Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

NUTARIMAS

DĖL SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS 2012 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS

 

2013 m.                      d. Nr.

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas, susipažinęs su Specialiųjų tyrimų tarnybos 2012 metų veiklos ataskaita ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 206 straipsniu,  n u t a r i a:

 

 

1 straipsnis.

Pritarti Specialiųjų tyrimų tarnybos 2012 metų veiklos ataskaitai.

 

 

2 straipsnis.

1. Konstatuoti, kad 2012 m. Lietuvoje, palyginti su 2011 m., buvo užregistruota 37 proc. daugiau korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų, 46 proc. padaugėjo asmenų, kurie kreipiasi į Specialiųjų tyrimų tarnybą, skundų, pareiškimų ir pranešimų.

 

2. Pažymėti, kad 2012 m. Specialiųjų tyrimų tarnyba, palyginti su praėjusiais metais, atliko    6 proc. daugiau ikiteisminių tyrimų, 8 proc. daugiau teisės aktų ar jų projektų antikorupcinių vertinimų, surinko ir pateikė 36 proc. daugiau informacijos apie asmenis.

 

3. Pastebėti, kad 2012 m. siekiant efektyviau panaudoti Specialiųjų tyrimų tarnybos turimus ribotus resursus, skiriant juos sudėtingiausių ir svarbiausių korupcijos atvejų tyrimui, Specialiųjų tyrimų tarnybos iniciatyva buvo susitarta su Lietuvos Respublikos generaline prokuratūra dėl efektyvesnio ikiteisminių tyrimų paskirstymo ikiteisminio tyrimo įstaigoms. Dėl šios priežasties iš prokuratūros gautų ikiteisminių tyrimų skaičius 2012 m., palyginti su 2011 m., sumažėjo 49 proc.

 

4. Atkreipti dėmesį į tai, kad Specialiųjų tyrimų tarnybai skiriami valstybės biudžeto asignavimai nuo 2008 m. nuolat mažėjo. Specialiųjų tyrimų tarnybai nebepakanka lėšų net tiesioginėms funkcijoms vykdyti. Dauguma šių lėšų skiriama nusikalstamų veikų tyrimo išlaidoms. Asignavimų mažėjimas lėmė nepakankamą dėmesį korupcijos prevencijai, antikorupciniam švietimui. Specialiųjų tyrimų tarnyba nebeturi galimybės motyvuoti darbuotojų, užtikrinti būtino darbuotojų kvalifikacijos lygio, sumažinti darbuotojų kaitos augimo. Specialiųjų tyrimų tarnybai keliamų reikalavimų ir jiems įgyvendinti skiriamų lėšų neatitikimas ateityje gali turėti įtakos Specialiųjų tyrimų tarnybos veiklos rezultatams. Tai lems nepateisintų lūkesčių atsiradimą, mažėjantį pasitikėjimą ne tik Specialiųjų tyrimų tarnyba, bet ir valstybės vykdoma antikorupcine politika.

 

5. Pažymėti, kad siekiant efektyvios kovos su korupcija būtinas sisteminis, nuoseklus valstybės požiūris, kad būtų įgyvendinama veiksmų visuma: priimami reikiami teisės aktai, numatomas pakankamas tarnybos, kovojančios su korupcija, veiklos finansavimas ir nepriklausomumas, užtikrinamas atitinkamas jos darbuotojų profesionalumo lygis, diegiamos šiuolaikinės technologijos.

 

 

3 straipsnis.

1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

1)  užtikrinti, kad būtų laiku parengti Statutinių valstybės tarnautojų tarnybos, socialinių garantijų ir darbo apmokėjimo tobulinimo gairėms, patvirtintoms Lietuvos Respublikos Seimo    2013 m. kovo 28 d. nutarimu Nr. XII-209, įgyvendinti reikalingų teisės aktų projektai;

2)  atsižvelgiant į šešioliktosios Vyriausybės 2012–2016 metų programoje numatytus prioritetus, rengiant Lietuvos Respublikos 2014 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą numatyti papildomus asignavimus Specialiųjų tyrimų tarnybos tiesioginėms funkcijoms vykdyti (tyrimų kokybei ir operatyvumui užtikrinti) ir tinkamam pareigūnų darbo užmokesčiui garantuoti (adekvačiam darbo apmokėjimui bei pareigūnų motyvacijai užtikrinti);

3)  siekiant užtikrinti tinkamą valstybės informacinių išteklių tvarkymą, kuris padėtų teisėsaugos institucijoms veiksmingiau ir operatyviau įgyvendinti joms pavestas funkcijas, kuo skubiau sukurti ir įteisinti Administracinių teisės pažeidimų registrą, kuriam duomenis teiktų visos be išimties administracinių teisės pažeidimų bylas nagrinėjančios ir nuobaudas už šiuos pažeidimus skiriančios institucijos.

 

2. Pasiūlyti Specialiųjų tyrimų tarnybai:

1)  organizuojant Specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnų mokymus, ypatingą dėmesį skirti tyrimų kokybei užtikrinti, nusikalstamos veikos imitacijos modelio taikymui;

2)  skirti daugiau dėmesio antikorupcinio teisės aktų vertinimo, korupcijos rizikos analizių atlikimo kokybei ir Specialiųjų tyrimų tarnybos analitiniams pajėgumams stiprinti;

3)  ieškant veiksmingų būdų, kaip efektyvinti korupcijos prevencijos priemones, parengti ir iki Lietuvos Respublikos  Seimo 2013 m. rudens sesijos pradžios pateikti Lietuvos Respublikos Seimui naujos redakcijos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo pakeitimo projektą.

 

 

 

 

 

SEIMO PIRMININKAS

 

 

 

 

 

 

 

 

Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto vardu teikia: