Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINIO AUDITO ATASKAITOS DĖL VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO VEIKLOS TEIKIANT VIEŠĄSIAS PASLAUGAS
2005 m. d. Nr.
Vilnius
Lietuvos Respublikos Seimas, susipažinęs su Valstybės kontrolės atlikto valstybinio veiklos audito ataskaita (2004 m. gruodžio 30 d., Nr.2040-9) dėl Valstybės įmonės Registrų centro veiklos teikiant viešąsias paslaugas ir išnagrinėjęs, kaip įgyvendintos Valstybės kontrolės pateiktos rekomendacijos, konstatuoja, kad:
vadovaujantis 2003 m. lapkričio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2003/98/EB “Dėl viešojo sektoriaus informacijos pakartotinio naudojimo” ir Valstybės registrų įstatymo (2004 m. liepos 15 d. redakcija) nuostatomis, kad atlyginimas už valstybės registro duomenų teikimą turi būti pagrįstas registrų tvarkymo įstaigos sąnaudomis, Vyriausybė iki 2005 m. vasario 7 d. turėjo patvirtinti šioms nuostatoms įgyvendinti reikalingus teisės aktus, tačiau iki šiol to nepadarė;
valstybės įmonėje Registrų centre neskaičiuojamos atskirų paslaugų sąnaudos: nėra patikimų dokumentų, įrodančių, kad pajamos, gaunamos už monopolines viešąsias paslaugas, nepanaudojamos kompensuoti trūkumui pajamų, gaunamų už kitas paslaugas, kurios pagal Viešojo administravimo įstatymą gali būti nepripažįstamos viešosiomis paslaugomis. Dėl šios priežasties atsiranda kryžminio subsidijavimo ir komercinių paslaugų rinkos bei konkurencijos iškraipymo grėsmė;
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2002 m. gegužės 28 d. nutarimu Nr. 756 “Dėl ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir apskričių viršininkų įsteigtų ir jiems priskirtų valstybės įmonių bei viešųjų įstaigų teikiamų monopolinio pobūdžio prekių ir paslaugų kainų bei tarifų nustatymo bendrosios tvarkos patvirtinimo” pavedė ministerijoms, Vyriausybės įstaigoms ir apskričių viršininkams per mėnesį nuo šio nutarimo įsigaliojimo parengti ir patvirtinti, suderinus su Konkurencijos taryba, jų įsteigtų ir jiems priskirtų valstybės įmonių bei viešųjų įstaigų teikiamų monopolinio pobūdžio prekių ir paslaugų kainų bei tarifų nustatymo ir taikymo tvarką. Teisingumo ministerija iki šiol nesuderino su Konkurencijos taryba ir nepatvirtino valstybės įmonės Registrų centro teikiamų monopolinių paslaugų kainų nustatymo ir taikymo tvarkos;
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 1341 ”Dėl valstybės įmonių ir valstybės kontroliuojamų akcinių bendrovių, uždarųjų akcinių bendrovių administracijos vadovų ir vyriausiųjų buhalterių darbo apmokėjimo” įpareigojo įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją iki 2003 m. sausio 1 d. nustatyti naują administracijos vadovų darbo apmokėjimo tvarką. Teisingumo ministerija nevykdė minėto nutarimo ir iki 2004 m. lapkričio 22 d. nenustatė šios administracijos vadovų darbo apmokėjimo tvarkos, todėl nuo 2003 m. sausio 1 d. iki 2004 m. spalio 1 d. valstybės įmonės Registrų centro vadovaujantiems darbuotojams darbo užmokestis priskaičiuotas pagal negaliojančią tvarką;
valstybinio audito metu Teisingumo ministro 2004 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 1R -290 patvirtintas valstybės įmonės Registrų centro administracijos vadovų darbo apmokėjimo tvarkos aprašas. Tačiau šis aprašas nenustato maksimalios visų išmokų prie tarnybinio atlyginimo sumos, todėl sudaromos sąlygos neracionaliai naudoti lėšas, nustatant įmonės vadovaujantiems darbuotojams nepagrįstai didelį darbo užmokestį.
Atsižvelgdamas į tai, Seimas n u t a r i a:
1 straipsnis.
Pasiūlyti Vyriausybei:
1) siekiant išvengti kryžminio subsidijavimo grėsmės, valstybės įmonėje Registrų centre struktūriškai atskirti monopolinių viešųjų paslaugų ir nemonopolinių paslaugų teikimą;
2) imtis priemonių, kad Teisingumo ministerija parengtų, suderintų su Konkurencijos Taryba ir patvirtintų valstybės įmonės Registrų centro teikiamų monopolinio pobūdžio paslaugų kainų nustatymo ir taikymo tvarką, užtikrinančią monopolinių paslaugų įkainių pagrindimą sąnaudomis;
3) nustatyti už Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 1341 ”Dėl valstybės įmonių ir valstybės kontroliuojamų akcinių bendrovių, uždarųjų akcinių bendrovių administracijos vadovų ir vyriausiųjų buhalterių darbo apmokėjimo” nevykdymą atsakingus asmenis ir pareikalauti jų asmeninės atsakomybės;
4) patikslinti Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 1341 ”Dėl valstybės įmonių ir valstybės kontroliuojamų akcinių bendrovių, uždarųjų akcinių bendrovių administracijos vadovų ir vyriausiųjų buhalterių darbo apmokėjimo” nuostatas, kad būtų reglamentuotas bendras visų išmokų prie tarnybinio atlyginimo maksimalus dydis ir sudaromos sąlygos racionaliai panaudoti darbo apmokėjimui skirtas lėšas;
2 straipsnis.