Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2012 m. d. Nr.
Vilnius
Lietuvos Respublikos Seimas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2006, Nr. 82-3254; 2012, Nr. 76-3924) 47 straipsnio 2 dalimi, n u t a r i a:
2 straipsnis.
3 straipsnis.
Įpareigoti Seimo paskirtą Komisijos pirmininką teikti Komisijai tvirtinti administracijos struktūrą, atsižvelgiant į Seimo valdybos patvirtintą Komisijos administracijos didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės piniginių fondų, pareigybių skaičių.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Seimo
2012 m. nutarimu Nr.
LIETUVOS RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (toliau – Komisija) – nepriklausoma Lietuvos Respublikos Seimui (toliau – Seimas) atskaitinga Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančių radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų ir užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų veiklą reguliuojanti ir kontroliuojanti institucija. Ji yra Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) ekspertė radijo, televizijos programų transliavimo ir retransliavimo bei užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų klausimais.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 71-1706, 2006, Nr. 82-3254), kitais Lietuvos Respublikos įstatymais bei Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais, Komisijos darbo reglamentu ir kitais teisės aktais.
3. Komisija yra valstybės biudžetinė įstaiga. Komisijos veiklai finansuoti radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojai, retransliuotojai ir (ar) užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjai, išskyrus Lietuvos nacionalinį radiją ir televiziją, gaunantys pajamas iš radijo ir (ar) televizijos programų transliavimo, retransliavimo ir (ar) užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų veiklos, privalo mokėti įmokas į Komisijos, kaip biudžetinės įstaigos, sąskaitą. Įmokos dydis yra 0,6 procento pajamų, gautų iš komercinių audiovizualinių pranešimų, reklamos, abonentinio mokesčio ir kitos veiklos, susijusios su radijo ir (ar) televizijos programų transliavimu, retransliavimu ir (ar) su užsakomosiomis visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugomis. Komisijos finansavimo šaltiniai yra valstybės biudžeto asignavimai, tarp jų užmokestis už suteiktas paslaugas, paramos lėšos ir kitos teisėtai gaunamos lėšos. Komisijos pajamos, gautos pagal Visuomenės informavimo įstatymo 47 straipsnio 16 dalį ir įmokėtos į valstybės biudžetą, gali būti naudojamos tik Komisijos strateginiame veiklos plane numatytoms ir įgyvendinamoms programoms finansuoti.
4. Komisija yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, anspaudą su Lietuvos valstybės herbu.
6. Komisijos savininkė yra valstybė. Komisijos savininko teises ir pareigas, apibrėžtas teisės aktuose, įgyvendina Seimas.
II. KOMISIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
10. Komisijos veiklos tikslai:
11. Dalyvaudama formuojant Lietuvos audiovizualinę politiką, Komisija atlieka šias funkcijas:
11.1. teikia siūlymus dėl radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų ir užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų veiklą reglamentuojančių įstatymų ir kitų su šia veikla susijusių teisės aktų projektų rengimo;
11.2. kaupia aktualią informaciją apie radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojus, retransliuotojus ir užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjus, analizuoja jų veiklą ir skelbia informaciją apie jų dalyvius, rengia informacinę ir metodinę medžiagą šiais klausimais, teikia ekspertines išvadas;
11.3. konsultuojasi ir keičiasi informacija su kompetentingomis užsienio valstybių ir tarptautinėmis institucijomis dėl radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų ir jų tiekiamų paslaugų, jų veiklos reguliavimo ir kontrolės;
11.4. kas 2 metai parengia ir pateikia Seimui analitinę apžvalgą apie Lietuvos audiovizualinės politikos įgyvendinimą, visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų raidą, pateikia statistinius duomenis apie visų Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančių visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų veiklą įgyvendinant Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 38 straipsnio 3 ir 4 dalių nuostatas, taip pat nurodo priežastis, trukdančias įgyvendinti šias nuostatas, ir priemones, kurių imtasi ar numatoma imtis trūkumams pašalinti;
12. Formuodama radijo ir televizijos programų transliavimo strategiją, Komisija atlieka šias funkcijas:
12.1. kartu su Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (toliau – RRT) rengia Radijo dažnių skyrimo radijo ir televizijos programoms transliuoti ir siųsti strategiją, kartu su RRT, vadovaujantis Radijo dažnių skyrimo radijo ir televizijos programoms transliuoti ir siųsti strategija, rengia ir tvirtina Radijo dažnių skyrimo radijo ir televizijos programoms transliuoti ir siųsti planą;
12.2. nustato įstatymų ir Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų, keliamų radijo ir (ar) televizijos programų sandarai ir turiniui, komerciniams audiovizualiniams pranešimams ir reklamos transliavimui, visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų, radijo programų ir atskirų programų rėmimo radijo ir (ar) televizijos programose įgyvendinimo tvarką, pagal savo kompetenciją priima kitus įstatymų įgyvendinamuosius teisės aktus dėl Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo ir kitų įstatymų nuostatų įgyvendinimo;
13. Vykdydama radijo, televizijos programų transliavimo, retransliavimo veiklos licencijavimą, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų registraciją ir jų veiklos kontrolę (priežiūrą), Komisija atlieka šias funkcijas:
13.1. Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo ir Transliavimo ir retransliavimo veiklos licencijavimo taisyklėse nustatyta tvarka skelbia ir vykdo konkursus transliavimo, retransliavimo licencijoms gauti, nustato šių konkursų ir licencijų sąlygas, išduoda licencijas, keičia licencijų sąlygas;
13.2. teikia Vyriausybės įgaliotai institucijai visuomenės informavimo srityje tvirtinti Transliavimo ir retransliavimo veiklos licencijavimo taisykles ir metinės įmokos už licenciją dydžio nustatymo tvarkos aprašą;
13.3. įmokos už licenciją dydžio nustatymo tvarkos apraše nustatytais atvejais kreipiasi į Vyriausybės įgaliotą instituciją visuomenės informavimo srityje dėl metinės įmokos už licenciją dydžio nustatymo ir (ar) pakeitimo konkrečiam asmeniui;
13.4. nustato užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų registravimo tvarką ir, vadovaujantis šia tvarka, registruoja Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančius užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjus;
13.5. kontroliuoja, kaip radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojai, retransliuotojai, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjai, taip pat kiti asmenys, elektroninių ryšių tinklais transliuojantys ar retransliuojantys audiovizualinius ir (ar) garso kūrinius, laikosi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo ir Lietuvos Respublikos nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymų, prisiimtų įsipareigojimų, licencijų sąlygų ir Komisijos priimtų sprendimų;
13.6. nagrinėja vartotojų skundus dėl radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų, taip pat asmenų, vartotojams teikiančių prieigą prie sąlyginės prieigos sistemomis apsaugotų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis, paslaugų;
13.7. pagal savo kompetenciją atlieka Lietuvos Respublikos nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo nuostatų įgyvendinimo priežiūrą;
13.8. kontroliuoja, kaip televizijos programų transliuotojai ir užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjai laikosi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo nuostatų dėl Europos kūrinių ir nepriklausomų kūrėjų sukurtų kūrinių apimties transliuojamose televizijos programose ir kataloguose, teisės rodyti programas apie visuomenei reikšmingus įvykius, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 39 straipsnio 1, 3, 5, 6, 10, 11 dalyse nustatytų reikalavimų, keliamų televizijos reklamai ir komerciniams audiovizualiniams pranešimams, 40 straipsnyje nustatytų reikalavimų, keliamų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų, radijo programų ir atskirų programų rėmimui, 401 straipsnyje nustatytų reikalavimų, keliamų prekių rodymui programose;
