Projektas |
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
DĖL SEIMO KRIMINALINĖS ŽVALGYBOS PARLAMENTINĖS KONTROLĖS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2012 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Seimo
2012 m. d.
nutarimu Nr.
SEIMO KRIMINALINĖS ŽVALGYBOS
PARLAMENTINĖS KONTROLĖS KOMISIJOS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kriminalinės žvalgybos parlamentinės kontrolės komisija (toliau – Komisija) – tai Seimo sudaryta nuolatinė komisija kriminalinės žvalgybos parlamentinei kontrolei atlikti. Komisija sudaroma Seimo statuto nustatyta tvarka.
2. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Kriminalinės žvalgybos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo statutu, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR TEISĖS
4. Komisijos uždaviniai:
2) prižiūrėti, ar kriminalinės žvalgybos subjektų veikla atitinka Lietuvos Respublikos Konstituciją ir įstatymus, analizuoti operatyvinės veiklos subjektų finansinių išteklių naudojimo veiksmingumą ir racionalumą;
3) teikti pasiūlymus Seimui, Vyriausybei ir kitoms institucijoms dėl teisės aktų, reglamentuojančių kriminalinės žvalgybos veiklą, priėmimo ir tobulinimo;
4) analizuoti kriminalinę žvalgybą reglamentuojančių teisės aktų būklę, taip pat ar šie aktai atitinka įstatymų reikalavimus;
5. Komisijos teisės:
1) išklausyti kriminalinės žvalgybos subjektų, jų pagrindinių institucijų, prokurorų, ministerijų ir kitų valstybės institucijų informaciją bei pranešimus, kaip vykdomas Kriminalinės žvalgybos įstatymas;
2) savo darbe pasitelkti profesionalius ekspertus, turinčius leidimus susipažinti su valstybės paslaptį sudarančia informacija;
3) reikalauti ir gauti iš Generalinės prokuratūros ir (ar) teismų pirmininkų, valstybės ir savivaldybių institucijų, organizacijų kriminalinės žvalgybos subjektų, ūkio subjektų, teikiančių elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, dokumentų, paaiškinimų ir kitos informacijos, reikalingos kontrolei atlikti, išskyrus kriminalinės žvalgybos slaptųjų dalyvių tapatybę nustatančius duomenis bei detalią informaciją apie šį dalyvių kiekybinę r personalinę sudėtį, kriminalinės žvalgybos tyrimo bylas ir kriminalinės žvalgybos veiksmų atlikimo taktiką;
III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
6. Komisijos posėdžius šaukia Komisijos pirmininkas, o kai jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Sesijos metu Komisijos posėdžiai paprastai šaukiami 2 kartus per mėnesį. Prireikus šaukiamas neeilinis posėdis.
7. Komisijos posėdžiai paprastai yra uždari. Posėdžiai vyksta patalpose, kuriose užtikrintas Komisijos darbo konfidencialumas.
8. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia pirmininko balsas, o kai šio nėra – pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.
IV. KOMISIJOS PIRMININKO IR KOMISIJOS NARIŲ
TEISĖS IR PAREIGOS
10. Komisijos pirmininkas:
11. Komisijos narys turi teisę:
12. Komisijos narys privalo:
1) laikyti paslaptyje duomenis ar informaciją, kuriuos sužino atlikdami tyrimą, jeigu tokie duomenys sudaro valstybės, tarnybos, komercinę arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;
2) vengti interesų konflikto ir nenaudoti duomenų ar informacijos, gautų atliekant šias pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai;
V. KREIPIMOSI NAGRINĖJIMAS
13. Kiekvienas Komisijai adresuotas kreipimasis įregistruojamas ir perduodamas Komisijos pirmininkui.
14. Komisija, susipažinusi su kreipimusi, išsiaiškina, ar jame iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso Komisijos kompetencijai. Nustačius, kad kreipimąsi turi nagrinėti kita institucija, jis Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka persiunčiamas pagal kompetenciją ir apie tai pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.
15. Komisija gavusi ne vieną kreipimąsi dėl tų pačių reikalavimų ir siūlymų, turi teisę nagrinėti juos kaip vieną kreipimąsi.
VI. KOMISIJOS SPRENDIMAI
19. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:
1) atkreipti pareigūnų ir kitų valstybės tarnautojų dėmesį į įstatymų nesilaikymą bei kitus pažeidimus ir reikalauti pašalinti nustatytus trūkumus;
2) perduoti tyrimo medžiagą teisėsaugos institucijoms, taip pat prašyti, kad būtų atliktas tarnybinis patikrinimas ir sprendžiamas klausimas dėl atsakomybės, siūlyti skirti tarnybines nuobaudas netinkamai pareigas einantiems pareigūnams ar sustabdyti jų veiklą, iki bus priimtas sprendimas dėl tyrimo rezultatų.