Projektas -3                                                                                                                priėmimui

 

 

 

lietuvos  respublikos

 

kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo

 

įstatymo PAKEITIMO

 

Į S T A T Y M A s

 

200_ m. _________  __ d. Nr. ___
Vilnius

 

(Žin., 2000, Nr.92–2873)

 

1 straipsnis.  Lietuvos  Respublikos   kelių   priežiūros  ir   plėtros  programos   finansavimo įstatymo nauja redakcija

 

Pakeisti  Lietuvos  Respublikos  kelių  priežiūros  ir  plėtros  programos finansavimo įstatymą ir jį išdėstyti taip:

 

 

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO

 

Į S T A T Y M A S

 

 

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis

1. Šis Įstatymas nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo šaltinius ir tvarką. 

2. Įstatymo tikslas - kaupti ir naudoti lėšas automobilių kelių tinklui plėsti, modernizuoti ir šio tinklo funkcionavimui užtikrinti.

 

2 straipsnis. Pagrindinės  Įstatymo sąvokos

1.   Bendroji  masė – pakrautos  transporto priemonės leistinas  maksimalus svoris, kuris nurodytas transporto priemonės registracijos  dokumente.

2.   Kelias – inžinerinis statinys, skirtas transporto priemonių ir  pėsčiųjų eismui.

3Kelio savininkas – asmuo, kuriam kelias priklauso  nuosavybės teise.

4. Kelių priežiūros ir plėtros programa (toliau – Programa) – Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka tvirtinama specialioji programa. Šios Programos finansavimo ir administravimo vykdytojas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

5. Naudotojas – asmuo, kuris tiesiogiai ar netiesiogiai naudojasi keliais ir jų infrastruktūra.

6Naudotojų  mokesčiai nustatyto  dydžio  transporto   priemonių  savininkų ar valdytojų mokesčiai  už  naudojimąsi  keliais ir jų infrastruktūra.

7Programos   finansavimo sąskaita  –  valstybės  biudžeto  (iždo)  sąskaita, kurioje kaupiamos lėšos Programai finansuoti.

8. Socialinės globos viešosios įstaigos –  socialinių paslaugų įstaigos, skirtos įvairaus amžiaus skirtingų socialinių grupių asmenims, kuriems reikalinga įvairių rūšių ir formų socialinė pagalba.

9. Transporto priemonė – bet kuri savaeigė kelių transporto priemonė ir kroviniams gabenti skirtos priekabos bei puspriekabės, išskyrus bėgines transporto priemones ir transporto priemones, turinčias mažesnį kaip 50 cm3 variklio cilindrų darbinį tūrį.

10. Transporto   priemonės   savininkas  –  asmuo,  kuriam   transporto   priemonė priklauso nuosavybės teise.

11. Transporto  priemonės  valdytojas – asmuo, valdantis transporto priemonę  panaudos, nuomos sutarčių  arba  kitu teisėtu pagrindu.

12. Veikla – bet kokio pobūdžio komercinė arba gamybinė veikla, kuria siekiama gauti ir (arba) uždirbti pajamų ar kokios kitos ekonominės naudos.

13. Vietinės reikšmės vidaus kelias –  juridinių ir fizinių asmenų reikmėms naudojami keliai (miškų, nacionalinių parkų,valstybės saugomų teritorijų, pasienio, karjerų ir kiti).

14. Žemės ūkio subjektai – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruoti ūkininkų ūkiai, žemės ūkio bendrovės ir kitos įmonės, kurių metinės įplaukos iš prekinės žemės ūkio produkcijos ir gamybos paslaugų žemės ūkiui realizacijos sudaro daugiau kaip 50 procentų visų gautų pajamų (įplaukų).

 

3 straipsnis. Programos finansavimo šaltiniai

Programos finansavimo šaltiniai:

1)  atskaitymai nuo  pajamų;

2)  dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną ir dyzelinius degalus;

3) akcizo pajamos, gautos už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams;

4)  mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones;

5) Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokestis;

6) užsienio šalyse įregistruotų  transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokestis;

7) mokestis už  važiavimą  keliais  Lietuvos  Respublikoje  ir  užsienio   šalyse įregistruotomis   transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ar transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė;                          

8) mokestis už leidimą atlikti įvairius darbus kelio juostoje ar kelio apsaugos zonoje;

9) valstybės biudžeto lėšos; 

10) juridinių, fizinių asmenų bei užsienio valstybių tikslinės lėšos.

 

4 straipsnis. Atskaitymai nuo pajamų

1. Atskaitymų nuo pajamų mokėtojai – juridiniai asmenys, išskyrus pelno nesiekiančius juridinius asmenys, šio Įstatymo 1 priede nurodytų dydžių atskaitymus į Programos finansavimo sąskaitą moka nuo pajamų (tie, kurie verčiasi statybų veikla, – nuo pajamų, gautų už jų pačių atliktus statybos ir montavimo darbus).  Į pajamas, nuo kurių mokami atskaitymai į Programos finansavimo sąskaitą, pagal Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo nuostatas, kai pajamoms priskiriama grąžinta beviltiškomis pripažintų skolų suma, neįskaitoma. Ši nuostata netaikoma juridiniams asmenims, kurie pajamas pripažįsta faktišku jų gavimo momentu.

2. Šio Įstatymo 1 priedo 1 dalies 2 ir 3 punktuose nurodytų dydžių atskaitymus į Programos finansavimo sąskaitą moka juridiniai asmenys, kurių pajamos iš šiuose punktuose nurodytos veiklos (iš jos – ir viešojo maitinimo) sudaro daugiau kaip 50 (įskaitytinai) procentų pajamų. Juridiniai asmenys, kurių pajamos iš šio Įstatymo 1 priedo 1 dalies 2 ir 3 punktuose nurodytos veiklos (iš jos – ir viešojo maitinimo) sudaro mažiau kaip 50 procentų visų pajamų, ir visi kiti juridiniai asmenys moka šio Įstatymo 1 priedo 1 dalies 1 punkte nurodyto dydžio atskaitymus.

3. Mokėtojai atskaitymus nuo kiekvieno mėnesio pajamų apskaičiuoja patys ir moka į Programos finansavimo sąskaitą  „Kelių programa – atskaitymai nuo pajamų“ iki kito mėnesio 25 dienos.

4. Mokėtojams, pažeidusiems atskaitymų nuo pajamų apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką į  Programos finansavimo  sąskaitą, baudos skiriamos ir delspinigiai apskaičiuojami Mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

5. Mokėtojai apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai iki kovo 1 dienos privalo pateikti praėjusių metų deklaraciją atskaitymų į Programos finansavimo sąskaitą. Šios deklaracijos formą ir pildymo tvarką nustato centrinis mokesčių administratorius.

6. Nuo pajamų  atskaitymų mokėjimo į Programos finansavimo  sąskaitą atleidžiami:

1)   žemės ūkio subjektai;

2) kūrybinės sąjungos (architektų, mokslininkų, dailininkų, dizainerių, fotomenininkų, kompozitorių, kinematografininkų, rašytojų, tautodailininkų, teatro, žurnalistų), jų įmonės ir organizacijos, kurios ne mažiau kaip 50 procentų pelno sunaudoja kūrybinių sąjungų poreikiams, nustatytiems šių sąjungų įstatuose;

3) įmonės, kuriose dirba ne mažiau kaip 50 procentų riboto darbingumo darbuotojų ir kurių pajamos gaunamos tik už jų pačių pagamintą produkciją;

4) biudžetinės įstaigos, valstybės ir  savivaldybių institucijos, įstaigos, tarnybos ar organizacijos;

5) daugiabučių namų savininkų bendrijos;

6) laisvosiose ekonominėse zonose įregistruotos ir veikiančios įmonės;

7) valstybės ir savivaldybių sveikatos priežiūros viešosios įstaigos;

8) socialinės globos viešosios įstaigos;

9) ikimokyklinio ugdymo įstaigos.

7. Atskaitymų nuo pajamų apskaičiavimo, mokėjimo ir kontrolės tvarką bei dydžius, neviršydama šio Įstatymo 1 priede nurodytų maksimalių dydžių, nustato Lietuvos Respublikos  Vyriausybė.

 

5 straipsnis. Dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus, bei akcizo pajamos, gautos už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams

1.    Nuo 2002 m. sausio 1 d.  į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 38  procentai akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną ir dyzelinius degalus, o nuo 2004 m. sausio 1 d. – 40 procentų.

2. Į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 100 procentų akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams.  

3. Akcizo pajamų atskaitymus kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 25 dienos į Programos finansavimo  sąskaitą perveda Finansų ministerija.

 

6 straipsnis. Mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones  

1. Transporto priemonių savininkų ar valdytojų kasmetinio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ribiniai tarifai nustatyti šio Įstatymo  2 priede.

2. Mokesčio mokėjimo ir kontrolės tvarką bei dydžius, neviršydama šio Įstatymo  2 priede nustatytų ribinių tarifų, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

3. Mokestis į Programos finansavimo sąskaitą sumokamas iki transporto priemonės  valstybinės  techninės apžiūros.

4. Mokestis nemokamas:

1)    Už  Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms. Pristatant šias transporto priemones valstybinei techninei apžiūrai, turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis pristatomos transporto priemonės priskyrimą tai ar kitai transportavimo grupei;

2)    už specialiai neįgaliesiems pritaikytas transporto priemones, priklausančias savivaldybių ir  nevyriausybinėms neįgaliųjų organizacijoms.

 

7 straipsnis. Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkų    ar valdytojų naudotojo mokestis

1. Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkai ar valdytojai, sumokėję naudotojo mokestį, įgyja teisę naudotis Lietuvos Respublikos keliais  ir jų  infrastruktūra.

2. Naudotojo mokestį į Programos finansavimo sąskaitą transporto priemonių savininkai ar valdytojai  sumoka iki transporto priemonės valstybinės  techninės apžiūros.

3.   Naudotojo  mokesčio   mokėjimo   ir   kontrolės   tvarką   bei dydžius, neviršydama šio Įstatymo  3 priede nustatytų ribinių tarifų, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

4. Naudotojo mokestis nemokamas:

1) už  Vidaus reikalų ministerijai ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms. Pristatant šias transporto priemones valstybinei techninei apžiūrai, turi būti pateikiamas dokumentas, patvirtinantis pristatomos transporto priemonės priskyrimą tai ar kitai transportavimo grupei;

2) už specialiai neįgaliesiems pritaikytas transporto priemones, priklausančias savivaldybių ir nevyriausybinėms neįgaliųjų organizacijoms.

 

8 straipsnis. Užsienio šalyse įregistruotų  transporto priemonių  savininkų ar valdytojų naudotojo mokestis

1. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkai ar valdytojai naudotojo mokestį sumoka, kai transporto priemonė kerta Lietuvos Respublikos valstybės sieną.  

2.    Naudotojo mokestis nemokamas už važiavimą keliais užsienio šalių, su kuriomis Lietuvos Respublika yra pasirašiusi tarptautinius susitarimus, transporto priemonėmis arba kai užsienio šalyje įregistruotos transporto priemonės vyksta likviduoti stichinių nelaimių ar autoavarijų padarinių, kai veža labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, taip pat už važiavimą keliais užsienio šalių krašto apsaugos sistemai priklausančiomis transporto priemonėmis.

3. Naudotojo mokestį renka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija. Mokesčio dydžius, neviršydama šio Įstatymo 4 priede nustatytų ribinių tarifų, mokėjimo ir kontrolės tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

9 straipsnis. Mokestis už važiavimą keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė 

1.    Važiuoti valstybinės ir vietinės reikšmės keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo, ašies (ašių) apkrova ir (ar) bendroji masė viršija maksimalius leidžiamus dydžius, galima tik suderinus tai su kelio savininku ir gavus jo leidimą. Leidimai išduodami Susisiekimo ministerijos ir savivaldybių nustatyta tvarka, sumokėjus įstatymais nustatyto dydžio mokestį už naudojimąsi keliais ir jų infrastruktūra stambiagabaritėmis ir(ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Mokesčio dydį, neviršydama šio Įstatymo 5 priede nustatytų ribinių tarifų, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Mokestis mokamas  už kiekvieną  leidimą. Mokestis, jo dydis  už naudojimąsi vietinės reikšmės vidaus keliais, gali būti sprendžiamas šalių tarpusavio sutarimu, vadovaujantis  Civiliniame kodekse įtvirtintais principais.

2. Mokestis nemokamas už  Vidaus reikalų ministerijos  ir įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms bei užsienio šalių krašto apsaugos sistemai priklausančias transporto priemones, kurių matmenys ir (ar) ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamus dydžius. Šių transporto priemonių važiavimo maršrutą būtina suderinti su kelių savininkais.

 

10 straipsnis.  Kiti Programos finansavimo šaltiniai

1. Mokestį už leidimą atlikti įvairius darbus kelio juostoje ar kelio apsaugos zonoje renka ir leidimus išduoda Susisiekimo ministerijos ar savivaldybių nustatyta tvarka jų įgaliotos institucijos. Mokesčio dydis nustatomas kiekvienu konkrečiu atveju atsižvelgiant į darbų pobūdį, keliams ir aplinkai daromą žalą, atstatomųjų darbų vertę, dėl eismo sąlygų pasikeitimo susidariusius nuostolius ir darbų trukmę.

2. Valstybės biudžeto lėšos į Programos finansavimo sąskaitą pervedamos, jei tai yra numatyta atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme arba jei tokį sprendimą vykdydama valstybės biudžetą  ar savivaldybių biudžetus pagal savo kompetenciją priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savivaldybės.

3. Į Programos finansavimo sąskaitą gali būti pervedamos fizinių ar juridinių asmenų bei užsienio valstybių perduodamos lėšos.

 

11 straipsnis. Programos finansavimo lėšų naudojimas

1. Programos finansavimo lėšos naudojamos automobilių keliams, tiltams, viadukams, estakadoms projektuoti, statyti, tiesti, modernizuoti, taisyti, prižiūrėti, inventorizuoti, kelių ir tiltų tyrimo, kelių informacinių sistemų, bevariklio transporto infrastruktūros plėtros,  taip pat saugaus eismo ir kitoms kelių srities programoms finansuoti.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato Programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką ir paskiria institucijas šiam Įstatymui įgyvendinti.  Šio įstatymo įgyvendinimą kontroliuoja nuolatinė  Kelių priežiūros ir plėtros programos komisija. Jos sudėtį ir nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

3. Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą metinę lėšų naudojimo sąmatą. Metinėje lėšų naudojimo sąmatoje numatomas iki 5 procentų Programos finansavimo lėšų rezervas kitoms valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti.

4. Metinėse sąmatose turi būti numatoma iki 20 procentų Programos finansavimo lėšų panaudoti vietinės reikšmės keliams bei gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti. 

5. Programos finansavimo lėšos taip pat naudojamos keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Kuršių marias išlaidoms kompensuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

12 straipsnis. Programos finansavimo  garantijos

1. Programos finansavimo pajamos ir išlaidos, vadovaujantis Biudžeto sandaros įstatymo nustatytais specialiųjų programų finansavimo principais, planuojamos valstybės biudžete.

2. Programos finansavimo lėšos negali būti naudojamos kitoms valstybės reikmėms, nenumatytoms šio Įstatymo 11 straipsnyje, finansuoti.

 

 

 

 

 

13 straipsnis. Baigiamosios nuostatos

1. Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2002 m. sausio 1 d.

2. Įsigaliojus  šiam Įstatymui,  netenka  galios:

1)   Lietuvos Respublikos kelių  fondo  įstatymas  (Žin., 1995, Nr. 12-259);

2)   Lietuvos Respublikos įstatymas „Dėl Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 9   straipsnio papildymo“  (Žin., 1995,  Nr.44-1078)

3)   Lietuvos Respublikos įstatymas „Dėl Lietuvos Respublikos  kelių fondo įstatymo 3 straipsnio pakeitimo“ (Žin., 1995, Nr.103-2303);

4)   Lietuvos Respublikos  kelių fondo įstatymo 2 straipsnio papildymo įstatymas (Žin., 1996, 35-863);

5)   Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 1996, Nr.46-1114);

6)   Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio papildymo įstatymas (Žin., 1996, Nr.62-1465);

7)   Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo pakeitimo įstatymas (Žin., 1997, Nr.109-2756);

8)   Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 1999, Nr. 113-3294);

9)   Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 2000, Nr.90-2780);

10) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 1 ir 3 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymas (Žin., 2000, Nr.113-3609);

11) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 2001, Nr.45-1573);

12) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymas (Žin., 2001, Nr.62-2215);

13) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio ir 1 priedėlio pakeitimo įstatymas (Žin., 2001, Nr.62-2237);

14) Lietuvos Respublikos kelių fondo įstatymo 2 straipsnio ir 1 priedėlio papildymo įstatymas (Žin., 2001, Nr.66-2408, 2001, Nr.69 (atitaisymas));

15) Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymas, (Žin., 2000, Nr. 92-2873).

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

200_ m. _________  __d. įstatymo Nr.__

1 priedas

 

 

Atskaitymų nuo  pajamų  į programos finansavimo sąskaitą maksimalūs dydžiai

 

 

1. Maksimalaus dydžio atskaitymus nuo  pajamų  į Programos finansavimo  sąskaitą  moka:

1)    juridiniai asmenys, išskyrus bankus bei tuos, kurie verčiasi prekybos veikla, suskystintų dujų skirtų automobiliams, realizavimu, taip pat išskyrus juridinius asmenis, kurie verčiasi  veikla ir  negauna pajamų iš veiklos, – iki 0,5 procento  pajamų;

2)   juridiniai asmenys, kurie verčiasi prekybos veikla, – iki 0,3 procento pajamų;

3) juridiniai asmenys, kurie verčiasi suskystintų dujų, skirtų automobiliams, realizavimu,  – iki 0,1 procento  pajamų;

 

4)  bankai, išskyrus Lietuvos banką,  – iki 1 procento pajamų, gautų iš maržos ir už kitas paslaugas.

 

2. Atskaitymai atliekami nuo pajamų, apskaičiuotų  Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

200_ m _________ __d. įstatymo Nr.__ 

2 priedas

 

 

MOKESČIO UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTAS KROVININES TRANSPORTO PRIEMONES RIBINIAI TARIFAI

 

Transporto priemonių savininkų ar valdytojų kasmetinio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ribiniai tarifai:

 

 

Transporto priemonės tipas

Ribiniai tarifai (litais)

2002 m.

2003 m.

Nuo 2004 m.

Krovininės kelių transporto priemonės kategorijos N3,  tarp jų priekabos, puspriekabės klasės O4 nuo 12 t (įskaitytinai)

nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t bendrosios masės*

 

 

300-400

 

 

 

300-520

 

300-620

nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t bendrosios masės**

440-880

nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t bendrosios masės*

 

 

440-640

 

 

 

440-840

 

 

440-1040

nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t bendrosios masės**

990-1980

nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t bendrosios masės*

 

 

820-1000

 

 

 

820-1320

 

 

820-1640

nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t bendrosios masės**

1300-2600

nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t bendrosios masės*

 

 

1300-1700

 

 

 

1300-2150

 

 

1300-2600

nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t bendrosios masės**

1930-3870

nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t bendrosios masės*

 

 

1850-2450

 

 

 

1850-3070

 

 

1850-3700

nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t bendrosios masės**

2540-5080

Krovininių kelių transporto priemonių

junginys – N3O4

nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t bendrosios masės vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus)

*

 

 

2260-3000

 

2260-3760

 

 

2260-4520

**

 

3340-6690

 

 

*     kai  ašis (- ys) su pneumatine pakaba;

 

**   kai kita ašies (- ių) pakabų sistema;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

200_m. ________ __ d.  įstatymo Nr.__

3 priedas

 

lietuvos respublikoje įregistruotų  Transporto priemonių savininkų ar valdytojų  NAUDOTOJO mokesčio

ribiniai  tarifai

 

1. Lietuvos Respublikoje įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų  naudotojo mokesčio  ribiniai  tarifai:

 

 

 

 

Transporto priemonės tipas, kategorijos, klasės ir grupės

Ribiniai tarifai (litais)

2002 – 2003 metais

Nuo 2004 metų

 

Autobusai

 

M2

 

 

transporto priemonė, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 t 

 

350 – 700

 

M3

 

A

 

B

transporto priemonė, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t, bet ne daugiau kaip 22 vietas keleiviams, neskaitant vairuotojo

 

400 – 800

 

M3

I– III

transporto priemonė, turinti daugiau kaip 22 sėdimas vietas keleiviams, neskai- tant vairuotojo

 

500 – 1000

Krovininės kelių transporto priemonės (tarp jų priekabos, puspriekabės)

N1

 

O2

 

iki 3,5 t bendrosios masės

250 - 500

250 - 500

N2

 

O3

nuo 3,5 t (įskaitytinai) iki 12 t bendrosios masės

300 – 600

300 – 600

N3

O4

nuo 12 t (įskaitytinai) iki  40 t bendrosios masės

300 – 800

300 – 800

N1–N3

 

O2–O4

iki 16 t transporto priemonių savininkai –  žemės ūkio subjektai

100 – 200

200 – 300

Krovininių kelių transporto priemonių junginys

N3

O4

vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) – iki 44 t bendrosios masės

300 –800

300 –800

Specialios kelių transporto priemonės

 

skirtos specialiems darbams  atlikti, bet ne kroviniams vežti

200 – 500

200 – 500

 

2. Specialios kelių transporto priemonės, skirtos specialiems darbams atlikti, yra:

1)    automobiliniai kranai;

2)    automobiliniai keltuvai;

3)   automobiliai su gręžimo įranga;

4)    automobiliai su laboratorijų įranga;

5)    automobiliai  techninės pagalbos dirbtuvės;

6)    automobiliai  parduotuvės;

7)    automobiliai  televizijos stotys;

8)    automobiliai  radijo stotys;

9)    kinofikacijos, parodų, bibliotekų automobiliai;

10)    asenizaciniai automobiliai;

11)    kelių valymo automobiliai;

12)    kelių priežiūros žiemą automobiliai;

13)    šiukšliavežės ir šiukšlių rinkimo automobiliai;

14)    automobiliai, naudojami tik karjeruose;

15)    automobiliai, naudojami tik oro uostuose;

16)    mokomieji automobiliai;

17)    gaisrininkų automobiliai;

18)    medicinos greitosios pagalbos ir reanimacijos automobiliai;

19)    automobiliai  ekskavatoriai, buldozeriai;

20)    kiti  specialiems  darbams    ir  technologiniams  procesams  atlikti skirti automobiliai.

3. Kelių transporto priemonės (savivarčiai, betonvežiai, naftovežiai, benzinvežiai ir kitos), kurios pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos kroviniams vežti, priskiriamos prie krovininių transporto priemonių.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

200_ m._________ __d. įstatymo Nr.__

4 priedas

 

 

 

užsienio šalyse įregistruotŲ transporto priemonIŲ  savininkų ar valdytojų NAUDOTOJO MOKESČIO RIBINIAI tarifai

 

Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio vienkartiniai ribiniai tarifai:

 

 

 

Transporto priemonės tipas, kategorijos, klasės ir grupės

Ribiniai tarifai (litais)

Metinio tarifo ribos nuo iki

Mėnesinio   tarifo ribos nuo iki

Savaitinio tarifo ribos nuo iki

Dieninio tarifo ribos nuo iki

 

Autobusai nuo 2004 m.

 

 

M2

transporto priemonė, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 t

 

350 – 700

 

40 – 80

 

25 – 40

 

8 –10

 

M3

A

B

transporto priemonė, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t, bet ne daugiau kaip 22 vietos keleiviams, neskaitant vairuotojo

 

 

 

 

400 – 800

 

 

 

 

45 – 90

 

 

 

 

28 – 50

 

 

 

 

10 – 15

 

M3

I–III

transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neskaitant vairuotojo

 

500–1000    

 

65 – 80

 

40 – 55

 

15 – 28

 

Krovininiai automobiliai nuo 2002 m.

N3

 

O4

 

nuo 12 t iki 40 t bendrosios masės, o vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus)   – iki 44 t bendrosios masės

 

 

 

 

300 - 800

 

 

 

 

38  – 108

 

 

 

 

26 – 43

 

 

 

 

8 – 23

Specialios kelių transporto priemonės nuo 2002 m.

 

skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti

 

200 – 500

 

 

 

22 – 65

 

 

 

14 – 40

 

 

5 – 15

 


Lietuvos Respublikos

200_ m. _________  __d. įstatymo Nr.__

5 priedas

 

I. Mokesčio už važiavimą KELIAIS Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, ribiniai tarifai

 

 

 

 

 

Leidžiami matmenys viršyti (cm)

 

Ribiniai tarifai (litais)

 

Aukščio

 

Pločio

 

Ilgio

 

Vienkarti-niai,   10 km

 

Mėnesiniai

 

Metiniai

 

Rajono teritorijoje

 

Lietuvos Respublikos teritorijoje

 

Rajono teritorijoje

 

Lietuvos Respublikos teritorijoje

 

 

 

10 –  20

 

 

 

5,0 – 6,0

 

233 – 280

 

583 – 642

 

1165 –1400

 

2915 – 3210

 

11 –  20

 

21 –  40

 

101 – 200

 

6,1 – 7,0

 

285 – 327

 

712 – 817

 

1425 –1635

 

3560 – 4085

 

21 –  30

 

41 –  60

 

201 – 300

 

7,1 – 7,5

 

331 – 350

 

828 – 875

 

1659 –1750

 

4140 – 4375

 

31 –  40

 

61 –  80

 

301 – 400

 

7,6 – 8,0

 

355 – 373

 

887 – 933

 

1775 –1865

 

4435 – 4665

 

41 –  50

 

81 –100

 

401 – 500

 

8,1 – 8,5

 

378 – 397

 

945 – 992

 

1890 –1985

 

4725 – 4960

 

> 50

 

> 100

 

> 500

 

12,0 – 14,0

 

560 – 653

 

1400 – 1633

 

2800 – 3265

 

7000 – 8165

 

Jei  lentelėje nurodyti transporto priemonės (jų junginio) maksimalūs matmenys viršijami, t.y. transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui, mokestis apskaičiuojamas taikant maksimalų tarifą už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą, t.y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m maksimalus tarifas dauginamas iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant lentelėje nurodytus mokesčius už atskirų matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija lentelėje nurodytus maksimalius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto paruošimą, t.y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad galima būtų leisti būtent tai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.

 

II. Mokesčio už VAŽIAVIMĄ KELIAIS Lietuvos  Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) leidžiama bendroji masė, ribiniai tarifai

Leidžiama ašies (ašių) apkrova viršyta (t)

Ribiniai tarifai (litais)

Vienkartiniai, 

10 km

Mėnesiniai

Rajono teritorijoje

Lietuvos Respublikos teritorijoje

 

0,6  –   1,0

 

2,40 – 3,36

 

168 – 235

 

420 – 588

 

1,1  –   1,5

 

4,80 – 5,28

 

336 – 370

 

840 – 924

 

1,6  –   2,0

 

6,72 – 7,68

 

470 – 538

 

1176 – 1344

 

2,1  –   3,0

 

12,00 – 13,32

 

840 – 932

 

2100 – 2331

 

3,1  –   4,0

 

19,20 – 21,60

 

1344 – 1512

 

3360 – 3780

 

4,1  –   5,0

 

26,40 – 31,20

 

 

 

5,1  –   6,0

 

33,60 – 38,40

 

 

 

6,1 –   7,0

 

40,80 – 45,60

 

 

 

7,1 –  8,0 įskaitytinai

 

48,00 – 55,20

 

 

 

1. Transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių varančiajai ašiai su suporintais ratais leidžiama 11,5 tonos ašies apkrova viršijama, leidžiama važiuoti sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį tik tais keliais, kurie nurodyti leidimus išduodančios institucijos patvirtintame sąraše.   

2 Jei transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą (40 t, o vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, – 44 t), nustatomi mokesčio ribiniai tarifai, kurie  nurodyti šio priedo III skirsnyje.

 

3. Triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais. Vežant šiuos konteinerius kitais keliais, būtina gauti kelio savininko leidimą.

4. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiškas transporto priemonės (jų junginio) svoris viršija leidžiamus, mokesčio dydis nustatomas tas, kuris yra didesnis.

 

III. MOKESČIO UŽ VAŽIAVIMĄ KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR UŽSIENIO ŠALYSE ĮREGISTRUOTOMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KAI VIRŠIJAMA LEIDŽIAMA JŲ BENDROJI MASĖ, RIBINIAI TARIFAI

 

1. Jei transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą (40 t, o vežant 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus – 44 t), mokamas mokestis, kurio ribiniai tarifai pateikiami lentelėje:

 

 

Leidžiama bendroji masė  viršyta (t)

 

Vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną, litais / 10 km

 

 

iki   10,0

 

3,00 – 3,50

 

11,0  –   20,0

 

3,50 – 4,00

 

21,0  –   40,0

 

4,00 – 4,50

 

>40

 

5,00 – 6,00

 

2. Triašiu  puspriekabių  vilkiku  su  dviaše  ar  triaše  puspriekabe  40  pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais. Vežant šiuos konteinerius kitais keliais, būtina gauti kelio savininko leidimą.       

3. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiška transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė  viršija leidžiamą, mokesčio dydis nustatomas tas, kuris yra didesnis.

 

 

 

________________________