Projektas-2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ priežiūros IR

PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO

ĮSTATYMAS

 

 

 

2000 m. ___________d. Nr.

Vilnius

 

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis

1. Šiuo įstatymu Seimas nustato automobilių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo tvarką ir šaltinius.

2. Įstatymo tikslas - sukaupti ir naudoti lėšas automobilių kelių tinklui plėsti, modernizuoti ir funkcionavimui užtikrinti.

 

2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

1. Kelių priežiūros ir plėtros programa – Valstybės biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka parengta programa. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo vykdytoja yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

2. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo iždo sąskaita – Valstybės iždo sąskaita, kurioje kaupiamos lėšos Kelių priežiūros ir plėtros programai (toliau – programa) finansuoti.

 

3 straipsnis. Programos finansavimo šaltiniai

1. Programos finansavimo šaltiniai:

1)  atskaitymai nuo realizavimo pajamų (įplaukų);

2)  akcizas nuo realizuotų benzino, dyzelinių degalų ir tepalų;

3)  transporto priemonių savininkų mokestis;

4mokestis už važiavimą automobilių keliais ir jų infrastruktūra (toliau - už naudojimąsi keliais) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis;

5)  mokestis už važiavimą  keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ar transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris;

6)  mokestis už leidimą atlikti įvairius darbus bet kurioje kelių komplekso dalyje;

7)  valstybės biudžeto lėšos;

8)  juridinių, fizinių asmenų bei kitų valstybių tikslinės lėšos.

 

4 straipsnis. Atskaitymai nuo realizavimo pajamų (įplaukų)

1.Atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į programos finansavimo iždo sąskaitą moka įmonės, turinčios juridinio asmens teises ir neribotos atsakomybės juridiniai asmenys bei juridiniai asmenys, kurie verčiasi nekomercine veikla, bet gauna pajamų iš ūkinės-komercinės veiklos.

2. Įmonės, kurios verčiasi statybų veikla, atskaitymus į  programos finansavimo iždo sąskaitą moka nuo realizavimo pajamų (įplaukų), gautų už savo jėgomis atliktus statybos ir montavimo darbus.

3. Nuo  realizavimo pajamų (įplaukų) atskaitymų mokėjimo į  programos finansavimo iždo sąskaitą atleidžiami:

1)    žemės ūkio produkciją gaminantys juridiniai bei fiziniai asmenys ir paslaugas žemės ūkiui teikiančios specializuotos įmonės, jeigu pajamos už realizuotą žemės ūkio produkciją ir paslaugas žemės ūkiui sudaro ne mažiau kaip 50 procentų visų realizavimo pajamų (įplaukų);

2)    kūrybinės sąjungos (architektų, mokslininkų, dailininkų, dizainerių, fotomenininkų, kompozitorių, kinematografininkų, rašytojų, tautodailininkų, teatro, žurnalistų), jų įmonės ir organizacijos, kurios ne mažiau kaip 50 procentų pelno sunaudoja kūrybinių sąjungų poreikiams;

3)    įmonės, kuriose dirba ne mažiau kaip 50 procentų riboto darbingumo darbuotojų ir kurių realizavimo pajamos (įplaukos) gaunamos tik už jų pačių pagamintą produkciją;

4)    biudžetinės įstaigos;

5)    ūkinės bendrijos ir individualios (personalinės) įmonės, įsigijusios savo veiklai patentus;

6)    daugiabučių namų savininkų bendrijos;

7)    laisvosiose ekonominėse zonose įregistruotos ir veikiančios įmonės;

8)    valstybės ir savivaldybių sveikatos priežiūros viešosios įstaigos.

4. Ūkio subjektai - benzino, dyzelinių degalų ir tepalų gamintojai, mokantys akcizą į biudžetą, atskaitymus į programos finansavimo iždo sąskaitą moka nuo realizavimo pajamų, sumažintų sumokėto akcizo už  realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir tepalus suma.

5. Mokėtojai patys apskaičiuoja ir sumoka atskaitymus nuo kiekvieno mėnesio realizavimo pajamų (įplaukų) į Programos finansavimo iždo sąskaitą iki kito mėnesio 25 dienos. Jeigu  laiku nesumokama, imami delspinigiai Mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

6. Atskaitymų nuo realizavimo pajamų (įplaukų) apskaičiavimo, mokėjimo ir kontrolės tvarką bei tarifus, neviršydama šio įstatymo 1 priedėlyje nurodytų dydžių, nustato Vyriausybė.

 

5 straipsnis. Akcizas už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei tepalus

1. 2002 metais į programos finansavimo iždo sąskaitą pervedama 32 procentai akcizo pajamų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei tepalus.

2   .Akcizo atskaitymus kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 25 dienos į  programos finansavimo iždo sąskaitą perveda Finansų ministerija.

 

6 straipsnis. Transporto priemonių savininkų kelių  mokestis

1. Transporto priemonių savininkai už naudojimąsi keliais ir jų infrastruktūra moka šio įstatymo 2 priedėlyje nurodyto dydžio kelių mokestį.

2. Mokestį į Programos finansavimo iždo sąskaitą transporto priemonių savininkai sumoka Vyriausybės nustatyta tvarka prieš pristatydami transporto priemonę valstybinei techninei apžiūrai.

3. Mokesčio mokėjimo ir kontrolės tvarką bei tarifus, nepažeisdama šio įstatymo 2 priedėlyje nurodytų ribinių dydžių, nustato Vyriausybė.

 

7 straipsnis. Kelių mokestis už važiavimą užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis

1. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkai arba jų įgalioti atstovai kelių mokestį sumoka, kai transporto priemonė kerta Lietuvos Respublikos valstybės sieną.

2. Kelių  mokestis neimamas už važiavimą keliais užsienio šalių, su kuriomis Lietuvos Respublika turi atitinkamus tarpvalstybinius susitarimus, transporto priemonėmis arba kai užsienio šalyje įregistruotos transporto priemonės veža labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, taip pat už važiavimą keliais užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.

3.Kelių  mokestį renka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija. Mokesčio tarifus, neviršydama šio įstatymo 3 priedėlyje nurodytų dydžių, mokėjimo ir kontrolės tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

8 straipsnis. Kelių  mokestis už važiavimą transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris

Važiavimo  keliuose transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių faktiški matmenys su kroviniu ar be jo, ašies (ašių) apkrova ir (ar) bendras svoris viršija maksimalius leidžiamus dydžius (pagal Europos Tarybos direktyvos 96/53/EC 1 priede nurodytus maksimalius leidžiamus dydžius), tvarką nustato ir leidimus išduoda Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija. Mokesčio mokėjimo tvarką ir dydį, nepažeisdama šio įstatymo 4 priedėlyje nurodytų ribinių tarifų, nustato Vyriausybė. Mokestis mokamas kiekvieną kartą gaunant atitinkamą leidimą.

 

9 straipsnis. Kiti Programos finansavimo šaltiniai

1. Mokestį už leidimą atlikti įvairius darbus bet kurioje kelių komplekso dalyje ima leidimus išduodanti institucija. Mokesčio dydis nustatomas kiekvienu konkrečiu atveju atsižvelgiant į darbų pobūdį, keliams ir aplinkai padaromą žalą, atstatomųjų darbų vertę, dėl eismo sąlygų pakeitimo susidariusius nuostolius ir darbų trukmę.

2. Valstybės biudžeto lėšos į programos finansavimo iždo sąskaitą pervedamos, jei tai yra numatyta atitinkamų metų valstybės biudžete arba jei tokį sprendimą vykdydama biudžetą pagal savo kompetenciją priima Vyriausybė.

3. Į programos finansavimo iždo sąskaitą gali būti pervedamos fizinių ar juridinių asmenų bei kitų valstybių perduodamos lėšos.

 

10 straipsnis. Programos finansavimo lėšų naudojimas

1. Programos finansavimo lėšos naudojamos automobilių keliams tiesti, modernizuoti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo priemonėms įgyvendinti.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką ir paskiria institucijas šiam įstatymui įgyvendinti.

3. Programos finansavimo lėšas Vyriausybės įgaliota institucija naudoja pagal Seimo patvirtintą metinę sąmatą. Metinėse sąmatose gali būti numatytas iki 5 procentų  programos finansavimo lėšų rezervas kitoms valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti.

4. Metinėse sąmatose turi būti numatyta, kad 20 procentų  programos finansavimo lėšų būtų panaudota vietiniams keliams, miškų, nacionalinių parkų keliams bei gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti.

 

11 straipsnis. Programos finansavimo veiklos garantijos

1. Programos finansavimo pajamos ir išlaidos, vadovaujantis specialiųjų programų finansavimo principais, planuojamos valstybės biudžete.

2. Programos finansavimo pajamos negali būti panaudotos kitoms valstybės reikmėms finansuoti.

 

13 straipsnis. Baigiamosios nuostatos

1. Šis įstatymas įsigalioja nuo 2002 m. sausio 1 d.

2. Įsigaliojus šiam įstatymui netenka galios Kelių fondo įstatymas (Žin., 1995, Nr. 12–259; 1997, Nr. 109–2756; 1999, Nr. 113–3294).

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

respublikos prezidentas                                                                                              

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo

1 priedėlis

 

 

Atskaitymų nuo realizavimo pajamų (įplaukų)

į Kelių priežiūros ir plėtros programos

finansavimo iždo sąskaitą

maksimalūs dydžiai

 

 

1. Maksimalaus dydžio atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo iždo sąskaitą moka:

1) įmonės, turinčios juridinio asmens teises ir jų neturinčios, bei juridiniai asmenys, kurie verčiasi nekomercine veikla, bet gauna pajamų iš ūkinės - komercinės veiklos (išskyrus tuos, kurie verčiasi prekybos veikla, dujų realizavimu, ir bankus), - iki 0,5 procento realizavimo pajamų (įplaukų);

2) įmonės, kurios verčiasi prekybos veikla, - iki 0,3 procento realizavimo pajamų (įplaukų);

3) įmonės, kurios verčiasi dujų realizavimu, - iki 0,1 procento realizavimo pajamų (įplaukų);

4) bankai - iki 1 procento pajamų, gautų iš maržos ir už kitas paslaugas.

2. Atskaitymai atliekami nuo realizavimo pajamų, apskaičiuotų Juridinių asmenų pelno mokesčio įstatymo nustatyta tvarka, o iš asmenų, neturinčių juridinio asmens teisių,  - nuo realizavimo įplaukų.

 


 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo

2 priedėlis

 

 

Transporto priemonių savininkų metinio KELIŲ mokesčio

ribiniai dydžiai

 

 

1. Transporto priemonių savininkai moka tokio dydžio metinį kelių mokestį:

1) savininkai krovininių kelių transporto priemonių (tarp jų priekabų, puspriekabių), kurių bendroji masė (maksimalus leidžiamas svoris) 

iki 3,5 tonos (įskaitytinai)                                                                                 100 - 300 Lt

nuo 3,5 iki 12,0 tonų (įskaitytinai)                                                                    300 - 500 Lt

transporto priemonių savininkai -

žemės ūkio įmonės, ūkininkai                                                    100 Lt

nuo 12,0 iki 24,0 tonų (įskaitytinai)                                                                500 - 1000 Lt

didesnė kaip 24,0 tonos                                                                                1000 - 3000 Lt

 

2) savininkai specialių transporto

priemonių, kurios skirtos specialioms darbo

funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti                                                       100 - 300 Lt

(jų sąrašas pateiktas 5 priedėlyje)

2. Kelių . mokestis neimamas už važiavimą  keliais Krašto apsaugos ministerijos valdymo sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis, priskirtomis kovinei, rikiuotės ir transportavimo grupėms.

3. Jeigu per transporto priemonių savininkų kelių mokesčio ribinių dydžių galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršijo 1,2, Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priedėlyje nurodytus dydžius pagal vartotojų kainų indeksą.

 


 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo

3 priedėlis

 

 

KELIŲ Mokesčio už naudojimąsi užsienio šalyse

įregistruotomis transporto priemonėmis tarifai

 

1. Kelių mokesčio už važiavimą  užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis vienkartiniai tarifai:

1) autobusais

nuo 10 iki 30 vietų (su vairuotoju įskaitytinai)                             iki 120 Lt

daugiau kaip 30 vietų                                                                   iki  220 Lt

2) krovininėmis kelių transporto priemonėmis

(tarp jų priekabomis, puspriekabėmis), kurių

bendras svoris

iki 3,5 tonos (įskaitytinai)                                                               iki 80 Lt

nuo 3,5 iki 12,0 tonų (įskaitytinai)                                                iki 160 Lt

nuo 12,0 iki 24,0 tonų (įskaitytinai)                                              iki 240 Lt

didesnis  kaip 24,0 tonos                                                              iki 400 Lt

3) specialiomis kelių transporto priemonėmis,

kurios skirtos specialioms darbo

funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti                                           iki 120 Lt

2. Kelių mokestis neimamas už važiavimą užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.

3. Jeigu per mokesčio už važiavimą užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis tarifų galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršijo 1,2, Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priedėlyje nurodytus tarifus pagal vartotojų kainų indeksą

 


 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo

4 priedėlis

 

I. KELIŲ Mokesčio už VAŽIAVIMĄ Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, ribiniai tarifai

 

Leidžiami matmenys viršyti (cm)

Tarifai

aukščio

pločio

ilgio

vienkartiniai

mėnesiniai (Lt)

 

 

 

Lt už 10 km

rajono

Lietuvos

 

 

 

 

teritorijoje

teritorijoje

 

10 -  20

 

5,0 - 6,0

350 - 420

875,0 -   962,5

11 - 20

21 -  40

101 - 200

6,1 - 7,0

427 - 490

1067,5 - 1225,0

21 - 30

41 -  60

201 - 300

7,1 - 7,5

497 - 525

1242,5 - 1312,5

31 - 40

61 -  80

301 - 400

7,6 - 8,0

532 - 560

1330,0 - 1400,0

41 - 50

81 -100

401 - 500

8,1 - 8,5

567 - 595

1417,5 - 1487,5

> 50

> 100

> 500

12,0 - 14,0

840 - 980

2100,0 - 2450,0

 

 

 

1. Jei lentelėje nurodyti transporto priemonės (jų junginio) maksimalūs matmenys viršijami, t.y. transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui, mokestis apskaičiuojamas taikant maksimalų tarifą už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą, t.y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m maksimalus tarifas dauginamas iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant lentelėje nurodytus mokesčius už atskirų matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija lentelėje nurodytus maksimalius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto paruošimą, t.y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad būtų galima leisti būtent tai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.

2. Kelių  mokestis neimamas už važiavimą  Krašto apsaugos ministerijos valdymo sričiai priklausančia specialios paskirties technika, kurios matmenys viršija leidžiamus, tačiau visais atvejais šių transporto priemonių maršrutą būtina suderinti su kelių savininkais.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. KELIŲ Mokesčio už važiavimą  Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir(ar) leidžiamas bendras svoris, ribiniai tarifai

 

Leidžiama ašies (ašių) apkrova viršyta

 

Tarifai

 

(tonomis)

vienkartiniai

mėnesiniai (Lt)

 

Lt už 10 km

rajono

Lietuvos

 

 

teritorijoje

teritorijoje

0,6 -   1,0

0,80 -   1,12

56,0 -     78,4

140,0 -   196,0  

1,1 -   1,5

1,60 -   1,76

112,0 -   123,2            

280,0 -   308,0

1,6 -   2,0

2,24 -   2,56

156,8 -   179,2

392,0 -   448,0

2,1 -   3,0

4,00 -   4,44

280,0 -   310,8

700,0 -   777,0

3,1 -   4,0

6,40 -   7,20

448,0 -   504,0

1120,0 - 1260,0

4,1 -   5,0

8,80 - 10,40

616,0 -   728,0

1540,0 - 1820,0 

5,1 -   6,0

11,20 - 12,80  

784,0 -   896,0

1960,0 - 2240,0

6,1 -   7,0

13,60 - 15,20

952,0 - 1064,0

2380,0 - 2660,0

7,1 -  8,0 įskaitytinai

16,00 - 18,40

1120,0 - 1288,0

2800,0 - 3220,0

 

1. Transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių varančiajai ašiai su suporintais ratais leidžiama 11,5 tonos ašies apkrova viršijama, leidžiama važiuoti sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį tik tais keliais, kurie nurodyti leidimus išduodančios institucijos patvirtintame sąraše.

2. Jei transporto priemonės (jų junginio) faktiškas svoris viršija leidžiamą (40 t, o vežant 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, - 44 t), nustatomas 0,2 - 0,3 Lt už 1 kilometrą tarifas už kiekvieną viršytą toną.

3. Triašiu puspriekabių vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais.

4. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiškas transporto priemonės (jų junginio) svoris viršija leidžiamus, mokesčio dydis nustatomas tas, kuris yra didesnis.

5. Kelių  mokestis neimamas už važiavimą  keliais Krašto apsaugos ministerijos valdymo  sričiai priklausančia specialios paskirties technika, viršijančia leidžiamą ašies (ašių) apkrovą ir(ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamą bendrą svorį, tačiau šių transporto priemonių (jų junginių) maršrutą visais atvejais būtina suderinti su kelių savininkais.

6. Jeigu per tarifų galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršijo 1,2, Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams,už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priedėlyje nurodytus dydžius pagal vartotojų kainų indeksą.

 


 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo

5 priedėlis

 

Specialių transporto priemonių, skirtų

specialioms darbo funkcijoms atlikti,

sąrašas

 

1.  Automobiliniai kranai

2. Automobiliniai keltuvai

3. Automobiliai su gręžimo įranga

4. Automobiliai su laboratorijų įranga

5. Automobiliai - techninės pagalbos dirbtuvės

6. Automobiliai - parduotuvės

7. Automobiliai - televizijos stotys

8. Automobiliai - radijo stotys

9. Kinofikacijos, parodų, bibliotekų automobiliai

10. Asenizaciniai automobiliai

11. Kelių valymo automobiliai

12. Kelių priežiūros žiemą automobiliai

13. Šiukšliavežės ir šiukšlių rinkimo automobiliai

14. Automobiliai, naudojami tik karjeruose

15. Automobiliai, naudojami tik oro uostuose

16. Mokomieji automobiliai

17. Gaisrininkų automobiliai

18. Medicinos greitosios pagalbos ir reanimacijos automobiliai

19. Automobiliai - ekskavatoriai, buldozeriai

20. Kiti specialioms darbo funkcijoms ir technologiniams procesams atlikti skirti automobiliai

Pastaba: Kelių transporto priemonės (pvz., savivarčiai, naftovežiai, benzinvežiai ir kitos), kurios pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos kroviniams vežti, priskiriamos prie krovininių transporto priemonių.

 

___________________