Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS FIZINIAMS ASMENIMS „FINANSINIŲ PRIEMONIŲ TAIKYMO GAMINANTIEMS VARTOTOJAMS DIDINANT ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS IŠTEKLIŲ SOCIALINĮ PRIEINAMUMĄ“, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. d. Nr. D1-
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymo 10 straipsniu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymą“ 1.2 papunktį:
1. T v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės fiziniams asmenims „Finansinių priemonių taikymo gaminantiems vartotojams didinant atsinaujinančių energijos išteklių socialinį prieinamumą“, tvarkos aprašą (pridedama).
2. Nustatau, kad šio įsakymo nuostatos taikomos projekto registracijos formoms, pateiktoms po šio įsakymo įsigaliojimo.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2020 m. d.
įsakymu Nr. D1-
DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS FIZINIAMS ASMENIMS „FINANSINIŲ PRIEMONIŲ TAIKYMO GAMINANTIEMS VARTOTOJAMS DIDINANT ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS IŠTEKLIŲ SOCIALINĮ PRIEINAMUMĄ“ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klimato kaitos programos priemonės fiziniams asmenims „Finansinių priemonių taikymas gaminantiems vartotojams (fiziniams asmenims) didinant atsinaujinančių energijos išteklių socialinį prieinamumą“, tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato projekto registracijos formų pateikimo, vertinimo, kompensacinių išmokų pateikimo, skyrimo ir įsipareigojimų vykdymo priežiūros tvarką ir sąlygas. Taip pat nustato bendruosius reikalavimus tinkamoms finansuoti išlaidoms.
2. Kompensacinės išmokos fiziniams asmenims teikiamos pagal Klimato kaitos programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – Metinė sąmata), patvirtintoje aplinkos ministro įsakymu, ir Programos lėšų naudojimo metinės sąmatos detalizuojančiame plane (toliau – Metinę sąmatą detalizuojantis planas), patvirtintame aplinkos ministro įsakymu, patvirtintą numatytą priemonę „Finansinių priemonių taikymas gaminantiems vartotojams didinant atsinaujinančių energijos išteklių socialinį prieinamumą“, siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.
3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) administruoja Programą nustatydama ir skirdama lėšas kompensacinėms išmokoms.
4. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) viešai skelbia kvietimus teikti projekto registracijos formas, vykdo projektų vertinimą ir atranką, kompensacinių išmokų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, vadovaudamasi Tvarkos aprašu, metine sąmata ir metinę sąmatą detalizuojančiu planu.
5. Ministerija, skirdama Programos lėšas fizinių asmenų kompensacinėms išmokoms, o Agentūra, vykdydama fizinių asmenų projektų vertinimą ir atranką, kompensacinių išmokų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko asmens duomenis.
6. Projektų administravimo ir priežiūros tikslais tvarkomi šie asmens duomenys:
6.3. kiti su kompensacinių išmokų skyrimu aktualūs duomenys (banko sąskaitos numeris, unikalus individualaus gyvenamojo namo ir buto numeris (dviejų butų pastate), žemės sklypo identifikacinis numeris, diegiamas įrenginys, bendrasavininkiai, individualaus gyvenamojo namo statybos baigtumo metai ir procentai, juridinę teisę į turtą suvaržantys veiksniai, informacija apie diegiamų įrenginių kainas.).
7. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi 5 metus po kompensacinės išmokos skyrimo, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, tarp jų ir tie, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugojimui pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą.
8. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
8.1. atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos – suprantamos kaip technologijos, generuojančios elektros energiją iš saulės šviesos.
8.2. įtampos keitiklis (inverteris) – elektrinis įtaisas su valdomais ventiliais (tiratronais, eksitronais, tiristoriais), keičiantis nuolatinę elektros srovę ar įtampą kintamąją srovę ar įtampą.
8.3. pareiškėjas – fizinis asmuo, nustatyta tvarka užpildęs Agentūros parengtą projekto registracijos formą ir įgyvendinantis projektą;
8.4. projekto registracijos forma – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, kuriuo pareiškėjas užsiregistruoja ir įsipareigoja įgyvendinti projektą norėdamas gauti kompensacinę išmoką;
8.5. kompensacinė išmoka – Tvarkos aprašo nustatyta tvarka fiziniams asmenims teikiama finansinė parama, skirta pareiškėjo lėšomis įgyvendinto projekto išlaidoms kompensuoti;
8.6. išlaidų kompensavimo prašymas – pareiškėjo Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos prašymas kompensuoti projekto išlaidas, kurį pareiškėjas užpildo norėdamas gauti kompensacinę išmoką;
8.7. individualusis gyvenamasis namas (toliau – namas) – gyvenamosios paskirties vieno buto pastatas arba butas gyvenamosios paskirties dviejų butų pastate;
II SKYRIUS
SĄLYGOS KOMPENSACINĖMS IŠMOKOMS GAUTI
9. Remiama veikla – iki 10 kW galios saulės elektrinių, skirtų elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms:
10. Maksimalus kompensacinės išmokos dydis vienam pareiškėjui yra 14 500 Eur. Kompensacinės išmokos dydis pareiškėjui apskaičiuojamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 32 punkte aprašytu skaičiavimu pagal nustatytą 1 kW fiksuotąjį įkainį 381 Eur/kW padauginus iš projekto registracijos formoje nurodytos planuojamos įrengti įrangos galios (kW).
11. Jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos ant, ar integruojamos į pastato sieną, ar stogą (ar jų dalį) pareiškėjas projektą turi įgyvendinti:
11.1. Lietuvos Respublikoje nuosavybės teise valdomame name (dvibučių pastatų atveju butuose (ar bute), kurie Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo nustatyta tvarka suformuoti kaip atskiri nekilnojamojo turto objektai name ir jiems suteikti unikalūs numeriai), kurio statyba teisės aktų nustatyta tvarka yra užbaigta ir pastatas yra įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre;
11.2. namas, kuriame įgyvendinamas projektas, negali būti areštuotas (įstatymų nustatyta tvarka ir sąlygomis taikomas priverstinis fizinio asmens nuosavybės teisės į turtą arba atskirų jos sudedamųjų dalių – valdymo, naudojimosi ar disponavimo – laikinas apribojimas siekiant užtikrinti įrodymus, civilinį ieškinį, galimą turto konfiskavimą, taip pat baudų ir nesumokėtų įmokų išieškojimą, kreditorių reikalavimų patenkinimą ar kitų asmens įsipareigojimų įvykdymą).
11.3. name, kuriame įgyvendinamas projektas, neturi būti vykdoma ūkinė – komercinė veikla. Jei nustatoma, kad pareiškėjas vykdo ūkinę – komercinę veiklą, finansavimas neskiriamas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas gali pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad ūkinė – komercinė veikla nurodytame pastate nevykdoma.
12. Saulės elektrinę galima įsirengti ir ant kito pastato esančio greta gyvenamojo namo, nurodyto projekto registracijos formoje, kuris nuosavybės teise priklauso pareiškėjui, tačiau įrengta saulės elektrinė turi būti prijungta prie registracijos formoje nurodyto gyvenamojo namo elektros įvado.
Arba
13. Jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos ant žemės) pareiškėjas projektą turi įgyvendinti nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype. Žemės sklypas turi būti įregistruotas Valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registre.
14. Jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos nutolusio nuo pareiškėjo elektros energijos, skirtos savo namų ūkio reikmėms, vartojimo vietos bet kokiais teisėtais pagrindais (pvz. nuosavybės teisė, nuoma, panauda ir pan.) valdomo žemės sklypo valdymo juridinis faktas turi būti įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre. Nuomos ar panaudos sutartis turi galioti ne mažiau kaip 6 metus nuo projekto registracijos formos pateikimo Agentūrai dienos.
15. Pareiškėjas ne vėliau kaip per 9 mėnesius nuo kvietimo teikti projekto registracijos formas pabaigos dienos turi įgyvendinti projektą (t. y. pareiškėjas projektą turi įgyvendinti: įrengti Tvarkos aprašo 21 punkte nurodytą įrangą ir Agentūrai pateikti tinkamai užpildytą išlaidų kompensavimo prašymą su privalomais pateikti dokumentais).
16. Pareiškėjas užtikrina, kad projekte numatytos išlaidos nebus finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų kitų nacionalinių programų.
17. Pareiškėjas dėl Tvarkos aprašo 42 punkte keliamų reikalavimų nevykdymo turi būti nepraradęs teisės kreiptis ir gauti kompensacinę išmoką iš Programos lėšų.
18. Kompensacinė išmoka nerezervuojama ir neteikiama, kai paramos prašoma tuo pačiu unikaliu numeriu registruotam namui, ar žemės sklypui, kuriam jau buvo rezervuota ar išmokėta kompensacinė išmoka iš Programos Priemonės arba 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-V-114 priemonės „Elektros energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos įrenginių įrengimas namų ūkiuose“ ir 04.1.1-LVPA-V-115 priemonės „AIE namų ūkiams“.
19. Kompensacinės išmokos teikiamos fiziniams asmenims po kvietimo teikti paraiškas per 90 dienų sudariusiems paskolos su finansų ar kredito įstaiga su pradiniu iki 30 proc. įnašu mažos iki 10 kW galios saulės elektrinių, skirtų elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms įsirengimui. Paskolos suma negali būti mažesnė už sumą, apskaičiuotą pagal fiksuotą įkainį remiam elektrinės galingumui įrengti. Paskolos sutartis turi būti sudaryta tarp pareiškėjo ir finansų ar kredito įstaigos.
20. Paskolos sutartis mažos iki 10 kW galios saulės elektrinės, skirtos elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms įsirengimui turi būti sudaryta ne trumpesniam nei 3 metų laikotarpiui. Paskola gali būti grąžinama anksčiau, nei paskolos sutartyje nustatytas terminas, bet ne anksčiau kaip po 3 metų nuo paskolos suteikimo dienos. Pareiškėjas privalo informuoti Agentūrą, jeigu planuoja grąžinti paskolą anksčiau, nei paskolos sutartyje nustatytas terminas. Nustačius, kad pareiškėjas grąžina paskolą anksčiau, nesilaiko šio punkto nuostatų, pareiškėjas privalo grąžinti išmokėtą subsidiją į Agentūros atsiskaitomąją sąskaitą.
21. Tinkamos finansuoti išlaidos:
21.1. saulės elektrinės iki 10 kW įsigijimas. Pareiškėjas gali įsigyti ir didesnę nei 10 kW galios saulės elektrinę, tačiau kompensacinė išmoka mokama tik už saulės elektrinės iki 10 kW įsigijimą ar įrengimą;
21.2. saulės moduliai, atitinkantys Europos Sąjungos standartus įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, jiems turi būti suteikta 10 m. produkto garantija ir 25 m. 80 proc. efektyvumo garantija. Moduliai privalo turėti CE ženklą ir turėti pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65);
21.3. įtampos keitiklis (inverteris) turi būti tinkamas saulės elektrinių įrengimui ir atitikti Europos Sąjungos standartus įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, jam turi būti suteikta 5 m. produkto garantija. Įtampos keitiklis turi turėti pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65).
III SKYRIUS
PROJEKTO REGISTRACIJOS FORMŲ TEIKIMAS
22. Įsigaliojus einamųjų metų sąmatą detalizuojančiam planui, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų, jeigu Metinę sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyta kitaip, Agentūra savo interneto svetainėje paskelbia kvietimus teikti projekto registracijos formas (toliau – kvietimas) ir kitą reikalingą informaciją.
23. Projekto registracijos formos teikiamos per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Kvietime gali būti nustatyti kiti projekto registracijos formų pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinės galimybės nepakankamos ir (ar) laikinai neužtikrinamos.
24. Pareiškėjas projekto registracijos formoje turi nurodyti ketinamo įsigyti įrangos įrengimo būdą: įrengimas elektros energijos vartojimo vietoje ar įrengimas geografiškai nutolusiose nuo elektros energijos vartojimo vietose ir gyvenamojo namo unikalų numerį (jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos ant, ar integruojamos į pastato sieną, ar stogą (ar jų dalį); žemės sklypo unikalų numerį (jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos ant žemės sklypo unikalų numerį (jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus įrengiamos ant žemės); nurodyti ketinamos įsigyti įrangos galingumą (įrengtąją saulės fotomodulių galią); nurodyti ketinamos įsigyti įrangos įrengimo būdą; įsipareigoti įsigyti naują (nenaudotą) įrangą.
25. Pareiškėjas projekto registracijos formoje įsipareigoja:
25.1. įdiegti projekto registracijos formoje nurodytą įrangą, kuriai sudaryta tikslinės paskolos sutartis pagal 20-21 punktų nuostatas;
26. Kartu su projekto registracijos forma privalomi pateikti dokumentai:
26.1. laisvos formos bendrasavininkių (bendraturčių) sutikimas įgyvendinti projektą, jei yra namo bendrasavininkių (bendraturčių);
26.2. notaro patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas ir VĮ Registrų centro įgaliojimų registre įregistruotas (https://igaliojimai.lt/) įgaliojimas atstovauti pareiškėją, jei pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (pateikti projekto registracijos formą ir/ar pateikti išlaidų kompensavimo prašymą ir (ar) apmokėti išlaidas ir pan.);
IV SKYRIUS
PROJEKTO REGISTRACIJOS FORMŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
28. Agentūra per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo pabaigos, jei Metiniame sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyta kitaip, vykdo projekto registracijos formų vertinimą, vadovaudamasi prioritetiniais atrankos kriterijais, nurodytais Tvarkos aprašo 1 lentelėje. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams skiriami balai.
1 lentelė. Prioritetiniai atrankos kriterijai.
Prioritetinis projektų atrankos kriterijaus (toliau – kriterijus) pavadinimas |
Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai
|
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
Kriterijaus svorio koeficientas |
Gyvenamojo namo (buto) apsirūpinimo šiluma būdas |
Vertinama, ar projekto metu elektros energijai gaminti diegiamų technologijų sugeneruota energija bus naudojama gyvenamajame pastate, neprijungtame prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos. Pagal šį atrankos kriterijų vertinamas gyvenamojo namo (buto) šildymo būdas: - aukštesnis balas skiriamas projektams, kuriuose elektros energiją iš atsinaujinančių išteklių gaminančios technologijos, bus skirtos prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos neprijungtiems gyvenamiesiems namams (butams); - žemesnis balas skiriamas projektams, kuriuose elektros energiją iš atsinaujinančių išteklių gaminančios technologijos, bus skirtos centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos prijungtiems gyvenamiesiems namams (butams). Balų skaičiavimas: 1. jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos bus skirtos prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos neprijungtiems gyvenamiesiems namams (butams), skiriami 5 balai; 2. jei atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, bus skirtos prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos prijungtiems gyvenamiesiems namams (butams), skiriamas 1 balas. |
50 |
10 |
Atsinaujinančių išteklių energiją naudojančių technologijų galia |
Vertinama namų ūkyje elektros energijai gaminti diegiamos technologijos galia, tarpusavyje lyginant diegiamų technologijų galingumą: - aukštesnis balas skiriamas projektams, kuriais bus įdiegtos iki 5 kW galios atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, skirtos elektros energijos gamybai; - žemesnis balas skiriamas projektams, kuriais bus įdiegtos didesnės kaip 5 kW bet ne daugiau kaip 10 kW galios atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, skirtos elektros energijos gamybai. Balų skaičiavimas: 1. jei bus įdiegtos iki 5 kW galios atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, skiriami daugiausiai 5 balai; 1.1. kai galia iki 2 kW imtinai (5 balai); 1.2. kai galia nuo 2,01 kW iki 3 kW imtinai (4,5 balo); 1.3. kai galia nuo 3,01 kW iki 4 kW imtinai (4 balai); 1.4. kai galia nuo 4,01 kW iki 5 kW imtinai (3,5 balo);
2. jei bus įdiegtos didesnės kaip 5 kW bet ne daugiau kaip 10 kW galios atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos, skiriama daugiausiai 2,5 balo. 2.1. kai galia nuo 5,01 kW iki 6 kW imtinai (2,5 balo); 2.2. kai galia nuo 6,01 kW iki 7 kW imtinai (2 balai); 2.3. kai galia nuo 7,01 kW iki 8 kW imtinai (1,5 balo); 2.4. kai galia nuo 8,01 kW iki 9 kW imtinai (1 balas); 2.5. kai galia nuo 9,01 kW iki 10 kW imtinai (0,5 balo); 2.6. kai galia virš 10 kW (0 balų); |
50 |
10 |
Suma |
100 |
|
30. Agentūra iš pateiktų ir įvertintų projekto registracijos formų sudaro ir patvirtina projektų registracijos sąrašą, kuriame projekto registracijos formos išdėstomos pagal bendrą (suminį) suteiktų balų skaičių (nuo didžiausio iki mažiausio). Jeigu projektai surenka vienodą balų skaičių ir jiems finansuoti nepakanka kvietimui skirtos lėšų sumos, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal pirmąjį prioritetinį projektų atrankos kriterijų. Jei projektai vienodai įvertinti pagal šį prioritetinį kriterijų, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą prioritetinį kriterijų.
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS
31. Tinkamos projekto išlaidos yra numatytos projekto registracijos formoje nurodytam įrenginiui įsigyti pagal nurodytą saulės elektrinės galią ir patirtos nuo einamųjų metų Programos lėšų naudojimo sąmatą detalizuojančio plano įsigaliojimo dienos.
32. Tinkamos finansuoti išlaidos apskaičiuojamos pagal nustatytą 1 kW fiksuotąjį įkainį 381 Eur/kW padauginus iš projekto registracijos formoje nurodytos planuojamos įrengti įrangos galios (kW).
33. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
33.1. išlaidos, kurios finansuotos (apmokėtos) ar priimtas sprendimas jas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;
33.2. jei įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose nurodytas fizinio asmens, pateikusio projekto registracijos formą (arba jei išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašyti pastato bendraturčio vardu, bendraturčio), PVM mokėtojo kodas. Visais atvejais, jei įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose nurodyto fizinio asmens, pateikusio projekto registracijos formą (arba jei išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašyti pastato bendraturčio vardu, bendraturčio) PVM traukiamas į ataskaitą, finansavimas neskiriamas;
33.4. fizinių asmenų, nevykdančių savarankiškos prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklos pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn išlaidos;
33.5. fizinių asmenų, vykdančių savarankišką prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklą pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo sau, namo bendrasavininkiui (bendraturčiui) ar įgaliotam asmeniui, išlaidos;
33.6. išlaidos, kai (PVM) sąskaitos faktūros, prekių paslaugų pirkimo - pardavimo kvitai už patirtas išlaidas išrašyti ir (ar) apmokėti ne pareiškėjo, jo įgalioto asmens ar bendrasavininkio vardu;
33.7. išlaidos, kurioms neišrašytos (nepateiktos) (PVM) sąskaitos faktūros ar prekių paslaugų pirkimo - pardavimo kvitai;
VI SKYRIUS
IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS, KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA
34. Įgyvendinęs projektą iki Tvarkos aprašo 15 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo pabaigos datos, jei Metiniame sąmatą detalizuojančiame plane nenustatyti kiti terminai, pareiškėjas per APVIS pateikia Agentūrai išlaidų kompensavimo prašymą kartu su privalomais pateikti dokumentais. Gali būti nustatyti ir Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt paskelbti kiti išlaidų kompensavimo prašymo pateikimo būdai ir tvarka, jei APVIS funkcinės galimybės nepakankamos ir (ar) laikinai neužtikrinamos.
35. Su išlaidų kompensavimo prašymu privalomi pateikti dokumentai:
35.1. paskolos sutarties sudarytos pagal 20-21 punkto reikalavimus kopija ir dokumentus nurodančius paskolos grąžinimo grafiką;
35.2. įrangos, atitinkančios nustatytus reikalavimus, įsigijimą (tapimą elektrinės valdytoju)
pagrindžiančių dokumentų kopijas;
35.3. įrangos, atitinkančios 21 punkte nustatytus reikalavimus patvirtinančių dokumentų kopijas (įrenginio pasas ir (ar) techninė specifikacija);
35.5. gaminančio vartotojo sutarties su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi kopijas;
35.6. saulės elektrinę įrengusio rangovo, teisės aktų nustatyta tvarka atestuoto eksploatuoti ir (ar) įrengti elektros įrenginius, deklaraciją.
36. Agentūra, gavusi išlaidų kompensavimo prašymą, faktinę kompensacinę išmoką nustato vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą įrodančiais dokumentais, neviršijant projekto registracijos formoje nurodytos prašomos kompensacinės išmokos sumos.
37. Jeigu su išlaidų kompensavimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) išlaidų kompensavimo prašymas užpildytas netinkamai, nenurodant duomenų, kurių trūkstant Agentūra negali išmokėti pareiškėjui kompensacinės išmokos, pareiškėjas per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 7 kalendorinės dienos ir ne ilgesnį kaip 14 kalendorinių dienų, turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti išlaidų kompensavimo prašymą. Jei per nurodytą terminą išlaidų kompensavimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir nenurodomos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti išlaidų kompensavimo prašymo, ar nurodytos priežastys nepripažįstamos svarbiomis, išlaidų kompensavimo prašymas atmetamas.
