Projektas

vALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS 2012 M. balandžio 11 d. NUTARIMO NR. O3-90 DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PATIKIMUMO IR KOKYBĖS RODIKLIŲ, JŲ ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m.         d. Nr. O3E-

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 7 punktu Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2020 m. rugsėjo mėn.  d. pažymą Nr. O5E- „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimo Nr. O3-90 „Dėl Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“,
Taryba n u t a r i a:

Pakeisti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimą Nr. O3-90 „Dėl Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL GAMTINIŲ DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PATIKIMUMO IR KOKYBĖS RODIKLIŲ, JŲ ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Taryba n u t a r i a:

Patvirtinti Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

Tarybos pirmininkas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2012 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. O3-90

(Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2020 m.                 d. nutarimo Nr.   redakcija)

 

 

Gamtinių dujų įmonių TEIKIAMŲ paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo sistemų operatorių bei tiekimo įmonių teikiamų paslaugų, tiesiogiai susijusių su jų licencijose ar leidimuose nustatyta veikla, kokybės ir patikimumo rodiklius ir jų vertinimo tvarką.

2. Aprašas yra privalomas gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo sistemų operatoriams (toliau – Sistemos operatorius) ir tiekimo įmonėms.

3. Esant situacijai, kai gamtinių dujų įmonė, po Aprašo įsigaliojimo datos nebuvo pakankamai laiko vykdžiusi veiklos, kad būtų galima nustatyti teikiamų paslaugų minimalius kokybės lygius konkrečiam kainų ir (ar) pajamų viršutinių ribų reguliavimo periodui,  pateikia prašymą Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (toliau – Taryba) taikyti didžiausią rinkos dalį užimančios atitinkamą veiklą vykdančios gamtinių dujų įmonės minimalius kokybės lygius, kurie patvirtinami Tarybos nutarimu.

4. Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo ir kokybės vertinimą atlieka Taryba, Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.

5. Aprašas Sistemų operatoriui ir (ar) tiekimo įmonei reglamentuoja šių paslaugų patikimumą ir kokybę:

5.1. gamtinių dujų perdavimo paslaugos patikimumą;

5.2. gamtinių dujų skirstymo paslaugos patikimumą;

5.3. naujų vartotojų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų;

5.4. skundų nagrinėjimo;

5.5. vartotojo informavimo apie planinį nutraukimą;

5.6. gamtinių dujų tiekimo įmonės keitimo.

6. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos ir santrumpos:

6.1. Gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo paslaugos kokybės rodiklis – paslaugų kokybės reikalavimo matavimo parametras, kuris parodo gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo paslaugų kokybę.

6.2. Gamtinių dujų skirstymo nutraukimų vidutinės trukmės rodiklis (angl. system average interruption duration index) (toliau – SAIDI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai laiko per ataskaitinį laikotarpį gamtinių dujų skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui.

6.3. Gamtinių dujų skirstymo nutraukimų vidutinio dažnumo rodiklis (angl. system average interruption frequency index) (toliau – SAIFI) – rodiklis, kuriuo parodoma, kiek vidutiniškai kartų per ataskaitinį laikotarpį gamtinių dujų skirstymas buvo nutrauktas vienam vartotojui.

6.4. Minimalus kokybės lygis – žemiausias leistinas paslaugos kokybės rodiklio lygis.

6.5. Neplanuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojai ar sistemos naudotojai nebuvo informuoti arba buvo informuoti vėliau nei teisės aktuose ar sutartyje nustatytu laiku.

6.6. Nutraukimo pradžia – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios data ir laikas, dujų įmonės užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu.

6.7. Nutraukimo pabaiga – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pabaigos data ir laikas, dujų įmonės užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu.

6.8. Nutraukimo trukmė – laikas nuo dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios iki nutraukimo pabaigos.

6.9. Planuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojas ar sistemos naudotojas buvo informuotas teisės aktuose arba sutartyje nustatytu laiku ir būdu.

6.10. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

Gamtinių dujų Tiekimo patikimumo rodikliai ir jų DIFERENCIJAVIMO principai

 

7. Patikimumo rodikliu nustatoma, kad Sistemos operatorius turi perduoti ar skirstyti dujas magistraliniu ar skirstomuoju dujotiekiu, o tiekimo įmonė – tiekti gamtines dujas nepažeisdama minimalių patikimumo kokybės lygių, nurodytų Aprašo 5 priede.

8. Patikimumo kokybės rodikliai yra:

8.1. Nutraukimų skaičius per ataskaitinį laikotarpį, kuris gali būti nustatomas kaip:

8.1.1. nutraukimų skaičiaus:

 

NUTRAUKIMAI(sistema) = ∑(nutraukimas (planuotas, neplanuotas);           (1)

 

8.1.2. vidutinis nutraukimų skaičius vienam vartotojui (SAIFI):

 

;     (2)

 

;     (21)

 

;    (22)

 

skaitiklyje vartotojai sumuojami pagal nutraukimus;

 

8.1.3. nutrūkstamumo lygis kaip vieną ar kelis nutraukimus patyrusių buitinių vartotojų dalis:

 

∑(nutraukimą(-us) patyręs buitinis vartotojas)

NUTR (tiekimas, buitiniai) = ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––;          (3)

(visų buitinių vartotojų skaičius)

 

8.2. Nutraukimų trukmė per ataskaitinį laikotarpį, kuri gali būti nustatoma kaip:

8.2.1. suminis nutraukimų trukmės rodiklis:

 

SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. sistema) = ∑(nutraukimo (planuoto, neplanuoto) trukmė);   (4)

 

8.2.2. vidutinė nutraukimų trukmė vienam vartotojui (SAIDI):

 

;      (5)

 

;      (51)

 

; (52)

 

skaitiklyje vartotojai sumuojami pagal nutraukimus;

 

8.2.3. vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui:

 

∑(nutraukimo buitiniam vartotojui trukmė)

TRUKMĖ (tiekimas, buitiniai) = –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––;             (6)

(nutraukimų buitiniams vartotojams skaičius)

 

8.2.4. vidutinė ribojimų trukmė 1 vartotojui (RIB(paros)), kai nebuitinis vartotojas praneša tiekimo įmonei, kad per parą gauna (ar gavo) mažiau kaip 85 proc. pirkimo–pardavimo (tiekimo) sutartyje nustatyto paros kiekio, ir šis faktas pasitvirtina, arba pati tiekimo įmonė pastebi ar planuoja ribotą – mažesnį nei 85 proc. sutartinio kiekio – tiekimą nebuitiniam vartotojui:

 

∑(riboto tiekimo (<85 %) nebuitiniam vartotojui para)

RIB(paros)= ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––;                    (7)

(visų nebuitinių vartotojų skaičius)

 

9. Patikimumo rodikliai diferencijuojami:

9.1. Pagal vartotojų tipą:

9.1.1. buitiniai;

9.1.2. nebuitiniai.

9.2. Pagal nutraukimo tipą:

9.2.1. planuoti;                                                   

9.2.2. neplanuoti.

9. Gamtinių dujų įmonėms taikomi patikimumo rodikliai:

10.1. Aprašo 8.1.1 ir 8.2.1 papunkčiuose nurodyti rodikliai taikomi perdavimo sistemos operatoriui.

10.2. Aprašo 8.1.2 ir 8.2.2 papunkčiuose nurodyti rodikliai taikomi skirstymo sistemos operatoriui.

10.3. Aprašo 8.1.3, 8.2.3 ir 8.2.4 papunkčiuose nurodyti rodikliai taikomi tiekimo įmonei.

11. Kiekvienam iš 7.1.1, 7.1.2, 7.2.1 ir 7.2.2 papunkčiuose nurodytam nutraukimui Sistemos operatorius turi nustatyti priežastį. Jei nutraukimas yra neplanuotas, jis gali būti priskiriamas vienai iš šių grupių:

11.1. Force majeure (nenugalima jėga) aplinkybės, apimančios stichinius gamtos reiškinius, atitinkančius Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-870 „Dėl Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių patvirtinimo“, reikšmes; gaisrus, kurie kyla ne magistraliniame dujotiekyje; karo, teroristinius veiksmus; valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus, ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali energetikos padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai; taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami force majeure aplinkybėms.

11.2. Išorinio poveikio priežastys, apimančios dujų patiekimo į magistralinį ar skirstomąjį dujotiekį nutraukimus, vartotojų ir sistemos naudotojų veiksmus ar kaltės atvejus, trečiųjų šalių veiksmus, dėl kurių mechaniškai pažeidžiamas magistralinis ar skirstomasis dujotiekis, kitų dujų sistemų operatorių poveikius.

11.3. Sistemos operatoriaus atsakomybe laikomos visos kitos priežastys, išskyrus nurodytas Aprašo 11.1 ir 11.2 papunkčiuose.

12. Sistemos operatoriaus priskirti nutraukimai, kurie įvyko dėl Aprašo 11.1 ir 11.2 papunkčiuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba tyrimo komisijos aktais Sistemos operatoriaus nustatyta tvarka.

13. Aprašo 8.1.3 papunktyje nurodytam nutraukimui tiekimo įmonė turi nustatyti priežastį. Gamtinių dujų tiekimo nutraukimas buitiniams vartotojams gali įvykti dėl:

13.1. tiekimo įmonės atsakomybės;

13.2. skirstymo operatoriaus atsakomybės (neplanuoti nutraukimai pagal priežastis, nurodytas Aprašo 11.3 papunktyje);

13.3. planuotų nutraukimų;

13.4. kitų priežasčių, nurodytų 11.1 ir 11.2 papunkčiuose.

14. Kiekvienas 8 punkte nurodytas nutraukimas registruojamas laisvos formos elektroniniame registre:

14.1. Sistemos operatorius, registruodamas nutraukimus, nurodo šią informaciją:

14.1.1. nutraukimo perdavimo / skirstymo sistemoje vietą;

14.1.2. nutraukimo priežastį;

14.1.3. nutraukimo priežasties grupę (neplanuotiems nutraukimams);

14.1.4. nutraukimo pradžios datą ir laiką;

14.1.5. nutraukimo pabaigos datą ir laiką;

14.1.6. nutraukimo trukmę;

14.1.7. nutraukimą patyrusių vartotojų skaičių, diferencijuotą pagal vartotojų tipą (buitiniai ir nebuitiniai).

