Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTO PATVIRTINIMO IR KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS TERITORIJOS ĮSISAVINIMO NUSTATYMO

 

2014 m.                        d. Nr.

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 3 ir 4 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė  n u t a r i a :

1. Patvirtinti Kėdainių laisvosios ekonominės zonos statutą (pridedama).

2. Nustatyti, kad Kėdainių laisvosios ekonominės zonos teritorija įsisavinama iki 2014 m. gruodžio 31 d.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                     

 

 

Ūkio ministras                                                                                

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m.                         d. nutarimu Nr.        

 

KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kėdainių laisvosios ekonominės zonos statutas (toliau – statutas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymu (toliau – Laisvųjų ekonominių zonų įstatymas), Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymu (toliau – Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymas) ir kitais teisės aktais. Statutas reguliuoja Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje (toliau – zona) plėtojamą veiklą, leidimų vykdyti veiklą zonoje išdavimo tvarką ir terminus, zonos įmonės veiklos sustabdymą ir nutraukimą, zonos įmonių įmokų mokėjimo tvarką ir terminus, zonos valdymo bendrovės teises ir pareigas, prekių įvežimo į zoną ir išvežimo iš jos tvarką, ginčų komisijos zonos įmonių ginčams nagrinėti sudarymo tvarką ir kompetenciją, zonos valdymo bendrovės atsiskaitymo už zonos veiklą valstybinę zonų priežiūrą atliekančiai institucijai tvarką ir terminus.

2. Zonos valdymo bendrovės, zonoje veikiančių įmonių (toliau – zonos įmonės) ir kitų ūkio subjektų ūkinę komercinę veiklą zonoje reglamentuoja Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas ir Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymas. Zonos įmonių veiklą taip pat reguliuoja šis statutas, zonos vidaus tvarka, zonos valdymo bendrovės ir zonos įmonių sutartys dėl veiklos zonoje sąlygų.

3. Zonos valdymo bendrovės ir Kėdainių rajono savivaldybės administracijos santykiai, susiję su zonos žemės naudojimu, reglamentuojami žemės nuomos sutartimi.

4. Zonos valdymo bendrovė, įgyvendindama zonos steigimo tikslus, pagal tarpusavio susitarimus bendradarbiauja su Kėdainių rajono savivaldybe šiose srityse: zonai reikalingų Kėdainių rajono savivaldybės institucijų ir įstaigų paslaugų teikimo, zonos teritorijoje esančių Kėdainių rajono savivaldybės statinių ir infrastruktūros objektų naudojimo, keitimosi abiem šalims naudinga informacija, kitos su zonos plėtojimu susijusios veiklos vykdymo.

 

II SKYRIUS

ZONOS VEIKLOS SRITYS

 

5. Zonoje gali būti plėtojama ši veikla:

5.1. apdirbamoji pramonė;

5.2. elektros, dujų ir vandens tiekimas;

5.3. statyba;

5.4. didmeninė ir, kiek reikia zonos vidaus poreikiams tenkinti, mažmeninė prekyba;

5.5. variklinių transporto priemonių ir motociklų remontas, asmeninių ir buitinių daiktų taisymas;

5.6. viešbučių ir restoranų veikla;

5.7. transportas, sandėliavimas ir nuotoliniai ryšiai;

5.8. finansinis tarpininkavimas;

5.9. nekilnojamojo turto nuoma ir kita verslo veikla;

5.10. švietimas (suaugusiųjų profesinis mokymas);

5.11. sveikatos priežiūra ir socialinis darbas (žmonių gydymo veikla);

5.12. kita komunalinė, socialinė ir asmeninė aptarnavimo veikla;

5.13. žemės ūkis;

5.14. žuvininkystė;

5.15. kita veikla (išskyrus veiklą, draudžiamą Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo).

 

III SKYRIUS

LEIDIMŲ VYKDYTI VEIKLĄ ZONOJE IŠDAVIMO TVARKA IR TERMINAI

 

6. Ūkio subjekto ar naujai steigiamo ūkio subjekto įgaliotas asmuo (toliau – steigėjas), pageidaujantis įregistruoti zonos įmonę, Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikia teisės aktų nustatytus registravimo dokumentus ir zonos valdymo bendrovės leidimą vykdyti veiklą zonoje (toliau – leidimas).

7. Steigėjas, siekiantis gauti leidimą, zonos valdymo bendrovei turi pateikti:

7.1. prašymą (kuriame nurodomi duomenys apie pageidaujamą žemės sklypą, kitą nekilnojamąjį turtą, kokios veiklos numatoma imtis);

7.2. įsipareigojimą laikytis zonos statuto ir zonos vidaus tvarkos;

7.3. įsipareigojimą per 3 (tris) mėnesius po zonos įmonės įregistravimo pasirašyti su zonos valdymo bendrove sutartį dėl veiklos zonoje sąlygų;

7.4. kitus pagal zonos vidaus tvarką reikalaujamus dokumentus.

8. Pateikus statuto 7 punkte nurodytus dokumentus, zonos valdymo bendrovė, atsižvelgdama į zonos funkcionavimo tikslus, laikydamasi statuto, zonos valdymo bendrovės įstatų ir teritorijų planavimo dokumentų, per 15 (penkiolika) darbo dienų priima sprendimą išduoti leidimą vykdyti veiklą zonoje arba jo neišduoti ir apie savo sprendimą per 5 (penkias) darbo dienas motyvuotu raštu praneša steigėjui.

9. Zonos valdymo bendrovės atsisakymas išduoti leidimą vykdyti veiklą zonoje ar sprendimas panaikinti leidimą gali būti skundžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

ZONOS ĮMONĖS VEIKLOS SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

10. Zonos įmonės veikla gali būti sustabdoma, jei zonos įmonė pažeidė Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme, Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatyme, zonos statute, zonos įmonės įstatuose arba zonos valdymo bendrovės ir zonos įmonės sutartyje nustatytas veiklos sąlygas ar kitus zonoje galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus ir teisės aktus. Sprendimą dėl leidimo vykdyti veiklą zonoje sustabdymo gali priimti zonos valdymo bendrovė.

11. Pašalinusi pažeidimus zonos įmonė privalo apie tai raštu informuoti zonos valdymo bendrovę ir pateikti pažeidimų pašalinimo įrodymus. Nepašalinus pažeidimų nustatytu terminu ir nepateikus įrodymų apie pažeidimų pašalinimą, zonos įmonės veikla yra stabdoma. Zonos valdymo bendrovė sprendimą sustabdyti zonos įmonės veiklą priima per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo termino pažeidimams pašalinti pasibaigimo dienos. Sprendimas dėl zonos įmonės veiklos atnaujinimo priimamas per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo visų dokumentų ir įrodymų apie pažeidimo pašalinimą pateikimo zonos valdymo bendrovei dienos. Apie priimtą sprendimą stabdyti ar atnaujinti zonos įmonės veiklą per 5 (penkias) darbo dienas raštu pranešama zonos įmonei, dėl kurios priimtas sprendimas.

12. Leidimas netenka galios likvidavus zonos įmonę, kuriai buvo suteiktas leidimas. Leidimas gali būti panaikintas, jei zonos įmonė zonoje nevykdo veiklos ilgiau nei 90 (devyniasdešimt) dienų.

 

V SKYRIUS

ZONOS VIDAUS TVARKA

 

13. Zonos vidaus tvarkos taisykles tvirtina zonos valdymo bendrovės valdyba.

14. Apie patvirtintas zonos vidaus tvarkos taisykles ir jų pakeitimus zonos valdymo bendrovė informuoja zonos įmones ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo zonos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo ar pakeitimo dienos.

 

VI SKYRIUS

ZONOS ĮMONIŲ TARYBA

 

15. Zonos įmonių interesams atstovauti zonos valdymo bendrovėje gali būti sudaryta patariamoji zonos įmonių taryba (toliau – taryba). Taryba sudaroma zonos valdymo bendrovės valdybos nutarimu, kai ne mažiau kaip 5 (penkios) zonos įmonės raštu pateikia prašymą sudaryti tarybą.

16. Tarybos nare gali būti kiekviena zonos įmonė, pateikusi zonos valdymo bendrovei rašytinį prašymą. Į tarybą zonos įmonės priimamos arba jų narystė šioje taryboje nutraukiama zonos valdymo bendrovės valdybos sprendimu.

17. Visos tarybos narės, dalyvaudamos tarybos veikloje, turi lygias teises.

18. Taryba turi teisę:

18.1. svarstyti pasiūlymus dėl lėšų bendroms zonos infrastruktūros plėtojimo ir aplinkotvarkos reikmėms kooperavimo ir naudojimo ir teikti juos zonos valdymo bendrovei;

18.2. analizuoti iš valstybinę priežiūrą atliekančių institucijų gautą informaciją apie įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi zonos įmonėse ir teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymų šiais klausimais;

18.3. zonos valdymo bendrovės prašymu svarstyti pasiūlymus dėl zonos teritorijos ir ribų apsaugos ir teikti juos zonos valdymo bendrovei;

18.4. svarstyti pasiūlymus kitais zonos valdymo bendrovės jai perduotais klausimais ir teikti juos zonos valdymo bendrovei.

19. Tarybos priimti sprendimai nėra privalomi zonos valdymo bendrovei.

20. Taryba turi teisę gauti iš zonos valdymo bendrovės informaciją, susijusią su tarybos svarstomais klausimais.

21. Taryba veikia pagal savo priimtą tarybos darbo reglamentą.

22. Tarybos posėdžiuose zonos įmonių tarybos narėms atstovauja jų valdymo organų įgalioti asmenys. Juose turi teisę dalyvauti ir zonos valdymo bendrovės įgaliotas atstovas, turintis patariamojo balso teisę.

 

VII SKYRIUS

ZONOS ĮMONIŲ ĮMOKŲ MOKĖJIMO TVARKA IR TERMINAI

 

23. Zonos įmonės moka zonos valdymo bendrovės nustatytas įmokas.

24. Įmoką, įmokos tarifo dydį, įmokos rinkimo ir mokėjimo sąlygas ir terminus, taip pat lengvatas įmokų mokėtojams nustato zonos valdymo bendrovės valdyba.

25. Įmoka zonos įmonėms skaičiuojama, atsižvelgiant į faktines išlaidas, skirtas bendriems zonos reikalams tvarkyti. Jei zonos valdymo bendrovės valdyba nenustatė kitaip, įmokos už praėjusį kalendorinį mėnesį turi būti sumokėtos iki einamojo mėnesio 15 dienos.  

26. Zonos valdymo bendrovės nustatytos įmokos galioja tik zonos teritorijoje ir yra mokamos zonos valdymo bendrovei arba jos įsteigtai zonos įmonei.

27. Zonos įmonės nustatytąsias įmokas gali mokėti litais arba užsienio valstybių valiuta.

 

VIII SKYRIUS

ZONOS VALDYMO BENDROVĖS TEISĖS IR PAREIGOS

 

28. Zonos valdymo bendrovės teisės ir pareigos yra nustatytos Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme ir Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatyme.

 

IX SKYRIUS

PREKIŲ ĮVEŽIMO Į ZONĄ IR IŠVEŽIMO IŠ JOS TVARKA

 

29. Prekių įvežimo į zoną ir išvežimo iš jos kontrolę atlieka Lietuvos Respublikos muitinė (toliau – muitinė) ir kitos valstybės institucijos ir įstaigos pagal savo veiklos kompetenciją.

30. Zonos teritorijos, jos ribų apsaugą (taip pat tai, kad prekės į zoną būtų įvežamos ir iš jos išvežamos atlikus jų įvežimo į zoną ar išvežimo iš jos kontrolę) užtikrina zonos valdymo bendrovė.

31. Zonos teritorijos ir jos ribų fizinė apsauga atliekama, asmenys į ją įleidžiami laikantis zonos vidaus tvarkos taisyklių.

32. Muitinės priežiūrą zonoje reglamentuoja Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas, Europos Bendrijos muitų teisės aktai, Lietuvos Respublikos muitinės įstatymas, statutas ir kiti teisės aktai.

33. Zonos muitinės priežiūra atliekama vadovaujantis Europos Bendrijos muitų teisės aktais ir kitais teisės aktais. Lietuvos Respublikos muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Muitinės departamentas) prireikus nustato specialiuosius reikalavimus, taikomus zonos priežiūrai. Jei nenustatyta kitaip, į zoną atvykstančių ir iš jos išvykstančių asmenų ir transporto priemonių, įvežamų į zoną ir išvežamų iš jos prekių muitinis tikrinimas gali būti atliekamas atvykimo ir išvykimo punktuose, esančiuose zonos teritorijoje. Atvykimo ir išvykimo punktuose asmenų ir transporto priemonių (išskyrus krovinines) muitinis tikrinimas atliekamas taikant dviejų kanalų (žaliojo ir raudonojo) sistemą. Muitinis tikrinimas zonoje atliekamas teisės aktų nustatyta tvarka. 

34. Į zoną įvežamas ir iš jos išvežamas prekes muitinei pateikia į zoną atvykstantys, iš jos išvykstantys asmenys ir joje veikiantys zonos subjektai.