38. Agentūra įvertina pateiktą tinkamai įformintą išlaidų kompensavimo prašymą su visais privalomais pateikti dokumentais ir, jei projektas patenka į atrinktų patikrai vietoje sąrašą, atlieka patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, vadovaudamasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka. Jei nėra nustatomi trūkumai, išlaidų kompensavimo prašymas apmokamas.
39. Išlaidų kompensavimo prašymas apmokamas ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tinkamai įforminto išlaidų kompensavimo prašymo ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos.
40. Kilus įtarimų dėl projekto pažeidimų Agentūra atlieka patikrą projekto įgyvendinimo vietoje:
40.1. kai pareiškėjas negali pateikti ir (ar) nepateikia įdiegto energiją generuojančio įrenginio nuotraukų, iš kurių galima būtų nustatyti, kad diegiamas įrenginys yra pareiškėjo faktiškai įdiegtas projekto diegimo vietoje;
40.2. nustatoma, kad pareiškėjas teikė netikslią, neišsamią, klaidinančią informaciją apie projekto įgyvendinimą, arba kyla abejonių, ar projektas buvo įgyvendintas laiku ir (arba) tinkamai;
41. Neteisingai apskaičiuotą ir pareiškėjui pervestą kompensacinę išmoką pareiškėjas įsipareigoja grąžinti Agentūrai per 14 kalendorinių dienų nuo pareikalavimo dienos.
42. Kai patvirtintame projektų registracijos sąraše esantis pareiškėjas negali projekto įgyvendinti iki Tvarkos aprašo 14 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, jis apie tai ne vėliau kaip iki metų, kai yra pateikęs registracijos formą, gruodžio 1 d. turi informuoti Agentūrą. Jeigu pareiškėjas neįgyvendina projekto ir (ar) nepateikia išlaidų kompensavimo prašymo kartu su privalomais pateikti dokumentais iki Tvarkos aprašo 14 punkte nurodyto projekto įgyvendinimo pabaigos arba raštu neinformuoja Agentūros, kad negalės įgyvendinti projekto iki metų, kai pareiškėjas pateikė projekto registracijos formą, gruodžio 1 d., jei metiniame sąmatą detalizuojančiame plane nenumatyti kiti terminai, jis netenka teisės kreiptis ir gauti kompensacinę išmoką iš Programos lėšų vienerius metus nuo metų, einančių po metų, kai paskelbtas kvietimas.
VII SKYRIUS
ĮSIPAREIGOJIMŲ, ATSIRADUSIŲ GAVUS KOMPENSACINĘ IŠMOKĄ, PRIEŽIŪRA
43. Agentūra per penkerių metų laikotarpį nuo išlaidų kompensavimo prašymo apmokėjimo dienos turi teisę bet kada atlikti patikras projekto įgyvendinimo vietoje ir prašyti pateikti su projekto veikla susijusius dokumentus. Pareiškėjui nevykdant Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, Agentūra turi teisę iš pareiškėjo pareikalauti grąžinti jam išmokėtą kompensacinę išmoką.
44. Už suteiktas finansavimo lėšas įsigytą įrangą pareiškėjas įsipareigoja išlaikyti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo kompensacinės išmokos gavimo dienos, t. y. be Agentūros sutikimo neparduoti ir neperleisti kitam asmeniui. Pareiškėjui pažeidus šį punktą, Agentūra susigrąžina kompensacinę išmoką proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais).
45. Pareiškėjas įsipareigoja nekeisti gaminančio vartotojo sutartyse su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi nurodytų vartojimo objektų 5 metus ir visą pagamintą elektros energijos kiekį nukreipti į vartojimo objektą ar objektus, kuriuose nėra vykdoma ūkinė – komercinė veikla.
46. Pareiškėjas įsipareigoja, kad name, kuriame įgyvendinamas projektas, 5 metus nuo išlaidų kompensavimo prašymo apmokėjimo dienos nebus vykdoma ūkinė – komercinė veikla. Pareiškėjui pažeidus šį punktą, Agentūra susigrąžina visą kompensacinę išmoką.
47. Pareiškėjo teisės ir prisiimti įsipareigojimai po sprendimo skirti paramą priėmimo gali būti perduoti kitam asmeniui, pateikusiam Agentūrai rašytinį prašymą dėl teisių ir įsipareigojimų perėmimo.
48. Pareiškėjai turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su projekto registracijos formos vertinimu, atranka, sprendimo dėl kompensacinės išmokos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.
_______________________