Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2004 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ
FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
ĮSTATYMAS
2003 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2004 metų valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų patvirtinimas
2 straipsnis. Savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimas
1. Patvirtinti gyventojų pajamų mokesčio dalį, tenkančią visų savivaldybių biudžetams nuo pajamų į nacionalinį biudžetą, – 47,14 procento (įskaitant 76740 tūkst. litų minimaliai mėnesinei algai ir biudžetinių įstaigų darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokesčiui padidinti nuo 2004 m. gegužės 1 d.).
2. Patvirtinti savivaldybių biudžetams valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas – 2141723 tūkst. litų ir valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijas – 55526 tūkst. litų (5 priedėlis).
3 straipsnis. Specialios tikslinės dotacijos valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti naudojimas
4 straipsnis. Specialios tikslinės dotacijos 1997–2000 metų savivaldybių biudžetų negautoms pajamoms iš dalies dengti naudojimas
1. Nustatyti, kad speciali tikslinė dotacija 1997–2000 metų savivaldybių biudžetų negautoms pajamoms, priimtoms skaičiuojant 1997–2000 metų savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius, iš dalies dengti skiriama savivaldybių biudžetinių įstaigų įsiskolinimui kreditoriams, susidariusiam iki 2004 metų sausio 1 d., dengti pagal savivaldybių tarybų patvirtintus šio įsiskolinimo dengimo grafikus ir kitoms savivaldybių biudžetų skoloms dengti.
2. Nustatyti, kad šio straipsnio 1 dalyje nurodyta speciali tikslinė dotacija savivaldybėms pervedama atsižvelgiant į tai, kad praėjusio ataskaitinio laikotarpio įsiskolinimas kreditoriams sumažintas ne mažesne negu anksčiau pervesta tikslinės dotacijos suma.
5 straipsnis. Mokinio krepšelio dydis ir jam patvirtintų asignavimų perskirstymas
2. Nustatyti mokinio krepšelio dydį iki 2004 m. balandžio 30 d. – 1555 litai ir nuo 2004 m. gegužės 1 d. – 1703 litai.
3. Nustatyti, kad iš mokymui patvirtintų asignavimų tarpusavyje suderintas sumas perveda:
1) atitinkamos savivaldybės viena kitai, – kai mokiniai migruoja tarp savivaldybių finansuojamų mokyklų;
6 straipsnis. Specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti naudojimas
7 straipsnis. Atskaitymų iš gyventojų pajamų mokesčio į Privalomojo sveikatos
draudimo fondo biudžetą dydis
8 straipsnis. Įmokų dydis už valstybės lėšomis draudžiamus asmenis
9 straipsnis. Įmokos į valstybės biudžetą, skiriamos pagal įstatymus specialiosioms programoms finansuoti
1. Patvirtinti iš Lietuvos Respublikos 2004 metų valstybės biudžeto išlaikomų įstaigų bei valstybinių mokslo ir studijų institucijų pajamų įmokas į valstybės biudžetą – 884679 tūkst. litų (3 priedėlis).
10 straipsnis. Garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų su valstybės garantija limitas
11 straipsnis. Valstybės skolos limitai
12 straipsnis. Savivaldybių skolinimosi limitai
1. Nustatyti šiuos savivaldybės skolinimosi limitus:
1) savivaldybės skola negali viršyti 35 procentų (Vilniaus miesto savivaldybės – 50 procentų, Kauno miesto savivaldybės – 50 procentų) patvirtintų tų metų savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant iš valstybės biudžeto savivaldybei skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų);
2) metinio savivaldybės grynojo skolinimosi suma negali viršyti 20 procentų, iš jų metinio trumpalaikio skolinimosi suma – 10 procentų patvirtintų tų metų savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant iš valstybės biudžeto savivaldybei skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų);
3) grąžintina tais kalendoriniais metais savivaldybės paskolų ir palūkanų bei su paskolų ėmimu susijusių įmokų suma negali viršyti 20 procentų patvirtintų tų metų savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant iš valstybės biudžeto savivaldybei skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų);
2. Savivaldybėms, vykdančioms investicijų projektus bendrai su Europos Sąjungos paramos lėšomis, nustatomas papildomas 3 procentų skolos limitas (išskyrus Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybes).
3. Savivaldybėms, kurių investicijų projektai įtraukti į Valstybės investicijų 2004–2006 metų programą, Vyriausybės sprendimu gali būti nustatyti didesni skolinimosi limitai, išskyrus tas savivaldybes, kurios nemažina kreditorių įsiskolinimo.
13 straipsnis. Vyriausybės teisės vykdant biudžetą
Suteikti Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai teisę:
1) asignavimus, numatytus valstybės biudžete tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms, paskirstyti tradicinėms Lietuvos religinėms bendruomenėms, bendrijoms ir centrams;
2) Valstybės investicijų 2004–2006 metų programoje numatytas kapitalo investicijas paskirstyti pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus;
3) pirminei teisinei pagalbai finansuoti valstybės biudžete numatytus asignavimus paskirstyti savivaldybėms;
4) laikantis valstybės grynojo skolinimosi limito, išleisti vertybinius popierius ir imti paskolas valstybės vardu valstybės biudžeto deficitui dengti, valstybės investicijoms finansuoti, valstybės skoliniams įsipareigojimams Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondui dengti;
5) laikantis valstybės grynojo skolinimosi limito, išleisti vertybinius popierius ir imti paskolas valstybės vardu išlaidoms, susijusioms su valstybės skola, apmokėti ir valstybės skolai dengti, valstybės fondų skoliniams įsipareigojimams dengti bei šių fondų pinigų srautams subalansuoti ir kitiems tikslams, kai yra atskiras Lietuvos Respublikos įstatymas;
6) nustatyti maksimalią lėšų sumą, kuriai einamaisiais biudžetiniais metais asignavimų valdytojai turi teisę prisiimti įsipareigojimus, sudarydami sutartis dėl projektų, remiamų Europos Sąjungos paramos ir bendrojo finansavimo lėšomis, įgyvendinimo;
7) perskirstyti Europos Sąjungos paramos ir bendrojo finansavimo programoms ir projektams skirtas lėšas tarp asignavimų valdytojų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių. Leisti Europos Sąjungos paramos bendrai finansuojamoms programoms ir projektams skirtų lėšų nepanaudotus (palyginti su planu) 2003 metų pabaigos likučius naudoti bendrai finansuojamiems projektams kaip specialiųjų programų nepanaudotas lėšas;
8) paimti į valstybės biudžetą iš savivaldybių biudžetų priklausančias pervesti, bet nepervestas valstybės biudžetui bendrosios dotacijos kompensacijas;
9) paskirstyti Privatizavimo fondo lėšų dalį, Seimo patvirtintą Vyriausybės patvirtintoms programoms įgyvendinti, Privatizavimo komisijos ir Valstybės turto fondo funkcijoms atlikti ir ekspertams už paslaugas sumokėti, pagal programas ir asignavimų valdytojus;
10) paskirstyti savivaldybėms, valstybės institucijoms ir įstaigoms numatytus asignavimus piliečių nuosavybės teisėms į išlikusius gyvenamuosius namus, jų dalis, butus atkurti bei kompensacijoms už išperkamą nekilnojamąjį turtą religinėms bendrijoms išmokėti;
11) Europos Sąjungos paramos programų laikinam lėšų stygiui padengti panaudoti valstybės biudžeto apyvartos bei skolintas lėšas;
12) apyvartos lėšas papildyti 2003 metais nepanaudotais valstybės biudžeto asignavimais bei iš 2004 metų valstybės biudžeto viršplaninių pajamų;
13) asignavimus, numatytus Finansų ministerijai minimaliai mėnesinei algai ir biudžetinių įstaigų darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokesčiui padidinti, paskirstyti pagal asignavimų valdytojus;
14) leisti Europos Sąjungos paramos 2003 metams numatytus, bet nepanaudotus lėšų likučius 2004 metais naudoti viršijant šiuo įstatymu patvirtintas asignavimų sumas;
15) įvertinant bendrojo šalies biudžeto deficitą, naudoti pagal nustatytą paskirtį 2004 metų Privatizavimo fondo lėšų sąmatos II skirsnio trečiojoje pastraipoje rezervuojamas lėšas;
14 straipsnis. Biudžetinių įstaigų skolų padengimas
1. Pavesti valstybės biudžeto asignavimų valdytojams, biudžetinių įstaigų vadovams ir savivaldybėms išanalizuoti įsiskolinimų priežastis, imtis priemonių įsiskolinimams sumažinti ir sudarant bei tvirtinant 2004 metų išlaidų sąmatas numatyti reikiamus asignavimus 2004 m. sausio 1 d. esamiems įsiskolinimams už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti.
15 straipsnis. Pridėtinės vertės mokesčio grąžinimas
Pridėtinės vertės mokesčio mokėtojai į pridėtinės vertės mokesčio atskaitą įtrauktas iš valstybės biudžeto (išskyrus pajamas už teikiamas paslaugas) ir Privatizavimo fondo apmokamas pirkimo (importo) pridėtinės vertės mokesčio sumas privalo grąžinti į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos nurodytas sąskaitas.
16 straipsnis. Privatizavimo fondo ir Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatų patvirtinimas
17 straipsnis. Valstybės investicijų 2004–2006 metų programos patvirtinimas
18 straipsnis. Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo
nutraukimo fondo lėšų sąmatos patvirtinimas