Komiteto patobulintas

nutarimo projektas XP-1460(3)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

N U T A R I M A S

 

DĖL VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS 2004 IR 2005 METŲ VEIKLOS ATASKAITŲ

 

2006 m.                                    d. Nr.

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

 

apsvarstęs Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2004 ir 2005 metų veiklos ataskaitas,

atsižvelgdamas į tai, kad Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2004 ir 2005 metų veiklos ataskaitos apibūdina Komisijos darbą:

– atlikdama Energetikos, Elektros energetikos, Gamtinių dujų, Šilumos ūkio įstatymų nustatytas funkcijas – tvirtina kainų skaičiavimo metodikas, elektros energijos, gamtinių dujų, šilumos ir karšto vandens kainas bei kontroliuoja jų taikymą, atlieka energetikos įmonių veiklos licencijavimą ir kontroliuoja licencijuojamą veiklą, atlieka elektros energijos perdavimo ir skirstomųjų tinklų operatorių veiklos priežiūrą, rinkos stebėseną (monitoringą), kontroliuoja elektros energijos tiekimo patikimumą ir kaip laikomasi paslaugų kokybės reikalavimų;

– atlikdama Kainų įstatymo nustatytas funkcijas – tvirtina šalto vandens ir nuotekų tvarkymo kainas, keleivių vežimo kelių transportu reguliariaisiais reisais, tolimojo susisiekimo traukiniais ir vidaus vandenų transportu tarifų maksimalių dydžių skaičiavimo metodikas, derina vandens tiekėjų nustatytas kainas ir vežėjų nustatytų tarifų maksimalius dydžius,

konstatuodamas, kad Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija daro įtaką energetikos ir šalto vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo ūkio politikai, kuri ne visuomet buvo taikoma pozityvioms permainoms energetikos ūkyje pasiekti;

pabrėždamas, kad Komisijos sprendimai nepakankamai gynė vartotojų interesus,

 

n u t a r i a:

 

1 straipsnis.

 

Pritarti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2004 ir 2005 metų veiklos ataskaitoms.

 

2 straipsnis.

 

Pasiūlyti Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai:

1) nustatant ir kontroliuojant energetikos, šalto vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įmonių teikiamų paslaugų būtinąsias sąnaudas ir kainas, dažniau taikyti lyginamosios analizės metodą, taip pat veiksmingiau ginti vartotojų interesus;

2) rengti aiškias ir vartotojams suprantamas metodikas.

 

3 straipsnis.

 

Pasiūlyti Vyriausybei:

1) vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos direktyvomis dėl gamtinių dujų vidaus rinkos bendrų taisyklių 2003/55/EB ir dėl elektros energijos vidaus rinkos bendrųjų taisyklių 2003/54/EB, parengti Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo pakeitimo projektą ar kitų įstatymų pakeitimo projektus, kuriuose būtų numatyta griežtesnė licencijuotų energetikos įmonių atsakomybė už teisės aktų nesilaikymą, ir suteikti Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai teisę skirti licencijuotoms energetikos įmonėms baudas už licencijuojamos veiklos sąlygų nesilaikymą. Baudos dydis turi būti diferencijuojamas atsižvelgiant į pažeidimo padarytos žalos dydį, pažeidimo trukmę, atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes;

2) pateikti Seimui įstatymų projektus dėl valstybės institucijų ir savivaldybių kompetencijos nustatyti centralizuotai teikiamos šilumos, karšto ir šalto vandens kainas patikslinimo;

3) papildyti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos nuostatus funkcija, kad Komisija “pagal savo kompetenciją tiria vartotojų skundus, nagrinėja ginčus tarp energetikos išteklių ar energijos tiekėjų ir vartotojų, gina energetikos išteklių ir energijos vartotojų interesus”.

 

4 straipsnis.

 

Pavesti Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei atlikti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos veiklos ir finansinį valstybinį auditą.

 

 

 

SEIMO PIRMININKAS