Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO Kodekso 1, 3, 4, 7, 12, 23, 24, 25, 29 ir 33 straipsnių ir priedo pakeitimO, KODEKSO papildymO 41, 251 ir 331 straipsniais IR KODEKSO 8 IR 27 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

ĮSTATYMAS

 

2011 m.    d. Nr.

Vilnius

 

(Žin., 2004, Nr. 72-2489; 2006, Nr. 72-2672; 2009, Nr. 159-7204)

 

PIRMASIS SKIRSNIS

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO Kodekso 1, 3, 4, 7, 12, 23, 24, 25, 29 ir 33 straipsnių ir priedo pakeitimas, KODEKSO papildymas 41, 251 ir 331 straipsniais IR KODEKSO 8 IR 27 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMas NETEKUSIAIS GALIOS

 

1 straipsnis. 1 straipsnio 2 dalies pakeitimas

Kodekso 1 straipsnio 2 dalyje vietoje žodžio „atitinka“ įrašyti žodį „įgyvendina“ ir visą 1 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

2. Šio Kodekso nuostatos įgyvendina Kodekso priede pateiktus Europos Sąjungos teisės aktus.“

 

2 straipsnis. 3 straipsnio papildymas 131, 132 ir 291 dalimis ir 32 dalies pakeitimas

1. Kodekso 3 straipsnį papildyti 131 dalimi:

131. Keleivių vežimo geležinkelių transportu tarptautiniais maršrutais paslauga (toliau – keleivių vežimas tarptautiniais maršrutais) – keleivių vežimo geležinkelių transportu paslauga, kai traukinys su visais savo vagonais kerta valstybės sieną, net jei traukinys buvo performuotas, o įvairios jo dalys gali būti pradėjusios maršrutą skirtingose vietose ir vykti į skirtingas paskirties vietas.“

 

2. Kodekso 3 straipsnį papildyti 132 dalimi:

132. Keleivių vežimo geležinkelių transportu vietiniais maršrutais paslauga (toliau – keleivių vežimas vietiniais maršrutais) – keleivių vežimo geležinkelių transportu paslauga, kai traukinys nekerta valstybės sienos.“

 

3. Kodekso 3 straipsnį papildyti 291 dalimi:

291. Viešosios keleivinio geležinkelių transporto paslaugos – viešojo poreikio patenkinimui reikalingos keleivinio geležinkelio transporto paslaugos, kurių teikimas be papildomų kompensacijų ir (ar) kitų išskirtinių teisių geležinkelio įmonėms (vežėjams) yra komerciškai nenaudingas“

 

4. Pakeisti Kodekso 3 straipsnio 32 dalį ir ją išdėstyti taip:

32. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas – šio Kodekso 23 straipsnio 1 dalyje nurodyta įmonė, teisėtai valdanti ir prižiūrinti viešąją geležinkelių infrastruktūrą bei teikianti su tuo susijusias paslaugas geležinkelio įmonėms (vežėjams).“

3 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

Pakeisti Kodekso 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

4 straipsnis. Geležinkelių transporto veiklos principai

Geležinkelių transporto veiklos principai yra šie:

1) viešosios geležinkelių infrastruktūros prieinamumas lygiomis teisėmis ir nediskriminacinėmis sąlygomis Europos Sąjungos valstybėse narėse įsteigtoms ir teisės aktų nustatyta tvarka sertifikuotoms geležinkelio įmonėms (vežėjams);

2) sąžininga konkurencija su kitomis transporto šakomis;

3) geležinkelio įmonių (vežėjų) savarankiškumas tvarkant administracinius, ekonominius, buhalterinius ir vidaus kontrolės reikalus.

 

4 straipsnis. Kodekso papildymas 41 straipsniu

Papildyti Kodeksą 41 straipsniu:

 

41 straipsnis. Reikalavimai geležinkelių transporto veiklos apskaitai

1. Geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo atskirai tvarkyti žemiau nurodytos veiklos apskaitas, sudaryti atskiras pelno (nuostolio) ataskaitas ir balansus:

1) krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugų bei su jomis susijusios veiklos;

2) keleivių bei bagažo vežimo geležinkelių transportu paslaugų bei su jomis susijusios veiklos.

2. Atskiros pelno (nuostolio) ataskaitos ir balansai skelbiami viešai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro nustatyta tvarka.

3. Specialūs reikalavimai viešųjų keleivinio geležinkelių transporto paslaugų apskaitai nustatyti 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 1370/2007 dėl keleivinio geležinkelių ir kelių transporto viešųjų paslaugų ir panaikinančiu Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 1191/69 ir (EEB) Nr. 1107/70 (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1370/2007) ir šio Kodekso 12 straipsnio 4 dalyje.

4. Specialūs reikalavimai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo apskaitai nustatyti šio Kodekso 23 straipsnio 2 ir 8 dalyse.“

 

5 straipsnis. 7 straipsnio 1, 2, 5, 6, 8 dalių pakeitimas, 4 dalies papildymas 4 ir 5 punktais

1. Pakeisti Kodekso 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Geležinkelių transporto viešąjį administravimą vykdo Vyriausybė, Susisiekimo ministerija, Valstybinė geležinkelių inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba.“

 

2. Pakeisti Kodekso 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė formuoja geležinkelių transporto politiką, užtikrindama efektyvią geležinkelių transporto sąveiką su kitomis transporto rūšimis, koordinuoja jos įgyvendinimą ar atlieka kitas šiame Kodekse bei kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.“

 

3. Papildyti Kodekso 7 straipsnio 4 dalį naujais 4 ir 5 punktu, 4 punktą laikyti atitinkamai 6 punktu ir šią dalį išdėstyti taip:

4. Valstybinė geležinkelių inspekcija prie Susisiekimo ministerijos:

1) kontroliuoja, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, kitų teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismo saugos klausimus, reikalavimų;

2) išduoda licencijas verstis vežimais geležinkelių transportu, prižiūri, kaip laikomasi licencijuojamos veiklos sąlygų, prireikus sustabdo ir panaikina šių licencijų galiojimą;

3) išduoda saugos sertifikatus, suteikia įgaliojimus geležinkelių transporto eismo saugos srityje;

4) skiria viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus geležinkelio įmonėms (vežėjams);

5) nustato rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra dydį;

6) atlieka eismo saugos institucijos ir kitas šiame Kodekse bei kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.“

 

4. Pakeisti Kodekso 7 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Konkurencijos taryba yra geležinkelių transporto rinkos reguliuotojas (toliau – rinkos reguliuotojas), kuris vykdo konkurencijos geležinkelių transporto sektoriuje stebėseną ir reguliuoja viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų) santykius. Rinkos reguliuotojas turi teisę nedelsiant gauti jo funkcijoms vykdyti reikalingą informaciją iš viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo), Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos, institucijų, įstaigų ar organizacijų, kurios sudaro su geležinkelio įmonėmis (vežėjais) viešųjų paslaugų sutartis.“

 

5. Pakeisti Kodekso 7 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip“

6. Rinkos reguliuotojas savo iniciatyva ar pagal geležinkelio įmonės (vežėjo) skundą nagrinėja viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonių (vežėjų), institucijų, įstaigų ar organizacijų priimtus sprendimus dėl teisės naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra sąlygų apribojimo, Tinklo nuostatų, viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo, rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra ėmimo sistemos, šios rinkliavos dydžio ar struktūros. Geležinkelio įmonių (vežėjų) skundai, kaip ikiteisminiai ginčai, nagrinėjami ir sprendimai dėl jų priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta tvarka. Rinkos reguliuotojas per 2 mėnesius nuo dienos, kurią buvo gauta visa atitinkamam skundui nagrinėti reikalinga medžiaga, privalo priimti sprendimą ir, jei skundas pripažįstamas pagrįstu, imtis šių veiksmų situacijai ištaisyti: reikalauti panaikinti skundžiamą sprendimą ar jo dalį arba pats panaikinti skundžiamą sprendimą ar jo dalį. Jeigu pateikiamas skundas dėl atsisakymo skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus arba dėl sąlygų, kuriomis buvo pasiūlyta skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus, rinkos reguliuotojas arba patvirtina, kad toks skundžiamas sprendimas turi likti nepakeistas, arba pareikalauja, kad jis būtų pakeistas pagal jo nurodymus. Rinkos reguliuotojas, nagrinėdamas šioje straipsnio dalyje nurodytus viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo), institucijų, įstaigų ar organizacijų sprendimus savo iniciatyva, mutatis mutandis taiko tvarką, kuria vadovaujasi nagrinėdamas geležinkelio įmonės (vežėjo) skundą.“

 

6. Pakeisti Kodekso 7 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

8. Rinkos reguliuotojas privalo užtikrinti, kad tvirtinant rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra konkretų dydį ir skiriant viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus būtų laikomasi teisės aktų nustatytų reikalavimų, prižiūri geležinkelio įmonių (vežėjų) ar tarptautinių geležinkelio įmonių (vežėjų) grupės ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo derybas dėl rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra dydžio, keičiasi informacija apie savo darbą, sprendimų priėmimo principus ir praktiką su kitais Europos Sąjungos valstybių narių rinkos reguliuotojais.“

 

 

6 straipsnis. 8 straipsnio pripažinimas netekusiu galios

Kodekso 8 straipsnį pripažinti netekusiu galios.

 

7 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas

Pakeisti Kodekso 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

12 straipsnis. Viešųjų keleivinio geležinkelių transporto paslaugų teikimas

1. Vyriausybės įgaliota institucija nustato viešųjų keleivinio geležinkelių transporto paslaugų (toliau – viešųjų paslaugų) poreikį šalyje ir užtikrina jų teikimą su geležinkelio įmonėmis (vežėjais) sudarydama viešųjų paslaugų sutartis.

2. Viešųjų paslaugų sutarčių turinį, trukmę, jų sudarymo sąlygas ir tvarką, geležinkelio įmonės (vežėjo) nuostolių, patirtų teikiant viešąsias paslaugas, kompensavimo tvarką nustato Reglamentas (EB) Nr. 1370/2007.

3. Vyriausybės įgaliota institucija geležinkelio įmonę (vežėją) viešosioms paslaugoms teikti parenka konkurso būdu vadovaudamasi Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 3, 4, 5 straipsniais arba tiesiogiai sudarydama sutartis pagal Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 5 straipsnyje nurodytas sąlygas.

4. Geležinkelio įmonės (vežėjo) nuostolių, patirtų teikiant viešąsias paslaugas, kompensacijos apskaičiavimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija pagal Reglamento (EB) Nr. 1370/2007 priedo taisykles.

5. Valstybės lėšos, skirtos geležinkelio įmonei (vežėjui) viešųjų paslaugų teikimui, turi būti apskaitomos atskirai ir negali būti naudojamos kitoms veikloms.“

 

8 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas

Pakeisti Kodekso 23 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

23 straipsnis. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymas

1. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka viešąją geležinkelių infrastruktūrą ir jos objektų užimamą žemę patikėjimo teise valdo, naudoja, ja disponuoja, nepažeidžiant šio Kodekso ir kitų teisės aktų nustatytų apribojimų, ir geležinkelio įmonėms (vežėjams) teikia su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymu ir priežiūra susijusias paslaugas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas – akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijas vykdo atskiras akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ padalinys, nevykdantis šio Kodekso 10 straipsnio 2 dalyje nurodytų veiklų.

2. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo užtikrinti, kad būtų atskirta viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijas vykdančio padalinio apskaita nuo padalinių, vykdančių šio Kodekso 10 straipsnio 2 dalyje nurodytas veiklas, apskaitos, sudaromos atskiros pelno (nuostolio) ataskaitos ir balansai. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo funkcijas vykdančio padalinio finansinės ataskaitos skelbiamos viešai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro nustatyta tvarka.

3. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui draudžiama diskriminuoti kitas geležinkelio įmones (vežėjus) ar sudaryti joms kitokias prieigos prie viešosios geležinkelio infrastruktūros sąlygas, lyginant su sąlygomis akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ veiklų, nurodytų šio Kodekso 10 straipsnio 2 dalyje, vykdymui. Viešosios geležinkelių infrastruktūros naudojimui akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ keleivių, bagažo ir krovinių vežimo veikloms mutatis mutandis taikomos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų) santykius reglamentuojančios šio Kodekso ir kitų teisės aktų nuostatos.

4. Viešosios geležinkelių infrastruktūros turtas yra valdomas pagal turto patikėjimo sutartį, kurią su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoju sudaro Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija. Viešosios geležinkelių infrastruktūros turtas registruojamas valstybės lėšomis.

5. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui netaikomi kituose įstatymuose nustatyti apribojimai dėl valstybei nuosavybės teise priklausančios viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų nuomos.

6. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijoms vykdyti patiriamos išlaidos apmokamos iš rinkliavų už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra, valstybės biudžeto lėšų, skiriamų pagal šio straipsnio 7 dalyje nurodytą sutartį, valstybės biudžeto lėšų, skiriamų viešosios geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo, modernizavimo ir plėtros projektams įgyvendinti, Europos Sąjungos fondų, paskolų, kitų lėšų.

7. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija sudaro sutartį su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoju dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros kokybės ir finansavimo užtikrinimo. Sutartis sudaroma ne trumpesniam kaip 3 metų laikotarpiui. Sutarties galiojimo laikotarpiui sutartyje nustatomi siektini viešosios geležinkelių infrastruktūros parametrai, priemonės viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidoms bei rinkliavos už naudojimąsi viešąja infrastruktūra dydžiui mažinti ir valstybės biudžeto finansavimas šių priemonių įgyvendinimui bei viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo veiklos įplaukų ir išlaidų subalansavimui.

8. Rinkliavos už naudojimąsi viešąją geležinkelių infrastruktūra lėšos ir valstybės lėšos, skirtos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijoms vykdyti, turi būti apskaitomos atskirai ir negali būti naudojamos kitoms veikloms.“

 

9 straipsnis. 24 straipsnio pakeitimas

Pakeisti Kodekso 24 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

24 straipsnis. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijos

1. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijos:

1) užtikrinti tinkamą ir saugią viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūrą;

2) valdyti ir organizuoti traukinių eismą;

3) užtikrinti saugų traukinių eismą;

4) teikti pasiūlymus dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros modernizavimo ir plėtros programų projektų;

5) įgyvendinti viešosios geležinkelių infrastruktūros modernizavimo ir plėtros programas bei projektus;

6) užtikrinti tinkamą lėšų, skirtų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijoms vykdyti, naudojimą;

7) viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus naudotis geležinkelio įmonėms (vežėjams) suteikti vienodomis sąlygomis;

8) atlikti paraiškų skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus geležinkelio įmonėms (vežėjams) naudotis techninį vertinimą ir pateikti išvadas Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos;

9) parengti ir išleisti Tinklo nuostatus;

10) teisės aktų nustatyta tvarka pateikti Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos duomenis, būtinus rinkliavai už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatyti;

11) rinkti rinkliavą už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra;

12) vykdyti kitas teisės aktuose viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui nustatytas funkcijas.“

 

10 straipsnis. 25 straipsnio 3 dalies pakeitimas ir straipsnio papildymas nauja 4 dalimi

1. Pakeisti Kodekso 25 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra dydį nustato Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos.“

 

2. Papildyti Kodekso 25 straipsnį nauja 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:

4. Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra dydis visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams) tokių pačių geležinkelių transporto paslaugų teikimui nustatomas vienodas.“

 

11 straipsnis. Kodekso papildymas nauju 251 straipsniu

Papildyti Kodeksą nauju 251 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

 

251 straipsnis. Geležinkelių tinklo veiklos rezultatų gerinimo sistema

1. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonės (vežėjai) skatinami mažinti geležinkelių transporto eismo sutrikimus ir didinti naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra efektyvumą, taikant baudas už traukinių eismo sutrikdymus ir kompensacijas dėl tokių trikdymų nukentėjusioms įmonėms.

2. Baudų bei kompensacijų nustatymo ir taikymo tvarką nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

3. Visame geležinkelių tinkle visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams) už tuos pačius geležinkelių transporto eismo sutrikimus taikomos vienodos baudos ir kompensacijos.“

 

12 straipsnis. 27 straipsnio pripažinimas netekusiu galios

Pripažinti netekusiu galios Kodekso 27 straipsnį.

 

13 straipsnis. 29 straipsnio 1 dalies pakeitimas

Pakeisti Kodekso 29 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos skiria viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus naudotis geležinkelio įmonėms (vežėjams). Paskirtus pajėgumus draudžiama perduoti kitai įmonei ar kitai vežimo geležinkelių transportu paslaugai teikti ar šiuos pajėgumus parduoti.“

 

14 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas

Pakeisti Kodekso 33 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

33 straipsnis. Keleivių ir bagažo vežimas

1. Keleivių ir bagažo vežimo sąlygas ir tvarką, taip pat geležinkelio įmonės (vežėjo), keleivio, bagažo siuntėjo (gavėjo) teises, pareigas ir atsakomybę, geležinkelių transportu keliaujančių neįgaliųjų arba ribotos judėsenos asmenų apsaugą ir pagalbos taisykles nustato 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1371/2007 dėl geležinkelių keleivių teisių ir pareigų (OL 2007 L 315, p. 14) (toliau – Reglamente (EB) Nr. 1371/2007), šis Kodeksas, Civilinis kodeksas, Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ir kiti teisės aktai.

2. Europos Sąjungos valstybėje narėje įregistruota geležinkelio įmonė (vežėjas), veždama keleivius tarptautiniais maršrutais, turi teisę įlaipinti keleivius bet kurioje Lietuvos Respublikos teritorijoje esančioje maršruto geležinkelio stotyje bei išlaipinti kitoje.

3. Keleivių teisių, nurodytų Reglamente (EB) Nr. 1371/2007, apsaugą užtikrina Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kuri nagrinėja keleivių skundus dėl jų teisių, nurodytų Reglamente (EB) Nr. 1371/2007, pažeidimo.

 

 

15 straipsnis. Kodekso papildymas 331 straipsniu

Papildyti Kodeksą nauju 331 straipsniu:

 

331 straipsnis. Neįgaliųjų arba ribotos judėsenos asmenų vežimas vietiniais maršrutais

1. Vežant neįgaliuosius arba ribotos judėsenos asmenis vietiniais maršrutais, geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonė (vežėjas) privalo užtikrinti, kad neįgaliesiems arba ribotos judėsenos asmenims būtų suteikta pagalba patekti į peronus, įlipti ir išlipti iš geležinkelių riedmenų techniškai tam pritaikytose geležinkelio stotyse, peronuose ar geležinkelių riedmenyse ir esant pagalbą teikiančiam personalui. Jei geležinkelio stotys, peronai ir geležinkelių riedmenys nėra techniškai pritaikyti neįgaliesiems arba ribotos judėsenos asmenims aptarnauti, geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) imasi visų įmanomų ir pagrįstų priemonių, kad šiems asmenims būtų suteikta galimybė naudotis geležinkelių transportu.

2. Neįgalusis arba ribotos judėsenos asmuo ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki keleivinio traukinio išvykimo pagal tvarkaraštį turi pranešti geležinkelių infrastruktūros valdytojui ar geležinkelio įmonei (vežėjui), kad jam reikės šio straipsnio 1 dalyje nurodytos pagalbos. Jeigu neįgalusis arba ribotos judėsenos asmuo yra įsigijęs terminuotą bilietą, informaciją apie savo keliones jis gali pateikti iš anksto vieną kartą. Šios informacijos pateikimo tvarka turi būti nustatyta Reglamento (EB) Nr. 1371/2007  19 straipsnio 1 dalyje nurodytose taisyklėse.

3. Jei neįgalusis arba ribotos judėsenos asmuo nepateikia informacijos šio straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonė (vežėjas) imasi visų įmanomų ir pagrįstų priemonių, kad būtų suteikta būtina nemokama pagalba užtikrinant neįgaliajam arba ribotos judėsenos asmeniui galimybę naudotis geležinkelių transportu.

4. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonė (vežėjas), gavę pranešimą apie būtiną pagalbą neįgaliajam arba ribotos judėsenos asmeniui, informuoja apie vietą, į kurią jis turi atvykti, bei šio atvykimo laiką. Praneštas laikas negali būti anksčiau nei 1 valanda iki paskelbto tvarkaraštyje keleivinio traukinio išvykimo laiko. Jei laikas yra nenurodytas, neįgalusis arba ribotos judėsenos asmuo į nustatytą vietą privalo atvykti ne vėliau kaip 30 minučių iki paskelbto tvarkaraštyje keleivinio traukinio išvykimo laiko.“

 

 

16 straipsnis. Priedo pakeitimas

Pakeisti Kodekso priedą ir jį išdėstyti taip:

Lietuvos Respublikos

geležinkelių transporto kodekso

priedas

 

ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI

 

1. 1991 m. liepos 29 d. Tarybos direktyva 91/440/EEB dėl Bendrijos geležinkelių plėtros (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 1 tomas, p. 341), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2007/58/EB (OL 2007 L 315, p. 44).

2. 1995 m. birželio 19 d. Tarybos direktyva 95/18/EB dėl geležinkelio įmonių licencijavimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 2 tomas, p. 258), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2004/49/EB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 8 tomas, p. 227).

3. 2001 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2001/14/EB dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 5 tomas, p. 404), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2007/58/EB (OL 2007 L 315, p. 44).

4. 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2004/49/EB dėl saugos Bendrijos geležinkeliuose ir iš dalies pakeičianti Tarybos direktyvą 95/18/EB dėl geležinkelio įmonių licencijavimo bei Direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelio infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (Saugos geležinkeliuose direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 8 tomas, p. 227), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2008/110/EB  (OL 2008 L 345, p. 62).

5. 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1370/2007 dėl keleivinio geležinkelių ir kelių transporto viešųjų paslaugų ir panaikinantis Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 1191/69 ir (EEB) Nr. 1107/70 (OL 2007 L 315, p. 1).

6. 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1371/2007 dėl geležinkelių keleivių teisių ir pareigų (OL 2007 L 315, p. 14).“

 

 

 

 

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas įsigalioja 2011 m. rugsėjo 1d.

2. Šio įstatymo 331 straipsnis galioja iki 2014 m. gruodžio 3 d.

3. Vežant keleivius vietinio susisiekimo maršrutais Reglamento (EB) Nr. 1371/2007 8 straipsnio 2 ir 3 dalies, 13, 21, 22, 23, 24 straipsnių nuostatos yra taikomos nuo 2014 m. gruodžio 3 d.

4. Teikiant tarptautines keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugas, kai didelė dalis šios paslaugos, įskaitant bent vieną sustojimą geležinkelio stotyje pagal tvarkaraštį, suteikiama už Europos Sąjungos ribų, Reglamentas (EB) Nr. 1371/2007 taikomas nuo 2014 m. gruodžio 3 d.

 

18 straipsnis. Pasiūlymas Vyriausybei

Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliotos institucijos iki šio įstatymo įsigaliojimo parengia atitinkamų teisės aktų pakeitimo projektus ar priima naujus teisės aktus.

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.


RESPUBLIKOS PREZIDENTAS

 

 

 

Teikia Seimo nariai:

 

 

Jurgis Razma

 

 

Česlovas Vytautas Stankevičius