Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBEI NUOSAVYBĖS TEISE PRIKLAUSANČIO TURTO

2003 METŲ ATASKAITOS

 

2005 m. kovo  d. Nr.

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Seimas susipažino  su 2003 metų ataskaita apie valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą  bei Valstybės kontrolės išvada dėl šios ataskaitos ir konstatuoja,  kad:

Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, rengdamas valstybei nuosavybės teise priklausančio turto ataskaitą, susumuoja turto ir įsipareigojimų vertę pagal valstybės ir savivaldybių institucijų bei įmonių  finansinių atskaitomybių ir kitų dokumentų duomenis, o valstybės institucijos ir įmonės bei savivaldybės  Statistikos departamentui šiuos duomenis teikia vadovaudamosi   teisės aktais,  įtvirtinančiais skirtingus apskaitos principus, ir todėl tai gali turėti reikšmingos įtakos nurodant tikrą ir teisingą valstybės turto ir įsipareigojimų finansinę būklę;

Seimo nutarimu  „Dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio turto 2001–2002 metų ataskaitos“ Vyriausybei buvo pasiūlyta greičiau parengti biudžetinių įstaigų buhalterinės  apskaitos standartus,  tačiau iki šiol minėti standartai neparengti;

 

Seimo nutarimu “Dėl 2001  metų ataskaitos apie valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą” Vyriausybei buvo pasiūlyta iki 2004 m. liepos 1 d. įsteigti valstybės turto registrą, tačiau registras  neįsteigtas; 2004 m. spalio 12 d.  Seimo nutarimu “Dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo   “Dėl 2001  metų ataskaitos apie valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą”  2 straipsnio pakeitimo” buvo nuspręsta vietoj planuoto   valstybės turto registro iki 2006 m. liepos 1 d. sukurti ir įteisinti valstybės turto informacinę sistemą, tačiau minėta  informacinė sistema nekuriama,  todėl  šiuo metu daug valstybei nuosavybės teise priklausančio turto  iš viso nėra įtraukta į apskaitą ir nepateko į Statistikos departamento parengtą  ataskaitą apie valstybei nuosavybės teise  priklausantį turtą;

 

Seimo  nutarimu  „Dėl 2001 metų ataskaitos apie valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą“ Vyriausybei buvo pasiūlyta parengti Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, kuriame valstybės turto sandara būtų suderinta su tarptautine turto klasifikacija, taip pat  Seimo nutarimu „Dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio turto 2001–2002 metų ataskaitos“ Vyriausybei buvo pasiūlyta inicijuoti valstybei nuosavybės teise priklausančio turto ataskaitos pateikimo Seimui termino pakeitimą, tačiau toks įstatymo pakeitimo projektas iki šiol Seimui  nepateiktas.

 

Atsižvelgdamas į tai,  kas išdėstyta, Seimas n u t a r i a:

 

1 straipsnis.

Kol valstybės turto, priklausančio valstybės ir savivaldybių institucijoms, apskaita ir atskaitomybė nebus tvarkoma ir rengiama pagal viešojo sektoriaus apskaitos ir atskaitomybės sistemos reformos metu patvirtintus apskaitos ir atskaitomybės standartus, valstybei nuosavybės teise priklausančio turto metinėms ataskaitoms Seimo pritarimo procedūros netaikyti.

 

2 straipsnis.

Pasiūlyti Vyriausybei:

1) iki 2005 m. gegužės 15 d. pateikti Seimui  Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo pakeitimus;

2) iki 2005 m. birželio 15 d. patvirtinti viešojo sektoriaus apskaitos ir atskaitomybės sistemos reformos koncepciją;

3) užtikrinti, kad nustatant asignavimų valdytojų vykdomų programų įgyvendinimo vertinimo kriterijus ypatingas  dėmesys būtų skiriamas valstybės turto naudojimo efektyvumo  vertinimo kriterijams;

4) iki  2005 m. birželio 15 d. pateikti  Seimui  valstybės turto informacinės sistemos įgyvendinimo  koncepciją.

 

 

SEIMO PIRMININKAS