Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
PAŠTO ĮSTATYMO 3, 6, 7, 8, 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 5 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
ĮSTATYMAS
2011 m. d. Nr.
Vilnius
(Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125; 2010, Nr. 1-33; 2010, Nr.153-7785)
1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas
1. 3 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „Ryšių reguliavimo tarnyba“ įrašyti žodžius „Lietuvos Respublikos infrastruktūrų reguliavimo tarnyba (toliau – Infrastruktūrų reguliavimo tarnyba)“ ir šią dalį išdėstyti taip:
2. 3 straipsnio 2 dalies 10 punkte vietoj žodžio „ekstremalių“ įrašyti žodį „ekstremaliųjų“ ir šį punktą išdėstyti taip:
„10) nenugalimos jėgos ir ekstremaliųjų situacijų ar kitų ypatingų aplinkybių atvejais, taip pat siekiant pasirengti visuotinei mobilizacijai, valstybės gynybai, užtikrinant valstybės saugumą bei viešąją tvarką, įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka duoda pašto bei pasiuntinių paslaugų teikėjams privalomus nurodymus, užduotis ir užsakymus;“
3. 3 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžio „Ryšių“ įrašyti žodį „Infrastruktūrų“, vietoj žodžių „veiklas, apibrėžtas šiame Įstatyme, finansavimo šaltinius, sąlygas ir tvarką“ įrašyti žodžius „veiklą, struktūrą, veiklos principus“, vietoj žodžių „Elektroninių ryšių“ įrašyti žodžius „Infrastruktūros reguliavimo tarnybos“ ir šią dalį išdėstyti taip:
4. 3 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „Ryšių“ įrašyti žodžius „Infrastruktūrų“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„4. Infrastruktūrų reguliavimo tarnyba:
1) rengia ir tvirtina pašto ir pasiuntinių paslaugų teikimo taisykles ir prižiūri, kaip laikomasi jose nustatytų reikalavimų;
3) rengia ir teikia tvirtinti Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai nuostolingų universaliųjų pašto paslaugų kompensavimo taisykles;
4) rengia ir teikia pasiūlymus Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai dėl universaliųjų pašto paslaugų didžiausių tarifų;
5) rengia ir teikia pasiūlymus Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai dėl universaliųjų pašto paslaugų teikėjo viešojo pašto tinklo charakteristikų;
6) rengia ir teikia tvirtinti Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai universaliųjų pašto paslaugų teikimo taisykles;
7) prižiūri, kaip universaliųjų pašto paslaugų teikėjas laikosi nustatytų viešojo pašto tinklo charakteristikų ir teikiamų universaliųjų pašto paslaugų kokybės reikalavimų;
8) nustato universaliųjų pašto paslaugų teikėjui pagrindinius sąnaudų apskaitos tvarkymo principus ir sąnaudų apskaitos sistemai keliamus reikalavimus, taip pat kitus su sąnaudų apskaitos sistema susijusius reikalavimus, tarp jų ir reikalavimą atlikti auditą;
9) organizuoja nepriklausomą universaliųjų pašto paslaugų kokybės patikrinimą ir kartą per metus viešai skelbia šio patikrinimo rezultatus;
10) rengia ir tvirtina pašto ar pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų ginčų nagrinėjimo taisykles bei nagrinėja ginčus tarp pašto ir pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų;
11) rengia ir tvirtina pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ginčų nagrinėjimo taisykles ir nagrinėja ginčus tarp pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų;
13) pagal savo kompetenciją tiria ir nagrinėja šio Įstatymo pažeidimus bei pažeidėjams taiko sankcijas kitų teisės aktų nustatytais atvejais, sąlygomis ir tvarka;
14) bendradarbiauja su užsienio šalių pašto veiklos reguliavimo institucijomis, pagal kompetenciją dalyvauja tarptautinių organizacijų ir Europos Sąjungos institucijų, komitetų bei grupių veikloje;
15) įstatymų nustatyta tvarka teikia turimą informaciją kitoms valstybės ir (ar) savivaldybių institucijoms pagal jų prašymus. Valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, kurioms perduota konfidenciali informacija, privalo užtikrinti tinkamą jos apsaugą;
5. 3 straipsnio 5 dalyje vietoj žodžių „Ryšių“ įrašyti žodžius „Infrastruktūrų“ ir šią dalį išdėstyti taip:
„5. Infrastruktūrų reguliavimo tarnyba, įgyvendindama šio Įstatymo jai pavestas funkcijas, turi teisę:
1) kontroliuoti, kaip laikomasi šio Įstatymo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių pašto ir pasiuntinių veiklą, nuostatų;
2) gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, pašto bei pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų, taip pat kitų asmenų visą jai reikalingą su pavestų uždavinių įgyvendinimu ir funkcijų vykdymu susijusią informaciją, taip pat ir finansinę, užtikrindama konfidencialios informacijos apsaugą;
3 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
6 straipsnio 1 dalyje, 2 dalyje, 3 dalyje, 4 dalies 4 ir 5 punktuose, 5 ir 6 dalyse vietoj žodžių „Ryšių“ įrašyti žodžius „Infrastruktūrų“ ir šį straipsnį išdėstyti taip:
„6 straipsnis. Teisė teikti pašto ir pasiuntinių paslaugas
1. Pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugas galima teikti pateikus apie tai pranešimą Infrastruktūrų reguliavimo tarnybai. Infrastruktūrų reguliavimo tarnyba nustato pranešimo apie pašto ir pasiuntinių paslaugų teikimo pradžią pateikimo tvarką ir sąlygas pašto ir pasiuntinių paslaugų teikimo taisyklėse.
2. Prieš pradedant teikti pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugas, Infrastruktūrų reguliavimo tarnybai reikia pateikti:
1) Infrastruktūrų reguliavimo tarnybos nustatytos formos pranešimą apie pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikimo pradžią (toliau – pranešimas);
3. Infrastruktūrų reguliavimo tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visų šio straipsnio 2 dalyje nurodytų dokumentų gavimo dienos įrašo pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėją į pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų sąrašą ir apie tai paskelbia Infrastruktūrų reguliavimo tarnybos interneto svetainėje, taip pat praneša pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjui.
4. Pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjas išbraukiamas iš pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų sąrašo ir netenka teisės teikti pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugas, jeigu jis:
4) teikdamas Infrastruktūrų reguliavimo tarnybai pranešimą, pateikė klaidingus duomenis, suklastotus dokumentus arba nuslėpė faktus, dėl kurių negalėjo pradėti teikti pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugas ir būti įrašytas į pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų sąrašą;
5. Pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjas netenka teisės teikti pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugas kitą dieną po jo išbraukimo iš pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų sąrašo. Apie pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjo išbraukimą iš pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų sąrašo Infrastruktūrų reguliavimo tarnyba paskelbia savo interneto svetainėje ir praneša pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjui.
4 straipsnis. 7 straipsnio 1 dalies 5 punkto ir 5 dalies pakeitimas
1. 7 straipsnio 1 dalies 5 punkte vietoj žodžio „Ryšių“ įrašyti žodį „Infrastruktūrų“ ir šį punktą išdėstyti taip:
5 straipsnis. 8 straipsnio 3 dalies 1 ir 7 punktų pakeitimas
1. 8 straipsnio 3 dalies 1 punkte vietoj žodžio „Ryšių“ įrašyti žodį „Infrastruktūrų“ ir šį punktą išdėstyti taip:
„1) visiems naudotojams vienodomis sąlygomis užtikrinti universaliųjų pašto paslaugų nenutrūkstamą teikimą šalies teritorijoje kiekvieną darbo dieną ir ne mažiau kaip penkias dienas per savaitę, išskyrus atvejus, priklausančius nuo nenugalimos jėgos (force majeure), taip pat užtikrinti vienkartinį pašto siuntų surinkimą ir vienkartinį pristatymą į pašto paslaugų gavėjo gyvenamąją ar buveinės vietą, išskyrus tam tikras aplinkybes, kurias Infrastruktūrų reguliavimo tarnyba gali nustatyti kaip išskirtines;“.
2. 8 straipsnio 3 dalies 7 punkte vietoj žodžio „Ryšių“ įrašyti žodį „Infrastruktūrų“ ir šį punktą išdėstyti taip:
„7) tvarkyti apskaitą pagal Infrastruktūrų reguliavimo tarnybos nustatytus pagrindinius sąnaudų apskaitos tvarkymo principus bei sąnaudų apskaitos sistemos reikalavimus, taip pat kitus su sąnaudų apskaitos sistema susijusius reikalavimus, tarp jų ir reikalavimą atlikti auditą; sąnaudų apskaitos sistemoje atskirti kiekvieną universaliąją pašto paslaugą bei rezervuotąsias pašto paslaugas;“.
6 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 11 straipsnį ir išdėstyti jį taip:
„11 straipsnis. Ginčų sprendimas
1. Iškilus ginčui tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų arba tarp pašto paslaugų teikėjų ir pasiuntinių paslaugų teikėjų, naudotojas arba pašto ar pasiuntinių paslaugų teikėjas turi teisę kreiptis į Infrastruktūrų reguliavimo tarnybą, kad ši iš anksto ne teismo tvarka išspręstų ginčą su pašto ar pasiuntinių paslaugų teikėju. Naudotojas, pašto ar pasiuntinių paslaugų teikėjas taip pat turi teisę kreiptis tiesiai į teismą.
2. Ginčams pagal pašto, pasiuntinių paslaugų teikėjų ar naudotojų skundus nagrinėti taikomos Infrastruktūrų reguliavimo tarnybos patvirtintos Pašto ar pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų arba pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ginčų nagrinėjimo taisyklės.
3. Jeigu pašto ar pasiuntinių paslaugų teikėjas arba naudotojas kreipiasi į Infrastruktūrų reguliavimo tarnybą prieš tai nesikreipęs į pašto ar pasiuntinių paslaugų teikėją, Infrastruktūrų reguliavimo tarnyba imasi priemonių šalis sutaikyti.
4. Pašto ar pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų bei pašto paslaugų teikėjų ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ginčų nagrinėjimo taisyklėse nustatomi prašymų išspręsti ginčą formos, turinio ir pateikimo, įrodymų rinkimo ir pateikimo reikalavimai, taip pat šalių taikinimo procedūra ir ginčų nagrinėjimo procedūra, kitos ginčų nagrinėjimo taisyklės.
7 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
8 straipsnis. Įstatymo įgyvendinimas