Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIEŠOJO SEKTORIAUS ATSKAITOMYBĖS
ĮSTATYMAS
2006 m. d. Nr.
Vilnius
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymas
1. Šis įstatymas nustato viešojo sektoriaus subjekto ataskaitų rinkinio sudėtį, finansinių ataskaitų rinkinio ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudėtį, jų sudarymo reikalavimus ir atsakomybę už ataskaitų rinkinio sudarymą ir pateikimą.
2. Šis įstatymas nustato reikalavimus atskiro viešojo sektoriaus subjekto ataskaitų rinkiniui, viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotų ataskaitų rinkiniui, valstybės konsoliduotų ataskaitų rinkiniui, savivaldybės konsoliduotų ataskaitų rinkiniui ir nacionaliniam ataskaitų rinkiniui, taip pat finansinių Valstybinio socialinio draudimo fondo ir finansinių Privalomojo sveikatos draudimo fondo ataskaitų rinkiniams.
3. Šis įstatymas taikomas viešojo sektoriaus subjektams, išskyrus valstybės ir savivaldybės įmones ir Lietuvos banką.
4. Šio įstatymo VI skirsnis netaikomas Valstybinio socialinio draudimo fondui, Privalomojo sveikatos draudimo fondui ir šių fondų administravimo įstaigoms.
2 straipsnis. Pagrindinės įstatymo sąvokos
1. Ataskaitinis laikotarpis – laikotarpis, kuriam sudaromas metinių arba tarpinių ataskaitų rinkinys.
3. Aukštesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita – biudžeto vykdymo ataskaita, kurioje pateikiama viešojo sektoriaus subjekto išlaidų sąmata ir jos vykdymo duomenys pagal valstybės funkcijas.
4. Aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų aiškinamasis raštas – biudžeto vykdymo ataskaita, kurioje paaiškinamos aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitose nurodytos finansinės sumos, taip pat pateikiama papildoma reikšminga informacija, nenurodoma kitose aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitose.
5. Biudžeto pajamos – teisės aktuose nustatytos piniginės įplaukos į valstybės, savivaldybių, Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetus, Privatizavimo fondą, Rezervinį (stabilizavimo) fondą, valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondą, Garantinį fondą, savivaldybių privatizavimo fondus.
6. Biudžeto pajamų ir išlaidų plano vykdymo ataskaita – aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaita, kurioje pateikiamas tam tikro biudžeto pajamų ir išlaidų planas ir jo vykdymo duomenys.
7. Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys – periodiškai rengiamas nustatytų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys, kuriame pagal teisės aktuose nustatytą formą pateikiami biudžeto (biudžeto pajamų ir išlaidų sąmatos) vykdymo duomenys.
8. Biudžeto vykdymo atskaitomybė – duomenų apie biudžeto pajamų ir išlaidų sąmatos vykdymą periodinis rengimas pagal nustatytą formą.
9. Finansavimo sumos – valstybės ir savivaldybių biudžetų, Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo, valstybės išteklių fondų, savivaldybių privatizavimo fondų, Europos Sąjungos, Lietuvos ir užsienio paramos fondų arba kitų asmenų tikslinės lėšos ir (arba) materialinė parama viešojo sektoriaus subjekto įstatuose nustatytiems tikslams ir programoms įgyvendinti.
10. Finansiniai metai – metinis ataskaitinis laikotarpis, kuriam sudaromas metinių ataskaitų rinkinys. Viešojo sektoriaus subjekto finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais. Viešojo sektoriaus subjekto, kuris pradeda veiklą, yra reorganizuojamas arba likviduojamas, finansiniai metai gali būti trumpesni už kalendorinius.
11. Inventorizacija – turto ir įsipareigojimų patikrinimas ir jų faktiškai rastų likučių palyginimas su buhalterinės apskaitos duomenimis.
12. Mokesčių fondai – Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Muitinės departamento sąskaitos, kuriose kaupiamos turto ir įsipareigojimų, susijusių su administruojamais mokesčiais, rinkliavomis ir kitomis įmokomis, sumos, nurodytos Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme, ir kitos sumos, susijusios su minėtų įstaigų vykdomomis funkcijomis, kurios joms perduotos kitais teisės aktais.
13. Nacionalinis ataskaitų rinkinys – ataskaitų rinkinys, kurį sudaro valstybės, visų savivaldybių, Valstybinio socialinio draudimo fondo bei Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai ir jungtinis finansinių ataskaitų rinkinys, kurį sudaro visų savivaldybių, Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo ir valstybės konsoliduotų finansinių ataskaitų rinkiniai, pateikti kaip vieno viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų rinkinys.
14. Pajamos – gaunama arba gautina ekonominė nauda už viešųjų paslaugų teikimą, prekių ir paslaugų pardavimą per ataskaitinį laikotarpį, kai turto vertė padidėja arba įsipareigojimai sumažėja, dėl ko padidėja grynasis turtas, išskyrus tiesioginį jo didinimą.
15. Privalomojo sveikatos draudimo fondo konsoliduotų ataskaitų rinkinys – Privalomojo sveikatos draudimo fondo administravimo įstaigų ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo bei kitų subjektų, kuriuose Privalomojo sveikatos draudimo fondo administravimo įstaigos įgyvendina steigėjo arba savininko (dalininko) teises, konsoliduotų ataskaitų rinkinys.
16. Reikšminga informacija – informacija, kurios nepateikimas arba klaidingas pateikimas gali iškreipti ataskaitą ir paveikti informacijos vartotojų priimamus sprendimus.
17. Sąnaudos – ekonominės naudos sumažėjimas dėl turto sunaudojimo, pardavimo, perdavimo, netekimo arba nuvertėjimo ir įsipareigojimų prisiėmimo per ataskaitinį laikotarpį, dėl ko sumažėja grynasis turtas, išskyrus tiesioginį jo mažinimą.
18. Savivaldybės konsoliduotų ataskaitų rinkinys – savivaldybės biudžetinių įstaigų, savivaldybės privatizavimo fondo ir kitų subjektų, kuriuose savivaldybė įgyvendina steigėjo arba savininko (dalininko) teises ir kontroliuoja bei finansuoja jų veiklą, konsoliduotų ataskaitų rinkinys.
19. Tarpinių ataskaitų rinkinys – ataskaitų rinkinys, sudaromas apibendrinus laikotarpio, trumpesnio negu finansiniai metai, duomenis.
20. Valstybės išteklių fondas – pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus įsteigtas fondas, kurio sudarymo šaltinis yra valstybės ištekliai, naudojami šio fondo veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytiems tikslams.
21. Valstybės konsoliduotų ataskaitų rinkinys – valstybės biudžetinių įstaigų, mokesčių fondų, valstybės išteklių fondų, išskyrus Valstybinio socialinio draudimo fondą ir Privalomojo sveikatos draudimo fondą, ir kitų subjektų, kuriuose valstybė įgyvendina steigėjo arba savininko (dalininko) teises ir kontroliuoja bei finansuoja jų veiklą, konsoliduotų ataskaitų rinkinys.
22. Valstybinio socialinio draudimo fondo konsoliduotų ataskaitų rinkinys – Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo bei kitų subjektų, kuriuose Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos įgyvendina steigėjo arba savininko (dalininko) teises, konsoliduotų ataskaitų rinkinys.
23. Viešojo sektoriaus subjektai – valstybė, savivaldybės, valstybės išteklių fondai (tarp jų Valstybinio socialinio draudimo fondas ir Privalomojo sveikatos draudimo fondas) ir savivaldybių privatizavimo fondai, mokesčių fondai, valstybės ir savivaldybės biudžetinės įstaigos, kiti subjektai, atliekantys įstatymų nustatytas viešojo administravimo funkcijas.
24. Viešojo sektoriaus subjekto finansinė atskaitomybė – finansinių duomenų apie viešojo sektoriaus subjekto finansinę būklę, veiklos rezultatus, pinigų srautus ir jų aiškinimo periodinis rengimas nustatyta forma.
25. Viešojo sektoriaus subjekto finansinės būklės ataskaita – finansinė ataskaita, kurioje parodomas visas viešojo sektoriaus subjekto turtas, finansavimo sumos, įsipareigojimai ir grynasis turtas paskutinę atskaitinio laikotarpio dieną.
26. Viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas – finansinė ataskaita, kurioje detalizuojamos ir paaiškinamos viešojo sektoriaus subjekto finansinės būklės, veiklos rezultatų, pinigų srautų ir grynojo turto pokyčių ataskaitose nurodytos sumos, taip pat pateikiama papildoma reikšminga informacija, nenurodoma kitose finansinėse ataskaitose. Į šį aiškinamąjį raštą įtraukiama Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų reikalaujama pateikti informacija.
27. Viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų rinkinys – periodiškai rengiamas nustatytų finansinių ataskaitų rinkinys, kuriame pateikiami finansiniai duomenys pagal Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų nustatytą formą apie viešojo sektoriaus subjekto finansinę būklę, veiklos rezultatus, pinigų srautus.
28. Viešojo sektoriaus subjekto grynasis turtas – turto dalis, likusi iš viešojo sektoriaus subjekto turto atėmus visų jo įsipareigojimų vertę ir finansavimo sumas.
29. Viešojo sektoriaus subjekto grynojo turto pokyčių ataskaita – finansinė ataskaita, kurioje pateikiami duomenys apie viešojo sektoriaus subjekto grynojo turto pasikeitimą per ataskaitinį laikotarpį.
30. Viešojo sektoriaus subjektų grupė – grupė, kurią sudaro viešojo sektoriaus subjektas, jam pavaldžios biudžetinės įstaigos, valstybės išteklių fondai, savivaldybių privatizavimo fondai ir (arba) kiti subjektai, kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka viešojo sektoriaus subjektas kontroliuoja, gali daryti įtaką jų finansiniams, ekonominiams ir kitiems sprendimams ir yra jų steigėjas arba savininkas (dalininkas).
31. Viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotų ataskaitų rinkinys – viešojo sektoriaus subjektų grupės, kaip vieno viešojo sektoriaus subjekto, sudarytas metinių ataskaitų rinkinys, kuriame pateikiami apibendrinti viešojo sektoriaus subjektų finansinių metų apskaitos duomenys.
32. Viešojo sektoriaus subjekto išlaidos – ištekliai, panaudoti atliekant viešojo sektoriaus subjektui pavestas funkcijas, numatytas viešojo sektoriaus subjektų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
33. Viešojo sektoriaus subjekto išmokos – pinigai, išmokėti atliekant viešojo sektoriaus subjektui pavestas funkcijas, numatytas viešojo sektoriaus subjektų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
34. Viešojo sektoriaus subjekto metinių ataskaitų rinkinys – ataskaitų rinkinys, sudaromas apibendrinus viešojo sektoriaus subjekto finansinių metų apskaitos duomenis.
35. Viešojo sektoriaus subjekto pinigų srautų ataskaita – finansinė ataskaita, kurioje nurodomos viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio laikotarpio pinigų ir pinigų ekvivalentų įplaukos bei išmokos.
36. Viešojo sektoriaus subjekto veiklos rezultatų ataskaita – finansinė ataskaita, kurioje nurodomos visos viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio laikotarpio pajamos, sąnaudos ir veiklos rezultatai.
37. Žemesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita – biudžeto vykdymo ataskaita, kurioje pateikiama viešojo sektoriaus subjekto išlaidų sąmata, pagal ją gauti biudžeto asignavimai ir jų panaudojimas pagal vykdomas programas, valstybės funkcijas, ekonominę klasifikaciją ir pagal finansavimo šaltinius, jei atsiskaityti už finansavimo panaudojimą yra nustatyta teisės aktuose.
38. Žemesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo aiškinamasis raštas – biudžeto vykdymo ataskaita, kurioje paaiškinamos biudžeto išlaidų sąmatų nevykdymo priežastys, taip pat pateikiama papildoma reikšminga informacija, nenurodoma žemesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo ataskaitose.
39. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme, Valstybės iždo įstatyme, Biudžeto sandaros įstatyme, Valstybinio socialinio draudimo įstatyme, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatyme ir Sveikatos draudimo įstatyme.
ANTRASIS SKIRSNIS
BENDRIEJI APSKAITOS PRINCIPAI
3 straipsnis. Bendrųjų apskaitos principų taikymas
1. Viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų rinkinys (toliau vadinama – finansinės ataskaitos) turi būti sudarytas taip, kad tikrai ir teisingai parodytų viešojo sektoriaus subjekto turtą, finansavimo sumas, įsipareigojimus, pajamas ir sąnaudas, grynąjį turtą, pinigų srautus.
2. Viešojo sektoriaus subjektai, tvarkydami buhalterinę apskaitą ir sudarydami finansines ataskaitas, vadovaujasi šiais bendraisiais apskaitos principais:
4 straipsnis. Subjekto principas
1. Kiekvienas viešojo sektoriaus subjektas, sudarantis finansinių ataskaitų ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius (toliau vadinama – ataskaitų rinkiniai arba ataskaitos), laikomas atskiru apskaitos vienetu.
2. Apskaitoje registruojamas tik to viešojo sektoriaus subjekto nuosavas ir patikėjimo teise valdomas, naudojamas ir disponuojamas valstybės ar savivaldybės turtas, finansavimo sumos ir įsipareigojimai, pajamos ir sąnaudos.
3. Valstybės išteklių fondo ir savivaldybės privatizavimo fondo tvarkytojas šio fondo apskaitą tvarko atskirai nuo savo, kaip asignavimų valdytojo, apskaitos. Į valstybės išteklių fondo ir savivaldybės privatizavimo fondo apskaitą įtraukiamas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nurodytas turtas ir su juo susiję įsipareigojimai, pajamos ir sąnaudos.
4. Mokesčių fondo apskaitą tvarko mokesčių administratorius atskirai nuo savo, kaip asignavimų valdytojo, apskaitos. Į mokesčių fondo, kaip atskiro subjekto, apskaitą įtraukiamos visos ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai, susiję su mokesčių fondo veikla bei įgyvendinamais uždaviniais administruojant mokesčius, rinkliavas ir kitas įmokas bei vykdant įstatymu ar kitais teisės aktais perduotas funkcijas.
5 straipsnis. Veiklos tęstinumo principas
1. Tvarkant apskaitą, daroma prielaida, kad:
6 straipsnis. Periodiškumo principas
7 straipsnis. Pastovumo principas
1. Viešojo sektoriaus subjektas pasirinktą apskaitos metodą turi taikyti kiekvienais finansiniais metais.
8 straipsnis. Piniginio mato principas
9 straipsnis. Kaupimo principas
Ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai viešojo sektoriaus subjekto apskaitoje registruojami tada, kai jie įvyksta, ir pateikiami tų ataskaitinių laikotarpių finansinėse ataskaitose. Pajamos registruojamos tada, kai jos uždirbamos, o sąnaudos tada, kai jos patiriamos, neatsižvelgiant į pinigų gavimą ar išmokėjimą.
10 straipsnis. Palyginimo principas
1. Finansinėse ataskaitose turi būti pateikiami ataskaitinių ir praėjusių mažiausiai vienerių finansinių metų duomenys.
2. Pajamos, uždirbtos per ataskaitinį laikotarpį, siejamos su sąnaudomis, patirtomis uždirbant tas pajamas.
3. Finansinės ataskaitos turi būti parengtos taip, kad jų vartotojai galėtų palyginti jose pateiktus duomenis su kitų ataskaitinių laikotarpių bei kitų viešojo sektoriaus subjektų finansinėse ataskaitose pateiktais duomenimis ir teisingai įvertinti viešojo sektoriaus subjekto finansinės būklės pokyčius.
11 straipsnis. Atsargumo principas
12 straipsnis. Neutralumo principas
13 straipsnis. Turinio viršenybės prieš formą principas
TREČIASIS SKIRSNIS
ATASKAITŲ RINKINIO SUDĖTIS
15 straipsnis. Ataskaitų rinkinio lygiai
1. Ataskaitų rinkiniai yra aukštesniojo ir žemesniojo lygio. Žemesniojo lygio ataskaitų rinkinį sudaro kiekvienas viešojo sektoriaus subjektas ir viešojo sektoriaus subjektų grupė. Aukštesniojo lygio ataskaitų rinkinį sudaro valstybė ir savivaldybės.
16 straipsnis. Viešojo sektoriaus subjekto metinių ataskaitų rinkinys
17 straipsnis. Tarpinių ataskaitų rinkinio sudėtis
18 straipsnis. Nacionalinio ataskaitų rinkinio sudėtis
1. Nacionalinį ataskaitų rinkinį sudaro:
1) jungtinės finansinės ataskaitos – visų savivaldybių, Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo ir valstybės konsoliduotos finansinės ataskaitos, pateiktos kaip vieno viešojo sektoriaus subjekto finansinės ataskaitos;
KETVIRTASIS SKIRSNIS
REIKALAVIMAI ATASKAITOMS
19 straipsnis. Bendrieji reikalavimai ataskaitoms
1. Metines ataskaitas viešojo sektoriaus subjektai sudaro pasibaigus finansiniams metams pagal finansinių metų paskutinės dienos duomenis Finansų ministerijos nustatytais terminais.
2. Finansinės ataskaitos sudaromos vadovaujantis šiuo įstatymu ir Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.
3. Biudžeto vykdymo ataskaitos sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės iždo įstatymu, šiuo įstatymu ir kitais teisės aktais.
4. Valstybinio socialinio draudimo fondo bei šio fondo administravimo įstaigų biudžeto vykdymo ataskaitos ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo bei šio fondo administravimo įstaigų biudžeto vykdymo ataskaitos sudaromos vadovaujantis šių fondų veiklą reglamentuojančiais teisės aktais.
5. Valstybės išteklių fondai, išskyrus Valstybinio socialinio draudimo fondą ir Privalomojo sveikatos draudimo fondą, savivaldybių privatizavimo fondai, mokesčių fondai ir viešosios įstaigos nesudaro biudžeto vykdymo ataskaitų, jei kituose teisės aktuose nenustatyta ko kita.
6. Teisės aktų nustatyta tvarka valstybės ir (arba) savivaldybės institucijos gali reikalauti sau pavaldžių įstaigų pateikti šiame įstatyme nenurodytas ataskaitas.
8. Iki ataskaitų sudarymo apskaitoje turi būti registruotos visos viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio laikotarpio ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai.
9. Apskaitos duomenys pagrindžiami turto ir įsipareigojimų inventorizavimo duomenimis. Inventorizavimo tvarką nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
10. Ataskaitinių finansinių metų pradžios finansinių ataskaitų straipsnių sumos turi sutapti su praėjusių finansinių metų pabaigos finansinių ataskaitų atitinkamų straipsnių sumomis.
20 straipsnis. Ataskaitų įforminimo reikalavimai
1. Viešojo sektoriaus subjekto ataskaitos pradžioje turi būti nurodyta:
2. Konsoliduotos ataskaitos pradžioje turi būti nurodyta:
2) viešojo sektoriaus subjekto, parengusio konsoliduotą ataskaitą, pavadinimas, kodas, buveinės adresas;
3. Nacionalinio ataskaitų rinkinio ataskaitos pradžioje turi būti nurodyta:
21 straipsnis. Papildomi reikalavimai finansinėms ataskaitoms
1. Tarpines ataskaitas viešojo sektoriaus subjektai sudaro prireikus arba teisės aktų nustatytais ataskaitiniais laikotarpiais.
2. Įregistruoti nauji viešojo sektoriaus subjektai parengia veiklos pradžios viešojo sektoriaus subjekto finansinės būklės ataskaitą (toliau vadinama – finansinės būklės ataskaita), kurioje turi būti nurodytas viešojo sektoriaus subjekto veiklos pradžioje buvęs turtas, finansavimo sumos ir įsipareigojimai.
3. Jei yra priimtas sprendimas likviduoti ar reorganizuoti viešojo sektoriaus subjektą, tas viešojo sektoriaus subjektas turi parengti finansinės būklės ataskaitą ir žemesniojo lygio biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą pagal sprendime likviduoti ar reorganizuoti viešojo sektoriaus subjektą nurodytos datos duomenis ir pagal faktinio likvidavimo ar reorganizavimo dienos duomenis.
4. Jei ataskaitinių ir praėjusių finansinių metų finansinių ataskaitų straipsnių dėl apskaitos principų, ataskaitos formos pakeitimo arba kitų priežasčių neįmanoma palyginti, praėjusių finansinių metų pabaigos likučiai taisomi, kad juos būtų galima palyginti. Finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte nurodoma taisymo priežastis, skaičiavimo metodas ir atsiradę skirtumai.
5. Kai šio įstatymo reikalavimų bei Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų nepakanka, kad finansinės ataskaitos teisingai parodytų viešojo sektoriaus subjekto finansinių metų turtą, finansavimo sumas, įsipareigojimus, pajamas ir sąnaudas, finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte turi būti pateikta papildoma informacija.
6. Nukrypti nuo Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų galima tik esant aplinkybėms, nepriklausančioms nuo viešojo sektoriaus subjekto valios, suderinus su Finansų ministerija. Informacija apie kiekvieną nukrypimą nuo Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų, apie nukrypimo priežastis ir poveikį viešojo sektoriaus subjekto turtui, finansavimo sumoms, įsipareigojimams, pajamoms ir sąnaudoms pateikiama finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte.
22 straipsnis. Reikalavimai konsoliduotoms ataskaitoms
1. Konsoliduotoms ataskaitoms taikomi šio įstatymo 19 straipsnio 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10 ir 11 dalių reikalavimai. Konsoliduotoms finansinėms ataskaitoms taikomi ir šio įstatymo 21 straipsnio 4 dalies reikalavimai.
2. Konsoliduojamos to paties ataskaitinio laikotarpio viešojo sektoriaus subjektų grupės ataskaitos.
3. Konsoliduotose finansinėse ataskaitose turi būti parodytas visas konsoliduojamų viešojo sektoriaus subjektų grupės turtas, įsipareigojimai, finansavimo sumos ir grynasis turtas, pajamos ir sąnaudos, pinigų srautai.
4. Valstybės, savivaldybės, Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo konsoliduotose biudžeto vykdymo ataskaitose turi būti parodytos visos konsoliduojamų viešojo sektoriaus subjektų grupės biudžeto pajamos ir išlaidos, o kitų viešojo sektoriaus subjektų konsoliduotose biudžeto vykdymo ataskaitose turi būti parodytos tik viešojo sektoriaus subjekto grupės atitinkamo biudžeto išlaidos.
23 straipsnis. Konsoliduotų ataskaitų ir nacionalinio ataskaitų rinkinio rengimas
1. Atitinkamų viešojo sektoriaus subjektų grupių konsoliduotas ataskaitas sudaro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nurodyti viešojo sektoriaus subjektai.
2. Valstybės konsoliduotų ataskaitų rinkinį (toliau vadinama – valstybės konsoliduotos ataskaitos) sudaro Finansų ministerija .
3. Savivaldybės konsoliduotų ataskaitų rinkinį (toliau vadinama – savivaldybės konsoliduotos ataskaitos) sudaro savivaldybės administracija.
4. Valstybinio socialinio draudimo fondo ataskaitų rinkinius sudaro Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, o Privalomojo sveikatos draudimo fondo – Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
24 straipsnis. Turto, finansavimo sumų ir įsipareigojimų įvertinimas
1. Sudarydami finansines ataskaitas, viešojo sektoriaus subjektai įvertina turtą, finansavimo sumas ir įsipareigojimus vadovaudamiesi Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.
2. Kiekvienas turto, finansavimo sumų ir įsipareigojimų straipsnis vertinamas atskirai. Ilgalaikio ir trumpalaikio turto, finansavimo sumų, ilgalaikių ir trumpalaikių įsipareigojimų, grynojo turto, pajamų ir sąnaudų straipsnių tarpusavio užskaitos negali būti atliekamos, išskyrus Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose nurodytus atvejus.
25 straipsnis. Įvykiai pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui ir klaidų taisymas
1. Įvykiai pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, sudarant finansines ataskaitas, registruojami Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų nustatyta tvarka.
2. Klaidų, paaiškėjusių pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, taisymo tvarką, sudarant finansines ataskaitas, nustato Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai.
PENKTASIS SKIRSNIS
FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO SUDĖTIS
26 straipsnis. Metinių finansinių ataskaitų rinkinio sudėtis
1. Metinių finansinių ataskaitų rinkinį nepriklausomai nuo ataskaitų rinkinio lygio sudaro šios finansinės ataskaitos:
4) viešojo sektoriaus subjekto grynojo turto pokyčių ataskaita (toliau vadinama – grynojo turto pokyčių ataskaita);
2. Grynojo turto pokyčių ataskaitos gali nesudaryti tie viešojo sektoriaus subjektai, kurių ataskaitinių metų ir praėjusių finansinių metų pabaigoje grynasis turtas buvo lygus nuliui.
27 straipsnis. Konsoliduotų finansinių ataskaitų rinkinio ir nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio sudėtis
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
BIUDŽETO VYKDYMO ATASKAITŲ RINKINIO SUDĖTIS
28 straipsnis. Metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudėtis
1. Metinių žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį sudaro šios biudžeto vykdymo ataskaitos:
2. Metinių aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį sudaro šios konsoliduotos biudžeto vykdymo ataskaitos:
SEPTINTASIS SKIRSNIS
ATSAKOMYBĖ UŽ ATASKAITŲ RINKINIŲ SUDARYMĄ IR PATEIKIMĄ
30 straipsnis. Ataskaitų rinkinių auditas
Viešojo sektoriaus subjekto metinių ataskaitų rinkinių auditą atlieka Valstybės kontrolė, savivaldybių kontrolierių tarnybos, nepriklausomos audito įmonės pagal Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymą, Biudžeto sandaros įstatymą, Vietos savivaldos įstatymą, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymą ir kitus teisės aktus.
31 straipsnis. Ataskaitų pasirašymas
1. Viešojo sektoriaus subjekto ataskaitas pasirašo viešojo sektoriaus subjekto vadovas (ministerijoje – ministerijos valstybės sekretorius, savivaldybėje – savivaldybės administracijos direktorius).
2. Viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotas ataskaitas pasirašo juos sudariusio viešojo sektoriaus subjekto vadovas (ministerijoje – ministerijos valstybės sekretorius, savivaldybėje – savivaldybės administracijos direktorius).
3. Savivaldybės konsoliduotų ataskaitų rinkinį (toliau vadinama – savivaldybės konsoliduotos ataskaitos) pasirašo savivaldybės administracijos direktorius.
4. Valstybės konsoliduotų ataskaitų rinkinį (toliau vadinama – valstybės konsoliduotos ataskaitos) pasirašo finansų ministras.
32 straipsnis. Ataskaitų rinkinių teikimas
1. Viešojo sektoriaus subjektų grupės nariai metinių ataskaitų rinkinius teikia už viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotų ataskaitų rinkinio parengimą atsakingam viešojo sektoriaus subjektui jo nustatytais terminais. Metinių viešojo sektoriaus subjektų grupių konsoliduotų ataskaitų rinkinius teikia už šių rinkinių parengimą atsakingi viešojo sektoriaus subjektai Finansų ministerijai jos nustatytais terminais.
2. Savivaldybės metines konsoliduotas ataskaitas teikia Finansų ministerijai pasibaigus finansiniams metams ne vėliau kaip iki kitų metų kovo 15 dienos.
3. Valstybės konsoliduotas ataskaitas ir visų savivaldybių konsoliduotas ataskaitas Finansų ministerija teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai, atsakingai už nacionalinio ataskaitų rinkinio parengimą, pasibaigus finansiniams metams ne vėliau kaip iki kitų metų balandžio 15 dienos.
4. Savo metines konsoliduotas ataskaitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai, atsakingai už nacionalinio ataskaitų rinkinio parengimą, teikia Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos pasibaigus finansiniams metams ne vėliau kaip iki kitų metų balandžio 15 dienos.
33 straipsnis. Ataskaitų rinkinių skelbimas
1. Viešojo sektoriaus subjektas savo metinių ataskaitų rinkinius skelbia jį kontroliuojančio subjekto nustatyta tvarka.
2. Viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotų ataskaitų rinkinius skelbia už jų sudarymą atsakingas viešojo sektoriaus subjektas savo interneto svetainėje.
3. Savivaldybė metines konsoliduotas ataskaitas kartu su auditoriaus išvada skelbia savo interneto svetainėje ne vėliau kaip per 10 dienų nuo auditoriaus išvados pasirašymo.
4. Valstybės konsoliduotas ataskaitas kartu su auditoriaus išvada ir visų savivaldybių ataskaitas savo interneto svetainėje skelbia Finansų ministerija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo auditoriaus išvados dėl valstybės konsoliduotų ataskaitų pasirašymo.
5. Valstybinio socialinio draudimo fondo ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo ataskaitų rinkiniai skelbiami šių fondų veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
34 straipsnis. Ataskaitų rinkinių saugojimo tvarka
35 straipsnis. Atsakomybė už ataskaitų rinkinių sudarymą, pateikimą ir paskelbimą laiku
2. Už viešojo sektoriaus subjekto ataskaitų rinkinių sudarymą, pateikimą teisės aktuose nurodytoms įstaigoms ir institucijoms ir paskelbimą laiku atsako viešojo sektoriaus subjekto vadovas arba jo įgaliotas administracijos vadovas teisės aktų nustatyta tvarka.
AŠTUNTASIS SKIRSNIS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas
2. Pagal šį įstatymą viešojo sektoriaus subjektas sudaro, teikia ir skelbia 2009 metų ir vėlesnių metų ataskaitų rinkinius. Viešojo sektoriaus subjekto 2009 metų finansinių ataskaitų rinkinyje turi būti pateikti praėjusių finansinių metų palyginamieji skaičiai. Viešojo sektoriaus subjektas turi teisę sudaryti 2008 metų ataskaitų rinkinius pagal šį įstatymą. Jei viešojo sektoriaus subjektas sudaro 2008 metų ataskaitų rinkinius pagal šį įstatymą, jis turi sudaryti ir teikti ir kitų iki 2009 m. sausio 1 d. priimtų teisės aktų nustatytas ataskaitas valstybės ir savivaldybės biudžeto įvykdymo apyskaitoms rengti.
3. Pagal šį įstatymą sudaromos 2010 metų ir vėlesnių metų metinės viešojo sektoriaus subjektų grupių, išskyrus Valstybinio socialinio draudimo fondą, Privalomojo sveikatos draudimo fondą ir mokesčių fondus, konsoliduotos ataskaitos. Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo fondo ir mokesčių fondų konsoliduotos ataskaitos sudaromos nuo 2009 metų.