Projektas-2
LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ priežiūros IR
PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO
ĮSTATYMAS
2000 m. ___________d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis
1. Šiuo įstatymu Seimas nustato automobilių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo tvarką ir šaltinius.
2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
1. Kelių priežiūros ir plėtros programa – Valstybės biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka parengta programa. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo vykdytoja yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
3 straipsnis. Programos finansavimo šaltiniai
1. Programos finansavimo šaltiniai:
4) mokestis už važiavimą automobilių keliais ir jų infrastruktūra (toliau - už naudojimąsi keliais) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis;
5) mokestis už važiavimą keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ar transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris;
4 straipsnis. Atskaitymai nuo realizavimo pajamų (įplaukų)
1.Atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į programos finansavimo iždo sąskaitą moka įmonės, turinčios juridinio asmens teises ir neribotos atsakomybės juridiniai asmenys bei juridiniai asmenys, kurie verčiasi nekomercine veikla, bet gauna pajamų iš ūkinės-komercinės veiklos.
2. Įmonės, kurios verčiasi statybų veikla, atskaitymus į programos finansavimo iždo sąskaitą moka nuo realizavimo pajamų (įplaukų), gautų už savo jėgomis atliktus statybos ir montavimo darbus.
3. Nuo realizavimo pajamų (įplaukų) atskaitymų mokėjimo į programos finansavimo iždo sąskaitą atleidžiami:
1) žemės ūkio produkciją gaminantys juridiniai bei fiziniai asmenys ir paslaugas žemės ūkiui teikiančios specializuotos įmonės, jeigu pajamos už realizuotą žemės ūkio produkciją ir paslaugas žemės ūkiui sudaro ne mažiau kaip 50 procentų visų realizavimo pajamų (įplaukų);
2) kūrybinės sąjungos (architektų, mokslininkų, dailininkų, dizainerių, fotomenininkų, kompozitorių, kinematografininkų, rašytojų, tautodailininkų, teatro, žurnalistų), jų įmonės ir organizacijos, kurios ne mažiau kaip 50 procentų pelno sunaudoja kūrybinių sąjungų poreikiams;
3) įmonės, kuriose dirba ne mažiau kaip 50 procentų riboto darbingumo darbuotojų ir kurių realizavimo pajamos (įplaukos) gaunamos tik už jų pačių pagamintą produkciją;
4. Ūkio subjektai - benzino, dyzelinių degalų ir tepalų gamintojai, mokantys akcizą į biudžetą, atskaitymus į programos finansavimo iždo sąskaitą moka nuo realizavimo pajamų, sumažintų sumokėto akcizo už realizuotą benziną, dyzelinius degalus ir tepalus suma.
5. Mokėtojai patys apskaičiuoja ir sumoka atskaitymus nuo kiekvieno mėnesio realizavimo pajamų (įplaukų) į Programos finansavimo iždo sąskaitą iki kito mėnesio 25 dienos. Jeigu laiku nesumokama, imami delspinigiai Mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
5 straipsnis. Akcizas už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei tepalus
1. 2002 metais į programos finansavimo iždo sąskaitą pervedama 32 procentai akcizo pajamų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei tepalus.
6 straipsnis. Transporto priemonių savininkų kelių mokestis
1. Transporto priemonių savininkai už naudojimąsi keliais ir jų infrastruktūra moka šio įstatymo 2 priedėlyje nurodyto dydžio kelių mokestį.
2. Mokestį į Programos finansavimo iždo sąskaitą transporto priemonių savininkai sumoka Vyriausybės nustatyta tvarka prieš pristatydami transporto priemonę valstybinei techninei apžiūrai.
7 straipsnis. Kelių mokestis už važiavimą užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis
1. Užsienio šalyse įregistruotų transporto priemonių savininkai arba jų įgalioti atstovai kelių mokestį sumoka, kai transporto priemonė kerta Lietuvos Respublikos valstybės sieną.
2. Kelių mokestis neimamas už važiavimą keliais užsienio šalių, su kuriomis Lietuvos Respublika turi atitinkamus tarpvalstybinius susitarimus, transporto priemonėmis arba kai užsienio šalyje įregistruotos transporto priemonės veža labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, taip pat už važiavimą keliais užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.
8 straipsnis. Kelių mokestis už važiavimą transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamas bendras svoris
Važiavimo keliuose transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių faktiški matmenys su kroviniu ar be jo, ašies (ašių) apkrova ir (ar) bendras svoris viršija maksimalius leidžiamus dydžius (pagal Europos Tarybos direktyvos 96/53/EC 1 priede nurodytus maksimalius leidžiamus dydžius), tvarką nustato ir leidimus išduoda Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija. Mokesčio mokėjimo tvarką ir dydį, nepažeisdama šio įstatymo 4 priedėlyje nurodytų ribinių tarifų, nustato Vyriausybė. Mokestis mokamas kiekvieną kartą gaunant atitinkamą leidimą.
