

1. Restruktūrizavimo administratorius, įsiteisėjus teismo nutarčiai iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą, privalo:

1) imtis priemonių, kad teismo nustatytais terminais būtų parengtas, pateiktas tvirtinti ir įgyvendintas restruktūrizavimo planas;

2) prižiūrėti restruktūrizuojamos įmonės valdymo organų veiklą, susijusią su restruktūrizavimo plano vykdymu;

3) šaukti kreditorių, įmonės dalyvių, savininkų arba valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovų susirinkimus;

4) be balsavimo teisės dalyvauti visų įmonės valdymo organų susirinkimuose ir posėdžiuose ir kreditorių susirinkimuose (kreditorių komiteto posėdžiuose);

5) nurodyti įmonės valdymo organų nariams jų veiklos trūkumus ir nustatyti terminą tiems trūkumams pašalinti;

6) informuoti įmonės restruktūrizavimo bylą nagrinėjantį teismą apie kitų šio įstatymo 7 straipsnio 11 dalies 5 punkte nurodytų teismų priimtų sprendimų įsiteisėjimą per 5 darbo dienas nuo sužinojimo apie sprendimų įsiteisėjimą dienos;

7) informuoti teismą, kreditorių, įmonės dalyvių, savininkų arba valstybės ar savivaldybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos atstovų susirinkimą ar kreditorių komitetą apie restruktūrizavimo plano nevykdymą arba netinkamą vykdymą ir kreditorių susirinkimo pritarimu kreiptis į teismą dėl įmonės restruktūrizavimo bylos nutraukimo;

8) perduoti šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai duomenis apie įmonės restruktūrizavimą;

9) savivaldybės, kurios teritorijoje yra restruktūrizuojamos įmonės buveinė, administracijos prašymu teikti informaciją apie restruktūrizavimo eigą;

10) pranešti įmonės restruktūrizavimo bylą nagrinėjančiam teismui, jei šio įstatymo nustatytais terminais restruktūrizavimo planas pateiktas nebus;

11) pateikti prašymą teismui (teismams) dėl jo atstatydinimo iš visų jo administruojamų įmonių restruktūrizavimo administratoriaus pareigų ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po tos dienos, kai sužinojo apie teisės teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas netekimą; tą pačią dieną prašymo dėl atstatydinimo kopiją pateikti visų jo administruojamų įmonių valdymo organams ir jų kreditorių susirinkimų pirmininkams;

12) ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po dienos, kai sužinojo, kad jis nebeatitinka šio įstatymo 16 straipsnio 2 arba 4 dalyje nurodytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, apie tai pranešti šio įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nurodytai Vyriausybės įgaliotai institucijai, pateikdamas prašymą dėl restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimo panaikinimo ir išbraukimo iš Sąrašo (jei administratorius – fizinis asmuo) arba prašymą dėl išbraukimo iš Sąrašo (jei administratorius – juridinis asmuo).

2. Restruktūrizavimo administratorius, įsiteisėjus teismo nutarčiai iškelti įmonės restruktūrizavimo bylą, turi teisę:

1) įeiti į įmonei priklausančias patalpas, tikrinti įmonės sąskaitas, korespondenciją, kitus verslo dokumentus ir duomenų bazes;

2) dalyvauti rengiant ir svarstant įmonės restruktūrizavimo planą;

3) gauti informaciją apie visus įmonės valdymo organų ir kreditorių susirinkimo (komiteto) priimtus sprendimus;

4) gauti kopijas visų dokumentų, kuriuos įmonės valdymo organas ir kreditorių susirinkimo pirmininkas teikia teismui;

5) prireikus reikalauti, kad įmonė samdytų auditorių arba audito įmonę, ekspertus;

6) kreiptis į teismą dėl įmonės valdymo organų nušalinimo.

3. Restruktūrizavimo administratorius privalo:

1) būti nepriekaištingos reputacijos;

2) nuolat kelti kvalifikaciją (restruktūrizavimo administratorius juridinis asmuo privalo užtikrinti savo darbuotojų ir vadovo, turinčių teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, nuolatinį kvalifikacijos kėlimą);

3) laikytis šio įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimų.“

 

16 straipsnis. 24 straipsnio 8 punkto pakeitimas

Pakeisti 24 straipsnio 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8) motyvuotu prašymu kreiptis į teismą dėl restruktūrizavimo administratoriaus pakeitimo, jeigu kreditoriaus (kreditorių) teismo patvirtinti reikalavimai vertine išraiška sudaro daugiau kaip pusę visų kreditorių teismo patvirtintų reikalavimų sumos“.

 

17 straipsnis. 25 straipsnio 1 dalies 7 punkto pakeitimas

Pakeisti 25 straipsnio 1 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7) motyvuotu prašymu kreiptis į teismą dėl restruktūrizavimo administratoriaus atstatydinimo ir siūlyti teismui restruktūrizavimo administratoriaus kandidatūrą;“

 

18 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas

1.  Vykdant restruktūrizavimo procesus, pradėtus iki šio įstatymo įsigaliojimo, šio įstatymo nuostatos taikomos toms teisėms ir pareigoms, kurios atsiranda šiam įstatymui įsigaliojus, ir restruktūrizavimo procedūroms, kurios pradedamos šiam įstatymui įsigaliojus.

2.  Asmenys, iki šio įstatymo įsigaliojimo įgiję teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, atitinkantys iki šio įstatymo įsigaliojimo jiems nustatytus nepriekaištingos reputacijos reikalavimus, po šio įstatymo įsigaliojimo laikomi nepriekaištingos reputacijos, jeigu po šio įstatymo įsigaliojimo neatsiranda aplinkybės, nustatytos šio įstatymo 6 straipsnyje keičiamo 16 straipsnio 2 dalyje ar 4 dalyje.

3.  Šis įstatymas įsigalioja 2014 m. gegužės 1 d.

 

19 straipsnis. Pasiūlymas Lietuvos Respublikos Vyriausybei

Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus ir atlieka kitus veiksmus, būtinus šio įstatymo nuostatoms įgyvendinti.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS