|
|
Projektas |
|
|
|
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS METROPOLITENO ĮGYVENDINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-2375(3)
2018 m. _________ __ d. Nr.
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Seimo valdybos 2017 m. lapkričio 15 d. sprendimo Nr. SV-S-471 „Dėl teisės aktų projektų išvadų“ 1.1 papunktį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projektui Nr. XIIP-2375(3) (toliau – įstatymo projektas), tačiau siūlyti jį tikslinti atsižvelgiant į toliau išdėstytas pastabas ir pasiūlymus:
1. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektas nustato tik kai kuriuos iš įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje nurodytų reguliuojamų teisinių santykių, siūlytina tikslinti įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalį (atsisakyti perteklinių, įstatyme neaptartų teisinių santykių) arba įstatymo projektą papildyti įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje nurodytomis nuostatomis (pvz., Lietuvos Respublikos Vyriausybės, investuotojų funkcijomis, jų ir metropolitenų projektų įgyvendinimo bendrovių tarpusavio santykių bendraisiais principais.
2. Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymo 5 straipsnis, kuriame nurodomos transporto rūšys, neapibrėžia bėginio transporto (metropoliteno) kaip atskiros transporto rūšies. Atsižvelgiant į tai, siūlytina patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 1 ir 6 dalyse pateiktų sąvokų apibrėžtis ir tiksliai nurodyti, kokia transporto rūšimi laikytinas metropoliteno transportas, arba parengti Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymo pakeitimo įstatymo projektą ir jame apibrėžti bėginio transporto (metropoliteno) sąvoką.
3. Siūlytina Įstatymo projekto 5 straipsnio 2 punkto formuluotę investicijos valdžios ir privataus subjektų partnerystės pagrindu suderinti su Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme vartojamomis sąvokomis ir pakeisti į valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutarties pagrindu.
4. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymo 17 straipsnis nenumato maksimalaus koncesijos sutarties termino, siūlytina atsisakyti 6 straipsnio 1 dalies nuostatos, kad koncesijos sutartis dėl metropoliteno projekto įgyvendinimo gali būti sudaroma ilgesniam kaip 25 metų laikotarpiui.
5. Siūlytina patikslinti įstatymo projekto 6 straipsnio 3 dalies nuostatas ir nurodyti, kad metropoliteno sistemos statybai suteikiamas žemės sklypas ir žemės gelmių ertmės, o ne teritorijos.
6. Įstatymo projekto 7 straipsnis apibrėžia metropoliteno projekto įgyvendinimą taikant institucinės viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdą, kuris nenurodytas įstatymo projekto 5 straipsnyje.
7. Siekiant teisinio reguliavimo aiškumo įstatymo projekto 8 straipsnio 1 dalyje siūlytina nurodyti konkrečius teisės aktus, kuriais vadovaujantis bus nustatomos metropoliteno ribos. Taip pat ir kituose įstatymo projekto straipsniuose, siekiant aiškumo, siūlytina pateikti nuorodas į kitus teisės aktus (pvz., įstatymo projekto 4 straipsnio 2 dalis, 5 straipsnis, 8 straipsnio 2 dalis, 10 straipsnio 3 dalis).
8. Įstatymo projekte neapibrėžtas įstatymo projekto 9 straipsnio 3 ir 6 dalių santykis: sertifikatų išdavimo metropoliteno įmonėms ir kitus teisinius santykius pagal įstatymo projekto 9 straipsnio 3 dalies nuostatas siūloma reglamentuoti įstatyme, o pagal to paties straipsnio 6 dalį tokius pačius teisinius santykius reglamentuojančią tvarką siūloma pavesti nustatyti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymo 5 straipsnio nuostatas reikalavimas metropoliteno įmonėms įgyti sertifikatą, jo išdavimo sąlygos, metropoliteno įmonės teisės ir pareigos, atsisakymo išduoti sertifikatą, jo galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo, galiojimo panaikinimo pagrindai turi būti nustatomi įstatymu. Be to, atsižvelgiant į tai, kad reikalavimas metropoliteno įmonei būti sertifikuotai laikytinas ūkinės veiklos ribojimu ir prilygintinas licencijavimui, siūlytina įstatymo projektą papildyti nuostatomis, reglamentuojančiomis esmines sertifikavimo sąlygas, taip pat ūkinės veiklos vykdymo sąlygas ir priežiūrą, ūkinės veiklos vykdytojo teises ir pareigas.
9. Įstatymo projekto 10 straipsnio 2 dalies nuostatos dėl viešųjų paslaugų sutarčių sudarymo, 11 straipsnio nuostatos dėl Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo taikymo ir valstybės institucijų įgaliojimų civilinės saugos srityje siūlytina atsisakyti, nes jos nenustato savarankiško reguliavimo, o tik atkartoja kitų įstatymų nuostatas.