13.9. kontroliuoja, kaip radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojai, retransliuotojai, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjai, taip pat kiti asmenys, elektroninių ryšių tinklais transliuojantys ar retransliuojantys audiovizualinius ir (ar) garso kūrinius, laikosi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo ir kitų įstatymų nuostatų dėl radijo ir (ar) televizijos programų transliavimo, retransliavimo ir kitų įstatymų nustatytų viešosios informacijos ir jos skleidimo reikalavimų;
13.10. kontroliuojant, kaip laikomasi įstatymų, Komisijos sprendimų, reglamentuojančių radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų ir užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų veiklą, ir licencijų sąlygų, vykdo elektroninių ryšių tinklais transliuojamų ar retransliuojamų audiovizualinių kūrinių, radijo ir (ar) televizijos programų stebėseną;
13.11. radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojams, retransliuotojams, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjams, taip pat kitiems asmenims, elektroninių ryšių tinklais transliuojantiems ar retransliuojantiems audiovizualinius ir (ar) garso kūrinius, pažeidusiems Lietuvos Respublikos nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo reikalavimus ar licencijų sąlygas, nevykdantiems Komisijos priimtų sprendimų ar įpareigojimų, įstatymų nustatyta tvarka taiko šias poveikio priemones:
13.12. kreipiasi į kompetentingą instituciją dėl neteisėtos transliavimo, retransliavimo ir užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų veiklos nutraukimo;
13.13. Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo nustatyta tvarka sustabdo užsienio valstybių visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų parengtų paslaugų teikimą Lietuvos Respublikos teritorijoje;
III. KOMISIJOS TEISĖS
15. Komisija, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi šias teises:
15.1. neatlygintinai gauti iš radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų ir retransliuotojų, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų, informacinės visuomenės informavimo priemonių valdytojų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, kitų juridinių asmenų informaciją, taip pat ir tokią, kuri sudaro komercinę paslaptį, reikalingą Komisijos funkcijoms atlikti;
15.2. gauti iš radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų, informacinės visuomenės informavimo priemonių valdytojų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, kitų asmenų dokumentus ir kitą informaciją, reikalingą Komisijos kompetencijai priskirtų atitinkamų įstatymų pažeidimų tyrimams atlikti;
15.4. kreiptis į Žurnalistų etikos inspektorių dėl viešosios informacijos priskyrimo informacijos, kuri daro neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi, kategorijai, jeigu Komisijos nariams kyla abejonių vertinant viešosios informacijos žalą nepilnamečių fiziniam, protiniam ar doroviniam vystymuisi arba tokios informacijos vertinimas reikalauja specialių žinių;
15.5. sudaryti komisijas, darbo grupes teisės aktams rengti ar kitiems Komisijos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų (suderinus su jų vadovais) specialistus;
15.7. dalyvauti tarptautinių organizacijų veikloje, palaikyti tiesioginius ryšius su užsienio valstybių institucijomis ir organizacijomis;
15.8. pagal savo kompetenciją, vadovaudamasi 2004 m. spalio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2006/2004 dėl nacionalinių institucijų, atsakingų už vartotojų apsaugos teisės aktų vykdymą, bendradarbiavimo, dalyvauti kuriant ir vykdant šiuo reglamentu nustatytą bendradarbiavimo sistemą;
15.9. sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus, turėti ir įgyti kitas civilines teises ir pareigas, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, šiems nuostatams ir Komisijos veiklos tikslams.
15.10. turėti kitas Visuomenės informavimo įstatymo, tiesiogiai taikomų Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių transliavimo ir retransliavimo veiklą, ir 2004 m. spalio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 2006/2004 dėl nacionalinių institucijų, atsakingų už vartotojų apsaugos teisės aktų vykdymą, bendradarbiavimo ir kitų teisės aktų nustatytas teises.
IV. KOMISIJOS SUDĖTIS, KOMISIJOS PIRMININKO IR KOMISIJOS NARIŲ SKYRIMO IR ATLEIDIMO TVARKA
16. Komisiją sudaro 11 narių: du narius skiria Lietuvos Respublikos Prezidentas, tris narius (vieną – iš opozicinių frakcijų) – Seimas Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto ir Informacinės visuomenės plėtros komiteto bendru teikimu, tris narius – Lietuvos meno kūrėjų asociacija, vieną narį – Lietuvos katalikų bažnyčios Vyskupų konferencija, vieną narį – Lietuvos žurnalistų sąjunga, vieną narį – Lietuvos žurnalistų draugija.
17. Komisijos nariu gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos Lietuvos Respublikos pilietis, turintis aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip penkerių metų patirtį audiovizualinės politikos, viešosios informacijos rengėjo ar skleidėjo veiklos srityse, profesinės ar akademinės patirties visuomenės informavimo, švietimo, kultūros, mokslo ar žmogaus teisių srityse. Komisijos nariui taikomi tokie patys kaip ir valstybės tarnautojams Valstybės tarnybos įstatyme nustatyti kriterijai, kuriais remiantis asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos.
18. Komisijos nariais negali būti Seimo, Vyriausybės nariai, Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos tarybos nariai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, asmenys, susiję su radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojais, retransliuotojais ir (ar) užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjais darbo, autorinių sutarčių ar kitais sutartiniais santykiais, taip pat radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų ir (ar) užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų dalyviai ir asmenys, kurie mažiau kaip prieš vienus metus ėjo pareigas reguliuojamų sektorių įmonių ar organizacijų valdymo organuose ir (ar) gali tose įmonėse ar organizacijose turėti interesų, juos skiriančių institucijų ar organizacijų vadovai, Komisijos administracijos darbuotojai. Komisijos nariu taip pat negali būti asmuo, kurio artimi asmenys, kaip jie apibrėžti Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme, yra susiję su radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojais, retransliuotojais ir (ar) užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjais darbo, autorinių sutarčių ar kitais sutartiniais santykiais ir yra radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų ir (ar) užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų dalyviai.
19. Politinių partijų nariai, paskirti į Komisiją, sustabdo savo narystę politinėje partijoje ir dalyvavimą jos veikloje iki savo kadencijos Komisijoje pabaigos.
20. Komisijos nariai skiriami ketverių metų kadencijai ir jais gali būti ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Likus ne mažiau kaip 60 dienų iki Komisijos kadencijos pabaigos, Komisija kreipiasi į Komisijos narius skiriančias institucijas ar organizacijas dėl naujų narių skyrimo.
22. Komisijos nario darbo Komisijoje teisinis pagrindas yra jį paskyrusios institucijos (institucijų) ar organizacijos (organizacijų) priimtas sprendimas. Komisijos nariams taikomos Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo nustatytos darbo apmokėjimo sąlygos ir Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatos. Kai Komisijos narys dirba ne visą darbo dieną, už darbą atliekant Komisijos nario pareigas jam apmokama atsižvelgiant į faktiškai dirbtą darbo laiką, kuris apskaitomas Komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
23. Komisijos nario įgaliojimai nutrūksta pasibaigus jo kadencijai. Komisijos nario įgaliojimai nutrūksta anksčiau laiko, kai:
23.2. Komisijos narys be pateisinamos priežasties daugiau kaip keturis mėnesius iš eilės nedalyvauja Komisijos posėdžiuose;
23.8. Komisijos narį atšaukia jį paskyrusi organizacija ar institucija po to, kai į ją kreipiasi Komisija, ne mažesne kaip 2/3 visų Komisijos narių balsų dauguma pripažinusi, kad Komisijos narys padarė šiurkštų tarnybinį pažeidimą:
23.8.1. savo veiksmais, susijusiais su Komisijos nario pareigų atlikimu, diskreditavo Komisiją, pažemino žmogaus orumą ar atliko kitus veiksmus, tiesiogiai pažeidžiančius žmonių konstitucines teises;
23.8.2. atskleidė valstybės, tarnybinę ar radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų, informacinės visuomenės informavimo priemonių valdytojų komercinę paslaptį;
23.8.3. piktnaudžiavo Komisijos nario pareigomis ir (ar) pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo reikalavimus;
23.8.4. dalyvavo su Komisijos nario pareigomis nesuderinamoje veikloje arba paaiškėjo, kad neatitinka šių nuostatų 17, 18 punktuose numatytų reikalavimų;
23.8.5. be pateisinamos priežasties nedalyvavo daugiau kaip trijuose Komisijos posėdžiuose (pasitarimuose) per kalendorinius metus;
24. Tais atvejais, kai Komisijos nario įgaliojimai nutrūksta anksčiau laiko šių nuostatų 23 punkte numatytais pagrindais, Komisija kreipiasi į instituciją ar organizaciją, paskyrusią Komisijos narį, kurio įgaliojimai nutrūksta anksčiau laiko, prašydama paskirti naują Komisijos narį iki kadencijos, kuriai buvo paskirtas Komisijos narys, kurio įgaliojimai nutrūko anksčiau laiko, pabaigos.
25. Informacija apie Komisijos sudėtį ir jos pasikeitimus iki 2013 m. gruodžio 31 d. skelbiama leidinyje „Valstybės žinios” ir Komisijos tinklalapyje, o nuo 2014 m. sausio 1 d. Teisės aktų registre ir Komisijos tinklalapyje.
26. Komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją bendru Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto ir Informacinės visuomenės plėtros komiteto teikimu iš Komisijos narių dvejų metų laikotarpiui skiria ir atleidžia Seimas. Kol Komisijos pirmininkas nėra paskirtas, jo pareigas eina vyriausias pagal amžių Komisijos narys. Asmuo negali būti Komisijos pirmininku ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
27. Komisijos pirmininkas ir jo pavaduotojas negali dirbti verslo, komercijos ar kitokiose įstaigose, įmonėse ar organizacijose, negali gauti jokio kito atlyginimo, išskyrus darbo užmokestį Komisijoje, nustatytą pagal einamas pareigas, ir užmokestį už mokslinį bei pedagoginį darbą ir autorinį atlyginimą už kūrybinę veiklą, nesusijusią su radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojais, retransliuotojais ir (ar) užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjais ir (ar) jų dalyviais. Apribojimas, kad Komisijos pirmininkas ir jo pavaduotojas negali gauti jokio kito atlyginimo, išskyrus darbo užmokestį Komisijoje, nustatytą pagal einamas pareigas, ir užmokestį už mokslinį bei pedagoginį darbą ir autorinį atlyginimą už kūrybinę veiklą, nesusijusią su radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojais, retransliuotojais ir (ar) užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjais ir (ar) jų dalyviais netaikomas, kai Komisijos pirmininkas ar jo pavaduotojas įgyvendina turtines autoriaus teises, atsiradusias iki jų tapimo Komisijos pirmininku ar jo pavaduotoju.
V. KOMISIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
29. Komisijos veikla organizuojama vadovaujantis Komisijos pirmininko patvirtintais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), kitais planavimo dokumentais. Komisijos strateginiai veiklos planai skelbiami Komisijos tinklalapyje.
32. Komisijos posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį šaukia Komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba ne mažiau kaip 1/3 Komisijos narių prašymu. Informacija apie numatomus posėdžius ir jų darbotvarkė skelbiama Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka. Komisijos pasitarimų organizavimo tvarka nustatoma Komisijos darbo reglamente.
33. Komisijos priimamų norminių teisės aktų projektai skelbiami Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinėje sistemoje TAPIS ir Komisijos tinklalapyje viešosioms konsultacijoms, kad suinteresuoti asmenys galėtų per Komisijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 10 kalendorinių dienų, pareikšti dėl jų pastabas ir pateikti pasiūlymus. Komisija nustato detalią viešųjų konsultacijų tvarką.
