Projektas XP-2688(4)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO 18, 29, 34 straipsnių PAKEITIMO IR PAPILDYMO

įstatymas

2008 m.                       d.  Nr.

Vilnius

(Žin., 1995, Nr. 44-1073; 2004, Nr. 47-1548, Nr. 168-6174;

2006, Nr. 127-4822; 2007, Nr. 77-3041)

 

1 straipsnis. 18 straipsnio 1 dalies 4 punkto ir 3 dalies 3 punkto pakeitimas

1. 18 straipsnio 1 dalies 4 punkte prieš žodį „alkoholiniais“ įrašyti žodžius „natūralios fermentacijos“ ir šį punktą išdėstyti taip:

4) natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, – masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse.“

2. 18 straipsnio 3 dalies 3 punkte po žodžio „išskyrus“ įrašyti žodžius „natūralios fermentacijos“ ir šį punktą išdėstyti taip:

3) masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse (išskyrus natūralios fermentacijos alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, ir alkoholinius gėrimus, parduodamus parodose ir mugėse, vykstančiose stacionariuose pastatuose);“.

2 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas ir papildymas

1. Pakeisti 29 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) kurioje dalyvauja sportininkai, gydytojai, politikai, meno ir mokslo įžymybės, kiti garsūs visuomenės veikėjai, naudojamas jų asmuo, vardas, atvaizdas ir kita, išskyrus sportininkus profesionalus, kai ant jų sportinės aprangos, avalynės ar kitų sporto gaminių ir (ar) sporto atributikos sporto renginių metu pateikiami natūralios fermentacijos alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimai ir (ar) jų prekių ženklai;“.

2. Pakeisti 29 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) kurioje dalyvauja sportininkai, gydytojai, politikai, meno ir mokslo įžymybės, kiti garsūs visuomenės veikėjai, naudojamas jų asmuo, vardas, atvaizdas ir pan.;“.

3. Pakeisti 29 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančių transliuotojų ir retransliuotojų transliuojamose programose nuo 6 valandos iki 23 valandos (išskyrus tiesiogiai ir ištisai iš užsienio transliuojamose programose ar jų dalyse). Šis draudimas netaikomas alui iki 5,5 procentų tūrinės etilo alkoholio koncentracijos ir kitiems natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų;“.

4. Pakeisti 29 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Alkoholio reklama draudžiama:

1) visuomenės informavimo priemonėse;

2) koncertų, cirko, diskotekų, jaunimo sporto ir laisvalaikio renginių, kitų masinių renginių, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo vietose, išskyrus šių renginių vietose esančias prekybos vietas. Masiniuose renginiuose (išskyrus vaikams ir paaugliams iki 18 metų skirtus renginius) gali būti pateikiamas renginį remiančios ir alkoholinius gėrimus, kuriais leidžiama prekiauti masiniuose renginiuose, gaminančios arba jais prekiaujančios įmonės pavadinimas ir (ar) prekės ženklas, pagal turinį ir formą neprieštaraujantys teisės aktų reikalavimams;

3) švietimo, mokslo ir ugdymo įstaigose;

4) visose sveikatos priežiūros įstaigose;

5) visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje;

6) degalinėse ir jų teritorijose, išskyrus jose esančias alkoholinių gėrimų prekybos vietas;

7) ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų.“

5. Pakeisti 29 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Lietuvos Respublikoje išorinė alkoholio reklama yra draudžiama.“

6. 29 straipsnio 5 dalį pripažinti netekusia galios.

7. Papildyti 29 straipsnį nauja 7 dalimi:

7. Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausantys transliuotojai privalo sukurti ir transliuoti su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija suderinto turinio socialinę reklamą, propaguojančią blaivybę ir informuojančią apie alkoholio vartojimo daromą žalą. Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausantys transliuotojai šiai reklamai sukurti ir transliuoti turi skirti ne mažiau kaip 10 procentų pajamų, gaunamų už alkoholio reklamos transliavimą. Socialinei reklamai skiriamų pajamų apskaičiavimo, šios reklamos sukūrimo ir transliavimo tvarką bei kontrolę nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.“

8. Buvusią 29 straipsnio 7 dalį laikyti 8 dalimi, šioje dalyje vietoj žodžių „Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba“ įrašyti žodžius „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba prie Teisingumo ministerijos (toliau – Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba)“ ir šią dalį išdėstyti taip:

8. Kaip laikomasi šio straipsnio reikalavimų, kontroliuoja Tarnyba (išskyrus pažeidimus visuomenės informavimo priemonėse), savivaldybių institucijos (išorinės reklamos draudimo pažeidimus) bei Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba prie Teisingumo ministerijos (toliau – Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba) (pažeidimus visuomenės informavimo priemonėse).“

3 straipsnis. 34 straipsnio 1 ir 14 dalių pakeitimas

1. 34 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba“ įrašyti žodžius „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba“ ir šią dalį išdėstyti taip:

1. Už šio Įstatymo pažeidimus baudas juridiniams asmenims ir užsienio juridinių asmenų filialams bei atstovybėms pagal savo kompetenciją turi teisę skirti Tarnyba, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija), teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos, institucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota išduoti vyno produktų ir žemės ūkio kilmės etilo alkoholio importo ir eksporto licencijas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, kuri turi būti informuojama apie alkoholio produktų (išskyrus vyno produktus ir žemės ūkio kilmės etilo alkoholį) importą, savivaldybių institucijos ir policija.“

2. Pakeisti 34 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip:

14. Baudas už šio Įstatymo 29 straipsnio 7 dalyje nustatytų reikalavimų pažeidimus skiria Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, už kitus šio Įstatymo 29 straipsnyje nustatytų reikalavimų pažeidimus – Tarnyba (išskyrus už reklamos pažeidimus visuomenės informavimo priemonėse), savivaldybių institucijos – už išorinės reklamos draudimo pažeidimus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba – už reklamos pažeidimus visuomenės informavimo priemonėse.“

4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

1.Šis įstatymas, išskyrus 2 straipsnio 2, 4, 5 ir 6 dalis, įsigalioja nuo paskelbimo „Valstybės žiniose“.

2. Šio įstatymo 2 straipsnio 2, 4, 5 ir 6 dalys įsigalioja 2012 m. sausio 1 d.

3. Šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalis netenka galios 2012 m. sausio 1 d.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS

 

Teikia:

Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas                     Virginijus Domarkas