Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTAS

 

DĖL SEIMO STATUTO 40, 41, 67, 74, 131, 135, 138, 139, 160 STRAIPSNIŲ

PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

2007 m.                    d.

Vilnius

 

(Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2002, Nr. 91-3887;

2004, Nr. 165-6025)

 

 

1 straipsnis. 40 straipsnio pakeitimas

40 straipsnio pavadinime vietoj žodžių „dauguma ir mažuma” įrašyti žodžius „valdančioji koalicija ir opozicija”, 1 dalyje vietoj žodžio „dauguma” įrašyti žodžius „valdančiąja koalicija”, išbraukti žodžius „kurių bendras narių skaičius yra daugiau kaip pusė Seimo narių ir”, 2 dalyje vietoj žodžių „mažuma yra laikomos opozicinės bei kitos“ įrašyti žodžius „opozicija laikomos”,  vietoje žodžio „daugumai” įrašyti žodžius „valdančiajai koalicijai”, po žodžio „frakcijos“ įrašyti žodžius „ar jų koalicijos“, po žodžio „grupė“ įrašyti žodžius „paskelbusios šio statuto 41 straipsnyje nurodytą deklaraciją“ ir visą straipsnį išdėstyti taip:

40 straipsnis. Seimo valdančioji koalicija ir opozicija

1. Seimo valdančiąja koalicija yra laikomos tos Seimo frakcijos, kurios yra pasirašiusios bendros veiklos deklaraciją arba sutartį dėl koalicinės vyriausybės.

2. Seimo opozicija laikomos Seimo valdančiajai koalicijai nepriklausančios frakcijos ar jų koalicijos ir mišri Seimo narių grupė, paskelbusios šio statuto 41 straipsnyje  nurodytą deklaraciją.”

 

2 straipsnis. 41 straipsnio 2, 3 ir 5 dalių pakeitimas

1. 2 dalyje vietoj žodžio „daugumos” įrašyti žodžius „valdančiosios koalicijos” ir šią dalį išdėstyti taip:

2. Opozicinėmis frakcijomis laikomos tokios frakcijos ar jų koalicijos, kurių Seime paskelbtose politinėse deklaracijose išdėstytos jas nuo Seimo valdančiosios koalicijos skiriančios nuostatos”.

2. 3 dalyje po žodžio „ar“ įrašyti žodį „jų“, vietoj žodžio „paskelbia” įrašyti žodžius „gali paskelbti” ir šią dalį išdėstyti taip:

3. Opozicinės frakcijos ar jų koalicijos gali paskelbti alternatyvias Vyriausybės programas”.

3. 5 dalyje vietoj žodžių „Seimo mažumai” įrašyti žodžius „opozicinėms frakcijoms” ir šią dalį išdėstyti taip:

5. Jeigu opozicinė frakcija arba jų koalicija turi daugiau kaip 1/2 opozicinėms frakcijoms priklausančių Seimo narių, tokios frakcijos seniūnas arba koalicijos vadovas yra vadinamas Seimo opozicijos lyderiu. Opozicijos lyderis naudojasi šiame statute numatytomis papildomomis opozicijos lyderio teisėmis”.

 

3 straipsnis. 67 straipsnio pakeitimas

67 straipsnio 3 punkte išbraukti žodžius „taip pat preliminariai vertinti, ar svarstomi įstatymo projektai atitinka Konstituciją”, 4 punktą pripažinti netekusiu galios, buvusį 5 punktą laikyti 4 punktu, 6 ir 7 punktus pripažinti netekusiais galios, buvusius 8, 9, 10 ir 11 punktus laikyti atitinkamai 5, 6, 7 ir 8 punktais ir visą straipsnį išdėstyti taip:

67 straipsnis. Teisės ir teisėtvarkos komiteto veiklos kryptys

Teisės ir teisėtvarkos komiteto veiklos kryptys:

1) svarstyti ir teikti pasiūlymus dėl valstybės teisinės politikos formavimo;

2) rengti ir padėti įgyvendinti teisinės sistemos reformą;

3) svarstyti ir teikti išvadas dėl siūlomų Konstitucijos pakeitimų ir papildymų projektų;

4) rengti įstatymų projektus bei pasiūlymus dėl teisėtumo įgyvendinimo, teisėtvarkos stiprinimo ir nusikalstamumo kontrolės, taip pat koordinuoti tokių projektų rengimą;

5) svarstyti ir pateikti Seimui nuomonę dėl Konstitucinio Teismo ir Aukščiausiojo Teismo teisėjų bei šių teismų pirmininkų, kitų teismų teisėjų, prokurorų, kuriuos skiria Seimas arba kurių paskyrimui reikalingas Seimo pritarimas, kandidatūrų ir teisėjų, taip pat prokurorų atleidimo;

6) atlikti teisėsaugos institucijų, išskyrus teismus, veiklos parlamentinę kontrolę, rengti su tuo susijusias išvadas bei pasiūlymus;

7) rengti ir teikti Seimui išvadas bei rekomendacijas dėl Teisingumo ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos, prokuratūros ir kitų teisėsaugos institucijų veiklos;

8) pagal Konstitucinio Teismo nutarimus dėl įstatymų ir kitų Seimo priimtų aktų prieštaravimo Konstitucijai rengti šių įstatymų ir kitų Seimo priimtų aktų pataisų projektus arba teikti pasiūlymus kitiems komitetams parengti tokius projektus”.

 

4 straipsnis. 74 straipsnio 1, 4 ir 5 dalių pakeitimas

1. 1 dalyje išbraukti žodžius „arba komisijos, kurios įgaliojimų laikas ilgesnis kaip metai” ir šią dalį išdėstyti taip:

1. Nuolat veikiančios komisijos ir jo pavaduotojas renkami ir tvirtinami komitetams nustatyta tvarka. Tokios komisijos pirmininku ir jo pavaduotoju negali būti Seimo valdybos ar Vyriausybės narys bei kitos komisijos ar komiteto pirmininkas ar jo pavaduotojas. Laikinosios komisijos pirmininką skiria Seimas.”.

2. 4 dalyje vietoje žodžių „jei komisijos įgaliojimų laikas ilgesnis kaip metai, ji”įrašyti žodžius „nuolat veikianti komisija” ir šią dalį išdėstyti taip:

4. Nuolat veikianti komisija turi visas komitetų teises ir pareigas”.

3. 5 dalyje prieš žodį „Komisija“ įrašyti žodį „Laikinoji” ir šią dalį išdėstyti taip:

5. Laikinoji komisija, baigusi darbą, pateikia Seimui savo parengtą ar suredaguotą projektą arba išvadą, kurią Seimas patvirtina priimdamas nutarimą.”.

 

5 straipsnis. 131 straipsnio papildymas ir pakeitimas

Papildyti 131 straipsnį nauja 1 dalimi, buvusią 1 dalį laikyti 2 dalimi ir visą straipsnį išdėstyti taip:

131 straipsnis. Seimo posėdžių transliavimas

1. Seimo posėdžiai transliuojami internetu Seimo valdybos nustatyta tvarka.

2. Lietuvos radijo ir televizijos reportažų bei Seimo posėdžių transliavimo tvarka nustatoma Seimo valdybos bei Lietuvos radijo ir televizijos sutartimi”.

 

6 straipsnis. 138 straipsnio 2 dalies pripažinimas netekusia galios

139 straipsnio 2 dalį pripažinti netekusia galios, buvusias 3 ir 4 dalis laikyti atitinkamai 2 ir 3 dalimis ir visą straipsnį išdėstyti taip:

138 straipsnis. Seimo komiteto, Vyriausybės ir kitų institucijų preliminarios išvados dėl įstatymo projekto

1. Seimo Pirmininkas, Seimo valdyba įstatymo projektą gali perduoti vienam iš komitetų preliminariai išnagrinėti bei parengti išvadas dėl šio projekto.

2. Prireikus Seimo Pirmininkas, Seimo valdyba savo iniciatyva ar komiteto siūlymu gali paprašyti, kad dėl svarstomo projekto savo išvadas Seimui pateiktų Vyriausybė bei kitos institucijos.

3. Vyriausybė išvadas šiuo ir kitais atvejais pateikia Seimui per 4 savaites.”.

 

7 straipsnis. 139 straipsnio 1 dalies pripažinimas netekusia galios

139 straipsnio 1 dalį pripažinti netekusia galios, buvusias 2, 3, 4, ir 5 dalis laikyti atitinkamai 1, 2, 3, ir 4 dalimis dalį ir visą straipsnį išdėstyti taip:

139 straipsnis. Aplinkybės, kurioms esant įstatymo projektas neteikiamas svarstyti Seime

 

1. Jeigu pateiktąjį ar kitą analogiško turinio įstatymo projektą per pastaruosius 6 mėnesius Seimas buvo atmetęs, toks projektas taip pat nepriimamas pakartotinai svarstyti.

2. Įstatymų projektai, pateikti subjektų, neturinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisės, užregistruojami, bet svarstyti neperduodami, tačiau su jais supažindinami atitinkami komitetai.

3. Visais šiais atvejais, suderinus su atitinkamu komitetu, projektas su Seimo Pirmininko viza grąžinamas į Seimo posėdžių sekretoriatą, kur įrašomas į atmestų įstatymų projektų bei pasiūlymų rejestrą ir perduodamas į Seimo archyvą. Apie tai turi būti paskelbta “Seimo kronikoje” ir pranešta pateikėjui.

4. Kai įstatymo projektą Seimui teikia piliečiai, Seimo Pirmininkas privalo šį projektą pateikti svarstyti Seimui, nepaisydamas visų šiame straipsnyje išvardytų reikalavimų.“.

 

8 straipsnis. 160 straipsnio papildymas

160 straipsnį papildyti nauja 4 dalimi, buvusias 4 ir 5 dalis laikyti atitinkamai 5 ir 6 dalimis  ir visą straipsnį išdėstyti taip:

160 straipsnis. Įstatymo pasirašymo sulaikymas

1. Kol priimtas įstatymas neperduotas pasirašyti Respublikos Prezidentui, Seimo Pirmininkas, komitetas ar ne mažiau kaip 1/5 Seimo narių gali motyvuotu raštu kreiptis į Seimą dėl, jų manymu, priimant tą įstatymą padarytų Seimo statuto pažeidimų.

2. Jeigu yra gautas toks kreipimasis, Etikos ir procedūrų komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas turi pateikti Seimui išvadas ir pasiūlymus.

3. Kol Etikos ir procedūrų komisija nepateikė savo išvadų, Seimo Pirmininkas neperduoda įstatymo pasirašyti Respublikos Prezidentui.

4. Jeigu Etikos ir procedūrų komisija per 5 darbo dienas nepateikia išvadų, laikoma, kad komisija esminių pastabų dėl įstatymų leidybos procedūros ir statuto nuostatų pažeidimo neturi.

5. Jei Etikos ir procedūrų komisija konstatuoja, jog buvo šiurkščiai pažeista įstatymų leidybos procedūra ar kitos svarbios šio statuto nuostatos ir tai lėmė Seimo sprendimą, Seimas balsuoja, ar pripažinti netekusiu galios, ar palikti galioti ginčijamą įstatymą.

6. Jeigu Seimas šiuo atveju pripažįsta ginčijamą įstatymą netekusiu galios, jo projekto svarstymas paprastai kartojamas nuo tos stadijos, kai buvo padarytas pažeidimas.“.

 

 

 

 

 

 

Teikia                                                                                         Jurgis Razma

Seimo narys