35. Į zoną įvežtos prekės joje gali būti laikomos neribotą laiką. Likvidavus zoną, joje esančioms prekėms per 3 (tris) mėnesius turi būti įforminti atitinkami muitinės sankcionuoti veiksmai.

36. Zonos įmonės, laikydamosi teisės aktų nustatytų ir zonos vidaus tvarkos taisyklių, pateikia zonos valdymo bendrovei duomenis apie į zoną įvežtas, iš zonos išvežtas, zonoje sunaikintas ir zonos funkcionavimui užtikrinti sunaudotas prekes.

37. Teritorijos atskyrimo, joje esančių pastatų ir kitų statinių statybos, patalpų įrengimo, naudojimo, apsaugos ir darbo sąlygų muitinės pareigūnams sudarymo projektai ir kiti su statinių statyba ir jų įrengimu susiję klausimai, galintys turėti įtakos laisvojo sandėlio muitinės priežiūros sąlygoms, derinami su Muitinės departamentu.

 

X SKYRIUS

GINČŲ KOMISIJOS ZONOS ĮMONIŲ GINČAMS NAGRINĖTI SUDARYMO TVARKA IR KOMPETENCIJA

 

38. Ginčams, kilusiems tarp zonos įmonių dėl naudojimosi zonos žemės sklypais, statiniais ir infrastruktūra, nagrinėti gali būti sudaroma ginčų komisija. Ginčų komisija gali būti sudaroma vienos iš ginčo šalių iniciatyva. Ginčų komisiją sudaro po vieną atstovą, skiriamą kiekvienos iš šalių, ir vieną atstovą, skiriamą zonos valdymo bendrovės. Ginčų komisijos sudėtį tvirtina zonos valdymo bendrovės valdyba. Ginčų komisijos posėdžiai protokoluojami. Zonos valdymo bendrovė turi sudaryti sąlygas ginčų komisijai susirinkti. Ginčų komisija turi būti sudaroma ir ginčas išnagrinėjamas per 30 (trisdešimt) dienų nuo kreipimosi į zonos valdymo bendrovę dienos. Nustatytu terminu nesudarius ginčų komisijos arba nustatytu terminu ginčų komisijai nepriėmus sprendimo dėl ginčo, arba ginčo šalims nevykdant ginčų komisijos sprendimo, suinteresuota šalis turi teisę ginti savo teises pareikšdama ieškinį teismui.

 

 

 

 

 

 

XI SKYRIUS

ZONOS VALDYMO BENDROVĖS ATSISKAITYMO UŽ ZONOS VEIKLĄ VALSTYBINĘ ZONŲ PRIEŽIŪRĄ ATLIEKANČIAI INSTITUCIJAI TVARKA IR TERMINAI

 

39. Zonos valdymo bendrovė kiekvienais metais per mėnesį po įstatymų nustatytos zonos įmonių metinės pelno mokesčio ataskaitos pateikimo dienos pateikia valstybinę zonų priežiūrą atliekančiai institucijai metinę savo ir zonos veiklos praeitais metais ataskaitą pagal zonos įmonių pateiktus jų veiklos ataskaitinius duomenis ir gautą iš kontroliuojančių (prižiūrinčių) valstybės institucijų informaciją apie įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi zonoje. Metinėje ataskaitoje pateikiami šie duomenys:

39.1. zonoje plėtojamos veiklos rūšys;

39.2. darbo vietų skaičius (bendras darbo vietų skaičius ir per ataskaitinius metus naujai sukurtos darbo vietos);

39.3. zonoje įregistruotų ir vykdančių ūkinę ir komercinę veiklą zonos įmonių, nurodant jų pavadinimą, tipą, veiklos aprašymą, skaičius;

39.4. zonos valdymo bendrovės investicijų zonoje dydis, jų pokytis, palyginti su ankstesniais ataskaitiniais metais, planuojamų investicijų dydis;

39.5. zonos įmonių tiesioginių investicijų dydis;

39.6. bendras zonos teritorijos užimtumas (subnuomotos teritorijos plotas);

39.7. bendri zonos įmonių veiklos rezultatai (zonos įmonių pagaminta produkcija ir suteiktų paslaugų vertė, eksportas);

39.8. iš kontroliuojančių (prižiūrinčių) valstybės institucijų gauta informacija apie įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi zonoje.

 

––––––––––––––––