14.2. Tiekimo įmonė, registruodama nutraukimus, nurodo šią informaciją:

14.2.1. dujų tiekimo nutraukimo vietą, nurodant, iki kurių apskaitos prietaisų nutrauktas tiekimas;

14.2.2. atsakomybę už nutraukimą (tiekimo įmonės ar operatoriaus);

14.2.3. nutraukimo priežastį (nurodoma pagal Aprašo 13 punkto nuostatas);

14.2.4. nutraukimo pradžios datą ir laiką;

14.2.5. nutraukimo pabaigos datą ir laiką;

14.2.6. nutraukimo trukmę;

14.2.7. nutraukimą patyrusių buitinių vartotojų skaičių.

14.3. Tiekimo įmonė, registruodama riboto tiekimo (mažesnio nei 85 proc. sutartinio kiekio) atvejį, nurodo:

14.3.1. riboto tiekimo fakto nustatytoją (pranešusį vartotoją, pačią tiekimo įmonę);

14.3.2. riboto tiekimo faktą nustačiusio vartotojo pavadinimą, adresą, vartotojo nurodytą ribotą kiekį ir sutartinį kiekį, fakto patikrinimo išvadą;

14.3.3. įmonės nustatytų ribotą tiekimą patyrusių nebuitinių vartotojų (įskaitant ir pranešusį vartotoją) sąrašą, procentinį nuokrypį nuo sutartinio kiekio ir riboto tiekimo parų skaičių kiekvienam sąrašo vartotojui;

14.3.4. tiekimo ribojimo priežastį (tiekimo įmonės atsakomybė, Sistemos operatoriaus atsakomybė, force majeure arba išorinio poveikio priežastis).

14.4. Aprašo 14 punkte numatytas registras privalo būti pildomas taip, kad nebūtų įmanoma nepastebimai perrašyti jame esančių įrašų, laikantis chronologinės tvarkos, taip pat turi būti fiksuojama duomenų tvarkymo veiksmų istorija.

 

 

 

 

III SKYRIUS

Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybės rodikliai ir jų DIFERENCIJAVIMO principai

 

15. Gamtinių dujų įmonėms taikomi šie kokybės reikalavimai:

15.1. Perdavimo ar skirstymo sistemos techninė sauga. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius turi perduoti ar skirstyti dujas perdavimo ar skirstymo sistema be avarijų ir sutrikimų, apibrėžtų Energetikos įrenginių avarijų ir sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2010 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. 1-80 (toliau – Nuostatai) 16 ir 20 punktuose. Technologinės saugos kokybės rodikliai:

15.1.1. avarijų dėl Sistemos operatoriaus atsakomybės (žr. Aprašo 11.3 papunktį) magistraliniame ar skirstomajame dujotiekyje dažniai per ataskaitinį laikotarpį skaičiuojami kiekvieniems metams (t) kaip paskutinių 5 metų vidurkis:

 

;                           (8)

 

15.1.2. sutrikimų dėl operatoriaus atsakomybės (žr. Aprašo 11.3 papunktį) magistraliniame ar skirstomajame dujotiekyje dažniai per ataskaitinį laikotarpį skaičiuojami kiekvieniems metams (t) kaip paskutinių 5 metų vidurkis:

 

.                    (9)

 

15.2. Avarinės tarnybos paslaugos suteikimas lokalizuojant avarijas vartotojo sistemoje. Skirstymo sistemos operatorius teikia vartotojams avarinės tarnybos paslaugą, kuomet, gavęs buitinio vartotojo ar kito suinteresuoto asmens pranešimą apie dujų nuotėkį buitinio vartotojo sistemoje (taip pat ir daugiabučių namų bendrojo naudojimo dujų sistemoje), esant reikalui, vykstama patikrinti pranešimo ir pašalinti nuotėkio (atlikti avarijos lokalizavimo darbų). Paslaugai keliamas atvykimo laiku reikalavimas, t. y. atvykti per 60 min. tuo atveju, kai dėl buitinio vartotojo sistemos gedimo gresia avarija ar kyla pavojus žmonių gyvybei ir saugumui ar turtui. Avarinės tarnybos atvykimo laiku kokybės rodiklis yra atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba) per ataskaitinį laikotarpį:

 

∑(atvykimas laiku )

ATV(avarinė tarnyba) = 100 x ––––––––––––––––––––.                                                  (10)

∑(atvykimas)

 

15.3. Vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų ir skundų nagrinėjimo reikalavimas, kuriuo nustatoma, kad Sistemos operatorius ir tiekimo įmonė privalo per nustatytą laiką, t. y. 30 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui, nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui nuo prašymo ar skundo raštu ar el. paštu gavimo dienos, išnagrinėti raštu ir el. paštu gautus prašymus ir skundus ir pateikti išsamius bei motyvuotus raštiškus atsakymus. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku pateiktų atsakymų procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį:

 

∑(laiku išsiųstas atsakymas)

ATS = 100 x    ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––.                            (11)

∑(sistemos naudotojo ar vartotojo prašymas ir skundas)

 

15.4. Naujo vartotojo prašymo nagrinėjimas. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius turi informuoti vartotoją apie savo sprendimą dėl jo sistemos prijungimo ir siūlomas prijungimo sąlygas per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo arba jo paskutinio patikslinimo pateikimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį:

 

∑(laiku išsiųstas atsakymas naujam vartotojui)

ATS(naujas vartotojas) = 100 x ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––.   (12)

∑(prašymas prijungti)

 

15.5. Naujo vartotojo sistemos prijungimas pagal prijungimo sutartį. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius prijungia naujo vartotojo sistemą nustatytu prijungimo sutartyje laiku. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas) per ataskaitinį laikotarpį:

 

 

                                                           ∑(laiku neprijungtas naujas vartotojas)

NEPRIJ(naujas vartotojas) = 100 x –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––.                   (13)

∑(prijungimo sutartį pasirašęs naujas vartotojas)

 

15.6. Vartotojo informavimas apie planinį gamtinių dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimą, apie kurį vartotojas ar sistemos naudotojas buvo informuotas teisės aktuose arba sutartyje nustatytu laiku ir būdu. Šiuo reikalavimu nustatoma, kad Sistemos operatorius ir tiekimo įmonė prieš 5 kalendorines dienas privalo pranešti vartotojui apie planinį dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM per ataskaitinį laikotarpį:

 

∑(laiku išsiųsti pranešimai)

INFORM = 100 x  ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––.                      (14)

∑( išsiųstas pranešimas)

 

 

15.7. Vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų pakeisti tiekimo įmonę reikalavimas, kuriuo nustatoma, kad tiekimo įmonės pakeitimą gamtinių dujų įmonės turi įvykdyti per 3 savaites nuo prašymo pakeisti tiekėją pateikimo. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku įvykdytų prašymų pakeisti tiekėją procentinė dalis per ataskaitinį laikotarpį:

 

∑( laiku įvykdyti prašymai)

PAKEIST = 100 x    –––––––––––––––––––––––––––––.                                     (15)

∑( gauti prašymai)

 

 

16. Aprašo 15.1.1 ir 15.1.2 papunkčiuose nurodyti dažniai diferencijuojami:

16.1. pagal avarijų tipus, apibrėžtus Nuostatų 16.1 ir 16.2 papunkčiuose.

16.2. pagal sutrikimų tipus, apibrėžtus Nuostatų 20.1.1, 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 papunkčiuose.

17. Aprašo 15.1 – 15.6 papunkčiuose nurodyti kokybės rodikliai taikomi Sistemos operatoriams, o 15.3, 15.6, 15.7 papunkčiuose nurodyti kokybės rodikliai taikomi tiekimo įmonei.

18. Aprašo 15 punkte numatytus atvejus Sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre:

18.1. Aprašo 15.1 papunktyje numatytu atveju Sistemos operatorius formos duomenų laukus (skiltis) parenka iš Energetikos įrenginių avarijos ar sutrikimo tyrimo akto formos, kuri yra nustatyta Nuostatuose.

18.2. Aprašo 15.2 papunktyje numatytu atveju pranešimų (skambučių) apie nuotėkį registras privalo būti pildomas taip, kad nebūtų įmanoma nepastebimai perrašyti jame esančių įrašų, laikantis chronologinės tvarkos, taip pat turi būti fiksuojama duomenų tvarkymo veiksmų istorija. Registruojama:

18.2.1. pranešusio (paskambinusio) vartotojo ar kito suinteresuoto asmens vardas, pavardė, adresas;

18.2.2. pranešimo turinys;

18.2.3. pranešimo įregistravimo data, laikas;

18.2.4. avarinės tarnybos išvykimo ir atvykimo data, laikas;

18.2.5. avarinės tarnybos atvykimo trukmė (nuo įregistravimo iki atvykimo);

18.2.6. pranešimo įvertinimas ir problemos sprendimas;

18.2.7. reikalavimo įvykdymas (TAIP, NE).

18.3. Aprašo 15.3 papunktyje numatytu atveju sistemos naudotojo ar vartotojo prašymai ir skundai  registruojami:

18.3.1. sistemos naudotojo ar vartotojo pavadinimas, adresas, tipas (buitinis, nebuitinis);

18.3.2. prašymo ar skundo tema, turinys;

18.3.3. prašymo ar skundo įregistravimo data;

18.3.4. atsakymo išsiuntimo sistemos naudotojui ar vartotojui data;

18.3.5. išnagrinėjimo trukmė (nuo prašymo ar skundo įregistravimo iki atsakymo išsiuntimo);

18.3.6. prašymo ar skundo įvertinimas, sprendimas;

18.3.7. reikalavimo įvykdymas (TAIP, NE).

18.3.8. Aprašo 18.3 papunktyje numatytas registras privalo būti pildomas taip, kad nebūtų įmanoma nepastebimai perrašyti jame esančių įrašų, laikantis chronologinės tvarkos, taip pat turi būti fiksuojama duomenų tvarkymo veiksmų istorija.

18.4. Aprašo 15.4 papunktyje numatytu atveju Sistemos operatorius prašymą prijungti registruoja nurodydamas:

18.4.1. naujo vartotojo pavadinimą, adresą;

18.4.2. naujo vartotojo grupę pagal numatomą suvartojimą, kaip nustatyta Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikoje, patvirtintoje Tarybos 2013 m. rugsėjo 13 d. nutarimu Nr. O3-367 „Dėl Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Kainų metodika);

18.4.3. prašymo ir jo patikslinimų raštu įregistravimo datas;

18.4.4. atsakymo naujam vartotojui išsiuntimo datą;

18.4.5. išnagrinėjimo trukmę (nuo prašymo (jo paskutinio patikslinimo) įregistravimo iki atsakymo išsiuntimo), nuokrypis nuo 30 kalendorinių dienų termino;

18.4.6. reikalavimo įvykdymą (TAIP, NE), neįvykdymo atveju nurodant priežastį;

18.4.7. Aprašo 18.4 papunktyje numatytas registras privalo būti pildomas taip, kad nebūtų įmanoma nepastebimai perrašyti jame esančių įrašų, laikantis chronologinės tvarkos, taip pat turi būti fiksuojama duomenų tvarkymo veiksmų istorija.

18.5. Aprašo 15.5 papunktyje numatytu atveju Sistemos operatorius prijungimo sutartį registruoja nurodydamas:

18.5.1. naujo vartotojo pavadinimą, adresą;

18.5.2. naujo vartotojo grupę pagal numatomą suvartojimą, kaip nustatyta Kainų metodikoje;

18.5.3. prijungimo sutarties numerį, pasirašymo datą;

18.5.4. sutartyje nustatytą prijungimo datą;

18.5.5. prijungimo datą;

18.5.6. prijungimo trukmę (nuo sutarties pasirašymo iki prijungimo), nuokrypis nuo nustatytos prijungimo datos;

18.5.7. reikalavimo įvykdymą (TAIP, NE), neįvykdymo atveju nurodant priežastį ir jos grupę (force majeure, išorinis poveikis, operatoriaus atsakomybė).

18.5.8. Aprašo 18.5 papunktyje numatytas registras privalo būti pildomas taip, kad nebūtų įmanoma nepastebimai perrašyti jame esančių įrašų, laikantis chronologinės tvarkos, taip pat turi būti fiksuojama duomenų tvarkymo veiksmų istorija.

 

IV SKYRIUS

Gamtinių DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ MINIMALių KOKYBĖS LYGIų vertinimo tvarka

 

19. Minimalūs kokybės lygiai kiekvienai dujų įmonei nustatomi individualiai konkrečiam kainų ir (ar) pajamų viršutinių ribų reguliavimo periodui. Taryba, nustatydama (ar koreguodama) gamtinių dujų kainų ir (ar) pajamų viršutines ribas, patvirtina minimalius kokybės lygius individualiai kiekvienai dujų įmonei, kurie galios iki reguliavimo periodo pabaigos. Patikimumo rodikliams 2 metus iš eilės esant blogesniems nei Tarybos nustatyti, Taryba savo kompetencijos ribose atskiru sprendimu gali Sistemos operatoriui taikyti atskirą įpareigojantį sprendimą atsižvelgiant į Sistemos operatoriaus pateiktus argumentus ar pagrįstas priežastis.

20. Tiekimo įmonėms, kurių teikiamos paslaugos neatitinka nustatytų kokybės reikalavimų, Taryba energetikos veiklą reglamentuojančių teisės aktų galiojimo ribose gali skirti baudą, įspėjimą arba laikinai sustabdyti ar nutraukti leidimo vykdyti gamtinių dujų tiekimo veiklą, galiojimą.

21. Dujų įmonių teikiamų paslaugų minimalūs kokybės lygiai nustatomi kaip kokybės reikalavimų (rodiklių) minimalūs lygiai, nurodyti Aprašo 5 priede, ir yra suskaičiuojami, remiantis konkrečios dujų įmonės Aprašo 5 priede nurodytų metų kokybės rodiklių vidurkiu.

22. Pagal dujų įmonių pateiktas metines teikiamos paslaugos patikimumo ir kokybės rodiklių ataskaitas Taryba kasmet įvertina dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumą ir kokybę, atlikdama konkrečiai dujų įmonei nustatytų minimalių patikimumo ir kokybės lygių laikymosi analizę. Vertinimo išvadas Taryba skelbia viešai Tarybos interneto svetainėje. Vertinimo išvadose konstatuojama, ar dujų įmonės teikiamos paslaugos tenkina konkrečiai dujų įmonei nustatytus minimalius patikimumo ir kokybės lygius, nurodomos priežastys bei pateikiami paaiškinimai, jeigu dujų įmonės teikiamų paslaugų kokybė buvo blogesnė už nustatytus minimalius patikimumo ir kokybės lygius.

23. Dujų įmonės metinių kokybės rodiklių pokytis, palyginti su konkrečiai dujų įmonei Tarybos nustatytu minimaliu kokybės lygiu, įvertinamas nustatant (koreguojant) gamtinių dujų kainų ir (ar) pajamų viršutines ribas, vadovaujantis Kainų metodikoje ir Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikoje, patvirtintoje Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos  2018 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. O3E-314 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

Gamtinių DUJŲ ĮMONIŲ patikimumo ir kOKYBĖS RODIKLIŲ ataskaitų teikimas

 

24. Gamtinių dujų įmonė Tarybai pateikia:

24.1. Metams pasibaigus per 40 kalendorinių dienų metinę teikiamos paslaugos patikimumo ir kokybės rodiklių ataskaitą su minimalių kokybės lygių laikymosi analize:

24.1.1. perdavimo sistemos operatorius pagal Aprašo 1 priedo 1, 2, 3, 4 ir 5 lentelėse bei 4 priede pateiktas formas;

24.1.2. skirstymo sistemos operatorius pagal Aprašo 2 priedo 1, 2, 3, 4 ir 5 lentelėse bei 4 priede pateiktas formas;

24.1.3. tiekimo įmonė pagal Aprašo 3 priedo lentelėje pateiktą formą.

