Projektas Nr. 12TS-234
JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
SPRENDIMAS |
DĖL SPECIALIOJO DAUGIABUČIŲ NAMŲ RĖMIMO FONDO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. lapkričio 7 d. Nr. 1TS-
Jonava
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 13 punktu, Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
PATVIRTINTA
Jonavos rajono savivaldybės tarybos
2024 m. lapkričio d.
sprendimu Nr. 1 TS -
SPECIALIOJO DAUGIABUČIŲ NAMŲ RĖMIMO FONDO NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.
2. Specialiojo daugiabučių namų rėmimo fondo (toliau - fondas) paskirtis - teikti paramą daugiabučių namų savininkams, šalinant jų valdomų daugiabučių namų techninius defektus, kurie kelia grėsmę namo ar atskirų jo konstrukcijų stabilumui ar žmonių saugumui, atnaujinant bendrojo naudojimo inžinerinę sistemą.
3. Parama teikiama butų ir kitų patalpų savininkų bendrijoms, daugiabučių namų butų savininkams, kurie yra sudarę ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistravę jungtinės veiklos sutartį ir daugiabučiams namams, kuriems savivaldybės vykdomoji institucija yra paskyrusi bendrojo naudojimo objektų administratorių. Parama skiriama tokiomis dalimis: 80 proc. daugiabučiams namams, kuriems savivaldybės vykdomoji institucija yra paskyrusi bendrojo naudojimo objektų administratorių, 20 proc. butų ir kitų patalpų savininkų bendrijoms, daugiabučių namų butų savininkams, kurie yra sudarę ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistravę jungtinės veiklos sutartį. Jeigu iki einamųjų metų lapkričio 1 d. vienos iš grupių yra nepanaudotų lėšų ir yra tikimybė, kad lėšos bus nepanaudotos, tuomet fondo taryba gali likusias lėšas skirti kitos grupės pateiktoms paraiškoms apmokėti.
4. Fondo nuostatai reglamentuoja fondo tarybos funkcijas, atsakomybę ir atskaitomybę, sprendimų priėmimą, lėšų naudojimą.
II. FONDO LĖŠŲ ŠALTINIAI
III. FONDO LĖŠŲ SKYRIMO, NAUDOJIMO IR KONTROLĖS TVARKA
7. Fondo lėšos gali būti skiriamos:
8. Fondo lėšomis gali būti finansuojama (faktinės darbų vertės):
8.3. namo bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų: vandentiekio ir nuotėkų stovų bei magistralinių vamzdynų remontui (statinio inžinerinės sistemos, skirtos dviejų ir daugiau inžinerinės sistemos naudotojų poreikiams tenkinti) - 20%;
8.5. modernizuotų daugiabučių defektų šalinimo išlaidoms, statinio garantinio (5 metų laikotarpiu), kurių rangovai yra bankrutavę. Komisijos sprendimu skiriama kompensuojama pinigų suma pagal finansines galimybes.
10. Finansavimas negali būti skiriamas daugiabučiams namams, kurie dalyvauja Lietuvos Respublikos skiriamos paramos projektuose, kurių priemonės apima fondo finansuojamus darbus.
Finansuojama dalis atitinka aukščiau nurodytiems darbams nurodytiems procentams.
11. Fondo lėšų naudojimo tvarka:
11.1. Daugiabučių namų valdytojai, vadovaudamiesi šių nuostatų 7–8 punktais, pateikia fondo tarybai rašytinius prašymus su pridėtomis planuojamų vykdyti darbų sąmatomis, atliktų statinio techninės priežiūros aktų, kuriuose nustatyti remonto darbai kopijas ir planais (brėžiniais) su matmenimis iš projekto arba kadastro duomenų bylos ir nurodo butų ir kitų patalpų savininkų šiam tikslui skiriamas lėšas ir (ar) skolinamas lėšas, rangovo bankrutavimą patvirtinančius dokumentus (teismo nutartį).
11.2. Pareiškėjui atlikus darbus ir nepateikus reikiamų dokumentų fondo nuostatų priede arba pateikus ne visus dokumentus, paraiška nebus svarstoma;
11.3. fondo taryba, atsižvelgdama į fonde turimas (numatomas turėti) lėšas ir pateiktų projektų tikslingumą ir ekonomiškumą, priima sprendimą dėl paramos dydžio ir lėšų skyrimo, nustato rėmimo eiliškumą, pirmiausia lėšas skiriant avaringumo požymių turintiems pastatams remontuoti, taip pat namams, kuriuose santykinai didesnė patalpų savininkų dalis yra bedarbiai, neįgalieji, pensininkai, socialinės pašalpos gavėjai, ir apie tai paskelbia viešai savivaldybės tinklalapyje www.jonava.lt, projektai, kurių svarstymui neužtenka fonde turimų lėšų, persikelia į kitus metus, pareiškėjui siunčiama fondo tarybos posėdžio protokolo kopija su sprendimu dėl pareiškėjo prašymo;
11.4. apmokėjimui gauti buhalterijai pateikiama fondo tarybos posėdžio protokolo kopija su sprendimu dėl dalinio finansavimo;
11.5. skirtos lėšos pagal fondo tarybos sprendimus pervedamos per 30 dienų laikotarpį po pateiktų dokumentų: už darbus, medžiagas, paslaugas. Dokumentai darbų daliniam finansavimui pateikiami pagal fondo nuostatų priedą. Statybos darbų, paslaugų pirkimą daugiabučių namų valdytojas ar jo įgaliota įmonė privalo vykdyti vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais nustatyta tvarka.
IV. FONDO TARYBOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Fondo taryba sudaroma rajono Savivaldybės tarybos sprendimu iš 8 narių, į kurią įeina rajono Savivaldybės tarybos nariai, rajono Savivaldybės administracijos atstovai, daugiabučių namų bendro naudojimo objektų administratorius.
14. Fondo tarybos nario kadencija - 4 metai. Kadencijų skaičius neribojamas. Fondo tarybos narį turi teisę atšaukti jį paskyrusi institucija. Fondo tarybos narys turi teisę atsistatydinti dar nepasibaigus kadencijai. Šiais atvejais skiriamas naujas Fondo tarybos narys.
16. Fondo tarybos pirmininkas:
16.2. veikia fondo tarybos vardu, atstovauja fondui valstybės, savivaldybės institucijose, kitose įstaigose ir organizacijose;
18. Fondo tarybos posėdžius kviečia tarybos pirmininkas, esant reikalui fondo tarybos posėdį gali inicijuoti ir kiti fondo tarybos nariai.
19. Fondo tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia fondo tarybos pirmininko balsas. Posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Fondo tarybos narių.
20. Fondo tarybos posėdžiai protokoluojami. Protokolus pasirašo fondo tarybos pirmininkas ir sekretorius. Nepritarę sprendimui įrašo savo atskirą nuomonę ir pasirašo. Protokolai registruojami per elektroninę dokumentų valdymo sistemą, užregistravus pateikiama Apskaitos skyriui per 10 d.d. Protokolai archyvuojami rajono Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka.
Specialiojo daugiabučių namų
rėmimo fondo nuostatų
priedas
Pateikiami dokumentai patvirtinantys
atliktus darbus ir darbų kainą
Darbai vykdomi samdant rangovą |
Rangos darbų sutartis |
Rangos darbų sąmata |
Atliktų darbų aktas |
Sąskaita faktūra (skirto dalinio finansavimo sumai) |
Planas (brėžinys) su matmenimis iš projekto arba kadastro duomenų bylos |
Statinio apžiūros aktas, kuriame nustatytas remonto būtinumas. |
JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBAI
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
(prie sprendimo projekto)
DĖL SPECIALIOJO DAUGIABUČIŲ NAMŲ RĖMIMO FONDO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO |
2024-11-
Sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai.
Sprendimo projekto tikslas – pakeisti specialiojo daugiabučių namų rėmimo fondo nuostatus. Pakeisti dalinai finansuojamas priemones ir paramos dydį, įvertinus gaunamų paraiškų projektus skirti tikslinę paramą avaringumo požymius turinčius objektus.
Teisinis reglamentavimas, kuriuo vadovaujantis parengtas sprendimo projektas.
Sprendimo projektas teikiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 13 punktu.
