Projektas    svarstymui Nr. P-2692(2)


LIETUVOS RESPUBLIKOS

 

REGIONINĖS PLĖTROS

 

ĮSTATYMAS

 

2000 m. liepos    d. Nr.      
Vilnius

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

ĮSTATYMO PASKIRTIS IR NACIONALINĖS REGIONŲ PLĖTROS POLITIKOS TIKSLAI

 

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis

 

Šis įstatymas nustato pagrindinius  Lietuvos regionų plėtros politikos tikslus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ministerijų, apskričių, ,  savivaldybių institucijų bei įstaigų, o taip pat socialinių-ekonominių partnerių santykius rengiant plėtros planavimo dokumentus, reikalingus nacionalinei regionų plėtros politikai formuoti ir įgyvendinti..

 

2 straipsnis. Pagrindiniai nacionalinės regionų plėtros politikos tikslai

 

Pagrindiniai nacionalinės regionų plėtros politikos tikslai yra:

1) skatinti ūkio pertvarkymą ir modernizavimą regionuose;

2) spartinti subalansuotą atskirų regionų plėtrą;

3) mažinti socialinius-ekonominius skirtumus tarp Lietuvos regionų;

4) mažinti nedarbą; 

5) vystyti kaimiškuosius regionus pertvarkant ir restruktūrizuojant jų ūkį, reformuojant žemės ūkio gamybą, perdirbamąją pramonę ir rinkodaros struktūras, skatinti naujų verslų bei paslaugų kūrimąsi kaime.

 

 

3 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

 

1. Europos Sąjungos struktūrinės lėšos - lėšos, skiriamos iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų Europos Sąjungos valstybėms-narėms ir iš struktūrinių paramos iniciatyvų valstybėms-kandidatėms.

2. Nacionalinė regionų plėtros politika - diferencijuota krašto plėtros politika, siekianti gerinti gyvenimo kokybę, racionaliai išnaudoti teritorijos ypatumus bei esamą potencialą, sudaryti palankias sąlygas socialinei-ekonominei bei ekologinei raidai.

3. Nacionalinė regionų plėtros institucija –  ministerija, pagal šį įstatymą Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota atlikti  Nacionalinės regionų plėtros institucijos  funkcijas.

4. Nacionalinė regionų plėtros taryba - pagal šį įstatymą sudaryta kolegiali institucija, kurioje sprendimus priima grupė įgaliotų asmenų, vykdanti šiuo įstatymu  jai pavestas funkcijas.

5. Nacionalinis regionų plėtros planas - strateginis dokumentas, formuluojantis nacionalinės regionų plėtros politikos tikslus, numatantis veiksmus ir priemones šiems tikslams įgyvendinti.

6. Regionas - valstybės teritorijos integrali dalis, kurioje vykdoma nacionalinė regionų plėtros politika ir teikiama pagalba, atitinkanti regionų plėtros tikslus.

7. Regioninė plėtra - visuomenei ir aplinkai palanki gamtinė, kultūrinė bei socialinė ir ekonominė raida, atitinkanti nacionalinę regionų plėtros politiką.

8. Regiono plėtros planas - strateginis dokumentas, numatantis regiono plėtros tikslus bei veiksmus ir priemones šiems tikslams įgyvendinti.

9. Regiono plėtros institucija - apskrities viršininko administracija, šiuo įstatymu įgaliota atlikti regionų plėtros institucijoms pavestas funkcijas.

10. Regiono plėtros taryba - iš regione esančių valstybės valdymo ir vietos savivaldos institucijų atstovų sudaryta kolegiali institucija, kurioje sprendimus priima grupė įgaliotų asmenų, vykdanti įstatymų jai pavestas funkcijas.

11. Socialiniai-ekonominiai partneriai - nevyriausybinės organizacijos.

12. Suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys - juridiniai ir fiziniai asmenys bei juridinio asmens teisių neturinčios įmonės, kurie dėl savo vykdomos komercinės - ūkinės veiklos pobūdžio gali būti suinteresuoti teikti pasiūlymus dėl Nacionalinio regionų plėtros plano ir/arba regionų plėtros planų įgyvendinimo.

13. Įgyvendinimo projektas – Nacionalinį regionų plėtros planą ir regionų plėtros planus įgyvendinantis dokumentas, finansiškai (ekonomiškai), techniškai ir socialiai pagrindžiantis investavimo tikslus, įvertinantis investicijų grąžą, kitus efektyvumo rodiklius, nurodantis projekto įgyvendinimui reikalingas lėšas, finansavimo šaltinius ir terminus.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

REGIONININĖS PLĖTROS PLANAVIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

4 straipsnis. Regioninės plėtros planavimo dokumentų rengimo principai

1.Nacionalinei regionų plėtros politikai formuoti ir įgyvendinti rengiamas Nacionalinis regionų plėtros planas, regionų plėtros planai ir jų įgyvendinimo projektai.

2. Nacionalinio regionų plėtros plano, regionų plėtros planų ir jų įgyvendinimo projektų rengimo ir tvirtinimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė, vadovaudamasi šiuo įstatymu.

3.Visi Regioninės plėtros dokumentai rengiami vadovaujantis šiais pagrindiniais principais:

1) suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys bei juridinio asmens teisių neturinčios įmonės Vyriausybės nustatyta tvarka informuojami apie Nacionalinio regionų plėtros plano ir regionų plėtros planų rengimą bei galimybę teikti pastabas ir pasiūlymus;

2) suinteresuotoms valstybės valdymo institucijoms, savivaldybėms, socialiniams-ekonominiams partneriams ir gyventojams sudaromos sąlygos aptarti                  

3) Nacionalinio regionų plėtros plano ir regionų plėtros planų projektus ir juos įgyvendinančius projektus;

4) Nacionalinio regionų plėtros plano ir regionų plėtros planų priemonės ir lėšos šioms priemonėms įgyvendinti numatomos atsižvelgiant į ūkio šakų plėtros planavimo dokumentus, programas, projektus, kurių įgyvendinimui skiriamos valstybės, savivaldybių lėšos arba Europos Sąjungos struktūrinės lėšos.

 

5 straipsnis. Regioninės plėtros planavimo dokumentų rengimas, tvirtinimas ir įgyvendinimas

 

1. Nacionalinis regionų plėtros planas rengiamas atlikus socialinės ir ekonominės būklės analizę bei atsižvelgus į šios analizės išvadas, atsižvelgus į Teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka patvirtintą Lietuvos Respublikos teritorijos bendrąjį planą, galiojančius ūkio šakų plėtros planavimo dokumentus, šio įstatymo nustatyta tvarka patvirtintus regionų plėtros planus.

2. Nacionaliniame regionų plėtros plane turi būti nurodyta:

1) prioritetiniai šalies ir regionų socialinės-ekonominės ir fizinės infrastruktūros plėtros tikslai ir uždaviniai;

2) priemonės nacionalinės regionų plėtros politikos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti bei jų finansavimo šaltiniai;

3) kitos dalys, kurias nustato Nacionalinė regionų plėtros taryba.

3. Regionų plėtros planai rengiami vadovaujantis patvirtintu Nacionaliniu regionų plėtros planu, atlikus regionų socialinės ir ekonominės būklės analizę, įvertinus apskričių ir savivaldybių teritorijų bendruosius planus, atskirų ūkio šakų ir kitus plėtros planus.

4. Regiono plėtros plane turi būti nurodyta:

1) prioritetiniai regiono socialinės-ekonominės ir fizinės infrastruktūros plėtros tikslai ir uždaviniai;

2) priemonės prioritetiniams regiono plėtros tikslams ir uždaviniams įgyvendinti bei jų finansavimo šaltiniai;

3) kitos dalys, kurias nustato Nacionalinė regionų plėtros taryba.

5. Nacionalinį regionų plėtros planą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

6. Regiono plėtros planą tvirtina atitinkamo regiono plėtros taryba 2/3 visų tarybos narių dauguma, gavusios Nacionalinės regionų plėtros institucijos išvadą dėl regiono plėtros plano projekto atitikties Nacionaliniam regionų plėtros planui. Jeigu Nacionalinė regionų plėtros institucija nustato, kad regiono plėtros plano projektas prieštarauja Nacionaliniam regionų plėtros planui, atitinkama Regiono plėtros taryba gali kreiptis į Nacionalinę regionų plėtros tarybą, kuri atmeta arba patvirtina Nacionalinės regionų plėtros institucijos išvadą. Jeigu Nacionalinė regionų plėtros taryba pripažįstaNacionalinės regionų plėtros institucijos neigiamą išvadą, regiono plėtros planas negali būti tvirtinamas.

7. Nacionalinis regionų plėtros planas ir regionų plėtros planai yra privalomi vykdyti valstybės ir vietos savivaldos institucijoms, fiziniams ir juridiniams asmenims bei juridinio asmens teisių neturinčioms įmonėms ir visiems, gaunantiems finansavimą Nacionalinio regionų plėtros plano ir regionų plėtros planų priemonėms įgyvendinti.

8. Nacionalinio regionų plėtros plano ir regionų  plėtros planų bei jų įgyvendinimo projektų  vykdymą prižiūri atitinkamai Nacionalinė regionų plėtros institucija ir regiono plėtros institucijos. Nacionalinė regionų plėtros taryba ir regionų  plėtros tarybos  gali sudaryti darbo grupes Nacionalinio regionų plėtros plano, regionų  plėtros planų ir jų įgyvendinimo projektų įgyvendinimui prižiūrėti.

9. Nacionalinės regionų plėtros institucijos vadovas kiekvienais metais atsiskaito Vyriausybei už regioninės politikos įgyvendinimą.

 

 

6 straipsnis. Regionai

1. Pagrindiniais teritoriniais vienetais - regionais, kuriuose vykdoma nacionalinė regionų plėtros politika, yra apskričių teritorijos.

2. Atskiriems nacionalinės regionų plėtros politikos tikslams įgyvendinti bei regioninės plėtros planavimo dokumentams ar projektams rengti ir vykdyti Lietuvos Respublikos Vyriausybė gali sudaryti regionus iš kelių bendras administracines ribas turinčių apskričių ar savivaldybių, nustačius specifines šių regionų problemas ir sąlygas.

3.Prieš sudarydama regionus, kurių ribos nesutampa su apskričių teritorijų ribomis, Vyriausybė arba jos įgaliota institucija  derina su visų į tokį regioną įeisiančių apskričių viršininkais ir savivaldybių merais.

 

II SKYRIUS

REGIONŲ PLĖTROS INSTITUCIJOS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

NACIONALINĖ REGIONŲ PLĖTROS TARYBA

 

7 straipsnis. Nacionalinė regionų plėtros taryba

1. Nacionalinė regionų plėtros taryba yra tarpžinybinė koordinacinė grupė, kurios sudarymą inicijuoja Nacionalinė regionų plėtros institucija, o sudėtį ir nuostatus tvirtina ir keičia  Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

2. Nacionalinės regionų plėtros tarybos nariais gali būti ministerijų,  kitų valstybės institucijų, Lietuvos savivaldybių asociacijos pasiūlyti atstovai.

3. Regionų plėtros tarybų pirmininkai pagal pareigas tampa Nacionalinės regionų plėtros tarybos nariais.

4. Nacionalinės regionų plėtros tarybos pirmininkas yra Nacionalinės regionų plėtros institucijos vadovas.

5. Socialiniai - ekonominiai partneriai dalyvauja Nacionalinės regionų plėtros tarybos darbe patariamojo balso teise. Socialinius – ekonominius partnerius į savo posėdžius kviečia Nacionalinė regionų plėtros taryba.

 

8 straipsnis. Nacionalinės regionų plėtros tarybos funkcijos

Taryba:

1) svarsto Nacionalinio regionų plėtros plano projektą ir,  tarybos pirmininkui pasirašius, teikia jį Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti;

2) svarsto pasiūlymus ir teikia išvadas dėl įgyvendinimo projektų, bendrai finansuojamų Europos Sąjungos struktūrinėmis lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės ir/arba savivaldybių lėšomis, jeigu jų įgyvendinimas numatomas daugiau nei vieno regiono teritorijoje;

3) nustato Nacionalinio regionų plėtros plano ir regionų plėtros planų struktūrą;

4) sudaro darbo grupes pagal šį įstatymą priimtų regioninės plėtros planavimo dokumentų rengimui bei įgyvendinimui prižiūrėti ir įvertinti;

5) rengia ir tvirtina savo darbo reglamentą;

6) tvirtina regionų plėtros tarybų pavyzdinius nuostatus;

7) atlieka kitas įstatymų numatytas funkcijas.

 

 

 

 

 

9 straipsnis. Nacionalinės regionų plėtros tarybos sprendimų priėmimas ir

privalomumas

 

1. Nacionalinė regionų plėtros taryba sprendimus priima visų tarybos narių balsų dauguma, savo darbo reglamente nustatyta tvarka.

2. Nacionalinės regionų plėtros tarybos sprendimai dėl Nacionalinio regionų plėtros plano ir regionų plėtros planų struktūros, dėl Nacionalinio regionų plėtros plano teikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybei, dėl įgyvendinimo projektų bei kiti sprendimai, galintys turėti įtakos šalies arba atskirų regionų socialinei ir ekonominei plėtrai, priimami tik pasikonsultavus su socialiniais-ekonominiais partneriais bei darbo biržos atstovais. Šiuo tikslu Nacionalinė regionų plėtros taryba sudaro konsultacinę socialinių-ekonominių partnerių darbo grupę, kuri pateikia savo išvadas dėl numatomo priimti sprendimo. Priimdama sprendimą, Nacionalinė regionų plėtros taryba atsižvelgia į šios darbo grupės išvadas.

3. Nacionalinės regionų plėtros tarybos sprendimai dėl Nacionalinio regionų plėtros plano struktūros yra privalomi Nacionalinį regionų plėtros planą rengiančioms institucijoms.

4. Nacionalinės regionų plėtros tarybos sprendimai dėl regionų plėtros planų struktūros yra privalomi regionų plėtros planus rengiančioms institucijoms.

5. Nacionalinės regionų plėtros tarybos išvados dėl regionų plėtros planų atitikties Nacionaliniam regionų plėtros planui yra privalomos regionų plėtros taryboms.

6. Nacionalinė regionų plėtros taryba gali įgalioti savo sudarytas darbo grupes nagrinėti ir teikti išvadas atskirais Tarybos kompetencijai priskirtais klausimais.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

NACIONALINĖ REGIONŲ PLĖTROS INSTITUCIJA

 

10 straipsnis. Nacionalinė regionų plėtros institucija

 

Nacionalinę regionų plėtros instituciją paskiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė, pavesdama atitinkamai ministerijai vykdyti šiame įstatyme įvardintas atitinkamas funkcijas.

 

11 straipsnis. Nacionalinės regionų plėtros institucijos funkcijos

 

Nacionalinė regionų plėtros institucija:

 

1) kartu su kitomis ministerijomis ir Vyriausybės įstaigomis formuoja nacionalinę regionų plėtros politiką ir prižiūri jos įgyvendinimą;

2) kartu su kitomis ministerijomis ir Vyriausybės įstaigomis rengia Nacionalinio regionų plėtros plano projektą;

3) organizuoja Nacionalinio regionų plėtros plano įgyvendinimo priežiūrą bei įvertinimą;

4) organizuoja Nacionalinio regionų plėtros plano, regionų plėtros planų ir įgyvendinimo projektų aptarimą su ministerijomis, Vyriausybės įstaigomis, kitomis valstybės valdymo ir vietos savivaldos institucijomis, pramonės, verslo organizacijomis ir kitais socialiniais-ekonominiais partneriais bei teikia informaciją apie Nacionalinio regionų plėtros plano rengimą;

5) koordinuoja regionų plėtros planų rengimą ir teikia išvadas regionų plėtros taryboms dėl regionų plėtros planų atitikimo Nacionaliniam regionų plėtros planui;

6) kaupia Nacionalinės regionų plėtros tarybos priimtus dokumentus ir jos sudarytų darbo grupių išvadas;

7) vykdo Nacionalinės regionų plėtros tarybos sekretoriato funkcijas;

8) vykdo kitas savo nuostatuose įvardintas funkcijas, susijusias su nacionalinės regionų plėtros politikos įgyvendinimu.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

REGIONŲ PLĖTROS TARYBOS

 

12 straipsnis. Regionų plėtros tarybos

 

1. Regiono plėtros tarybos sudarymą pagal šį įstatymą inicijuoja ir pirmąjį posėdį sušaukia atitinkamos regiono plėtros institucijos vadovas – apskrities viršininkas, kuris vadovauja tarybos darbui kol taryba išsirenka pirmininką ir patvirtina savo nuostatus.

2. Regiono plėtros taryba sudaroma iš apskrities viršininko, regione esančių savivaldybių merų ir deleguotų savivaldybių tarybų narių.

3. Savivaldybių tarybų narius į atitinkamą regiono plėtros tarybą deleguoja atitinkamos savivaldybių tarybos pagal kiekvienos savivaldybės gyventojų skaičių:

1) nuo 200 000 gyventojų ir daugiau – 3 tarybos nariai;

2) nuo 50 000 iki 200 000 gyventojų – 2 tarybos nariai;

3) iki 50 000 gyventojų – 1 tarybos narys.

4. Socialiniai-ekonominiai partneriai dalyvauja regiono plėtros tarybos darbe patariamojo balso teise. Socialinius – ekonominius partnerius į savo posėdžius kviečia regiono plėtros taryba.

 

13 straipsnis. Regiono plėtros tarybos funkcijos

Regiono plėtros taryba:

1) vadovaudamasi šio įstatymo 5 straipsnio 6 dalimi, svarsto ir tvirtina atitinkamo regiono plėtros planą;

2) svarsto pasiūlymus ir teikia išvadas dėl įgyvendinimo projektų, bendrai finansuojamų Europos Sąjungos struktūrinėmis lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės ir/arba savivaldybių lėšomis;

3) svarsto ir teikia pasiūlymus Nacionalinei regionų plėtros institucijai dėl Nacionalinio regionų plėtros plano projekto;

4) rengia ir tvirtina regiono plėtros tarybos nuostatus ir darbo reglamentą;

5) sudaro darbo grupes regionų plėtros planų rengimui bei įgyvendinimui įvertinti bei prižiūrėti;

6) renka atitinkamos regiono plėtros tarybos pirmininką;

7) atlieka kitas įstatymų numatytas funkcijas.

 

14 straipsnis. Regiono plėtros tarybos sprendimų priėmimas

1. Regiono plėtros tarybos sprendimus priima visų tarybos narių balsų dauguma, savo darbo reglamentuose nustatyta tvarka. Kilus ginčams dėl priimtų sprendimų, nesutinkatys su priimtu sprendimu regiono plėtros tarybos nariai gali kreiptis į Nacionalinę regionų plėtros tarybą, kuri priima galutini sprendimą.   

2. Sprendimai dėl regiono plėtros plano priėmimo, dėl įgyvendinimo projektų bei kiti sprendimai, galintys turėti įtakos atitinkamo regiono socialinei ir ekonominei plėtrai, priimami tik pasikonsultavus su socialiniais-ekonominiais partneriais bei darbo biržos atstovais. Šiuo tikslu kiekviena regiono plėtros taryba sudaro konsultacinę socialinių-ekonominių partnerių darbo grupę, kuri pateikia savo išvadas dėl numatomo priimti sprendimo. Priimdama sprendimą, regiono plėtros taryba atsižvelgia į darbo grupės išvadas.

3. Regiono plėtros taryba gali įgalioti savo sudarytas darbo grupes nagrinėti ir teikti išvadas atskirais tarybų kompetencijai priskirtais klausimais.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

REGIONŲ PLĖTROS INSTITUCIJOS

 

15 straipsnis. Regiono plėtros institucija

 

1. Regiono plėtros institucija yra apskrities viršininkas ir jo administracija.

2. Kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė sudaro regioną, nesutampantį su apskrities teritorija, ji nustato tokio regiono plėtros tarybos sudarymo tvarką bei paskiria regiono plėtros instituciją.

 

16 straipsnis. Regiono plėtros institucijos funkcijos

 

Regiono plėtros institucija:

1) rengia regiono plėtros planų projektus;

2) organizuoja regiono plėtros planų įgyvendinimo priežiūrą bei įvertinimą;

3) koordinuoja savivaldybių viešojo administravimo institucijų, socialinių-ekonominių partnerių veiklą jiems vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir Nacionalinės regionų plėtros tarybos sprendimus, susijusius su nacionalinės regionų plėtros politikos įgyvendinimu atitinkamame regione;

4) kaupia atitinkamo regiono plėtros tarybos priimtus dokumentus ir jos sudarytų darbo grupių išvadas;

5)organizuoja rengiamų dokumentų aptarimą su ministerijomis, Vyriausybės įstaigomis, kitomis valstybės valdymo ir vietos savivaldos institucijomis, pramonės, verslo organizacijomis ir kitais socialiniais-ekonominiais partneriais bei Vyriausybės nustatyta tvarka teikia informaciją apie regiono plėtros planų rengimą ir įgyvendinimą;

6) vykdo regiono plėtros tarybos sekretoriato funkcijas;

7) vykdo kitas įstatymuose ir savo nuostatuose numatytas funkcijas.

 

 

III SKYRIUS

ĮGYVENDINIMO PROJEKTŲ SVARSTYMAS IR FINANSAVIMAS

 

17 straipsnis. Įgyvendinimo projektų finansavimas.

 

Nacionalinį regionų plėtros planą ir regionų plėtros planus įgyvendinantys projektai gali būti finansuojami valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšomis, valstybės vardu, savivaldybių paimtomis paskolomis, Europos Sąjungos ir kitų tarptautinių organizacijų, fizinių ir juridinių asmenų lėšomis.

 

18 straipsnis. Įgyvendinimo projektų, bendrai finansuojamų Europos Sąjungos struktūrinėms lėšoms, svarstymas

 

1.Įgyvendinimo projektus, bendrai finansuojamus Europos Sąjungos struktūrinėmis lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės ir/arba savivaldybių lėšomis, kurių įgyvendinimas numatomas vieno regiono teritorijoje, svarsto to regiono plėtros taryba, kuri priima sprendimą dėl jų atitikties regiono plėtros planui.

2. Įgyvendinimo projektus, bendrai finansuojamus Europos Sąjungos struktūrinėmis lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės ir/arba savivaldybių lėšomis, kurių įgyvendinimas numatomas daugiau nei vieno regiono teritorijoje, svarsto Nacionalinė regionų plėtros taryba ir atitinkamų regionų plėtros tarybos, kurios priima sprendimą dėl jų atitikties Nacionaliniam regionų plėtros planui ir regionų plėtros planams.

 

19 straipsnis. Įgyvendinimo projektų, bendrai finansuojamų Europos Sąjungos struktūrinėmis lėšomis, finansavimo tvarka

 

Įgyvendinimo projektai, bendrai finansuojami Europos Sąjungos struktūrinėmis lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės ir/arba savivaldybių lėšomis, yra finansuojami ir už juos atsiskaitoma Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatyta tvarka.

 

20 straipsnis. Informacijos teikimas

 

1. Nacionalinė regionų plėtros institucija ir regionų plėtros institucijos turi informuoti visas suinteresuotas ministerijas, Vyriausybės įstaigas, kitas valstybės ir vietos savivaldos institucijas, pramonės, verslo organizacijas, socialinius-ekonominius partnerius ir gyventojus apie galimybes teikti pasiūlymus dėl Nacionalinio regionų plėtros plano projekto, regionų plėtros planų projektų ir kitų rengiamų dokumentų bei įgyvendinimo projektų, bendrai finansuojamų Europos Sąjungos struktūrinėmis lėšomis.

2. Ši informacija turi būti platinama spaudoje bei tiesiogiai siunčiama ministerijoms, Vyriausybės įstaigoms, kitoms valstybės valdymo ir vietos savivaldos institucijoms.

3. Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą oficialiosios statistikos darbų programą Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės rengia ir skelbia statistinę informaciją apie regionų socialinę - ekonominę būklę.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

 

Šis įstatymas įsigalioja nuo 2001 metų sausio 1 dienos.

 

22straipsnis.Įstatymoįgyvendinimas

Per 5 mėnesius po šio įstatymo priėmimo dienos, Lietuvos Respublikos Vyriausybė:

1) priima nutarimą, pavedantį atitinkamai ministerijai vykdyti Nacionalinės regionų plėtros institucijos funkcijas; 

2) patvirtina Nacionalinės regionų plėtros tarybos sudėtį;

3) patvirtina Nacionalinio regionų plėtros plano, regionų plėtros planų ir juos įgyvendinančių projektų rengimo ir tvirtinimo tvarką;

4) paveda apskričių viršininkams sudaryti regiono plėtros tarybas;

5) priima kitus dokumentus, reikalingus šiam įstatymui įgyvendinti.

 

 

 

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS

 

Projektą teikia:

Lietuvos Respublikos Seimo 
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininkas
Liudvikas Sabutis