Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
DĖL SEIMO NUTARIMO “DĖL NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO” PRIEDĖLIO PAKEITIMO
2007 m. d. Nr.
Vilnius
(Žin., 1998, Nr. 7-136, Nr. 90-2486; 2003, Nr.-52-2317)
1 straipsnis.
Pakeisti Seimo 2003 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. IX-1572 priedėlį „Nacionalinės sveikatos nuostatai“ ir šiuos Nuostatus išdėstyti taip:
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinė sveikatos taryba (toliau – NST) yra Lietuvos Respublikos Seimo įsteigta ir jam atskaitinga sveikatos politikos vertinimo ir formavimo patariamoji institucija.
2. NST yra juridinis asmuo. Ji turi antspaudą su savo pavadinimu. NST nuostatus ir sudėtį tvirtina Seimas Sveikatos reikalų komiteto teikimu. Nacionalinės sveikatos tarybos nariai dirba visuomeniniais pagrindais, o tarybos veikla finansuojama iš valstybės biudžeto.
3. NST savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Sveikatos sistemos įstatymu, kitais įstatymais bei teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS
UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
5. Pagrindiniai NST uždaviniai – stiprinti visuomenės sveikatą ir užtikrinti visuomenės dalyvavimą sprendžiant sveikatos problemas bei koordinuoti visuomeninių organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų bendradarbiavimą šiais klausimais, analizuoti sveikatinimo procesus ir atlikti jų ekspertizę, dalyvauti formuojant sveikatos politiką ir prioritetus, teikti išvadas ir pasiūlymus dėl gyvensenos, aplinkos ir sveikatos priežiūros tarnybų veiklos gerinimo.
6. NST, vykdydama pagrindinius uždavinius:
2) analizuoja ir teikia pasiūlymus Seimui, Vyriausybei, ministerijoms alkoholio kontrolės, tabako kontrolės, narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės ir narkomanijos prevencijos klausimais;
4) analizuoja ir vertina privalomojo sveikatinimo veiklos mastą, sveikatinimo veiklos tikslus, valstybės siekiamo sveikatos lygio rodiklius, teikia išvadas, pastabas bei pasiūlymus dėl valstybinių sveikatos programų projektų;
5) analizuoja ir vertina gyventojų sveikatingumo raidos tendencijas, jų ryšį su valstybės vykdoma socialine bei ekonomine politika ir informuoja apie tai Seimą, Vyriausybę ir visuomenę, taip pat padeda nustatyti aktualias visuomenės sveikatos problemas ir prioritetus;
6) rengia ir kasmet teikia Seimui pranešimą apie gyventojų sveikatingumo ir sveikatos politikos įgyvendinimo būklę;
8) teikia pasiūlymus valstybės ir savivaldybių institucijoms, visuomeninėms organizacijoms, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims dėl aktyvios sveikatos politikos veiklos;
9) pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus Vyriausybei ir Seimui dėl įstatymų ir kitų teisės aktų projektų;
III. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS TEISĖS
7. NST, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:
1) gauti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, apskričių administracijos, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir visuomeninių organizacijų teisės aktų, programų projektus ir kitą informaciją, reikalingą NST funkcijoms vykdyti;
2) pagal savo kompetenciją konsultuoti Seimą, Vyriausybę, ministerijas, Vyriausybės įstaigas, apskričių administraciją, savivaldybių institucijas;
3) pagal savo kompetenciją teikti pasiūlymus dėl įstatymų, kitų teisės aktų, socialinio ir ekonominio plėtojimo programų projektų;
4) pagal savo kompetenciją atlikti įstatymų, kitų teisės aktų, susijusių su sveikatinimo veikla, programų ir projektų ekspertizę ir teikti jų rengėjams savo išvadas;
5) nustatyta tvarka siųsti savo atstovą (atstovus) dalyvauti Seimo komitetų, komisijų, Vyriausybės, ministerijų, Vyriausybės įstaigų posėdžiuose ir kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su NST kompetencija susiję klausimai;
6) deleguoti savo atstovus dalyvauti valstybės ir savivaldybių institucijų, vykdančių sveikatos priežiūros finansavimą, veikloje;
7) prireikus į NST posėdžius kviesti suinteresuotų ministerijų, Vyriausybės įstaigų, apskričių administracijos, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir visuomeninių organizacijų atstovus;
8) išklausyti savo posėdžiuose ministerijų, Vyriausybės įstaigų, sveikatos priežiūros ir medicinos mokslo institucijų atstovų pranešimus NST kompetencijos klausimais;
9) pasitelkti specialistus, sudaryti ekspertų komisijas (darbo grupes) iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, įmonių, įstaigų ir visuomeninių organizacijų atstovų, suderinus su jų vadovais, įstatymų ir kitų teisės aktų projektams savo kompetencijai priklausančiais klausimais vertinti, kitoms problemoms nagrinėti. Į šias komisijas prireikus gali būti pakviesta užsienio specialistų;
13) nustatyta tvarka gauti lėšų ar kitokio turto iš tarptautinių, visuomeninių organizacijų, fondų, kitų juridinių ir fizinių asmenų;
IV. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS SUDARYMAS
IR DARBO ORGANIZAVIMAS
8. Nacionalinės sveikatos tarybos sudėtis tvirtinama Seimo Sveikatos reikalų komiteto teikimu ir ją sudaro 17 narių:
2) keturi Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros, Socialinių reikalų ir darbo, Aplinkos apsaugos ir Ekonomikos komitetų deleguoti švietimo, socialinių reikalų, aplinkosaugos ir ūkio specialistai;
3) trys Seimo Sveikatos reikalų komiteto deleguoti visuomeninių organizacijų, ginančių visuomenės sveikatos interesus, atstovai.
9. Lietuvos savivaldybių asociacija 8 punkto 1 papunktyje nurodytus penkis atstovus deleguoja šios asociacijos įstatų nustatyta tvarka.
10. 8 punkto 2 papunktyje nurodytus keturis švietimo, socialinių reikalų, aplinkosaugos ir ūkio specialistus siūlo Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros, Socialinių reikalų ir darbo, Aplinkos apsaugos ir Ekonomikos komitetai.
11. 8 punkto 3 papunktyje nurodytus tris visuomeninių organizacijų, ginančių visuomenės sveikatos interesus, atstovus siūlo Seimo Sveikatos reikalų komitetas iš šių organizacijų pasiūlytų atstovų pagal organizacijų veiklos kryptis, pirmenybę teikdamas organizacijoms, kurios dalyvauja įgyvendinant valstybės ar savivaldybių sveikatos programas. Visuomeninės organizacijos, ginančios visuomenės sveikatos interesus, – tai įstatymų nustatyta tvarka įregistruotos visuomeninės organizacijos, kurių įstatuose yra numatyta visuomenės sveikatos interesų gynimo veikla.
12. 8 punkto 4 papunktyje nurodytus penkis visuomenės sveikatos specialistus siūlo Seimo Sveikatos reikalų komitetas, iš jų tris akademinių institucijų atstovus deleguoja šių institucijų aukščiausi akademinės savivaldos organai.
13. NST sudėties projektą rengia Sveikatos reikalų komitetas. Organizuodamas NST narių atranką, jis vadovaujasi aktualiomis ir prioritetinėmis sveikatos politikos problemomis bei laiko padiktuota visuomenės sveikatos reikalų sprendimo praktika.
15. NST narys gali būti atšauktas, jeigu atsisako būti NST nariu arba jį atšaukia delegavusi organizacija ar institucija. Tokiu atveju naujas NST narys renkamas ir tvirtinamas šių nuostatų nustatyta tvarka.
17. NST darbui vadovauja pirmininkas. Išvykusį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų NST pirmininką tuo laiku pavaduoja jo pavaduotojas, o jeigu jo nėra, – pirmininko įgaliotas NST narys. NST pirmininką ir jo pavaduotoją iš NST narių renka NST.
18. NST pirmininkas ir (ar) jo pavaduotojas gali būti atšauktas, jei atsisako juo būti arba 2/3 visų NST narių motyvuotu sprendimu.
19. NST pirmininkas:
2) atstovauja jai valstybės ir savivaldybių institucijose, įmonėse, įstaigose ir visuomeninėse organizacijose ar įgalioja tai daryti kitus NST narius;
5) pasirašo NST vardu siunčiamus dokumentus, posėdžių protokolus, nutarimus, bendradarbiavimo sutartis ir kitus NST dokumentus;
7) priima į darbą ir atleidžia NST sekretoriato darbuotojus; tvirtina NST sekretoriato darbuotojų pareigybių aprašymus;
20. NST darbą techniškai aptarnauja NST sekretoriatas. Įstatymų nustatyta tvarka NST sekretoriato darbuotojus priima į darbą ir atleidžia NST pirmininkas. NST sekretoriato struktūrą ir pareigybių sąrašą tvirtina NST pirmininkas. Sekretoriato darbuotojų darbo užmokesčio sąlygas ir tvarką nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.
21. NST sekretoriato vadovas:
22. NST posėdžiai rengiami ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius. NST neeilinis posėdis šaukiamas pusės NST narių reikalavimu arba pirmininko iniciatyva.
23. NST gali rengti išvažiuojamuosius posėdžius. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos, savivaldybių institucijos turi sudaryti sąlygas šiems posėdžiams rengti joms priklausančiose patalpose.
25. NST svarstomais klausimais priima nutarimus. Nutarimai priimami bendru sutarimu arba balsavimu. NST posėdis teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 NST narių. Nutarimai teisėti, jei už juos balsuoja daugiau kaip pusė dalyvaujančių posėdyje NST narių.
27. NST pirmininkas, pirmininko pavaduotojas ir nariai savo pareigas atlieka nenutraukdami darbo santykių pagrindinėje darbovietėje. Jų kelionės į NST posėdžius išlaidos gali būti apmokamos iš valstybės biudžete NST išlaikymui skirtų lėšų.
28. NST sekretoriato darbuotojų darbas apmokamas iš valstybės biudžete NST išlaikymui skirtų lėšų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
V. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS NARIŲ
TEISĖS IR PAREIGOS
30. NST nario teisės:
2) kalbėti NST posėdžiuose, siūlyti įtraukti į posėdžio darbotvarkę papildomus klausimus, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio nutarimo;
31. NST nario pareigos:
1) NST nutarimu arba jos pirmininko pavedimu dalyvauti Seimo komitetų, Vyriausybės, ministerijų, kitų institucijų posėdžiuose, kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su NST kompetencija susiję klausimai;
2) NST nutarimu arba jos pirmininko pavedimu teikti pagal savo kompetenciją siūlymus dėl įstatymų ar kitų teisės aktų projektų;
5) susipažinti su teisės aktais bei jų projektais, susijusiais su NST kompetencija, ir teikti siūlymus;
6) NST nutarimu arba jos pirmininko pavedimu vadovauti NST komisijoms ir darbo grupėms bei dalyvauti jų veikloje;
VI. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS LĖŠOS
32. NST lėšas sudaro: