Projektas-2 SP
Lietuvos respublikos
papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 10, 11, 16, 17,
43, 58, 59 straipsnių pakeitimo ir papildymo
ĮSTATYMAS
2010 m. d. Nr.
Vilnius
(Žin., 1999, Nr. 55-1765; 2003, Nr. 75-3473; 2006, Nr. 65-2386; 2008, Nr. 71-2713)
1 straipsnis. 10 straipsnio 3 dalies pakeitimas
išdėstyti taip:
„3. Valdymo įmonė neturi teisės pavesti kitiems asmenims tiek savo funkcijų, kad pačiai jų iš esmės nebeliktų. Draudžiama investicinių sprendimų priėmimo funkciją pavesti depozitoriumui, kuris saugo tos valdymo įmonės valdomų pensijų fondų turtą, ar kitiems asmenims, turintiems priešingų interesų, galinčių susikirsti su valdymo įmonės ar dalyvių interesais.“
2 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
3 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 16 straipsnį ir išdėstyti taip:
„16 straipsnis. Valdymo įmonėms taikomos poveikio priemonės
1. Vertybinių popierių komisija turi teisę taikyti valdymo įmonėms šias poveikio priemones:
2. Vertybinių popierių komisija turi teisę skirti Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatytas nuobaudas valdymo įmonės vadovams ar darbuotojams.
4 straipsnis. 17 straipsnio 2 ir 3 dalių pakeitimas
1. Pakeisti 17 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
2. Pakeisti 17 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
5 straipsnis. 43 straipsnio pakeitimas ir papildymas
Pakeisti ir papildyti 43 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„43 straipsnis. Pensijų turto valdymo perdavimas depozitoriumui
1. Jeigu valdymo įmonės teisė valdyti pensijų fondą sustabdoma arba pasibaigia jo valdymas, o kitai valdymo įmonei jis neperduodamas, Valdymo įmonė privalo pranešti depozitoriumui apie teisės valdyti turtą sustabdymą ar pasibaigimą. Tokiu atveju pensijų turto valdymą laikinai perima jo depozitoriumas, kuris turi visas valdymo įmonės teises ir pareigas, jeigu įstatymai arba pensijų fondo taisyklės nenumato ko kita.
2. Depozitoriumas perima pensijų turto valdymą laikotarpiui, kuriam sustabdoma valdymo įmonės teisė valdyti pensijų fondą. Tuo atveju, kai valdymo įmonės teisė valdyti pensijų fondą pasibaigia, depozitoriumas pensijų turto valdymą privalo perduoti kitai valdymo įmonei per 3 mėnesius nuo pensijų turto valdymo perėmimo dienos. Jeigu per 3 mėnesius pensijų turto valdymas kitai valdymo įmonei neperduodamas, pensijų fondas turi būti panaikinamas ir jo pensijų turtas padalijamas jo dalyviams šio Įstatymo 34 straipsnio 8 dalies ir Vertybinių popierių komisijos nustatyta tvarka.“
6 straipsnis. 58 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 58 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„58 straipsnis. Vertybinių popierių komisijos teisės nagrinėjant pensijų kaupimo veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus
1. Vertybinių popierių komisija, siekdama nustatyti, kaip laikomasi šio Įstatymo ir jo pagrindu priimtų teisės aktų, turi teisę organizuoti ir atlikti patikrinimus.
2. Atlikdami patikrinimą, Vertybinių popierių komisijos darbuotojai turi Finansinių priemonių rinkų įstatymo 85 straipsnio 2 dalyje nustatytas teises. Šioms teisėms įgyvendinti Vertybinių popierių komisija gali pasitelkti policijos pareigūnus.
3. Vertybinių popierių komisija turėdama pagrindą įtarti, kad valdymo įmonės, depozitoriumo ar kitų asmenų atliekami veiksmai pažeidžia šio Įstatymo ar jo pagrindu priimtų Vertybinių popierių komisijos nutarimų nuostatas ir siekdama išvengti esminės žalos ar nepataisomų pasekmių pensijų kaupimo dalyviams, turi teisę įpareigoti nutraukti tokią veiklą, kol bus atliktas tyrimas ir priimtas Vertybinių popierių komisijos sprendimas dėl įtariamo pažeidimo. Vertybinių popierių komisijos sprendimas įpareigoti nutraukti veiklą gali būti priimtas tik gavus Vilniaus apygardos administracinio teismo leidimą.
4. Vertybinių popierių komisijos sprendimas įpareigoti nutraukti veiklą gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui per 1 mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos. Skundo padavimas sprendimo vykdymo nesustabdo.
5. Jeigu Vertybinių popierių komisija, nustato teisės aktų, reglamentuojančių riziką ribojančius reikalavimus, pažeidimus arba jeigu valdymo įmonės veikla kelia grėsmę įmonės veiklos stabilumui ir patikimumui, Vertybinių popierių komisija turi teisę valdymo įmonei nustatyti individualius veiklos riziką ribojančių normatyvų dydžius ar papildomus reikalavimus dėl veiklos rizikos ribojimo.“
7 straipsnis. 59 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 59 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„59 straipsnis. Piniginės baudos už šio Įstatymo pažeidimą
1. Vertybinių popierių komisija, vadovaudamasi Finansinių priemonių rinkų įstatymo 96 straipsnyje nustatyta tvarka, turi teisę skirti baudas:
1) juridiniams asmenims, veikiantiems kaip valdymo įmonės, bet neturintiems šiame Įstatyme nustatytos licencijos, – iki 200 tūkstančių litų;
2) juridiniams asmenims, pažeidusiems pensijų fondo turto investavimo tvarką, – iki 300 tūkstančių litų;
3) juridiniams asmenims, pažeidusiems šio Įstatymo IV skirsnyje nustatytus reikalavimus, – iki 200 tūkstančių litų;
4) juridiniams asmenims, nevykdantiems arba netinkamai vykdantiems šio Įstatymo 6 straipsnyje nustatytas pareigas, – iki 200 tūkstančių litų;
5) juridiniams asmenims, kurie sudaro pensijų kaupimo sutartis neturėdami patvirtintų pensijų fondo taisyklių, – iki 100 tūkstančių litų;
6) juridiniams asmenims, pažeidusiems teisės aktų reikalavimus, nustatytus paslaugų siūlymui ir reklamai, – iki 100 tūkstančių litų;
7) juridiniams asmenims, nevykdantiems Vertybinių popierių komisijos nurodymų, neteikiantiems Vertybinių popierių komisijai šiame ir kituose įstatymuose nurodytos informacijos arba trukdantiems Vertybinių popierių komisijai ar jos įgaliotiems asmenims vykdyti tyrimus ar patikrinimus, – iki 100 tūkstančių litų;
2. Jeigu dėl šio straipsnio 1 dalies 1–6 punktuose išvardytų pažeidimų padarymo buvo neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengta nuostolių ar padaryta žalos ir tokių pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydis viršijo minėtuose punktuose nurodytų baudų dydžius, Vertybinių popierių komisija turi teisę skirti baudą iki dvigubo neteisėtai gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydžio.
3. Šio straipsnio 1 dalyje nustatytų sankcijų taikymas juridiniams asmenims neatleidžia jų vadovų ar darbuotojų nuo įstatymų nustatytos civilinės, administracinės ir baudžiamosios atsakomybės, taip pat neužkerta kelio Vertybinių popierių komisijai svarstyti klausimą dėl jos išduotų licencijų galiojimo sustabdymo ar panaikinimo.“