Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

AVIACIJOS ĮSTATYMO 2, 6, 21, 33, 36, 44, 63, 66 STRAIPSNIŲ

PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI ĮSTATYMO PRIEDO PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2005 m.              d. Nr.

Vilnius

 

(Žin., 2000, Nr. 94-2918; 2002, Nr. 112-4979; 2005, Nr. 31-971)

 

 

1 straipsnis. 2 straipsnio papildymas ir pakeitimas

1. Papildyti 2 straipsnį nauja 10 dalimi:

10. Kontroliuojamoji teritorija – oro uosto judėjimo laukas, gretima teritorija ir pastatai ar jų dalys, į kurias patekimas yra kontroliuojamas.“

2. Buvusias 2 straipsnio 10-31 dalis laikyti 11-32 dalimis.

3. Papildyti 2 straipsnį nauja 33 dalimi:

33. Tarptautinio oro uosto žemė – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų ribų žemės plotas, skirtas tarptautinio oro uosto reikmėms.“

4. Buvusias 2 straipsnio 32-35 dalis laikyti 34-37 dalimis.

 

2 straipsnis. 6 straipsnio 4 dalies pakeitimas

6 straipsnio 4 dalyje išbraukti trečiąjį sakinį ir ją išdėstyti taip:

4. CAA yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš valstybės biudžeto ir atskaitymų nuo rinkliavų už oro navigacijos paslaugas bei naudojimąsi oro uostais. Šių atskaitymų dydį nustato Vyriausybė.“

 

3 straipsnis. 21 straipsnio papildymas ir pakeitimas

1. Papildyti 21 straipsnį 3 dalimi:

3. Orlaivis, kurio naudotojas yra Lietuvos Respublikos fizinis ar juridinis asmuo, gali būti registruojamas Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre, jeigu jis yra nuolat eksploatuojamas iš Lietuvos Respublikos ar Europos Sąjungos oro uosto, nepaisant šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytų sąlygų.“

2. Buvusią 21 straipsnio 3 dalį laikyti 4 dalimi.

 

4 straipsnis. 33 straipsnio 2 dalies papildymas ir pakeitimas

1. Pakeisti 33 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Jeigu CAA nustato, kad užsienio valstybės orlaivis yra netinkamas skraidyti arba orlaivyje yra gedimų, kurie gali turėti įtakos tinkamumui skraidyti, CAA turi teisę neleisti jam pakilti. CAA privalo pranešti tos valstybės atsakingai institucijai apie orlaivio būklę ir CAA sprendimą. Jeigu užsienio valstybės institucija nusprendžia, kad orlaivis yra netinkamas skraidyti, bet tam tikromis sąlygomis jis gali būti perskraidintas į remonto vietą, tokiu atveju, jeigu bus įvykdytos šios institucijos ir CAA nustatytos sąlygos, orlaiviui leidžiama pakilti. Tokio skrydžio metu orlaivyje gali būti tik orlaivio įgula ir techniniai specialistai.“

 

5 straipsnis. 36 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 36 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

36 straipsnis. Civilinių orlaivių ir jų įrangos (komponentų) gamyba ir techninė priežiūra

1. CAA nustato civilinių orlaivių ir jų įrangos (komponentų) gamybos ir techninės priežiūros reikalavimus. Lietuvos Respublikoje įmonės gali gaminti civilinius orlaivius ar jų įrangą (komponentus), taip pat atlikti civilinių orlaivių techninės priežiūros darbus tik turėdamos atitinkamą CAA išduotą pažymėjimą bei laikydamosi šiame pažymėjime nurodytų reikalavimų. Vadovaujantis 2002 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1592/2002 dėl bendrųjų taisyklių civilinės aviacijos srityje ir Europos aviacijos saugos agentūros įsteigimo, Lietuvos Respublikoje gaminami orlaiviai sertifikuojami Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) nustatyta tvarka ir sąlygomis.

2. Pažymėjimų, suteikiančių civilinių orlaivių ir jų įrangos (komponentų) gamybos bei jų techninės priežiūros darbų atlikimo teisę, išdavimo sąlygas ir tvarką nustato CAA. CAA prižiūri, kaip pažymėjimus turinčios įmonės laikosi nustatytų reikalavimų. CAA atstovai turi teisę nekliudomi apžiūrėti pažymėjimus turinčių įmonių gamybines patalpas ir įrangą, taip pat gauti visą informaciją bei dokumentus, susijusius su pažymėjime nurodytos veiklos vykdymu.

3. Šio straipsnio 1 dalies reikalavimai netaikomi gaminti ar remontuoti orlaivius bei jų įrangą (komponentus), kurie neturi EASA išduotų ar pripažintų tipo pažymėjimų. Tokių orlaivių gamybos, techninės priežiūros vykdymo, tinkamumo skraidyti nustatymo ir naudojimo sąlygas bei tvarką nustato CAA.“

 

 

6 straipsnis. 44 straipsnio 2 ir 3 dalių pakeitimas ir papildymas 4 ir 5 dalimis

1. Pakeisti 44 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Tarptautinį oro uostą valdanti valstybės institucija, valstybės ar savivaldybės įmonė oro uosto žemę valdo, naudoja ir ja disponuoja turto patikėjimo teisėmis, vadovaudamasi šiuo ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais. Tarptautinio oro uosto teritorijos ribas ir plotą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.“

2. Pakeisti 44 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Tarptautinį oro uostą valdanti valstybės institucija, valstybės ar savivaldybės įmonė turi teisę išnuomoti tarptautinio oro uosto žemės sklypus su šio oro uosto veikla susijusioms reikmėms, taip pat juridiniams ar fiziniams asmenims, kurių veikla nesusijusi su šio oro uosto veikla, šiems asmenims priklausantiems nuosavybės teise ar nuomojamiems pastatams, statiniams ar įrenginiams, esantiems tarptautinio oro uosto teritorijoje, eksploatuoti. Kontroliuojamoje teritorijoje esanti tarptautinio oro uosto žemė gali būti išnuomojama tik su šio oro uosto veikla susijusioms reikmėms. Žemės sklypai išnuomojami aukciono būdu, išskyrus žemės sklypus, užstatytus fiziniams ar juridiniams asmenims priklausantiems nuosavybės teise ar jų nuomojamais pastatais, statiniais ir įrenginiais (išskyrus laikinuosius statinius, inžinerinius tinklus bei neturinčius aiškios funkcinės priklausomybės ar apibrėžto naudojimo arba ūkinės veiklos pobūdžio statinius, kurie tarnauja pagrindiniam statiniui ar įrenginiui arba jo priklausiniui). Žemės sklypai, užstatyti fizinių ar juridinių asmenų nuomojamais pastatais, statiniais ar įrenginiais, išnuomojami tik šių pastatų, statinių ar įrenginių nuomos terminui. Žemės sklypai išnuomojami teritorijų planavimo dokumentuose nustatyto dydžio, kuris būtinas pastatams, statiniams ar įrenginiams eksploatuoti pagal Nekilnojamojo turto kadastre įrašytą jų tiesioginę paskirtį.“

3. Papildyti 44 straipsnį 4 dalimi:

4. Tarptautinio oro uosto žemės nuomos aukciono ir ne aukciono būdu tvarką, oro uosto žemės nuomos mokesčio apskaičiavimo tvarką ir oro uosto žemės nuomos mokesčio dydžius tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.“

4. Papildyti 44 straipsnį 5 dalimi:

5. Valstybės institucijoms, kurių veikla tarptautiniame oro uoste privaloma pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, oro uosto žemė perduodama neatlygintinai naudotis Žemės įstatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Sprendimus perduoti neatlygintinai naudotis oro uosto žeme priima įmonės vadovas.“

 

7 straipsnis. 63 straipsnio papildymas

Papildyti 63 straipsnį sakiniu „CAA turi teisę sulaikyti orlaivį, jei įtariama, kad kilo grėsmė orlaivio saugumui“ ir visą straipsnį išdėstyti taip:

63 straipsnis. Draudimas išskristi

CAA turi teisę uždrausti orlaiviui išskristi, jei kyla abejonių dėl orlaivio tinkamumo skraidyti ar orlaivio įgulos nariai neturi atitinkamos licencijos arba orlaivyje nėra šio įstatymo 64 straipsnyje nurodytų dokumentų ar nesumokėtos šio įstatymo 72 straipsnyje numatytos rinkliavos. CAA turi teisę sulaikyti orlaivį, jei įtariama, kad kilo grėsmė orlaivio saugumui.“

 

8 straipsnis. 66 straipsnio pavadinimo pakeitimas, 1 dalies pakeitimas ir papildymas 5 ir 6 dalimis

1. Pakeisti 66 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

66 straipsnis. Aviacijos saugumo užtikrinimas“.

2. Pakeisti 66 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Aviacijos saugumą užtikrina oro uostai ir vežėjai. Šios įmonės privalo turėti CAA patvirtintas aviacijos saugumo užtikrinimo programas bei planus ir įsteigti atitinkamas tarnybas (paskirti atsakingą darbuotoją (darbuotojus). Šių tarnybų darbuotojai priimami į darbą tik gavus išankstinį Valstybės saugumo departamento raštišką pritarimą. Kiti kontroliuojamoje oro uosto teritorijoje veikiantys subjektai privalo turėti aviacijos saugumo užtikrinimo planus ir besąlygiškai vykdyti tarnybų, užtikrinančių civilinės aviacijos saugumą, reikalavimus.“

3. Papildyti 66 straipsnį 5 dalimi:

5. Oro uostuose ir oro eismo paslaugas teikiančiose įmonėse yra nustatomos riboto patekimo vietos. Asmenys gali būti įleidžiami į oro uosto ar oro eismo paslaugas teikiančios įmonės riboto patekimo vietas, jei jie turi galiojantį oro uosto ar oro eismo paslaugas teikiančios įmonės CAA nustatyta tvarka išduotą leidimą. Leidimai patekti į oro uosto ir oro eismo paslaugas teikiančios įmonės riboto patekimo vietas gali būti išduodami tik nepriekaištingos reputacijos asmenims. Asmens, turinčio minėtą leidimą, tačiau nebeatitinkančio nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, leidimas yra panaikinamas. Asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu:

1)   buvo nuteistas už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, nepaisant to, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas;

2)   buvo nuteistas už nesunkų ar apysunkį tyčinį ar neatsargų nusikaltimą ir nėra išnykęs teistumas arba teistumas nepanaikintas;

3)   piktnaudžiauja psichotropinėmis, narkotinėmis, toksinėmis medžiagomis ar alkoholiu;

4)   buvo atleistas iš valstybės tarnautojo, profesinės karo tarnybos kario pareigų ar vidaus tarnybos paskyrus tarnybinę (drausminę) nuobaudą – atleidimą iš pareigų (tarnybos) – ar iš darbo už šiurkštų darbo pareigų pažeidimą ir nuo atleidimo nepraėjo vieneri metai;

5)   per paskutinius vienerius metus buvo skirtos administracinės nuobaudos už aviacijos saugumo reikalavimų pažeidimus;

6)   jam Organizuoto nusikalstamumo užkardymo įstatymo nustatyta tvarka taikomi teismo įpareigojimai.

3. Papildyti 66 straipsnį 6 dalimi:

„6. Aviacijos saugumo darbuotojai, tikrinantys keleivius, bagažą, krovinius ir paštą, su savimi turi turėti CAA išduotą teorines žinias ir praktinius gebėjimus atlikti pavestas pareigas patvirtinantį pažymėjimą.“

 

 

9 straipsnis. Įstatymo priedo pakeitimas

1. Papildyti Įstatymo priedą naujais 5-7 punktais:

5. 2002 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1592/2002 dėl bendrųjų taisyklių civilinės aviacijos srityje ir Europos aviacijos saugos agentūros įsteigimo.

6. 2003 m. rugsėjo 24 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1702/2003 nustatantis orlaivio tinkamumo skraidyti ir orlaivio bei susijusių jo gaminių, dalių ir prietaisų tinkamumo naudoti aplinkos atžvilgiu pažymėjimų išdavimą bei projektavimo ir gamybinių organizacijų sertifikavimą įgyvendinančias taisykles.

7. 2003 m. lapkričio 20 d. Komisijos Reglamentas (EB) Nr. 2042/2003 dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo.“

2. Buvusį Priedo 5 punktą laikyti 8 punktu.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS