Projektas
2024-08-07
Nr. TSP-221 (1.2 E)
RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. BIRŽELIO 1 D. SPRENDIMO NR. T-24 „DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugsėjo 12 d. Nr. T-
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 22 straipsnio 1, 2 ir 3 dalimis, 23 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 9, 12, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 38, 63, 67 ir 68 straipsnių pakeitimo įstatymu, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 1 d. sprendimo Nr. T-24 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės etikos komisijos sudarymo ir veiklos nuostatų patvirtinimo“ 2 punktą ir išdėstyti jį taip:
„2. Patvirtinti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos narius:
2. Patvirtinti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos veiklos nuostatus (nauja redakcija pridedama).
3. Nurodyti, kad šis sprendimas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui adresu: Dvaro g. 81, Šiauliai, arba Regionų administraciniam teismui bet kuriuose šio teismo rūmuose.
Savivaldybės meras Kazimieras Račkauskis
|
PATVIRTINTA Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2024 m. rugsėjo 12 d. sprendimu Nr. T- |
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Radviliškio rajono savivaldybės etikos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Radviliškio rajono savivaldybės etikos komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, darbo ir sprendimų priėmimo tvarką, Komisijos teises ir pareigas.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.
II SKYRIUS
KOMISIJOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
4. Komisijos tikslas – plėtoti demokratinį valdymą, didinti visuomenės pasitikėjimą Radviliškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijomis, skatinti mero ir tarybos narių atsakomybę už savo elgesį, veiklą ir atskaitomybę visuomenei.
5. Komisijos uždavinys – užtikrinti, kad meras ir tarybos nariai laikytųsi Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso principų ir kitų teisės aktų reikalavimų.
6. Komisija:
6.1. prižiūri, kaip meras ir savivaldybės tarybos nariai laikosi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;
6.2. analizuoja savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;
6.3. tiria ir priima sprendimus dėl mero ir savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, savivaldybės tarybos veiklos reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių mero ir savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;
6.4. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl mero ir savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;
6.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;
6.6. tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia tarybos nariams rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;
6.7. tarybos narių ir savo iniciatyva teikia merui rekomendacijas dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo;
III SKYRIUS
ETIKOS KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
7. Etikos komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
7.1. gauti iš savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų savivaldybės administravimo subjektų informaciją ir metodinę pagalbą, būtiną jos uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;
7.2. kviesti į posėdžius savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų savivaldybės administravimo subjektų atstovus, prašyti jų pateikti paaiškinimus svarstomais klausimais;
7.3. kviesti į posėdžius specialistus ir nepriklausomus ekspertus sudėtingiems klausimams, susijusiems su jos uždavinių įgyvendinimu ir funkcijų vykdymu, spręsti;
8. Etikos komisijos nariai privalo:
8.1. laikytis konfidencialumo principo ir saugoti paslaptyje bet kokią su asmens duomenimis susijusią informaciją, su kuria jis susipažino atlikdamas savo funkcijas, nebent tokia informacija būtų vieša pagal galiojančių teisės aktų reikalavimus. Pareiga saugoti asmens duomenų paslaptį galioja ir pasibaigus narystei Komisijoje.
8.2. saugoti informaciją, kurią sužinojo vykdydami Etikos komisijos nario pareigas, jeigu ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;
8.3. bendradarbiauti (keistis informacija, teikti pasiūlymus, reaguoti į gautus pasiūlymus, derinti veiksmus, teikti metodinę pagalbą ir atlikti kitus veiksmus, būtinus konstituciniam valdžios įstaigų tarnavimo žmonėms principo įgyvendinimui, demokratiniam valdymui užtikrinti) su kitais valstybės ar savivaldybės įstaigos struktūriniais padaliniais, kitomis valstybės ar savivaldybių įstaigomis ir juose dirbančiais asmenimis, kad kuo veiksmingiau užkirstų kelią teisės aktų, reglamentuojančių savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų pažeidimams;
8.4. gavę informacijos apie korupcines veikas, turinčias nusikalstamos veikos požymių, nedelsdami informuoti savivaldybės institucijos, įstaigos ar kito savivaldybės administravimo subjekto vadovą, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą ar kitą ikiteisminio tyrimo įstaigą, ar prokuratūrą teisės aktuose nustatytomis sąlygomis ir tvarka;
8.5. informuoti Komisijos pirmininką apie galimą ar esamą viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą ir nusišalinti nuo visų veiksmų, kurie gali sukelti tokį konfliktą. Nusišalinimo faktas pažymimas Etikos komisijos posėdžio protokole. Komisijos pirmininkas motyvuotu rašytiniu sprendimu gali nepriimti pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti Komisijos narį dalyvauti tolesnėje procedūroje.
IV SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS TARYBOS NARIŲ ELGESIO TYRIMAS
9. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
9.1. fizinio ar juridinio asmens skundas, kreipimasis ar pranešimas (toliau – skundas) apie valstybės politiko galimai padarytą Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekse (toliau – Valstybės politikų elgesio kodeksas) nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);
10. Valstybės politiko elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo 9 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip dviem mėnesiams pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.
11. Jei pranešime nėra pakankamai duomenų, kurių pagrindu būtų galima suformuluoti aiškų kaltinimą, Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šių Nuostatų 36 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo gali priimti motyvuotą sprendimą nepradėti galimo pažeidimo tyrimo. Toks Komisijos sprendimas gali būti skundžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.
12. Pranešimas gali būti nenagrinėjamas, jeigu jis grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba jeigu jo turinys nekonkretus ir nesuprantamas.
15. Gavus informaciją, kad Vyriausioji tarnybinės etikos komisija pradėjo tyrimą dėl to paties asmens, tuo pačiu klausimu, Komisijoje klausimo svarstymas sustabdomas, kol bus gautas Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimas.
16. Pakartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti kartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal Nuostatuose nustatytas procedūras.
17. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:
17.1. apklausti valstybės politiką, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su valstybės politiko tiriamu elgesiu ar politine veikla;
17.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti apie jo žinomą informaciją apie valstybės politiko galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar institucijos, kurioje politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose valstybės politikui nustatytų reikalavimų pažeidimą;
17.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;
18. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:
18.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;
19. Šių Nuostatų 18.4 punkto nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.
20. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo preliminarių vertinimų bei išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.
21. Komisijos nariai už šiame skyriuje nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.
22. Valstybės politikas, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:
23. Valstybės politikas, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimuosius giminaičius.
24. Komisija per 3 darbo dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja valstybės politiką apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo valstybės politiko iki šiame pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą valstybės politikui įteikia asmeniškai arba išsiunčia paštu.
25. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta valstybės politikui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.
26. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šių Nuostatų 21 punkte numatytus sprendimus.
27. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija.
28. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.
29. Valstybės politiko elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:
29.1. konstatuoti, kad valstybės politikas nepažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;
29.2. konstatuoti, kad valstybės politikas pažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;
29.3. rekomenduoti valstybės politikui suderinti savo elgesį ar veiklą su Valstybės politikų elgesio kodekse ar institucijos, kurioje valstybės politikas eina pareigas, veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;
30. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos valstybės politikas savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.
31. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.
32. Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami institucijos, kurioje politikas eina pareigas, interneto svetainėje ir informaciniame leidinyje, jeigu toks leidinys yra leidžiamas. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.
V SKYRIUS
ETIKOS KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
34. Savivaldybės tarybos komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priima komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs komisijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Apie priimtą sprendimą komisijos posėdį organizuoti nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu nedelsiant elektroninių ryšių priemonėmis turi būti pranešta komisijos nariams ir kitiems posėdžio dalyviams. Mišriuoju būdu organizuojamame posėdyje kiti komisijos nariai ir kiti posėdžio dalyviai savo pasirinkimu gali dalyvauti nuotoliniu būdu arba atvykę į komisijos posėdžių salę. Komisijos posėdžiai nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių, išskyrus:
1) kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino komisijos posėdžiai negali vykti savivaldybės tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;
35. Savivaldybės tarybos komisijų posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių. Savivaldybės tarybos komisijų sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas ir lemia Komisijos pirmininko balsas.
36. Etikos komisijos posėdžius šaukia, jų vietą, laiką, darbotvarkę tvirtina ir jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Komisijos posėdžio laikas ir svarstytinų klausimų sąrašas suderinami su Komisijos nariais ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio.
37. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Etikos komisijos posėdžio jos nariams įteikiama patvirtinta posėdžio darbotvarkė ir posėdžio medžiaga. Ši taisyklė netaikoma, jeigu klausimo, dėl kurio turi būti priimtas Komisijos sprendimas, svarstymo būtinybė atsirado vėliau nei likus vienai darbo dienai iki Komisijos posėdžio.
39. Komisijos pirmininkas:
40. Komisijos narys:
40.1. dalyvauja Komisijos posėdžiuose. Jei Komisijos narys negali atvykti į posėdį, apie tai turi iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui, o jo nesant – pavaduotojui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį;
40.2. Komisijos narys, dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, gali svarstomais klausimais raštu pateikti savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą, tačiau ji neįskaitoma į balsavimo rezultatus;
41. Komisijos sekretorius:
41.1. praneša Komisijos nariams ir asmenims, susijusiems su Komisijos nagrinėjamu klausimu, apie posėdžio laiką ir vietą;
41.2. rengia ir ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pateikia Komisijos nariams posėdžio medžiagą;
42. Komisijos sprendimai įforminami Komisijos posėdžio protokolais. Komisijos posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas (kai jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas) ir posėdžio sekretorius. Protokolų kopijos įteikiamos Komisijos nariams, suinteresuotiems fiziniams, juridiniams asmenims.
