Projektas

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

 

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. GRUODŽIO 11 D. NUTARIMO NR. 1950 „DĖL KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

 

2021 m. _________ __ d. Nr.      

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Pakeisti Kelių eismo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“:

1.1.      Pakeisti 3.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

3.1. Aptarnaujantysis transportas – transporto priemonės, priklausančios draudžiamaisiais kelio ženklais pažymėtoje zonoje esančioms įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms, toje zonoje gyvenantiems ar dirbantiems asmenims ar atvežančios į tą zoną krovinius arba atvykstančios jų paimti, įskaitant lengvuosius automobilius taksi arba lengvuosius automobilius, kuriais teikiamos keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą paslaugos, atvežančius į tą zoną keleivius arba atvykstančius jų paimti.“

1.2.    Papildyti nauju 3.3 papunkčiu:

3.3. Dviračių gatvė – kelias, kurio pradžia pažymėta kelio ženklu „Dviračių gatvė“, o pabaiga – „Dviračių gatvės pabaiga“.“

1.3.    Buvusį 3.3 papunktį laikyti 3.4 papunkčiu.

1.4.    Papildyti nauju 3.10 papunkčiu:

3.10. Lydintis asmuo – asmuo, lydintis eismo dalyvį arba jų grupę, ir turintis 18 metų.“

1.5.    Buvusius 3.10–3.18 papunkčius laikyti 3.11–3.19 papunkčiais.

1.6.      Pakeisti 3.13 papunktį ir jį išdėstyti taip:

3.13. Organizuota pėsčiųjų grupė – suplanuotu maršrutu keliu einančių žmonių grupė, lydima lydinčių asmenų.

1.7.    Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Eismą keliuose Lietuvos Respublikoje gali apriboti tik kelio ženklai, nurodyti Taisyklių 1 priede, prie kelio ženklų priskirtini kintamos informacijos kelio ženklai, kurių pavyzdžiai nurodyti Taisyklių 2 priede, kelių ženklinimas, nurodytas Taisyklių 3 priede, šviesoforai ir reguliuotojo signalai, nurodyti Taisyklėse ir kituose Lietuvos Respublikoje galiojančiuose teisės aktuose, susijusiuose su eismo reguliavimu. Jeigu kelio ženklo ir kelių ženklinimo reikalavimai skiriasi, reikia vadovautis kelio ženklu. Kai kelyje įrengti kintamos informacijos kelio ženklai, vadovaujamasi kintamos informacijos kelio ženklais. Reguliuotojo nurodymai turi pirmenybę šviesoforo signalų, kelio ženklų ir kelio ženklinimo, taip pat Taisyklių reikalavimų atžvilgiu. Eismo dalyviai privalo vadovautis jiems skirtais kelio ženklais.

1.8.    Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Eismo dalyviai, sudarę ar pastebėję kliūtį kelyje, sukėlę ar pastebėję jame pavojų, privalo šią kliūtį ar pavojų pašalinti, o negalėdami to padaryti – pranešti policijai ar kelio savininkui, pažymėti kliūtį ar pavojingą vietą ir visais įmanomais būdais įspėti apie kliūtį ar pavojų kitus eismo dalyvius.“

1.9.    Pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:

12. Eismo dalyviai privalo nedelsdami duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais ir jų lydimoms transporto priemonėms. Artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais ir jų lydimoms transporto priemonėms kelias duodamas tokia avarinio koridoriaus sudarymo tvarka:

12.1. kelyje, kur viena kryptimi yra viena eismo juosta, transporto priemonių vairuotojai, privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, kai jo nėra, – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto;

12.2. kelyje, kur viena kryptimi yra dvi ar daugiau eismo juostų, kraštinėje kairėje eismo juostoje esantys transporto priemonių vairuotojai privalo pasitraukti kuo kairiau prie pat važiuojamosios dalies, skirtos važiuoti ta kryptimi, atitinkamo krašto, o kitose eismo juostose, kurios yra dešiniau nuo kraštinės kairės eismo juostos, esantys transporto priemonių vairuotojai privalo pasitraukti kuo dešiniau, dešiniojo važiuojamosios dalies krašto arba kelkraščio link;

12.3. kelyje su skiriamąja juosta sustoti privalo tik ta pačia kryptimi judančios transporto priemonės.

1.10Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

„22. Motorinės transporto priemonės, traktoriaus, savaeigės mašinos vairuotojas, sustojęs tamsiuoju paros metu neapšviestame kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, išlipęs iš (nulipęs nuo) transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.“

1.11Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:

28. Reguliuojamoje sankryžoje ar pėsčiųjų perėjoje, kai šviesoforo ar reguliuotojo signalai leidžia važiuoti, vairuotojas privalo duoti kelią nespėjusiam pereiti važiuojamosios dalies pėsčiajam, kuris įžengė į ją esant leidžiančiam eiti signalui. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą einančiam pėsčiajam.“

1.12Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:

29. Jeigu šviesoforo arba reguliuotojo signalai draudžia važiuoti per pėsčiųjų perėją, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, šviesoforą, o jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją. Vairuotojams, kurie užsidegus geltonam (arba horizontalaus brūkšnio formos) šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn galėtų sustoti nurodytose vietose tik staigiai stabdydami, leidžiama važiuoti toliau.“

1.13Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

„33. Vairuotojams draudžiama perskirti organizuotą pėsčiųjų grupę.“

1.14Pakeisti 36 punktą ir jį išdėstyti taip:

36. Pėstieji privalo eiti šaligatviais, pėsčiųjų takais arba pėsčiųjų ir dviračių takais (pėstiesiems skirtos pusės) dešine puse, o ten, kur jų nėra, – kelkraščiu. Jeigu šaligatvio, pėsčiųjų tako, pėsčiųjų ir dviračių tako, kelkraščio nėra, leidžiama eiti viena eile važiuojamosios dalies pakraščiu.“

1.15Pakeisti 37 punktą ir jį išdėstyti taip:

37. Kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu einantys arba kelkraščiu riedučiais, riedlentėmis ar paspirtukais be variklio važiuojantys pėstieji turi judėti prieš transporto priemonių važiavimo kryptį.“

1.16Pakeisti 40 punktą ir jį išdėstyti taip:

40. Organizuotą vaikų iki 16 metų grupę vesti leidžiama tik šaligatviais, pėsčiųjų takais arba pėsčiųjų ir dviračių takais, o ten, kur jų nėra, – ir kelkraščiu, bet tik šviesiuoju paros metu, kai matomumas geras, ne daugiau kaip 2 eilėmis prieš transporto priemonių judėjimo kryptį (kai tai saugu) ir lydimą ne mažiau kaip 2 lydinčių asmenų. Lydintys asmenys turi eiti kolonos priekyje ir gale ir vilkėti ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais. Rekomenduojama ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais vilkėti visiems kelkraščiu einantiems organizuotos grupės vaikams“.

1.17Pakeisti 41 punktą ir jį išdėstyti taip:

41. Pėstieji, judėdami neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios dalies kraštu arba ten stovėdami tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, privalo su savimi turėti šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prie drabužių prisisegę kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje atšvaitą. Traukiamas (stumiamas) platesnis kaip 1 m vežimėlis turi būti su atšvaitais: kairėje vežimėlio pusėje iš priekio – baltu, o iš galo – raudonu.

1.18Pakeisti 48.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

48.7. važiuoti riedučiais, riedlentėmis ar paspirtukais be variklio važiuojamąja dalimi“.

1.19.  Pripažinti netekusiu galios 54 punktą.

1.20Pakeisti 55 punktą ir jį išdėstyti taip:

55. Važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas“.

1.21Pakeisti 59 punktą ir jį išdėstyti taip:

59. Dviračio vairuotojas, artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu“.

1.22Pakeisti 60 punktą ir jį išdėstyti taip:

60. Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas arba nėra eismo pirmumą nustatančių kelio ženklų, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones, išskyrus tuos atvejus, kai kerta išvažiavimus iš šalia kelio esančių teritorijų, gyvenamosios zonos, kiemo, stovėjimo aikštelės, kai kerta važiuojamąją dalį, į kurią kiti vairuotojai suka.“

1.23.  Pakeisti 64.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

64.1. važiuoti važiuojamąja dalimi, išskyrus Taisyklėse nustatytus atvejus;“.

1.24.  Pakeisti 73.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

73.1. žalias skritulio formos signalas leidžia eismą visomis kryptimis (tiesiai, į dešinę, į kairę, apsisukti);“.

1.25.  Pakeisti 73.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

73.2. žalias rodyklės (rodyklių) formos signalas tamsiame fone leidžia eismą rodyklės (rodyklių) nurodyta kryptimi (kryptimis); tą pačią reikšmę turi ir žalia rodyklė papildomoje šviesoforo sekcijoje; kai leidžiama sukti į kairę, leidžiama ir apsisukti;“.

1.26.  Pakeisti 73.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

73.3. žalias mirksintis signalas leidžia eismą ir informuoja, kad jo laikas baigiasi ir netrukus šviesoforo signalai pasikeis;“.

1.27.  Pakeisti 73.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

73.6. žalias signalas su juoda (juodomis) rodykle (rodyklėmis) leidžia eismą rodyklės (rodyklių) nurodyta kryptimi (kryptimis); kai leidžiama sukti į kairę, leidžiama ir apsisukti;“.

1.28.  Pakeisti 73.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

73.7. geltonas signalas draudžia eismą (išskyrus Taisyklių 29 ir 166 punktuose nurodytus atvejus) ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis; jeigu signale yra juoda (juodos) rodyklė (rodyklės), ji (jos) draudžia eismą rodyklės (rodyklių) nurodyta (nurodytomis) kryptimi (kryptimis) ir informuoja, kuria (kuriomis) kryptimi (kryptimis) bus leidžiama važiuoti įsijungus žaliam signalui; jeigu signale yra dviračio simbolis, signalas galioja tik dviračiams;“.

1.29.  Pakeisti 73.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

73.8. kartu įjungti geltonas ir raudonas signalai draudžia eismą ir informuoja, kad bus įjungtas žalias signalas;“.

1.30.  Pakeisti 73.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:

73.9. geltonas mirksintis signalas leidžia eismą ir informuoja, kad sankryža arba pėsčiųjų perėja nereguliuojama;“.

1.31.  Pakeisti 73.11 papunktį ir jį išdėstyti taip:

73.11. raudonas signalas arba du pakaitomis mirksintys raudoni signalai draudžia eismą; jeigu signale yra juoda (juodomis) rodyklė (rodyklės), ji (jos) draudžia eismą rodyklės (rodyklių) nurodyta (nurodytomis) kryptimi (kryptimis) ir informuoja, kuria (kuriomis) kryptimi (kryptimis) bus leidžiama važiuoti įsijungus žaliam signalui;“.

1.32.  Pakeisti 73.14 papunktį ir jį išdėstyti taip:

73.14. raudonas X formos signalas ir žalias žemyn nukreiptos rodyklės signalas (reversinis šviesoforas) atitinkamai draudžia arba leidžia važiuoti ta eismo juosta, virš kurios jie įrengti; jeigu reversiniame šviesofore yra geltonas įstrižai į dešinę arba į kairę nukreiptos rodyklės formos signalas, jis informuoja, kad važiuoti ta eismo juosta bus draudžiama, ir įpareigoja nedelsiant persirikiuoti į gretimą eismo juostą rodyklės nurodyta kryptimi; kai šviesoforai yra išjungti arba įjungtas geltonas signalas, įvažiuoti į eismo juostą, pažymėtą dviguba brūkšnine horizontaliojo ženklinimo linija, draudžiama.“

1.33Papildyti nauju 802 punktu:

802. Šviesoforų, skirtų maršrutiniam transportui, baltos spalvos signalai turi šias reikšmes:

802.1. „S“ formos signalas draudžia maršrutinio transporto eismą;

802.2. horizontalaus brūkšnio formos signalas draudžia maršrutinio transporto eismą (išskyrus Taisyklių 29 ir 166 punktuose nurodytus atvejus) ir informuoja, kad šviesoforo signalai pasikeis;

802.3. kartu įjungti „S“ formos ir horizontalaus brūkšnio formos signalai draudžia maršrutinio transporto eismą ir informuoja, kad bus įjungtas rodyklės (rodyklių) formos signalas;

802.4. rodyklės (rodyklių) formos signalas leidžia maršrutinio transporto eismą nurodyta (nurodytomis) kryptimi (kryptimis).“

1.34.  Pakeisti 91.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

91.1. priverstinai sustojus, kur sustoti arba stovėti draudžiama;“.

1.35.  Pakeisti 93 punktą ir jį išdėstyti taip:

93. Vairuotojas mokinių įlaipinimo (išlaipinimo) į (iš) mokyklinį (-io) autobusą (-o) metu privalo įjungti įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas. Mokykliniam autobusui judant draudžiama naudoti įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas.

1.36.  Pakeisti 104 punktą ir jį išdėstyti taip:

104. Persirikiuodamas vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms gretima eismo juosta ta pačia kryptimi. Jeigu ta pačia kryptimi važiuojančios transporto priemonės persirikiuoja kartu, vairuotojas privalo duoti kelią dešinėje esančiai transporto priemonei, išskyrus Taisyklių 112 punkte nurodytus atvejus.“

1.37.  Pakeisti 109 punktą ir jį išdėstyti taip:

109. Sukdamas į kairę (apsisukdamas) ne sankryžoje, vairuotojas privalo duoti kelią priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę važiuojančioms transporto priemonėms, o kur leidžiama lenkti, – ir lenkiančioms transporto priemonėms.“

1.38.    Pakeisti 112 punktą ir jį išdėstyti taip:

112. Jeigu yra greitėjimo juosta, skirta įvažiuoti į kelią, vairuotojas privalo važiuoti ja ir įsilieti į transporto srautą (persirikiuoti į kairiau esančią eismo juostą), duodamas kelią juo važiuojančioms arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančioms transporto priemonėms.“

1.39.    Pakeisti 120 punktą ir jį išdėstyti taip:

120. Krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji transporto priemonės masė (toliau – didžiausioji leidžiamoji masė) didesnė kaip 3,5 t, draudžiama važiuoti toliau nuo važiuojamosios dalies dešiniojo krašto negu antrąja eismo juosta, išskyrus tuos atvejus, kai jiems reikia sukti į kairę, apsisukti, apvažiuoti kliūtį, sustoti arba stovėti vienpusio eismo kelyje.“

1.40.    Pakeisti 123 punktą ir jį išdėstyti taip:

123. Mopedų, lengvųjų keturračių vairuotojai privalo važiuoti tik pirmąja nuo važiuojamosios dalies dešiniojo krašto eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus tuos atvejus, kai jiems reikia sukti į kairę, apsisukti, apvažiuoti kliūtį, važiuoti tiesiai, kai iš pirmosios eismo juostos leidžiama sukti tik į dešinę, sustoti arba stovėti vienpusio eismo kelyje.“

1.41.  Pakeisti 124 punktą ir jį išdėstyti taip:

124. Motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojams, vadeliotojams draudžiama važiuoti veja, šaligatviu, pėsčiųjų ar (ir) dviračių taku, dviračių juosta arba užvažiuoti ant jų, išskyrus tuos atvejus, kai užvažiuoti ant šaligatvio krašto leidžia stovėjimo būdą nurodantys kelio ženklai, o dviračių takas ar dviračių juosta pažymėti 1.14 horizontaliojo ženklinimo linija. Draudžiama važiuoti transporto priemonėmis skiriamąja juosta, pylimų ar iškasų šlaitais, grioviais, įvažiuoti į kelią ar nuvažiuoti nuo jo ne specialiai tam įrengtose vietose.“

1.42.  Pakeisti 131.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

131.6. keturračiais, galingaisiais keturračiais – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu;“.

1.43.    Pakeisti 131.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

131.7. traktoriais ir savaeigėmis mašinomis – ne didesniu kaip 50 km/h greičiu.“

1.44.    Pakeisti 132 punktą ir jį išdėstyti taip:

132. Jeigu važiavimo greitį nustato kelio ženklas, vairuotojas privalo vadovautis kelio ženklo reikalavimais, tačiau vairuotojo pasirinktas važiavimo greitis gyvenvietėje ir ne gyvenvietėje negali būti didesnis už Taisyklių 131 punkte atitinkamai transporto priemonei arba junginiui atitinkamame kelyje nustatytą didžiausią leistiną greitį.“

1.45.    Pakeisti 133 punktą ir jį išdėstyti taip:

133. Kelių ruožuose, kur eismo sąlygos leidžia saugiai važiuoti greičiau, kelio savininko sprendimu didžiausias leidžiamas greitis gali būti padidintas įrengus atitinkamus kelio ženklus.“

1.46.    Pakeisti 135.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

135.1. nepriklausomai nuo to, koks didžiausias leidžiamas greitis nustatytas kelio ženkle, viršyti transporto priemonės gamintojo nustatytą maksimalų greitį;“

1.47.    Pakeisti 136 punktą ir jį išdėstyti taip:

136. Lenkimas yra vienas pavojingiausių manevrų, todėl rekomenduojama vengti nebūtinų lenkimo manevrų. Prieš pradėdamas lenkti, vairuotojas privalo imtis papildomų atsargumo priemonių ir įsitikinti, kad:

136.1. nė vienas iš važiuojančių paskui jį vairuotojų nepradėjo jo lenkti;

136.2. transporto priemonės, važiuojančios priekyje ta pačia eismo juosta, vairuotojas nerodo kairiojo posūkio signalo;

136.3. lenkimui būtina eismo juostos dalis yra laisva ir nebus kliudoma priešpriešiais atvažiuojančioms transporto priemonėms;

136.4. lenkiant bus užtikrintas saugus atstumas nuo lenkiamos transporto priemonės;

136.5. baigdamas lenkti, jis galės grįžti į savo eismo juostą, nesukliudydamas lenkiamai transporto priemonei.“

1.48.    Pakeisti 143 punktą ir jį išdėstyti taip:

143. Neapšviestuose kelių ruožuose tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui sustoti leidžiama įjungus avarinę šviesos signalizaciją, o stovėti leidžiama tik stovėjimo aikštelėse arba už kelio ribų.“

1.49.    Pakeisti 151 punktą ir jį išdėstyti taip:

151. Priverstinai sustojęs ten, kur sustoti arba stovėti draudžiama, transporto priemonės vairuotojas privalo įjungti avarinę šviesos signalizaciją, jeigu tokia įrengta, ir (ar) pastatyti avarinio sustojimo ženklą, kaip nurodyta Taisyklių 92 punkte, ir kuo skubiau pašalinti transporto priemonę nuo kelio. Jeigu norima sustoti neapšviestame kelio ruože tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui ir avarinės šviesos signalizacijos nėra arba ji sugedusi, transporto priemonė turi būti pastatyta už kelio ribų. Jeigu to negalima padaryti, vietą būtina pažymėti taip, kaip nurodyta Taisyklių 92 punkte.“

1.50.    Pakeisti 152 punktą ir jį išdėstyti taip:

152. Greta skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele pažymėtų transporto priemonių savąją transporto priemonę vairuotojas privalo pastatyti taip, kad netrukdytų įlipti (išlipti) neįgaliesiems.“

1.51.  Papildyti nauju 1531 punktu:

1531. Elektromobilio ar kitos elektros varikliu varomos transporto priemonės, kurios įkrovimas baigtas, vairuotojas turi nedelsiant patraukti savo transporto priemonę iš elektromobilių įkrovimo vietos.“

1.52.  Pakeisti 159 punktą ir jį išdėstyti taip:

159. Jeigu vairuotojas negali nustatyti, kokia kelio danga, o pirmumo kelio ženklų, kelio ženklų „Sankryža su šalutiniu keliu“, „Šalutinis kelias iš dešinės“ arba „Šalutinis kelias iš kairės“ nėra, jis turi elgtis taip, lyg važiuotų šalutiniu keliu.

1.53.  Pakeisti 166 punktą ir jį išdėstyti taip:

166. Vairuotojui, kuris užsidegus geltonam (arba horizontalaus brūkšnio formos) šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn galėtų sustoti Taisyklių 165 punkte nurodytose vietose tik staigiai stabdydamas, leidžiama važiuoti toliau.

1.54.  Papildyti nauju 173.7 papunkčiu:

173.7. geležinkelio pervažoje delsti ar stoviniuoti, taip pat užtrukti ilgiau nei reikia ją pereiti ar pervažiuoti.“

1.55.  Pakeisti 174.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

174.2. sustoti arba stovėti, išskyrus specialiai tam skirtas aikšteles;“.

1.56.  Papildyti XXI1 skyriumi: 

XXI1 SKYRIUS

EISMAS DVIRAČIŲ GATVĖJE

1781. Dviračių gatvėje dviračių vairuotojams netaikomas šių Taisyklių 57 punkte nustatytas reikalavimas važiuoti kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto.

1782. Dviračių gatvėje draudžiama:

1782.1. važiuoti didesniu kaip 30 km/h greičiu;

1782.2. lenkti transporto priemones.“

1.57.  Pakeisti 168 punktą ir jį išdėstyti taip:

168. Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą ir judėdamas per ją, eismo dalyvis privalo vadovautis kelio ženklais, ženklinimu, užtvaro padėtimi, šviesoforų, garso ir geležinkelio pervažos budėtojų (reguliuotojų) signalais. Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą, eismo dalyvis visais atvejais privalo įsitikinti, kad prie geležinkelio pervažos neartėja bėginė transporto priemonė. Rekomenduojama, kad per geležinkelio pervažą judančius vaikus iki 12 metų lydėtų lydintis asmuo.“ 

1.58.  Pakeisti XXII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip: 

XXII SKYRIUS

MARŠRUTINIO TRANSPORTO PIRMENYBĖ IR EISMAS MARŠRUTINIAM TRANSPORTUI SKIRTOSE EISMO JUOSTOSE

1.59.  Pakeisti 181 punktą ir jį išdėstyti taip:

181. Kelyje, pažymėtame kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir (arba) raide „A“, kitoms transporto priemonėms važiuoti šia eismo juosta draudžiama.

1.60.  Papildyti nauju 1811 punktu:

1811. Kelyje, pažymėtame kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir (arba) žymėjimu „A+“, kitoms transporto priemonėms važiuoti šia eismo juosta draudžiama, išskyrus:

1811.1. dviračius, mopedus, motociklus;

1811.2. lengvuosius automobilius taksi;

1811.3. automobilius, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių;

1811.4. elektromobilius;

1811.5. automobilius, pažymėtus skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“, kuriuose važiuoja neįgalieji į (iš) švietimo įstaigą (-os) ar į (iš) neįgaliųjų dienos užimtumo centrą (-o).

1.61.  Pakeisti 185 punktą ir jį išdėstyti taip:

„185. Neįgaliųjų vežimėliais neįgaliesiems leidžiama važiuoti dešiniuoju važiuojamosios dalies pakraščiu (nesvarbu, ar yra kelkraštis, šaligatvis, pėsčiųjų takas, pėsčiųjų ir dviračių takas). Nepaisant to, esant galimybei rekomenduojama naudotis pėstiesiems skirta infrastruktūra. Neįgaliesiems važiuojant dešiniuoju važiuojamosios dalies pakraščiu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, neįgaliųjų vežimėlis turi būti su atšvaitais: kairėje neįgaliųjų vežimėlio pusėje iš priekio – baltu, o iš galo – raudonu.“

1.62.  Pakeisti 186 punktą ir jį išdėstyti taip:

186. Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, turintys leidimus naudoti mėlynus ir raudonus švyturėlius ir specialiuosius garso signalus, gali naudotis įjungtais mėlynais ir raudonais arba tik mėlynais švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais tik tuo atveju, kai tai būtina gelbėjant žmogaus gyvybę, sveikatą ar turtą, užtikrinant viešąją tvarką ir eismo saugumą, sulaikant įtariamus padariusius teisės pažeidimą asmenis, eskortuojant ir lydint Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatyme nurodytus saugomus asmenis. Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, važiuodami kelyje su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais (kurie turi būti matomi 360º kampu) ir specialiaisiais garso signalais, gali nepaisyti Taisyklių V, X, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XXI, XXII skyrių ir 1–3 priedų reikalavimų ir pasinaudoti pirmenybe tik tuo atveju, jeigu nepakenks eismo saugumui, ir tik tada, kai įsitikina, kad jiems duodamas kelias. Šia teise taip pat naudojasi transporto priemonių, kurias lydi specialiosios transporto priemonės, vairuotojai.“

1.63.  Pakeisti 189 punktą ir jį išdėstyti taip:

189. Keleivius vežti leidžiama tik tam skirtomis (arba specialiai tam pritaikytomis) transporto priemonėmis ir tik pagal konstrukciją keleiviams skirtose vietose. Krovininio automobilio kėbule keleivių vežimas draudžiamas, išskyrus keleivių vežimą kariuomenės poreikiams, pritaikius kėbulą keleiviams vežti.

1.64.  Pripažinti netekusiu galios 190 punktą.

1.65.  Pripažinti netekusiu galios 191 punktą.

1.66.  Pripažinti netekusiu galios 192 punktą.

1.67.  Pakeisti 193 punktą ir jį išdėstyti taip:

193. Ant vaikų (iki 16 metų) grupes vežančio autobuso priekio ir galo turi būti pritvirtinti skiriamieji ženklai, nurodyti Taisyklių 4 priede. Vaikus vežančio mokyklinio autobuso ir transporto priemonės su vaikų vežimo skiriamaisiais ženklais salone turi būti vienas lydintis asmuo. Mokinius vežant mokykliniu autobusu, lydinčio asmens funkcijas gali atlikti vairuotojas.

1.68.  Pakeisti 195.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

195.5. vežti keleivius priekabose, išskyrus keleivių vežimą motociklų šoninėse priekabose arba tam skirtose dviračių priekabose;“.

1.69.  Pakeisti 196 punktą ir jį išdėstyti taip:

196. Važiuodami transporto priemone su įrengtais saugos diržais, vairuotojas ir keleiviai privalo juos užsisegti. Jeigu autobuse įrengti saugos diržai, priešais kiekvieną sėdynę, ant sėdynės arba šalia jos matomoje vietoje turi būti pavaizduotas informacinis ženklas „Užsisek saugos diržą“. Rekomenduojama, kad prieš pradedant važiuoti keleiviai apie reikalavimą naudotis saugos diržais būtų informuojami žodžiu arba garso ir vaizdo priemonėmis.“

1.70.  Pakeisti 207 punktą ir jį išdėstyti taip:

207. Vežamo krovinio (keleivių) masė ir ašies (-ių) apkrova (-os) neturi būti didesnė (-ės) už Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir gamintojo nustatytas tai transporto priemonei. Traukiamos priekabos masė (su kroviniu ar be jo) neturi būti didesnė už Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir gamintojo nustatytą didžiausiąją leidžiamąją masę. Draudžiama motorine transporto priemone tempti ne motorinių transporto priemonių priekabas, taip pat ne motorine transporto priemone tempti motorinių transporto priemonių priekabas“.

1.71.  Pakeisti 217.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

217.10. užkėlus vežamos transporto priemonės dalį ant vežimėlio“.

1.72.  Pakeisti 1 priedą:

1.72.1. Pakeisti 1 punktą:

1.70.1.1. Pakeisti kelio ženklą Nr. 107 ir jį išdėstyti taip:

„107

Lygiareikšmių kelių sankryža

“.

1.72.2. Pakeisti 4 punktą:

1.72.2.1.   Pakeisti kelio ženklą Nr. 332 ir jį išdėstyti taip:

„332

Sustoti draudžiama

Draudžiama transporto priemonėms sustoti arba stovėti toje kelio pusėje, kurioje yra kelio ženklas, išskyrus sustojimą maršrutiniam transportui skirtose stotelėse. Negalioja skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele pažymėtoms transporto priemonėms. Jeigu naudojamas kartu su 1.4 ženklinimo linija, galioja iki šios linijos pabaigos“.

1.72.2.2.   Papildyti kelio ženklu Nr. 340:

„340

Motorinių dviračių eismas draudžiamas

Draudžiama važiuoti motoriniais dviračiais“.

1.72.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Galiojimo zoną turinčių draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 319, 325, 327, 329, 331–335 draudimai galioja nuo draudžiamojo kelio ženklo iki artimiausios sankryžos (įskaitant sankryžos plotą) ar važiuojamųjų dalių sankirtos (įskaitant sankirtos plotą) už draudžiamojo kelio ženklo, kurios pažymėtos pirmumo kelio ženklais, kelio ženklais „Lygiareikšmių kelių sankryža“, „Sankryža su šalutiniu keliu“, „Šalutinis kelias iš dešinės“, „Šalutinis kelias iš kairės“ arba „Eismas ratu“, o gyvenvietėse, kai nėra nurodytos sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos, – iki gyvenvietės pabaigos, pažymėtos nurodomuoju kelio ženklu „Gyvenvietės pabaiga“.

1.72.4. Pakeisti 8 punktą:

1.72.4.1.   Pakeisti kelio ženklą Nr. 529 ir jį išdėstyti taip:

„529

Stovėjimo ribotą laiką vieta

Stovėjimo vieta, kurioje transporto priemonėms leidžiama stovėti ne ilgiau, negu nurodyta, išskyrus skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele pažymėtas transporto priemones“.

 

1.72.4.2.   Pakeisti kelio ženklą Nr. 531 ir jį išdėstyti taip:

„531

Rezervuota stovėjimo vieta

Stovėjimo vieta, kurioje transporto priemonėms leidžiama stovėti tik su specialiais leidimais“.

 

1.72.4.3.   Pakeisti kelio ženklą Nr. 546 ir jį išdėstyti taip:

„546

Tunelis

Tunelyje draudžiama važiuoti atbulam, apsisukti, sustoti arba stovėti. Sustojus eismui, vairuotojas privalo išjungti variklį“.

 

 

1.72.4.4.   Papildyti kelio ženklu Nr. 559:

„559

Dviračių gatvė

Už kelio ženklo esančiame kelyje  galioja Taisyklių reikalavimai, nustatantys eismo tvarką dviračių gatvėje“.

 

1.72.4.5.   Papildyti kelio ženklu Nr. 560:

„560

Dviračių gatvės pabaiga

Vieta, nuo kurios negalioja eismo tvarką dviračių gatvėje nustatantys Taisyklių reikalavimai“.

 

1.72.5. Pakeisti 10 punktą:

1.72.5.1.   Pripažinti netekusiu galios kelio ženklą Nr. 717.

1.72.5.2.   Pripažinti netekusiu galios kelio ženklą Nr. 721.

1.72.6. Pakeisti 11 punktą:

1.72.6.1.   Pakeisti papildomą lentelę Nr. 831 ir ją išdėstyti taip:

„831

Stovėjimo būdas

Stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik motorinėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos, ir jų junginiams su priekabomis“.

 

1.72.6.2.   Pakeisti papildomą lentelę Nr. 832 ir ją išdėstyti taip:

„832

Stovėjimo būdas

Stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik motorinėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos, ir jų junginiams su priekabomis. Transporto priemonė turi stovėti palei pat šaligatvio kraštą, esantį arčiausiai prie važiuojamosios dalies“.

 

1.72.6.3.   Pakeisti papildomą lentelę Nr. 833 ir ją išdėstyti taip:

„833

Stovėjimo būdas

Stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik motorinėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos“.

 

1.72.6.4.   Pakeisti papildomą lentelę Nr. 834 ir ją išdėstyti taip:

„834

Stovėjimo būdas

Stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik motorinėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos“.