34. Komisijos posėdžiai yra vieši. Komisijos posėdis ne mažiau kaip 2/3 dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma gali būti paskelbtas uždaru, kai reikia apsaugoti asmens privataus gyvenimo slaptumą ar jo nuosavybę, taip pat jeigu viešas nagrinėjimas gali atskleisti valstybės, profesines ar komercines paslaptis.
35. Komisijos posėdžiai laikomi teisėtais, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių. Komisijos posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jo pavaduotojas arba kitas Komisijos pirmininko įgaliotas asmuo.
36. Komisija posėdžiuose priima sprendimus, nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose ir kitus nutarimus, numatytus Komisijos darbo reglamente. Sprendimai ir nutarimai priimami atviru balsavimu paprasta visų Komisijos narių balsų dauguma, išskyrus šių nuostatų 34 ir 37 punkte nustatytus atvejus, kai Komisijos sprendimai priimami ne mažesne kaip 2/3 balsų dauguma.
37. Komisijos sprendimai išduoti licenciją, atsisakyti ją išduoti, taip pat dėl Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse ir Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme numatytų nuobaudų skyrimo, licencijos sąlygų pakeitimo, konkursų sąlygų ir rezultatų, licencijos galiojimo sustabdymo, licencijos galiojimo panaikinimo priimami ne mažesne kaip 2/3 visų Komisijos narių balsų dauguma.
38. Komisijos sprendimus ir nutarimus pasirašo Komisijos pirmininkas arba jo pavaduotojas, kai Komisijos pirmininkas yra laikinai išvykęs į užsienį arba dėl ligos laikinai negali eiti savo pareigų. Komisijos sprendimai, kurie yra norminiai teisės aktai iki 2013 m. gruodžio 31 d. skelbiami leidinyje „Valstybės žinios“, o nuo 2014 m. sausio 1 d. Teisės aktų registre ir įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo, jeigu pačiuose sprendimuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data. Kiti Komisijos priimti sprendimai ir nutarimai skelbiami Komisijos tinklalapyje ir įsigalioja jų paskelbimo dieną, jeigu juose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.
39. Komisijos sprendimai radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojams, retransliuotojams ir užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjams yra privalomi, juos šie asmenys gali skųsti teismui per 30 dienų nuo Komisijos sprendimų įsigaliojimo dienos.
40. Komisijos darbo tvarką, posėdžių organizavimo ir vedimo tvarką, jų periodiškumą, sprendimų, nutarimų priėmimo tvarką nustato Komisijos darbo reglamentas. Komisijos nariai ir administracija privalo laikytis šių nuostatų ir Komisijos darbo reglamento.
41. Jeigu Komisijos posėdyje sprendžiamas klausimas susijęs su Komisijos nario privačiais interesais, galinčiais sukelti viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą, šis narys prieš svarstymą apie tai raštu praneša Komisijai ir privalo nusišalinti nuo šio klausimo svarstymo.
42. Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Komisijos narys negali įgalioti kito asmens balsuoti už jį. Komisijos nariams ir administracijai draudžiama paviešinti per uždarą posėdį, svarstytą medžiagą. Komisijos nariams ir administracijai draudžiama platinti informaciją, kuri yra radijo ir (ar) televizijos programų transliuotojų, retransliuotojų, užsakomųjų visuomenės informavimo audiovizualinėmis priemonėmis paslaugų teikėjų, informacinės visuomenės informavimo priemonių valdytojų komercinė paslaptis ar duomenis, kurių apsauga numatyta Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme.
43. Komisijos pirmininkas:
43.3. Komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka organizuoja Komisijos posėdžius, pasitarimus ir jiems vadovauja;
43.7. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Komisijos administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina ir skiria jiems nuobaudas (jeigu įstatymų nustatyta tvarka nepaveda to daryti Administracijos direktoriui);
43.9. Komisijos vardu sudaro sutartis, kontroliuoja jų vykdymą (jeigu teisės aktų nustatyta tvarka nepaveda to daryti Komisijos administracijos direktoriui);
43.10. kiekvienais metais parengia planuojamų Komisijos metinių pajamų ir išlaidų sąmatą, pateikia ją svarstyti ir tvirtinti Komisijai;
43.13. kiekvienais metais organizuoja praėjusių metų finansinių ataskaitų rinkinio nepriklausomą auditą;
43.14. kiekvienais metais iki kovo 1 dienos parengia ir pateikia Komisijai svarstyti praėjusių metų Komisijos veiklos ataskaitą ir finansinių ataskaitų rinkinį kartu su nepriklausomo auditoriaus išvada ir audito ataskaita;
43.15. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, leidžia įsakymus, kontroliuoja, kaip jie įgyvendinami;
V. KOMISIJOS ADMINISTRACIJA
45. Komisijos finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą atlieka ir padeda Komisijai atlikti jai pavestas funkcijas Komisijos administracija (toliau – Administracija).
47. Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, didžiausią leistiną pareigybių skaičių nustato Seimo valdyba.
49. Administracija atlieka šias pagrindines funkcijas:
50. Komisijos administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) ir administracijos valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigas tvarką, jų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas, tarnybinių atlyginimų koeficientus ir kitas darbo apmokėjimo sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.
53. Administracijos direktorius:
53.1. vadovauja Administracijai, organizuoja ir kontroliuoja Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklą;
53.2. Komisijos pirmininko pavedimu įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina ir skiria jiems nuobaudas;
53.3. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, leidžia įsakymus, kontroliuoja, kaip jie įgyvendinami;
53.4. Komisijos pirmininko pavedimu ir Administracijos darbo reglamento nustatytais atvejais sudaro sutartis, kontroliuoja jų vykdymą;
53.5. be balsavimo teisės dalyvauja Komisijos posėdžiuose, informuoja Komisiją apie įstatymuose numatytų Komisijos funkcijų atlikimą, Komisijos sprendimų vykdymą;
53.6. pristato Komisijos ir Administracijos darbą visuomenei arba paveda tai atlikti kitam Administracijos darbuotojui;
VI. KOMISIJOS VEIKLOS KONTROLĖ
55. Komisija kiekvienais metais iki balandžio 1 dienos pateikia Seimui praėjusių metų Komisijos veiklos ataskaitą ir finansinių ataskaitų rinkinį kartu su nepriklausomo auditoriaus išvada ir audito ataskaita. Šias ataskaitas svarsto Seimo Audito komitetas, Informacinės visuomenės plėtros komitetas ir Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas.
56. Jeigu bent 2 iš šių nuostatų 53 punkte nurodytų Seimo komitetų nepritaria Komisijos veiklos ataskaitai ar finansinių ataskaitų rinkiniui, jie svarstomi Seimo plenariniame posėdyje ne vėliau kaip per 30 dienų nuo komitetų pateiktos neigiamos išvados.
57. Jeigu Seimo plenariniame posėdyje Komisijos veiklos ataskaita ar finansinių ataskaitų rinkinys nepatvirtinami, Seimas kreipiasi į Komisijos narius skyrusias institucijas ar organizacijas, kad jos priimtų sprendimus dėl savo paskirtų Komisijos narių veiklos tęstinumo. Jeigu daugiau kaip pusė Komisijos narių nėra patvirtinami toliau tęsti veiklą Komisijoje, Komisijos narius skyrusios institucijos ar organizacijos privalo paskirti kitus Komisijos narius ir pradedama skaičiuoti nauja Komisijos kadencija.
VII. KOMISIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
59. Komisijos finansų kontrolę atlieka Komisijos pirmininko paskirti valstybės tarnautojai arba darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.