Keičiami ar naikinami teisės aktai.
Naikinamas 2024 m. vasario 15 d. Jonavos rajono savivaldybės tarybos sprendimo Nr. 1TS-9 “Dėl specialiojo daugiabučių namų rėmimo fondo nuostatų patvirtinimo ir fondo tarybos sudarymo” 2 p.
PATVIRTINTA
Jonavos rajono savivaldybės tarybos
2024 m. lapkričio d.
sprendimu Nr. 1 TS -
SPECIALIOJO DAUGIABUČIŲ NAMŲ RĖMIMO FONDO NUOSTATAI
I BENDROJI DALIS
1. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.
2. Specialiojo daugiabučių namų rėmimo fondo (toliau – fondas) paskirtis – teikti paramą daugiabučių namų savininkams, šalinant jų valdomų daugiabučių namų techninius defektus, kurie kelia grėsmę namo ar atskirų jo konstrukcijų stabilumui ar žmonių saugumui, atnaujinant bendrojo naudojimo inžinerinę sistemą.
3. Parama teikiama butų ir kitų patalpų savininkų bendrijoms, daugiabučių namų butų savininkams, kurie yra sudarę ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistravę jungtinės veiklos sutartį ir daugiabučiams namams, kuriems savivaldybės vykdomoji institucija yra paskyrusi bendrojo naudojimo objektų administratorių. Parama skiriama tokiomis dalimis: 80 proc. daugiabučiams namams, kuriems savivaldybės vykdomoji institucija yra paskyrusi bendrojo naudojimo objektų administratorių, 20 proc. butų ir kitų patalpų savininkų bendrijoms, daugiabučių namų butų savininkams, kurie yra sudarę ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistravę jungtinės veiklos sutartį. Jeigu iki einamųjų metų lapkričio 1 d. vienos iš grupių yra nepanaudotų lėšų ir yra tikimybė, kad lėšos bus nepanaudotos, tuomet fondo taryba gali likusias lėšas skirti kitos grupės pateiktoms paraiškoms apmokėti.
4. Fondo nuostatai reglamentuoja fondo tarybos funkcijas, atsakomybę ir atskaitomybę, sprendimų priėmimą, lėšų naudojimą.
5. Fondas sudaromas Jonavos rajono savivaldybės tarybos sprendimu. Šio fondo lėšomis disponuoja Jonavos rajono savivaldybės tarybos sudaryta fondo taryba. Fondas nėra juridinis asmuo.
II FONDO LĖŠŲ ŠALTINIAI
III FONDO LĖŠŲ SKYRIMO, NAUDOJIMO IR KONTROLĖS TVARKA
7. Fondo lėšos gali būti skiriamos:
8. Fondo lėšomis gali būti finansuojama (faktinės darbų vertės):
8.3. namo bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų: vandentiekio ir nuotėkų stovų bei magistralinių vamzdynų remontui (statinio inžinerinės sistemos, skirtos dviejų ir daugiau inžinerinės sistemos naudotojų poreikiams tenkinti) – 20%;
8.5. modernizuotų daugiabučių defektų šalinimo išlaidoms, statinio garantinio (5 metų laikotarpiu), kurių rangovai yra bankrutavę. Paraiška priimama vieną kartą vienam daugiabučiui. Maksimali kompensuojama suma 10 000 Eur su PVM. – 50%, Komisijos sprendimu skiriama kompensuojama pinigų suma pagal finansines galimybes.
10. Finansavimas negali būti skiriamas daugiabučiams namams, kurie dalyvauja Lietuvos Respublikos skiriamos paramos projektuose, kurių priemonės apima fondo finansuojamus darbus.
Finansuojama dalis atitinka aukščiau nurodytiems darbams nurodytiems procentams.
11. Fondo lėšų naudojimo tvarka:
11.1. Daugiabučių namų valdytojai, vadovaudamiesi šių nuostatų 7.1. – 7.6., 7 - 8 punktais, pateikia fondo tarybai rašytinius prašymus su pridėtomis planuojamų vykdyti darbų sąmatomis, atliktų statinio techninės priežiūros aktų, kuriuose nustatyti statinio defektai ir remonto darbai kopijas ir planais (brėžiniais) su matmenimis iš projekto arba kadastro duomenų bylos ir nurodo butų ir kitų patalpų savininkų šiam tikslui skiriamas lėšas ir (ar) skolinamas lėšas, rangovo bankrutavimą patvirtinančius dokumentus (teismo nutartį).