25. Aprašo 23 punkte nurodytas ataskaitas gamtinių dujų įmonės privalo pateikti elektronine forma Tarybos Duomenų surinkimo ir analizės informacinėje sistemoje (toliau – DSAIS). DSAIS sutrikimo atveju gamtinių dujų įmonės gali pateikti ataskaitas raštu, kartu nurodant konkrečias priežastis, dėl kurių ataskaitos teikiamos ne per DSAIS.

26. Paaiškėjus, kad pagal Aprašo nuostatas pateikta informacija yra netiksli, gamtinių dujų įmonės privalo nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, raštu informuoti Tarybą, nurodant, kokie duomenys ir dėl kokių priežasčių turi būti pakoreguoti, bei per 10 darbo dienų nuo informacijos pateikimo Tarybai, pateikti patikslintas reguliuojamos veiklos ataskaitas per DSAIS.

27. Jei per ataskaitinį laikotarpį nebuvo poreikio Aprašo 5 punkte nurodytai paslaugai, dujų įmonė neskaičiuoja faktinio tokios paslaugos kokybės lygio pagal Apraše pateiktas formules ir paslaugų patikimumo bei kokybės rodiklių ataskaitoje teikia nuorodą „nebuvo teikiama“ (n. t.).

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Asmenys, pažeidę Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

28. Ginčai dėl Aprašo laikymosi nagrinėjami įstatymų nustatyta tvarka.

29. Tarybos veikimas ar neveikimas gali būti skundžiami teisės aktuose numatyta tvarka.“

 

_________________

 

 

 

Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo

ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo

1 priedas

_______________________________________________________________

(įmonės pavadinimas)

_______________________________________________________________

(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA

 

20.... m. ........... .... d. Nr.

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.

 

1 lentelė. Perdavimo patikimumo rodikliai

Eilės Nr.

Nutraukimai

Nutraukimų skaičius

Suminė nutraukimų trukmė, val. ir min.

Atjungtų vartotojų skaičius

Pastabos

1.

Planuoti nutraukimai 

 

 

 

 

2.

Neplanuoti nutraukimai:

 

 

 

 

2.1.

dėl trečiųjų asmenų nesankcionuotų veiksmų

 

 

 

 

2.2.

dėl su operatoriumi suderintų veiksmų:

 

 

 

 

2.2.1.

neplanuoti sistemos gedimai

 

 

 

 

2.2.2.

neplanuoti įrangos gedimai

 

 

 

 

2.2.3.

neplanuoti rangovų veiksmai

 

 

 

 

2.2.4.

kiti atvejai (išvardinti)

 

 

 

 

2.3

dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

 

 

2.4.

dėl force majeure priežasčių

(*)

(*)

 

 

 

* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.

 

 

 

 

 

2 lentelė. Perdavimo avarijų rodikliai

Rodiklis

Avarijų perdavimo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1

Pastabos

sprogimai, gaisrai (pagal Nuostatų 16.1 punktą)

žala aplinkai (pagal Nuostatų 16.2 punktą)

tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 16.3 punktą)

visi tipai (Nuostatų 16.1, 16.2, 16.3 punktai)

Avarijų dažnis2

 

 

 

 

 

– iš jų dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

 

 

 

 

 

3 lentelė. Perdavimo sutrikimų rodikliai

Rodiklis

Sutrikimų perdavimo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1

Pastabos

tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 20.2.1 punktą)

tiekimo nutraukimas įmonei (pagal Nuostatų 20.2.2 punktą)

pavojingų medžiagų išleidimas (pagal Nuostatų 20.4 punktą)

visi tipai (Nuostatų 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktai)

Sutrikimų dažnis2

 

 

 

 

 

– iš jų dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

1 – Energetikos įrenginių avarijų ir veikimo sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatai (2010);

2 – paskutinių 5 metų vidurkis.

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.

 

 

 

 

 

 

 

 

4 lentelė. Nebuitinių vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų ir skundų operatoriui nagrinėjimo rodiklis

 

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Kokybės rodiklio reikšmė

Laiku išnagrinėti prašymą ar skundą (per 30 kalendorinių dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui)

Perdavimo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų  procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui)

(*)

 

* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.

 

5 lentelė. Vartotojų ir sistemos naudotojų informavimo apie planinį gamtinių dujų perdavimo nutraukimą rodiklis

 

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Kokybės rodiklio reikšmė

Laiku išsiųsti pranešimą vartotojui ir sistemos naudotojui apie planinį dujų perdavimo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu (prieš 5 kalendorines dienas vartotojui ir sistemos naudotojui)

Perdavimo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM (pranešimai perdavimo vartotojui ir sistemos naudotojui)

(*)

 

* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.

 

__________________

(pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 

 

 

 

Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų patikimumo

ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo

2 priedas

___________________________________________________

(įmonės pavadinimas)

 

(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

GAMTINIŲ DUJŲ SKIRSTYMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA

20.... m. ............ .... d. Nr.

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.

1 lentelė. Skirstymo patikimumo rodikliai

Eil. Nr.

Nutraukimai

SAIDI

SAIFI

Nutraukimų skaičius

Suminė nutraukimų trukmė, val. ir min.

Atjungtų vartotojų skaičius

Pastabos

 

 

1. Planuoti

nutraukimai

 

 

 

 

1.

Skirstymo sistema, iš jų:

 

 

 

 

 

 

1.1.

buitiniam vartotojui

 

 

 

 

 

 

1.2.

nebuitiniam vartotojui

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Neplanuoti

nutraukimai

 

 

 

 

2.

Skirstymo sistema, iš jų:

 

 

 

 

 

 

2.1.

dėl trečiųjų asmenų nesankcionuotų veiksmų

 

 

 

 

 

 

2.2.

dėl su operatoriumi suderintų veiksmų:

 

 

 

 

 

 

2.2.1.

sistemos gedimai

 

 

 

 

 

 

2.2.2.

įrangos gedimai

 

 

 

 

 

 

2.2.3.

rangovų veiksmai

 

 

 

 

 

 

2.2.4.

kiti atvejai (išvardinti)

(*)

(*)

 

 

 

 

2.3.

dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

 

 

 

 

2.4.

dėl force majeure priežasčių

 

 

 

 

 

 

2.5.

buitiniam vartotojui

 

 

 

 

 

 

2.6.

nebuitiniam vartotojui

 

 

 

 

 

 

 

* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.

2 lentelė. Skirstymo avarijų rodikliai

Rodiklis

Avarijų skirstymo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1

Pastabos

žala aplinkai (pagal Nuostatų 16.2 punktą)

tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 16.3 punktą)

visi tipai (Nuostatų 16.2, 16.3 punktai)

Avarijų dažnis2

 

 

 

 

– iš jų dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

 

 

 

3 lentelė. Skirstymo sutrikimų rodikliai

Rodiklis

Sutrikimų skirstymo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1

Pastabos

sprogimai, gaisrai (pagal Nuostatų 20.1.1 punktą)

tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 20.2.1 punktą)

tiekimo nutraukimas įmonei (pagal Nuostatų 20.2.2 punktą)

pavojingų medžiagų išleidimas (pagal Nuostatų 20.4 punktą)

visi tipai (Nuostatų 20.1.1, 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktai)

Sutrikimų dažnis2

 

 

 

 

 

 

– iš jų dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

1 Energetikos įrenginių avarijų ir veikimo sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatai (2010);

2 paskutinių 5 metų vidurkis.

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.

 

4 lentelė. Avarinės tarnybos atvykimų ir vartotojų bei sistemos naudotojų prašymų ir skundų nagrinėjimo kokybės rodikliai

Eil. Nr.

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Rodiklio reikšmė

Pastabos

1.

Avarinei tarnybai laiku atvykti pas buitinį vartotoją tikrinti jo pranešimo apie nuotėkį (per 60 min.)

Atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba)

(*)

 

2.

Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą ar skundą (per 30 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui, nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui)

Skirstymo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui)

(*)

 

 

* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.

 

 

 

5 lentelė. Vartotojų ir sistemos naudotojų informavimo apie planinį gamtinių dujų skirstymo nutraukimą rodiklis

 

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Kokybės rodiklio reikšmė

Laiku išsiųsti pranešimą vartotojui ir sistemos naudotojui apie planinį dujų skirstymo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu (prieš 5 kalendorines dienas vartotojui ir sistemos naudotojui).

Skirstymo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM (pranešimai skirstymo vartotojui ir sistemos naudotojui)

(*)

 

* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.

 

 

__________________

(pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

______________

 

Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų

patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo

3 priedas

___________________________________________________

(įmonės pavadinimas)

 

(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

GAMTINIŲ DUJŲ TIEKIMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA

 

20.... m. ........... .... d. Nr.

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.

Eil. Nr.

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Rodiklio reikšmė

Pastabos

1.

Tiekti dujas patikimai (nebuitiniams vartotojams sutartyse nustatytais kiekiais (ne mažiau kaip 85%)

Vidutinė ribojimų trukmė RIB(paros), tenkanti 1 nebuitiniam vartotojui:

dėl visų priežasčių

 

 

dėl tiekimo įmonės atsakomybės

 

 

2.

Dujų tiekimo nenutrūkstamumas (tiekti dujas buitiniams vartotojams be nutraukimų)

Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis NUTR(tiekimas, buitiniai) (dėl Aprašo 12 punkte nurodytų priežasčių)

dėl visų priežasčių

 

 

dėl tiekimo įmonės atsakomybės

(*)

 

Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui TRUKMĖ(tiekimas, buitiniai) (dėl Aprašo 12 punkte nurodytų priežasčių)

dėl visų priežasčių

 

 

dėl tiekimo įmonės atsakomybės

(*)

 

3.

Laiku išnagrinėti prašymą ar skundą (per 30 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui, nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai tiekimo įmonei)

(*)

 

4.

Laiku išsiųsti pranešimą vartotojui ir sistemos naudotojui apie planinį dujų tiekimo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu (prieš 5 kalendorines dienas vartotojui ir sistemos naudotojui).

Tiekimo įmonės laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM (pranešimai tiekimo įmonės vartotojui ir sistemos naudotojui)

(*)

 

5.

Laiku įvykdyti vartotojo prašymą pakeisti tiekimo įmonę (per 3 savaites nuo prašymo pateikimo)

Laiku įvykdytų prašymų pakeisti tiekėją procentinė dalis PAKEIST (prašymai tiekimo įmonei)

(*)

 

* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.

 

 

__________________

(pareigų pavadinimas)

_________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

______________

 

 

 

 

 

Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų

patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

___________________________________________________

(įmonės, filialo pavadinimas)

 


(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

NAUJŲ VARTOTOJŲ SISTEMŲ PRIJUNGIMO PRIE DUJŲ ĮMONIŲ SISTEMŲ PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA

 

20.... m. ................ .... d. Nr.

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.

Eil. Nr.

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Rodiklio reikšmė

Pastabos

1.

Laiku išsiųsti atsakymą naujam vartotojui į jo prašymą prijungti (per 30 kalendorinių d.)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(naujas vartotojas)

(*)

 

2.

Prijungti naujo vartotojo sistemą prijungimo sutartyje nustatytu laiku

Laiku neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas):

dėl visų priežasčių

 

 

dėl operatoriaus atsakomybės

(*)

 

 

* Nurodyti faktinę rodiklio reikšmę, o skliausteliuose nurodyti nustatytą minimalų kokybės lygį.

 

__________________

(pareigų pavadinimas)

___________

(parašas)

________________

(vardas ir pavardė)

______________

 

 

 

Gamtinių dujų įmonių teikiamų paslaugų

patikimumo ir kokybės rodiklių, jų įvertinimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

_______________ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PATIKIMUMO IR KOKYBĖS RODIKLIŲ MINIMALŪS LYGIAI

(pavadinimas)

 

Paslauga

Kokybės reikalavimas

Metinis kokybės rodiklis

Tarybos nustatytas kokybės rodiklio minimalus lygis

Perdavimas

Perdavimo patikimumas

Neplanuotų nutraukimų dėl operatoriaus atsakomybės skaičius, suminė trukmė NUTRAUKIMAI(perd. sistema), SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. perd. sistema)

3 metų vidurkis

Laiku išnagrinėti (per 30 kalendorinių dienų nebuitinio vartotojo ir sistemos naudotojo prašymą ar skundą)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui)

3 metų vidurkis

Laiku išsiųsti pranešimą vartotojui ir sistemos naudotojui apie planinį dujų perdavimo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu (prieš 5 kalendorines dienas vartotojui ir sistemos naudotojui)

Perdavimo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM (pranešimai perdavimo vartotojui ir sistemos naudotojui)

3 metų vidurkis

Skirstymas

Skirstymo patikimumas

Vidutinė neplanuotų nutraukimų trukmė ir skaičius vienam vartotojui dėl operatoriaus atsakomybės SAIDI, SAIFI

10 metų vidurkis

Avarinei tarnybai laiku (per 60 min.) atvykti pas buitinį vartotoją tikrinti jo pranešimo apie dujų nuotėkį (prireikus pašalinti dujų nuotėkį)

Atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba)

3 metų vidurkis

Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą (per 30 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui, nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui)

3 metų vidurkis

Laiku išsiųsti pranešimą vartotojui ir sistemos naudotojui apie planinį dujų skirstymo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu (prieš 5 kalendorines dienas vartotojui ir sistemos naudotojui).

Skirstymo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM (pranešimai skirstymo vartotojui ir sistemos naudotojui)

3 metų vidurkis

Tiekimas

Dujų tiekimo nenutrūkstamumas (tiekti dujas buitiniams vartotojams be nutraukimų)

Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis dėl tiekimo įmonės atsakomybės NUTR(tiekimas, buitiniai)

3 metų vidurkis

Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui dėl tiekimo įmonės atsakomybės TRUKMĖ (tiekimas, buitiniai)

3 metų vidurkis

Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą ar skundą (per 30 kalendorinių dienų buitiniam vartotojui, nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai tiekimo įmonei)

3 metų vidurkis

Laiku išsiųsti pranešimą vartotojui ir sistemos naudotojui apie planinį dujų tiekimo nutraukimą teisės aktuose arba sutartyje nustatytu būdu (prieš 5 kalendorines dienas vartotojui ir sistemos naudotojui).

Tiekimo įmonės laiku išsiųstų pranešimų procentinė dalis INFORM (pranešimai tiekimo įmonės vartotojui ir sistemos naudotojui)

3 metų vidurkis

Laiku įvykdyti vartotojo prašymą pakeisti tiekimo įmonę (per 3 savaites nuo prašymo pateikimo)

Laiku įvykdytų prašymų pakeisti tiekėją procentinė dalis PAKEIST (prašymai tiekimo įmonei)

3 metų vidurkis

Naujų vartotojų sistemų prijungimas prie dujų įmonių (perdavimo, skirstymo) sistemų

Laiku išsiųsti atsakymą naujam vartotojui į jo prašymą prijungti (per 30 kalend. d.)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(naujas vartotojas)

3 metų vidurkis

Prijungti naujo vartotojo sistemą prijungimo sutartyje nustatytu laiku

Laiku dėl operatoriaus atsakomybės neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas)

3 metų vidurkis

______________