Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2020 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
ĮSTATYMAS
2019 m. d. Nr.
Vilnius
PREAMBULĖ
atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo ir Stabilumo ir augimo pakto – 2005 m. birželio 27 d. Europos Sąjungos Tarybos reglamento (EB) Nr. 1055/2005, iš dalies keičiančio Reglamentą (EB) Nr. 1466/97 dėl biudžeto būklės priežiūros stiprinimo ir ekonominės politikos priežiūros bei koordinavimo, – fiskalinę drausmę reglamentuojančias nuostatas, kurias vykdant valdomas valdžios sektoriaus struktūrinis balansas ir ribojamas valdžios sektoriaus išlaidų didėjimas, ir į tai, kad fiskalinę drausmę reglamentuojančių nuostatų nesilaikymas keltų riziką ilgalaikiam valdžios sektoriaus finansų ir ekonomikos augimo tvarumui;
įvertindamas tai, kad Lietuva 2018 metais nenukrypo nuo vidutinio laikotarpio tikslo (1 procento bendrojo vidaus produkto (toliau – BVP) valdžios sektoriaus struktūrinio deficito) ir vidutiniu laikotarpiu numatoma nuo jo nenukrypti;
įvertindamas nuo 2019 m. sausio 1 d. pradėtas įgyvendinti naujas struktūrines reformas švietimo, sveikatos apsaugos, šešėlinės ekonomikos mažinimo, inovacijų, socialinio draudimo (pensijų) bei mokestinio reguliavimo srityse ir atsižvelgdamas į tai, kad reformų įgyvendinimo kaštai vidutiniu laikotarpiu turės įtakos valdžios sektoriaus pajamų, išlaidų, balanso rodikliams;
atsižvelgdamas į valstybės išorinės ekonominės aplinkos neapibrėžtumą, kintančią geopolitinę ir saugumo padėtį Europoje ir į tai, kad tokiomis aplinkybėmis neigiama rizika dėl šalies ekonominės raidos scenarijaus išlieka, į poreikį vykdyti narystės NATO ir kitose tarptautinėse organizacijose įsipareigojimus;
įgyvendindamas 2019 m. birželio 5 d. Tarybos rekomendaciją dėl 2019 m. Lietuvos nacionalinės reformų programos su Tarybos nuomone dėl 2019 m. Lietuvos stabilumo programos, kurioje, be kita ko, nurodoma mažinti pajamų nelygybę, skurdą ir socialinę atskirtį;
įvertindamas tai, kad pagal šio įstatymo, taip pat įstatymų, reglamentuojančių Valstybinio socialinio draudimo fondo ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų finansinius rodiklius, rengimo metu turimus duomenis formuojami valdžios sektoriaus finansų rodikliai 2020 metais turi atitikti nacionaliniais ir Europos Sąjungos teisės aktais nustatytas fiskalinės drausmės taisykles,
p r i i m a šį įstatymą.
1 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų patvirtinimas
Šiuo įstatymu patvirtinamas Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžetas – 11 559 192 tūkst. eurų pajamų (įskaitant 1 982 356 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų), 12 705 382 tūkst. eurų asignavimų (įskaitant 2 235 621 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų) išlaidoms ir turtui įsigyti (kartu su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis asignavimai viršija pajamas 1 146 190 tūkst. eurų) (1, 2, 3 ir 4 priedai).
2 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2020 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai ir jų rengimas
1. Šiuo įstatymu patvirtinami šie 2020 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai:
1) gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, – 46,21 procento, iš kurios pastovioji dalis – 42,84 procento, kintamoji dalis – 3,1 procento;
2) kiekvienos savivaldybės biudžetui skiriama gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), nurodyta 6 priede, pagal kurią Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos faktiškai įplaukusias lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio perveda savivaldybei;
3) gyventojų pajamų mokesčio dalys (procentais), reikalingos prognozuojamoms pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio apskaičiuoti:
2. Šiuo įstatymu numatomas savivaldybių biudžetų finansinis rodiklis – prognozuojamos pajamos, kuriuo savivaldybės vadovaujasi rengdamos savo biudžetus (6 priedas).
3. Šiuo įstatymu savivaldybės priskiriamos grupėms pagal teritorijoms keliamus ekonominio augimo tikslus (7 priedas). Savivaldybės šio įstatymo 6 priede nurodytas sumas verslo plėtros sąlygoms gerinti naudoja su infrastruktūros plėtra, žmogiškaisiais ištekliais, prekėmis ir paslaugomis, turto įsigijimu susijusioms priemonėms, kurios prisideda prie geresnių sąlygų plėtoti verslą. Savivaldybės šių priemonių sąrašą, joms skiriamas sumas ir tikslinės naudos gavėjus bei informaciją apie jų panaudojimą skelbia savo interneto svetainėse.
3 straipsnis. Valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams paskirstymas ir pervedimas
1. Šio įstatymo 5 priede nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas savivaldybių biudžetams, nustatytas šio įstatymo 5 priede:
1) per 3 darbo dienas nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos paskirsto savivaldybėms ir apie tai joms praneša, išskyrus specialias tikslines dotacijas, skirtas mokytojų darbo užmokesčiui didinti nuo 2020 m. rugsėjo 1 d., kurias paskirsto savivaldybėms ir apie tai joms praneša iki 2020 m. spalio 1 d, taip pat iki 2020 m. sausio 15 d. praneša šias dotacijas gaunančioms savivaldybėms apie joms nustatytus tikslus, jų pasiekimo vertinimo kriterijus, kuriuos jos turi pasiekti 2020 metais;
2. Asignavimų valdytojai paskirsto savo asignavimų dalį, kuri numatyta jų asignavimuose kaip valstybės biudžeto dotacija savivaldybių biudžetams valstybei vykdant savo įsipareigojimus pagal įstatymus ar Vyriausybės nutarimus. Asignavimų valdytojai praneša savivaldybėms paskirstytų valstybės biudžeto dotacijų paskirtį bei sumas ir, atsižvelgdami į lėšų poreikį, perveda lėšas savivaldybėms. Valstybės biudžeto dotacijos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti pervedamos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar įsigytas prekes sumokėti.
3. Savivaldybių tarybos, atsižvelgdamos į gautas valstybės biudžeto dotacijas, įskaitant Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo bei kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, atitinkamai patikslina savo patvirtintus biudžetus.
4 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų perskirstymas, asmeniui keičiant studijų programą
1. Asmeniui, kurio studijos yra valstybės finansuojamos, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo ir studijų programos keitimo tvarką reglamentuojančių kitų teisės aktų nustatyta tvarka keičiant studijų programą, valstybės biudžeto asignavimų sumos perskirstomos tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų.
2. Lietuvos Respublikos finansų ministerija valstybės biudžeto asignavimų sumas perskirsto tarp:
5 straipsnis. Įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondą
2020 metų valstybės biudžeto įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą dydis yra 47 procentai Lietuvos statistikos departamento paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio (neįtraukiant individualių įmonių darbo užmokesčio duomenų) vidurkio ir sudaro 438 eurus už vieną valstybės lėšomis draudžiamą asmenį.
6 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimai bendrajai socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti
7 straipsnis. Papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus
2020 metų papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus už dalyvį yra lygi 1,5 procento Lietuvos statistikos departamento paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio, padauginto iš 1,289, ir sudaro 18,02 euro per mėnesį. 2020 metų papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus už dalyvį, kuriam taikomos Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostatos, yra lygi 0,6 procento Lietuvos statistikos departamento paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio, padauginto iš 1,289, ir sudaro 7,21 euro per mėnesį.
8 straipsnis. Įmokos į valstybės biudžetą, skiriamos asignavimų valdytojų programoms finansuoti
9 straipsnis. Valstybės garantijų ir valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitai
2020 metais valstybės garantijos gali būti teikiamos:
1) už valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtus įsipareigojimus pagal garantijas. Bendra tokių įsipareigojimų, prisiimtų 2020 ir ankstesniais metais, suma vienu metu negali viršyti 267 770 tūkst. eurų. Į garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitą neįtraukiama garantijų institucijų įsipareigojimų pagal garantijas dalis, kuri yra pergarantuota finansų institucijų, turinčių aukščiausią kredito reitingą (AAA), suteiktą bent dviejų iš tarptautinių reitingų agentūrų Moody’s, Standard & Poor’s ir Fitch Ratings;
2) dėl paskolų, teikiamų valstybės investicijų projektams finansuoti ir (arba) naudojamų Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme nurodytų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių apyvartinėms lėšoms papildyti. Bendra tokių įsipareigojimų, prisiimtų 2020 ir ankstesniais metais, suma vienu metu negali viršyti 370 500 tūkst. eurų;
10 straipsnis. Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas
11 straipsnis. Valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų skolinimosi limitai
2020 metais valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos gali pasirašyti paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, suteikiančius teisę skolintis ne daugiau kaip 8 500 tūkst. eurų. 2020 metais valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų pasiskolintų (išimtų) lėšų pagal 2020 ir ankstesniais metais pasirašytas paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus limitas – 10 500 tūkst. eurų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija paskirsto šiame straipsnyje nurodytus skolinimosi limitus valstybinėms aukštosioms mokykloms ir valstybinėms profesinio mokymo įstaigoms savo nustatyta tvarka. Valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos už prisiimtus skolinius įsipareigojimus atsiskaito Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai jos nustatyta tvarka.
12 straipsnis. Savivaldybių skolos, skolinimosi ir garantijų limitai ir įsiskolinimų padengimas
1. Savivaldybių skolos, skolinimosi ir garantijų limitai:
1) savivaldybės skola (pagal įsipareigojamuosius skolos dokumentus, įskaitant paskolos, finansinės nuomos (lizingo) sutartis, bet neapsiribojant jomis) negali viršyti 60 procentų (Vilniaus miesto savivaldybės – 75 procentų) šio įstatymo 6 priede nurodytų prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų;
2) savivaldybės metinio grynojo skolinimosi suma finansų ministro nustatyta tvarka atrinktiems projektams, kuriais prisidedama prie regiono ir (arba) savivaldybės socialinės ir ekonominės plėtros tikslų, nustatytų strateginio planavimo dokumentuose, ir mažinamos savivaldybės biudžeto išlaidos ir (arba) didinamos savivaldybės biudžeto pajamos, yra ne daugiau kaip 10 procentų šio įstatymo 6 priede nurodytų prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų, o visų savivaldybių bendra metinio grynojo skolinimosi suma šiems projektams yra ne daugiau kaip 0,5 procento šio įstatymo 6 priede nurodytų prognozuojamų visų savivaldybių biudžetų pajamų. Kiekvienos savivaldybės biudžeto atitiktis Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo nuostatoms turi būti pasiekta per ketverių metų laikotarpį, skaičiuojant nuo pirmų metų, kai pradedama naudoti metinio grynojo skolinimosi suma;
3) savivaldybės prisiimti įsipareigojimai pagal garantijas dėl savivaldybės valdomų įmonių prisiimtų, bet dar neįvykdytų įsipareigojimų grąžinti kreditoriams lėšas pagal paskolų sutartis, finansinės nuomos (lizingo) sutartis, kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus negali viršyti 10 procentų šio įstatymo 6 priede nurodytų prognozuojamų savivaldybės biudžeto pajamų.
2. Į skolos ir skolinimosi limitus neįskaitomos iš valstybės biudžeto suteiktos trumpalaikės paskolos laikinam pajamų trūkumui padengti ir trumpalaikės arba ilgalaikės paskolos, kai dėl kredito įstaigų veiklos apribojimo ir (arba) jų licencijų atšaukimo savivaldybės negali disponuoti savo lėšomis ir dėl to trūksta apyvartinių lėšų. Savivaldybėms 2011 ir 2013 metais iš valstybės biudžeto suteiktos paskolos laikinam pajamų trūkumui, susidariusiam dėl akcinės bendrovės banko „Snoras“, akcinės bendrovės Ūkio banko veiklos apribojimo ir banko licencijos atšaukimo, padengti laikomos ilgalaikėmis paskolomis, kurios turi būti grąžintos iki 2023 m. gruodžio 31 d.
13 straipsnis. Vyriausybės ir kitų institucijų teisės vykdant biudžetą
1. Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai suteikiama teisė:
1) paskirstyti pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) Valstybės investicijų 2020–2022 metų programoje numatytas valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas; esant papildomam lėšų poreikiui ir (ar) sutaupytoms lėšoms, perskirstyti Valstybės investicijų 2020–2022 metų programoje asignavimų valdytojui paskirstytas valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas tarp jo investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) ir ekonominės klasifikacijos straipsnių;
2) paskirstyti Finansų ministerijos vykdomai Finansų politikos formavimo ir įgyvendinimo programai skirtus asignavimus, numatytus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos programoms (priemonėms) ir projektams įgyvendinti, pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir (arba) savivaldybes ir 2020 metais leisti juos naudoti iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų įgyvendinamiems ir (arba) numatomiems įgyvendinti projektams, programoms ir fondams finansuoti;
3) perskirstyti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos programoms (priemonėms), projektams ir fondams valstybės biudžete numatytus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, atsižvelgiant į programų, projektų ir fondų įgyvendinimo duomenis;
4) perskirstyti pagal sudarytas finansinių priemonių finansavimo sutartis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuotų ar finansuojamų finansinių priemonių grįžusias ir (ar) grįšiančias lėšas, įvertinus atitinkamo asignavimų valdytojo pateiktą siūlymą dėl grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų panaudojimo ir atsižvelgiant į tai, kad grįžusios ir (ar) grįšiančios lėšos turi būti naudojamos pagal tas pačias arba kitas finansines priemones, vadovaujantis konkrečiais Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimą, reikalavimais;
5) paskirstyti asignavimų valdytojams Finansų ministerijos šio straipsnio 3 dalies 1 punkte nustatytiems tikslams pasiskolintas lėšas;
6) perskirstyti Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos asignavimus turtui įsigyti, išskyrus asignavimus investicijų projektams, ir juos naudoti išlaidoms, išskyrus darbo užmokestį, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti tiekiant reikiamas prekes, teikiant paslaugas ar atliekant darbus pajėgoms, kurios atvyksta dalyvauti tarptautinėse operacijose, tarptautinėse karinėse pratybose ir kituose karinio bendradarbiavimo renginiuose arba vyksta tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją (toliau – priimančiosios šalies parama);
7) perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų ir savivaldybių pagal priimtus teisės aktus dėl įstaigų pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo, funkcijų konsolidavimo, funkcijų perdavimo arba biudžetinės ar kitos įstaigos savininko teisių ir pareigų perdavimo, naujų asignavimų valdytojų atsiradimo;
8) Teisėjų tarybos teikimu vieną kartą per metus perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus, numatytus šio įstatymo 4 priede, tarp teismų, atsižvelgiant į teismų programų įgyvendinimo duomenis;
9) perskirstyti Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinančių veiksmų programų (toliau – veiksmų programos) projektų sugrąžintas į valstybės biudžetą Europos Sąjungos fondų lėšas, kurios, įvertinus Europos Komisijos priimtus sprendimus dėl galutinio likučio išmokėjimo, nemažina iš Europos Komisijos pagal veiksmų programas gautinų Europos Sąjungos fondų lėšų, ir panaudoti jas toms pačioms veiksmų programose numatytoms sritims finansuoti.
2. Valstybės institucijoms ir įstaigoms, nurodytoms šio įstatymo 5 priede, suteikiama teisė perskirstyti specialias tikslines dotacijas tarp savivaldybių ir tarp specialių tikslinių dotacijų, nurodytų šio įstatymo 5 priede, esant papildomų lėšų poreikiui ar sutaupytoms lėšoms, – dotacijas atitinkamai didinti ar mažinti.
3. Finansų ministerijai suteikiama teisė:
1) skolintis valstybės vardu, kai yra poreikis ir kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 10 ir 19 straipsnių nuostatos: su valstybės skola susijusioms išlaidoms apmokėti; priemonėms, finansuojamoms iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, bendrai finansuoti ir su šių priemonių įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti; Europos Sąjungos teisės aktais numatytai nacionalinei paramai žemės ūkio subjektams teikti; nenumatytoms įmokoms į Europos Sąjungos biudžetą mokėti; nenumatytoms išlaidoms dėl einamaisiais biudžetiniais metais vykdomo referendumo ir (arba) rinkimų apmokėti; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su naryste NATO, vykdyti (užtikrinti ne mažiau kaip 2,02 procento BVP, bet ne daugiau kaip 2,05 procento BVP skyrimą), kai atsiranda papildomų lėšų poreikis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai (EBPO) paskelbus BVP prognozę Lietuvos Respublikai; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu, vykdyti, įskaitant rezervinių lėšų sukaupimą ir (arba) paskolinimą, kaip tai numatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, Europos Sąjungos institucijų ar organizacijų sprendimuose ir (arba) su tuo susijusiose sutartyse ar susitarimuose; išlaidoms, susijusioms su ekstremaliųjų situacijų likvidavimu, jų padarinių šalinimu ir padarytų nuostolių padengimu iš dalies, kai nepakanka valstybės rezervo ir Vyriausybės rezervo lėšų, apmokėti; išlaidoms, susijusioms su atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) užsienio ginčų sprendimo institucijose, įskaitant teisinių išvadų dėl jų sprendimų apskundimo parengimą, teisinių išvadų dėl sprendimų apskundimo gavimą ir atstovavimą Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) atliekant kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos Respublikos (Vyriausybės) interesų gynimu (bet neapsiribojant tuo), apmokėti; arbitražų ar teismų sprendimams, kuriais priteistos sumos iš Lietuvos valstybės, vykdyti;
2) leisti įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamų programoms finansuoti, gautos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos laikinai laisvas lėšas grąžintinai naudoti valstybės biudžeto reikmėms ir valstybės skoliniams įsipareigojimams vykdyti užtikrinant, kad programų asignavimų dalis, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama, įmokėtos biudžetinių įstaigų pajamos, valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos, įstatymais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti, iš valstybės biudžeto būtų finansuojamos laiku;
3) savivaldybių grąžintas (nepanaudotas) valstybės biudžeto dotacijų sumas, kurios buvo išmokėtos savivaldybėms nuosavų lėšų indėliui ar jo daliai finansuoti iš lėšų, skirtų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamiems projektams, įgyvendinamiems pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialių asignavimų Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – 2014–2020 metų veiksmų programa), panaudoti tai pačiai paskirčiai – valstybės biudžeto dotacijoms savivaldybėms pagal 2014–2020 metų veiksmų programą įgyvendinamų projektų nuosavų lėšų indėliui ar jo daliai finansuoti;
4) kompensuoti nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidas iš šiam tikslui Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų ir įmokėtą, bet nepanaudotą Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų dalį, skirtą šiam tikslui, naudoti viršijant Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;
5) kompensuoti nustatyta tvarka 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų partnerių, programų operatorių ir kitų susijusių institucijų atstovų komandiruočių į patirties mainų renginius, kurių organizavimą remia atsakingos valstybių donorių institucijos, išlaidas iš šiam tikslui Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų;
6) paskirstyti tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų vadovybėms lėšas, numatytas Finansų ministerijos asignavimuose tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms, atsižvelgiant į tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų kanonus ir statutus ir Lietuvos statistikos departamento paskelbtą tikinčiųjų skaičių.
4. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai suteikiama teisė:
1) paskirstyti pagal aukštąsias mokyklas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas studentų, 2020 metais priimamų studijuoti pagal pirmosios pakopos, vientisųjų, antrosios pakopos ir profesinių studijų programas, studijų išlaidoms;
2) paskirstyti pagal savivaldybes ir valstybines mokyklas, vykdančias ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas išlaidoms, susijusioms su valstybinių ir savivaldybių mokyklų pedagoginio personalo (mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas) optimizavimu, apmokėti;
3) paskirstyti savivaldybėms Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas neformaliajam vaikų švietimui, kurias savivaldybės perskirsto neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, išskyrus atvejus, kai neformaliojo vaikų švietimo teikėja yra mokykla, teikianti bendrąjį ugdymą;
4) paskirstyti pagal savivaldybes Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių pareigybėms išlaikyti;
5) paskirstyti pagal valstybines mokslo ir studijų institucijas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas šių institucijų tinklo optimizavimui įgyvendinti ir kitoms priemonėms, susijusioms su mokslo ir studijų kokybės, dėstytojų, mokslo darbuotojų ir kitų tyrėjų darbo apmokėjimo sąlygų gerinimu;
5. Krašto apsaugos ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė:
1) perskirstyti asignavimus išlaidoms ir juos naudoti turtui įsigyti ir investicijų projektams, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;
2) perskirstyti asignavimus turtui įsigyti ir juos naudoti investicijų projektams, taip pat perskirstyti asignavimus investicijų projektams ir juos naudoti turtui įsigyti, jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;
3) naudoti paliekamus 3 mėnesių išlaidų dydžio pereinamuosius 2019 metų lėšų likučius, esančius tarptautinių operacijų karinio vieneto, dislokuoto užsienio valstybėje, sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas atskaitingus asmenis, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;
4) naudoti 2019 metais planuotas, bet nepanaudotas valstybės biudžeto asignavimų sumas pagal su užsienio tiekėjais sudarytas sutartis dėl investicijų projektų, ginklų ir karinės įrangos bei karinių atsargų įsigijimo, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas toms sutartims vykdyti;
6. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai suteikiama teisė įgalioti Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą vykdyti lėšų susigrąžinimą pagal įgyvendintas asignavimų valdytojo programas, kuriose buvo numatytos lėšos 2004–2006 metų Sanglaudos fondo projektams.
7. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai suteikiama teisė skirti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų 145 000 tūkst. eurų šiems projektams ar programoms ir kitiems svarbiems projektams finansuoti: valstybinės reikšmės rajoniniams keliams su žvyro danga asfaltuoti, specialiajai vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo programai, investicijų projekto „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 89,40 iki 107,00 km rekonstravimas“, investicijų projekto „Dviejų lygių sankryžos Vilniuje, Žirnių g., Liepkalnio g. ir Minsko pl., rekonstravimas“ ir investicijų projekto „Baltijos pr., Šilutės pl. (įskaitant ruožą į Dubysos g. įvažiavimą) ir Vilniaus pl. Žiedinės sankryžos Klaipėdos m. rekonstravimas“ vykdymo priežiūrai ir darbams atlikti, netaikant Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 4 ir 5 dalyse nustatytų procentinių dydžių.
8. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai suteikiama teisė teikti dotacijas užsienio subjektams užsienio lietuvių, jų bendruomenių, organizacijų ir įstaigų kultūros, švietimo veiklai finansuoti ir infrastruktūrai gerinti, tautiniam tapatumui išsaugoti, lietuvių kultūrai puoselėti ir pristatyti pasauliui, bendruomeniškumui stiprinti, prisidėti užtikrinant lietuvių kultūrai reikšmingo paveldo užsienyje priežiūrą, įsitraukimo į Lietuvos politinį, visuomeninį, ekonominį, kultūrinį gyvenimą ir kitai veiklai finansuoti iš Kultūros ministerijos, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų.
9. Kultūros ministerijai suteikiama teisė:
1) skirti 500 tūkst. eurų tikslinę dotaciją Kauno miesto savivaldybei programai „Europos kultūros sostinė 2022“ finansuoti iš Kultūros ministerijos asignavimuose tam tikslui numatytų lėšų;
2) suderinus su Finansų ministerija, naudoti ankstesniais metais nepanaudotus kino valstybiniam finansavimui skirtų lėšų likučius, esančius Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos sąskaitoje, numatytiems kino valstybinio finansavimo projektams finansuoti, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.
10. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai suteikiama teisė:
1) skirti lėšas investuotojams, vykdant įsipareigojimus, nustatytus investicijų sutartyse, sudarytose vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos asignavimuose tam tikslui numatytų lėšų;
11. Užsienio reikalų ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė naudoti paliekamus vieno mėnesio išlaidų dydžio pereinamuosius 2019 metų lėšų likučius, esančius Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų, atstovybių prie tarptautinių organizacijų, specialiųjų misijų sąskaitose užsienio kredito įstaigose ar pas atskaitingus asmenis, viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.
12. Energetikos ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiama teisė Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo 2019 metų lėšų likutį naudoti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.
14 straipsnis. Asignavimų valdytojo teisė prisiimti įsipareigojimus naudoti biudžeto lėšas
1. Susisiekimo ministerija 2020 metų mokėjimams iš Kelių priežiūros ir plėtros programos gali naudoti 76 234 tūkst. eurų mažesnę sumą, negu 2020 metais į valstybės biudžetą įmokėta lėšų šiai programai finansuoti. Lėšas, viršijančias nurodytą leistiną mokėjimams sumą, Susisiekimo ministerija gali naudoti papildomai suderinusi su Finansų ministerija, kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 10 ir 19 straipsnių nuostatos.
2. Aplinkos ministerija 2020 metų mokėjimams iš Klimato kaitos programos gali naudoti 7 000 tūkst. eurų mažesnę sumą, negu 2020 metais ir (arba) ankstesniais metais į valstybės biudžetą įmokėtų lėšų bendra suma, kuri negali viršyti 2020 metais į valstybės biudžetą įmokėtų šios programos pajamų sumos. Lėšas, viršijančias nurodytą leistiną mokėjimams sumą, Aplinkos ministerija gali naudoti papildomai suderinusi su Finansų ministerija, kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 10 ir 19 straipsnių nuostatos.
3. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija 2020 metų mokėjimams iš Sporto rėmimo fondo gali naudoti 2 700 tūkst. eurų mažesnę sumą, negu 2020 metais suplanuota lėšų šiam fondui finansuoti. Lėšas, viršijančias nurodytą leistiną mokėjimams sumą, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija gali naudoti papildomai suderinusi su Finansų ministerija, kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 10 ir 19 straipsnių nuostatos.
4. Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ 2020 metų mokėjimams gali naudoti 1 300 tūkst. eurų mažesnę sumą, negu 2020 metais suplanuota lėšų šiai įstaigai. Lėšas, viršijančias nurodytą leistiną mokėjimams sumą, viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ gali naudoti papildomai suderinusi su Finansų ministerija, kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 10 ir 19 straipsnių nuostatos.
5. Nacionalinė teismų administracija iš jai skirtų asignavimų 400 tūkst. eurų, teismai iš jiems skirtų asignavimų 400 tūkst. eurų ir Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras iš jam skirtų asignavimų 1 000 tūkst. eurų turi naudoti įsiskolinimams kreditoriams padengti taip, kad šių asignavimų valdytojų 2021 m. sausio 1 d. esantis įsiskolinimas (mokėtinos sumos) minėtomis sumomis būtų mažesnis už jų 2020 m. sausio 1 d. įsiskolinimą (mokėtinas sumas). Teisingumo ministerija iš jai skirtų asignavimų 13 000 tūkst. eurų turi naudoti taip, kad 2021 m. sausio 1 d. nebūtų įsiskolinimų kreditoriams (mokėtinų sumų).
6. Asignavimų valdytojai, siekdami, kad 2020 m. gruodžio 31 d. nebūtų darbo užmokesčio, įskaitant nuo jo mokamus mokesčius, įsiskolinimų (mokėtinų sumų), turi užtikrinti, kad valstybės institucijos ir įstaigos nepriimtų sprendimų padidinti darbo užmokestį darbuotojams daugiau nei turi tam patvirtintų asignavimų darbo užmokesčiui.
15 straipsnis. Valstybės investicijų 2020–2022 metų programos patvirtinimas
16 straipsnis. Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatos patvirtinimas
17 straipsnis. Garantinio fondo lėšų sąmatos patvirtinimas
18 straipsnis. Ilgalaikio darbo išmokų fondo lėšų sąmatos patvirtinimas
19 straipsnis. Vidutinio laikotarpio valdžios sektoriaus balanso rodiklio užduotys
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
1 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2020 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS
Tūkst. Eur |
|
Pajamos |
Iš viso |
PAJAMOS |
9 435 260 |
MOKESČIAI |
8 865 785 |
Pajamų ir pelno mokesčiai |
2 841 457 |
Gyventojų pajamų mokestis |
1 997 875 |
Pelno mokestis |
843 582 |
Turto mokesčiai |
5 400 |
Nekilnojamojo turto mokestis |
5 400 |
Prekių ir paslaugų mokesčiai |
5 895 928 |
Pridėtinės vertės mokestis |
4 148 827 |
Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą |
28 000 |
Akcizai |
1 610 804 |
Loterijų ir lošimų mokesčiai |
22 000 |
Transporto priemonių mokesčiai |
41 326 |
Mokesčiai už aplinkos teršimą |
6 744 |
Kiti mokesčiai |
38 227 |
Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai |
123 000 |
KITOS PAJAMOS |
569 475 |
Turto pajamos |
268 865 |
Palūkanos už paskolas |
9 178 |
Palūkanos už indėlius, depozitus, sąskaitų likučius ir vertybinius popierius |
252 |
Lietuvos banko pelno įmokos |
12 700 |
Dividendai ir valstybės įmonių pelno įmokos |
217 833 |
Mokesčiai už valstybinius gamtos išteklius |
21 665 |
Angliavandenilių išteklių mokestis |
2 753 |
Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise |
4 484 |
Pajamos už prekes ir paslaugas |
236 581 |
Biudžetinių įstaigų pajamos už prekes ir paslaugas |
94 830 |
Pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą |
3 897 |
Konsulinis mokestis |
26 900 |
Žyminis mokestis |
10 189 |
Rinkliavos |
44 711 |
Kitos pajamos |
56 054 |
Pajamos iš baudų, konfiskuoto turto ir kitų netesybų |
53 537 |
Kitos neišvardytos pajamos |
10 492 |
SANDORIŲ DĖL MATERIALIOJO IR NEMATERIALIOJO TURTO REALIZAVIMO, FINANSINIO TURTO SUMAŽĖJIMO IR FINANSINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ PRISIĖMIMO PAJAMOS |
141 576 |
Materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos |
134 276 |
Žemės realizavimo pajamos |
38 076 |
Kito materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos |
96 200 |
Finansinio turto sumažėjimo pajamos (finansinio turto pardavimo pajamos / grįžusios finansinės investicijos) |
7 300 |
Akcijos ir kitos gautinos sumos |
7 300 |
IŠ VISO |
9 576 836 |
Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
1 982 356 |
IŠ VISO |
11 559 192 |
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
2 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2020 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI
Tūkst. Eur |
|||||
Valstybės institucijos ir įstaigos |
Iš viso |
iš jų |
|||
asignavimai išlaidoms |
asignavimai turtui įsigyti |
||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
||||
I. RESPUBLIKOS PREZIDENTUI, SEIMUI, VYRIAUSYBEI ATSKAITINGOS INSTITUCIJOS |
|||||
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija |
7 208 |
6 617 |
4 567 |
591 |
|
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija |
35 994 |
34 976 |
25 338 |
1 018 |
|
Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija |
18 295 |
18 263 |
1 035 |
32 |
|
iš jų: asignavimai politinėms partijoms |
6 000 |
6 000 |
0 |
0 |
|
iš jų: politinėms partijoms pagal Lietuvos Respublikos politinių partijų įstatymo 21 straipsnio 6 dalį |
498 |
498 |
|||
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaiga |
1 270 |
1 260 |
1 072 |
10 |
|
Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė |
9 645 |
9 492 |
8 327 |
153 |
|
Valstybinė lietuvių kalbos komisija |
930 |
930 |
363 |
0 |
|
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
2 507 |
2 427 |
1 848 |
80 |
|
Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba |
222 |
222 |
171 |
0 |
|
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija |
1 237 |
1 117 |
812 |
120 |
|
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba |
369 |
369 |
319 |
0 |
|
Lietuvos radijo ir televizijos komisija |
900 |
876 |
700 |
24 |
|
Nacionalinė sveikatos taryba |
64 |
64 |
62 |
0 |
|
Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga |
570 |
570 |
485 |
0 |
|
Nacionalinė šeimos taryba |
62 |
62 |
58 |
0 |
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba |
438 |
438 |
365 |
0 |
|
Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija |
294 |
294 |
254 |
0 |
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
16 202 |
15 882 |
7 268 |
320 |
|
iš jų: kompensacijai už Lietuvos žydų religinių bendruomenių nekilnojamąjį turtą |
3 620 |
3 620 |
0 |
0 |
|
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba |
7 200 |
7 028 |
5 200 |
172 |
|
Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija |
1 870 |
1 867 |
1 723 |
3 |
|
Etninės kultūros globos taryba |
265 |
265 |
211 |
0 |
|
Viešųjų pirkimų tarnyba |
3 008 |
2 800 |
2 293 |
208 |
|
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas |
36 207 |
30 266 |
26 148 |
5 941 |
|
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba |
13 025 |
12 279 |
9 053 |
746 |
|
II. MINISTERIJOS |
|||||
Aplinkos ministerija |
362 921 |
360 050 |
42 851 |
2 871 |
|
Ekonomikos ir inovacijų ministerija |
274 835 |
272 073 |
17 914 |
2 762 |
|
Energetikos ministerija |
220 018 |
206 125 |
3 390 |
13 893 |
|
Finansų ministerija |
1 280 608 |
1 268 216 |
119 149 |
12 392 |
|
iš jų: |
|||||
Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti |
118 369 |
118 369 |
0 |
0 |
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervas |
1 448 |
1 448 |
0 |
0 |
|
Tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms |
1 197 |
1 197 |
0 |
0 |
|
Krašto apsaugos ministerija |
1 017 068 |
637 641 |
327 354 |
379 427 |
|
Kultūros ministerija |
213 686 |
201 466 |
54 504 |
12 220 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
3 540 606 |
3 535 149 |
103 620 |
5 457 |
|
Susisiekimo ministerija |
873 032 |
665 373 |
19 291 |
207 659 |
|
Sveikatos apsaugos ministerija |
865 505 |
853 062 |
37 353 |
12 443 |
|
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
1 327 102 |
1 320 357 |
155 082 |
6 745 |
|
Teisingumo ministerija |
124 859 |
120 954 |
79 205 |
3 905 |
|
Užsienio reikalų ministerija |
85 714 |
81 525 |
25 973 |
4 189 |
|
Vidaus reikalų ministerija |
806 065 |
780 662 |
389 352 |
25 403 |
|
Žemės ūkio ministerija |
957 070 |
951 339 |
43 907 |
5 731 |
|
III. MINISTRŲ VALDYMO SRIČIŲ INSTITUCIJOS IR ĮSTAIGOS |
|||||
FINANSŲ MINISTRO VALDYMO SRITIS |
|||||
Lietuvos statistikos departamentas |
9 910 |
9 139 |
7 490 |
771 |
|
KULTŪROS MINISTRO VALDYMO SRITIS |
|||||
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka |
8 603 |
7 408 |
6 327 |
1 195 |
|
Lietuvos nacionalinis muziejus |
7 641 |
4 941 |
3 996 |
2 700 |
|
Lietuvos dailės muziejus |
6 824 |
6 454 |
5 331 |
370 |
|
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
3 848 |
3 003 |
2 469 |
845 |
|
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras |
14 351 |
12 637 |
9 851 |
1 714 |
|
Lietuvos nacionalinis dramos teatras |
6 961 |
3 361 |
2 923 |
3 600 |
|
Nacionalinis Kauno dramos teatras |
2 567 |
2 467 |
1 980 |
100 |
|
Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija |
5 604 |
5 560 |
4 331 |
44 |
|
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai |
3 420 |
3 320 |
2 357 |
100 |
|
Viešoji įstaiga Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas |
2 736 |
2 736 |
107 |
0 |
|
Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ |
46 306 |
40 673 |
14 600 |
5 633 |
|
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
8 916 |
8 513 |
5 767 |
403 |
|
Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
1 164 |
1 164 |
314 |
0 |
|
SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO VALDYMO SRITIS |
|||||
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
840 |
840 |
721 |
0 |
|
TEISINGUMO MINISTRO VALDYMO SRITIS |
|||||
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija |
1 201 |
1 191 |
919 |
10 |
|
ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO VALDYMO SRITIS |
|||||
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
30 158 |
29 078 |
21 019 |
1 080 |
|
IV. KITOS VALSTYBĖS INSTITUCIJOS IR ĮSTAIGOS |
|||||
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas |
2 290 |
2 275 |
1 905 |
15 |
|
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
36 839 |
36 661 |
32 796 |
178 |
|
Nacionalinė teismų administracija |
11 823 |
8 875 |
1 751 |
2 948 |
|
Teismai |
83 404 |
83 340 |
75 746 |
64 |
|
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras |
2 895 |
2 865 |
1 997 |
30 |
|
Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas |
145 |
145 |
93 |
0 |
|
Lietuvos administracinių ginčų komisija |
1 543 |
1 523 |
1 348 |
20 |
|
Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
603 |
594 |
529 |
9 |
|
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
9 129 |
6 699 |
4 915 |
2 430 |
|
V. ŠVIETIMO, KULTŪROS IR MOKSLO ORGANIZACIJOS (INSTITUTAI) |
|||||
Vilniaus universitetas |
72 394 |
72 090 |
0 |
304 |
|
iš jų: valstybinės reikšmės Vilniaus universiteto bibliotekos veiklai užtikrinti |
2 955 |
2 651 |
0 |
304 |
|
Vytauto Didžiojo universitetas |
24 875 |
23 680 |
0 |
1 195 |
|
Kauno technologijos universitetas |
33 396 |
33 365 |
0 |
31 |
|
Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
26 929 |
25 858 |
0 |
1 071 |
|
Klaipėdos universitetas |
6 556 |
6 556 |
0 |
0 |
|
Mykolo Romerio universitetas |
6 190 |
5 805 |
0 |
385 |
|
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas |
27 567 |
26 840 |
0 |
727 |
|
Vilniaus dailės akademija |
8 084 |
7 791 |
0 |
293 |
|
Lietuvos sporto universitetas |
3 421 |
3 421 |
0 |
0 |
|
Šiaulių universitetas |
2 733 |
2 733 |
0 |
0 |
|
Lietuvos muzikos ir teatro akademija |
7 908 |
7 908 |
0 |
0 |
|
Lietuvos energetikos institutas |
5 156 |
5 111 |
3 995 |
45 |
|
Nacionalinis vėžio institutas |
1 640 |
1 491 |
982 |
149 |
|
Lietuvos kultūros tyrimų institutas |
1 613 |
1 613 |
1 316 |
0 |
|
Lietuvos istorijos institutas |
2 571 |
2 571 |
2 161 |
0 |
|
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
1 682 |
1 682 |
1 472 |
0 |
|
Lietuvių kalbos institutas |
1 349 |
1 349 |
1 168 |
0 |
|
Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas |
478 |
478 |
308 |
0 |
|
Lietuvos teisės institutas |
362 |
362 |
346 |
0 |
|
Lietuvos socialinių tyrimų centras |
800 |
800 |
594 |
0 |
|
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras |
1 349 |
1 344 |
1 030 |
5 |
|
Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras |
8 172 |
7 997 |
6 238 |
175 |
|
Gamtos tyrimų centras |
4 977 |
4 917 |
3 913 |
60 |
|
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras |
11 587 |
11 487 |
8 703 |
100 |
|
Lietuvos mokslų akademija |
4 461 |
3 303 |
2 727 |
1 158 |
|
Lietuvos mokslo taryba |
22 270 |
22 265 |
2 283 |
5 |
|
Kauno kunigų seminarija |
112 |
112 |
0 |
0 |
|
Telšių Vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarija |
37 |
37 |
0 |
0 |
|
Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija |
121 |
121 |
0 |
0 |
|
IŠ VISO: |
12 705 382 |
11 970 905 |
1 765 435 |
734 477 |
|
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
3 priedas
2020 METŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ ĮMOKOS Į VALSTYBĖS BIUDŽETĄ, VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMŲ IŠ MOKESČIŲ DALIS IR KITOS LĖŠOS, ĮSTATYMAIS, NUTARIMAIS IR KITAIS TEISĖS AKTAIS SKIRIAMOS PROGRAMOMS FINANSUOTI, PAGAL ASIGNAVIMŲ VALDYTOJUS
tūkst. Eur |
||||
Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas |
Iš viso |
iš jų: |
||
valstybės biudžeto pajamų iš mokesčių dalis ir kitos lėšos įstatymais, nutarimais ir kitais teisės aktais skiriamos programoms finansuoti |
biudžetinių įstaigų pajamų įmokos |
|||
iš viso |
iš jų pagal įstatymus, nutarimus ir kitus teisės aktus |
|||
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija |
1 |
1 |
||
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija |
100 |
100 |
||
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
150 |
150 |
||
Lietuvos radijo ir televizijos komisija |
900 |
900 |
900 |
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
13 |
13 |
||
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba |
7 200 |
7 200 |
7 200 |
|
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas |
30 |
30 |
||
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba |
5 |
5 |
||
Aplinkos ministerija |
113 076 |
110 972 |
2 104 |
|
Ekonomikos ir inovacijų ministerija |
1 162 |
675 |
487 |
|
Finansų ministerija |
125 869 |
122 480 |
3 389 |
|
Krašto apsaugos ministerija |
512 |
512 |
||
Kultūros ministerija |
31 898 |
20 695 |
11 203 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
27 519 |
815 |
26 704 |
|
Susisiekimo ministerija |
525 153 |
524 451 |
702 |
|
Sveikatos apsaugos ministerija |
8 360 |
3 248 |
5 112 |
|
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
22 884 |
17 533 |
5 351 |
|
Teisingumo ministerija |
2 016 |
500 |
1 516 |
|
Vidaus reikalų ministerija |
7 983 |
7 983 |
||
Žemės ūkio ministerija |
605 |
70 |
535 |
|
Lietuvos statistikos departamentas |
10 |
10 |
||
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka |
220 |
220 |
||
Lietuvos nacionalinis muziejus |
550 |
550 |
||
Lietuvos dailės muziejus |
330 |
330 |
||
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
150 |
150 |
||
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras |
1 800 |
1 800 |
||
Lietuvos nacionalinis dramos teatras |
500 |
500 |
||
Nacionalinis Kauno dramos teatras |
521 |
521 |
||
Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija |
700 |
700 |
||
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai |
425 |
425 |
||
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
558 |
558 |
||
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
2 500 |
2 500 |
||
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas |
2 |
2 |
||
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
12 |
12 |
||
Nacionalinė teismų administracija |
36 |
36 |
||
Teismai |
76 |
76 |
||
iš jų: |
||||
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas |
5 |
5 |
||
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas |
1 |
1 |
||
Lietuvos apeliacinis teismas |
13 |
13 |
||
Vilniaus apygardos teismas |
3 |
3 |
||
Kauno apygardos teismas |
1 |
1 |
||
Klaipėdos apygardos teismas |
7 |
7 |
||
Šiaulių apygardos teismas |
1 |
1 |
||
Panevėžio apygardos teismas |
1 |
1 |
||
Vilniaus miesto apylinkės teismas |
7 |
7 |
||
Kauno apylinkės teismas |
9 |
9 |
||
Klaipėdos apylinkės teismas |
3 |
3 |
||
Šiaulių apylinkės teismas |
1 |
1 |
||
Panevėžio apylinkės teismas |
2 |
2 |
||
Alytaus apylinkės teismas |
2 |
2 |
||
Marijampolės apylinkės teismas |
1 |
1 |
||
Tauragės apylinkės teismas |
1 |
1 |
||
Utenos apylinkės teismas |
1 |
1 |
||
Vilniaus regiono apylinkės teismas |
1 |
1 |
||
Vilniaus apygardos administracinis teismas |
15 |
15 |
||
Regionų apygardos administracinis teismas |
1 |
1 |
||
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras |
200 |
200 |
||
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
7 741 |
7 741 |
7 734 |
|
Lietuvos energetikos institutas |
1 150 |
1 150 |
||
Nacionalinis vėžio institutas |
570 |
570 |
||
Lietuvos kultūros tyrimų institutas |
25 |
25 |
||
Lietuvos istorijos institutas |
23 |
23 |
||
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
30 |
30 |
||
Lietuvių kalbos institutas |
29 |
29 |
||
Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas |
43 |
43 |
||
Lietuvos teisės institutas |
15 |
15 |
||
Lietuvos socialinių tyrimų centras |
29 |
29 |
||
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras |
270 |
270 |
||
Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras |
3 583 |
3 583 |
||
Gamtos tyrimų centras |
600 |
600 |
||
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras |
2 000 |
2 000 |
||
Lietuvos mokslų akademija |
32 |
32 |
||
IŠ VISO |
900 166 |
801 439 |
98 727 |
15 834 |
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
4 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2020 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI TEISMAMS
Tūkst. Eur |
||||
Valstybės institucijos ir įstaigos |
Iš viso |
iš jų |
||
asignavimai išlaidoms |
asignavimai turtui |
|||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas |
4 720 |
4 717 |
4 345 |
3 |
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas |
2 733 |
2 731 |
2 524 |
2 |
Lietuvos apeliacinis teismas |
4 249 |
4 234 |
3 974 |
15 |
Vilniaus apygardos teismas |
5 841 |
5 835 |
5 415 |
6 |
Kauno apygardos teismas |
4 537 |
4 535 |
4 189 |
2 |
Klaipėdos apygardos teismas |
2 795 |
2 791 |
2 609 |
4 |
Šiaulių apygardos teismas |
2 075 |
2 074 |
1 920 |
1 |
Panevėžio apygardos teismas |
2 063 |
2 062 |
1 922 |
1 |
Vilniaus miesto apylinkės teismas |
9 671 |
9 668 |
8 764 |
3 |
Kauno apylinkės teismas |
8 109 |
8 106 |
7 352 |
3 |
Klaipėdos apylinkės teismas |
3 960 |
3 955 |
3 618 |
5 |
Šiaulių apylinkės teismas |
5 153 |
5 151 |
4 378 |
2 |
Panevėžio apylinkės teismas |
3 913 |
3 911 |
3 543 |
2 |
Alytaus apylinkės teismas |
3 033 |
3 032 |
2 727 |
1 |
Marijampolės apylinkės teismas |
2 759 |
2 758 |
2 492 |
1 |
Plungės apylinkės teismas |
1 775 |
1 774 |
1 593 |
1 |
Tauragės apylinkės teismas |
1 970 |
1 969 |
1 781 |
1 |
Telšių apylinkės teismas |
1 877 |
1 876 |
1 700 |
1 |
Utenos apylinkės teismas |
2 778 |
2 777 |
2 520 |
1 |
Vilniaus regiono apylinkės teismas |
4 061 |
4 059 |
3 468 |
2 |
Vilniaus apygardos administracinis teismas |
2 662 |
2 656 |
2 473 |
6 |
Regionų apygardos administracinis teismas |
2 670 |
2 669 |
2 439 |
1 |
IŠ VISO |
83 404 |
83 340 |
75 746 |
64 |
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
5 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2020 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS
Tūkst. Eur |
||
Valstybės institucijos ir įstaigos pavadinimas |
Dotacijos paskirties pavadinimas |
Iš viso |
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
duomenims į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registrą teikti |
35 |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija |
59 |
|
iš jų: |
||
piliečių prašymams atkurti nuosavybės teises į išlikusį nekilnojamąjį turtą nagrinėti ir sprendimams dėl nuosavybės teisių atkūrimo priimti |
30 |
|
valstybės garantijoms nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų gyvenamųjų namų ar jų dalių ir butų, vykdyti |
29 |
|
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija |
dalyvauti rengiant ir vykdant mobilizaciją, demobilizaciją, priimančiosios šalies paramą |
633 |
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija |
valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolei |
571 |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
112 162 |
|
iš jų: |
||
socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti |
14 936 |
|
būsto nuomos mokesčio daliai kompensuoti |
1 770 |
|
socialinei paramai mokiniams |
24 555 |
|
socialinėms paslaugoms |
57 973 |
|
jaunimo teisių apsaugai |
1 080 |
|
savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti |
9 698 |
|
pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
2 150 |
|
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija |
23 519 |
|
iš jų: |
||
visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti |
23 269 |
|
neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimui užtikrinti |
250 |
|
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
809 925 |
|
iš jų: ugdymo reikmėms finansuoti |
788 209 |
|
|
iš jų: mokytojų darbo užmokesčiui didinti nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. |
31 454 |
savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir kitoms savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
21 716 |
|
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija |
2 650 |
|
iš jų: |
||
civilinės būklės aktams registruoti |
2 054 |
|
valstybės garantuojamai pirminei teisinei pagalbai teikti |
549 |
|
Gyventojų registrui tvarkyti ir duomenims valstybės registrui teikti |
47 |
|
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija |
|
32 675 |
|
iš jų: |
|
|
civilinei saugai |
1 542 |
|
priešgaisrinei saugai |
30 459 |
|
gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenims tvarkyti |
674 |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija |
21 815 |
|
iš jų: |
||
savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymui, naudojimui ir disponavimui juo patikėjimo teise užtikrinti |
32 |
|
žemės ūkio funkcijoms atlikti |
8 715 |
|
valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui patikėjimo teise užtikrinti |
11 568 |
|
|
savivaldybėms priskirtiems geodezijos ir kartografijos darbams (savivaldybių erdvinių duomenų rinkiniams tvarkyti) organizuoti ir vykdyti |
1 500 |
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
savivaldybėms priskirtiems archyviniams dokumentams tvarkyti |
1 560 |
IŠ VISO |
|
1 005 604
|
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
6 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2020 METŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PROGNOZUOJAMOS PAJAMOS, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS SKIRIAMOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO DALYS (PROCENTAIS) IR APSKAIČIUOTOS SUMOS SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI
Tūkst. Eur |
|||||||||||
Savivaldybės pavadinimas |
Prognozuoja-mos pajamos |
iš jų |
Gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais) |
Apskaičiuotos sumos Seimo ar Vyriausybės priimtiems sprendimams įgyvendinti |
|||||||
gyventojų pajamų mokestis |
iš jo: |
pagal teisės aktus darbo užmokesčiui padidinti |
pagal teisės aktus perduotos lėšos funkcijoms vykdyti |
pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
|||||||
naudojamos sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti |
verslo plėtros sąlygoms gerinti |
||||||||||
2018 ir 2019 metų sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti |
2020 metų sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti |
kultūros darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti |
savivaldybių biudžetų prognozuojamų pajamų mažėjimui kompensuoti |
||||||||
Vilniaus miesto |
384 686 |
330 861 |
11 119 |
|
174 |
|
|
19,2804 |
6 160 |
–57 |
|
Alytaus miesto |
34 064 |
32 266 |
4 686 |
|
77 |
|
162 |
1,8803 |
717 |
–8 |
|
Birštono |
5 939 |
5 712 |
2 901 |
|
26 |
|
25 |
0,3329 |
172 |
–5 |
|
Druskininkų |
13 164 |
12 060 |
932 |
|
34 |
|
78 |
0,7028 |
286 |
–6 |
|
Kauno miesto |
200 342 |
178 537 |
5 752 |
|
292 |
|
|
10,4039 |
3 547 |
–39 |
|
Klaipėdos miesto |
109 873 |
97 137 |
4 384 |
|
140 |
|
|
5,6604 |
2 382 |
–28 |
|
Marijampolės |
33 363 |
30 193 |
1 806 |
|
121 |
|
262 |
1,7595 |
795 |
–27 |
|
Neringos |
6 787 |
6 263 |
199 |
138 |
27 |
174 |
23 |
0,3650 |
148 |
–10 |
|
Palangos miesto |
16 169 |
12 814 |
1 005 |
|
83 |
|
85 |
0,7467 |
367 |
–6 |
|
Panevėžio miesto |
55 545 |
50 655 |
2 039 |
163 |
198 |
|
546 |
2,9519 |
1 356 |
–25 |
|
Šiaulių miesto |
64 891 |
59 044 |
3 050 |
424 |
141 |
|
924 |
3,4406 |
1 390 |
–33 |
370 |
Visagino |
16 070 |
15 814 |
3 264 |
477 |
40 |
1019 |
115 |
0,9215 |
483 |
–6 |
|
Akmenės rajono |
14 714 |
13 913 |
3 285 |
|
54 |
|
138 |
0,8108 |
346 |
–20 |
|
Alytaus rajono |
15 549 |
15 063 |
741 |
|
62 |
|
187 |
0,8778 |
229 |
–23 |
|
Anykščių rajono |
16 957 |
16 132 |
2 640 |
|
102 |
|
112 |
0,9401 |
401 |
–29 |
|
Biržų rajono |
15 020 |
14 038 |
902 |
|
98 |
|
55 |
0,8180 |
457 |
–26 |
|
Ignalinos rajono |
10 894 |
10 343 |
1 711 |
|
55 |
|
|
0,6027 |
309 |
–32 |
|
Jonavos rajono |
27 742 |
26 458 |
3 538 |
|
79 |
|
123 |
1,5418 |
644 |
–18 |
|
Joniškio rajono |
14 791 |
12 981 |
1 484 |
|
64 |
|
50 |
0,7565 |
327 |
–30 |
|
Jurbarko rajono |
17 102 |
16 059 |
1 647 |
|
72 |
|
400 |
0,9358 |
446 |
–26 |
|
Kaišiadorių rajono |
18 681 |
16 674 |
1 274 |
|
74 |
|
136 |
0,9717 |
438 |
–20 |
|
Kauno rajono |
61 949 |
59 344 |
1 656 |
|
106 |
|
751 |
3,4582 |
1 069 |
–61 |
|
Kėdainių rajono |
28 828 |
26 827 |
1 283 |
|
108 |
|
462 |
1,5633 |
776 |
–31 |
|
Kelmės rajono |
18 111 |
17 453 |
2 785 |
|
93 |
|
115 |
1,0171 |
416 |
–28 |
|
Klaipėdos rajono |
39 227 |
36 561 |
1 376 |
|
104 |
|
363 |
2,1305 |
860 |
–20 |
|
Kretingos rajono |
21 796 |
20 304 |
848 |
|
94 |
|
86 |
1,1832 |
518 |
–25 |
|
Kupiškio rajono |
11 018 |
10 361 |
1 128 |
|
66 |
|
58 |
0,6038 |
299 |
–18 |
|
Lazdijų rajono |
12 358 |
11 895 |
1 481 |
|
66 |
|
63 |
0,6932 |
245 |
–34 |
|
Mažeikių rajono |
32 028 |
30 408 |
2 363 |
|
98 |
|
274 |
1,7720 |
942 |
–23 |
|
Molėtų rajono |
11 359 |
10 917 |
947 |
|
64 |
|
62 |
0,6362 |
292 |
–24 |
|
Pakruojo rajono |
13 529 |
11 853 |
1 332 |
|
63 |
|
139 |
0,6907 |
386 |
–19 |
|
Panevėžio rajono |
21 953 |
20 894 |
918 |
|
102 |
|
228 |
1,2176 |
584 |
–27 |
|
Pasvalio rajono |
15 694 |
14 322 |
1 175 |
|
96 |
|
189 |
0,8346 |
431 |
–26 |
|
Plungės rajono |
20 083 |
19 038 |
830 |
|
77 |
|
231 |
1,1094 |
509 |
–28 |
|
Prienų rajono |
15 607 |
14 706 |
940 |
|
68 |
|
96 |
0,8570 |
405 |
–24 |
|
Radviliškio rajono |
23 136 |
21 402 |
2 397 |
|
104 |
|
59 |
1,2472 |
634 |
–29 |
|
Raseinių rajono |
19 044 |
17 939 |
1 043 |
|
87 |
|
144 |
1,0454 |
410 |
–35 |
|
Rokiškio rajono |
18 660 |
17 508 |
1 562 |
|
100 |
|
118 |
1,0203 |
564 |
–25 |
|
Skuodo rajono |
11 032 |
10 454 |
1 171 |
|
45 |
|
59 |
0,6092 |
253 |
–29 |
|
Šakių rajono |
17 413 |
15 898 |
923 |
|
81 |
|
93 |
0,9264 |
525 |
–32 |
|
Šalčininkų rajono |
19 362 |
18 826 |
1 949 |
|
78 |
|
103 |
1,0971 |
559 |
–32 |
|
Šiaulių rajono |
24 223 |
22 868 |
1 071 |
|
77 |
|
134 |
1,3326 |
616 |
–23 |
|
Šilalės rajono |
14 750 |
14 027 |
1 482 |
|
77 |
|
163 |
0,8174 |
403 |
–36 |
|
Šilutės rajono |
24 102 |
22 792 |
1 025 |
|
76 |
|
147 |
1,3282 |
595 |
–32 |
|
Širvintų rajono |
9 800 |
9 160 |
449 |
|
56 |
|
129 |
0,5338 |
244 |
–23 |
|
Švenčionių rajono |
14 947 |
13 890 |
558 |
|
81 |
|
202 |
0,8094 |
336 |
–25 |
338 |
Tauragės rajono |
22 976 |
21 570 |
850 |
|
97 |
|
152 |
1,2570 |
484 |
–24 |
|
Telšių rajono |
24 280 |
23 562 |
1 610 |
|
91 |
|
135 |
1,3730 |
652 |
–34 |
|
Trakų rajono |
22 610 |
21 392 |
790 |
|
64 |
|
286 |
1,2466 |
464 |
–21 |
|
Ukmergės rajono |
21 339 |
19 974 |
1 650 |
|
92 |
|
115 |
1,1640 |
539 |
–33 |
|
Utenos rajono |
22 881 |
21 241 |
1 386 |
|
91 |
|
162 |
1,2378 |
620 |
–26 |
|
Varėnos rajono |
14 250 |
13 846 |
1 567 |
|
88 |
|
|
0,8069 |
387 |
–25 |
|
Vilkaviškio rajono |
22 217 |
21 050 |
2 037 |
|
90 |
|
178 |
1,2267 |
526 |
–33 |
|
Vilniaus rajono |
66 425 |
62 400 |
2 222 |
|
155 |
|
709 |
3,6363 |
1 444 |
–22 |
|
Zarasų rajono |
11 320 |
10 888 |
1 966 |
|
66 |
|
37 |
0,6345 |
262 |
–25 |
|
Elektrėnų |
17 018 |
15 273 |
692 |
|
70 |
|
124 |
0,8900 |
415 |
–23 |
|
Kalvarijos |
6 464 |
6 276 |
756 |
|
17 |
|
62 |
0,3657 |
165 |
–14 |
|
Kazlų Rūdos |
6 842 |
6 377 |
265 |
|
26 |
|
143 |
0,3716 |
149 |
–22 |
|
Pagėgių |
5 786 |
4 969 |
425 |
|
22 |
|
|
0,2896 |
178 |
–9 |
|
Rietavo |
4 761 |
4 555 |
319 |
|
21 |
|
48 |
0,2654 |
147 |
–17 |
|
IŠ VISO |
1 881 521 |
1 716 037 |
107 586 |
1 202 |
5 070 |
1 193 |
10 040 |
100 |
40 703 |
–1 511 |
708 |
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
7 priedas
SAVIVALDYBIŲ SUSKIRSTYMAS PAGAL TERITORIJOMS KELIAMUS EKONOMINIO AUGIMO TIKSLUS
Savaiminio ekonominio augimo požymių turinčios savivaldybės |
I grupė. Ekonominių centrų savivaldybės |
II grupė. Ekonominių centrų funkcinių zonų savivaldybės |
III grupė. Savivaldybės, kuriose nėra ekonominių centrų ir lengvai pasiekiamų darbo vietų (nutolusios savivaldybės) |
||
|
|
|
|||
Vilniaus miesto |
Alytaus miesto |
Alytaus rajono |
Visagino |
|
|
Kauno miesto |
Birštono |
Kelmės rajono |
Akmenės rajono |
|
|
Klaipėdos miesto |
Druskininkų |
Kretingos rajono |
Anykščių rajono |
|
|
|
Marijampolės |
Molėtų rajono |
Biržų rajono |
|
|
|
Neringos |
Pakruojo rajono |
Ignalinos rajono |
|
|
|
Palangos miesto |
Panevėžio rajono |
Joniškio rajono |
|
|
|
Panevėžio miesto |
Prienų rajono |
Jurbarko rajono |
|
|
|
Šiaulių miesto |
Šiaulių rajono |
Kaišiadorių rajono |
|
|
|
Jonavos rajono |
Širvintų rajono |
Kėdainių rajono |
|
|
|
Kauno rajono |
Trakų rajono |
Kupiškio rajono |
|
|
|
Klaipėdos rajono |
Vilkaviškio rajono |
Lazdijų rajono |
|
|
|
Mažeikių rajono |
Kalvarijos |
Pasvalio rajono |
|
|
|
Plungės rajono |
Kazlų Rūdos |
Raseinių rajono |
|
|
|
Radviliškio rajono |
Pagėgių |
Rokiškio rajono |
|
|
|
Šilutės rajono |
Rietavo |
Skuodo rajono |
|
|
|
Tauragės rajono |
|
Šakių rajono |
|
|
|
Telšių rajono |
|
Šalčininkų rajono |
|
|
|
Ukmergės rajono |
|
Šilalės rajono |
|
|
|
Utenos rajono |
|
Švenčionių rajono |
|
|
|
Vilniaus rajono |
|
Varėnos rajono |
|
|
|
Elektrėnų |
|
Zarasų rajono |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
8 priedas
VALSTYBĖS INVESTICIJŲ 2020–2022 METŲ PROGRAMA
(PAGAL INVESTAVIMO SRITIS)
Lietuvos Respublikos valstybės remiamų programų investicijų projektams įgyvendinti 2020–2022 metams planuojamos šios Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos:
|
|
|
Tūkst. Eur |
|
Sritis |
2020 metams |
2021 metams |
2022 metams |
|
Valstybės valdymas |
21 458 |
38 174 |
26 873 |
|
Krašto apsauga |
102 999 |
136 884 |
183 531 |
|
Viešoji tvarka |
6 791 |
8 222 |
8 222 |
|
Švietimas |
121 453 |
107 890 |
146 806 |
|
Sveikatos apsauga |
47 704 |
33 412 |
27 232 |
|
Socialinė apsauga |
19 319 |
16 496 |
19 653 |
|
Aplinkos apsauga |
115 811 |
111 385 |
48 719 |
|
Kultūra |
84 040 |
60 163 |
40 986 |
|
Žemės ūkis |
37 371 |
20 411 |
13 741 |
|
Visuomenės apsauga |
161 519 |
139 733 |
79 205 |
|
Transportas ir ryšiai |
417 558 |
465 915 |
372 758 |
|
Kita veikla |
25 611 |
24 511 |
25 226 |
|
IŠ VISO |
1 161 634 |
1 163 196 |
992 952 |
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
9 priedas
2020 METŲ REZERVINIO (STABILIZAVIMO)FONDO LĖŠŲ SĄMATA
Tūkst. Eur |
||||||||
1. |
Numatomas lėšų likutis 2020 m. sausio 1 d. |
328 403 |
||||||
|
iš jo:
|
|
||||||
1.1. |
Radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti (25 proc. į valstybės biudžetą pervestų dividendų) |
0 |
||||||
2. |
Įplaukos 2020 metais |
118 369 |
||||||
2.1. |
50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, įstatymų nustatyta tvarka privatizavus valstybei nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus |
3 250 |
||||||
2.2. |
50 procentų gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą dividendų
iš jų: |
90 497 |
||||||
2.2.1. |
Radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti (25 proc. į valstybės biudžetą pervestų dividendų)
|
45 249 |
||||||
2.3. |
50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus viešo aukciono būdu įstatymų nustatyta tvarka valstybės nekilnojamąjį turtą ir kitus nekilnojamuosius daiktus |
5 584 |
||||||
2.4. |
50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus valstybinės žemės sklypus |
19 038 |
||||||
3. |
Išlaidos 2020 metais |
1 938 |
||||||
iš jų: |
||||||||
Rezervinio (stabilizavimo) fondo valdymo išlaidos |
1 938 |
|||||||
4. |
Lėšos, kurios gali būti naudojamos valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti (grąžintinai) iki 2022 m. gruodžio 31 d. |
300 000 |
||||||
5. |
Numatomas lėšų likutis 2021 m. sausio 1 d. (1 + 2 – 3) |
444 834 |
||||||
|
iš jo: Radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti |
45 249 |
||||||
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
10 priedas
2020 METŲ GARANTINIO FONDO LĖŠŲ SĄMATA
|
|
Tūkst. Eur |
1. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2020 M. SAUSIO 1 D. |
76 621 |
2. |
PAJAMOS IR ĮPLAUKOS |
|
2.1. |
Darbdavių įmokos |
26 260 |
2.2.
2.3.
2.4. |
Lėšos, gautos iš darbdavių Garantinio fondo administratoriaus reikalavimams tenkinti
Pajamos už investuotas laikinai laisvas Garantinio fondo lėšas
Kitos teisėtai gautos lėšos
|
1 000
0
200
|
3. |
Iš viso pajamų ir įplaukų |
27 460 |
4. |
IŠLAIDOS |
|
4.1. |
Išmokos darbuotojams |
8 519 |
4.2. |
Apmokėjimas už paraiškų parengimą ir banko operacijas |
60 |
4.3. |
Garantinio fondo administravimo išlaidos |
286 |
4.4. |
Laikinai laisvų Garantinio fondo lėšų investavimo išlaidos |
60 |
5. |
IŠ VISO IŠLAIDŲ |
8 925 |
6. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2021 M. SAUSIO 1 D. |
95 156 |
Lietuvos Respublikos
2020 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
11 priedas
2020 METŲ ILGALAIKIO DARBO IŠMOKŲ FONDO LĖŠŲ SĄMATA
|
|
Tūkst. Eur |
1. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2020 M. SAUSIO 1 D. |
80 147 |
2. |
PAJAMOS IR ĮPLAUKOS |
|
2.1. |
Darbdavių įmokos
|
26 260
|
2.2.
2.3. |
Pajamos už laikinai investuotas laisvas lėšas
Kitos teisėtai gautos lėšos |
0
0
|
3. |
Iš viso pajamų ir įplaukų |
26 260 |
4. |
IŠLAIDOS |
|
4.1. |
Išmokos darbuotojams |
10 700
|
4.2. |
Ilgalaikio darbo išmokų fondo administravimo išlaidos |
171 |
4.3. |
Laikinai laisvų lėšų investavimo išlaidos |
25
|
5. |
Iš viso išlaidų |
10 896 |
6. |
NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2021 M. SAUSIO 1 D. |
95 511 |