11.2. Pareiškėjui atlikus darbus ir nepateikus reikiamų dokumentų pagal fondo nuostatų priedą arba pateikus ne visus dokumentus, paraiška nebus svarstoma;
11.3. fondo taryba, atsižvelgdama į fonde turimas (numatomas turėti) lėšas ir pateiktų projektų tikslingumą ir ekonomiškumą, priima sprendimą dėl paramos dydžio ir lėšų skyrimo, nustato rėmimo eiliškumą, pirmiausia lėšas skiriant avaringumo požymių turintiems pastatams remontuoti, taip pat namams, kuriose santykinai didesnioji patalpų savininkų dalis yra bedarbiai, neįgalieji, pensininkai, socialinės pašalpos gavėjai, ir apie tai paskelbia viešai savivaldybės tinklalapyje www.jonava.lt, projektai, kurių svarstymui neužtenka fonde turimų lėšų, persikelia į sekančius metus, pareiškėjui siunčiama fondo tarybos posėdžio protokolo kopija su sprendimu dėl pareiškėjo prašymo;
11.4. apmokėjimui gauti buhalterijai pateikiama fondo tarybos posėdžio protokolo kopija su sprendimu dėl dalinio finansavimo;
11.5. skirtos lėšos pagal fondo tarybos sprendimus pervedamos per 30 kalendorinių dienų laikotarpį po pateiktų dokumentų: už darbus, medžiagas, paslaugas. Dokumentai darbų daliniam finansavimui pateikiami pagal fondo nuostatų priedą. Statybos darbų, paslaugų pirkimą daugiabučių namų valdytojas ar jo įgaliota įmonė privalo vykdyti vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais nustatyta tvarka.
IV FONDO TARYBOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Fondo taryba sudaroma rajono Savivaldybės tarybos sprendimu iš 8 narių, į kurią įeina rajono Savivaldybės tarybos nariai, rajono Savivaldybės administracijos atstovai, daugiabučių namų bendro naudojimo objektų administratorius.
14. Fondo tarybos nario kadencija – 4 metai. Kadencijų skaičius neribojamas. Fondo tarybos narį turi teisę atšaukti jį paskyrusi institucija. Fondo tarybos narys turi teisę atsistatydinti dar nepasibaigus kadencijai. Šiais atvejais skiriamas naujas Fondo tarybos narys.
16. Fondo tarybos pirmininkas:
16.2. veikia fondo tarybos vardu, atstovauja fondui valstybės, savivaldybės institucijose, kitose įstaigose ir organizacijose;
18. Fondo tarybos posėdžius kviečia tarybos pirmininkas, esant reikalui fondo tarybos posėdį gali inicijuoti ir kiti fondo tarybos nariai.
19. Fondo tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia fondo tarybos pirmininko balsas. Posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Fondo tarybos narių.
20. Fondo tarybos posėdžiai protokoluojami. Protokolus pasirašo fondo tarybos pirmininkas ir sekretorius. Nepritarę sprendimui įrašo savo atskirą nuomonę ir pasirašo. Protokolai registruojami per elektroninę dokumentų valdymo sistemą, užregistravus pateikiama buhalterijai per 10 darbo dienų Protokolai archyvuojami rajono Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka.
V FONDO ATSKAITOMYBĖ IR ATSAKOMYBĖ
Specialiojo daugiabučių namų
rėmimo fondo nuostatų
priedas
Pateikiami dokumentai patvirtinantys
atliktus darbus ir darbų kainą
Darbai vykdomi samdant rangovą |
Rangos darbų sutartis |
Rangos darbų sąmata |
Atliktų darbų aktas |
Sąskaita faktūra (skirto dalinio finansavimo sumai) |
Planas (brėžinys) su matmenimis iš projekto arba kadastro duomenų bylos |
Statinio apžiūros aktas, kuriame nustatytas remonto būtinumas. |