Projektas-priėmimui
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
NUTARIMAS
DĖL SEIMO NUTARIMO “DĖL NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO” PRIEDĖLIO PAKEITIMO
2003 m. Nr.
Vilnius
(Žin., 1998, Nr. 7-136, Nr. 90-2486)
1 straipsnis.
Pakeisti Seimo 1998 m. sausio 15 d. nutarimo Nr. VIII –612 priedėlį “Nacionalinės sveikatos nuostatai” ir jį išdėstyti taip :
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinė sveikatos taryba (toliau - NST) yra Lietuvos Respublikos Seimo įsteigta ir jam atskaitinga sveikatos politikos koordinavimo institucija.
2. NST yra juridinis asmuo. Jis turi antspaudą su savo pavadinimu. NST nuostatus ir sudėtį tvirtina Seimas. NST veikla yra finansuojama iš valstybės biudžeto.
3. NST savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Sveikatos sistemos, kitais įstatymais, teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
5. Pagrindiniai NST uždaviniai - stiprinti visuomenės sveikatą ir užtikrinti visuomenės dalyvavimą sprendžiant sveikatos problemas bei koordinuoti visuomeninių organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų bendradarbiavimą šiais klausimais, analizuoti sveikatinimo procesus ir atlikti jų ekspertizę, dalyvauti formuojant sveikatos politiką ir prioritetus, teikti išvadas ir pasiūlymus dėl gyvensenos, aplinkos ir sveikatos priežiūros tarnybų veiklos gerinimo.
6. NST, vykdydama pagrindinius uždavinius:
1) koordinuoja valstybės mastu: sveikatos ugdymo politiką, alkoholio kontrolės politiką, tabako kontrolės politiką, narkotikų kontrolės politiką, visuomenės sveikatos saugos politiką, ligų profilaktikos ir kontrolės politiką;
4) vertina privalomojo sveikatinimo veiklos mastą, sveikatinimo veiklos tikslus, valstybės siekiamo sveikatos lygio rodiklius ir valstybinių sveikatos programų projektus;
5) teikia pasiūlymus valstybės ir savivaldybių institucijoms bei visuomeninėms organizacijoms sveikatos stiprinimo veiklos planavimo bei organizavimo klausimais;
6) vertina gyventojų sveikatingumo raidos tendencijas, jų ryšį su valstybės vykdoma socialine ir ekonomine politika ir informuoja apie tai Seimą, Vyriausybę ir visuomenę, taip pat padeda nustatyti aktualias visuomenės sveikatos problemas ir prioritetus;
7) rengia ir kasmet teikia Seimui pranešimą apie gyventojų sveikatingumo ir sveikatos politikos įgyvendinimo būklę;
9) skatina valstybės ir savivaldybių institucijas, visuomenines organizacijas, kitus juridinius ir fizinius asmenis aktyviai sveikatos politikos veiklai;
10) konsultuoja Seimą, Vyriausybę jų prašymu, įmones, įstaigas ir visuomenines organizacijas sveikatos stiprinimo politikos klausimais;
11) pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus Vyriausybei ir Seimui dėl įstatymų ir kitų teisės aktų projektų;
13) atstovauja Lietuvos Respublikai savo kompetencijai priklausančiais klausimais užsienyje organizuojamuose renginiuose;
III. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS TEISĖS
7. NST, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:
1) gauti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, apskričių administracijos, vykdomųjų savivaldybių institucijų, įmonių, įstaigų ir visuomeninių organizacijų teisės aktų, programų projektus ir kitą informaciją, reikalingus NST funkcijoms vykdyti;
2) pagal savo kompetenciją konsultuoti Seimą, Vyriausybę, ministerijas, Vyriausybės įstaigas, apskričių administraciją, savivaldybių institucijas;
3) pagal savo kompetenciją teikti pasiūlymus dėl įstatymų, kitų teisės aktų, socialinio ir ekonominio plėtojimo programų projektų;
4) pagal savo kompetenciją atlikti įstatymų, kitų teisės aktų, susijusių su sveikatinimo veikla, programų ir projektų ekspertizę bei teikti jų rengėjams savo išvadas;
5) nustatyta tvarka siųsti savo atstovą (atstovus) dalyvauti Seimo komitetų, komisijų, Vyriausybės, ministerijų, Vyriausybės įstaigų posėdžiuose ir kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su NST kompetencija susiję klausimai;
6) deleguoti savo atstovus dalyvauti valstybės ir savivaldybių institucijų, vykdančių sveikatos priežiūros finansavimą, veikloje;
7) prireikus į NST posėdžius kviesti suinteresuotų ministerijų, Vyriausybės įstaigų, apskričių administracijos, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įmonių, įstaigų ir visuomeninių organizacijų atstovus;
8) išklausyti savo posėdžiuose ministerijų, Vyriausybės įstaigų, sveikatos priežiūros ir medicinos mokslo institucijų atstovų pranešimus NST kompetencijos klausimais;
9) pasitelkti specialistus, sudaryti ekspertų komisijas (darbo grupes) iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, įmonių, įstaigų ir visuomeninių organizacijų atstovų, suderinus su jų vadovais, įstatymų ir kitų teisės aktų savo kompetencijai priklausančiais klausimais projektams vertinti, kitoms problemoms nagrinėti. Į šias komisijas prireikus gali būti pakviesta užsienio specialistų;
13) nustatyta tvarka gauti lėšų ar kitokio turto iš tarptautinių, visuomeninių organizacijų, fondų, kitų juridinių ir fizinių asmenų;
IV. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
8. NST sudaroma iš 15 narių:
1) 5 Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguoti savivaldybių bendruomenių sveikatos tarybų atstovai;
2) 5 visuomeninių organizacijų, ginančių visuomenės sveikatos interesus, atstovai, iš kurių vienas yra Visuomenės sveikatos asociacijos atstovas;
9. Lietuvos savivaldybių asociacija 8 punkto 1 papunktyje nurodytus atstovus deleguoja šios asociacijos įstatų nustatyta tvarka.
10. 8 punkto 2 papunktyje nurodytus visuomeninių organizacijų, ginančių visuomenės sveikatos interesus, atstovus siūlo Seimo Sveikatos reikalų komitetas iš šių organizacijų pasiūlytų atstovų pagal organizacijų veiklos kryptis, pirmenybę teikdamas organizacijoms, kurios dalyvauja įgyvendinant valstybines ar savivaldybių sveikatos programas. Vieną atstovą renka Visuomenės sveikatos asociacija. Visuomeninės organizacijos, ginančios visuomenės sveikatos interesus, - tai įstatymų nustatyta tvarka įregistruotos visuomeninės organizacijos, kurių įstatuose yra numatyta visuomenės sveikatos interesų gynimo veikla.
11. 8 punkto 3 papunktyje nurodytus tris visuomenės sveikatos priežiūros specialistus siūlo Seimo Sveikatos reikalų komitetas, o po vieną visuomenės sveikatos specialistą deleguoja Kauno medicinos universiteto ir Vilniaus universiteto Senatai.
13. NST narys gali būti atšauktas, jeigu atsisako būti NST nariu arba jį atšaukia delegavusi organizacija ar institucija. Tokiu atveju naujas NST narys renkamas ir tvirtinamas šių nuostatų nustatyta tvarka.
15. NST darbui vadovauja pirmininkas. Išvykusį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų NST pirmininką tuo laiku pavaduoja jo pavaduotojas, o jo nesant - pirmininko įgaliotas NST narys. NST pirmininką ir jo pavaduotoją iš NST narių renka NST.
16. NST pirmininkas ir (ar) jo pavaduotojas gali būti atšauktas, jei atsisako juo būti arba 2/3 visų NST narių motyvuotu sprendimu.
17. NST pirmininkas:
2) atstovauja jai valstybės ir savivaldybių institucijose, įmonėse, įstaigose ir visuomeninėse organizacijose ar įgalioja tai daryti kitus NST narius;
5) pasirašo NST vardu siunčiamus dokumentus, posėdžių protokolus, nutarimus, bendradarbiavimo sutartis ir kitus NST dokumentus;
7) priima į darbą ir atleidžia NST sekretoriato darbuotojus; tvirtina NST sekretoriato darbuotojų pareigybių aprašymus;
18. NST darbą techniškai aptarnauja NST sekretoriatas. Įstatymų nustatyta tvarka NST sekretoriato darbuotojus priima į darbą ir atleidžia NST pirmininkas. NST sekretoriato struktūrą ir pareigybių sąrašą tvirtina NST pirmininkas. Sekretoriato darbuotojų darbo užmokesčio sąlygas ir tvarką nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.
19. NST sekretoriato vadovas:
20. NST posėdžiai rengiami ne rečiau kaip kartą per 3 mėnesius. NST neeilinis posėdis šaukiamas pusės NST narių reikalavimu arba pirmininko iniciatyva.
21. NST gali rengti išvažiuojamuosius posėdžius. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos, savivaldybių institucijos turi sudaryti sąlygas šiems posėdžiams rengti joms priklausančiose patalpose.
23. NST svarstomais klausimais priima nutarimus. Nutarimai priimami bendru sutarimu arba balsavimu. NST posėdis teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 NST narių. Nutarimai teisėti, jei už juos balsuoja daugiau kaip pusė dalyvaujančių posėdyje NST narių.
25. NST pirmininkas, pirmininko pavaduotojas ir nariai savo pareigas atlieka nenutraukdami darbo santykių pagrindinėje darbovietėje. Jų kelionės į NST posėdžius išlaidos gali būti apmokamos iš valstybės biudžete NST išlaikymui skirtų lėšų.
26. NST sekretoriato darbuotojų darbas apmokamas iš valstybės biudžete NST išlaikymui skirtų lėšų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
V. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
28. NST nario teisės :
2) pasisakyti NST posėdžiuose, siūlyti įtraukti į posėdžio darbotvarkę papildomus klausimus bei teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio nutarimo;
29. NST nario pareigos :
1) NST nutarimu arba jos pirmininko pavedimu dalyvauti Seimo komitetų, Vyriausybės, ministerijų, kitų institucijų posėdžiuose, kituose renginiuose, kuriuose nagrinėjami su NST kompetencija susiję klausimai;
2) NST nutarimu arba jos pirmininko pavedimu teikti pagal savo kompetenciją siūlymus dėl įstatymų ar kitų teisės aktų projektų;
5) susipažinti su teisės aktais bei jų projektais, susijusiais su NST kompetencija, ir teikti siūlymus;
6) NST nutarimu arba jos pirmininko pavedimu vadovauti NST komisijoms ir darbo grupėms bei dalyvauti jų veikloje;
VI. NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS LĖŠOS
30. NST lėšas sudaro: