Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. SPALIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 1V-841 „dėl 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „ KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ 07.1.1-CPVA-R-905 PRIEMONĖS „MIESTŲ KOMPLEKSINĖ PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. d. Nr.
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 07.1.1-CPVA-R-905 priemonės „Miestų kompleksinė plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. 1V-841 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 07.1.1-CPVA-R-905 priemonės „Miestų kompleksinė plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į:
2.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas);
2.2. 2008 m. vasario 14 d. Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OJ C 14, 19.01.2008, p. 6.);
2.3. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 9) (toliau – de minimis reglamentas);
2.4. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320);
2.5. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Tarybos ir Parlamento reglamentą (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289);
2.6. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų veiksmų programą, taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“;
2.7. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“;
2.8. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
2.9. 2014–2020 m. rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios paskelbtos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos);
2.10. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1V-164 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“;
2.11. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2014 m. birželio 19 d. įsakymą Nr. 1V-429 „Dėl tikslinių teritorijų išskyrimo iš miestų, turinčių nuo 6 iki 100 tūkst. gyventojų, ir mažesnių savivaldybių centrų“ (toliau – įsakymas Nr. 1V-429);
2.12. Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų regionų projektų atrankos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2014 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 1V-893 „Dėl Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų regionų projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Regionų projektų atrankos tvarkos aprašas);
2. Pakeičiu 3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.2. Konversija – viešųjų teritorijų, pastatų (ar jų dalių) (priklausančių savivaldybei ar partneriui nuosavybės teise) pertvarkymas naujai funkcijai, paskirčiai ir (arba) anksčiau buvusios, dabar aktualios paskirties ir (arba) aktualių funkcijų atkūrimas.“
3. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:
„4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės), Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai).“
4. Pakeičiu 9.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„9.1. ES struktūrinių fondų lėšos, dėl kurių kasmet turi būti pasirašytos projektų sutartys, pagal regionus:
Regiono pavadinimas |
22014 metai |
22015 metai |
22016 metai |
22017 metai |
22018 metai |
22019 metai |
22020 metai |
ES struktūrinių fondų lėšų suma, Eur |
Alytus |
0 |
0 |
1368002 |
1220110 |
369730 |
369730 |
369730 |
3697302 |
Kaunas |
0 |
0 |
9886075 |
8817311 |
2671912 |
2671912 |
2671913 |
26719123 |
Klaipėda |
0 |
0
|
2591795 |
2311600 |
700485 |
700485 |
700485 |
7004850 |
Marijampolė |
0 |
0
|
2345603 |
2092024 |
633947 |
633947 |
633946 |
6339467 |
Panevėžys |
0 |
0
|
2834937 |
2528458 |
766199 |
766199 |
766199 |
7661992 |
Šiauliai |
0 |
0
|
2489049 |
2219964 |
672716 |
672716 |
672716 |
6727161 |
Tauragė |
0 |
0
|
288570 |
257374 |
77992 |
77991 |
77992 |
779919 |
Telšiai |
0 |
0 |
3464516 |
3089974 |
936356 |
936356 |
936356 |
9363558 |
Utena |
0 |
0 |
3498664 |
3120429 |
945585 |
945584 |
945585 |
9455847 |
Vilnius |
0 |
0
|
7741999 |
6905025 |
2092432 |
2092432 |
2092433 |
20924321 |
IŠ VISO |
0 |
0 |
36509210 |
32562269 |
9867354 |
9867352 |
9867355 |
98673540 |
6. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
7. Pakeičiu 17.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 25.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„25.1. iki projektinio pasiūlymo pateikimo regiono plėtros tarybai pareiškėjas turi parengti investicijų projektą, parengtą vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, kuri paskelbta interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt; Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodikos, kuri paskelbta interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, reikalavimai investiciniam projektui netaikomi;“.
10. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
„28. Pagal Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Jei projektui teikiama valstybės pagalba, tokia pagalba turi tenkinti visas Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriuje ir 55 arba 56 straipsnyje nustatytas sąlygas. Jei projektui teikiama valstybės pagalba netenkina Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriaus arba 55 ar 56 straipsnių nuostatų, apie tokį projektą, vadovaujantis Bendrojo bendrosios išimties reglamento 3 straipsniu ir Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalimi, Ministerija praneša Europos Komisijai ir laukiama jos teigiamo ar neigiamo sprendimo dėl galimybės įgyvendinti projektą.“
11. Papildau 281 punktu:
„281. Pareiškėjui gali būti teikiama de minimis pagalba veiklai visuose sektoriuose, išskyrus de minimis reglamento 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas ir 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289), 3 straipsnio 3 dalyje nustatytus atvejus.“
12. Papildau 282 punktu:
„282. Ministerija, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų 18 punkto reikalavimais, per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo suteikti valstybės pagalbą arba de minimis pagalbą pateikia duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui.“
13. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:
„30. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje, išskyrus Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytą reikalavimą išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą, ir Rekomendacijose išdėstytus, projekto išlaidoms taikomus, reikalavimus. Valstybės pagalbos atveju, vertinant projekto išlaidų tinkamumą finansuoti, be Projektų taisyklių VI skyriuje išdėstytų reikalavimų, taip pat taikomos Bendrojo bendrosios išimties reglamento 7, 55 ir 56 straipsnių nuostatos.“
14. Pakeičiu 32 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„32. Projektui bendrai finansuoti papildomai skiriama po 2,5 procentinio punkto valstybės biudžeto lėšų (skaičiuojama proporcingai paraiškos teikimo metu galiojusiame regiono projektų sąraše nurodytai ES struktūrinių fondų lėšų daliai, t. y. papildomai skiriama suma gaunama tinkamų finansuoti išlaidų sumą padauginus iš procento, gauto ES lėšų procentą nuo visų tinkamų finansuoti išlaidų padauginus iš 2,5 ir padalinus iš 85), atitinkamai sumažinant pareiškėjo prisidėjimą, jeigu:
15. Pakeičiu 32.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„32.3. įgyvendinamo projekto ribose arba susijusioje teritorijoje – suformuotame sklype, priklausančiame savivaldybei ar valstybei nuosavybės teise, turinčiame bendrą ribą su projektu tvarkoma teritorija (toliau – susijusi teritorija) per 2 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos bus sukurtos naujos darbo vietos, t. y. kiekvienam 100 000 Eur (vienam šimtui tūkstančių eurų) projekto investicijų turi būti sukuriama ne mažiau kaip 1 darbo vieta; projekto atitiktis šiame papunktyje nurodytam reikalavimui nustatoma paraiškos vertinimo metu, baigus įgyvendinti projekto veiklas (prieš pateikiant galutinį mokėjimo prašymą) ir praėjus 2 metams po projekto veiklų įgyvendinimo vadovaujantis šiais reikalavimais:
32.3.1. naujai sukurtos darbo vietos skaičiuojamos projektu tvarkomos teritorijos, apibrėžtos techniniu projektu, ribose arba su projektu susijusioje teritorijoje;
32.3.2. nauja darbo vieta turi būti sukurta mažoje ar vidutinėje įmonėje arba įrengta konkreti stacionari fizinė darbo vieta savarankiškai dirbantiems asmenims; maža įmonė negali būti kontroliuojama didelės įmonės;
32.3.5. darbo vieta negali būti perkelta; atitiktis šiam kriterijui vertinama patikrinant Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenų bazėse pateiktą informaciją;
16. Papildau 321 punktu:
„321. Aprašo 32.3 papunktyje nustatytu atveju kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti:
321.1. informaciją apie esamą situaciją ir įsipareigojimą apie planuojamas sukurti darbo vietas projekto teritorijoje ir (ar) su projektu susijusioje teritorijoje;
321.2. Registrų centro išrašus, įrodančius, kad su projektu susijusių teritorijų sklypai yra tušti, neišnuomoti ir priklauso valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise;
321.3. ketinimų protokolų, investicijų sutarčių, pagrindžiančių planuojamų sukurti naujų darbo vietų skaičių su projektu susijusiose teritorijose; tokie ketinimų protokolai ir investicijų sutartys turi būti sudaryti po Integruotos teritorijų vystymo programos (toliau – ITVP) patvirtinimo arba po atitinkamo veiksmo įtraukimo į ITVP;
321.4. techninį projektą ar techninius sprendinius, pagrindžiančius, kad suprojektuota reikiamo pajėgumo infrastruktūra; taikoma darbo vietoms, planuojamoms projektu tvarkomoje teritorijoje, apibrėžtoje techniniu projektu;
321.5. baigus įgyvendinti projekto veiklas, prieš pateikiant galutinį mokėjimo prašymą, projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti:
321.5.1. dokumentų, įrodančių, kad projektu tvarkomoje teritorijoje, apibrėžtoje techniniu projektu, yra įrengta planuota infrastruktūra (darbo vietos) ir paskelbti nuomos ar koncesijos konkursai;
17. Papildau 322 punktu:
„322. Jei per praėjusius ataskaitinius metus regionas neįvykdo jam Aprašo 9.1 papunktyje nustatyto ES struktūrinių fondų lėšų, dėl kurių kasmet turi būti pasirašytos projektų sutartys, plano (skaičiuojant kaupiamuoju būdu), einamaisiais ataskaitiniais metais pateiktoms atitinkamo regiono projektų paraiškoms Aprašo 32.1 papunktis netaikomas.“
18. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:
„36. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
36.1. naujų pastatų statybos (išskyrus viešuosius tualetus, įrengiamus atskirai stovinčiuose ir vien tik tai funkcijai skirtuose pastatuose), esamų pastatų naujų priestatų, antstatų ir (ar) kitų naujų pastato dalių statybos išlaidos, jei naujai pastatytų priestatų, antstatų ir kitų naujų pastato dalių plotų bendra suma yra didesnė daugiau nei 50 proc. pirminio pastato ploto;
36.2. naudojamų, šildomų ar vėsinamų pastatų, valdomų savivaldybės nuosavybės teise, esamų išorės atitvarų bei viršutinio aukšto perdangos apšiltinimo, įskaitant apdailos darbų bei šildymo sistemos įrengimo ir (ar) keitimo išlaidas, išlaidos kapitalinio ir paprastojo remonto atveju;
36.3. pastatų rekonstrukcijos išlaidos, išskyrus veiklas, įgyvendinamas pagal Aprašo 11.1.2 ir 11.2.4 papunkčius;
36.4. pastatų išorės atitvarų sutvarkymo darbai bei pandusų ir laiptų, vedančių į pastatus, išskyrus tvarkomus pagal Aprašo 11.1.2 ir 11.2.4. papunkčiuose nurodytas veiklas, atnaujinimas ir įrengimas;
36.5. inžinerinių tinklų, išskyrus elektros, vandentiekio ir buitinių nuotekų įvadų projekto lėšomis tvarkomą sklypą, viešųjų erdvių lietaus nuotekų, apšvietimo tinklus, valdomus savivaldybės nuosavybės teise, projekto lėšomis tvarkomam statiniui funkcionuoti reikalingus inžinerinius tinklus, taip pat ir inžinerinius tinklus, kuriuos privaloma perkelti pagal išduotas prisijungimo ar kitas sąlygas, projektavimo, įrengimo ir (ar) atnaujinimo išlaidos; investicijos, skirtos inžinerinių tinklų perkėlimui, negali viršyti 5 proc. tiesioginių projekto išlaidų;
36.7. gatvių, pagal Statybos techninį reglamentą STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-933 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai patvirtinimo“, priskiriamų A kategorijai, atnaujinimas ir priskiriamų B kategorijai gatvių atnaujinimas, išskyrus B kategorijos gatvėms priklausančių pėsčiųjų ir dviračių takų (šaligatvių), gatvių bortų, nuovažų, viešojo transporto stotelių, automobilių stovėjimo vietų, želdinių, apšvietimo inžinerinių tinklų ir įrenginių, lietaus vandens surinkimo ir nuvedimo inžinerinių tinklų ir įrenginių, drenažo tinklų ir įrenginių, kurie nėra važiuojamojoje gatvės dalyje, įrengimą ar atnaujinimą, jei tokios gatvės rekonstravimas nėra finansuojamas iš kitų ES struktūrinių fondų lėšų;
36.9. užteršto grunto ir gruntinio vandens valymo, vandens telkinių valymo, išskyrus pakrantės sutvarkymą, išlaidos;
36.13. pareiškėjui ir (ar) partneriui priklausančio pastato ar jo dalies (patalpų), skirtų viešo administravimo ir valstybės valdymo, sveikatos priežiūros paslaugų, kultūros, švietimo (išskyrus neformalųjį švietimą), socialinių paslaugų įstaigų veiklai, atnaujinimo, įrengimo, konversijos nurodytai paskirčiai išlaidos;
36.14. jei pareiškėjui priklauso tik dalis planuojamo atnaujinti ar konvertuoti statinio, netinkamos finansuoti laikomos pareiškėjui nepriklausančiai statinio daliai tenkančios statinio atnaujinimo, regeneravimo ar konversijos išlaidos; pagal tą pačią proporciją nustatoma ir netinkamų išlaidų dalis, tenkanti projektavimo, statinio techninės priežiūros, statinio projekto vykdymo priežiūros, tyrinėjimų ir panašioms išlaidoms, susijusioms su statinio atnaujinimu ar konversija;
36.16. įrangos ir (ar) inventoriaus, nesusijusio su statinio esminių reikalavimų, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, užtikrinimu (išskyrus pontoninius tiltus ir prieplaukas, baldus, stebėjimo ir apsaugos sistemas bei joms funkcionuoti reikalingą įrangą, stacionarius sporto įrenginius, vaikų žaidimo aikštelių įrangą, šunų išvedžiojimo aikštelių įrangą), įsigijimo ir atnaujinimo išlaidos;
36.18. mobiliųjų scenų ir mobiliųjų tualetų, išskyrus tokius, kurie eksploatuojami nuolat prijungti prie jų funkcionavimui reikalingų inžinerinių tinklų, įsigijimo išlaidos;
36.20. įrangos ir (ar) inventoriaus, skirto sukurtos infrastruktūros priežiūrai ir eksploatavimui, įsigijimo išlaidos;
36.21. meno kūrinių, skulptūrų, statulų įsigijimas, jų atnaujinimas, išskyrus skulptūrų, statulų dažymo išlaidas;
36.24. pastatų, patalpų, skirtų religinių bendruomenių ir bendrijų, sukarintų organizacijų, politinių partijų veiklai, atnaujinimo, įrengimo, konversijos nurodytai paskirčiai, išlaidos;
36.25. pastatų, patalpų, skirtų didelių ir vidutinių įmonių veiklai, atnaujinimo, įrengimo, konversijos nurodytai paskirčiai išlaidos;
36.27.1. universalių sporto aikštynų (skirtų ne mažiau nei dviem sporto šakom) ir (ar) kompaktiškai išdėstytų sporto paskirties statinių, kurių bendras plotas didesnis nei 5 600 kv. m, statybos, rekonstrukcijos, remonto išlaidos;
36.26.2. atvirame ore esančių sporto aikštynų, kurių plotas didesnis nei 594 kv. m, statybos, rekonstrukcijos, remonto išlaidos;
36.27.3. sporto salių įrengimo, statybos, rekonstrukcijos, remonto išlaidos (išskyrus veiklas, vykdomas pagal Aprašo 11.1.2 papunktį; tokiu atveju sporto salės plotas negali būti didesnis nei 594 kv. m);
36.27.4. sporto paskirties pastatų, patalpų, skirtų bendrojo lavinimo švietimo įstaigų, kūno kultūros ir sporto organizacijų (išskyrus vaikų neformalųjį švietimą), profesionalių sporto klubų veiklai, sporto (šakų) federacijų organizuojamoms varžyboms, statybos, remonto, rekonstrukcijos, įrengimo išlaidos;
36.27.5. sporto paskirties statinių, skirtų kūno kultūros ir sporto organizacijų (išskyrus vaikų neformalųjį švietimą), profesionalių sporto klubų veiklai, sporto (šakų) federacijų organizuojamoms varžyboms, statybos, remonto, rekonstrukcijos, įrengimo išlaidos;
36.27.6. sporto aikštynų su specialiuoju apšvietimu ir (ar) tribūnomis, įrengiamomis projekto teritorijoje ar su ja susijusioje teritorijoje, statybos, rekonstrukcijos, remonto išlaidos;
36.27.7. švieslenčių įsigijimo ir įrengimo, atvirame ore esančių sporto aikštynų aptvėrimo, pastatų atviruose aikštynuose įrengimo, atnaujinimo išlaidos;
19. Papildau 391 punktu:
„391. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
391.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
391.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, taikoma tai pagalbai.“
20. Papildau 392 punktu:
„392. Siekiant užtikrinti Bendrojo bendrosios išimties reglamento 55 straipsnio 10 dalyje ir 56 straipsnio 6 dalyje nustatytų reikalavimų dėl valstybės pagalbos dydžio laikymąsi, diskontuotas investicijos veiklos pelnas iš tinkamų finansuoti išlaidų bus atskaitomas ex ante, remiantis pagrįstomis prognozėmis. Palūkanų normą, naudojamą diskontuojant, sudaro Europos Komisijos patvirtinta bazinė palūkanų norma, skelbiama adresu http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, plius 100 bazinių punktų.“
21. Papildau 393 punktu:
„393. Valstybės pagalba, kuriai pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, o de minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Bendrajame bendrosios išimties reglamente nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.“
22. Papildau 394 punktu:
„394. Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, kaip ši įmonė suprantama de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, suma turi neviršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais.“
23. Papildau 395 punktu:
„395. Įgyvendinančioji institucija vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Įgyvendinančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, pagal formą, paskelbtą interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013), taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta de minimis reglamento 3 straipsnyje.“
24. Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:
„44. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:
44.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as) (taikoma, jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais), kurios forma paskelbta interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;
44.2. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis klausimyną, kurio forma paskelbta ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;
44.3. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus: atsakingų institucijų sprendimai, ar planuojama ūkinė veikla leistina, arba atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvada, poveikio aplinkai vertinimo išvada (jei privaloma), išduoti saugomų teritorijų tvarkymo ir apsaugos reikalavimai (jei taikoma);
44.4. informaciją apie ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas (jei taikoma);
44.5. patvirtintos statinio projektavimo užduoties ir Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje nurodytų dokumentų kopijas; rekomenduojama statinio projektavimo užduotį rengti vadovaujantis Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų, patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos 2014 m. gruodžio 31 d. direktoriaus įsakymu Nr. 1S-266 „Dėl Statinio (-ių) ar statinių grupės projektavimo paslaugų viešojo pirkimo rekomendacijų patvirtinimo“, 1 priedu (tuo atveju, jeigu statinio projektas nėra parengtas);
44.6. statinio techninio projekto, parengto ir patvirtinto Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopiją (tuo atveju, jeigu statinio techninis projektas yra parengtas); teikiama visos sudėties statinio techninio projekto elektroninė versija PDF ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga; skenuota statinio techninio projekto bendroji dalis turi atitikti jos popierinį variantą;
44.7. statybą leidžiančio dokumento, išduoto Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopiją (tuo atveju, jeigu statybą leidžiantis dokumentas yra išduotas);
44.8. numatomų sutvarkyti patalpų brėžinius iš inventorinės bylos ir preliminarius darbų apimčių žiniaraščius, kuriuose nurodytos orientacinės darbų kainos, arba dokumentus, kuriuose nustatyta orientacinė patalpų paprastojo (einamojo) remonto kvadratinio metro kaina (tuo atveju, jeigu nėra būtina rengti statinio projekto);
44.9. statinio, kurį numatoma tvarkyti projekto lėšomis, nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijas; statinio savininko, bendrasavininko sutikimo ar kitų statytojo teisei įgyvendinti reikalingų dokumentų kopijas (neprašoma tuo atveju, kai teikiami Aprašo 44.6 ir 44.7 papunkčiuose nurodyti dokumentai);
44.10. žemės sklypo nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijas; žemės sklypo savininko, bendrasavininko ar valdytojo sutikimąo (-ų) kopiją, valstybinės žemės patikėtinio sutikimo ar kitų statytojo teisei įgyvendinti reikalingų dokumentų kopijas (netaikoma tuo atveju, kai statytojo teisei įgyvendinti nereikia turėti žemės sklypo nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų arba kai teikiami Aprašo 45.6 ir 45.7 papunkčiuose nurodyti dokumentai);
44.11. preliminarių rangovų / prekių tiekėjų / paslaugų teikėjų komercinių pasiūlymų ir (arba) kainų apklausos suvestinių išlaidų dydžiui pagrįsti kopijas;
44.12. kai paraiškos pateikimo metu darbų ar prekių, ar paslaugų pirkimas yra įvykdytas, kartu su paraiška turi būti pateikta:
44.12.1. viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių su rangovu ar prekių tiekėju, ar paslaugos teikėju kopijos ir šių sutarčių pakeitimų kopijos, ir (arba) kitų dokumentų, kuriuose nurodytas pirkimo objektas, apimtis ir kaina, kopijos;
44.12.2. pirkimo dokumentų, jei šio pirkimo vertė viršijo tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 11 straipsnyje, ir jei šiuo pirkimu įsigytų darbų, prekių ar paslaugų, kurias prašoma finansuoti, vertė viršija 175 000 Eur (vieną šimtą septyniasdešimt penkis tūkstančius eurų), kopijos;
44.13. savivaldybės tarybos sprendimo dėl bendrojo finansavimo dalies iš savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo projektui, įskaitant ir netinkamų projekto išlaidų apmokėjimą, kopiją;
44.14. informaciją apie faktines (už praėjusį vienerių metų ataskaitinį laikotarpį) ir numatomas savivaldybės išlaidas (5 metus po projekto užbaigimo), skirtas projekto metu sutvarkyto pastato išlaikymui dėl Aprašo 32.2 papunktyje numatytos sąlygos įvertinimo;
44.15. dokumento, patvirtinančio valstybės ar savivaldybės arba jų institucijų bei įstaigų įnašų dalį bendrajame VšĮ dalininkų kapitale, kopiją (tuo atveju, jeigu projekto partneris – VšĮ);
44.16. kitų dokumentų, pagrindžiančių projekto apimtį (brėžiniai, planai), išlaidų dydį ir kitą paraiškoje pateiktą informaciją, kopijas.
25. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:
„47. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus. Įgyvendinančioji institucija nustačiusi, kad projektas atitinka Aprašo 1 priedo 4.5.1 papunktyje nustatytą bendrąjį reikalavimą, pildomas Aprašo 5 priede nustatytos formos dokumentas, o nustačiusi, kad projektas atitinka Aprašo 1 priedo 4.5.2 papunktyje nustatytą bendrąjį reikalavimą, pildo Aprašo 3 priede nustatytos formos dokumentą.“
26. Pakeičiu 1 priedo 3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data. |
Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 6 ir 8 punktuose.“ |
|
|
27. Pakeičiu 1 priedo 4.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„4.1. Projekte nėra numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui: |
Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 14.1 papunktyje, kita paraiškos ir jos priedų informacija.“ |
|
|
28. Pakeičiu 1 priedo 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. (Taikoma tik tais atvejais, kai toks reikalavimas nustatytas projektų finansavimo sąlygų apraše. Ministerija detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus projektų finansavimo sąlygų apraše.) |
Projektas turi siūlyti konkrečius veiksmus, nurodytus Aprašo 27 punkte. Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 14.2.1 papunktyje.“ |
|
|
29. Pakeičiu 1 priedo 4.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. |
Šio reikalavimo atitiktis tikrinama remiantis informacija, pateikta |
|
|
30. Pakeičiu 1 priedo 4.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis: 4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai (taikoma, jei projektui teikiama de minimis pagalba. Pildomas projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapas); arba 4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų (taikoma, jei projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014, L 187, p.1). Pildomas projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapas); arba 4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo (taikoma, jei projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyta, kad pagal jį valstybės pagalba ir (ar) „de minimis“ pagalba nėra teikiama. Pildomas patikros lapas dėl valstybės pagalbos ir „de minimis“ pagalbos buvimo ar nebuvimo). |
4.5.1. Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jei jis atitinka de minimis reglamente nustatytus reikalavimus, nurodytus Aprašo 281, 394, 395 punktuose. Projektas arba veiklos finansuojamos pagal de minimis reglamentą, laikantis jame nustatytų reikalavimų. 4.5.2. Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jei jis atitinka Bendrajame bendrosios išimties reglamente, nustatytus reikalavimus, nurodytus Aprašo 28, 391, 392, 393 punktuose. Projektas arba veiklos finansuojamos pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis jame nustatytų reikalavimų.“ |
|
|
31. Pakeičiu 1 priedo 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų: a) iš ERPF ir SF bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos; b) iš ESF bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos: ES teritorijoje; ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše. c) vykdomos techninės paramos projektų veiklos. |
Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 20.1 papunktyje nustatytus reikalavimus. Šio reikalavimo atitiktis tikrinama vadovaujantis informacija, pateikta projekto paraiškos 4.1 papunktyje.“ |
|
|
34. Papildau 4 priedu (pridedama).
Vidaus reikalų ministras
PROJEKTO ATITIKTIES valstybės PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas
1. Teisinis pagrindas |
2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Reglamentas), 55 ir 56 straipsnis. |
2. Duomenys apie paraišką / projektą |
|
Paraiškos / projekto numeris |
|
Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas |
|
Projekto partnerio (ių) pavadinimas (i) |
|
3. Paraiškos / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui |
||||||||
Nr. |
Klausimai |
Rezultatas |
Pastabos |
|||||
Taip |
Ne |
Netaikoma |
|
|||||
3.1 |
Bendrieji reikalavimai |
|
|
|
||||
3.1.1 |
Kokiai kategorijai priskiriamas pareiškėjas?
|
|
|
|
||||
3.1.1.1. |
Maža įmonė |
|
|
|
|
|||
3.1.1.2. |
Vidutinė įmonė |
|
|
|
|
|||
3.1.1.3. |
Didelė įmonė |
|
|
|
|
|||
3.1.2. |
Kokiai kategorijai priskiriamas partneris? |
|
|
|
||||
3.1.2.1. |
Maža įmonė |
|
|
|
|
|||
3.1.2.2. |
Vidutinė įmonė |
|
|
|
|
|||
3.1.2.3. |
Didelė įmonė |
|
|
|
|
|||
3.1.3. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento 1 straipsnio 1 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.1.4. |
Ar valstybės pagalba nėra teikiama pagal Reglamento 1 straipsnio 2 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.1.5. |
Ar valstybės pagalba nėra teikiama pagal Reglamento 1 straipsnio 3 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.1.6. |
Ar valstybės pagalba nėra teikiama pagal Reglamento 1 straipsnio 4 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.1.7. |
Ar valstybės pagalba nėra teikiama sunkumų patiriančiai įmonei, kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 18 punkte? |
|
|
|
|
|||
3.1.8. |
Ar valstybės pagalbos suteikimas nėra susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui turėti būstinę atitinkamoje valstybėje narėje arba būti iš esmės įsisteigusiu toje valstybėje narėje (t. y. įpareigojimu turėti būstinę atitinkamoje valstybėje narėje arba būti iš esmės įsisteigusiu toje valstybėje narėje nelaikomas reikalavimas turėti įsisteigimo ar įregistravimo vietą pagalbą teikiančioje valstybėje narėje mokėjimo metu)? |
|
|
|
|
|||
3.1.9. |
Ar valstybės pagalbos suteikimas nėra susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui naudoti šalyje pagamintas prekes arba teikiamas paslaugas? |
|
|
|
|
|||
3.1.10. |
Ar nėra viršijama investicinė valstybės pagalba vietos infrastruktūroms: 10 mln. Eur arba visos išlaidos, viršijančios 20 mln. Eur tai pačiai infrastruktūrai (kaip apibrėžta Reglamento 4 straipsnio 1 dalies cc punkte)? |
|
|
|
|
|||
3.1.11. |
Ar valstybės pagalbos ribos neapeinamos dirbtinai išskaidant pagalbos schemas arba pagalbos projektus pagal Reglamento 4 straipsnio 2 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.1.12. |
Ar teikiama valstybės pagalba yra skaidri pagal Reglamento 5 straipsnio nuostatas? |
|
|
|
|
|||
3.1.13. |
Ar teikiama valstybės pagalba turi skatinamąjį poveikį pagal Reglamento 6 straipsnio 2 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.1.14. |
Ar teikiama valstybės pagalba turi skatinamąjį poveikį pagal Reglamento 6 straipsnio 3 dalies b punktą? |
|
|
|
|
|||
3.1.15. |
Ar valstybės pagalbos intensyvumas ir tinkamos finansuoti išlaidos atitinka Reglamento 7 straipsnio 1 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.1.16. |
Ar yra laikomasi sumavimo reikalavimų pagal Reglamento 8 straipsnio 1, 3 ir 5 dalis? |
|
|
|
|
|||
3.2. Reikalavimai pagalbai sporto ir daugiafunkcėms laisvalaikio infrastruktūroms |
||||||||
3.2.1. |
Ar sporto infrastruktūros panaudojimas atitinka Reglamento 55 straipsnio 2 dalį? |
|
|
|
|
|||
32.2. |
Ar laisvalaikio infrastruktūra atitinka Reglamento 55 straipsnio 3 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.2.3. |
Ar sporto ir daugiafunkcės laisvalaikio infrastruktūros panaudojimas atitinka Reglamento 55 straipsnio 4 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.2.4. |
Ar sporto infrastruktūros naudojimo kainų nustatymo sąlygos skelbiamos visuomenei pagal Reglamento 55 straipsnio 5 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.2.5. |
Ar koncesija ar kitas patikėjimas trečiajai šaliai statyti, atnaujinti ir (arba) eksploatuoti sporto arba daugiafunkcinę laisvalaikio infrastruktūrą suteikiamas pagal Reglamento 55 straipsnio 6 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.2.6. |
Ar pagalbos yra prašoma tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurios pagal Reglamento 55 straipsnio 8 dalį yra investicinės išlaidos į materialųjį ir nematerialųjį turtą (kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 29 ir 30 punktuose)? |
|
|
|
|
|||
3.2.7. |
Ar pagalbos suma neviršija tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo, kaip nurodyta Reglamento 55 straipsnio 10 dalyje? |
|
|
|
|
|||
3.3. Reikalavimai pagalbai vietos infrastruktūroms |
||||||||
3.3.1. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka Reglamento 56 straipsnio 1 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.3.2. |
Ar infrastruktūros panaudojimas atitinka Reglamento 56 straipsnio 3 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.3.3. |
Ar koncesija ar kitas patikėjimas trečiai šaliai eksploatuoti infrastruktūrą suteikiami pagal Reglamento 56 straipsnio 4 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.3.4. |
Ar valstybės pagalbos yra prašoma išlaidoms, kurios yra tinkamos finansuoti pagal Reglamento 56 straipsnio 5 dalį? |
|
|
|
|
|||
3.3.5. |
Ar valstybės pagalbos suma neviršija tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo, kaip nurodyta Reglamento 56 straipsnio 6 dalyje? |
|
|
|
|
|||
4. |
Ar projektas atitinka valstybės pagalbos taisykles? |
|
|
|
|
|||
_____________________________________ (patikrą atlikusios institucijos atsakingo asmens pareigų pavadinimas) |
____________ (data) |
________________________ (vardas ir pavardė, parašas*) |
|
|||||
|
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ 07.1.1-CPVA-R-905 priemonės „Miestų kompleksinė plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo 3 priedas
INFORMACIJA APIE INVESTICIJŲ PROJEKTŲ PROGNOZUOJAMUS FINANSINIUS SRAUTUS IR VALSTYBĖS PAGALBĄ |
||||
|
|
|
|
|
|
|
1. BENDRAI FINANSUOJAMO IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠŲ PROJEKTO DUOMENYS |
||||
|
Projekto pavadinimas |
Nurodomas projekto pavadinimas.* |
|||
|
Projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis, metų skaičius |
Nurodomas projekto investicijų ataskaitinis laikotarpis metais.* |
|||
|
Projekto pradžios metai |
Nurodomi planuojami pirmieji projekto investicijų atlikimo metai.* |
|||
|
Diskonto norma, % |
Nurodoma diskonto norma. Diskonto norma apskaičiuojama pagal investicijų projekto rengimo metu galiojančią bazinę normą, kuri skelbiama internetinėje svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, ją padidinant 100 bazinių punktų dydžio fiksuota marža, kaip tai numato Komisijos komunikatas dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OJ C 14, 19.01.2008, p. 6) |
|||
|
|
|
|
|
|
|
2. PROGNOZUOJAMI FINANSINIAI SRAUTAI** |
||||
|
Nr. |
|
Nominalioji grynoji dabartinė vertė |
Realioji grynoji dabartinė vertė |
|
|
|
||||
|
2.1. |
Alternatyvios investicijos, iš viso, Eur** (šiame papunktyje įrašoma 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčių suma). |
|
|
|
|
2.1.1. |
Tinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Eur** (šiame papunktyje įrašoma papunkčių nuo 2.1.1.1 iki 2.1.1.n suma). |
|
|
|
|
2.1.1.1. |
Šiame papunktyje, vadovaujantis Aprašo 37 punktu, iš investicinio projekto išrašomi biudžeto eilučių, kurios yra tinkamos finansuoti projekto išlaidos, nuo „A.1.“ iki „A.7.“ pavadinimai ir reikšmės. |
|
|
|
|
2.1.1.n |
|
|
||
|
2.1.2. |
Netinkamos finansuoti projekto investicijų išlaidos, Eur** (šiame papunktyje įrašoma papunkčių nuo 2.1.2.1 iki 2.1.2.n suma). |
|
|
|
|
2.1.2.1. |
Šiame papunktyje, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, VI skyriumi ir Aprašo 38 punktu, iš investicinio projekto išrašomi biudžeto eilučių, kurios yra netinkamos finansuoti projekto išlaidos, ir jų diskontuotos reikšmės nuo „A.1.“ iki „A.7.“ pavadinimai ir reikšmės. |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
2.1.2.n |
|
|
||
|
2.2. |
Veiklos išlaidos, iš viso, Eur** (šiame papunktyje įrašomos diskontuotos veiklos išlaidos, nurodytos investicinio projekto biudžeto eilutėje „D.1.“). |
|
|
|
|
2.3. |
Veiklos pajamos, iš viso, Eur** (šiame papunktyje įrašoma 2.3.1 ir 2.3.2 papunkčių suma). |
|
|
|
|
2.3.1. |
Veiklos pajamos, Eur** (šiame papunktyje įrašomos diskontuotos veiklos pajamos, nurodytos investicinio projekto biudžeto eilutėje „C“). |
|
|
|
|
2.3.2. |
Investicijų likutinė vertė, Eur** (šiame papunktyje įrašoma diskontuota investicijų likutinė vertė, nurodyta investicinio projekto biudžeto eilutėje „B“). |
|
|
|
|
2.4. |
Veiklos pelnas, iš viso, Eur (šiame papunktyje įrašomas skirtumas, gautas atėmus 2.3 ir 2.2 papunkčių reikšmes). |
|
|
|
|
2.5. |
Didžiausia galima valstybės pagalbos suma pagal Reglamento 55 arba 56 straipsnį, iš viso, Eur (šiame papunktyje įrašomas skirtumas, gautas atėmus 2.1.1 ir 2.4 papunkčių reikšmes). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Visi duomenys įrašomi iš valstybės pagalbos gavėjo investicinio projekto, parengto pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. |
||||
|
** Duomenys į šią lentelę perkeliami iš kartu pateikiamos sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklės, kurioje rodiklių reikšmės būtų apskaičiuotos su investicijų projekto rengimo metu galiojančia bazine norma, kuri skelbiama interneto svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, ją padidinant 100 bazinių punktų dydžio fiksuota marža, kaip tai numato Komisijos komunikatas dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OJ C 14, 19.01.2008, p. 6). |
||||
|
|
|
|
|
|
___________________________
PROJEKTŲ ATITIKTIES DE MINIMIS PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS
1. Finansavimo teisinis pagrindas |
||||||||
2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – de minimis reglamentas) |
||||||||
2. Duomenys apie paraišką / projektą |
||||||||
Paraiškos / projekto numeris |
|
|||||||
Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas |
|
|||||||
Projekto pavadinimas |
|
|||||||
Projekto partnerio (-ių) pavadinimas (-ai) (jei taikoma) |
|
|||||||
3. Paraiškos / projekto / finansuojamų galutinio naudos gavėjo veiklų patikra dėl atitikties de minimis reglamentui |
|
|||||||
Nr. |
Klausimai |
Rezultatas |
Pastabos |
|
||||
Taip |
Ne |
Netaikoma |
|
|||||
3.1. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) s vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kuriam taikomas 1999 m. gruodžio 17 d Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 dėl bendro žuvininkystės ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo (OL 017 , 21/01/2000 p. 0022 – 0052)
|
|
|
|
|
|
||
3.2. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą? |
|
|
|
|
|
||
3.3. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį? |
|
|
|
|
|
||
3.4. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams? |
|
|
|
|
|
||
3.5. |
Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) vykdo su eksportu susijusią veiklą trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. veikla tiesiogiai susijusi su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? |
|
|
|
|
|
||
3.6. |
Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui / partneriui (-iams) teikiama pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių? |
|
|
|
|
|
||
3.7. |
Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) vykdo veiklą 3–6 punktuose nurodytuose sektoriuose, tačiau kartu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas de minimis reglamentas, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama, ar užtikrinama, kad tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems šis reglamentas netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal de minimis reglamentą? (jei taikoma) |
|
|
|
|
|
||
3.8. |
Ar pagalba yra (bus) naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? |
|
|
|
|
|
||
3.9. |
Ar bendra vienai įmonei (kaip apibrėžta de minimis reglamente) suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 200 000 Eur per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį? |
|
|
|
|
|
||
3.10. |
Jei įmonė (pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai)) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį ir taip pat kitą veiklą, kuriai taikoma 200 000 Eur viršutinė riba, ar užtikrinama, kad pagalba krovinių vežimo keliais veiklai neviršytų 100 000 Eur ir kad de minimis pagalba nebūtų naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? (jei taikoma) |
|
|
|
|
|
||
3.11. |
Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (jei taikoma) |
|
|
|
|
|
||
3.12. |
Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo. Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? |
|
|
|
|
|
||
3.13. |
Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai, teikiama de minimis pagalba pagal de minimis reglamento 4 straipsnį yra skaidri? |
|
|
|
(Nurodyti de minimis reglamento 4 straipsnio dalį, pagal kurią teikiama de minimis pagalba laikoma skaidria) |
|
||
3.14. |
Ar de minimis pagalba sumuojama pagal de minimis reglamento 5 straipsnio reikalavimus? |
|
|
|
|
|
||
3.15. |
Ar teikiama de minimis pagalba patenka į de minimis reglamento galiojimo laikotarpį? |
|
|
|
|
|
||
4. |
Ar teikiamas finansavimas atitinka de minimis reglamentą? |
|
|
|
|
|
||
_____________________________________ (vertintojas) |
____________ (parašas) |
____________ (data) |
Patikros peržiūra: □ Išvadai pritarti □ Išvadai nepritarti
Pastabos:_______________________________________________________________________
|
||
______________________________________ (vadovas) |
____________ (parašas) |
____________ (data) |