9 straipsnis. Kiti Programos finansavimo šaltiniai
1. Mokestį už leidimą atlikti įvairius darbus bet kurioje kelių komplekso dalyje ima leidimus išduodanti institucija. Mokesčio dydis nustatomas kiekvienu konkrečiu atveju atsižvelgiant į darbų pobūdį, keliams ir aplinkai padaromą žalą, atstatomųjų darbų vertę, dėl eismo sąlygų pakeitimo susidariusius nuostolius ir darbų trukmę.
2. Valstybės biudžeto lėšos į programos finansavimo iždo sąskaitą pervedamos, jei tai yra numatyta atitinkamų metų valstybės biudžete arba jei tokį sprendimą vykdydama biudžetą pagal savo kompetenciją priima Vyriausybė.
10 straipsnis. Programos finansavimo lėšų naudojimas
1. Programos finansavimo lėšos naudojamos automobilių keliams tiesti, modernizuoti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo priemonėms įgyvendinti.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką ir paskiria institucijas šiam įstatymui įgyvendinti.
3. Programos finansavimo lėšas Vyriausybės įgaliota institucija naudoja pagal Seimo patvirtintą metinę sąmatą. Metinėse sąmatose gali būti numatytas iki 5 procentų programos finansavimo lėšų rezervas kitoms valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti.
11 straipsnis. Programos finansavimo veiklos garantijos
1. Programos finansavimo pajamos ir išlaidos, vadovaujantis specialiųjų programų finansavimo principais, planuojamos valstybės biudžete.
13 straipsnis. Baigiamosios nuostatos
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo
1 priedėlis
Atskaitymų nuo realizavimo pajamų (įplaukų)
į Kelių priežiūros ir plėtros programos
finansavimo iždo sąskaitą
maksimalūs dydžiai
1. Maksimalaus dydžio atskaitymus nuo realizavimo pajamų (įplaukų) į Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo iždo sąskaitą moka:
1) įmonės, turinčios juridinio asmens teises ir jų neturinčios, bei juridiniai asmenys, kurie verčiasi nekomercine veikla, bet gauna pajamų iš ūkinės - komercinės veiklos (išskyrus tuos, kurie verčiasi prekybos veikla, dujų realizavimu, ir bankus), - iki 0,5 procento realizavimo pajamų (įplaukų);
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo
2 priedėlis
Transporto priemonių savininkų metinio KELIŲ mokesčio
ribiniai dydžiai
1. Transporto priemonių savininkai moka tokio dydžio metinį kelių mokestį:
1) savininkai krovininių kelių transporto priemonių (tarp jų priekabų, puspriekabių), kurių bendroji masė (maksimalus leidžiamas svoris)
iki 3,5 tonos (įskaitytinai) 100 - 300 Lt
nuo 3,5 iki 12,0 tonų (įskaitytinai) 300 - 500 Lt
transporto priemonių savininkai -
žemės ūkio įmonės, ūkininkai 100 Lt
nuo 12,0 iki 24,0 tonų (įskaitytinai) 500 - 1000 Lt
didesnė kaip 24,0 tonos 1000 - 3000 Lt
2. Kelių . mokestis neimamas už važiavimą keliais Krašto apsaugos ministerijos valdymo sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis, priskirtomis kovinei, rikiuotės ir transportavimo grupėms.
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo
3 priedėlis
KELIŲ Mokesčio už naudojimąsi užsienio šalyse
įregistruotomis transporto priemonėmis tarifai
1. Kelių mokesčio už važiavimą užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis vienkartiniai tarifai:
1) autobusais
nuo 10 iki 30 vietų (su vairuotoju įskaitytinai) iki 120 Lt
daugiau kaip 30 vietų iki 220 Lt
2) krovininėmis kelių transporto priemonėmis
(tarp jų priekabomis, puspriekabėmis), kurių
bendras svoris
iki 3,5 tonos (įskaitytinai) iki 80 Lt
nuo 3,5 iki 12,0 tonų (įskaitytinai) iki 160 Lt
nuo 12,0 iki 24,0 tonų (įskaitytinai) iki 240 Lt
didesnis kaip 24,0 tonos iki 400 Lt
2. Kelių mokestis neimamas už važiavimą užsienio šalių krašto apsaugos sričiai priklausančiomis transporto priemonėmis.
3. Jeigu per mokesčio už važiavimą užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis tarifų galiojimo laiką vartotojų kainų indeksas viršijo 1,2, Vyriausybė kartą per metus (prieš prasidedant metams, už kuriuos bus mokamas mokestis) indeksuoja šiame priedėlyje nurodytus tarifus pagal vartotojų kainų indeksą
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo
4 priedėlis
I. KELIŲ Mokesčio už VAŽIAVIMĄ Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, ribiniai tarifai
Leidžiami matmenys viršyti (cm) |
Tarifai |
||||
aukščio |
pločio |
ilgio |
vienkartiniai |
mėnesiniai (Lt) |
|
|
|
|
Lt už 10 km |
rajono |
Lietuvos |
|
|
|
|
teritorijoje |
teritorijoje |
|
10 - 20 |
|
5,0 - 6,0 |
350 - 420 |
875,0 - 962,5 |
11 - 20 |
21 - 40 |
101 - 200 |
6,1 - 7,0 |
427 - 490 |
1067,5 - 1225,0 |
21 - 30 |
41 - 60 |
201 - 300 |
7,1 - 7,5 |
497 - 525 |
1242,5 - 1312,5 |
31 - 40 |
61 - 80 |
301 - 400 |
7,6 - 8,0 |
532 - 560 |
1330,0 - 1400,0 |
41 - 50 |
81 -100 |
401 - 500 |
8,1 - 8,5 |
567 - 595 |
1417,5 - 1487,5 |
> 50 |
> 100 |
> 500 |
12,0 - 14,0 |
840 - 980 |
2100,0 - 2450,0 |
1. Jei lentelėje nurodyti transporto priemonės (jų junginio) maksimalūs matmenys viršijami, t.y. transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui, mokestis apskaičiuojamas taikant maksimalų tarifą už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą, t.y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m maksimalus tarifas dauginamas iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant lentelėje nurodytus mokesčius už atskirų matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija lentelėje nurodytus maksimalius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto paruošimą, t.y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad būtų galima leisti būtent tai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.
II. KELIŲ Mokesčio už važiavimą Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir(ar) leidžiamas bendras svoris, ribiniai tarifai
Leidžiama ašies (ašių) apkrova viršyta |
|
Tarifai |
|
(tonomis) |
vienkartiniai |
mėnesiniai (Lt) |
|
|
Lt už 10 km |
rajono |
Lietuvos |
|
|
teritorijoje |
teritorijoje |
0,6 - 1,0 |
0,80 - 1,12 |
56,0 - 78,4 |
140,0 - 196,0 |
1,1 - 1,5 |
1,60 - 1,76 |
112,0 - 123,2 |
280,0 - 308,0 |
1,6 - 2,0 |
2,24 - 2,56 |
156,8 - 179,2 |
392,0 - 448,0 |
2,1 - 3,0 |
4,00 - 4,44 |
280,0 - 310,8 |
700,0 - 777,0 |
3,1 - 4,0 |
6,40 - 7,20 |
448,0 - 504,0 |
1120,0 - 1260,0 |
4,1 - 5,0 |
8,80 - 10,40 |
616,0 - 728,0 |
1540,0 - 1820,0 |
5,1 - 6,0 |
11,20 - 12,80 |
784,0 - 896,0 |
1960,0 - 2240,0 |
6,1 - 7,0 |
13,60 - 15,20 |
952,0 - 1064,0 |
2380,0 - 2660,0 |
7,1 - 8,0 įskaitytinai |
16,00 - 18,40 |
1120,0 - 1288,0 |
2800,0 - 3220,0 |
1. Transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių varančiajai ašiai su suporintais ratais leidžiama 11,5 tonos ašies apkrova viršijama, leidžiama važiuoti sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį tik tais keliais, kurie nurodyti leidimus išduodančios institucijos patvirtintame sąraše.
2. Jei transporto priemonės (jų junginio) faktiškas svoris viršija leidžiamą (40 t, o vežant 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, - 44 t), nustatomas 0,2 - 0,3 Lt už 1 kilometrą tarifas už kiekvieną viršytą toną.
3. Triašiu puspriekabių vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais.
4. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiškas transporto priemonės (jų junginio) svoris viršija leidžiamus, mokesčio dydis nustatomas tas, kuris yra didesnis.
5. Kelių mokestis neimamas už važiavimą keliais Krašto apsaugos ministerijos valdymo sričiai priklausančia specialios paskirties technika, viršijančia leidžiamą ašies (ašių) apkrovą ir(ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiamą bendrą svorį, tačiau šių transporto priemonių (jų junginių) maršrutą visais atvejais būtina suderinti su kelių savininkais.
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo
5 priedėlis
Specialių transporto priemonių, skirtų
specialioms darbo funkcijoms atlikti,
sąrašas
20. Kiti specialioms darbo funkcijoms ir technologiniams procesams atlikti skirti automobiliai
Pastaba: Kelių transporto priemonės (pvz., savivarčiai, naftovežiai, benzinvežiai ir kitos), kurios pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos kroviniams vežti, priskiriamos prie krovininių transporto priemonių.