 

1.72.6.5.   Pakeisti papildomą lentelę Nr. 835 ir ją išdėstyti taip:

„835

Stovėjimo būdas

Stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik motorinėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos. Transporto priemonė turi stovėti palei pat šaligatvio kraštą, esantį arčiausiai prie važiuojamosios dalies“.

 

1.72.6.6.   Pakeisti papildomą lentelę Nr. 836 ir ją išdėstyti taip:

„836

Stovėjimo būdas

Stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik motorinėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos“.

 

1.72.6.7.   Pakeisti papildomą lentelę Nr. 837 ir ją išdėstyti taip:

„837

Stovėjimo būdas

Stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik motorinėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos“.

 

1.72.6.8.   Pakeisti papildomą lentelę Nr. 838 ir ją išdėstyti taip:

„838

Stovėjimo būdas

Stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik motorinėms transporto priemonėms, kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 3,5 tonos. Transporto priemonė turi stovėti palei pat šaligatvio kraštą, esantį arčiausiai prie važiuojamosios dalies“.

 

1.72.6.9.   Pakeisti papildomą lentelę Nr. 854 ir ją išdėstyti taip:

„854

Elektromobiliai

Nurodo, kad stovėjimo vieta skirta elektromobiliams ir kitoms elektros varikliais varomoms transporto priemonėms stovėti tik jų įkrovimo metu“.

 

1.73.  Pakeisti 3 priedą:

1.73.1. Pakeisti 1.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„1.4. Geltona ištisinė linija žymi vietas, kur uždrausta sustoti arba stovėti, gali būti naudojama eismo juostoms žymėti darbų vietoje. Šią liniją kirsti draudžiama. Jeigu geltona ištisinė linija naudojama su baltomis ženklinimo linijomis, žyminčiomis eismo juostas, reikia vadovautis geltona ištisine linija.

 

“.

 

1.73.2. Pakeisti 1.21 papunktį ir jį išdėstyti taip:

1.21. Raidė „A“ žymi eismo juostą, skirtą tik maršrutiniam transportui, arba maršrutinio transporto stotelę, išskyrus Taisyklių 182 punkte nustatytą atvejį.

 

“.

 

1.73.3. Papildyti nauju 1.211 papunkčiu:

1.211. Žymėjimas „A+“ žymi eismo juostą, skirtą maršrutiniam transportui ir Taisyklių 1811 punkte išvardytoms transporto priemonėms, išskyrus Taisyklių 182 punkte nustatytą atvejį.

 

“.

 

1.73.4. Pakeisti 1.28 papunktį ir jį išdėstyti taip:

1.28. Užrašu „TAKSI“ gali būti žymimos lengvųjų automobilių taksi stovėjimo vietos.

 

“.

1.73.5. Pripažinti netekusiu galios 1.29 papunktį.

1.73.6. Pakeisti 1.30 papunktį ir jį išdėstyti taip:

1.30. Elektromobilių simboliu gali būti žymimos stovėjimo vietos, skirtos elektromobiliams ir kitoms elektros varikliais varomoms transporto priemonėms stovėti tik jų įkrovimo metu.

 

“.

1.74.  Pakeisti 4 priedą:

1.74.1. Pakeisti 4 priedo žymą ir ją išdėstyti taip:

Kelių eismo taisyklių
4 priedas

1.74.2. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Kurčiųjų vairuojamų automobilių priekis ir galas gali būti pažymėti skritulio formos 160 mm skersmens skiriamuoju ženklu su trimis 40 mm skersmens juodais skrituliukais, išdėstytais įsivaizduojamo lygiakraščio trikampio, nukreipto smaigaliu žemyn, kampuose.

 

 

1.74.3. Pakeisti 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

9. Transporto priemonės, kurią vairuoja teisę naudoti skiriamąjį ženklą „Neįgalusis“ turintys neįgalieji arba juos vežantys asmenys, priekis ir galas gali būti pažymėti kvadratiniais mėlynais skiriamaisiais ženklais „Neįgalusis“ su baltu apvadu ir baltu kelio ženklo „Neįgalieji“ simboliu. Kvadrato kraštinės ilgis – 100 mm, apvado plotis – 10 mm. Teisę naudoti skiriamąjį ženklą „Neįgalusis“ turintys asmenys turi turėti tai patvirtinantį dokumentą.

 

 

2.  Nustatyti, kad:

2.1. šis nutarimas, išskyrus 1.69, 1.72.5.1 ir 1.72.5.2 papunkčius, įsigalioja 2021 m. liepos 1 d.;

2.2. šio nutarimo 1.69, 1.72.5.1 ir 1.72.5.2 papunkčiai įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

 

 

 

Susisiekimo ministras