VI SKYRIUS
KOMISIJOS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIEŠINIMAS
44. Komisijos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijos posėdžiai, išskyrus komisijos uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir komisijos posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami viešai reglamento nustatyta tvarka savivaldybės interneto svetainėje. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.
46. Už Komisijos posėdžių protokolų surašymą, Komisijos sprendimų pateikimą suinteresuotiems asmenims ir informacijos, nurodytos šių nuostatų 38 punkte, paskelbimą Radviliškio rajono savivaldybės interneto svetainėje atsakingas Komisijos sekretorius.
47. Už medžiagos Etikos komisijos posėdžiuose svarstytinais klausimais pateikimą atsakinga Radviliškio rajono savivaldybės administracija, kuri rūpinasi Komisijos posėdžių techniniu ir organizaciniu aptarnavimu.
48. Komisijos nariai, atsakingasis sekretorius, pažeidę teisės aktų, reglamentuojančių Komisijos veiklą, reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
50. Komisijos priimti sprendimai gali būti skundžiami VTEK per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.
52. Komisija sudaroma, keičiama jos sudėtis, panaikinama ir Nuostatai tvirtinami, keičiami, pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.
RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO
„DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. BIRŽELIO 1 D. SPRENDIMO NR. T-24 „DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ETIKOS KOMISIJOS SUDARYMO IR VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
2024 m. rugpjūčio 12 d.
Radviliškis
1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.
Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – VSĮ) 22 straipsnio 2 dalyje numatyta, kad savivaldybės tarybos etikos komisijos (toliau – Komisija) nuostatus tvirtina savivaldybės taryba.
VSĮ 23 straispnio 1 dalyje nurodyta, kad Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją. Ši komisija sudaroma laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo <...>.
LR vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 9, 12, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 38, 63, 67 ir 68 straipsnių pakeitimo įstatymu (2024-06-06 Nr. XIV-2688) pakeistos / patikslintos tam tikros VSĮ ir Nuostatuose vartojamos sąvokos / formuluotės; nustatomas kitoks reglamentavimas.
Vyriausybės atstovo Šiaulių ir Telšių apskrityse įstaiga rekomendavo Radviliškio rajono savivaldybės tarybai peržiūrėti Etikos komisijos sudėtį ir nuostatus.
Vadovaujantis VSĮ 22 str. 2 dalimi Savivaldybės tarybos komisijų sudarymo tvarka nustatoma reglamente. Komisijų nuostatus tvirtina savivaldybės taryba. Deleguojant savivaldybės tarybos narius į komisijas, sudaromas iš savivaldybės tarybos narių, laikomasi proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Vadovaujantsi šia nuostata, visos Radviliškio rajono savivaldybės tarybos frakcijos turėtų turėti Etikos komisijoje savo atstovus, būtent, tarybos narius, ne visuomenės atstovus, kaip yra dabar, kai dalį frakcijų atstovauja jų deleguoti visuomenės atstovai.
Vadovaujantis VSĮ 22 str. 3 dalimi, Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Visuomenės atstovus į komisijas po viešo kvietimo ir gavęs pasiūlymus iš bendruomeninių ir kitų visuomeninių organizacijų, potvarkiu turi pasiūlyti meras. Visuomenės atstovai komisijos sudėtyje gali būti, tačiau juos į komisijos sudėtį turėtų deleguoti ne partijos (partijų frakcijos), o gyvenamųjų vietovių bendruomenės: seniūnaičiai, išplėstinė seniūnaičių sueiga, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas), bendruomeninės organizacijos.
Būtina pakeisti Etikos komisijos nuostatus, suderinant juos su galiojančiomis VSĮ nuostatomis.
2. Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai.
Iniciatorius ir rengėjas – Radviliškio rajono savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriatas.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami sprendimo projekte aptarti teisiniai santykiai.
Vadovaujamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 22 ir 23 straipsnio nuostatomis, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. balandžio 13 d. sprendimo Nr. T-957 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 232 punktu ir Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 1 d. sprendimu Nr. T-24 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos sudarymo ir veiklos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Priėmus sprendimą, Etikos komisijos sudėtis bus pakoreguota pagal VSĮ nuostatas ir komisijos nuostatai bus suderinti su galiojančiomis VSĮ nuostatomis.
5. Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.
Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 1 d. sprendimą Nr. T-24 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės tarybos Etikos komisijos sudarymo ir veiklos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.
Lėšų sprendimo projektui įgyvendinti nereikės.
8. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Sprendimo projektas suderintas su savivaldybės juristu, kalbininku, administracijos direktore, vicemerais ir meru.
9. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai.
Nuostatai bus suderinti su galiojančiomis VSĮ nuostatomis ir bus užtikrintas sklandus Etikos komisijos darbo organizavimas.
10. Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.
Teisės akto projektas antikorupciniam vertinimui neteikiamas.