Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

 

NUTARIMAS

DĖL NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS ĮSTEIGIMO IR JOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

20         m.                               d. Nr.

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas n u t a r i a:

 

1 straipsnis.

Patvirtinti Nacionalinės šeimos tarybos veiklos nuostatus (pridedama).

 

 

2 straipsnis.

Per tris mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo Seimas nutarimu įsteigia Nacionalinę šeimos tarybą prie Lietuvos Respublikos Seimo ir patvirtina jos sudėtį.

 

 

 

 

 

SEIMO PIRMININKAS

 

 

 

 

Teikia  

Seimo nariai:

1.   Liutauras Kazlavickas

2.   Rimantas Jonas Dagys

3.   Rima Baškienė

4.   Povilas Urbšys

5.   Algimantas Dumbrava

6.   Rita Tamašunienė

7.   Vanda Kravčionok

8.   Vitalijus Gailius

9.   Mečislovas Zasčiurinskas

10. Aurelija Stancikienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS

N U O S T A T A I

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinė šeimos taryba (toliau – NŠT) yra Lietuvos Respublikos Seimo įsteigta ir jam atskaitinga šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo vertinimo patariamoji institucija.

2. NŠT veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. NŠT turi antspaudą su savo pavadinimu. NŠT nuostatus ir sudėtį tvirtina Seimas Socialinių reikalų ir darbo komiteto teikimu. NŠT nariai dirba visuomeniniais pagrindais.

3. NŠT savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Valstybine šeimos politikos koncepcija, kitais įstatymais bei teisės aktais ir šiais nuostatais.

4. NŠT kasmet atsiskaito Seimui už savo veiklą.

 

II. NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS

UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Pagrindiniai NŠT uždaviniai – užtikrinti šeimos politiką formuojančių valstybės ir savivaldybių institucijų bendradarbiavimą bei jų veiklos koordinavimą, palaikyti ryšius su Lietuvos šeimomis, jų organizacijomis, analizuoti jų lūkesčius, dalyvauti formuojant šeimos politiką ir nustatant strategines kryptis bei prioritetus, teikti išvadas ir pasiūlymus dėl šeimos politikos įgyvendinimo gerinimo.

6. NŠT, vykdydama pagrindinius uždavinius:

1) pagal savo kompetenciją analizuoja, stebi ir vertina šeimos politikos formavimą ir įgyvendinimą, remia šeimai palankios aplinkos kūrimą, nagrinėja aktualius šeimos politikos klausimus;

2) analizuoja ir teikia pasiūlymus Seimui, Vyriausybei, ministerijoms šeimos politikos formavimo ir įgyvendinimo tobulinimo klausimais;

3) pagal savo kompetenciją vykdo Seimo ir Seimo komitetų nutarimus ar pavedimus;

4) analizuoja ir vertina šalies demografinės raidos tendencijas, jų ryšį su valstybės vykdoma socialine bei ekonomine politika ir informuoja apie tai Seimą, Vyriausybę ir visuomenę, taip pat padeda nustatyti aktualias šeimos politikos ir demografinės raidos problemas ir prioritetus;

5) rengia ir kasmet teikia Seimui pranešimą apie šalies demografinę situaciją ir šeimos politikos formavimo bei įgyvendinimo būklę; 

6) analizuoja ir vertina programų ir priemonų, skirtų kurti šeimai palankią aplinką, įgyvendinimą;

7) teikia pasiūlymus valstybės ir savivaldybių institucijoms, asociacijoms, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims dėl aktyvios veiklos siekiant įgyvendinti šeimos politiką bei gerinti šalies demografinę situaciją;

8) pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus Vyriausybei ir Seimui dėl įstatymų ir kitų teisės aktų projektų;

9) bendradarbiauja pagal savo kompetenciją su kitų valstybių institucijomis;

10) teikia visuomenei informaciją apie NŠT veiklą;

11) vykdo kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

III. NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS TEISĖS

 

7. NŠT, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

1) gauti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir asociacijų teisės aktų, programų projektus ir kitą informaciją, reikalingą NŠT funkcijoms vykdyti;

2) pagal savo kompetenciją konsultuoti Seimą, Vyriausybę, ministerijas, Vyriausybės įstaigas, savivaldybių institucijas;

3) pagal savo kompetenciją teikti pasiūlymus dėl įstatymų, kitų teisės aktų, socialinio ir ekonominio plėtojimo programų projektų;

4) pagal savo kompetenciją atlikti įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių šeimos politikos įgyvendinimą, programų ir projektų ekspertizę ir teikti jų rengėjams savo išvadas;

5) nustatyta tvarka siųsti savo atstovą (atstovus) dalyvauti Seimo komitetų, komisijų, Vyriausybės, ministerijų, Vyriausybės įstaigų posėdžiuose ir kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su NŠT kompetencija susiję klausimai;

6) deleguoti savo atstovus dalyvauti valstybės ir savivaldybių institucijų, vykdančių šeimos politikos priemonių ir programų finansavimą, veikloje;

7) prireikus į NŠT posėdžius kviesti suinteresuotų ministerijų, Vyriausybės įstaigų, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir asociacijų atstovus;

8) išklausyti savo posėdžiuose ministerijų, Vyriausybės įstaigų, mokslo ir studijų institucijų atstovų pranešimus NŠT kompetencijos klausimais;

9) pasitelkti specialistus, sudaryti ekspertų komisijas (darbo grupes) iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, įmonių, įstaigų ir asociacijų atstovų, suderinus su jų vadovais, įstatymų ir kitų teisės aktų projektams savo kompetencijai priklausančiais klausimais vertinti, kitoms problemoms nagrinėti. Į šias komisijas prireikus gali būti pakviesta užsienio specialistų;

10) skleisti informaciją apie savo veiklą, propaguoti savo tikslus ir uždavinius;

11) siūlyti priemones demografinei situacijai gerinti;

12) sudaryti sutartis šiuose nuostatuose numatytiems uždaviniams spręsti;

13) nustatyta tvarka gauti lėšų ar kitokio turto iš tarptautinių fondų, kitų juridinių ir fizinių asmenų;

14) tvirtinti iš valstybės biudžeto bei iš kitų šaltinių NŠT gaunamų pajamų ir išlaidų sąmatas.

 

IV. NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS SUDARYMAS

IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. NŠT sudėtis tvirtinama Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto teikimu ir ją sudaro 15 narių:

1) penki  Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguoti savivaldybių šeimų tarybų atstovai;

2) penki Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto deleguoti šeimas vienijančių ir su šeimomis dirbančių nevyriausybinių organizacijų atstovai;

3) penki Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto deleguoti mokslo ir studijų institucijų (tyrinėjančių šeimų klausimus) atstovai.

9. Lietuvos savivaldybių asociacija 8 punkto 1 papunktyje nurodytus penkis atstovus deleguoja šios asociacijos įstatų nustatyta tvarka.

10. 8 punkto 2 papunktyje nurodytus penkis šeimas vienijančių ir su šeimomis dirbančių nevyriausybinių organizacijų atstovus deleguoja Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas iš šių organizacijų pasiūlytų atstovų, pirmenybę teikdamas skėtinėms organizacijoms ir organizacijoms, kurios aktyviai veikia ne mažiau kaip 5-7 metus.

11. 8 punkto 3 papunktyje nurodytus penkis mokslo ir studijų institucijų (tyrinėjančių šeimų klausimus) atstovus deleguoja šių institucijų aukščiausieji akademinės savivaldos organai.

12. NŠT sudėties projektą rengia Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas. Organizuodamas NŠT narių atranką, jis vadovaujasi aktualiomis ir prioritetinėmis šeimos politikos problemomis.

13. NŠT nario kadencija – ketveri metai. Kadencijų skaičius neribojamas.

14. NŠT narys gali būti atšauktas, jeigu atsisako būti NŠT nariu arba jį atšaukia delegavusi organizacija ar institucija. Tokiu atveju iki NŠT kadencijos pabaigos deleguojamas naujas NŠT narys ir tvirtinamas šių nuostatų nustatyta tvarka.

15. Seimas, likus ne mažiau kaip trims mėnesiams iki NŠT kadencijos pabaigos, skelbia apie naujos NŠT kadencijos sudarymą.

16. NŠT darbui vadovauja pirmininkas. Jam laikinai negalint eiti pareigų NŠT pirmininką tuo laiku pavaduoja jo pavaduotojas, o jeigu jo nėra, – pirmininko įgaliotas NŠT narys. NŠT pirmininką ir jo pavaduotoją iš NŠT narių renka NŠT.

17. NŠT pirmininkas ir (ar) jo pavaduotojas gali būti atšauktas, jei atsisako juo būti arba ne mažiau kaip 2/3 visų NŠT narių motyvuotu sprendimu. NŠT pirmininko įgaliojimai pasibaigia išrinkus naują NŠT pirmininką.

18. NŠT pirmininkas:

1) veikia NŠT vardu, organizuoja NŠT darbą, jai vadovauja ir atsako už jos veiklą;

2) atstovauja jai valstybės ir savivaldybių institucijose, įmonėse, įstaigose ir asociacijose ar įgalioja tai daryti kitus NŠT narius;

3) šaukia NŠT posėdžius ir jiems pirmininkauja;

4) pristato Seime NŠT ataskaitą;

5) pasirašo NŠT vardu siunčiamus dokumentus, posėdžių protokolus, nutarimus, bendradarbiavimo sutartis ir kitus NŠT dokumentus;

6) kontroliuoja NŠT nutarimų įgyvendinimą;

7) priima į darbą ir atleidžia NŠT sekretoriato darbuotojus; tvirtina NŠT sekretoriato darbuotojų pareigybių aprašymus;

8) yra NŠT skirtų lėšų ir asignavimų valdytojas, tvirtina NŠT išlaidų sąmatą;

9) leidžia potvarkius;

10) sprendžia kitus su NŠT veikla susijusius klausimus.

19. NŠT darbą techniškai aptarnauja NŠT sekretoriatas. Įstatymų nustatyta tvarka NŠT sekretoriato darbuotojus priima į darbą ir atleidžia NŠT pirmininkas. NŠT sekretoriato struktūrą ir pareigybių sąrašą tvirtina NŠT pirmininkas. Sekretoriato darbuotojų darbo užmokesčio sąlygas ir tvarką nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.

20. NŠT sekretoriato vadovas:

1) rengia medžiagą NŠT posėdžiams;

2) rengia NŠT išlaidų sąmatos projektą;

3) renka ir apibendrina NŠT dokumentus, renka NŠT darbui reikalingą informaciją;

4) dalyvauja organizuojant NŠT nutarimų vykdymą;

5) vykdo kitus NŠT pavedimus ir organizuoja sekretoriato darbą.

21. NŠT posėdžiai rengiami ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius. NŠT neeilinis posėdis šaukiamas ne mažiau kaip pusės NŠT narių reikalavimu arba pirmininko iniciatyva.

22. NŠT gali rengti išvažiuojamuosius posėdžius. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos, savivaldybių institucijos turi sudaryti sąlygas šiems posėdžiams rengti joms priklausančiose patalpose.

23. NŠT posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti NŠT kviečiami ekspertai ar konsultantai.

24. NŠT svarstomais klausimais priima nutarimus. Nutarimai priimami bendru sutarimu arba balsavimu. NŠT posėdis teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 NŠT narių. Nutarimai teisėti, jei už juos balsuoja daugiau kaip pusė dalyvaujančių posėdyje NŠT narių.

25. NŠT darbas organizuojamas vadovaujantis NŠT patvirtintu darbo reglamentu.

26. NŠT pirmininkas, pirmininko pavaduotojas ir nariai savo pareigas atlieka nenutraukdami darbo santykių pagrindinėje darbovietėje. Jų kelionės į NŠT posėdžius išlaidos gali būti apmokamos iš valstybės biudžete NŠT išlaikymui skirtų lėšų.

27. NŠT sekretoriato darbuotojų darbas apmokamas iš valstybės biudžete NŠT išlaikymui skirtų lėšų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

28. NŠT pasitelktų ekspertų ar konsultantų darbas gali būti apmokamas pagal sutartis, kurias su jais sudaro NŠT pirmininkas, iš valstybės biudžete NŠT išlaikymui skirtų ar kitų lėšų.

 

V. NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS NARIŲ

TEISĖS IR PAREIGOS

 

29. NŠT nario teisės:

1) skleisti informaciją apie savo veiklą NŠT;

2) kalbėti NŠT posėdžiuose, siūlyti įtraukti į posėdžio darbotvarkę papildomus klausimus, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio nutarimo;

3) siūlyti sušaukti neeilinį NŠT posėdį;

4) siūlyti kandidatūras į NŠT pirmininkus ir pavaduotojus;

5) susipažinti su NŠT dokumentais ir jų projektais.

30. NŠT nario pareigos:

1) NŠT nutarimu arba jos pirmininko pavedimu dalyvauti Seimo komitetų, Vyriausybės, ministerijų, kitų institucijų posėdžiuose, kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su NŠT kompetencija susiję klausimai;

2) NŠT nutarimu arba jos pirmininko pavedimu teikti pagal savo kompetenciją siūlymus dėl įstatymų ar kitų teisės aktų projektų;

3) NŠT nutarimu arba jos pirmininko pavedimu atstovauti NŠT Lietuvoje ir užsienyje;

4) dalyvauti NŠT posėdžiuose;

5) susipažinti su teisės aktais bei jų projektais, susijusiais su NŠT kompetencija, ir teikti siūlymus;

6) NŠT nutarimu arba jos pirmininko pavedimu vadovauti NŠT komisijoms ir darbo grupėms bei dalyvauti jų veikloje;

7) laikytis NŠT etikos taisyklių. 

 

VI. NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS LĖŠOS

 

31. NŠT lėšas sudaro:

1) valstybės biudžeto lėšos;

2) Lietuvos Respublikos ir užsienio juridinių ir fizinių asmenų savanoriškos įmokos;

3) kitos teisėtu būdu gautos lėšos.

32. NŠT lėšos naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. NACIONALINĖS ŠEIMOS TARYBOS

REORGANIZAVIMAS IR  LIKVIDAVIMAS

 

33. NŠT reorganizuoja ir likviduoja Seimas.